- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
- Bluetooth hangszórók
- 3D nyomtatás
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
ph Az Assassin IV széria legújabb verziója egy vapor chamber talpat kapott, így már 300 wattig használható.
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jester01
veterán
válasz ZolkoW #141811 üzenetére
Beacon helyett androidra vannak ingyenes alternatívák, pl a glympse de a sima google térképpel is meg lehet osztani a helyedet.
strava amúgy most erősen kihúzta a gyufát sokaknál mivel letiltotta a relive alkalmazást holott csak a nyers adatokat használták fel tehát semmi olyat amit a strava tett volna hozzá. Don't be evil!
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Massmurderer
őstag
válasz ZolkoW #141864 üzenetére
28-36-40 T volt fent.Előtte,a másik hajtáson 24-34-42volt.Ott én a 42-t nagynak találtam.Kinkeserves volt vele tekerni,azért is kisebbet kerestem.De azt rájötem hogy a 40es felesleges.Hátul 11-34T. Elöls a 36,hátul 11en van,böven lehet kényelmesen tekerni.meg az az igazság az elsö váltó fos igy 3 lánctányérral.28-36-nál jó,felvágom 40re hozzáér a lánc a váltó terelöhöz.Ha beálitom úgy hogy a 40esen jó legyen,akkor 36nál hozzáér,meg a 28nál is.Már mindent állitottam,nem lehet összehozni sehogy.Igaz ami van elöl váltó,nem a gyári,azért is kerestem olyat ami jó,de 100ból 2 ha jó ide.
-
samujózsi
tag
válasz ZolkoW #141890 üzenetére
Sajnos nincs meg a régi Northwave nadrágom: abban még hagyományos szivacsbetét volt, az új gatyákban mindben ezek a hiper-szuper zselés betétek vannak a "formázott" zselészigetekkel és hát... sokáig azt hittem, az a baj, hogy alsóval használom, de többször próbáltam már alsó nélkül is és 20-25km után így is tör/dörzsöl.
Viszont míg korábban betétes nadrág nélkül nem éreztem túl jól magam a nyeregben, a mostani Syncros tökéletesen jó sima rövidnadrággal is.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #142007 üzenetére
Eh, de könnyű a bringád (aluhoz képest), kicsit irigyellek ezért, bár neked sokkal könnyebb Rebád van ha jól tudom és a hajtásod is komolyabb... meg ha jól emlékszek a kormányod sem 720mm, hanem rövidebb . Egy Rebával és egy könnyebb hajtással az enyém is 11-el kezdődne, de ezen a bringán én már sokat nem tuningolok, max a kopó alkatrészeket cserélem majd időnként. Esetleg egy könnyebb kormányt meg nyeregcsövet lehet rendelek majd, mert amik rajta vannak, a lehető legnehezebbek és ezeket olcsón meg lehet úszni.
Amúgy durva, hogy mennyivel jobb már így is hajtani, mint tavaly, akkor még nehéz kerekekkel, rugós telóval, nehéz belsővel, Smart Sam gumikkal és dögnehéz nyereggel asszem 15.6kg körül volt.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Daneeka
senior tag
válasz ZolkoW #141543 üzenetére
Ez meg egy sima láthatósági mellény közt már nem látok sok különbséget. Futólag azt láttam a dekában, hogy nem nagyon eröltetik sehol se a nagy fényvisszaverő felületeket pedig azt hittem, hogy a lélegzés/izzadság áteresztés mellett ez a legfontosabb elvárás egy kerékpáros meztől.
Más:
Sikerült lokalizálnom mi zörög majdnem olyan aktívan a bicómon mintha rosszul lenne beállítva a váltó:
Nem volt soha tárcsafékes bicóm de úgy sejtem ez valami része lehet a fékpofáknak, úgy látom fékezés közben mozog úgyhogy nem mertem kipeckelni. Körbe lehet ezt szikszalagozni vagy valami?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #142019 üzenetére
Lát6óság ide vagy oda,szomorú lennék citromsárgában,pirosban vagy neon-zöldben. Amúgy meg divat papagájnak öltözni,a Balaton körül is láttam amolyan Tinkoff-Saxos párokat. ...mondjuk a reflektorcsíkokat én is hiányolom,nem olyan drága,hogy lehagyják a cuccokról.
(#142020) trialboj...óvatosan elmegy,kissé lentebb is megfogja majd tárcsádat,ott ahol már nem kellene.Ha erősebben kopott a tárcsád akkor talán gond lehet,de azt észreveszed..
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #142016 üzenetére
Enyémen is lenne még amin grammot spórolni, de úgy érzem már nem éri meg ennél többet költeni rá, majd a következő cangán
Hasaggymeg: pont tegnap cseréltem ki én is, kb. ugyanígy nézett ki.
bunddog: innen vettem a Style 04-et.
trialboj: igen , de remélem mostmár lassan helyrejövök, a canga már készen áll a rehab körökre.
Mindenkinek most kopott el a fékbetétje?Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz ZolkoW #142016 üzenetére
Ha a súly számít, akkor vegyél olyan nyúzott SLR-t, amit mondtam. Az olcsó.
Igen, valszeg eléheztél. Nekem az első pulzusos edzésemen ez úgy nézett ki, hogy a 140-et akartam tartani, és addig 24-25-tel tekertem, aztán már csak 16-tal és szédültem. Betoltam fél liter kakaót és egy kiflit, majd 24-gyel hazamentem. Ha nem kajáltál be rendesen utána, meg nem hidratáltál, akkor holnap is érezni fogod a lábadban.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz ZolkoW #142042 üzenetére
Akkor szerintem meg is van, ez passzolna a hardtailre: [link]
Ja, ivótasak: kezdeti öblögetés után bevetettem a csodafegyvert műanyag íz ellen: beletoltam egy liter izót Szerintem működött... Ez már ameddig tasak lesz, izó szagú lesz
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #142004 üzenetére
Nekem évekig egy Continental 1000 Ft-os belső volt (sajnos nem tudom a típusát) és jól tartotta a levegőt. A mostani CST is jól tartja. A gagyi noname amit állandóan utána kell fújni, ezek az 500 Ft-os vackok.
Ezekmég nem is drága belsők, amiket használtam, így ennél csak jobbak vannak. De az biztos, hogy a felhasznált anyag összetétele és vastagsága között is vannak különbségek fajtánként. Szerintem nem érdemes spórolni a belsőn, ugyanúgy ahogy a külső sem.
-
nmate91
tag
válasz ZolkoW #142123 üzenetére
Ja, én is azt néztem, hogy azért remélem átlagos magyar út nem töri össze egyhamar, de mondom egy posztot megér a kérdés. Forrasztani nem fogom, addig hajtom amíg megy... vázcserének nincs értelme, gyenge rajta a szett.
Bár jó ez a vázgeo, 54cm a C-T és 56 a felsőcső, nekem ez egész kényelmes. Még kicsit a rövidebb felső jó lenne, olyan 54-55, akkor nem kell a nyerget előrenyomni. Ritka már az ilyen alsó kategóriás gépekben, ez a biszembaszom endurance lett a menő -
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #142124 üzenetére
Úgy ahogy írod MTB-re nem való az agyváltó. Inkább városi vagy trekkingre való, bár ott is lehet jobb a láncváltó. Az igazi a Pinion középcsapágy váltós megoldás lenne, de mocskos drága és speciális kialakítású váz kell hozzá, ami utána nem kompatibilis a hagyományos rendszerekkel. Karbantartás is macerás és nem hiszem, hogy sok tapasztalat lenne vele itthon szervíz téren.
Szerintem mindenki szeret gyorsabban menni, ezért sem jó az egysebességes hajtás. Emelkedőnél ahol küzdeni kell ott leesik a sebesség is egyből. Sima úton nekem is simán lehetett tartani a 20-25 km/h-t. Faluba (kocsmába menni ), meg sík városban még elég is lehet.
[ Szerkesztve ]
-
gyulank
addikt
válasz ZolkoW #142172 üzenetére
[Tipp] 27.5 vagy 29 col? Lehetne mindkettőt? Kattints a teljes cikkre!
Akkor miért kell tövig?
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
-
FireKeeper
nagyúr
válasz ZolkoW #142252 üzenetére
groupset függő, a belépős gravelek között azért már 300 körül találni átütőset. más kérdés hogy ott a "gravelség" miatt fizeted meg a felárat, ergo kapsz egy terepre is használható országútit szarabb groupsettel mint egy azonos árú országútit.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
FireKeeper
nagyúr
válasz ZolkoW #142266 üzenetére
én egyre inkább hajlok felé, hogy bevállalom ezt a Ridewill-es festetlen alu vázat, csak most várnom kell egészen szeptember elejéig a rendeléssel, mert nincs a méretemben. egy olasz fórumon találtam pár képet épített gépekről, meg beszéltem egy sráccal akinek volt arra a vázra épített gépe, és jókat írt róla, szerintem ennyi pénzért (140+20EUR postával) verhetetlen, még úgy is, hogy villát külön kell szerelned hozzá, meg le kell még festetni.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
kacsyx
aktív tag
válasz ZolkoW #142383 üzenetére
A Shimano annyiból tökéletes nekem, hogy én is könnyen szét tudom szedni karbantartani. Részben emiatt is volt a másik opció a DT350, mert az sem bonyolult. A jelenlegi Formula agyhoz hozzá sem tudtam nyúlni (vagy inkább nem mertem szétverni).
Egyébként hogy felvilágosodjak kicsit az agytengelyek útvesztőjében... ugyanannál az agynál a 142/12-ről vissza lehet menni 135 mm-re? Vagy hogy van ez?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #142435 üzenetére
Csak kapkodom a fejem a számok kavalkádjában. ...csapásszám,köridő,pulzus,watt meg még isten tudja mi.
(#142444) cdl...úgy érthető.
Fék...hát én úgy mint itt még sehol nem fékeztem,tényleg csak a hűtés miatt engedtem el néha,de 60km/h-nál folyamatos fékezés igényeltetett a zsír új,tükör sima,meredek aszfaltos lejtőn.Szó szerint ferodo szag lett,mint az autóknál,még néztem,hogy tőlem jön-e, akkor,ott más nem volt kilométerekre.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
tag
válasz ZolkoW #142466 üzenetére
Elmentem a Megyeri hídig, körülnéztem, főleg észak felé, megállapítottam, hogy ebből még lehet eső, inkább nem akarok elázni, hazajöttem egy kisebb, budai kerülővel.
Házunktól úgy másfél kilométerre kezdett esni. Hátul jöttem be, minden tiszta víz. Beérek a lakásba, kinézek az ablakon, csontszáraz minden... aztán eltelt pár perc és elkezdett ott is esni.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz ZolkoW #142579 üzenetére
Jó kis verseny volt ez a Gerecse Maraton . Elég családias volt a hangulat, szerintem az szumma versenyzőszám lehetett annyi, mint a Top5 futamokon egy táv - de ez nem is volt baj, az infrastruktúra ennél sokkal többet úgysem viselt volna el, egyszerűen nem lett volna nagyon hely a rajthoz, célhoz, nevezéshez. A szalagozás 90 százalékban tetszett, csak a frissítőnél kellett volna jobban jelölni egy éles lekanyarodást, ha az osztogató hölgy nem kiabál rám, simán továbbmentem volna egyenesen.
A pályáról annyit, hogy az első fele szinte végig enyhén emelkedő, széles út volt, tetszett, hogy mindenki elfért, lehetett előzni, illetve ha valaki előzni akart, nem kellett miatta beleesni a bozótba. Nekem a lefelék is nagyon egyszerűnek tűntek (apró köves, kis gyökeres úton egy faten úgy ülsz, mint egy légrugós tankban), a legnagyobb kihívás az volt, hogy nem tudtam, a következő kanyar után mi következik. Ettől függetlenül egy versenytársat láttam a földön feküdni, levett sisakkal - már ott volt a motoros segítség, ő mondta, hogy nyugodtan menjünk tovább, jön a mentő. Hiába, túlvállalni bárhol lehet magad.
Szóval a pálya egyszerű volt, és 95%-ban bőven széles. Egy ideig egy olyan csapattal mentem, ahol az egyik srác teljesen merev géppel jött, elég keskeny gumikkal, úgy mondjuk kemény lehetett, bár gondolom az ő bringája közelebb lehetett a 8 kg-hoz, mint a 10-hez .
Magammal is elégedett voltam, az idei év a kilométergyűjtésé, és ellentétben a Crosskovácsival, most rendesen odafigyeltem a pulzusra, még riasztást is beállítottam az órán, így 175-nél már csipogott, jelezve, hogy ideje visszavenni. Crosskovácsin az elején toltam 190-en is egy ideig (a 45 évem mellé azért az elég sok), meg is pusztultam a pálya felére. Itt most ment végig nyöszörgés nélkül, leszállni is csak egyszer kellett, de tény, hogy ott csak az erőnlét hiánya miatt, az út nehézsége és meredeksége nem indokolta volna. Mondjuk más is tolta, és nem is lettem volna gyorsabb a bringán ülve, de akkor is, na...
Közben megjöttek az eredmények, nagyjából ott mentem, ahol számítottam rá, középen. Mármint hogy 30-ból 15 .
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #142648 üzenetére
& Wombath: Jó volt ezeket is olvasni. 1.7 - 1.8 sok terepen? Mivel méred, pontos a mérő? Mert van amelyik nagyon mellé tud mérni, vagy pl. a legtöbb műhelypumpa ilyen alacsony nyomást nem is mér tizedes pontosan. A külsőd 2.25"?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #142667 üzenetére
Én képtelen vagyok a nyomást mérő nélkül megállapítani, ahogy a pulzust is . De szerencsére nekem mind a két nyomásmérőm pontos (gondolom), a pumpámon hajszálpontosan ugyanazt mutatja, amit a digitális nyomásmérő.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
samujózsi
tag
válasz ZolkoW #142690 üzenetére
Azért a TS nem így nézne ki
29": furcsa, én úgy gondoltam, a 26"-os sokkal könnyebben megy át az akadályokon. Egyébként nézem a ES közvetítését és... hát nem ilyennek képzeltem egy MTB versenyt. Valahogy túlságosan "mű" az egész. Meg az is furcsa, hogy mintha gyerekek versenyeznének, a méretüknél kétszer nagyobb bicikliken...
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #142688 üzenetére
Én a láncbontó hiánya miatt nem merném csak ezt magammal vinni. Oké, eddig sosem szakadt el a láncom, de mi van, ha egyszer majd mégis el fog?
Hasaggymeg: csak neked
Más: nálatok is brutál fura hangja van tubeless-el magas nyomáson aszfalton a gumiknak? Alacsony segességen észre sem vettem, de 25km/h fölött olyan, mintha valami elektromos robogóm lenne
Más 2: lemértem a haverina Kellys Vanity montiját, 16kg . Igaz rajta volt egy 500ml kulacs, de akkor is durva.
Más 3: vegyetek ilyen bizbaszt és egyel kevesebb zörgő alkatrész lesz a bringán . Nálam legalábbis a bovdenek folyton csattogtak terepen.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #142726 üzenetére
ha erős lennék, lehet, hogy versenyen sem érdekelne...akkor meg dobogóesélyes lennél és azért grammbuzulnál. Ahogy LeMond mondta,sosem lesz könnyebb...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz ZolkoW #142726 üzenetére
Na, én viszek versenyre is mindent , egyedül belsőt nem, mert azt a faten kézzel az ösvény mellett esélytelen lenne cserélni. De volt a hátizsákban másfél liter víz, két szalámis szendvics, energiazselé, esőkabát, fullos multitool láncbontóval, pumpa, tubeless-javító "kukac", iratok, kulcsok... ...
-
6030D
Ármester
válasz ZolkoW #142736 üzenetére
A gyorsan felszívódó CH tud gyorsan felszívódni. Folyadékból hamarabb szívódnak fel a tápanyagok, illetve kevesebb energiát vesz el az emésztésük (több marad az izommunkára). Az, hogy előtte mennyivel kell enni, emberfüggő, én ha a tekerés előtt 2 órán belül eszek komolyabb ételt, akkor csak a szuszogás megy utána. Valaki meg fél órával előtte is tud enni. Ezért megyek pl reggeli után csak lazákat.
A legfontosabb egyébként, hogy a glikogénraktárak fel legyenek töltve, mert a szervezet onnan fogja lenyúlni a legtöbb energiát. Ezt pedig csak az előtte (1-2) napi szénhidráttöltéssel tudod megtenni, akkor már érdemes csökkenteni a fehérjebevitelt, mert azt nehezebb emészteni. Itt megjegyezném, hogy ezek csak azoknak kellenek, akik egy adott napon ki akarják/fogják üríteni a tartalékaikat (=verseny), aki simán csak egy szintet szeretne tartani, folyamatos fejlődéssel (=edzés), az szépen egye mindig ugyanazt a szénhidrát+fehérje mennyiséget, ami beválik.
És bizony, nem előtte este kell besörözni , illetve lehet, csak pótold vissza a vizet, amit kihajt a szervezetből...Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #142752 üzenetére
Én inkább akkor szoktam észrevenni,hogy mennyire meredek,mikor 1-1 hajtásnál elemelkedik az első kerék a földtől és mikor megállok érzem mindjárt hanyatt esek bringástól mindenestől,hátsó féket kell fogjam,hogy egyáltalán leszállhassak.
(#142755) f4lcon...azért gondolom csak figyelnek arra,hogy ne ugyanoda adják az egyformákat,nagy a világ.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
planbmokus
senior tag
válasz ZolkoW #142727 üzenetére
Úristen!
42-es AT Ride hátul 5,8, elöl 5,2 nálam úgy, hogy 86kg körül mozgok(#142867) trialboj
1051-es láncot használok, már a másodikat, semmi baj nincs vele, pedig én szét szoktam taposni a 1050-es soron (11-36).[ Szerkesztve ]
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
nagyúr
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #142968 üzenetére
Az sz@rabb lenne,oda-vissza körözni roppant unalmas,míg itt csak szépen haladnál az...ördögig,lepacsizni vele.
(#142969) Napfénysüti ...jó néhány várhoz igencsak combos út vezet.Legutóbb a szigligeti volt,meg a tihanyi kilátóhoz,de az terep,ugyebár.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz ZolkoW #143063 üzenetére
Elvileg igen, az a fasza, hogyha csak derékból tartod magad, a kezek lazák, és csak a lábad dolgozik. Energiafelhasználás szempontjából is ez a legjobb, mert nem visz el felesleges energiát más izom (ezért nem jó a szarv sem ha húzásra használod). Aztán ha fárad az ember, akkor úgyis tartod magad kézből, vállból, de akkor már mindegy.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Politika
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Battlefield 2042
- MIUI / HyperOS topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen