- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Androidos fejegységek
- Milyen videókártyát?
- ASUS ROG Ally
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Steam Deck
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
Sziasztok,
Rock Shox Dart 3 helyére szeretnék venni egy jobb levegős villát, de nem akarok 100k+ HUF-ot rákölteni.
RST F1RST Platinum és SR Suntour Epicon szintben gondolkodok, de ez a két gyártó nem túl jó hírű az alap villáik miatt. Vajon ebben a magasabb kategóriában is csak alacsony minőséggel találkozni, vagy ezeket nyugodtabban megveheti az ember? Teszteket a neten szinte nem találni, főleg frisseket (1-2 éves) nem. Az RST Champ-ról detto nulla az info.Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz -=RelakS=- #45945 üzenetére
A kérdés jogos, mert a legtöbb bicikliülés nagyon komoly egészségi problémát okozhat a fájdalmon kívűl egy ilyen hosszú hajtás során. (de még rövidebben is) Persze a legergonomikusabb ülések szokás szerint rohadt drágák.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Because #45961 üzenetére
Én is ezért akarom cserélni az acélrugós alap villámat levegősre. Hátul már levegős van és igazi áldás. Ráadásul végre betehetnék pár távtartót a kormányhoz, mert most szerintem én is túlságosan a kormányra dőlök. A hétvégén szétnézek az e-bay -en Suntour és RST villák ügyében. (sajnos itthon nagyon sovány a villakínálat, drága Rock Shox vagy Fox levegősre meg nem telik)
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz zoli03 #46171 üzenetére
Én egy ilyet vettem legutóbb: Sportourer Garda Gel Flow férfi lyukas Nyereg
Nem mondom, hogy ettől kezdve megoldódott a nyeregkérdés, de sokat javult a helyzet és egész széles. Nem olcsó, de nem is kerül 40k HUF-ba.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz zoli03 #46180 üzenetére
Sajnos tényleg az a probléma, hogy kipróbálás nélkül nyerget venni lutri. Nekem is van már pár Selle Royal gel nyergem kihasználatlanul, mert mind túl keskeny volt. Most ez a nyereg marad, és amúgy is átálltam rövidebb távokra (napi 24-36km) aminél még nem olyan nagy gond az ülés. Most úgy érzem, hogy túlságosan előre dőlök, ami miatt nem tudom jól beállítani az ülés szögét, így most első villa csere jön és a kormány megemelése távtartókkal. Remélem az még segít az ülés problémáján is.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Real Ghoost #45831 üzenetére
Én Schwalbe Land Cruisert vettem pont ilyen célra. Középen kiemelkedő futófelület jó betonra, ami miatt jobban gurul, de azért még használható terepen is. A kanyar nem gond, bőven vannak oldalbütykök, de kapaszkodni, vagy durván ereszkedni nem ideális...cserébe eltűnik a traktorhang és a borzalmas nagy gördülési ellenállás:
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Real Ghoost #46190 üzenetére
Nem. Ugyanazt a belsőt használom, mint korábban...amit a meridával kaptam. Nem lett nagy különbség méretben. Talán 2.1 volt ez meg 1.9-es. Viszonylag keményre fújom, hogy jól gördüljön betonon.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Normi™ #46366 üzenetére
Nekem első SPD-s napomon megvolt a 2 esés, aztán még 1-2. Az a "jó", hogy a cipőt pont olyan stoplival forgalmazzák, amiből nehezebb kilépni, hogy meg kelljen venni később azt ami normálisabb. Valószínűleg jobban jártam volna a Click'r verzióval kezdésnek. Tudom értékelni az SPD előnyeit, és megpróbálom elviselni a hátrányait, de közben nagyon veszélyesnek tartom a használatát forgalomban, vagy városban.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Runner_fxr #46399 üzenetére
Őszintén szólva mióta fenn van az SPD pedál, nem mentem erdőbe vele, de valahogy nem is szeretném kipróbálni. Már én is a könnyebben oldható SM-SH56-os stoplira váltottam, de én valahogy úgy érzem, hogy vészhelyzetben pont arra húznám a lábamat, amerre nem old le, szóval szerintem se való terepre.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Mészike #46466 üzenetére
Nálam is volt ilyen kattogás. (csak akkor ha erősebben tekertem és a hajtással szinkronban) Azt hittem, hogy a középcsapágy, vagy hogy megrepedt ott a váz, aztán később "rájöttem" hogy mi okozza, mikor megláttam, hogy eltört az egyik láncszem egyik oldala. Szóval nézd át a láncot első körben.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Már a célegyenesben vagyok és végre döntenem kellene, hogy
RST F1RST Platinum Air vagy SR Suntour Epicon XC
Illetve tudtok ajánlani olyan webáruházakat, ahonnan érdemes rendelni? (ár, megbízhatóság, szállítási idő alapján)
Belföldi és külföldi webshopok is jöhetnek, bár ahogy látom, itthon nagyon kevés
helyen forgalmaznak RST és Suntour villákat.Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Egy ilyen bringánál 100mm-es helyett 120-as villa mennyire rontaná el a geometriát?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Sziasztok,
Levegős rugóstagnál a szelepen keresztűl lehet pótolni némi olajat? Fejjel lefele engedtem ki némi levegő és jött vele egy kicsi olaj és azt szeretném pótolni. Teljesen leengedném, tennék némi olajat a szelepbe és nyomnák bele némi levegőt, majd ezt ismételném pár alkalommal?
Szétszedni nincs kedvem, meg azt se tudom, hogy azt a részt szét tudom-e szedni.
Ilyen German-A LRS -ről lenne szó:
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
A héten megjött az RST F1RST AIR 32 120mm az RS Dart 3-as helyére. Gondoltam, hogy pikk-pakk lecserélem, de bár megoldottam, belefutottam egy-két kellemetlen meglepetésbe.
1. A régi villáról a kormánycsapágy alsó kónusza nem akart lejönni. Sőt szinte úgy nézett ki, mintha egybe lenne a villával. Kis WD40 és némi csavarhúzós, kalapácsos óvatos masszírozásra lejött épen.
2. Innen küldenék egy nótát annak aki kitalálta ezt a körmös diót az ahead stucnikhoz. Ugye felfele nem jön, így gyakorlatilag át kellett ütni az egész 20+ cm-es kormánycsövön és persze közben megfordult, deformálódott, így amikor 20 perc műtét után kijött, kezdhettem visszahajlítgatni a körmeit, hogy legalább nagyjából legyen jó. Korábban sokkal egyszerűbb önfeszítős diót használtam, ami sokkal egyszerűbb és hasznosabb. Ott a csavar betekerésével először szétfeszíti a diót, aztán meg simán tart, kiszedésnél meg kicsavarom, beütöm és ki is jött.
3. Sajna a Meridánál elég szüken mérték az első fékcsövet, így most a 20mm-el hosszabb útú villa és a magasabbra emeltebb kormány (ez már régen kellett), nem igazán kompatibilis a fékcsővel. Most a kormány kicsit lejjebb van, mint szeretném, szóval vehetek fékcsövet.
Majd ha rendbe rakom, felrakok néhány képet.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz JackFeryll #48800 üzenetére
A három közül szerintem csak a cserélhető lencse fontos, hacsak nem egy tó körül akarsz biciklizni, ahol zavaró a sok visszavert szórt fény a vízről. Ami fontos még:
- torzításmentesség
- UV védelem
- minél kevesebb részt takarjon el a keret, és minél nagyobb legyen a lencse, hogy védje a szemet a fénytől és a bogaraktól
- színezésmentesség, hacsak nem tekersz sokat hajnalban vagy alkonyatkor (bár oda jó a clear lencse is)
- ha már cserélhető lencsés, legyen egyszerűen és gyorsan cserélhetőAz a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Ismer valaki olcsó univerzális óra tartót kormányra? Mármint karórához valót.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Nekem ennek valamelyik utódja van (Merida Mission 500D), már tárcsafékkel. Én épp most fejeztem be a "chopperesítését" egy 120mm-es RST F1RST Air-el. Még van néhány apróság hátra, de hamarosan fotóérett lesz.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Elég érdekes biciklis élménnyel lettem gazdagabb tegnap. A Szlovák Paradicsomban (Slovensky Raj) túráztunk pár napot és tegnap már nem volt kedvem lecaplatni a héten negyedik alkalommal ugyanazon az útvonalon. (ott a felfelé "vezető" szurdok/kanyontúrák az érdekesek...lefelé már csak muszájból megy az ember) Szóval már párszor láttam, hogy fent lehet bérelni biciklit amolyan fapados Downhill menetre. Fent kapsz biciklit, lent meg fizetsz, ha leérsz. (másik helyen ez a csapat fura rollereket ad hasonló 5 euros áron hasonló célra).
A lényeg most jön: A terep abszolút DH-Freeride "minőségű", de a minimum valami össztelós jobb XC gép, de ők olyan bicikliket adnak, amivel még városba se lenne igazán jó. Hajdani ilyen-olyan merevvázas gépek félig, vagy teljesen átalakítva single speed-re. (van ahol elöl még fenn van a 3 fogaskoszorú, de váltó sehol). Mind ütött kopott, rozsdás, kenőanyagot jó ideje nem látott valami. Helyben kipróbáltam, és mikor a harmadikra cseréltem, jöttem, rá hogy a fura imbolygó hajtás nem egyedi hiba, hanem az összesnél ferdék a pedálok, hiszen DH-ra használják, vagyis kiállva a nyeregből, nem DH-ra szánt vázzal, hajtókarral, pedállal. A harmadikról helyben leesett a lánc. A negyediknél már nem is kerestem a hibáit, mert értelmetlen volt, így elvittem. Gyakorlatilag olyan mint egy biciklis DH roncsderbi. Mindegyiken van noname tescos első teleszkóp, persze hasonlóan a vázhoz, ütött-kopott, a fele mozgás helyett szorul, a másik fele meg ijesztően kotyogós. A karbantartás szerintem csak két dolgot érint náluk, a kerék felfújását és az első féket. (persze nem tárcsafék, de fog) Az igazán ijesztő, hogy gyerekeket is leengednek, hasonló állapotú gyerekméretű bringákkal.
Persze nem mondják, hogy mehetsz gyorsan, meg aláíratnak egy papírt, amin gondolom önként vállalom a dolgot, meg talán lemondok a belső szerveimről, ha esetleg történne valami, de az biztos, hogy ha valaki nem a féket húzza végig, annak lesz mire emlékezni. Nekem is volt egy "na itt tuti esek egy nagyot és én hülye nem kértem sisakot" pillanatom, de valami csoda folytán megúsztam. (gyors menet után jön a kanyar, és persze a gyalogos turisták mennek a jobbik oldalon, nekem meg maradt a mély kavicságy fékezni...ahol csúsztam persze irányíthatatlanul vagy 10 métert, mire megálltam) Utólag belegondolva, talán jobb lett volna női vázas biciklit választani, aminél le tudok ugrani két talpra ha már csak az segít. Sok helyen csak azért nem fékeztem, mert abból nagyobb baj lett volna.
Szóval aki ilyen roncsderbi DH élményekre vágyik, annak ha nem is javaslom, de azért megemlítem, és inkább kérjen sisakot és női vázas biciklit. A bickliket a Sucha Belá kanyon felső kereszteződésénél adják, a rollert meg a Klastoriskonál.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Ismer valaki olyan kulacsot, kulacstartót, amit a kormányra vagy kormányszárra lehet rögzíteni? Olyan kellene, amiből könnyű inni, nem a hagyományos kulacs, hanem szélesebb szájú.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Sziasztok,
Tud valaki ajánlani akkus lámpát előre?
Nem kell brutál erőségű, de azért vagy 20-30m-ig vaksötétben is szépen világítsa meg előttem az utat kellemes szélességben, nagyjából homogén módon és legyen némi szórtabb fénye is szélesebben.
Emellett az akkuja is bírja a töltögetést és nem merüljön le pá óra alatt. Legyen megbízható márka. Bónusz, ha vannak fokozatai. Lehet külső akkus is.Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Láncmosóba milyen folyadékot ajánlotok az alábbiak közül?
- forró víz
- forró víz némi mosogatószerrel
- benzin
- petróleum
- ?Még nem használtam és valószínűleg gyakran nem is fogom, de néha nagyon dzsuvás lesz és
egy ronggyal csak belenyomnám a felszíni kosz pont oda ahol többet árt. Szétszedni meg nincs kedvem a láncot mindig.Arra tippelek, hogy olyan komolyabb oldószer nem kellene, ami eltávolítja az olajat is teljesen, ezért én
a forró vízre tippelek, kevés mosogatószerrel, de lehet hogy rosszul gondolom. (persze törlés és száradás után újraolajozva)Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Napfénysüti #64853 üzenetére
Én is kb. 3x estem sdp miatt eddig. Persze mindháromszor álló helyzetben. Egy tükröm bánta, némi festék, az önbecsülésem, illetve megrepedt egy csont az egyik ujjamban, ami vagy pár hetes gipszet jelentett.
A bosszantó az, hogy a Shimano alapból azt a stoplit adja a pedálhoz, amit nehezebb kioldani. Azóta vettem külön másik stoplit és ezzel tényleg könnyebben old, miközben sosem oldott ki még véltelenül. Nem is értem, minek a másik fajta... de arra tippelek, hogy direkt adnak egy használhatatlant, hogy aztán vegyél tőlük egy külön egy használhatót.
Ezzel együtt is városban a normál pedálos biciklimet használom, az spd-vel szereltet hajtva meg minden kereszteződés előtt automatikusan oldom az egyik oldalt, illetve ha lassítanom kell, mert megállt előttem valami, vagy láthatóan megáll, akkor is azonnal oldom. Még ezzel is simán el tudom képzelni, hogy eshetek még, ha hirtelen kell valamire reagálnom.
Nem is ajánlom senkinek városi használatra. Szó szerint gyilkos egy találmány.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz anorche1 #64869 üzenetére
PD-M530-as pedált vettem, amihez SM-SH51 stopli járt. Teljesen kilazított rugóval borultam 3-at. (persze szokási időszakban)
Utólag cseréltem SM-SH56 stoplira, amit könnyebb kioldani és kényelmesebb is. Ezt kifejezetten városba ajánlják. Lehet ha vadállat módban folyamatosan kiállva tekernék terepen, kioldana véletlenűl, de eddig még nem sikerült elérnem ezt...ezért nem értem, hogy minek az 51-es, ha az 56-os a tuti. Amúgy város mellett a durva terep a másik ahova szerintem nem való ilyen spd pedálos dolog.
http://www.shimano-lifestylegear.com/gl/fw/products/accessory/cleat.php?pSccleat006
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz eddie1978 #64887 üzenetére
Ez valami karitatív célból megszervezett akció? Valami olyan lehet, mint amikor nálunk a TV-ben kérik az embereket hogy adjanak vért, mert épp kevés van.
"Adjunk össze minél több szervet a transzplantációkhoz!" ...Valami ilyen lehet a szlogenje az eseménynek. A regisztráció feltétele egy érvényes szervdonor kártya. Minden résztvevő kap egy pólót meg egy csokit.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Az árukeresőn körbe néztem találomra. Biztos van ott még érdekes, de nekem ezek szúrtak szemet:
Mindkettőnél van M és L vázméret. Talán az L megfelel a 20 inchnek, de ennek nézz utánna.
Update: A GT oldalán található geometry táblázat szerint az L méret pont 20 inches: [link]Hasonló a felszereltségük, mint amiket linkelték és jóval olcsóbbak. Nem beszélve arról, hogy a GT azért még talán ma is nagy név. Bónusz hogy a "triple triangle" váz milyen szépen néz ki. A festésük alapján viszonylag friss 2015-ös modellek.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Azt tudom, hogy a GT 10-15 évvel ezelőtt az egyik legismertebb, legjobb nevű márka volt, sok versenyzővel. Ma nem vagyok képben a gyártókkal, de az alapján szinte felesleges dönteni, hogy a montis versenyeken milyen gyártók gépeivel nyernek, mert egyrészt a versenyző a lényeg, másrészt az a bicikli nem az, amit a boltban kapsz.
Nekem egyébként Merida van már sok éve és teszi a dolgát rendesen, de én abból a háromból most biztos a GT-t választanám, mert ugyanaz a felszereltséget kapod sokkal olcsóbb, mivel tavalyi modell és akciózzák, hogy helyet csináljanak az újaknak. Ha fontos az ár, érdemes mindig az akciós tavalyi, tavaly előtti modellekre vadászni, mert gyakran csak a festés változik meg és pár apróság.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz #48525824 #64912 üzenetére
Azért szabad lábbal sokkal nagyobb valószínűsége van a menekülésnek, vagy a sérülés lekerülésének, csökkentésének, mintha oda vagy szögezve a biciklihez. Lehet hogy időben le tudsz ugrani a bicikliről, vagy felugrani az autó motorháztetejére, az autó tetejére. Ezt felesleges is ragozni... ha jók a reflexeid egy adrenalinlökettel olyan dolgokat meg tudsz tenni a túlélésért, amiket nem is gondolnál. De ha nem old ki az a kiba...-ot pedál, akkor ez lehetetlenné válik. Néha már az is sokat számít, hogy elkapod az egyik lábadat és a lökhárító nem a lábaddal találkozik először, hanem a pedállal, vagy a vázzal.
Egy ilyen pedál pedig nem old ki sajnos pont az olyan reflex szerű mozgásra, amit az evolúció belénk programozott. Ugorni szeretnél, de helyette csavarni kellene a sarkad és néha még az se mindegy hogy merre. Ráadásul ugyanúgy mint lovaglásnál a pedál adja az egyik legfontosabb stabilitási pontot, amivel irányítod a biciklit, vagyis úgy kellene kioldanod, hogy a testsúlyod tekintélyes része a pedálon van amit még feszítesz is valamilyen irányban az ugrás előtti pillanatig. Nehéz dió.
Persze a különböző gyártók rendszerei nagyon eltérhetnek ebből a szempontból. Nálam már ugyanaz a pedál, ugyanaz a cipő és tized-milliméteres részletekben különböző klipsz esetén is teljesen más a kioldás. Anno gondolkodtam a Shimano Click'r rendszerben, ami állítólag kifejezetten városi, casual bicikliseknek készült, de pont nem kaptam ahhoz cipőt, így maradtam a hagyományosnál. Lehet hogy várnom kellett volna arra.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz geza844 #65013 üzenetére
Ez szerintem testtartástól is függ. Tavaly elég sokat bicikliztem és nálam is előjött némi ergonómia -beli probléma. Az egyik nálam is az volt ami írtál. Ez gyakorlatilag olyan mint az ülés, vagyis a saját testalkatodhoz, méreteidhez, testtartásodhoz kellene kiválasztani a megfelelő kormányt.
Ha rádőlsz a kormányra máris máshogy áll a kezded és a csuklód is (ami még fontosabb talán). Nyujtottabb kézzel hozzáér, hajlítva meg nem.
A tenyértámaszos markolat is nagyon fontos a csuklótartás miatt, de csak olyat érdemes venni, ami kétcsavaros, mereven rögzíthető, hogy ne forduljon, csavarodjon el folyamatosan. (mármint MTB esetén)
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz _stick_ #65055 üzenetére
Egy ideje terjednek a különböző száraznak mondott teflon alapú kenőanyag spray-k pl. pont lánckenésre, merthogy az nem szedi össze a koszt, de úgy tudom abban is több a marketing, mint az igazság. Persze kenni ken, de nem igazán "száraz", vagyis az is összeszedi a koszt.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Pár kérdés:
Az első tárcsafékem nagyobb terhelésen (de lassú fordulaton) csendesről átvált iszonyatos nyikorgásra. A fékpofán még jól láthatóan van betét, nem is kevés és a fékhatás sem gyengébb. Elképzelhető, hogy hamarabb kell cserélni fékpofákat, minthogy teljesen elkopnának vagy az alsó rétegekbe direkt tesznek valamit, ami figyelmezteti a tulajt, hogy lassan ideje cserélni? (vagy csak minden tárcsafék csikorog nagyobb terhelésen?) Amúgy Shimano fékről van szó
- Van-e olyan teflonos más más fajta, lehetőleg "száraz" kenés, amit teleszkópos villára lehet használni?
- Ismer-e valaki olyan utólag a teleszkópos villára tehető védőhuzatot, ami nem akadályozza a mozgását, de megakadályozza, hogy bekoszolódjon a becsúszó szár? Régen gyárilag volt a villákon gumiharang, de aztán gondolom a kinézet győzött a praktikum felett.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Ma vettem egy Lidl-ös szervízállványt, és első blikkre nagyon stabilnak tűnik. Kellemes meglepetés.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz bardi #158544 üzenetére
Bicikli még nem volt benne, de nálam a tartólábak egészen szét vannak nyitva, mert nincs gondom a terpesztésével. Így nem tűnik úgy hogy magasra kell emelni hogy a kerekek ne ütközzenek. A vízszintes tartókar tűnik kicsit rövidnek.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Sziasztok,
Épp formaba hozom magam, mert a mostani formam inkabb krumpliszsak. Emiatt nem a szokasos bringaval tekerek meg, hanem egy Fiido D4S-el, igaz nagyreszt rasegites nelkul. Viszont eszembe jutott hogy ehhez is vennek egy feloldalas SPD pedalt, meg hozza cipot, valami lightos verzioban. Korabbrol emlekeztem, hogy a Shimanonak volt egy kifejezetten lightos urban kornyezetre szant Click’r nevu megoldasa. Errol azt gondoltam, hogy nem kompatibilis a rendes SPD-vel, de innen homaly minden. Szoval ket kulon rendszerrol van szo, vagy ugyanaz, csak konnyitett ki es belepes van?
Illetve van-e olyan cipoje az emlitett cegnek, ami nem teljesitmenyre van optimalizalva, hanem arra hogy a bringarol leszalva lehessen benne labkimelo modon maszkalni, vagyis rugalmasabb a talpa, esetleg jobban be is van sulyesztve a klipsz resze es persze a felso resze is lightosabb.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz zsola32 #215180 üzenetére
Az MTB-men mar az van egy ideje, igaz nem clickr, hanem a normal verzio. Nagyon sokat segit magasabb tempo, vagy nagyobb tav elereseben, illetve jo hogy olyan reszet is formalja a combnak, amit a normal biciklizes nem. Viszont nagyon ovatosan kell beletanulni. Nekem is volt jopar kinos es fajdalmas esesem is miatta az elejen. Mar csak azert is, mert sajnos a shimano a cipohoz azt a betetet adja alapbol amit nehezebb oldani, es kulon kellett utolag venni masfajtat plusz penzert. Emellett meg kellett tanulni hogy minden keresztezodes es megallas elott ki kell lepni belole, ami nem konnyu, foleg ha nem is volt betervezve a megallas, mert mondjuk hirtelen kellett megallni. Erre jok a konnyebben oldhato betetek, vagy az ilyen clickr. A tobbsegnek eleve nem fontos, hogy nyeregbol kiallva izombol huzva se oldjon ki.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Hajlekonyabb talpu SPD/Click’r cipot tud valaki ami nem csak tekeresre hasznalhato, hanem nemi setara is, de azert nem sima talpu full urban modell ? Casual tekeresre, munkaba jarasra kellene, szoval a kenyelem fontosabb mint hogy ultra hatekony legyen.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Noseless ülésekkel kapcsolatban van valakinek személyes tapasztalata?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Noseless vagy semi-noseless ülések tekintetében tud valaki saját véleményről beszámolni? Azt gondolnám hogy már olyan régi a téma és olyan fontos, hogy valamelyik szakportál már készített egy komolyabb átfogó tesztet a témában, sőt akár a hosszabb távú használatról is, de nem igazán találok ilyeneket, miközben a legtöbb ilyen ülés kifejezetten drága.
ISM, Hobson, Spongy Wonder, Spyderflex, etc + a klónok
Mielőtt még valaki rákérdez, ilyen ülést kifejezetten nagyrészt aszfaltos túrázásra/ingázásra keresnék, vagyis az irányíthatóság kicsi/közepes csökkenése elfogadható számomra. Még a magasabb ár se lenne gond ha tudnám végleges megoldást kapok érte.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Dark Archon #249262 üzenetére
Én a hetekben sokáig kerestem Schwalbe Marathon Mondial Evo-t ingázásra, hogy kapjak egy jól guruló, "defektvédett" külsőt a montira, de feladtam mert kb. már sehol sem kapható. Fura hogy egy ilyen cég befejezi a gyártását miközben nincs utódmodel, ahogy az is hogy van amit gyártanak 27.5 inchre, de 26-ra nem. Végül Schwalbe Pick-up lesz ezen a biciklimen is. Nehéz, de legalább nincs más kompromisszum. Legközelebb meg lehet váltok 27.5-es kerekekre. Ahogy láttam beférne a vázba.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Ringman #249270 üzenetére
Már kisebb gyűjteményem van kivágott zselés ergonomikus nyergekből. Bár nem kétlem hogy használnak, de továbbra is megmaradnak hagyományos ülésnek. Napi 30-40km-es ingázásnál vagy már egy egynapos 80-100km-es tura esetén egyértelműen elbuknak.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Széles, homogén, floodlight szerű fénnyel világító első lámpát tudtok ajánlani. Nem extrém esti erdei ösvényes csapatáshoz kellene, csak bicikliúthoz két város között de nulla kivilágítással.
Most egy Sigmasport Aura 80 van, ami nem elég. Eleve nekem is jobb lenne több fény, este, éjjel mikor arra járok munkából haza, ott már gyakran járnak vadak, őz, szarvas, így nem baj ha azok is látnak már távolból.
Ami kell:
- kormányra szerelhető
- Lithium akkus, USB-C lehetőleg
- kifejezetten erős fényű
- a fénynél fontosabb hogy legyen bőven perifériás világítás, minél homogénebb, de nem kell hogy többszáz méterre világítson.
- könnyen, egy mozdulattal leszedhető
- a teljesítményéhez illő méretű akku, esetleg opcionálisan powerbankkal is megtáplálható.
- bírja a komolyabb esőket is.
- árban abszolút max az 50k, de nem bánnám ha már féláron lenne valami jó.Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Széles, homogén, floodlight szerű fénnyel világító első lámpát tudtok ajánlani. Nem extrém esti erdei ösvényes csapatáshoz kellene, csak bicikliúthoz két város között de nulla kivilágítással.
Most egy Sigmasport Aura 80 van, ami nem elég. Eleve nekem is jobb lenne több fény, este, éjjel mikor arra járok munkából haza, ott már gyakran járnak vadak, őz, szarvas, így nem baj ha azok is látnak már távolból.
Ami kell:
- kormányra szerelhető
- Lithium akkus, USB-C lehetőleg
- kifejezetten erős fényű
- a fénynél fontosabb hogy legyen bőven perifériás világítás, minél homogénebb, de nem kell hogy többszáz méterre világítson.
- könnyen, egy mozdulattal leszedhető
- a teljesítményéhez illő méretű akku, esetleg opcionálisan powerbankkal is megtáplálható.
- bírja a komolyabb esőket is.
- árban abszolút max az 50k, de nem bánnám ha már féláron lenne valami jó.Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Hasaggymeg #288911 üzenetére
1
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz MC Pite #288924 üzenetére
Az nem gond, ha nem csak az útra világít. Ahova kell nekem ott az országút messze van legtöbbször, illetve max. 1-2 szembejövő van az egész úton. A kisvárosban dettó alig van valaki abban az időben este 22 óra után.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz pittlaren #288949 üzenetére
Tegnap a Fenix BC21r v3, 26r és 30r v2 között vacilláltam. Korábban még képben volt a Ravemen LR1600, de kiesett az ára miatt. A BC30 is mivel nem adnak hozzá akkut, a BC21 mert fele az akkuja mint a 26-osé. Szóval maradt Fenix BC26r, de gondoltam üsse kavics, árukeresőn végignéztem van 10 oldalt nagyjából 20k-tól indulva, hátha látok valami jó vételt, vagy valahogy felfelé kilógó megoldást.
A végeredmény Magicshine Evo 1700 lett. Kellően nagy fényerő, hozzáillő kapacitású akkuval, alkalmazásból átdefiniálható fényerőbeállítások és ami a legfontosabb nagyon szép homogén vetítési kép, mivel egy nagy lencse van csak. Hab a tortán hogy van forgalombarát üzemmódja, távirányítóval és szerethető retro stílusu az egész.
Amúgy több gyártó több modelljei is lehetett volna befutó, ha vették volna a fáradtságot, és készítenek egy éjjeli városon kívüli rövid videót, vagy legalább berakni egy vetítésképet, összehasonlítva a saját modelljeiket. Ez szinte egyik sem teszi meg pedig a vetítéskép sokkal fontosabb a lumen vagy lux értékeknél, nem beszélve arról hogy a csúcsértéket mind csak rövid ideig képes fenntartani, így a többség jellemzően sokkal kisebb fényerővel fogja majd használni.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Fiido C21-el van tapasztalata valakinek? Esetleg más hasonló model tudásban, árban?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Xbox Series X|S
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Autós topik
- Gurulunk, WAZE?!
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpársportok
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...