- 3D nyomtatás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- TCL LCD és LED TV-k
- Táblagép kíséri a Redmi Turbo 3-at
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen notebookot vegyek?
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
ph A kissé megtévesztő külsejű, M.2-es modell valóságtól elrugaszkodott árral, illetve sebességgel kecsegtet.
-
Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
ma Nagy az aksi, gyenge a hardver, amiből hosszú üzemidőre lehetne következtetni. Tényleg így van?
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
RaiZka
tag
válasz Hasaggymeg #99251 üzenetére
akkor tudom kihez megyek tavasszal pedált cserélni
[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
Osram FX70 5290 Ft emag. Én rárepültem egyre.
https://barbieripnk.hu/
-
-
nagyúr
-
eddie1978
aktív tag
Nekem a második Osram FX70 ment most tönkre. Az első beázott egy felhőszakadásban. A gariban cseréltnek meg szétesett a háza. Eltört egy műanyag nyúlvány aminél fogva össze van csavarozva. Országútin használtam. A Lidl akkus lámpa jobban bírja sokkal, CX, XC és országút.
Ettől eltekintve jó. Ronda de jó. Összerakom, semmi probléma mert könnyen javítható. -
flash-
veterán
üdv
jól sejtem hogy a mid-travel bike, az All mountain bike és a trail bike az ugyanaz?
tehát az enduro hoz képest kisebb a villájuknak a rugóútja, valamint emelkedőre jobban másznak mint az enduro?
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Vadászmenyét
aktív tag
Sziasztok. Hosszútávra keresek trekking kerékpárt. Jelenleg ezt néztem ki:
http://kellys.hu/kellys-kerekparok/kellys-2017-kerekparok/kellys-cross-trekking-2017-kerekparok/kellys-phanatic-70-2017-kerekpar
Van esetleg rajta olyan alkatrész, ami kifogásolható szerintetek ennyi pénzért? Rossz városi úton, hosszú túrákra és minimális terepre lenne használva.
-
zoli03
őstag
válasz Vadászmenyét #99261 üzenetére
Hát a kerékagy nem a legjobb.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Vadászmenyét #99261 üzenetére
Szerintem ez jó vétel,a kerékagyak meg egyáltalán nem rosszak trekking felhasználásra.Nekem xt van és attól sem vagyok elájulva.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
...és még mintha az út is nedves lett volna. Minden esetre óvatosan lassult és vigyázva ment át a záróvonal kiemelkedésein.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Vadászmenyét
aktív tag
válasz Hasaggymeg #99265 üzenetére
Miben nyilvánul meg egy kerékagy minősége amúgy? Miből érzem azt, hogy rossz, vagy jó?
-
pc360
addikt
válasz Vadászmenyét #99268 üzenetére
Kézzel lehet érezni (befűzve, és csupaszon is), hogy mennyire simán gördül. Egy jó agynál semmiféle zizegést nem érzel, csak pörög teljesen hangtalanul a cucc. Már csak az a kérdés, hogy ezt meddig bírja ilyen szinten tartani, és mennyire szervizigényes. Ha darál, ropog, pláne akad, akkor ott már baj van. Sok szar agy már újkorában olyan.
Hasaggymeg: Az XT-ket én se szerettem. Hamar kopik, recseg, ropog, laza. Aztán állítgatja, zsírozgatja az ember, de mégsem jó. Eleve ezt a Shimanós kónuszos megoldást gyűlölöm, instabil fikusz 50 kilós emberek alá (kivéve a régi Saint).
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
zoli03
őstag
válasz Vadászmenyét #99263 üzenetére
Egyből felesleges cserélni. Neked lehet elmegy több évet, mielőtt meghal a kazettatest. A többi alkatrész rendeben van.
#99265 Hasaggymeg: az XT-vel nem vagy megelégedve, de az Alivio jó. Volt FH-M475-ös agyam, meg is halt benne a kazettatest, haveroméban is. Nekem a Shimano agyak nagyon nem szimpatikusak, nagyon sokkal gond van, nehogy már egy prémium kategóriás alkatrésznél (XT agy), azt kelljen nézegetnem, hogy melyik évjárat jó, mert a másik gyárilag konstrukcióhibás. Olcsóbb agynál inkább veszek egy normális Joytechet, SunRacet, sokkal többre tartom őket, mint egy Shimano agy, a drágábbaknál meg megintcsak bőven van alternatíva.
-
nagyúr
Ha már az agyak előjöttek: van aki DT Swisst használ? Jó minőségűek?
A Campa nekem eddig nagyon bevált, imádom mert vajsimán futnak.Emlékszem mikor a Garda-tónál tekertünk pár haverral és pihenésnél ledöntöttem a bringám az egyik srác megforgatta a kereket és kérdezte ez mikor fog megállni? Meglepve nézte mennyire frankón forog.
A DT-t azért kérdezem mert a kiszemelt Canyonon R23 Spline kerekek vannak. Zondához képest meg nem szeretnék visszalépni.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
zoli03
őstag
válasz Napfénysüti #99271 üzenetére
Nekem R24 van, eddig semmi gondom vele kb 1300 km alatt (a nagyobb súlyt is jól bírja, finoman forog, a racsni nagyon hangos, de én szeretem). Az R23 meg eggyel magasabb kategóriás, úgyhogy rosszabb nem lehet .
-
nagyúr
válasz zoli03 #99272 üzenetére
Nekem kifejezetten előny ha van a racsninak hangja. Bejön meg hasznos is sokszor ha hallják hogy jövök.
Most 85 kg vagyok szóval nem egy pehely hegyimenő de azért nem is egy súlyhatáson lévő bringás szóval gondolom azért egy ilyen keréknek röhögve ki kell bírnia.Més que un club!
-
nagyúr
Na még egy dolog felmerült bennem amivel kapcsolatban kíváncsi lennék a véleményetekre.
Szóval adott a kinézett bringa (Canyon Ultimate CF SL) és az utóbbi időben kissé dilemmába estem hogy ebből melyik verzió lenne jó:
1. a hagyományos felnifékes verzió
2. hidrós tárcsásElmondom miért jött képbe egyáltalán a tárcsás. Két oka lenne, az első az hogy egy ilyen gépen ha cserélnék külsőt egy szélesebb, kissé mintásra akkor lehetne amolyan lightos ciklokrossz bringám is egyben. Időnként akár mehetnék vele könnyebb terepre.
Ha van ilyennel tapasztalata valakinek az megoszthatná.Másik dolog: oké itthonra fölösleges dolog outin a tárcsa ezt aláírom, de tervezném hogy mennék még külföldre komolyabb hegyekre tekerni és ott bizony az eddigi tapasztalataim alapján az én alkatomnál már bizony lenne előnye lejtőzésnél. Nem fáradna el a kezem annyira, nem kellene félnem hogy a felforrósodott felni defektet okoz, nedves időben is lenne fékhatás.
Na emiatt érdekelnének pro/kontra érvek.
Természetesen a tárcsás verziónak van felára, nem is kicsi így ez is árnyalja a képet. De mivel hosszútávra tervezek így ha az a jobb inkább megveszem.Més que un club!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #99270 üzenetére
Trekking felhasználásra elmegy.Én nem vagyok megelégedve az enyémmel,de abban már 20+e km van,és nem csak trekking felhasználással.Mind2 darál,de egyelőre jól forognak,így addig mennek amíg éppen bírják 80+ kilóm alatt.Menet közben nem érzem sem ellenállásukat,sem a darálást...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
dunkel
őstag
válasz Napfénysüti #99274 üzenetére
Hobbistának szvsz (ha egy bicaj van) jobb megoldás egy cx/gravel, amibe befér a 33-35 külső. Ha akarom CX, ha berakok egy 25-ös külsőt akkor meg oúti. Geóra ahhoz a felhasználáshoz közelítenék amelyik a több.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz dunkel #99276 üzenetére
Inkább outiként használnám aszfalton az a szerelmem csak néha mennék vele mondjuk füldútra vagy könnyű murvára. Tehát semmi extra CX terep.
Sajnos alapból a CX gépek geója nekem nem jön be, szeretem az igazán sportos outikat. Már a granfondós magas fejcsőtől is rosszul vagyok.[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #99275 üzenetére
Nem a csapágyakkal van baj, hanem a szar kazettatesttel.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #99278 üzenetére
...vagyis inkább a sz@r kazettatesttel is. ...hát nekem aztán erről mesélhetsz,volt olyan kazettatestem mely egy hétig tartott,majd eltört egyik rugó benne...de volt olyan xt sorom,melynek alu tartóbkja repedt el.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Mészike
aktív tag
Végeztem a névmatrica projekttel
Aki szeretne a bringájára, írjon, és küldök Neki mintaképet, hogy milyen is lenne. -
AtisFace
csendes tag
válasz Napfénysüti #99277 üzenetére
Nem olyan régen cseréltem CX-re (Cube Cross Race Pro) az outit (Cannondale Supersix Evo). (Utóbbi igaz még hírdetve sincs, de ez csak lustaság )
Jó terepesebb külsőt 33-as méretben fogsz tudni venni. 28-ast kerestem én is hasonló céllal, de nincs jó opció igazán. (Aszfalton 25-öst használok.)
Szerintem minimális előnye van csak aszfalton a tárcsa féknek. Egy jó puha fékbetéttel a felnifék is szuper és esőben is jól fog. (pl: SwissStop) Lejtőzésnél a tárcsafék is el tud melegedni, ha nem megfelelően használod.Terepen viszont, amikor kerülhet némi sár is a képletbe mindjárt más! Oda szerintem kötelező manapság a tárcsafék. Moduláció amiben még szerintem verhetetlen egy jó hidrós tárcsa, de az is komolyabb terepen jön csak inkább elő. Pl: [hétvégi cx Budai hegyekben]
DT témához: én jelenleg azt nyúzok a CX-en: E 1800 SPLINE® 23 és elégedett vagyok vele. 82kg vagyok + ugye a felszerelés és azért kapja törődést. Szoktam vele ugrálgatni is montis mércével piciket (max 30cm).
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz AtisFace #99281 üzenetére
Nem érzed visszalépésnek a váltást? Úgy értem a Supersix Evo az azért egy igen jó gép, ott van az etalonok között. Én is nézegettem ezt a típust a Cannondale-től de ár/értékben sajna nem tud versenyezni a Canyonnal pedig nekem nagy kedvencem az SS Evo.
Most SwissStop betéteket használok, tényleg baromi jók igazából sose volt még problémám hogy ne tudnék megállni, sőt simán beblokkolok ezekkel is. A melegedésnél arra gondoltam hogy a patkóféknél a felni melegszik amitől a belső is kitágulhat és okozhat defektet. ismerős így járt a Grossglocknerről lefelé. Tárcsa is melegszik persze de az legalább nem okoz defektet és max azt kell cserélni ha már végleg vége.
Moduláció amúgy még egy plusz pont a tárcsának ezt már sokszor említették tesztekben.Més que un club!
-
AtisFace
csendes tag
válasz Napfénysüti #99283 üzenetére
Ha csak jó minőségű országúton tekernék, akkor de! Nem tudok semmibe bele kötni SS Evo-nál, nagyon patent úgy ahogy van szerintem. Sajnálom is, hogy el kell adnom, de a lakásban nincs túl sok hely és csak két bringa fér el a nappaliban. Az XC montiról meg nem mondok le, az még nagyobb kedvenc.
CX-re váltás leginkább azért történt, mert jóval szélesebb a felhasználási köre és ha lehet választani, akkor jobban szeretek gépjármű mentes helyeken tekerni. Párommal, illetve baráti körben is hamarabb van olyan tekerés, ahova a CX a jobb választás.
Jó pár CX edzés után meg azt tudom mondani, hogy abszolut nem bánom a cserét. Nagyon bejön eddig[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #99277 üzenetére
Csak találsz a CX ek között olyant ami elfogadható számodra is...a hidraulikus fék meg egy vagyonba kerül,de ha már CX akkor legyen tárcsa is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Lance Froomestrong,vagyis lesz még Armstrongnak is szobra valamelyik hegyen,nint Pantaninak.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tuomas
addikt
Sziasztok!
Nos, helyi boltok felkutatása után sikerült választanom. Ő lett a szerencsés kiválasztott, és ugyan már le van foglalva, kíváncsi vagyok a véleményetekre, jó döntést hoztam-e, egy átlagos hobbi szintű országútizásra, illetve mi lehet az, ami a gyenge láncszem lehet?
We were here
-
ivana
Ármester
Itthon mi számít ebringának? Ha a csepelre rárakok egy gázkart, meg egy 250W-os agymotort az annak minősül? Mert a kreszben csak a 300W-ot meg nem haladó teljesítmény van.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tuomas #99287 üzenetére
Bár nem tudom milyenek a Merida fékek,nem látok gyenge láncszemet,meglehetősen egységes kerékpárnak néz ki.Gratula,körhátszelet hozzá!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #99285 üzenetére
Annyira azért nem izgat a CX higy direkt olyan bringát nézzek emiatt.
Més que un club!
-
AtisFace
csendes tag
válasz Napfénysüti #99290 üzenetére
Na ezzel én is pont így voltam 1,5 éve
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #99290 üzenetére
Továbbra is bízol pártunk és kormányunk infrastrukturális fejlesztéseiben.Helyes!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #99292 üzenetére
Most majdnem valami csúnya szót mondtam.
De röviden: nem. Csak attól hogy nincsenek annyira jó útjaink azért én szeretek ott tekerni. Legtöbbször úgyis itt a Velencei-tó körül megyek. Külföldön viszont sok helyen van remek aszfalt.
A CX lehetőség csak felmerült ha már tárcsás gép lenne akkor miért ne mehetnék kicsit abba az irányba is. Vagy mondok egy példát: elmennék a feleségemmel tekerni és neki cross terkkingje van. Mondjuk felmennénk az Ingókövekhez Pákozdon. Oda nem vezet aszfaltozott út, enyhe terep van. Na azért frankó lenne ha oda fel tudnék vele menni.
Tehát kb ilyesmi miatt gondoltam. Direkt CX gépet nem akarok venni hogy mondjuk az össz tekeréseim 5-10%-ában mennék földútra, murvára. Ha nagyin ebbe az irányga gondolkodnék lehet vennék egy MTB-ot. De sajnos két bringa nem fér bele meg asszony akkor már elhajtana.Tuomas: ezeknek a Bahrein Merida replikáknak baromi szép a festésük. Jó kis bringa ez, ahogy a fórumtárs írja ha jobb fékhatás kell max dobsz rá SwissStop betéteket. De ha nem mész nagy hegyre akkor ezzel is bőven elleszel.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
dunkel
őstag
válasz Napfénysüti #99294 üzenetére
Alapvetően nem az oúti bringával van a gond, hanem azzal, hogy nem tudsz bele szélesebb/terep gumit rakni. Ha neked jó a 25 slick murvára (sztem nem) akkor hajrá, nem fog szétesni alattad a váz.
-
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
Srácok, van köztetek tériszonyos? Nem zavar titeket montizás közben? Illetve szerintetek le lehet valahogy küzdeni? Eddig nem volt különösebb gondom vele 1000-1500m "dombokon", de tervezgettük, hogy jövőben bejárjuk a kárpátokat biciklivel és már az első célpontnál felfordult a gyomrom, amikor belenéztem pár videóba, ahogy kimásznak oda montival... ilyen max 1m széles ösvényeken kell végigmenni kb. 2300m magasan úgy, hogy jobbról melletted egy kva nagy szakadék van . Gondoltam oké, még rengeteg hegy van errefelé, de ahogy elnézem mindegyiken van 1-2 olyan szakasz, ahol én kimúlnék... ez így marhára idegesítő, mert a tériszony miatt kell lemondanom egy rakás elképesztő helyről, tisztára depis lettem
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #99297 üzenetére
Tériszony ide,vagy oda,szerintem olyan helyre ahol egyetlen tévedésed azonnal életedbe kerülhet,amúgy sem tanácsos menni.Ha necces szépen leszállsz és áttolod,gondolom nem fognak otthagyni,olyanokkal kell menni akiknek nincs öngyilkossági hajlamuk.
Amúgy szokható a magasság is,csak gyakorolni kell,hisz pl. egy a 8,9 vagy 10. emeleten lakó úgy hajol át az erkélye korlátján cigizni,hogy attól a földszinti lakót a hideg rázza."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #99298 üzenetére
"Ha necces szépen leszállsz és áttolod"
Bárcsak ennyin múlna... szerintem én ilyen magasban [link] [link] [link], ahol beljebb sem tudsz araszolni, ott kell kötéltáncolj a szakadék szélén, én hason kúszva sem mennék végig . Itt és itt videóban is mutat pár ösvényt, amitől nekem már a szívem a torkomban van és akárhogy nézem 1-2 ilyen szakaszon muszáj végigmenniFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tuomas
addikt
Köszi mindenkinek!
Magas hegy egyenlőre kizárva, először formába kell lendülnömWe were here
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Air 2s drón 4 portos töltő, 2 portos autós töltő, tűzálló akkumulátor-táska
- Eladó motoros kajak szett (Aqua Marina Tomahawk AIR-K 440+Epropulsion Vaquita)
- POLICE EPIC férfi analóg karóra!
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!