- Így nem hajlik, úgy kettétörik az új iPad
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bemutatta első Snapdragon X-re épülő notebookját az ASUS
- Melyik tápegységet vegyem?
- Plazma TV topic
- E-book olvasók
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- SSD kibeszélő
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Hardverek pünkösdre
ph E-book olvasók, komponensek és perifériák kerültek hétvégi összeállításunkba.
-
Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
ma A Pura 70 Ultra a DxOMarknál tarolt.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hínár929
tag
válasz Teasers #183961 üzenetére
A képek alapján egyben van a bringa, de ezt csak személyesen a szaki fogja látni ha elviszed a szervízbe.
Teleszkópból a következő szint valami Suntour XCT, XCM lenne, van csillapítás és lockout (fixre állítható a villa) kb. 23-24 ezertől indul.
Azért egy kalkulációt érdemes végezni mert gyorsan elérhető az az ár amit már nem érdemes a bicajra költeni.[ Szerkesztve ]
-
Hínár929
tag
válasz Teasers #183974 üzenetére
Mivel nem ismerjük a szakembert nem tudjuk mennyire lehet rábízni a teló ajánlást
Ahogy a kollégák már ajánlották, nem biztos, hogy nagyon sokat kellene költeni a bicajra, a képek alapján egyben van a gép. Inkább csak ellenőrzés és a szükségesek javítása.
a teleszkóp kérdésre is volt egy jó, meggondolandó ötlet. Ha nem mész terepen akkor inkább merev villa. Könnyebb, olcsóbb és jó ha tudod a "normális" rugósvilla árban sokkal több lenne mint a bicajod ára.
Ha mindenképp cserélni akarod a telót, mennyi összeget akarsz rákölteni, hol milyen körülmények közöd használod ezek az infók kellenek ahhoz, hogy tudjunk ajánlani.[ Szerkesztve ]
-
Hínár929
tag
válasz Teasers #183983 üzenetére
Szerintem jobban szeretik ha ott veszed a cuccot, Ő is a piacból él.
Ha nem vagy képben elveszhetsz a méretekben és emiatt érdemes ráhagyatkozni.
Ami biztos ilyen villa kell neked: 1 1/8", a-head, "V" fékes.
Ebből a pénzből új teló Suntour lehet, érdemes lockout-os változatot választani, XCT, XCM. -
Hínár929
tag
válasz ivana #183987 üzenetére
Én inkább a lockout miatt venném a drágábbat, ennél a felhasználásnál nem tudom számít-e a pár milliméterrel szélesebb becsúszó, nem tudom csak tippelem, hogy nem észrevehető a különbség.
Ja, meg talán a csillapítás is érhet valamit.zsocy, a kép alapján is én annak látom és nem találtam most hirtelen 1"-os Merida-t ahogy visszanézegettem a régi bicajokat.
[ Szerkesztve ]
-
Hínár929
tag
válasz andersen32 #184402 üzenetére
Ha nem tubeless, akkor minél nagyobb szövetsűrűség (tpi) és folyadék, ha lényeges a súly. Vannak nagyon jó defektvédelmű külsők de dög nehezek és általában csak a futófelületen van a védőréteg és emiatt oldalról lehet lyukat kapni.
Na meg pótbelső vagy Tip Top, pumpa és gumileszedő.
100%-os defektelleni védelem tömlős gumiknál nincs szerintem.A mostani folyadékok, zárt rendszerben (belső), a gyártók szerint 2 évig használhatóak és van lejárati idő feltüntetve, legalábbis amit én használok.
Nekem a Joe's jött be.[ Szerkesztve ]
-
Hínár929
tag
válasz acsati #184508 üzenetére
Szia,
Ha még aktuális.
Szerintem megéri az árát, persze látni kellene élőben.
A képek alapján nincs megkopva a hajtás, sajnos a felnit pont nem látni, hogy mennyire kopott.
2016-os a bicaj ha jól láttam, ez alapján karbon a villa de a szettet már lecserélték.
[link]Egy próbát megér, jó vételnek tűni ennyiért.
-
Hínár929
tag
Sziasztok,
4700-es Tiagra fékszett + Mavic alu felni és gyenge fékhatás (szerintem).
Ezen változtatnék fékbetét cserével.
Gyári Shimano helyett lenne valakinek személyes tapasztalat alapján javaslata?
Száraz körülmények között van használva gép. -
Hínár929
tag
válasz Hasaggymeg #185060 üzenetére
De rendesek, Ők azért adnak kedvezményt, hogy a vevőnek jó legyen
A mai világban ilyet?!
Meg is hatódtam#185054 Mindenki elégedett a Shimano országúti fékbetéttel?
[ Szerkesztve ]
-
Hínár929
tag
válasz ivana #185093 üzenetére
Szia,
Pont ezt írtam én is, a fékbetétet cserélném csak mert a fék az jónak tűnik. Én még nem találkoztam jó Shimano fékbetéttel, pedig biztos van, de a fékek azok jók.
Na ezt akartam elkerülni, az az a külföldi rendelést, ha más nem marad akkor sajnos kintről jön a cucc.
A Kool Stop-ot már használtam montin és ott tetszett.
Futok még egy kört mert valahol azt olvastam, hogy a KTM foglakozik Kool Stop betétekkel és ha igen akkor csak lesz valamelyik hazai boltban.[ Szerkesztve ]
-
Hínár929
tag
válasz ivana #185095 üzenetére
Nagyon köszi!
Lényeges lenne a betét keménysége, gondolom a lágyabb nem koptatja annyira felnit. Most ez a becsípődésem, a felni kopás. A fitness bicajomon 1 év alatt elkopott a SUN és ennek nem örülök annyira, az outin elkerülném ezt.
Mondjuk az sem árt ha fog a fék ezért lehet mindkettőt kipróbálom, vagy a kétkomponensűt amit Friczy kolléga ajánlott.Friczy
Köszi, szétnézek itt is.
Valahogy nem igazi a fék, 65 kg, vagyok és ehhez képest gyengének érzem. Azért tippelek a betétre mert a rendszer merev, "koppan" nem nyúlik de mégis begörcsöl a kezem mire leérek. De most kicsit elbizonytalanítottál, hogy nem vettél észre nagy különbséget. -
Hínár929
tag
válasz ivana #185119 üzenetére
Vicces de nem 40 ezer van benne, 8 ezret mentem tavaly, van benne esős idő is amikor a saras körülmények között jobban kopik minden, na de ennyire
Régen, montinban volt SUN, mondjuk az amerikai volt nem távolkeleti, és mindent kibírt.
Ezzel szemben ez a mostani már deformálódva van pedig csak aszfalton megyek vele öregurasan.
Tavasszal fűztem be SUN CR18-at, mire egy éves lesz szerintem cserélhetem le mert igencsak konkáv lesz
Nincs rajta kopásjelző de nyilvánvalóan el van vékonyodva. a Tesztbike-on olvasgattam a kommenteket a felniről és többen írták, hogy kopik de nem gondoltam, hogy ilyen mértékben.A "koppanóst" úgy értem, hogy nem nyúlik. Egyébként gyári Canyon minden meg 4700 Tiagra, az állítgatás már megtörtént, bowdeneket megnézem de bízom a Canyon-ban, gondolom nem spóroltak.
[ Szerkesztve ]
-
Hínár929
tag
válasz Hasaggymeg #185238 üzenetére
Nem szépdolog kollégákat ilyen helyre küldeni
-
Hínár929
tag
válasz grabowski95 #185598 üzenetére
Szia,
Ne ezen múljon egy jó bicaj
Ha csak időnként lenne rászükség, akkor szerintem ilyesmi megoldás lehet a csomagtartó problémára.Ez egy nyeregcsőre szerelhető, de alulról van meg van támasztva.
Vagy vannak ezek a megoldások is, olyan vázakhoz ahol nincs szem.
-
Hínár929
tag
Átmeneti időre, 5-10°-os hőmérséklethez keresek nadrágot, 15 ezertől nem igazán szeretnék többet rászánni, de lennének igényeim.
-kantáros
-jobb lenne betétnélküli, de megbarátkozom a betétessel is
-napiszinten használom, nem árt ha strapabíró
-fitness és országúti felhasználás.Decathlonban ezt a kettőt néztem ki, Triban RC500 vagy Rockrider ST500.
Ebben az árban nem nagyon van sok választási lehetőség.
Vagy találtam ilyet, de ezeket nem ismerem. Holokolo oldalon, Bonavelo.
4Campingnál Axon Nippon.
Decathlonban meg tudom nézni a nadrágokat de a másik kettőt nem, hátha valakinek van tapasztalata.
Szerintetek melyik? Vagy esetleg más ötlet? -
Hínár929
tag
A küllőanya hossza nem befolyásolja a küllő hosszát. Belül a menet egyforma mindegyiknél, a magas peremes felnikhez kell a hosszú, a nagyobb falvastagság miatt. A lereszelés nem megoldás, ha túl hosszú akkor nem lehet megfeszíteni mert " elfogy" a menet.
-
Hínár929
tag
1 mm. határeset, elvileg a megfelelő hossz azt jelenti, hogy a teljes menethossz le van fedve, az az köllőanya és a küllő menete pont fedi egymást, ilyen esetben tart a legjobban.
Drága keréknél nem tudom érdemes-e kísérletezni. Keresni kell szakit aki mángorol küllőt.
A hosszú anyában is pont annyi a menet mint a 12 milisben. -
Hínár929
tag
válasz Runner_fxr #185660 üzenetére
Ja, ez a gyakorlat. A szervizek nem hiszem, hogy aggódnának 1 mm. eltérésnél. De a hivatalos ez lenne. Azt nem tudom a profi kerékgyártó cégeknél mi a szokás.
-
Hínár929
tag
válasz Runner_fxr #185665 üzenetére
Bocs, rosszul fogalmaztam, nem úgy értettem, hogy leszarják a szerelők a méretet, de 1 milliméterrel nem fognak foglalkozni.
Inkább arra gondoltam, hogy "tudományosan" számít-e, és ahol drága kerekeket gyártják ott mennyire foglalkoznak ezzel.
Ha fűzök magamnak kereket én biztos nem aggódok emiatt, de én 65 kg. vagyok meg nem extrém felhasználáshoz kell. -
Hínár929
tag
válasz ivana #185670 üzenetére
Van páratlan méretű küllő, pont a kolléga is ilyet keres, max. nincs forgalomban, de fűznek ilyennel kereket. Ezért említettem a mángorlást mint lehetőséget de ennek meg nem biztos, hogy van gyakorlati jelentősége, vagy mi egyszerű földihalandók nem tudjuk. Mégiscsak van gyári kerékből páratlan mérettel.
-
Hínár929
tag
Erre a nadrágos kérdésre valaki?
-
Hínár929
tag
válasz Khelben #185719 üzenetére
Köszi,
Nem variálok, bemegyek a Decathlonba és megnézem azokat, pedig a 4campingos nadrág jónak tűnt de nincs kedvem rendeléssel kísérletezgetni.
Ivana: Az a baj, hogy fázós vagyok és valami thermo cucc kell és kantárosból nem akarok rövidet használni, nincs is, de a hideg miatt mindenképp kantárosat kell.
-
Hínár929
tag
válasz werszomjas #185791 üzenetére
Csak átütőset szabad venni!!!
A gyorszárassal büntetés a tárcsafék, kiveszed a kereket-visszateszed és már bele is ér a fékbetét a tárcsába pedig előtte nem volt ilyen probléma, a "rendszer sajátossága". Merevebb is az átütős, egy szint felett, és itt nem 100 ezres kategóriáról beszélünk, szerintem csak ezt érdemes. -
Hínár929
tag
válasz werszomjas #185816 üzenetére
Szia,
Én szóltam, jót akartam
A defektek (ha lesznek egyáltalán) majd eldöntik mennyit lesz kivéve a kerék,
embert tervez...
A gyorszárasnál nem kell kivenni a kereket, hogy besúroljon a fékbetét, nem elég merev a váz meg a villa és kanyarba simán beleérhet.
Itt fórumban elég gyakran előjövő téma, beleér a tárcsába a fékbetét, a legtöbbször szerintem pont az említettek miatt történik mindez.Nem azt mondom, hogy ki kell dobni a gyorszáras tárcsafékes bicajokat, de ha van választási lehetőség akkor az átütőset érdemes választani, ezen nem fogsz tudni változtatni az idők során, viszont egy váltót vagy féket bármikor tudsz cserélni.
-
Hínár929
tag
válasz bardi #187136 üzenetére
Sisakra gondolsz?
Én ilyet, Abus hyban, használok télen, elég jól megfogja a szelet a plexi, de túl sok a szellőző és ott nagyon tud bejönni a szél, a szemüveg simán elfér alatta.
Vagy van ez is, jobb megoldás szerintem, mágneses, ha nem kell a plexi akkor megfordítva felteszed a sisakra. Most már inkább ilyet vennék.
Safety Labs Expedo
De kíváncsi lennék egy sí sisakra mert az zárt és télen meg az kell. -
Hínár929
tag
válasz RexpecT #187687 üzenetére
Szia,
Jó döntés
Nekem nagyon bejött a Soudal, biztos kipróbálom a squirt-et mert nagyn dícsérik de a Soudal egyenlőre nagyon tuti, már a második flakont használom.
Most cseréltem láncot, ugyanolyan használat és karbantartás melett kb. 30%-kal tovább elment mint amikor olajoztam.
Sokkal kevesebb vele a vesződés mintha olajoznám. Azért ezt is kell néha tisztítani, a sokadik kenés után szárazon lekefélem és mehet rá a wax.
Ami nem tetszik, ezt már más is említette, hogy nem lehet prcízen adagolni, de megszokható.Szerintem érdemes az új láncot tökéletesen tisztára mosni, kb. ahogy a waxos bácsi is csinálta a videóban.
Brigéciol-benzin-denszesz, egyszer kell megvenni párezer forint és soha nem fogy el, és a háztartásban is lehet használni erre-arra. -
Hínár929
tag
válasz cityman #188422 üzenetére
Szia,
Nekem lennének fenntartásaim.
Nem lehet rendesen ránagyítani de szerintem nem gyári a matricázás és biztos nem szereltek gyárilag ilyen vegyes alkatrészekkel.
A fékkar, hogy finom legyek, elég egyszerű és gyanús, hogy nem lesz kompatibilis a patkófékekkel.
Pesze minden a matekon múlik. Publikus az ár?
Az eladónak azért fel lehetne tenni egy két kersztkérdést. Ő azt mondja ez egy Bianchi váz? -
Hínár929
tag
-
Hínár929
tag
válasz kuntics #189538 üzenetére
Feltehető ha méretek egyeznek, meg kell mérni a kormány végén a külső és a belső méretet és bilincses vagy bedugós fékkart feltenni. A bedugósnál arra figyelni kell, hogy kívül vagy belül megy a bowden, a kormányon középen van-e lyuk ahol kivezethető.
Arra figyelj ha fékkart cserélsz, hogy az országúti fékhez nem igazán jó az MTB fékkar, egyenes kormányos országúti kell mert eltér a húzásarány, persze abban az esetben lényeges ha kormány csere lesz.
Én saját, városi felhasználásra megfordítanám a stucnit és egy enyhén hajlított "egyenes" kormányt tennék fel.
Ha utcai ruhában tekersz akkor a kényelmesebb irányba érdemes fejleszteni.
Ha nincs nagy szint, akkor egy jól megválasztott egysebis áttétellel is el lehet tekerni a városban.
És nem árt ha sárvédő is feltehető, lehetőleg minél hosszabb, az ilyen sportosabb vázaknál nem biztos, hogy megoldható. -
Hínár929
tag
válasz polonic #190070 üzenetére
Szia,
Ha előtte jól működött, akkor valami deformálódott. A legtöbbször a váltótartó görbül, ez veszi fel a terhelést, hogy ne a váz törjön vagy egy drága váltót kelljen eldobni.
Filléres alkatrész, de rengeteg féle van belőle, nem mindig egyszerű a beazonosítás.
Hátulról nézd meg, valószínű ezt fogod látni, befelé hajlik a váltótartó, a bicaj síkjával kellene párhuzamosnak lenni.
A végállás és a bowden feszesség állítás nem fog segíteni. Használni sem érdemes így mert beváltasz a küllők közé és szakad minden.
[ Szerkesztve ]
-
Hínár929
tag
válasz polonic #190121 üzenetére
A világért sem akarlak paráztatni, de az egyengetés nem mindig szokott sikerülni.
Ha cserélni kell a váltótartót akkor a bicaj típus-évjárat alapján kereshető a megfelelő. Ahogy már meg lett említve lehet húzós az ár, ez a gyárira jellemző, de van olcsóbban teljes értékű „után gyártott” 2-3 ezer Ft-ért. Van pár (kb. 300) különböző, úgyhogy nem egyszerű a beazonosítás.
Itt talán megtalálod a bicaj alapján,
[link]
ha nem akkor a képeket végignézve kiszúrod a jót. Van hazai forgalmazó, a kódja alapján talán lesz valamelyik üzletben -
Hínár929
tag
válasz FerNandor #191123 üzenetére
Szia,
Jó döntés.
Az első alkalommal minimum kétszer be kell kenni. Megvárod, amíg megszárad az első kenés (3-4 óra) és utána mehet rá még egyszer.
Komolyabb megázás után érdemes kenni. Én is országúton használom, és ha nem ázok meg akkor 180-250 kilométert letekerek egy kenéssel. Nem sokat vacakolok a tisztogatással, megy rá az új réteg és kb. 4-5 után, erős kefével levakargatom a rászáradt felesleget, nem vagyok láncmosogató párti.
Szerintem érezni mikor kell a friss anyag, zajosabb is talán meg a láncon is látni, hogy „száraz”.
A flakon a gyenge pontja a cuccnak, nem lehet jól adagolni waxot, de azért megszokható. Nálam nagyon bevált, mondjuk még nem használtam másik vaxot, tovább elment a lánc mint az előző amit olajjal kentem és sokkal „tisztább érzés”. -
Hínár929
tag
válasz attiati #191527 üzenetére
Szia,
Ma is helytálló megállapítások.
Az egysebességesen vitatkoznék. Ha nincs szint, mindig ugyanolyan fittségi állapotban vagy és soha nincs szembeszél akkor talán, de ilyen ideális állapot nincs, szerintem tehát kényelmetlen.
Az agyváltós megoldás viszont tényleg jó, az említett felhasználásra, ha mondjuk szíj hajtásos az a legjobb.
Igazuk van, nem érdemes márkanévre plusz pénzt kiadni. A felszereltség, alkatrészek, az összeszerelés minősége és a jótállás megfelelő feltételei, ez legyen a döntő. Az alsó kategóriában a név nem ad semmi pluszt. -
Hínár929
tag
válasz Gython #191540 üzenetére
A Merida jó lenne, ennek karbon a villája, a másik kettő alu. Súlyban is a Merida a legjobb, de a 28-as hátsó nagy fogaskerék lehet túl sportos és nagyon béna ez a meridás fűzés.
A Gepidán nem tudom értelmezni az áttételezést. Minek a 3 tányér elől 23-as hátsó nagy fogaskerékhez?
Én a Scott-ot választanám, ha nem alu lenne a villa.
Szóval nem tudom -
Hínár929
tag
válasz attiati #191537 üzenetére
Csak, hogy ne legyen félreérthető, nem agitálok a neves gyártók ellen.
Persze érdemes nézni az akciókat, ami átírja az árakat, de alapból és erre gondoltak a kisokosban és én is, drágábbak a "márkás" bicajok. Ha két gép teljesen egyforma, a nagy nevű gyártó bicaja drágább, de nem 1-2%-kal és semmi pluszt nem ad, max annyit, hogy könnyebb eladni ha arra kerülne a sor.
A lényeg szerintem, hogy nem a nevet kell nézni hanem a felszereltséget, az alkatrészeket, és a garis hátteret.
A belépő kategóriában minnél több Shimano alkatrész legyen, rozsdamentes küllők és a név másodlagos, legalábbis a felhasználás szempontjából.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Jogász topic
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- 2024 - Íme a 21. héten megjelenő játékok listája
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Luck Dragon: Kenyér
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Formula-1
- További aktív témák...
- Csepel női kerékpár
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest