- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
DemonDani
addikt
Continental City Ride-ot vennék a helyedben, jobban én még nem találtam, Schwalbe között kerestem volna az utódját, de nem leltem jobbat, mert a konkurensek sokkal nehezebbek voltak. ha vigyázol biztos nem lesz defektes, kicsit nehéz talán 680g asszem, de ilyen áron ez normális, és amíg nincs nagy eső, vagy homok, addig megállíthatatlanul halad előre! nyálkás úton is nagyon tapad már, télen ha van hó, akkor szintén lehet vele menni 15-18km/hval kanyarban is.
szal Jég (ónos eső) intenzív esőzés és homok amit nem bír, egyéb környezetben jól fogja az utat.
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
Teasüti
nagyúr
-
Ariadne
őstag
Ma esti túra, egészen váratlanul alakult, négyen háromféle útvonalat jártunk be, ez csak az enyém klikk. KaraDani, Tamás, Fáraó, köszönöm, hogy jöttetek meg összefutottunk, jó kör volt. Szinte biztos voltam benne, hogy megázunk, végül mégsem...
Számomra a mai nap fénypontja, hogy gyakorlatilag kitekertem a HHH-t terepen (K jelzés), ez még egészen biztosan sosem sikerült. Azért a freeride pályán továbbra sem szívesen jövök le még sötétben, Hozé lámpa ide vagy oda...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ayg0
senior tag
válasz Teasüti #7547 üzenetére
ha két héttel hamarabb kezdem el szervezni az utam, szombaton ott lettem volna... sovány vigasz, de majd jövőre... : )
#7544
az csak +2km, ~10 perc. annyit megér, hogy ne vigyem vásárra a bőröm. de a budaörsi outlet és Biatorbágy közti szakasztól még mindig kiráz a hideg hacsak rágondolk. nagysávos út + kereszteződés egy ugyanakkora úttal... még meggondolom, de sanszosabb, hogy Budakeszi-Páty fele kerülöm azt is.
#7549
Szóval nem ott veszed észre hogy csúszik, hanem a ha poros murvás útra tévedsz.
egy megáztatott főút széle nem pont ilyen? Db-től Bp-ig csak ilyenen fogok menni és ahogy a szelet, úgy az esőt is bele kell kalkulálni és nem ártana ép fogsorral megérkezni. : )
a conti amúgy biztos nem két forint, de ez helyben is lenne és hasonló. vélemény?[ Szerkesztve ]
"A Celeron egy olyan gyár ami az Intelnek készít olcsó, megbízható processzorokat, ezért felesleges a Pentiumokért plussz pénzt fizetni."
-
Teasüti
nagyúr
Erre fel kéne készülnöm, majd jövőre inkább.
Addigra be is kéne szereznem pár felszerelést.
Pl agydinamós első kerék, vmint egy bike2usb kütyü.
Slick gumik, csomagtartó (létezik fullyhoz csomagtartó? még nem láttam csuklós megoldást).
Esetleg alkalmasabb bringát.
Bár vagyok olyan elvetemült és kényelmes, h fullyval akarjak aszfaltozni.(#7555) MZsoltee
Alakul a csapat.
Mondjuk én vonatozni fogok odáig, az szent.(#7556) Ayg0
Azért nem kell nagyon fosni ám, mindegy milyen gumi van alattad. Az egésznek a nyitja a dőlésszög. Ha nem döntöd meg a gépet, nem fogsz esni. Kb ennyi.
Mondom ezt úgy, h bütykös gumival gyönyörűen kiment alólam az első kerék, mikor leesett az első eső a bringás korszakom elején. Olyan 70°-os szögnél történhetett ez.
Azóta kerülöm a döntögetést, inkább 10-el veszem a kanyart.
Annyira nem rossz gumi az enyém, bár eléggé kúszik, ahogy torzulnak a bütykök, de száraz aszfalton bátran berakom közel 45°-ra.
A fentiek érvényesek egészen a szín jégig, ott dönteni sem kell, de kimegy alólad a bringa.[ Szerkesztve ]
-
Ayg0
senior tag
válasz Ariadne #7557 üzenetére
sajnos nincs és amíg 8-12k egy (kis túlzással) hungarocellel bélelt, szinezett műanyag darab, addig kresz ide vagy oda, nem is lesz.
"A Celeron egy olyan gyár ami az Intelnek készít olcsó, megbízható processzorokat, ezért felesleges a Pentiumokért plussz pénzt fizetni."
