- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Milyen TV-t vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Projektor topic
- Azonnali notebookos kérdések órája
- MSI Thin: gamer notebook két változatban
Hirdetés
-
Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
ph A külsejüket tekintve Trident Z sorozatból merítő modulpárok 32, 64 és 96 GB-os csomagokban vásárolhatók majd meg.
-
Leszavazta az ötleteket az Amazon, de jöhet az AI-alapú, havi díjas Alexa
it A befektetők a cég kérésére minden fontos és jelentősnek tűnő javaslatot elutasítottak. Jöhet azonban a havi díjas, AI-alapú Alexa.
-
Újra kiadták a Redmi Pad Prót
ma Néhol Poco Pad a neve, a jókora kijelző és a versenyképes árazás maradt.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #108975 üzenetére
Nagyon érzékenyek ezek a betétek az olajra, nagyon kevés is elég neki, hogy ne fogjon. Persze nem állítom, hogy ez a gond, csak gyanakszom. A légtelenítést mindenképpen meg kell azért csinálni, de ha nem markolatig húzható a fék, akkor azért kevés esélyt látok arra, hogy amiatt ne fogna jól.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #108986 üzenetére
Azért egy kicsit legyél türelemmel, kell neki pár rendes fékezés, mire megjön az ereje. Meg ahogy láttam 160-as tárcsáid vannak? Abból is a legegyszerűbb. Érdemes lenne, legalább egy SLX szintűt feltenni, 180-as méretben. Csináld meg a légtelenítést is, ha nem boldogulsz vele, hozd el, megnézem mit tehet az ügy érdekébe.
Nagyjából most értem a saját projektem végére. Még a hátsó váltóm nem volt az igazi. Bizonyos fokozatokban terhelésre pontatlan volt. Gondoltam nem tetszik a GS kanalas Deore váltónak a 11-42-es sor. Cseréltem SGS kanalas XT shadow plus-ra. Valamivel jobb, határozottabb lett, de még mindig nem volt tökéletes. Kénytelen voltam a Sunrace sort kicserélni Shimano-ra, bár jobban tetszett a Sunrace, de úgy éreztem ott van valami gubanc, és úgy tűnik igaz lett. A Shimano sortól megjavult, bár majd éles teszt hétvégén lesz, de érezhetően jobb. Váltó bovdenből is egy kifejezetten vékony, alacsony súrlódásút kapott.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #109098 üzenetére
Ezek nem alkalmasak sárvédőnek, inkább a villa becsúszót védik. Hátra inkább csak az összhatás miatt tettem , meg nyilván védi kicsit a vázat a felcsapódó kövektől. Én innen rendeltem: [link]
Ajánlom a slapper tape-et is. Azzal is ragasztgattam a vázat a hátsó keréknél.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #109119 üzenetére
Cannondale-ék mindig értettek ahhoz, hogy valami különlegeset alkossanak. Meg merem kockáztatni, hogy a Bosch pedelec rendszer köré, ők építették a legjobb vázat!
Hát nézd, nem vagyok egy nagy fotós, a kép egy ősrégi iphone 6-al készült, de igyekszem lőni pár jobb képet, bár inkább videókat készítenék, csak ahhoz kéne venni valami értelmes kamerát, mert eladtam a hero 3-at.
Köszi az észrevételt a "repedéssel" kapcsolatban, de megnyugtatlak, az nem repedés. c4bB-nek igaza van, ott valóban egy bontható forgáspont van. Április végén vettem a bicajt, és gyakorlatilag most mondhatom el, hogy maximálisan elkészültem vele. Ezidáig csak az átvizsgálása és az építése zajlott, legalább is amikor szabad időm volt rá. A vázon és a tagon kívül, kb minden szétszedve, cserélve lett, egy repedés aligha kerülhette volna el a figyelmem.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #109119 üzenetére
A DH bicaj hasonlat abból a szempontból megállja a helyét, hogy ebben a vázban valóban egy Downhill szabványú hátsó agy van, ami 157mm szélességű! Szinte mindenki a 148-as szabvány méretet alkalmazza a plus-os kerék mellé, de itt bizony 157mm a szélesség, ami egyrészt látványra is durva, másrészt atom merev hátsó részt eredményez.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #109126 üzenetére
Avatatlan szemnek lehet, hogy úgy néz ki!
Most nem volt cél jó fotót lőni, csak úgy lefényképeztem a jelenlegi állapotot.
Köszi azért a tanácsokat, majd a természetben igyekszem normális képeket készíteni, a lehetőségekhez mérten. Nézegettem ma kamerákat, nagyon úgy fest, hogy ebből Hero 6 Black lesz. Legfőképpen a stabilizátora miatt. Jó persze a gimbal az igazi, de az nekem baromi dromedár. Az egyik haveromnak van gimbal-ja, holnap megyünk egy karikát, lehet elviszem a mellpánot, és egy szakaszon elkérem tőle, akkor lesz egy kis rázkódás mentes videóm a csapatásról. -
Runner_fxr
Ármester
válasz cozmo #109203 üzenetére
Könnyen kosz mehet bele, pláne egy olyan szilvás féle sártengerben. A vázban a csapágyat azért nem tekeri meg, de a csapágy maga tönkre fog menni. Szét kell óvatosan szedni, kipucolni és zsírozni. Vagy új csapágy, amelyik tetszik.
Voltunk ma egy egy kicsit terepezni pár ismerőssel, Nagykovácsi felé.
Kölcsönkértem az ismerősöm Gopro 4 black kameráját, megtámogatva egy gimbal-al. Sajnos elég hamar lemerült a kamera, a legjobb részek persze kimaradtak, de pár tűrhető felvétel azért készült.
Ebből egyet most feldobtam. [link]Megint csak megállapítottam, hogy brutál jó bringa ez a Cannondale.
[kép]
[kép] -
Runner_fxr
Ármester
válasz cozmo #109300 üzenetére
Belerúgtam egy kőbe. Eléggé fájt, még így is, hogy egy elég masszív bringás cipő volt rajtam.
Nagyon jó a gép, olyan játékos, annyira stabil, hogy beszarás. Az utolsó csapatás sajnos nincs már meg, mert lemerült a kamera, pedig ott kegyetlenül megküldtem, nem tudom mennyire, de 60-70 körül volt érzésre.Ha már kiszedted a vázból, akkor nem tenném vissza, hacsak nem tudod szétszedni és zsírozni.
Én ezt a műveletet egy nagyon kicsi, lapos műszerész csavarhúzóval szoktam. Könnyen el lehet cseszni, ha eldeformálódik a porvédő, akkor többet nem rakod össze.
Én ugyan így jártam a Cannondale kormánycsapággyal, próbáltam szétszedni, de nem jött össze a művelet. Új csapágy lett belőle. De például a Bergamont bringámon sikerült szétszedni, ott is pár száz km után kezdett benne sercegni a kosz. Kevés volt benne a zsír. Én WD40-el vagy TF2-vel szoktam átmosni, utána meg Motorex zsírt kap.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #109310 üzenetére
A hosszabb utas villákat lehet úgy beállítani, hogy nagyon érzékenyek legyenek és kb a csikket is kimozogják. . A rövidebb utas villákat kevésbé. Más a karakterisztika ahogy működnek. Nyilván XC villán belül sem mindegy, hogy miről van szó, egy csúcs Fox 32 szebben mozog és érzékenyebb mint egy Reba.
trialboj: Amit te szeretnél az csak a hosszabb utas villákkal megoldható, és ott is csak a jobbakkal. Én általában a gyári tokenezéssel használtam az RS villákat, de több ismerősöm is ajánlotta pl a Pike-ra, hogy bele kell rakni még 2 tokent, akkor utána a megindulása is finomabb lesz. Nyomkodtam ilyen villákat, amiben benne volt a plusz 2 token, őszintén szólva az alap Fox 34-em így is finomabban indul meg mint a Pike. Viszont ha már csapattad akkor a Pike is baromi jó volt, és kicsit merevebb.
Sokat el lehet szórakozni az optimális nyomás megtalálásával, meg a hozzá való csillapítás sem mindegy. Ez abszolút egyéni dolog, kinek, hogy jó. Ha finomabban meginduló villát szeretnél, akkor inkább egy Fox-ot ajánlanék.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #109343 üzenetére
A Fox-ra inkább azt mondanám, hogy voltak belőle nem túl jól sikerült szériák. Persze érteni kell hozzá, nem nyúlhat hozzá akárki, de azért egy komolyabb RS villát se adnék tapasztalatlan kézbe, pláne nagy szervizre. Egyébként ez inkább felhasználás függő, hogy melyik villát milyen sűrűn kell szervizelni, a Fox-ot sem kell sűrűbben. Az a nem mindegy, hogy milyen durván használod, és legfőképp milyen terepviszonyok között. Egy ilyen szilvás féle sártenger után, ajánlott mindegyik villát szétszedni, márkától függetlenül.
A bonyolultságra visszatérve, a Rhythm pl egy faék egyszerűségű villa, tehát általánosan nem mondható el a Fox-ról, hogy bonyolultabb lenne, de kétségtelenül vannak bonyolultabb modellek.Egyébként ha minden terepen használnád a bringát, akkor inkább a Trail vagy Am lenne a te kategóriád.
A háromállású CTD kapcsoló kompressziót növel, ugyan az mint az RS-nél az RT3. Értelemszerűen a Climb állásban a legnagyobb a kompresszió, Trail közepes, és a Descent a teljesen nyitott. Climb állásban szerintem nem érdemes lejtőzni, inkább a Trail. Talán ez ami nem tesz neki jót, az, hogy kapcsolgatod, nem baj, erre való.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #109365 üzenetére
Én is meglepődtem rajta, mert ennyire jóra nem számítottam, úgy voltam vele, hogy költségcsökkentés címén megveszem ideiglenesnek, aztán majd cserélem, de rájöttem, hogy tulajdonképpen teljesen elég. Hiába adnék ki 3-4 szer ennyit egy villára, annyival többet nem tudna nyújtani, hogy megérje az árát. Mondjuk ez 200 euro-ért nevetségesen olcsó volt, el is fogyott gyorsan. Esetleg azon gondolkozom, hogy kicserélem a levegő oldali egységet egy 150mm-es verzióra, de kérdés mennyiért tudok szerezni.
(#109367) zoli03: A finom megindulásba a gumi nem szól bele, ezek egymástól független dolgok. A szélesebb, ballonosabb gumi miatt a villa rugóútját érzed nagyobbnak. Ez valóban lehet megtévesztő, de azt ugyanúgy érzed, hogy melyik villa indul meg finomabban, melyik az érzékenyebb. Azt nem állítom, hogy a Rhythm jobb mint a Pike, de amennyivel olcsóbb, annyival nem szarabb, sőt, van amiben jobb. Ez a teló nagyon érzékeny, finom a megindulása, ezáltal már kisebb tempónál is szépen dolgozik. Nagy sebességnél, amikor durván odateszed a bicajt egy köves lefelén, természetesen a Pike sem marad alul, illetve még egy kicsit merevebb érzetet is ad.
Egyébként próbáltam Lyrik-et plus-os gumival, a megindulás ott sem volt annyira finom, de amúgy jó cucc, nyilván.
Azt én sem gondolom, hogy olyan hatalmas különbségek vannak az RS és Fox villák között, de azért a Fox tud adni egy kis pluszt, a még finomabb működésével.
(#109399) StLui: Tényleg baromi jó, de nem tudnám megszokni bringázás közben. Többször beleakadt a kormányba amikor tolni kellett a bringát, egy dromedár robot karral a mellkasodon azért nem annyira hú de fasza. Valószínűleg kompromisszumot kötök egy gopro 6 black-el, gimbal nélkül.
Szerintem az a kérdés, hogy mennyire baráti az ár? Ha jó áron van, megérheti a sérült telóval is, de amúgy azzal számolj, hogy egy komplett felső részt kell benne cserélni, ami kb a villa értékének a 80%-a. Tehát nem kis költség egy ilyen telónál.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #109365 üzenetére
Most nézem, azért ez már nem annyira budget ár! Én ugyan innen rendeltem 200 euróért, kb 1 hónapja.
[link] -
Runner_fxr
Ármester
válasz Redneck #109426 üzenetére
A Kross-nak egy kicsit rövidebb a láncvillája és egy fokkal laposabb a fejcsőszöge, szerintem ez a sportosabb váz. Viszont itt a horizontális felső csőhossz 609mm M-es méretnél, ami azért nem rövid, érdemes lenne felülni rá, vásárlás előtt.
Zárójelben megjegyzem, hogy a Bergamont-nak szerintem jobb a geoja, mint ennek a kettőnek. A láncvilla is rövidebb.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz StLui #109444 üzenetére
A haveromnak egy ilyen van: Feiyu tech Wg3
Én ezt próbáltam, működése hibátlan. Viszont mint említettem ezeknek a mérete zavaró. Pláne ha olyan helyeken is mész ahol le kell szállni a bringáról és átemelni, tologatni a susnyásba. Állandóan beakad a kormányba, vagy a kezemmel lököm meg, attól féltem, hogy eltöröm. Az akkuja elég jól bírta, a kamera sokkal hamarabb merült.Sok tesztvideót megnéztem, és a gopro 6 a legjobb, gimball nélkül. Illetve van egy, ami még jobb a stabilizálásban, de ott a képminőséggel nem vagyok kibékülve: Rylo 360
Az biztos, hogy nekem nem kell gimbal, hiába durván jól stabilizál, de annyit ront az élményen a mérete, hogy inkább lemondok róla.van még pár videóm, majd este összerakok még egy pár perces szösszenetet. Azt mondjuk sajnálom, hogy a végén a leggyorsabb gurulásra már nem maradt benne szufla, pedig nagyon durván megküldtem. Na majd a hero 6-al.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Sony vegas-t használ valaki? Eddig nekem kiválóan működött, egy régebbi verziót használok, a 11-est. Tegnap bedobáltam a 4k videókat, és akadozott, ahol megvágtam a videót ott akadozva játszotta vissza a program. Ha átkonvertálom fullhd-ba, akkor az eredmény már nem akadozik, de a vegas-on belül igen. Gyenge lenne a gépem? i7 6700k, 16gb ddr4, ssd
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz pc360 #109457 üzenetére
Úgy biztos, hogy nem, a régi kamerámmal felvett fullhd videókat vágtam, soha nem akadt. De most a haver kamerája 4kban rögzített. Nem gondoltam volna, hogy megfogja a gépem.
hegyimorc: Be volt kapcsolva a Bryton. Elvileg rögzítettem az útvonalat, majd este feldobom, meg még egy videót.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Redneck #109483 üzenetére
Nagy csodák nincsenek ezen az árszinten, tehát nagyjából majdnem mindegy melyik középkategóriás gyártótól veszel bringát. Egyedül a vázgeo tud ebbe beleszólni, de ehhez a legjobb lenne mindegyik bringát kipróbálni, hogy legyen összehasonlítási alapod, de nyilván erre nem mindig van lehetőség. Azért ülj rá arra az S-es vázra mielőtt megvennéd, nehogy rövid legyen.
trialboj: Nekem is tökéletesen elég a Fullhd, a haverom mániája ez a 4k. Én a gopro 6-al is fullhd-ban fogok felvenni, inkább az fps legyen magas, nekem sem hiányzik a 4k felbontás. Csak meglepett, hogy így megfogja a gépem.
-
Runner_fxr
Ármester
Összedobtam még egy kis videót a vasárnapi bringázásról. Bocs a haverom kurjongatásáért, de nem 100-as a srác. Amúgy jó fej.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #109568 üzenetére
Esetleg Maxxis?
Forekaster -
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #109596 üzenetére
Én is szoktam aszfaltozni a terep előtt. Egyébként én is a felemás guminak vagyok a híve mint Zoli. Hátra egy könnyebb, kevésbé bütykös, előre meg az agresszívebb. A maxxis-nak is van kevésbé bütykös gumija, én inkább mint márkát ajánlottam, szerintem ők gyártják most a legjobb mtb külsőket.
[link] -
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #109561 üzenetére
Ha rájövök, hogy a Brtyon-ról, hogy tudom áttölteni a felvett útvonalakat, akkor pontosan meg tudom mutatni, de nagykovácsi felé van ez a rész. Még nem nagyon volt időm foglalkozni ezzel a térkép töltögetéssel.
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Redneck #109694 üzenetére
Abban a kategóriában, ahol nézegetsz, semmi szükség a kúpos fejcsőre.
Meg ahhoz olyan villa is kell, hogy legyen értelme.
Az mondjuk tény, hogy kúpos nyakkal sokkal nagyobb a választék a villákban, ezért esetleg megérheti egy ilyen váz, de attól sem kell annyira tartani, hogy 1/18 nyakkal ne kapnál valami normális villát.
Az a felhasználás, ahova már nem árt a kúpos fejcső, az kb új bringát igényelne. Nem csak a villa lesz szűk keresztmetszet, hanem kb minden alkatrész.De itt van egy bringa kúpos fejcsővel 170-ért: Kellys Spider 30
A promax fékeket felejtsd el, az mindennek az alja, akkor már inkább Tektro, de még inkább Shimano.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz eladogeppc #109873 üzenetére
Az a probléma, hogy 120kg kb az átlag, jó minőségű kerékpár terhelhetőségének felső határa. Ahhoz, hogy új, de megbízható bringát vegyél, kb 150-től-200-ig találnál megfelelőt! Nincs sajnos olcsóbban, ha nem tetszik az ár, akkor kénytelen leszel sok kompromisszummal megbarátkozni. Ha jó a használt, akkor lehetséges kifogni jót, bár 50-60-ért akkor is necces, de nem lehetetlen. Csak ehhez meg érteni kell, és mivel egyikőnk sem médium, ránézésre nem fogjuk tudni neked megmondani, hogy a bringa csapágyai, hajtása milyen állapotban van. Pont idevág egy barátom mondása, te fingért szeretnél perecet.
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #109961 üzenetére
Egyébként az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy sok esetben élőben sokkal szebb egy bringa mint képen. Pláne ha használt bringáról van szó, de még akár gyári képeken is. A színek sem jönnek úgy át. Pl az előző Bergamont bringám is élőben sokkal jobban nézett ki mint képen. A srác aki megvette egy Specialized Turbo levo-t is nézegetett, az sem egy csúnya gép, aztán amikor élőbe meglátta a Bergamont-ot, inkább azt választotta. Meg azért a lényeg mégiscsak az, hogy milyen a bringa használat közben. Ha nem is annyira tetszik mondjuk a bringa színe, de szuper jó vele bringázni, akkor lehet megszépül az. Amit belinkelt StLui, Giant Reign, élőben baromi szép színe van, de ezen a képen kifejezetten ronda! Pedig az egy élénk, rikító narancs fényezés, a gyári kép meg olyan mintha lehányták volna. Ezért jobb ha élőben is megnézed a bringákat!
(#109958) StLui: Én ennek a karbon változatán gondolkodtam, amikor megláttam az Alpinbike-ban, nagyon megtetszett. 13,5kg körül volt a súlya. Még pont határeset.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #109983 üzenetére
Én is úgy gondolom, hogy semmilyen szélsőség sem jó! Az se ha húst hússal eszünk, és az se ha teljesen húsmentesen. A fogyáshoz valóban semmi szükség a vega életmódra.
Toobee: Jó de mondjuk te 73 kilósan sem lehettél kövér. Aki valóban túlsúlyos, annak a kajára muszáj figyelnie, másképp nem fog menni. Az emberek 95%-a azért bukik bele a fogyókúrázós, életmódváltásba, mert azt gondolják, hogy beiktatnak heti 3-szor 1 órás sportot és minden elvan rendezve. Aztán amikor nem jönnek az eredmények, akkor elkeserednek, hogy neki ez nem megy, mert a hormonok meg az ő genetikája ilyen stb stb baromságok! Az igazság az, hogy a fogyás, legalább 70-80%-ban az étkezésen fog múlni! Tehát max 20-30%-ban tudsz ebbe beleszólni a sportolással.
Általában mindenki szereti a könnyebb utat választani, és valljuk be őszintén, sokkal könnyebb heti 3 szor edzeni 1-1,5 órát, akármilyen sportot, mint heti 7 napban, reggeltől estig követni egy szigorú diétás étrendet! Ezért buknak bele sokan. Én mindig azt szoktam tanácsolni egy erősen túlsúlyos fogyni vágyónak, hogy jobban jár ha nem a sport felől közelít először, hanem a kaja felől, az is épp elég kihívás lesz az elején. És többre fog menni vele, mint a heti három edzéssel. Aztán ha ez már megy, jöhet az edzés is, de a kettő egyszerre rögtön, általában sok szokott lenni a legtöbb embernek.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ļantos #109991 üzenetére
Viszont ha szarul eszik, akkor sport mellett sem fog fogyni. Ismerek olyan embert aki még hízott is edzés mellett. Persze zabált minden szart. Csajoknak nehéz ezt megmagyarázni, nehezebb esetek mint a férfiak, aztán amikor végképp kétségbeesnek, jön a koplalás. Ami a lehető legrosszabb amit csak tehetnek...
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Toobee #109994 üzenetére
Nyilván vannak genetikai különbségek is, van akinek a mozgás úgy felgyorsítja az anyagcseréjét, pláne 30 éves kor alatt, hogy még a péksüti + cukros üdítővel is majdnem kockás lesz a hasa. De azért nem ez a gyakori.
minas: Igen, ez így van. Persze én nem akarom leszólni a sportolás fontosságát, mert nagyon fontos az egészséges élethez, de a kinézet alapvetően azon múlik, hogy mit és mennyit eszünk! Akár a fogyásról, akár az izmosodásról van szó.
Mindig nevetek a bringásklub-ok felhasználóinak a nyári posztjain, büszkén bejelentenek mondjuk egy 60-120km-es távot, általában igen kevés szinttel, jönnek az elismerő hozzászólások, örömmámorban úszik a posztoló a hatalmas hőstett és az elismerések miatt. Majd a 10-12 kép végén ott a kajácska, söröcske, sütike, úgy ránézésre bő 3000 kalória minimum. Aztán csodálkoznak, hogy olyan a fizikum mint egy telefosott búvárruha.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz TomMusic #109997 üzenetére
Biztos van benne igazság, de a fogyásának az alapja, egy személyre szabott diéta. Aztán ezt ki lehet egészíteni sporttal, stb. Viszont semmilyen hókusz pókusz nem fog segíteni a fogyásban, ha a kajálásunk alapvetően nem diétás.
Én is ilyen nehezen hízó alkat voltam fiatalabb koromban, úgy 30 éves korom előtt. Előnye annyi volt, hogy bármit ehettem, nem híztam. Viszont az izomtömeg felszedése komoly nehézségeket okozott, de végül is összejött anno egy elég jó fizikum. Súlyzós edzést is kell végezni, a kerékpárral nagyon nehéz izmosodni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Mezga Aladár #110000 üzenetére
6x után sem lehet úgy fogyni ha nem figyelsz az étkezésre, ez ebből a szempontból nem kor függő. Az természetes, hogy 30 felett már lassul az anyagcsere folyamatosan, ezáltal könnyebben megy az elhízás. De fogyni soha nem lehetetlen. Illetve fiatalabb emberek is élnek lassabb anyagcserével, tehát az elhízás nem csak az idősebb generáció problémája!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Redneck #110070 üzenetére
Csak azt felejted el, hogy te kb fele annyi vagy súlyban mint ez a fickó, meg azért egy zsír új Acera/Alivio szint az bőven van olyan, ha nem jobb mint a régi Deore. 50 ezer körül nagyon nehéz feladat egy 120 kilós embernek olyan bringát vennie, ami csak átlag felhasználás mellett is megbízhatóan működik hosszú távon! Értem én, hogy még sokak fejében mindig az él, hogy a bringa az 20-30 ezertől indul, mert anno a madaras teszkóban lehetett ennyiért is venni valami gagyi utánzatot, de a valóság az, hogy régen is, és ma is kb egy átlag havi bér egy normális minőségű új kerékpár! Tetszik, nem tetszik, ez van. Mivel itt jelen esetben csak 50-60 ezer a rászánt összeg, ezért csak is a régi, de akkor minimum közép/felső kategóriásnak számító bringák jöhetnek szóba. Ezek képesek elviselni a 120 kilót, ha műszakilag rendbe vannak. Hiába mondta el neki már vagy 10 ember, nem érti, vagy nem hiszi el, és csak csak visszatér a gagyi utánzatokhoz, csak mert új.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz eladogeppc #110096 üzenetére
Leginkább azért nem jó, mert 2 havonta fogod szervizbe vinni tengely és küllő törés miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz eladogeppc #110099 üzenetére
Ez a bringa soha nem volt 82 ezer ft. Onnan látom, hogy full gagyi, warrior kerekek vannak benne. Kb minden héten jön több is belőle a szervízbe küllő töréssel vagy tengely töréssel. Azt odáig értem, hogy szeretnéd ha lenne minőségi bringa újonnan 50 ezerért, de ha egyszer nincs, akkor nincs. Olyan ez mintha 4k videót akarnék vágni, de max 15-20 ezret szánnék processzorra. Hiába szeretném, hogy legyen ennyiért, ha nincs.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #110160 üzenetére
Szerintem a gerinc merevítő izmaid érzed. Ezek akkor szoktak fájni ha rossz a tartásod, gerincferdülésed van, illetve nagyon gyengék a hátizmok. Első körben én is egy ortopédust javasolnék, aki megvizsgálja a panaszaid, majd ha nagy gond nincs, akkor meg el kéne kezdeni valami rendszeres sportolást, ésszel. Akár egy edzőteremben.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #110170 üzenetére
De te nem outizol, csak beszélsz róla. Csinálod, idővel hozzászoksz, először biztos fájni fog... nekik is biztos fájt.
-
Runner_fxr
Ármester
A sok hülyeség után legyen valami értelmes is, egy kis MTB történelem!
[link] -
Runner_fxr
Ármester
válasz Vanir #110174 üzenetére
Én Amerikába mindenképpen szeretnék eljutni egyszer, nem csak a bringa miatt, hanem úgy egyébként is, nem akarok úgy meghalni, hogy nem láttam. A bringák meg gyönyörűek, ha nem is ennyire régóta vagyok benne, de élénken élnek bennem a 90-es évek, hihetetlen, hogy mekkora utat járt be ez a sport.
cozmo: Megmondom őszintén, hogy ebbe a tokenes balhéban nincs tapasztalatom, hülyeséget meg nem szeretnék tanácsolni. Annyit tudok erről elmondani, hogy néhány ismerősöm próbálta így a villáját tuningolni, itt Yari és Pike villákról van szó. Betették a plusz tokeneket, és valamivel jobb lett az eredmény, elmondásuk szerint. Viszont a Fox az Fox, egy RS nem tud olyan finoman megindulni, ha a fejed tetejére állsz és azon pörögsz, akkor se. Ezzel nem akarom leszólni az RS villákat, nagy múltú, kiváló gyártó, de ha egyszer még a csúcs villájuk sem tud olyan finoman mozogni, mint a Fox-ból egy alap verzió, akkor úgy gondolom nincs miről beszélni.
Láncból én maradnék a Shimano mellett. Azt vallom, hogy legyen homogén a rendszer. Ha megbolygatod, lehet a váltásod minőségének a rovására fog menni. Persze alap rendszereknél mindegy, de 9-től fölfelé, már érdemes megfontolni, hogy mit mivel párosítunk.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #110186 üzenetére
A CTD-s Fox villák tényleg rosszul sikerültek, nem is mozogtak olyan szépen és a kotyogás is sűrűbben jelentkezett rajtuk, de pl a CTD-s tagokkal semmi baj nincsen. Egyébként pont a CTD-s Fox-ok idején lendült be az RS. Mondhatni több RS-t láttam akkoriban a top bringákban, mint Fox-ot. Nyilván nem volt véletlen, mert megbízhatóbb, kiszámíthatóbb működést nyújtottak. Viszont az új Fox-ok megint csak hozzák azt amiért a Fox-ról az embereknek az abszolút csúcs jut eszébe. Egy Fox 36 kashima factory kb egy űrtechnika egy RS Pike RCT3 vagy Lyrik-hez képest. Nekem egy Pike RCT3-as villám volt az előző, az ugye az RS egyik csúcs villája az Enduro kategóriában. Most meg egy Fox 34 Rhythm van, ami a Fox-nak egy alap verziója. A Fox sokkal szebben dolgozik, először kevésbé éreztem a különbséget, de azért jó néhány komolyabb bringázáson túl, azt mondom, ez a villa bizony sokkal szebben, érzékenyebben mozog mint a Pike RCT3-as, nem kicsit szebben, hanem sokkal szebben.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsohi #110196 üzenetére
Na ja. Emlékszem a Rock Shox psylo villámra, még a 2000-es évek legelejéről, meg merném kockáztatni, hogy szebben mozgott mint a mai csúcs levegős villák. Persze ez is rugós volt. Illetve volt nekem is Marzocchi 66 RCV és RC3 is. Azok is brutál jó villák voltak. Tényleg olyan volt a bringa mint egy repülő szőnyeg. Csak egy ilyen villa 3 kiló súlyban. Egy mai, modern Enduro villa meg 1,8kg körül van. Ez a nem mindegy.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsohi #110196 üzenetére
Egyébként erről jut eszembe, hogy egy ismerősöm épített pár éve egy retro AM gépet, egy ilyen villával: Marzocchi Shiver SC
Alighanem minden idők legérzékenyebb villája. Ehhez fogható nincs, az biztos, szerintem elég egy falevél vagy egy esőcsepp a bringára, már bemozdul a villa. -
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #110217 üzenetére
Én alapvetően hosszabb utas villákat használok, itt azért kicsit más szempontok a fontosak, de az tény, hogy ha baromi érzékeny, puha a villa, az nyilván energiát nyel el tekerés közben. Ezért is terjedtek el a 3 állású lock-al szerelt villák a felsőbb kategóriákban. Inkább csak úgy érdekesség képen említettem a régi villákat, mert tényleg lenyűgöző amilyen érzékenyen mozogtak a maiakhoz képest. Nyilván a nagyon érzékeny villa csapatáskor jó, fölfelé már kevésbé.
Fölfelé inkább az össztelós vázak mozgása nyeli az energiát, így itt a lock sokkal fontosabb mint a villánál, persze a villánál sem árt ha van egy 3 állású lock-od.
Hogyne számítana nagy sebességnél a villa érzékenysége, nagy sebességnél is jobban lereagálja az egyenetlenségeket.
Hasaggymeg: A levegőnyomás a villákon egy ajánlás, a maximum nyomást nem szabad túllépni, azon belül abszolút felhasználás függő. Egyébként minél csapatóssabb a felhasználás, annál puhábbra szokták állítani a telókat, tehát pont fordítva van, ha nem mész durván, jobb ha keményebb. Legalább is 120mm úttól fölfelé nagyjából ez a szabály. De nyilván XC villát se fújhatsz nagyon keményre ha csapatósabb stílusban bringázol.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz eladogeppc #110212 üzenetére
Hogy az étkezésed nem jó az egészen biztos, és mivel a kinézetet alapvetően ez határozza meg, így nyilván itt a hiba. A te magasságod mellett a 120kg irdatlan sok, ha ez főként izomban lenne, ahhoz meg kéne cucc is, csak kajával meg tápkieggel ennyi izmot nem pakolsz magadra az is biztos. Neked nem tömegnövelő étrendet kell folytatni, hanem alacsony kalóriás diétát kéne alkalmazni, ehhez meg nem kell egy kupacnyi csirke. Inkább több zöldség, meg halak.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest