Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • xEon1337

    őstag

    válasz xEon1337 #182148 üzenetére

    Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort (Style+Tech csomag)

    Két hónap és 5.000 kilométer használat utáni benyomásaim.

    Külső: Ízlés kérdése, de szerintem nagyon jól néz ki, különösen a fenti csomagból adódó Bi-LED fényszórókkal és 17-es kerekekkel. Mivel céges, ezért az alap fehér szín adott, de azért egy metálfény még tudna rajta dobni valamennyit.

    Belső: Mostanra talán már a japánok is egészen emészthető beltereket tudnak tervezni, legalábbis egy Aurishoz képest hatalmasat léptek előre ezen a téren. Én sötét belsővel kértem, így a tetőkárpit is fekete - igazából sötét antracit - ami nagyon bunkeres hatást eredményez, ez megintcsak ízlés kérdése. Nekem van benne szükségpótkerék, így a csomagtérpadló - szerintem - nem állítható (pokrócot meg ezt-azt azért beraktam alá), de mivel adtak hozzá csomagtértálcát, ami csak a felső - küszöbbel sík állásban - passzol, így egyébként sincs sok jelentősége. Az L-es méretű műanyag kutyabox így is befér, lehajtott hátsó üléssel. Ketten használjuk párommal, gyerek nincs, ezért gyerekülés kérdésben nem tudok nyilatkozni. Ami még tetszik, hogy a csomagtartóban mindkét oldalon LED csík fut végig, így soha nem kell a sötétben kotorászni.

    Futómű: Hátul is rendes többlengőkaros, multilink futómű, 225/45 R17-es kerekek, nagyon szépen fekszi az utat, végsebesség (180km/h) közeli tempónál is nagyon stabilan halad.

    Hajtásrendszer: 1.8-as szívó motor (98 LE) + villanymotor, a rendszer összteljesítménye 122 LE, 0-100: 11,1 másodperc. Ez a valóságban is harmatos, nem csak így leírva. Mivel az elindulásnál a villanymotor erősen rásegít, így városban lámpától indulva 50-ig meglepően szépen meglódul, onnantól viszont egy örökkévalóság a magasabb sebesség elérése.
    Autópályán mint tudjuk, két lehetőség van: külsőben nyugiban araszolni vagy a belsőben >150km/h. Ha állandó sebességgel haladni kell, akkor nincsen gond, de az állandó lassítás, visszagyorsítás kellemetlen ezzel a motorral.
    Mivel én a kilométerek 80%-át autópályán teszem bele, így ez nagyon nem nekem való hajtásrendszer, de mivel automata váltót akartam, nem volt más választásom. A váltó egyébként álom, mivel nincsenek fokozatok, ezért semmi rántás nincs araszoláskor sem, ami nem mondható el az általam próbált DSG-s autókról, amik tudtak fura dolgokat produkálni.

    Fogyasztás: Jelenleg én vezetem a Spritmonitoron az 1.8-as Hybrid Corollák fogyasztását a 6,78-as átlagommal 291 darab autó közül… látszik, hogy a város ennek a kocsinak az igazi terepe, de ez azért kicsit zavar. :) Ez a fogyasztás egyébként 130km/h körüli pályázás mellett adódik, néha odalépek neki pár perc erejéig, de olyankor kiakad a 10 literig skálázott fogyasztásmérő, szóval nem erőltetem túlzottan.

    Komfort: A klasszikus bőgés csak teljes padlógáznál üti meg a zavaró szintet, ilyet pedig jellemzően csak autópályán csinálunk. A fenti sorokból azért már következtethető, hogy nálam ez elég gyakori, de annyira nem zavar, hozzá lehet szokni. Ami sokkal jobban zavar, az a zajszigetelés, 130km/h felett már rendesen zavaró és fárasztó, alatta viszont nagyon jó, városban kifejezetten.
    Hiába van állítható deréktámasz (csak két irányban állítható, kifele-befele), nem tudtam úgy beállítani az üléspozíciót, hogy hosszú távon is kényelmes legyen. 100 km körül már erősen fészkelődök, 200 km körül már hasogat a derekam. Érdekes, hogy a korábban használt C4 Picassoban és a C30-as Volvóban nem volt ilyen problémám.
    Az adaptív tempomat szépen teszi a dolgát, igaz csak pályán használom, mivel városban nagyon óvatos és nagy távolságot hagy. Pályán azért oda-oda kell lépni a gázra, miután kisoroltak előlünk, mivel eltart neki pár másodpercig, mire leesik, hogy haladhatunk.
    Android Auto és Apple Carplay van benne, szépen működik, gyors. Ablakmosó szintérzékelő viszont nincs, ez azért 2020-ban gáz.

    Összegzés: Én csalódtam ebben az autóban, igaz ez részben azért lehet, mivel nagyon nem az én felhasználási szokásomhoz passzol a hajtásrendszer. Hahu alapján ezzel a felszereltséggel 8,65M forintért adják oda, ami azért nem kevés.
    Még ha kényelmes lenne az ülés, azt mondanám, hogy oké, de így?! Arról már ne is beszéljünk, hogy null kilométeres kora óta a kormány középállása balra van 4 fokkal. Elvittem karácsony előtt a márkaszervizbe, ahol nem tudták még mindig tökéletesre beállítani, mivel “annyira kicsi a hiba, hogy ez hibahatáron belül van”. Attól még nem tökéletes (most csak 3 fokkal kell balra tartani) és engem ez marhára zavar, főleg pályatempónál. Majd az első olajcserekor megint beállíttatom velük.

    Hirtelen ennyi jutott eszembe, tetszik-nem tetszik, még 33 hónapig ez marad. :)

    "Less but better" - Dieter Rams

Új hozzászólás Aktív témák