-
DemonDani
addikt
[link]
Vigyázzatok a Nokia útvonaltervezésével nehogy valaki odavesszen az Orosz vadonbanNEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
szki
őstag
válasz Ariadne #7554 üzenetére
Szép túra! Keményen nyomjátok a szinteket
(#7563) ludsimon: vigyázni kell az összes útvonaltervezővel, mert könnyen elvisz a málnásba, vagy kerülőútra.
#7559) Ayg0: Sisak csak lakott területen kívül kötelező, és 40 km feletti sebesség esetén (max megengedett 50 km/h). Láthatósági mellény is csak lakott területen kívül kell, és rossz látási viszonyok esetén.
Én viszont mindkettőt javasolom fényes nappal is, ha főúton tekersz sokat! (ezt, mint sokat megélt autós javasolom)[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
amargo!
Megkaptad a DX-től azokat a P7-es üres heatsink-eket?Vasárnap óta darabokban a lámpám, már szétszedtem, levágtam az XM-L led heatsink-jéről a kiálló darabokat méretre szabtam.
Már csak ez a cucc kell mert végül is most a pákám megjavult úgy néz ki mert 3 mp alatt leforrasztottam a kábelt róla.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
szki
őstag
Be kell szereznem valami pulzusszám mérőt. Bár eddig nem hiányzott, de jó lenne statisztikázni Ha számolgatok, akkor nálam 140-160 között kellene tartani a pulzust a zsírégetéshez. Eszerint mindenki kiszámolhatja mekkora pulzusszámot kellene tartania a a kívánt célja szerint.
-
emre
veterán
Az nem pont olyan mint amire gondoltam.
Ráadásul közúton nem tudok olyan helyzetet elképzelni hogy egy kicsit is dönteni kelljen a gépet, vagy relatív éles irányváltoztatásra lenne szükség. (kiv. 1-2 szerpentin)Szerintem a sportcontact pont közúton hosszú távra ideális.
Én meg jobbára városban aszfaltbetyárkodok, ide nem lenne rossz egy jobb tapadású.A gumi amit linkeltél nem ismerem, szóval akár jó is lehet, de inkább passzolom a kérdést.
Illetve nem tudom milyen méretben keresel magadnak, majd lehet visszaolvasok kicsit.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
szki
őstag
Ja, nem is zsírt akarok már égetni A 140-160 pulzus nálam erőnlét további növelés miatt lenne jó...
Egy szerintem hasznos cikk a testsúly csökkentést szándékozóknak, és persze fitness bicajozóknak: Az elhízás problémaköre és a sikeres súlycsökkentés titkai
Az elmúlt években sokat olvastam a témáról, de sose foglalkoztam a pulzusszámmal eddig.[ Szerkesztve ]
-
hefi_
csendes tag
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz #00784640 #7569 üzenetére
Hogy vinnél magaddal egy metronómot, létezik bringa kompatibilis változata? Másrészt meg erre találták ki a pedálfordulatszámmérőt, elég sok bringás komputerben/hez van. Harmadrészt pedig sima számolásos alapon is elég jól lehet boldogulni, ha ráérzel az ütemére, nincs gond. Meg persze ez nem is olyan, hogy akkor mindig folyamatosan pont annyit kellene tartani, csak arrafelé...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
DemonDani
addikt
[link]
Uh nagyon durva ez a velociped! Azért a kormányért ölni dugnék egy ss-reNEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
belaazallat
addikt
válasz Teasüti #7547 üzenetére
Hali!
Tavaly volt szerencsém megkerülni a Balatont. Közlöm, hogy egy szakaszon (Kenese,Fűzfő) vannak szép emelkedők.
Egyébként idén is lesz túra. Lelléről indulva kerüljük meg megint, de majd csak szeptemberben.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
lorcsi
veterán
a Balatont kb. mennyi idő alatt lehet megkerülni ?
1-2 nap?
ha azt is bekalkuláljuk hogy néha megállok fotózni... -
szki
őstag
válasz belaazallat #7574 üzenetére
A megkerülés a körút bicajúton történt, vagy egyéb útvonalon.
Kenesére emlékeztem autózásaimból, hogy van ott szép emelkedőIdén tervezem pár hetente megkerülni a Balatont. Természetesen 1 nap alatt. Tudtommal Zánkán is összeröffenünk csak úgy megnézni a 24 órásokat július 23.-án. Az oda és vissza út nekem felér egy Balaton körrel, mert össz 210 km.
-
Ariadne
őstag
válasz #00784640 #7577 üzenetére
Úgyse nézed folyamatosan, ha egyszer megvan az ütem, nem kell... A bringázás közbeni zenehallgatásról pedig lehet vitatkozni, de szerintem akkor is veszélyes. Összességében: nincs sok értelme, szerintem...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
lorcsi
veterán
válasz venember83 #7580 üzenetére
sajna nincs választási lehetőség..a déli közepéről kell indulnom..ha indulok
max átúszok a túloldalra és úgy...
no meglátjukaz alföldön csak a 50-60km-hez vagyok szokva..az a 210..így elsőre nagyon soknak túlik...
-
DemonDani
addikt
válasz venember83 #7584 üzenetére
főleg mert depressziós lesz ha a végén ennyi marad belőle
-körülbicajoztam a balatont
-az jó.nincs kivel átbeszélni hogy mi mindent láttál 1 nap alatt mintha nem is lett volna
mondjuk én félúton fejbe lőném magam az unalomtól
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
lorcsi
veterán
válasz venember83 #7584 üzenetére
bnővel leszek..de ő tuti nem bírja egy nap alatt letekerni
mondjuk ha a felét sikerül az sem nagy érvágásmég mindig 2k/ nap a bicaj kölcsönzés arra ?
-
Ariadne
őstag
Szerintem ha 50-60 km-hez vagytok szokva, akkor annyira tervezzétek... Az is külön gond lehet, hogy egymás utáni napokon kell 50-60 vagy több km-eket menni, másod- meg harmadnapon egy rossz vagy nem kellően kipróbált nyereg ilyenkor kellemetlen meglepetéseket okozhat. A helyedben 3-4 napra tervezném szép kényelmesen, akkor belefér még a pihenés, standolás is, ha megláttok egy-egy szép helyet.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Jofi81
őstag
Én idén voltam először balatonkörön. Előtte 66km volt a legtöbb, amit tekertem egy nap, ennek ellenére simán ment. A tempó elég laza volt, túl sok ideig álltunk egy pihenőhelyen. Így majdnem 10 óra volt, hogy visszaértünk. De saját tempóban tényleg reális lehet a 8 óra körüli visszaérkezés.
Én is rá akarom venni egyébként a barátnőmet, de meg van ijedve a távtól, úgyhogy egyelőre csak 3 napban lehet gondolkodni, péntek-szombat-vasárnap. De az a jó, hogy ő a balcsitól 10km-re lakik.
-
belaazallat
addikt
Hali!
Ahol lehetett, ott a kerékpár úton mentünk. De volt olyan szakasz több km keresztül, ahol felnyomták a fák gyökerei a kerékpár utat és nem lehetett rajta közlekedni. Valamint nem mentünk be Tihanyba, és rövidítés gyanánt mentünk főútvonalon is. Badacsonynál elkaptunk egy szüreti felvonulást, volt ingyenes bor kóstoló. Első nap 86km-t mentünk, második nap 112km-t.
Szerk: Mindenféle felkészülés nélkül mentem el. Előtte vettem bicajt, és max 20km-t tekertem le vele egyszerre. Sík terepen alföldi származásom miatt nem volt probléma, de minden egyes emelkedő megfogott. Vezetőnk állítása szerint az egész túrát 22km/órás átlag tempóval tettük meg. De az utolsó pár etapot 28-as átlaggal teljesítettük.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Ayg0
senior tag
na, hajnali háromig fenn voltam és köpenyt keresgettem, még bele nem botlottam egy b kategóriás conti sportcontact ajánlatba. azt írja:
B kategóriás köpeny: Kisebb esztétikai hibák előfordulnak rajtuk, pl: fakóbb, elcsúszott vagy elmosódott felirat, stb.
ezt mennyire szabad elhinni? úgy értem, hogy a fakóbb nem jelent rosszabb anyagminőséget is? vagy az csak a feliratra vonatkozik? lehetséges, hogy emiatt fél/harmad áron addják? (a normál 5-7k, ez 2k/abroncs) ilyenkor mindig gyanakvó leszek, mert túl szép, hogy igaz legyen. ennyiért előre/hátra bevásárolnék még egy tartalék szettet is, mert nem bringa szépségversenyre viszem, hanem pár száz km-t biztonságosan tekerni. de ott a 'de'... : )
szki: a sisak téma lezárását követően néhány perc múlva megcsörgetett a párocskám és mintha csak tudta volna, hogy miről fórumoztam, rákérdezett, hogy sisakom van e, mert ha nincs akkor kölcsönaddja az övét. márcsak abban kell reménykednem, hogy rózsaszín lesz.
[ Szerkesztve ]
"A Celeron egy olyan gyár ami az Intelnek készít olcsó, megbízható processzorokat, ezért felesleges a Pentiumokért plussz pénzt fizetni."
-
belaazallat
addikt
Hali!
Tavaly ilyennel nyomtam le a Balaton kört. 3,5 bár nyomáson egész vékony lesz a futófelület(Max 4-4,5), nagyon jól tapad esőben is nedves aszfalton. Nem érzékeny felütésekre mérete miatt, föld és kavicsos talajon sem volt problémám vele.
Régen volt 1.75-ös méretben is."Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
sanzi89
addikt
válasz belaazallat #7594 üzenetére
Én a régi bringámon és túratársam összesen kb 5 ilyen külsőt fogyasztottunk el. Szerintem aszfaltra nem a legjobb választás, nagyon széles, ha egy picit is kisebb a nyomás tapad, mint állat. Plusz csúszik ez azért rendesen... Kavicsos úton kanyarodni, télen bármilyen körülmények mellett használni, esőben tekerni nagyon necces vele, nem egy megcsúszást átéltünk.
Plusz minőségre se egy nagy durranás, az enyém 3 bar nyomáson használva egyszerűen kihasadt a pereménél. Haver hátsó kerekén pont a futófelület közepén szakadt szét, pedig még nem volt annyira elvékonyodva...u.i.: Most Maxxis Ignitor külsőm van, a bringához adták. Nem a legjobb, de aszfalton elkoptatom, nem fog sokáig tartani. Helyette szerintem valami ilyesmit választanék 1.5-1.75 méretben. Ezzel gurulni is könnyebb, de mégse teljesen slick.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
belaazallat
addikt
válasz sanzi89 #7596 üzenetére
Nekem teljesen más tapasztalataim vannak vele. Lehet más igénybevételnek volt nálatok kitéve, mint nálam. 80km-t tekertem esőben vele(egy nap alatt), lejtőn lefele sem csúszott meg. Lehet azért mert a 127kg-om odapasszírozta az aszfaltra.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Cathfaern
nagyúr
Slick - nem slick témakör:
Kezdésnek nézzük a fizikai ("elméleti") oldalát. Aszfaltot vegyünk alapnak, tehát egy alapvetően sima, és kemény felületet. A kerék tapadása két dologtól függ, egyrészt a mekkora erő nyomja lefelé (mekkora a súlya a bicikli + biciklisnek), illetve mekkora felületen érintkezik a talajjal. Nyilván külső választásakor az elsőt nem tudjuk befolyásolni, tehát a második a lényeg. Mivel most a slick - nem slick a kérdéskör, ezért tekintsünk két egyforma szélességű külsőt. Az egyiken legyen mintázat, a másik legyen teljesen sima. Józan paraszti ésszel belátható, hogy a teljesen sima nagyobb felületen fog érintkezni az aszfalttal (hisz a mintázat bemélyedést jelent, és mivel elég keményre van felfújva, ez nem is fog "kisimulni"). Következmény: száraz időben aszfalton a slick guminak jobb a tapadása, mint egy mintázatosnak.
Nézzük tovább, az aszfalt legyen nedves, de tegyük fel, hogy nem alakul ki felúszás. Ebben az esetben semmi más nem változik, csak az aszfalt tapadási együtthatója módosul (nyilván csökken). Tehát ebben az esetben is jobban fog tapadni a slick gumi.A probléma a slick gumival ott kezdődhet, ha a felúszás veszélye fennáll. Ezen lehet vitázni, hogy kialakulhat-e biciklinél vagy sem, valószínűleg megfelelő fizikai ismeretekkel ki lehetne számolni, majd megpróbálok utánajárni. De az gondolom könnyen belátható, hogy a felúszást már minimális vízelvezető mintázat is megszünteti (normális körülmények között, aki monszun közben akar biciklizni az számoljon vele külön ).
Ami problémát jelenthet, ha nagy mennyiségű útra felhordott föld van, ami eső hatására akkora sárrá változik, hogy a bicikli kerék belesüllyed. Ez esetben a slick könnyebben megcsúszhat, de azért ez nem általános dolog, másrészt meg akkor le kell lassítani, ennyi.
Tehát végkövetkeztetés: aszfaltra legfeljebb minimális vízelvezető mintázatú slick gumi jobb tapadást biztosít, mint bármilyen más mintázatú, vagy bütykös külső.Nyilván amennyiben az út nem számít keménynek, tehát a kerék bele tud süppedni, illetve fenáll a kipörgés esélye, akkor az egész fenti levezetés már nem él, tehát terepre jobb a mintás.
-
fpeter07
veterán
Defektvédelemmel ellátott külső mennyiért kapható (darabáron)?
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!