Hirdetés
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen processzort vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen videókártyát?
- Házimozi belépő szinten
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
Hirdetés
-
Mozgásban az Arsene Lupin: Once a Thief
gp A PC-re és konzolokra érkező játék jövő hónap közepén debütál.
-
Készíts képet az igazi nevedből!
lo Sziasztok.Egy érdekes kísérletre hívnálak meg titeket. Mindjárt elmondom, hogy miről is van szó. A telefonomon (fold 5)...
-
Stílussal és friss szenzorokkal futott be a Huawei Watch GT 5
ma Van sima és profi változat, olcsóbb és ultraprémium kivitel.
-
PROHARDVER!
A topik témája a közös keresztünk, a Lego iránti rajongás, illetve annak végtelen gyűjtögetése
Új hozzászólás Aktív témák
-
szombatitomi
aktív tag
válasz RapaNui1 #53128 üzenetére
Meg tudom érteni. Nekem csak az elején volt szenvedős a nagy szettek szétszedése, utána hozzászoktam. A Liebherrt először 3 estén keresztül bontottam, kb fele annyi idő kellett hozzá, mint az összerakáshoz. Azóta pár szettet megépítettem és szétszedtem, legutóbb a Liebherrt is kb 3 óra alatt szétkaptam, szortírozva. De Technic-et még mindig szívesebben szedek szét, mint systemet, bár a separator sokat segít.
-
szombatitomi
aktív tag
Ha valaki lemaradt a S@H Bugattiról, mall.hu-n van hasonló áron: [link]
-
szombatitomi
aktív tag
Srácok, a budapesti Lego Store-ok hivatalos márkaboltnak számítanak? Az összefoglaló kicsit megzavart, mert ott az szerepel, hogy nem hivatalos, viszont lego.com-on certified store-ként vannak listázva. Itt még mindig érvényes a telekom kapcsolatkátyás -10%? Adnak VIP pontokat?
Csak be kellene szerezni az ISD-t, mielőtt kivonják, de a sima webáruházakból kiszippantották a jóárasokat
Más, összeraktam a 3 Creator Expert autót (Fiat, Mustang, Pickup), hozok majd róluk képeket. A Pickup nagyon becsapós, először nem igazán tetszett, de az auchan-os akció után úgy voltam vele, hogy max összerakás után eladom, ehhez képest az egyik kedvencem lett.
-
szombatitomi
aktív tag
Te magasságos... majdnem elfelejtettem. Boldog Vissza a jövőbe napot mindenkinek!
Kölcsön kaptam a DeLoreant tesómtól egy építés és fotósorozat erejéig, hát elképesztően szép. Ezen a trilógián nőttünk fel, anno VHS-en rongyosra néztük mindhárom részt.
A kerékforgató mechanika ötletes, de azért nem tökéletes. Egy órányi szórakozgatás után, ami a fogaskerekek igazításával telt, sikerült nagyjából egyformára belőni, hogy teljesen vízszintesen legyenek, amikor repülő módban van. Jól néz ki, de azért az OCD-met zavarja az a kb 1mm eltérés.
Az időáramkörök jól néznek ki, de jobban örültem volna, ha nyomtatva vannak, és nem matricázni kell.
A light brick nagyon jót tesz a fluxuskondenzátornak, könnyen lehet modolni állandó világításra is.
Minden szögből jól néz ki az autó. Kár, hogy gyárilag az ajtó nem áll meg nyitott állapotban, de azért ezt is könnyű orvosolni, sok különböző megoldás van rá.
Az apró részletek mindig lenyűgöznek, örülök, hogy megkapta a második és harmadik rész rendszámtábláját is. A minifigurák zseniálisak, a doki szemüveges arca a kedvencem.
A harmadik rész a kedvencem, mert azt láttam először gyerekként, emiatt ebből is ez a változat tetszik a legjobban. A vákuumcsöves "új időáramkörök" is kellően részletesek.
Úgyhogy a 10295 le lett taszítva a trónjáról, ez az új kedvenc.
-
szombatitomi
aktív tag
válasz szombatitomi #56919 üzenetére
Na, ugyan a DeLorean beszámolóm elsüllyedt a nagy
offrinyálásötletelés közepette, de most elhoztam Ray-t, a hajótöröttet, legtöbbünk úgyis csak dobozban találkozik vele.Egy rendeléssel korábban már megkaptam, még az elején, azt továbbadtam, (így jó áron jött ki a T2 camper van ), viszont a másik rendelésig nézegettem képeket, videókat róla, és annyira megtetszett, hogy úgy döntöttem, megtartom. Egy percig sem bántam meg, nekem ez a legjobb gwp, amit adtak, mióta újra elkezdtem legozni.
Tetszik a Ray figura, a lábra a rövidnadrág festve van, nem dual mold, de így is jól néz ki. A kis tutajt felállítva letéve a menedék mellé olyan, mintha egy kis kerítés lenne mellette, így is tettem be a vitrinbe.
Az alacsony darabszám ellenére itt is van sok jópofa apróság, a "palackposta", a rák, halak, az SOS "felirat", kisebb növények itt-ott és a láng elemek mind jól néznek ki.
A kincsesládát az építés során betesszük a menedék alá, de könnyű onnan kivenni és visszatenni, a kis rubin(?) kincsek is jól néznek ki a kezében.
Hátulról sem néz ki rosszul, a pálmafák kis száraz ágait innen lehet jobban látni. Tetszik a 3 különböző színű pálmalevél, örülök, hogy a tetőre "száraz", olívazöld színű levelek kerülnek.
És most kicsit haragszom is erre a szettre, mert most emiatt be akarom szerezni a Barracuda Bay-t is...
@RapaNui1 Jó építést a Falconhoz, várom majd a beszámolódat, az Old Fishing Store-os is nagyon tetszett, szerintem is az egyik legszebb ideas szett.
@manokaj Komolyan emiatt a moc miatt fogom megvenni azt a Batmobile-t... Az eredeti annyira nem jön be, ez viszont nagyon jól néz ki.
[ Szerkesztve ]
-
szombatitomi
aktív tag
válasz Tony21 #57143 üzenetére
Én is sajnálom, hogy lecsúsztál róla, pedig tuti nagyon király helikopter lenne belőle.
@Tyler Durden Akkor téged is behúzott. "A GWP-k működnek."
@RapaNui1 A kalózok és kincseket eladtam egy nagy csomagban, együtt más polybag-ekkel és GWP-kkel, én meg már ezt bánom, ehhez jó addon lett volna. Amúgy 7000 Ft körül még elég sok Ray van fent, annyit akár külön is megér.
[ Szerkesztve ]
-
szombatitomi
aktív tag
válasz Tony21 #57297 üzenetére
Wow, nagyon király lett.
Nem is baj, hogy ez lett belőle, néha jó egy kis változatosság, Star Trek hajót még úgysem láttam tőled. Egyből felismerhető.
Én meg közben összeraktam a 10290 Pickupbóp a Ferrari Daytona SP3-at… durva, hogy mit ki nem lehet hozni ebből a készletből, a család is a csodájára járt, este hozok majd beszámolót.
-
szombatitomi
aktív tag
Na szóval, Daytona.
Bár a Pickup beszámolóját azóta sem írtam meg, arról talán beszéltem korábban, hogy nem igazán volt a szívem csücske, de az Auchan-os akciókor nem tudtam kihagyni. Aztán mikor megépítettem, azonnal megváltozott a véleményem, kifejezetten jól néz ki. De ez a MOC még ütősebb.
A legnagyobb "negatívum", hogy szét kellett hozzá szedni a koszorút is... Működik a kormányzás, de az eredeti kormány nem fér be, úgyhogy egy szíjtárcsával van helyettesítve.
Miután felkerülnek a sárvédő elemek, már felismerhetően Daytona formája van. A sárga "lámpa" kicsit zavar, ki fogom majd próbálni fehérrel, szerintem jobb lesz. Az ülések ötletesen vannak megoldva, de ezeken azért még dolgoznék, a gyári kék üléssel jól nézne ki, de olyan elemeim nincsenek. Az autó egyébként 18 stud széles, ami megegyezik a 911 Turbo hátsó sárvédőinél mért szélességgel.
A műszerfalon viszont jól néz ki a tan csempés borítás, és a motorháztető jellegzetes formáját is sikerült megalkotni.
A hátulja is rendben van, a rendelkezésre álló elemeket szerintem sikerült jól felhasználni, persze ezen is lehetne reszelgetni, majd ezzel még kísérletezek kicsit.
Talán oldalnézetből hasonlít legjobban az eredetire (és a Technic Daytonára).
Az ajtók nyithatóak. Itt valami zavar van az erőben, mert a tervező srác képein ténylegesen butterfly doorként nyílik, enyhén oldalra kifordulva, itt viszont csak simán felfelé. Ellenőriztem, elvileg minden úgy van, mint a leírás szerint, erre majd rákérdezek nála.
Összességében azt nem mondom, hogy teljesen beilleszthető a hivatalos creator expert/icons autók közé, de ahhoz képest, hogy ugyanannyi darabból van, mint a sokkal kisebb Fiat 500, szerintem teljesen rendben van.
@Tony21: Ezekről lemaradtam. A nyuszi Bird of Prey tetszik a legjobban.
[ Szerkesztve ]
-
szombatitomi
aktív tag
válasz HUN_Sector #57627 üzenetére
Ezek közül amúgy pont csak a Wakanda készlet éri meg, az összes többi drágább (egy kivétellel, ahol ugyanannyi) mint az árukeresős minimum ár.
Throme: Köszi a középkori képeket! A várak annyira nem mozgatnak meg (bár most a képeid után gondoltam bele, hogy mennyi mindent el lehet játszani egy ilyen szettel) , de a kovácsműhely nagyon tetszik (minden középkori szettről az jut már eszembe… )
[ Szerkesztve ]
-
szombatitomi
aktív tag
Hozok egy kis "érdekességet".
Mindig kíváncsi voltam a 42099 X-treme Off-Roaderre, de annyira azért nem, hogy meg is vegyem. Miután még valamikor a nyár elején rendeltem négy planetary hubot a hozzá tartozó CV jointokkal, hogy megépítsem a Milan-féle Defender motorizált változatát, most rájöttem, hogy igazából minden alkatrészem megvan hozzá, csak eltérő színekben. Most volt egy kis időm, úgyhogy megépítettem, kipróbálgattam.
Olyan 60%-ban Liebherr, 30%-ban Defender (+ a CV jointok/planetary hubok), 10% pedig néhány apróság vegyesen a Pickup truck, Chiron, RSR, GT3 RS, Claas Xerionból. Ezek közül a Claas volt szétszedve, ezeket az alkatrészeket csak úgy nem lehetne róla leszedni, de a másik négyből tényleg csak 2-3 kisebb, különösebb bontást nem igénylő elem lett kölcsönözve.
Az első zacskóból épül fel az alváz első fele, az első forgózsámollyal, felfüggesztéssel, a szervó és az első tengelyt hajtó motorral. A második zacskó az alváz hátsó fele, erre van felrakva a másik forgózsámoly, aminek köszönhetően az egész első fél el tud fordulni függőlegesen. Itt van a másik motor, ami a hátsó tengelyt hajtja. Különleges megoldás, korábban nem láttam ilyet, hogy a két motor teljesen önállóan hajt 1-1 tengelyt, de ötletes.
Szintén a második zacskókból illesztjük össze a két felet és rakjuk fel a merevítőket, üléseket, kábelmenedzsment, stb. Ezen a ponton már ki lehet próbálni az autót a gyári app-pal/profillal.
A harmadik zacskó már csak kaszni, különösebben nem bonyolult, és nem is áll sok darabból, de annak ellenére, hogy teljesen eltávolítható 2 axle/1 pin kihúzásával, kellően merev és nem is potyognak le róla a dolgok menet közben. A váz alkatrészei 100%-ban azonosak a gyári szettel a színeken kívül, a karosszérián is mindössze annyi eltérés van, hogy a motorháztetőn a két rigid hose flexi axle-re lett cserélve, a tetőn lévő reflektorok átlátszó alkatrészei helyett fehér rácsok vannak fent, és az első fényszórók másféle kerek tile-ból vannak. Ja, és nem mindenhol volt megfelelő hosszúságú axle-öm, itt két rövidebből lett összetoldva egy megfelelő méretűvé.
A hub könnyedén hozzáférhető, sem a bekapcsolás, sem az elemcsere nem ütközik semmiféle nehézségbe.
Elég jó a hasmagasság is, bár csak bent a házban próbálgattam, de összegyűrt takarókon/párnákon nagyon vígan átmászott az ágyon.
Amellett, hogy mind a négy kerék külön rugózik, az első tengely a forgózsámolyok miatt egyben is el tud fordulni, ami tényleg nagy segítség, ha akadályokon kell átmenni.
Két Porsche RSR keréknyi magasságig még pont úgy tud elfordulni a tengely, hogy a két hátsó kerék teljes egészében a földön marad, ami egész emberes.
Ami miatt méginkább kíváncsi voltam rá, az az, hogy a Defender motorizált változata ezt a profilt használja, és ott valamiért a kormány kalibráció félrecsúszik (többször ellenőriztem és mechanikailag teljesen szimmetrikus), itt viszont persze tökéletesen beállt középre. Kicsit tanulmányoztam a kormányművet, és azt hiszem, most már tudom, mi a gond, ebben van egy határoló, ami stabil végpontot biztosít mindkét oldalra, úgyhogy legközelebb úgy fogom megépíteni a Defendert, hogy egy ilyet belerakok, és meglátjuk.
@RapaNui1: Nagyon király lett ez a szellemszállás, még nem is találkoztam ezzel a szettel, de nagyon tetszik. Azt hittem, hogy a mellette lévő is hozzá tartozik, mindenesetre nagyon jól néznek ki együtt. A hullámvasút is király, egyiket sem építettem még meg, de összességében az új jobban tetszik, viszont ennek a vonalvezetése szerintem sokkal jobb.
[ Szerkesztve ]
-
szombatitomi
aktív tag
válasz Throme #57863 üzenetére
Körülbelül ez a helyzet, igen. A Liebherr, Defender és a Claas van szétszedve/rendszerezve, a többi össze van építve, azokról csak lekapkodtam 1-2 szükséges alkatrészt. Elég kevés helyem van jelenleg kiállítani, úgyhogy ezeket a nagyobbakat csak összerakom, lefotózom, majd szétszedem és mennek vissza dobozba. Közben tervben van már egy kisebb szoba kialakítása, ahol ki lehetne állítani a mostaninál több szettet, de ebből még 1 éven belül nem lesz semmi.
Köszi, én is így voltam vele, és most is így látom, hogy nekem az eredeti árát sem érte volna meg, de így jó élmény volt összerakni.
@jackal79: Köszi! Ha szét vannak szedve a “hozzávalók”, akkor viszonylag gyorsan megy, én most építés közben folyamatosan fotózgattam, hogy melyik alkatrész honnan van (az a 40%, ami nem Liebherr), ez kicsit lassította az építést, de legalább sokkal egyszerűbb volt szétszedés után szétválogatni.
[ Szerkesztve ]
-
szombatitomi
aktív tag
Sok sikert majd, kíváncsi leszek képekre, ha összeraktok majd valamit.
@RapaNui1: Köszi, ez a fotózós megoldás bevált, így a szétválogatásnál sem volt gond, de anélkül tényleg esélytelen lenne. A creator hullámvasútról nekem is mindig a régi vidámparké jut eszembe.
@Mauzes: Attól még a termékeket be kellene csomagolni rendesen szállításhoz, ahogy be is szokta a legtöbb webáruház (nekem még nem volt gondom emagos csomaggal). Ez nem csak Legora vonatkozik, hanem bármilyen termékre, 95%-ban azért valamilyen csomagolás van körülötte. Ha futárt rendelsz is magánszemélyként, akkor is leírják, hogy csomagold be az árut biztonságosan, a doboz pedig itt az áru része.
[ Szerkesztve ]
-
szombatitomi
aktív tag
Érkezik az Eiffel torony, 10001 darabbal. Elvileg $680, release Black Friday-kor (source: Crazy Afols FB csoport)
Ezzel beléptünk a 10 ezer darab fölötti szettek világába… (ha az Art világtérképet nem számoljuk). Kérdés, hogy ez mennyire jó, mindenesetre elég jól néz ki, a 10181-es korábbi szetthez képest hatalmas előrelépés.
[ Szerkesztve ]
-
szombatitomi
aktív tag
Jaja, 150 cm, ezzel pontosan 1:200 lett a méretarány a korábbihoz képest, ami a 108 centijével 1:278 volt.
A Titanic is pont 1:200, kíváncsi vagyok, hogy innentől ebben az arányban fognak-e jönni a nagy Icons szettek
-
szombatitomi
aktív tag
válasz RapaNui1 #58097 üzenetére
Igen, én is így vagyok vele. Nagyon tetszik és szívesen meg is építeném, de egy ilyet szétszedni már tényleg brutál lehet, pedig én még az ilyen 3-4 ezer darabos szetteket szívesen is szedem szét, átépítéshez, stb, de ezt már túl sok lenne. Sehol nem lenne itthon helyem egy ilyet tárolni, úgy tudom elképzelni, ha mondjuk egy Lego kiállításon a bejáratnál egy ilyen ki lenne állítva, ott elég jól nézne ki.
-
szombatitomi
aktív tag
válasz RapaNui1 #58100 üzenetére
Szerintem 259.990-re fogják belőni, de ez csak tipp.
@Tony21: Jaja, simán! Először el akartam sütni, hogy miért csak 17 elemből áll, de inkább elengedtem, ez nem az a topik.
Hehe, mikor elkezdtetek az adminról beszélni, egyből sejtettem, hogy a “macskásróp” van szó. Én is sokszor fogtam már a fejem miatta.
[ Szerkesztve ]
-
szombatitomi
aktív tag
válasz Tony21 #58106 üzenetére
Nagyon jó lett! Főleg a dömper tetszik, de szép munka, hogy mindkettőbe sikerült működő funkciót pakolni. A rakodóról valamiért hirtelen egy skorpió jutott eszembe, kerekek nélkül könnyen azzá lehetne alakítani.
Egy nagy gond van csak velük… egyik sem repül!
Azt tudja valaki, hogy emagnál boltba foglalt árut meddig lehet átvenni? Intervallumnak 11.09.-11.09. van megadva, ami nem reális, mert már alapból zárás után foglaltam be az egy darab megmaradt Tallnecket.
[ Szerkesztve ]
-
szombatitomi
aktív tag
válasz gaga33 #59351 üzenetére
Hát ez tényleg elég gyenge. Ha átírom a linket en-nz-ről hu-hu-ra, megjelenik a magyar lista (egyelőre akciós árak nélkül), de semmivel nem jobb, mint az ottani, sőt.
Összeraktam közben a Bonsai-t, egyelőre nincsenek képeim, de nagyon tetszik. A törzs építése ötletes, a váza jól néz ki, a kis állvánnyak pedig kifejezetten jól néz ki.
A Saturn-t és ISS-t szétszedtem, bedobozoltam. Mindig rácsodálkozok, hogy mennyire kis helyet foglalnak szétszedve. Általánosságban igaz, hogy a gyári doboz felében kb minden szett elfér, pl. a Liebherr és Defender is belefér a saját belső fehér dobozába, ami az eredeti doboz kb. felét teszi ki.
Csak érdekességnek, az ISS-nél a harmada is elég lenne, egy oldalán kihajtott élű Hajótörött dobozban kényelmesen elfér. Persze jól néznek ki a nagy dobozok, de sokkal impresszívebb lenne, ha egy ilyen kis dobozból jönnének ki az ilyen nagyobb építmények.
-
szombatitomi
aktív tag
Én queue-ben vagyok, gépen és telefonon. Tisztára neptun vibes.
-
szombatitomi
aktív tag
válasz magickonfig #59431 üzenetére
-
szombatitomi
aktív tag
Megérkezett ide is az alzás Landspeeder, hát mikor megláttam a külső (látszólag saját dobozával megegyező méretű) csomagolást, levert a víz, úgy meg volt nyomorgatva.
De összességében jól megúszta, az elején van csak egy kisebb horpadás (miért is ne, a hátulja sértetlen), de ennyiért nincs vele kapcsolatban rossz érzés bennem.
Mondjuk aki ezt így ráragasztotta, azt meg tudnám dícsérni…
-
szombatitomi
aktív tag
-
szombatitomi
aktív tag
válasz timar88 #59894 üzenetére
Tényleg elég nagy variancia van a színekben. Most ránéztem, és nálam is azok az elemek a sötétebbek. Kicsit overexpoztam utólag, hogy jobban látsszon. Élőben elhanyagolható.
Más: ma megkaptam a kovácsműhelyet s@h-ról. Soha nem jártam így, és alig akartam elhinni, de a kartondoboz nem volt lezárva. Egyáltalán nem, kompletten hiányzott róla a ragasztószalag, csak simán össze volt hajtogatva. Szerencsére minden sértetlen volt benne, a pirate bricktober szett és a téli manók is, de azért ez durva. Nagy pacsi a DPD-nek, hogy így sem hagytak el/vettek ki belőle semmit…
-
szombatitomi
aktív tag
#akció
Euronics 75330 Dagobah dioráma 20.990 Ft [link]
Vannak jó akciók, nézzetek szét, én egy 42139 ATV-t húztam be 19-ért, pingvinnel (többhöz is jár).
Néhány készletre (köztük a 76240 Tumblerre is, ami így 55k) érvényes az EuronicsLEGO20 20% kupon.@RapaNui1: Köszi a képeket, elég királyul néz ki, látszik, hogy brutál mennyiségű idő kell rá. A repetitív lépések miatt tényleg jobb lehet ezt többen építeni. Kíváncsian várom a további részeket.
[ Szerkesztve ]
-
szombatitomi
aktív tag
Ilyen árkategóriájú készleteknél engem pl nem zavar, de köszi az infót. Üzletben fogom átvenni, de elvileg oda kis központi raktárból küldik, úgyhogy gondolom akkor erre is vonatkozik.
[ Szerkesztve ]
-
szombatitomi
aktív tag
-
szombatitomi
aktív tag
Egy kis preview a jelenlegi projektemről, 42054 Claas Xerion C modell.
Unimoghoz hasonló külső, telepakolva mindenféle funkcióval. Tényleg mindennel:
Ez az eddigi legnehezebb, amit megépítettem. Eszméletlen sok mechanika van benne, a Land Rover alternatív helikopter is elbújhat mellette, pedig az is kihívás volt. Hozok majd róla részletes beszámolót, ha van rá igény.
-
szombatitomi
aktív tag
válasz RapaNui1 #60428 üzenetére
Nagyon jól néz ki összerakva, köszi a képeket, a talapzat színe miatt jól passzol a falaitokhoz/bútoraitokhoz. Egyre inkább érzem, hogy ezt én is szeretném összerakni, bár valószínűleg majd csak az életciklusa közepe-vége felé.
Ma átvettem az euronics atv + pingvin kombót, nem volt dobozlottó, ott szedték össze a raktárból őket. A kasszás
erzsicsaj mondta is, hogy az elmúlt napokban annyi ilyen pingvint eladott már, hogy fejből össze tudná rakni.+ elkészült a 42054 Unimog, imádom, csak még nem volt időm körbefotózgatni.
[ Szerkesztve ]
-
szombatitomi
aktív tag
42054 C modell (Off-road truck):
Régóta meg akartam építeni, mert az egyik legérdekesebb alternatívnak találtam, ami ehhez a készlethez van Rebrickable-ön. 1836 darabos, tehát csak néhány kis darab marad ki a végén. Az útmutató ingyenes, viszont nincsenek studioból generált képek, csak fotósorozat, ez adja az építés nehézségének egy részét. A lépések egyébként jók, egyedül a 41. oldalon van benne egy hiba, amivel meg is szenvedtem és vagy másfél órát eltöltöttem vele, mert aszerint összerakva nem illeszkedtek az elemek pár lépéssel később (azon az oldalon a kerékhub fejjel lefelé van berakva, és hirtelen nem okoz gondot, csak később). A fotók minősége is nagyjából rendben van, de 1-2 helyen azért kicsit elmosódott, és mivel egy oldal alkatrészlista a lépéshez, egy oldal az adott lépés összeszerelve, és sokszor nem teljesen kivehető, hogy mi hová megy, úgyhogy logikázni kell. Sokszor akár 50+ alkatrész kell egy lépéshez, úgyhogy nem egyszerű, viszont épp ez a szépsége is, hasonlít a régi Technic leírásokhoz, és sokkal nagyobb élmény így építeni, mint az újabb szettek leírásaival, amikor egy lépésben hozzáadsz 1-2 alkatrészt. Összesen kb 14 óra alatt készült el, 3 estén keresztül.
Az elején megépítjük a torziós rudas felfüggesztést. Mivel ebben a szettben nincsenek lengéscsillapító elemek, ezt a megoldást használta a tervező, és zseniálisan működik. Ezen a ponton még szinte teljesen merev, de a kész modell rugózása körülbelül olyan, mint a Defenderé.
A középső forgózsámoly lesz a daru alapja, ami folytonosan körbe tud fordulni. Ezen keresztül van egy folyamatosan forgó tengely, amivel a daru első és második fokozatának a hajlítását tudjuk majd szabályozni. Az erre szolgáló váltó a daru talprészébe lesz építve, könnyen hozzáférhető és jól működik. A motor sebessége főleg a worm gear-nek köszönhetően van lelassítva, mivel minden funkcióhoz lassú fordulatszám szükséges.
A következő képen már látszik, hogy milyen tömör a központi rész, ahol a legtöbb mechanika van. A kiengedhető talp jól működik, és szükséges is, mivel a felfüggesztés elég lágy, és a daru körbefordításával is kissé bedől, ha nincs letalpalva. Ez a bal felső piros kapcsoló bal oldali állásában kapcsolható. Ugyanezt a kart jobbra fordítva dönthetjük automatikusan le a kabint. A jobb oldali piros kapcsoló jobb oldali állásban a darut fordítja, baloldaliban pedig magát a balos váltót hajtja meg, az előbbi két funkció ekkor elérhető. A zöld kapcsoló a motor bekapcsolása, ez is mindkét irányban működik (+ persze középen az "üres", mint a többinél).
Az elején nem értettem, hogy miért van bekötve a váz közepébe a hátsó tengely. Hát azért, mert egy külön négyhengeres motort is építünk. Motor alkatrészek sincsenek a szettben, viszont ötletesen van megoldva, egy jó hosszú főtengellyel, és jól látható dugattyúkkal. Természetesen a kormány is be van kötve, ami a kabin tetején lévő tekerővel fordítható.
Az első lökhárító felrakásakor szétesett a főtengelyem, mert - legalábbis amíg nincs rajta az első lökhárító, ami az első végét rögzíti - elég sérülékeny, viszont utána már nincs vele gond.
Tetszett, hogy a kabint külön kell megépíteni, és teljesen modulárisan fel és leszerelhető valamint dönthető, annak ellenére, hogy a HOG be van kötve. Az ülések nagyon egyszerűek, de ötletesek, az ajtók pedig nyithatóak.
A kabin felszerelése után látszik igazán, hogy mennyire nagy a modell (a Claashoz képest, bár az sem kicsi). A 8110 Unimog még nincs meg, de körülbelül ilyesmi lehet méretben.
A daru villáját szépen be lehet akasztani a hátsó lökhárítóba, így jól néz ki kiállítva. A fenti képeken még látszik, hogy a HOG egy 24 fogú fogaskerék, ezt lecseréltem egy 2x2-es kör elemre, jobban is néz ki, és könnyebben is kezelhető (maga a kerekek forgatása is meglepően könnyű, álló helyzetben is, a modell mérete ellenére).
Meglepően nagy a daru mozgástere a két fázisban hajlítható kialakítás miatt, még letalpalt állapotban is (ami körülbelül 3-4 centit emel a gépen teljesen kiengedve) kényelmesen leér a földre a villa.
Emellett viszont felfelé is elég nagy a mozgástere.
Szerettem volna csinálni róla pár videót, de nem lettek olyanok, amilyet szerettem volna, így erről csak képek lesznek, de még egyelőre marad összerakva, szóval még lehet, hogy kitalálok rá valamit és felveszek pár snittet. És ha már megvan a bekötés a hátsó tengelyhez és a kormányhoz is, szeretnék majd rá egy RC konverziót Control+ motorokkal, de ehhez több idő kellene.
A torziós rudas felfüggesztés miatt érdemes letalpalva kiállítani, bár írták, hogy többeknél sem okozott problémát több hónapnyi kiállítás sem, de azért el tudom képzelni, hogy ez hosszabb távon megeszi a tengelyeket. Mindenesetre ha a talp teljesen ki van engedve, akkor szinte minimális terhelést kapnak.
Eddig nekem ez minden korábbit felülmúlva a legjobb Technic élményem volt, és bátran ajánlanám mindenkinek, aki szereti a kihívásokat.
[ Szerkesztve ]
-
szombatitomi
aktív tag
válasz RapaNui1 #60577 üzenetére
Köszi szépen!
Valóban, ez inkább szól a technikai megoldásokról, mint a szépségről, de tényleg igaz, hogy élőben ez is jobban néz ki, mint szinte minden szett. Én az Airbus helivel vagyok így, külsőre nem igazán tetszik, de a mechanikája miatt egyszer össze fogom rakni, kicsit sajnálom is, hogy most kihagytam az euronics akcióban.
Igen, a Xerion szétszedéséhez is kellett a kitartás, sokszor kellett agyalni, hogy egy-egy modult hogy is kellene szétszedni, de most ezzel nem volt gondom, mert már korábban megtörtént és a dobozában volt, rendszerezve.
A következő ilyen alternatív a Liebherr Johnny 5 lesz, de ahhoz még gyűjtöm az erőt. A Bowser és Reszkessetek beszámolódat várom.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen