Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Van Der #881 üzenetére

    A plexi nem jó, mert szilánkosan hasad. 30-40 réteg kevlár- vagy nomexszövet már ér is valamit. Belűl meg így sincs sok hely szerencsétlen BTR-ben.

  • Menahem

    tag

    válasz Van Der #881 üzenetére

    HAli!

    A magyar "gyártmányú" BTR-80-as sebesültszállító belsejét bizony kevlár és néhol kerámiabetétekkel erősítették meg, tehát nem lehetetlen a kivitelezés. Amúgy a BTR modernizációban most a harctéri számítógép integrálása van folyamatban, továbbá a külsejére csúszásgátlókat szerelnének fel.

  • Gyantusz

    tag

    válasz Van Der #881 üzenetére

    Hi! Egyéb irányú elfoglaltságaim miatt "erről-arról" elfordul a figyelmem egy időre.

    A kérdés, hogy a BTR-80-akat, vagy a 80A-kat modernizáljuk-e (mindkettőt)? Illetve hogy a HM CURRUS Gödöllői Harcjárműtechnikai ZRt. a motorhoz hozzányúl-e? Lévén elméletileg ők a lánctalpas és gumikerekes hjművek felelősei
    "A CURRUS Zrt. 100%-ban állami tulajdonú társaság. Törvényi szabályozás szerint a tartós állami tulajdoni hányad 50% + 1 szavazat. A tulajdonosi jogokat a honvédelmi miniszter gyakorolja.".
    "A Currus ZRt. ISO 9001:2000 és AQAP-2110 szerinti minőségbiztosítási rendszerrel rendelkezik, továbbá „Titkos” szintű elfogadott NATO beszállító."

    Gyakorlatilag a volt HTI gödöllői részlege.

    A motor tuningolása nélkül nem sok értelme van egetverő páncélozásnak, hiszen a 80A-k így is nehezebbek a simánál (meg "nyugodtabbak" is terepen). Pár száz Nm nyomatékot azért ki lehetne még csiholni belőlük gondolom (vagy nem, mondjuk 50-100-at).

    Karbantartás, modernizálás a cégtől ([link]):
    "A Magyar Honvédség haderő reformjának következtében egyre nagyobb szerepet kapnak a BTR-80 és BTR-80A típusú harcjárművek. Ennek nyomán napjaink kiemelt feladata a BTR-80 és BTR-80A harcjárművek modernizálása, amelyet 2005. és 2010. közötti időszakban, keretszerződés alapján végzünk. Az összes járművön végrehajtjuk a 4-es szintű technikai kiszolgálást, a hibafelvételezés alapján történő javítást, az igény szerinti gumicserét valamint a TASZT készletek feltöltését."

    "Elvégezzük az alapjárművek részleges korszerűsítését, ami az alábbiakat foglalja magába:
    - BTR-80 harcjármű éjszakai műveletekre való alkalmassá tétele, irányzóműszer fejlesztéssel (KM-1M),
    - Lőporgáz elszívás,
    - STANAG szerinti külső indító csatlakozó aljzat,
    - Fűtő szellőztető berendezés,
    - Torony feszültség alatti állapotát jelző lámpa (elsütő áramkör),
    - Csúszásgátló réteg a tetőpáncélon,
    - Toronyfék,
    - Opto-elektronikus lőszerfogyás érzékelő,
    - Ivóvíz tároló,
    - Láda felfogató rögzítő elemek (D-10)."

    "Ezen túlmenően megtervezzük és kialakítjuk a szervezeti rendnek és fegyvernemi követelményeknek megfelelő változatokat (zászlóalj-, század- és szakaszparancsnoki kocsik, mentő-vontató jármű, vegyi–, sugárfelderítő jármű, páncélozott sebesült kihordó jármű)."

    Egyéb:
    "A Currus végzi a Magyar Expedíciós Erők eszközeinek javítását. 2004-ben egy gépesített század került bevetésre Afganisztánba, 40 db, a Currus által felújított járművel. Az iraki műveletek során 2005-ben a Currus számos eszközt javított, köztük 15 db BTR-80 harcjárművet, valamint a tábor energiaellátását szolgáló nagy teljesítményű aggregátorokat. Szakembereink 2006-ban az Afganisztánban lévő magyar békefenntartó erők eszközeit javították, köztük BTR-80 harcjárműveket, katonai tehergépkocsikat és áramforrás aggregátorokat."

    Nem különben ők végezték el az ISAF-ban levő "szarcik" "páncélozását", azaz inkább és pontosabban "a védettség egységes szintre emelését" (értsd: motortér, küzdőtér, padló). Ez nem egyenlős a múltkor linkelt (most biztos nem lelem meg), C+D 2007-en látott jószággal. A 205-ösön volt látható a művük. Csak annyi, amennyi pénzt ad rá a HM. Semmi több.
    Kidolgozták anno a T-72-esek tornyának modernizációját is, legyártották zártszelvényekből a hátrafelé megnyújtott tornyot (ill a bel és külső felületeit, de lófing lett belőle. Pedig elég szűkös a hely a testben, nem ártana kirakni a skulók egy részét, a(z elektronikai) modernizációhoz, meg növelni a túlélését is. Mindez az 1990-es évek első felének története. Nem lett belőle semmi, ahogy a KTJ "Szöcskéből" sem, mert hogy emez meg "nincs páncélozva"... Érdekes, a Navy SEAL a FAV-okat nyúzzák, mint az állat.
    Igen komoly önbizalmuk "van" az itt (HTI, TH, CURRUS) dolgozóknak, annyi remek, de elvetélt ötlet után is...

    "A társaság nagy tapasztalattal rendelkezik haditechnikai eszközök CFE egyezmény szerinti megsemmisítésében. Napjainkig több, mint 1500 harckocsit és harcjárművet semmisítettünk meg. Az Egyesült Királyság 36. Műszaki Ezred részeként tevékenykedve a Currus feladatot kapott a Macedóniai lázadók fegyvereinek megsemmisítésére, tábori körülmények között. Közel 4000 kézifegyver és egy T-55 harckocsi került megsemmisítésre. Az ezred parancsnok megállapítása szerint a modern és hatékony mobil műhelyekkel felszerelt Currus a kiszabott feladatot határidőre teljesítette, a NATO parancs maradéktalan végrehajtásával."

    A tartós tárolásról is van ez-az:
    "A MH Páncélos és Gépjárműtechnikai Szolgálatfőnökség megrendelésére végezzük a hosszú idejű tárolásba helyezést, amelynek az a lényege, hogy a 100 %-os harcértékű eszközöket olyan speciális eljárással tárolják, amely tartósan, hosszú ideig biztosítja az eszközök hadrafoghatóságát a harcérték csökkenése nélkül. Társaságunk T-72 harckocsik és BTR-80 harcjárműveket készít elő, majd helyez hosszú idejű tárolásba. Az előkészítés műszaki felülvizsgálatot, majd a 100 %-os harcérték eléréséhez vezető szükség szerinti javítások elvégzését jelenti, amelyeket a T-72-esek esetében gödöllői telephelyünkön, a BTR-80-asok esetében az alakulatoknál végzünk el.
    Szintén az alakulatok telephelyein hajtjuk végre a következő fázist, ahol az eszközöket egy megfelelően kialakított ponyvával teljesen beburkoljuk és egy speciális berendezés segítségével páramentesített levegőt fúvatunk a ponyva alá. Az eszköz körül így kialakított enyhe túlnyomás megakadályozza a nedves levegő ponyva alá jutását és ezzel az eszköz rozsdásodását. A rendszer működése teljesen automatikus."

    [ Szerkesztve ]

    Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

Új hozzászólás Aktív témák