Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zoli bácsi

    őstag

    Segítsetek egy picit...... :)
    Végeztem a szezonvégi orsó karbantartással, tegnap utolsó orsó egy Oreel Next FS 40 volt. Amikor lehúztam a dobot, levettem a tengelyről a fogaskereket és az alátétet. Eddig mindegyik orsón egy alátét volt a fogaskerék fölött. Ahogy tettem le, leesett egy alátét, kiderült hogy kettő volt. Sajnos nem tudom a sorrendet, emlékeim szerint a vastagabb alátét a fogaskerék alatt volt, felette a vékonyabb. Ma voltam a boltba, ahol forgalmazzák, a nagyobb méreteknél egy alátét van, a fogaskerék felett. Boltos szerint mindkét alátét a fogaskerék felett volt, csak így van értelme, de a vékony alátét rá volt ragadva a fogaskerékre (felül) a zsírtól, ezért gondolom hogy a másik alul volt.

    Egyébként egyre ügyesebben megy az orsó karbantartás, jó, néha megakadok, nem tudom minek hol volt a helye, de a saját nyomoromon tanulok, mindent óvatosan bontok szét, egymásmellé teszem az alkatrészeket...stb.
    Egy 60-as, 4 éves orsót selejtezésre ítéltem (Silstar Tierra FS), iszonyú szar zsinórképe volt, a dobások is elég rövidek voltak vele. Összerakás után érezhetően szorult. Újra szétbontottam, összeraktam, a csavarok teljes meghúzása előtt kipróbáltam, tökéletes volt. Meghúzva mindent szorult. Kiderült, hogy a tengelyen a rotort rögzítő anyát nem lehet szorosra húzni, mert szorul az orsó. Egy fél fordulatot kihajtva, lefixálva jó. A nyeletőfék racsnija is szarakodott, többször hajtogattam már az oldallapon lévő rugót....Főleg a keszekusza zsinórkép miatt azt hiszem selejtezem, nekiadom valakinek, vagy bontom.
    Egy kép az alátétekről, amiket nem tudom hogy voltak, lehet úgy ahogy gondolom, hogy alul a vastag, a fogaskerék felett a vékony...Vagy mindegyik felette lehetett?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák