- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Milyen notebookot vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Házimozi belépő szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kompakt vízhűtés
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
salieri.
őstag
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz tjokai #27636 üzenetére
Az utóbbin minőségibb alkatrészek vannak ugyanannyi pénzért, mint az általad választottakon.
Ha nem tetszik a színe 8-10000 Ft-ért átfényezteted, de még így is jobban jársz.(#27640) KaraDani: Armstrong is, csak ez nem nyert bizonyítást soha
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
szentkuti11
addikt
-
sssent
senior tag
válasz tjokai #27651 üzenetére
Ha személyesen is próbáltál bringaméretet, akkor nem szóltam. Ha nem, akkor viszont tedd meg! Sokan lazán kijelentik, hogy ilyen és ilyen testmagassághoz ekkora bringa kell, ami iránynak jó lehet de gyakran messze van a valóságtól. A bringaméretnél nem csak a testmagasság, hanem ezen belül a lábhossz aránya fontos, amiben azért elég nagy szórás is lehet az emberek között.
Másrészt tapasztalataim szerint elég becsapós a rugózó elejű bringák méretezése. Nézegettem vázgeometriákat és hiába van egy 17-es és 21-es bringa között 10 centi a nyeregvázcsőnél, a fejcső csak 1-2 centivel rövidebb, vagyis a felsőcső közepe táján (ahol leérhet, aminek nem kéne) már inkább csak 5-6 centi a különbség.
Szerintem érdemes erre figyelni. Egy az ideálisnál kicsit kisebb bringánál a nyereggel, stucnival azért lehet játszani, fordított esetben viszont egy kevésbé tervezett vázraérkezés emlékezetes élmény maradhat.
-
venember83
nagyúr
válasz tjokai #27930 üzenetére
Cross country. Terep, nagyrészt ugratások nélkül, de jó kis mászásokkal, sziklás lefelékkel. Verseny szinten ilyesmi: La Bresse 1, La Bresse 2.
-
hoffman_
nagyúr
válasz tjokai #28219 üzenetére
Sajnos számít, lehet ugyan trükközni nyeregcsővel, és stucnival, de egy méretnél többet nem érdemes így kalkulálni, neked kell a 20"-as váz legalább.
Viszont ne legyél ideges, senki nem rohan sehova, nem kapkodnak el előled semmit Pláne, ha még nincs is
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
nagyúr
-
SOAD19
addikt
válasz tjokai #28441 üzenetére
Csatlakozok, tényleg pofás kis bicaj. Viszont a nyereg nincs kicsit alacsonyan, beállítottad már?! Érdemes jól beállítani az ülésmagasságot, mert sokkal kevésbé megerőltető a tekerés. Én is alacsony ülésmagassággal használtam az új bicajomat miután tavaly újra elkezdtem tekerni sok-sok év után (és régről volt az a rossz szokás, hogy a nyeregben ülve érjen le a lábam), aztán mindig feljebb és feljebb állítottam, és érezhetően kevésbé fáradt el a combom.
Most nézegetem a Kross oldalát, ejj, de bejön: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Valkűr
őstag
válasz tjokai #28470 üzenetére
Fontos még az ülés és a kormány közti távolság is...
A kormány-nyereg távolsága:
Támaszd a nyeregorrhoz a könyöködet és vízszintes alkar esetén az ujjaid éppen el kell érik a kormányt.
A pontosabb beállítási módszer a következő:
Fordítsd a hajtókart vízszintes (3 óra) állásba! Ezután az elöl lévő láb térdkalácsához szoríts egy fonalat, amelynek a végére nehezéket kötöttünk! A fonal a pedáltengely közepén haladjon át! Ha eltérést látsz, állítsd a nyerget előre vagy hátra!
Ha kormány eléréséhez túlságosan ki kell nyúlnod a kerékpáron, vagy össze kell zsugorodni pedálozás közben, akkor a kormányfej rövidebbre, vagy hosszabbra cserélésével, tudod a méretezést befolyásolni.
A beállítást nem kell véglegesnek tekinteni, a kerékpározás során finomíthatsz rajta. Lehetőleg gyakran állíts keveset (2-3 mm-t).
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
SOAD19
addikt
válasz tjokai #28456 üzenetére
Az ülés magasságát az előbb már leírták. Én úgy szoktam megállni, hogy fékezek és mikor már megálltam kiszállok az ülésből, s a nyereg elé állok. Elindulásnál meg a hajtókart felhúzom a talajjal vízszintes állásba,majd indulásnál ráhelyezem a testsúlyom és már el is indultam, nem kell a földön álló lábammal lökni egyet magamon, hogy lendületet kapjak. De, minek is próbálom elmagyarázni, mikor hozzáértőbbek már szépen leírták ezt: [link]
Hamar ráérzel majd, hajrá!
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz tjokai #28485 üzenetére
Ha nagyon felemeled se túl jó az achilles inaknak.
Nekem kb 1000 km kellett, hogy megtaláljam a megfelelő ülésmagasságot, ahol a legjobb teljesítményt tudom leadni.
Mert ha nagyon fent van, akkor nem tudod az izmokból a teljes erőt leadni, kb fél-, 1 cm-el lejjebb kell lennie.
Neház elmagyarázni igazából, de meg kell találni az optimális egyensúlyt. Én erről az ülésmagasságról olvastam nem tudom hány száz cikket, meg beállítási módszert, úgy nagyjából stimmeltek is, de nem volt a legmegfelelőbb akkor sem. Azt Neked kell megtalálnod.
Én nagyon sokat játszottam vele mire megtaláltam a megfelelő ülésmagasságot.
Amúgy pedig gratula az új bringához, so balesetmentes kilométert kívánok!
undefined
-
szki
őstag
válasz tjokai #28486 üzenetére
Akkor lehet a bringa nem a Te méreted? Ha most vetted a bicajt, akkor bicajboltban grátisz segíthetnek beállítani, vagy egy gyakorlott bringás.
Azért 7 cm emelés elég durva! Én 2 mm nyeregmagasság változást megérzek...
Még vízmértékkel állítsd a nyerget pont vízszintbe!Amúgy grat az új bicajhoz!
A nyereg kényelme függ attól is, milyen erővel nyomod a pedált. Nagyobb nyomatékkal történő tekerésnél több súly nehezedik a pedálra, és kevesebb az ülőgumókra.
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz tjokai #28490 üzenetére
Ja, oké leesett, hogy tök új bicaj Akkor viszont kell pár hét, míg az optimális beállításokat megtalálod. Ezután egyszerre csak egy dolgot célszerű állítani. De majd kialakul Jó tekeréseket!
(én már letudtam a mai edzést még a hűvösben )(#28488) dqdb: platform pedálnál még megértem.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz tjokai #28486 üzenetére
Nyereg és kormány távolságot sosem a nyereg állításával lőjük be A nyereg előre-hátra mozgatása ahhoz kell, hogy a lábad jó pozícióban, szögben álljon. Ha túl messze van a kormány, akkor stucni csere a megoldás.
szki:
Sokáig én is talpközéppel nyomtam a pedált Igazából nem tudom miért, de nekem folyamatosan előrecsúszott (illetve még mindig csúszik) időnként a lábam. Mondjuk mióta belőttem rendesen a nyeregmagasságot, azóta talpközéppel lényegében nem tudok tekerni, mert nem érem el rendesen úgy a pedált, szóval azóta nincs ilyen gond.
Szerintem amúgy sokan azért tekernek így, mert alacsonyan van a nyereg, ezért kevés erőt tud átvinni, és ezért úgy érzi, hogy ha telitalppal jól rátapos, akkor biztos több erőt tud.Más:
Mikor felhúztam rendesen a nyerget (idén tavasszal) kicsit úgy érzem, mint ha a két lábam nem lenne egyforma hosszú Bal lábamnak pont jó ez a nyeregmagasság, jobbon viszont eleinte achilles ínt kicsit éreztem, akkor lentebb vettem, utána jó lett, viszont így balnak mintha picit alacsonyan lenne... nem jelentős a különbség, inkább csak megérzés, mint érzés szintű a dolog. Érdemes lenne vajon ezzel felkeresni egy ortopédorvost? Biciklin kívül nem éreztem soha semmit, leszámítva azt, hogy rendszeresen a bal cipőim talpa megy először tönkre... -
szki
őstag
válasz tjokai #28538 üzenetére
Ja kérem! Ki korán kel, annak hűvös, és szélcsend a jutalma.
Tegnap este tekertem pár kilométeren együtt egy haverral, aki egy 40 km-es körnek indult neki. A haver 4 db 0,5 L-es termoszos kulaccsal pakolt fel az útra, és azt mondta mind meg is issza(!) (akkor épp csak 27 C fok volt)
(#28537) rétisün: miért kell neked széllel szembe tekerni mindig Megint Zalalövőt kellett volna megcéloznod!
-
Toomy
senior tag
válasz tjokai #28538 üzenetére
És miért nem kented be magad? Vagy miért nem indultál reggel 6:30-7óra között ahogy én is és Szki is. Tudod az okos ember más kárán tanul!
Én is megszívtam amúgy a leégést, de én már április első hetében. Már akkor is brutális ereje volt a napnak. Most már nekem sem kell magamat kennem, mert ami kilátszik az csoki színű
Amúgy meg gratulálok Neked is, meg másoknak is akik ilyen időben kimerészkednek tekerni! -
nagyúr
válasz tjokai #28620 üzenetére
Itt olvashatsz a váltók beállításáról.
Ez az ábra pedig szemléltei, hogy mely tányérokkal mely hátsó fokozatok nem érhetők el, csak helytelen, keresztbe váltás árán.
Forrás: ebike GyIK
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
venember83
nagyúr
válasz tjokai #28620 üzenetére
A két csillagfejű csavar a végállásokat állítja, hogy mennyire le tudjon ugrani a lapát, amikor teljesen leváltasz, valamint hogy mennyire tudjon jobbra elmozdulni a lapát, amikor a nagytányér felé váltasz. Itt egy youtube video a beállításhoz, de van rengeteg ilyen videoklip, magyar is. Alapvetően három tányéros hajtóműnél az lehet a reális elvárás, hogy elöl a kis tányéron a hátsó nagyobb fogaskerekek legyenek használhatók, tehát ne súrolja a lánc az első terelőlemezt, középső lánctányérnál a hátsó fogaskoszorú középső régiója, míg a nagy lánctányérnál a hátsó fogaskoszorú kis lánckerekei. A beállítást pedig vagy megtanulod egy kis gyakorlással és az elmélet megértésével és alkalmazásával, vagy szervizbe viszed, ahol pár száz forintért beállítják az első váltót.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz tjokai #28743 üzenetére
Nos, ha kész lenne az első hsz. már erre is meg lenne írva a válasz...
Szóval SPD pedálnak hívják, más néven patent pedál. Ez arra jó, hogy be lehet pattintatni a speciális cipőt a pedálba, ezáltal nem mozog, nem csúszik le a pedálról a lábad. Továbbá még annyi plusz tulajdonsága van, hogy az SPD pedállal tudod felfele is húzni a pedált, tehát nem csak nyomni/taposni, mint a sima platform pedálnál.
csabi94:
Valami mindenképp szeretnék írni, mert ez nem evidens egy kezdő kerékpározónak.
Tehát ne rántott csülkös paprikás zsíros valamit vigyen magával az ember 4000 kalóriával, 2 kilónyi élelemmel egy 4 órás túrára, hanem erre elég pár lightosabb szendvics, csokoládé, cukor, ropi vagy müzli szelet.
Én víz párti vagyok folyadék terén, persze az izotóniás és energia ital nagyon meg tudja dobni a teljesítményt, csak nem egészséges.
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
válasz tjokai #28752 üzenetére
Egy idő után ha megszokod, akkor majdnem ugyanúgy tudod használni, mint a normál taposós pedált. Én estem már terepen spd-vel, és kioldott, semmi bajom nem lett.
(#28754) szki: Jól teszed szerintem.
(#28753) ludsimon: Értem... Nem voltam képben a megnevezésével.
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
válasz tjokai #28757 üzenetére
Városi közlekedésre már csak azért sem ajánlom, mert a sok használattól kopik a stopli, ami nem olyan kis összeg (3-4 ezer Ft a NEM utángyártott). Nem rossz, nem csak akkor old, akkor old, amikor Te akarod. Ha megszoktad, reflexből kiakasztod egy pillanat alatt a lábad. Nem kell szerintem hozzá 1 hét sem (ha sokat mész), hogy megszokd.
szerk.: Lehet, hogy nálad vicc kategória, de ezzel a technikával jóval több erőt ki lehet fejteni, mint a taposós pedállal. Szerintem aki egyszer hozzászokott, az tuti nem kezdene el használni hagyományos pedált.
(#28759) venember83: Ezt elfelejtettem, hogy le kéne írni, annyira alapnak tűnt. Pedig annak idején nekem sem volt egyértelmű...
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz tjokai #28752 üzenetére
Úgy működik, hogy amint kifele fordítod a sarkad, kiold a pedál (ugyebár normál esetben tekerés közben ilyen szögben nem áll a lábad). Szóval ha megszokod, semmivel se rosszabb, mint ha sima platform lenne, azonnal oldható (és esésnél is kiold mielőtt még bármi baja lenne a bokádnak). A probléma csak addig lehet amíg ez a mozdulat nem ösztönszintű, akkor fordulhat elő némi borulás De az előnyei bőven túlmennek ezen.
rétisün:
Köszi előre is Abban reménykedtem, hogy ez az "önbeállós" cucc valami rugalmas rendszert jelent, ami szorosabban tartja, de akkor a jelek szerint tévedtem. Mondjuk majd megnézem ami elől van (halál alap, jó eséllyel noname kulacstartó), hátha az megtartja rendesen, mert abban szokott szorulni a kulacs (csak olyat meg nem tudom honnan szerzek, rakta volt a biciklin).Toomy:
Térded eleje, vagy hátulja fáj? Ha a hátulja, akkor nagyon jó eséllyel amiatt van, hogy túlpörgetsz. Nekem akkor volt ehhez nagyon hasonló (térdem hátulja fáj, és akkor ha megpróbálom behajlítani), amikor 90 fölött pörgettem, erős terhelés mellett (ismeretlen terep volt, kicsit becsapós emelkedővel, és fordulatszámot nem figyeltem, közben meg tapostam ezerrel, mert azt hittem alig emelkedik, és csodálkoztam, hogy nem haladok ).
Mondjuk test jelzéseire nagyon érdemes odafigyelni. Élsportolók kizárólag azért tehetik meg, hogy időnként nem foglalkoznak vele, mert folyamatosan nagyon komoly orvosi felügyelet alatt állnak, akik pontosan tudják (jobb esetben) mi az ami még belefér, és mi az ami már nem. Megjegyzem ők is tévednek, illetve hosszabb távon így is tönkreteszik a testüket. Szóval ha fáj, sajog, zsibbad, stb, akkor rögtön pihentetni. Nagyon komoly sérülésektől, és betegésektől tudod megkímélni így magad. -
dqdb
nagyúr
válasz tjokai #29125 üzenetére
Ebből a képből nem lehet ezt megállapítani, kellene egy fotó (és nem renderelt kép) a bringa túloldaláról. Nem látszik sem a teleszkópon, se a támvillán a tárcsafékadapter helye (van annak hiánya), így azt sem lehet határozottan kijelenteni, hogy igen, és azt sem, hogy nem.
Amúgy szerintem semmi értelme venni egy új bringát, és azonnal tárcsafékesíteni, inkább helyből tárcsafékeset kell vásárolni, ha ez a vágyad. Én egy V-féket csak akkor cserélnék le, ha azzal előrelépést érnék el, azaz vagy egy kellemesen csengő nevű hidraulikusra váltanék (például az Avid Juicy 3.5 párja 42e) vagy mechanikus tárcsafék esetén nálam kizárólag az Avid BB7 lenne opció (párja 34e vagy még esetleg a BB5, ennek párja 21e). Biztosan meg akarod másfélszerezni a bringa bekerülési árát így? Ráadásul az eleve tárcsafékes vásárlással ellentétben garantáltan megmaradnak a ronda féktüskék mind a teleszkópon, mind a vázon.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz tjokai #29129 üzenetére
A TripleB által linkelt képek alapján a vázon van IS rögzítési lehetőség, szóval hátulra fel lehet rakni. Azonban elöl teleszkópot kell hozzá cserélned, mert arról hiányzik bármiféle PM vagy IS nyúlvány.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
feka007
nagyúr
válasz tjokai #29261 üzenetére
Nem függ tőle, hogy hova rakod a szenzort a küllőn. A külső gumi legnagyobb kerületét kell lemérni pontosan, azt ugye megadni a km órába, és utána már csak a fordulatokat méri, tehát annyi a lényeg, hogy adja a jelet minden fordulatnál. De kb a 2/3-ához jó rakni kifelé
-
04ahgy
nagyúr
válasz tjokai #29261 üzenetére
Szögsebességet mér, az pedig állandó belül és kívül. Azt konvertálja az általad megadott kerület alapján az általad megadott lineáris sebességegységbe.
(#29263) feka007: Minél kintebb rakja, annál gyorsabban suhan el a mágnes a reed / Hall érzékelő előtt, és annál bizonytalanabb lesz az érzékelés nagy sebességeknél. Minél közelebb rakja az agyhoz, annál lassabban halad el, az meg kis sebességeknél jelenthet kiértékelési gondot. Én a centripetális erőhatások fellépése okán a még üzembiztos kis sebességű mérést lehetővé tevő, legbelső pontra raknám, kikísérletezéssel.
salieri.: Szép bringa, UP! neki. Miért adod el? A nicked és az avatarod amúgy a Mafia c. játék alapján ihlettetett, nem a zeneszerző alapján, ugye?
Használtan, kb. 150e Ft-ig bezárólag tud valaki jó vételnek számító trekking gépet mutatni?
HGyu
[ Szerkesztve ]
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
Xantomas
őstag
válasz tjokai #29393 üzenetére
Ha nem sarazol, vagy mély homokozol, hanem letaposott földút, kis murva, és nagyon sok aszfalt akkor Continental Travel Contact.
Felhasználástól függően 15-20E km-t kibír. Vastag anyag a futófelületnél, vastag defektállóréteg, és oldalt nagyon puha bütykök, amik kanyarban, a puhább úton megfognak.
Vékony oldalfalú, hajtogatós változatban egész könnyű, ahhoz képest, hogy mennyi anyag van benne. Ballonos, de a futófelület úgy van kialakítva, hogy 4 Bar környékén is vékony felületen érintkezzen.
Nekem olyan 8E km van benne. Meg se látszik.
Ha valahol találsz B kat változatot, ne habozz, a legjobb ár/tartósság/gördülés arányú 26-os gumi, aszfaltra, döngölt földútra.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Tudományos Pandémia Klub
- matrix2012 károsultjainak megbeszélő topikja
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Politika
- Spórolós topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Elektromos autók - motorok
- Társasjáték topic
- Hálózati / IP kamera
- További aktív témák...
- KÜLÖNLEGES AJÁNLAT - 21,5 iMac 2013 Late 16GB RAM, 1,25TB Fusion Drive
- LG OLED55C19LA 1 ÉV GYÁRI GARANCIA
- Újszerű (AB) Macbook Pro 14" M1 Pro 512/ 16GB USA
- iPad 9th. 64GB Wifi/Mint Az Új/2025.03.02.Apple Gar./Akku 100%/p3389/
- BESZÁMÍTÁS! Lenovo Thinkcentre M720S i5 16GB 1TB SSD számítógép garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen