Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gyeniko

    őstag

    válasz Lackki #39437 üzenetére

    No, legalább tisztán látunk! :K
    Nem vonom kétségbe, hogy amiket írsz, azok megtörtént esetek. Ugyanakkor azt gondolom, hogy 2 (de akár 10) példából sem illik általánosítani. Az általad írt esetek nyilván konkrét üzletekhez kötődnek, ezek nevét bátran kiírhatod, ha biztos vagy abban, hogy a történetek igazak.
    Rengeteg webshop van, köztük mindíg van néhány új, de számosan vannak régiek, akiknek már "nevük" van, semmiképpen nem éri meg nekik kockára tenni a jövőjüket szakszerűtlen javítással. Egynek sem szeretnék külön reklámot csinálni, de nekem pl. kérdés nélkül cserélték ki a horpadt oldalú csúcs mosógépet, melyet ajándékba vettem hetekkel karácsony előtt és csak december 26-án, a kicsomagolást követően vettük észre, hogy az oldalsó burkolata sérült. Jogilag nem volt védhető a helyzetem, ennek ellenére nem kezdtek el jogászkodni, vitázni, hanem szó nélkül megrendeltek egy újat, ingyen elhozták, elvitték a régit és elnézést kértek.
    Csak azért írogatok erről a témáról, mert a webshopokat üzemeltetők nagy többsége nyilvánvalóan nem gazember és korrektül üzletel. Így is van elég nehézségük abból, hogy a pár %-os árrésükért cserébe 15 napon belül vissza kell vegyék a már kibontott - akár hibátlan - terméket, mellyel valamit kezdeniük kell (pl. 95%-on visszaveszi tőlük a szállítójuk, vagy még nagyobb veszteséggel eladják újra), miközben akad itt 1-2 tudatos vásárló, aki arra biztatják egymást, hogy "vedd csak meg, ha nem tetszik, akkor majd visszaküldöd".
    Persze, aki webshop üzemeltetésébe kezd, annak számolnia kell azzal, hogy ez Magyarország...
    Teljesen egyetértek a "refurbished" problémával: valóban "újracsomagolt"-ként adják el a felújítottat (ha R/B és "out of warranty" pecsét van rajta, akkor legalább igaz, hogy a gyárban javították), de inkorrekt az is, amikor a más által akármolyen ok miatt visszavitt/küldött példányt adják el újként, vagy amikor a 3 napon belül hiba miatt cserélt cuccot megjavítják és eladják újként. Az outlet üzleteket is lehet korrektül üzemeltetni, ha pl. őszintén elmondják, hogy mi a termék eredete, a vásárló pedig eldönti, hogy az alacsonyabb árért cserébe vállalja-e az esetleges kockázatokat. Tapasztalatból is tudom, hogy ezen a területen vannak bajok, de ez nem a "szürke" import, hanem az outletek témaköre.

    Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!

Új hozzászólás Aktív témák