- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gaming notebook topik
- Milyen videókártyát?
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz fery02 #39365 üzenetére
Ez országúti, még a geometriája is inkább sportos mint túrás.
Ha földutakra is mennél akkor szerintem egy cyclocross kerékpár lenne az ideális neked. Az is koskormányos, merev villás de tehetsz rá szélesebb, terepesebb gumit plusz a fék más rajtuk.
Íme egy CX gép: [link]Ha hirtelen ránézel tök olyan mint egy országúti de azért látható hogy vannak különbségek. Nekem is jó lenne egy ilyen CX őszre/télre csak hát két ilyen bringa már egy vagyon együtt.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fery02 #39365 üzenetére
Szia, az egy országúti kerékpár. Kizárólag aszfalt használatra, abból is inkább a jobb minőségűre.
Városban szerintem nem túl ideális használat, földútra meg egyáltalán nem alkalmas.
Túrára persze jó lehet ha az a túra jó minőségű aszfalton vezet végig.
Én a helyedben inkább valami cross trekkinget néznék. Esetleg cyclo cross, de azok elég drágák, persze ha megengedheted magadnak akkor jó lehet. -
Runner_fxr
Ármester
válasz fery02 #39481 üzenetére
A sima trekking, mit az a csepel traction is, inkább a kényelmesebb bringázásról szól. Fel van szerelve mindennel, melóba járásra, városi közlekedésre kiváló, túrázni is mehetsz vele aszfalton. A cross trekking abban különbözik a sima trekkingtől, hogy az egy kicsit sportosabb. Nincsenek rajta sárvédők, meg csomagtartó (bár ugyan úgy felszerelhető rá), ezáltal kicsit könnyebb. Kerékmérete ugyan úgy 28"-as, a lényegesebb különbség inkább a váz geometriában van. A sima trekkingnek kicsit laposabb a fejcsöve, hogy kényelmesebb legyen az üléspozíció, a cross trekking előredőlősebb, sportosabb. Hajtáshatékonyság szempontjából kicsit jobb a cross trekking. A sima trekking meg kényelmesebb. Persze a cross treking is ugyan úgy jó városi közlekedésre, melóba járásra, az alapján érdemes választani, hogy kényelmesebb vagy kicsit sportosabb bringát keresünk. Illetve ha mennél vele azért jó minőségű földutakra, akkor inkább a cross trekkinget javaslom. Mondjuk én cross trekkingből nem vennék v fékeset, az tárcsafékkel az ideális.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz fery02 #39488 üzenetére
Közben visszaolvastam a topikban és lehet a végén egy Gepida Alboin 500 CRS lesz.
Igaz, ez jóval drágább sajnos és feltűnőbb bicó is (nem feltétlen lenne baj számomra a szerényebb kinézet).Most már csak az érdekelne, hogy pl egy olcsóbb Gepida Alboin 300, az mennyivel lenne valyon rosszabb választás?
Vagy inkább az 500-as alá ne adjam? Végülis beleférhet a keretbe és nyáron lenne használva majd komolyabban előreláthatólag.ivana:
Hátitáskával szoktam kiruccanni, szóval nekem semmi szükségem sincs csomagtartóra.
Sportos tekerésre érdekelne, város, országút és nagy ritkán földtutakon használva.Az már megvan, hogy trekking helyett cross trekking legyen inkább.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fery02 #39493 üzenetére
500crs az 215 ezer ft. Az előbb még 100k volt a keret. Természetesen ennyiből már lehet választani jó bringát, de talán nem a Gepidát ajánlanám. Gepida az 100k-ig jó szerintem, felette már vannak jobb alternatívák is. Ha esetleg te a 2014-es 500crs-t nézted, az is bőven 100 felett van, 160 körül, de kérdés, hogy még kapható e? 300crs az ha jól láttam v-fékes, ezt annyira nem ajánlom cross trekkingből.
Nekünk 1 hét múlva jönnek a 2015-ös Bergamont bringák az üzletbe, ez lesz 170 körül: [link]
Bármit is választasz, cross trekkingnél ragaszkodnék a hidraulikus tárcsafékhez.Én is jobban szeretem a hátizsákot mint a csomagtartót, persze bizonyos határig, egy normál méretű, ivótasakos kerékpártáskát még elviselek, nagy túra hátizsákot már biztos nem, akkor én is inkább csomagtartóznék.
Illetve azért dinamikusabban mozgatható a kerékpár ha egy hátizsák van rajtad, nem csomagtartó + csomag. -
Runner_fxr
Ármester
válasz fery02 #39538 üzenetére
Ha kapsz tavalyi 500crs-t, bár erősen kétlem, akkor az 160 körül megérheti.
Hogy érdemes e 100k-ért vagy kicsivel felette venni cross trekkinget, hát az felhasználó függő is, ha valaki csak rövid távon, városi használatra venné, akkor igen, elég az is. Viszont ha komolyabb terveid vannak vele, hosszabb túrák, nagyobb emelkedőkre is vinnéd, jobb minőségű földutakra stb, akkor már inkább egy kicsit többet szánnék rá. Ha majd utólag akarsz tárcsafékre átállni, az sokkal többe lesz, mintha rögtön tárcsafékest vennél, így én a tárcsafékest javasolnám. Persze el lehet lenni az egyszerűbb vfékessel. Az előnyöket már fentebb leírtam, ezt neked kell mérlegelni, hogy megéri neked azt a pluszt.
Esetleg vedd részletre, vannak kamatmentes fizetési lehetőségek is, akkor annyira nem fáj az összeg.
Illetve ha szerencséd van ki lehet fogni akciósabb, régebbi darabokat. Evado 3.0.
Esetleg ez a CTM Tranz 3.0 se lehet rossz ennyiért.[ Szerkesztve ]
-
-
LonGleY
veterán
válasz fery02 #41123 üzenetére
3. Ne terheld a bicajt túl elinduláskor, ha nem muszáj. Ezt te érzed, hogy mennyire téped. Ha normális váltód van, akkor viszont használd - megállás előtt és indulás után is, így legalább megfelezheted a terhelést. Ha nincs, vegyél... Hülyeség egyből a legnagyobb fokozatból indulni, és még a térdednek se tesz jót.
Azon, hogy javarészt csak a leggyorsabb fokozatokat használod, úgysem tudsz változtatni. Esetleg úgy, hogy ha a gép engedi, a legközelebbi esedékes cserekor nagyobb lánctányérokat szerzel. Én montin is 48-as tányért használok, ráadásul országútis 11-28-as fogsorral. Nem szokványos, de így legalább néha a középső fogasokat is igénybe veszem, hogy kicsit egyenletesebben koptassak.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz fery02 #41353 üzenetére
Van olyan lánctisztítóm, csak nem az van rá írva, hogy Crivit, hanem Barbieri. Inkább vettem egy ilyesmit, ami szerintem sokkal jobban tisztít.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
válasz fery02 #41356 üzenetére
Nekem a kettő ugyanannyiba került.
A Barbieris (és talán a lidlis is) tisztító folyadék nekem semmit nem ért.
Korábban vettem egy tégely kéztisztítót (Ultra?), kimostam belőle a homokot, most azt használom, később talán trisó vagy brigéciol lesz a nyerő.
A lényeg, hogy oldja az olajos koszt. Utána még vízzel átöblítem, szárítás, olajozás.
Nem lesz kristály tiszta, de itt inkább az a lényeg, hogy a retek nagyjától megszabaduljon az ember. Rendes tisztításhoz amúgy is le kell venni a láncot, aztán benzinbe vele. Tapasztalatom szerint azért a benzin előtt sem árt ilyen mobil lánctisztítón párszor áthúzni a láncot :]Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
D.Orion
veterán
válasz fery02 #47048 üzenetére
Ha tovább tolod a váltó kart és úgy felvált, akkor a bowden nem elég feszes. Ezen tudsz állítani a karnál és a váltónál is.
Pl. 9. a legkisebb, te 8ba szeretnél váltani, de a váltókart 8 és 7 közé húzva dobja csak fel a 8. fokozatba, akkor ez bowden feszesség.
A váltó és a kar tövében, ott ahol a bowdenház végetér és a bowden befut a váltóegységbe van egy kis műanyag tekergethető izé. Azt cseszegesd első körben, de számold mennyit tekersz, hogy vissza tud állítani ha nem jobb.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fery02 #47048 üzenetére
Ha kisebb fogaskerékről nagyobbra váltás esetén hezitál,de nagyobbról kisebbre azonnal vált,feszíteni kell a bovdent.Ha pedig fordítva,vagyis ejteni a kisebbek felé nem nagyon akarja,de a nagyobbakra azonnal váltja akkor lazítani kell a bovdent. Első körben a váltókarokon (feltehetően) megtalálható kis állítócsavarokkal kell állítani,kis csavarás+próba amíg jobb lesz. Ez alól csak az kivétel,ha fordított húzású a váltó.
Lemaradtam.
Olvasom hétvégi írásaitokat és agyon vagyok sértődve...sz@r Suzukis,sznob Cube-os is voltam a 7végén,nejem megy gagyi Gepidás. Én még megbocsájtó vagyok,de nejemet nem ússzátok meg...most meg is nézem melyik volt a Gepidaalázó!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz fery02 #48441 üzenetére
Közben kipróbáltam ezt a jóval szélesebb belsőt, mert olvastam gyakorikérdéseken, hogy igazából a gumi anyag jellege miatt nem igazán számít a szélesség.
Még javasolják is, hogy 1 mérettel érdemesebb általában szélesebb belsőket venni adott kerékhez, a ballonosság miatt.Szóval beszereltem ezt a Teszkós belsőt az első kerékbe és ~4,3 bar környékre fújt kerekekkel letekertem a délután folyamán 77,7 km-t mindenféle gond és probléma nélkül.
Leközelebbi Teszkós kiruccanáskor tudni fogom, hogy hol kezdjem a beváráslókocsiba pakolást.Ja és hogy ne maradjak kérdés nélkül.
A lassan fél éve meglévő cross trekking bicajom mostanra nagyon átszoktatott, hogy inkább jobb minőségű aszfalt utakon menjek, ezért pár hete már csak is lock-olt rugózással tekerek.
Lehet ezzel bármiféle roncsolódása az első villának (akár teleszkópos rész, akár más) vagy azért néha menjek vele rugózós módban is?[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
válasz fery02 #51189 üzenetére
Fogos kerdes, nekem eddig varoson belul sosem volt szuksegem a cserere. Barmely gyorsetterem wcjeben/nyilvanos wcben le tudod cserelni. Egy torulkozovel a lehetosegeid szama megugrik, ha meg nem vagy szegyenlos, akkor meg teljesen mindegy, hogy hany ember van korulotted.
-
andrisbandi
őstag
válasz fery02 #51189 üzenetére
"kerékpáros gagyát hol cserélnétek sima utcai gatyára"
Decathlonban vettem pár éve kb 5 ropiért olyan rövidgatyát, hogy nem látszik az ülőbetét. Kicsit olyan deszkás stílusú; bő, oldalt zsebekkel, az egyikben rejtett cipzáras rekesszel. Alsónadrág beépítve, kényelmes, hálós megoldás.
Szóval létezik ilyesmi. (Leginkább plázás üzletek látogatásakor használom. Az kb 60 km terepen, jól jön a szivacsbetétes gatyó.)
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Client
tag
válasz fery02 #52744 üzenetére
1. Kulacstartóban kulacs? Az nem nyomja a hátat.
2. Sima pet palackot nem töltesz tele, így össze tudod nyomni oválisra, mielőtt ráhúzod a kupakot.
Persze az alja azért megtartja a kerek fomát így is. Hűtőajtóban néha így szoktam helyhiány esetén tárolni a vizet.Ex - WaterLo
-
-
andrisbandi
őstag
válasz fery02 #52755 üzenetére
"plusz víz"
Próbálkoztam ivótasakos hátival, de nagyon melegem van tőle. A kicsi frankókra is igaz. Kb 2 órán keresztül még elmegy, utána már nagyon zavaró tud lenni.Inkább vettem egy nyerregcsőre gyorszárazható csomagtartót.
Azon másfeles palackos vizet is kényelmesen lehet szállítani. Ha kell egy kis hátizsák is rápókozható.
Ilyenkor "csak" a plusz súly zavaró. Amúgy jól jön, ha mondjuk van hová elrakni a mellényt, vagy fölsőt.Ha csak 2-3 órára megyek, és nem kell kajálni közben, akkor ízesítés nélküli teát viszek (pl zöld tea-lidlös és csipkebogyó-aldis) a kulacsban. Ebből elég pár korty, az íze miatt nem nyakalja be az ember.
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fery02 #52870 üzenetére
Akkor félreértettem,mert valami olyasmit olvastam,hogy azért kell a sok "lapos" víz a hátizsákba mert terepen nem tudsz az úton vizet venni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
- Vicces képek
- Mobilinternet
- Kerékpárosok, bringások ide!
- EA Sports WRC '23
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- További aktív témák...