- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
golyani
addikt
ki kell venni a kereket, meg kell húzni a kónuszt annyira, hogy ne kotyogjon de ne is szoruljon. akkor jó ha pl felraksz egy küllő mágnest és a saját súlyától elfordul a kerék. ezután meg jól rá kell húzni a kontraanyát és nem fog kilazulni.
[Csak némi rendrakás a hsz-ek között]
[ Módosította: Cathfaern ]
-
amargo
addikt
válasz Xantomas #7499 üzenetére
Látod ilyen eszembe se jutott, hogy valahova odalakatolni a bringát.. pedig adja magát. Régen még gyerekkori montimon nekem is volt váltóvédő, de akkor sem értettem, hogy magát a váltót a legtöbb ugyan megvédi, de a kanalat nem.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Ayg0
senior tag
válasz Ariadne #7481 üzenetére
róla van szó:
tudom, hogy nem országúti, meg kopottas a külseje, de a lelke mélyén fiatal a Kincsem. : ) fékpofák rendben vannak, a hajtókar gyári tengelye ~3 hete lett kicserélve (márka passz, annyira emlékszem, hogy a szervizes srác valami monoblokkot emlegetett), a shimano váltó jó állapotú, 3 éves körül van ahogy a bikepositive duplafalú felnik is. terep schwalbe abroncsok, a hátsó kopottas. vár még rá egy komplett bowdencsere, mert egyik-másik kicsit "szőrös", illetve nem ártana kicserélni legalább az első fogaskerék szettet, mert 2-3 fog lekopott. (a tél megette)
napi szinten kb 10-15km-t tekerek + heti két futóeddzés (8km/alkalom). a legtöbb amit valaha egyben lenyomtam egy ~120km-es táv volt. de anno úgy tettem meg, hogy fele akkorára volt tervezve, tehát nem készültem rá + akkor futni se futottam még. ennek ellenére csak a kényelmetlen ülés miatt széttört farom okozott némi kellemetlenséget.
a távot több részre bontva kívánom megtenni. első nap Debrecen-Budapest, másnap Budapest-Siófok, bár ez utóbbiban egyáltalán nem vagyok biztos, hogy jó ötlet, mert nem ismerem a 7-est. ha olyan életveszélyes, mint Db-Bp között a 4-es, akkor kerülőutat kell keresni. ha ezzel meg vagyok, akkor 5 nap alatt körbe szeretném lazulni a Balcsit, de az már lényegtelen az előbbi táv és időbeosztáshoz képest.
ezért bizakodok, hogy jelen körülmények között, mindent egybe vetve nem jelent majd problémát a tervezett kihívás.#7483
nem egy mérges, fehér kutyus volt az előző avatorod? az (nekem) jobban tetszett.
szerintem a képről is levehető, hogy nem egy karbon vázas, pehelysúlyú versenyzőről van szó. 20km/h-val számolva ez csak magasabban fekvő területe(ke)n jelenthet gondot, de ezeket igyekszem majd elkerülni.
főutak: jó, hogy ez szóba került, ugyanis fentebb is téma már. a Db-Bp szakaszon a 31/33-as nem lehet vészes, ugyanis az előbbi útvonal forgalomterhét többnyire az m3-as és a 4-es főút viseli. ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy a rend őrei nem vágják haza a tervet, ha meglátják, hogy főúton kerekezek? ezügyben sajnos nem vagyok képben, mert városon kívül szinte csak erdőben kerózok. köv: Bp-Siófok között a 7-esről mi a tapasztalat/vélemény? vállalható kerékpárral vagy nézzek más útvonalat?
lámpa természetesen van/lesz, de minden sötétedést már városban tervezek tölteni. : )
motyó: én is így tervezem, azaz minél kevesebb cuccot akarok magammal vinni. ha minden úgy megy ahogy tervezem, a Db-Bp között csak egy kis hátizsákot kell cipelni a legfontosabbakkal (kaja, pia, javítószett, esőkabát), és másnap Bp-től zúdúl a nyakamba a teljes menetfelszerelés. de az már csak ~100km, és a 20km/h-s sebesség ezzel együtt is tarthatónak tűnik. itt lenne egy kérdésem: hátsó csomagtartóra kellene egy jófajta, könnyen felszerelhető, kétoldalas, nagy űrtaralmű, extraként esetleg vízálló táska jó áron. (tudom... 'lottó ötös nem kéne?' ) tudtok ajánlani egyet?#7484
Szintén sűrűn kell erősen kalóriadús táplálékot magadhoz venni (szénhidrát energiabombákat). Az ásványi anyag veszteséget izotóniás itallal kell pótolni.
részben emiatt jöttem ide. melyikből mit ajánlasz? sportkrémet/izomlazítót vigyek vagy annyira azért nem vészes? ha igen, melyik a jó? futáshoz ezt vettem, de... hogy is mondjam? szóval nem túl meggyőző. : )
[ Szerkesztve ]
"A Celeron egy olyan gyár ami az Intelnek készít olcsó, megbízható processzorokat, ezért felesleges a Pentiumokért plussz pénzt fizetni."
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #7505 üzenetére
Rosszul tudod Tömören szólva ott tilos kerékpározni, ahol tiltják a kerékpározást. A KRESZ az autópályát és autóutat tiltja tételesen, ilyen, hogy egy számjegyű főúton tilos bringázni, nem szerepel benne (egyszer direkt megnéztem ezt). Persze az már más tészta, hogy a legtöbb egy számjegyű úton külön táblákkal tiltják a bringázást ...
De mindehhez elég egy kis logikai okfejtés: autópályán sohasem találkozol kerékpárral/lovaskocsival/... behajtani tilos táblával, mert eleve tilos lenne ott menni velük, míg teszem azt, egy 8-as úton igen.
Szerintem a hozzászólásomba nehéz lett volna ennél többször a tilt szót beleírni
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
rii
nagyúr
szerintem nem kell kerülni ... bikemap.net
debrencetől bp-ig 33-as, 31-es vígan jó ... de lehet, fogni kéne" egy térképet ... cérnval összekötni debrecene és a dunai hidat, majd megnézni, mely útvonalak vannk a cérna közelébende amúgy ez az útvonal meg már köbö 390 km ... közel 20 óra tekerés ... ha hajnal 4kor indulsz, éjfélre érsz oda, de két nap is 10-10 óra tekerés. 10 óra folyamatos meg-nemállás.
az avatarom túl erőszakos volt (-: ... acsarkodott
ui.: mi tekertünk régtebben kerecsend felé pár km-t egyszámjegyű főúton unokatesómmal, a 3ason ... mert nem vitt más út ... nincs kialakítva semmi, mivel nem is mehet ott semmi ... és a út szélét jelző fehér csík, meg az út fizikai vége közt levő 20 cm-en nem túl rózsás tekerni (-: még 10 km-t sem .... kamionok szó szerint "behúznak" .. szóval még ha engedné is a kresz, akkor is kerülni kell ...
[ Szerkesztve ]
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Cathfaern
nagyúr
A Debrecen - Bp útvonal egy napra nagyon meredek figyelembe véve azt is, hogy felteszem MTB-s áttételeid vannak (sík terepen vissza fog fogni), illetve hogy bár eleinte az Alföldön mész, szóval sík a terep, Bp közelébe érve van szép emelkedő is ott. Mindezt úgy, hogy nem mész rendszeresen legalább 40-50km-eket. A 240km 20 km/h-val nézve 12 óra, erre nyugodtan rászámolhatsz 2-3 óránként legalább negyed óra pihenőt, ami újabb 1-1,5 órát dob rajta, de egyáltalán nem biztos, hogy ennyi elég lesz. És akkor nem történt semmi (defekt pl.), nem tévedtél el (biciklivel pár km rossz irányba is nagy idő kiesés tud lenni), és végig bírtad a nettó 12 órát 20km/h-val tekerni (mert ha ez már lemegy akár csak 18km/h-ra, akkor máris ~15 óra közelében tartunk összesen).
Nem mondom hogy teljesíthetetlen, főleg hogy azért a napi szinten biciklizés + futás következtében nem vagy rossz erőnlétben, de készülj fel rá, hogy nem lesz egyszerű. Én biztos ami biztos alapon a Debrecen - Bp távon kinéznék menetközben egy helyet, ahol vészhelyzet esetén meg tudsz szállni. Illetve én Bp-re mindenképp beterveznék 1 nap pihenést. Max. ha minden annyira jól megy, akkor nem használod ki egyik lehetőséget se, de jobb felkészülniKaja ügyben:
"Bármi" jó ami tele van szénhidráttal. Nagyon népszerűek a müzliszeletek, könnyű elpakolni, tele van szénhidráttal, könnyű megenni és megemészteni. De bármi keksz, csoki, egyszerű péksütemény (pogácsa szintű dolog) megfelelő. Arra figyelj, hogy át fog melegedni, szóval romlandó dolgot ne vigyél (meg csoki is necces ilyen téren).
Illetve leírták már előttem, de ezt nem lehet eleget hangsúlyozni: vízpótlásra nagyon figyelj majd.[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Nem lebecsülve a felkészültségedet, de ekkora táv ilyen vastag gumikkal nem átlagos erőnlétet kíván.
Meg kellene nézni a vonatos lehetőségeket is 1-2 szakaszra.
Napi 4 óránál többet nem kellene nyeregben töltened, mert ha jól értem sorozatterhelés lesz. Vígyázni kell az egészségre, izmokra, ülőgumókra. -
belaazallat
addikt
válasz MZsoltee #7509 üzenetére
Hali!
Vagy rosszul húzzák meg a szervizben, amire valljuk be kicsi az esély, vagy ennyire gyenge az agy.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
MZsoltee
veterán
válasz belaazallat #7514 üzenetére
Szóval akkor az agy cseréje megoldaná a dolgot? Munkadíjjal egy normális agy ára mibefájhat?
Ayg0: Én a helyedben 3nap csinálnám meg a dolgot és e mellé is beiktatnék egy pihenőnapot a tervezésbe legfeljebb nem használod ki! Debrecen - BP 2nap, BP-Siófok 1nap. Legfeljebb a Balcsit nem 5, hanem 4 nap alatt kerülöd meg!
Muszáj bemenned Pestre? Az alföldön át Kecskemét Dunaföldvár/újváros útvonalon lehet jobb lenne...
[ Szerkesztve ]
A tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.
-
dqdb
nagyúr
válasz Cathfaern #7512 üzenetére
Az ajánlott útvonalnak a Budakesziig tartó szakasza eléggé combos megpakolva ... és forgalmas is.
Gratulálok a Google-nak, hogy a Kis-Hárs-hegy helyén szerepel a János-hegy felirat a térképen
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
belaazallat
addikt
válasz MZsoltee #7515 üzenetére
Én jártam már hasonló cipőben, egy ipari csapágyas agyat vettem(kazettásra cseréltem a menetest), 3000Ft körül, és 2000Ft volt a befűzés +küllők. Nekem, mivel új volt a bicikli megoldották a régi küllőkkel, ugyan abba a felnibe.
(#7504) Ayg0
Hali!
Szólj hogy mikor jösz a Balcsi felé! Kaposvárról lemennék Siófokig, meg elkísérnélek a Balcsi körül egy darabon. Ne kelljen már annyit tekerni egyedül.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
szki
őstag
Szerintem ott tilos bicajozni főúton, ahol tábla tiltja. 7-esen szoktam Letenye-Nagykanizsát tekerni, de itt sok a kerékpárút, és a település. Sok helyen kint van a tiltó tábla, de alatta, hogy "kivétel célforgalom"
6-oson szoktam még tekerni Barcs-Szigetvár-Pécs között. Ebből Barcs-Szigetvár gyakorlatilag mellékúttal felérő forgalmú csak. Míg Szentlőrinc-Pécs között komoly kamion forgalom is van. Itt kb 4-5 km-en tiltja tábla a bicajozást. De érdekes módon másik irányba szabad menni bicajjal ugyanazon a szakaszon, mert arra már nincs tábla
Néha buszok meg kamionok próbálnak ledudálni, de le vannak ejtve. Nem fogok az út 20 cm-es legszélén tekerni, hanem út szélétől 1 méterre.Cathfaern: azért pár müzliszelet meg csoki elég soványka hosszú útnál. 4 óra feletti tekerésnél már erősebb eneregia cucc kell, és linkeltem korábban, hogy az ásványi anyagok pótlása (is) nagyon fontos.
Ayg0: Azért a széllel sem árt számolni. Ma itt Zalában irtó erős északi szél van. Gondolom tifelétek meg észak-nyugati szél a jellemző. Szóval kellemetlen végig szembeszélben tekerni.
[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
válasz belaazallat #7517 üzenetére
milyen iparis hátsó agyat kapni 3ezerér?
rendrakást köszöntem!
[ Szerkesztve ]
-
Muton
addikt
Ma megdicsértem egy rendőrt, aki a Duna pláza mögötti részen bírságolta a sarokban álló autókat, amelyek rendszerint pont a bicikliutat zárják el, és kértem, hogy jöjjenek többször
Cserébe majdnem elütöttek, a szokásos jobbra kanyarodunk, nem baj ha épp egy bicajos van az útban verzió volt.
Első vészfékezésem az idén, ha jól emlékszem, lassan gyakorolni kellene, mert a hátsó kerék blokkoltMuton#2316 - $z@r a drop >_<
-
Cathfaern
nagyúr
Müzliszeletet kár lebecsülni, 100g-ben ~400 kalória van, míg ugyanez mondjuk zsemléből csak 100 kalória Persze nyilván nem arról van szó, hogy 3 óránként 1 müzliszelet, mert az semmi (megjegyzem fogyókúrázóknál épp ezért tűzzel - vassal irtani kéne a müzliszeletet, pedig sok olyat hallok, hogy olyankor inkább azt eszik, mint mondjuk csokit ha már nagyon nem bír magával... pedig azzal se jár semmivel se jobban).
Illetve ilyen hosszabb távra mindenképp célszerű valami rendesebb kaját is vinni, de igazából amit írtam azt az előttem leírtak kiegészítéseként szántam (ezért nem írtam pl. az ásványi anyag pótlást) -
Ayg0
senior tag
magyarul ha betartom a szabályokat, akkor a tervem kerékpárral mission impossible kategória. ezek után csak abban bízhatok, hogy a jardok ezeken a napokon nyaralni lesznek... nem túl rózsás a helyzet.
#7510
a linkelt útvonal biztos nem fog menni. 20 óra tekerés... első, de még második hallásra is shokknak tűnik. : )
#7512
szerintem is húzós, de nincs ismerős Debrecen és Budapest között, illetve rendesen felspanolt a tudat, hogy mire vállalkoztam, ergo ha négykézláb is, de meg akarom csinálni. én is úgy terveztem, hogy 2-3 óránként pihenek 5-10 percet, addig eszek/iszok, nyújtok, izomlazítózok egyet. így nem vészes. két defekt is bele van kalkulálva, ezért lett 20km/h az átlag. elég laza tempó, ennél csak gyorsabban megyek majd, kivéve persze az emelkedőket. a vész szállás betervezését és az egy nap pihenőt megfogadom, de remélem egyikre sem lesz szükség. : )
útvonal: ezt én is néztem, de felemás megoldás. írta is az egyik srác, hogy Berhidától Balatonkenese felé érdemes menni és akkor ki vannak lőve a necces, forgalomtól zsúfolt szakaszok. (pl 7-es) ennek megfelelően át is terveztem az Bp-Balaton útvonalat a következőkre:
- v1: két necces része van. Budaörs után Biatorbágyig ~7km-t kellene menni az 1-es főúton, illetve Csajág és Akarattya közt a 710-esen ~4km-t.
- v2: az előbbihez képest sétagalopp, a főutakat csak pillanatokra keresztezik, viszont ~140km...
- vagy marad az eredeti, 30km-rel rövidebb, de forgalmasabb és veszélyesebb útvonal...#7513
mint írtam a hátsó egyébként is kopott, ergo ha ajánlasz valamit helyette emberi áron, kicserélem.
#7516
cm fórumon az egyik hozzászóló pont az ellenkezőjéről számol be:
mcysh
2009-05-26 12:55Pár hete pontosan az általad berajzolt útvonalon mentem Fehérvárról Pestre. Gyönyörű, egysebivel is teljesíthető, barátságosan kis forgalmú.
kinél van az igazság?
#7517
köszönöm, jelezni fogok.
#7518
még nem olvastam el a cikkeket, de hamarosan az is meglesz. minden infó jól jön.
*mod: szőlőcukorról mi a vélemény? azt olvastam, hogy bikáz egyet, de csak rövid ideig, mert gyorsan felszívódik és megy a súlyfeleslegbe. : )
[ Szerkesztve ]
"A Celeron egy olyan gyár ami az Intelnek készít olcsó, megbízható processzorokat, ezért felesleges a Pentiumokért plussz pénzt fizetni."
-
dqdb
nagyúr
Pár hete pontosan az általad berajzolt útvonalon mentem Fehérvárról Pestre. Gyönyörű, egysebivel is teljesíthető, barátságosan kis forgalmú.
Budakeszitől barátságosan kis forgalmú (tényleg az, ezt meg tudom erősíteni), de addig a Budakeszi út elejétől barátságtalanul nagy forgalmú. Az egysebivel is teljesíthetőre pedig, hááááát, te tudod, hogy hiszel-e beírásnak (Szépjuhásznéig alig 3 km-en van 200+ méternyi szint, az azért felmálházva nem túl barátságos, utána is van szint, de már sokkal kellemesebb adagolásban).A külsőd tipikus terepgumi, széles, tapad, de nem aszfaltra való, és főleg nem ilyen hosszútávra. Ezzel a 20 km/h-s haladási sebesség tartható akár, de a 20 km/h-s átlagsebesség szerintem nem. Én a helyedben egy-másfél inch széles slickkel vágnék neki a túrának.
amargo: nem tudom, hogy lehet-e. Velence/Pákozd/Lovasberény/Etyek felé tudsz Budapestről nyugis menekülőutat (a fenti célpontok nekem mind megfelelnek, onnan már tovább tudok tekerni a célomhoz, de a 7-esen a forgalmat és a budai hegymászást szívesen kihagynám).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
rétisün
veterán
"Ma itt Zalában irtó erős északi szél van."
ne is mondd, volt hozzá szerencsém erre a hétre be is fejezem a bringázást, nem akarom kicsinálni magam, kell az erőnlét hétvégére.... (na jó, csütörtökön még lehet, hogy megnézem tudok-e bringázni )
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
szki
őstag
válasz rétisün #7525 üzenetére
Csak laza 20-30 km-eket nyomok most hétfő-csütörtök. Bár lehet egy 80-as is muszáj lesz.
Ma a szél jött mindenfelől, de nem volt probléma, mert rövid szakasz volt, és próbálom emelni a pedálfordulatot. Most este lehetne tekerni egy jót, mert elállt a szél, de nem élek a lehetőséggel
Hétvégére lehűlés jön, és kellemesebb hőmérséklet. De remélem az eső elmarad!
Jövő héten meg legyen kánikula, mert strandolni mennénk minden nap a lányaimmal#7523) Ayg0: Szőlőcukor akkor jó, ha épp leesett a vércukrod, és azonnal kell energia. A szőlőcukor gyorsan felszívódik, és hasznosul a vérben. 1-2 szemet adagolva hosszabb időszakon keresztül is hatásos lehet, de el kell találni az adagolást. Jó még a banán, ami szintén jól szívódik fel, és kálium ion is van benne.
Bátor vállalkozás akkorát tekerni főúton! Vékonyabb gumit továbbra is fontold meg![ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
Visszajöttem a szörfözésből! Gyönyörű utakat találtam magamnak. Meg kellett adni a módját a befejezésnek is, Gébárti-tónál összeszedtem egy defektet első kerékre. Manapság ahogy terepre merészkedek garantált a foltozás... A Nylon gumi lehet a hibája, márkát nem találtam rajta. Szép ez a Zalai-dombság. Holnap is elmegyek erre a körömre, szigorúan aszfalton. A szél még közbeszólhat.
40 km/ 2ó 43p -
Ayg0
senior tag
kösz a tippet, de nagyon nem vagyok képben köpenyeket illetően. CST, Kenda, Maxxis, Innova, esetleg még Bontrager: melyikből? vagy a bordázat, falvastagság a fontos? slick vagy félterep legyen? felniszalag javallott (ér valamit) vagy csak pénzkidobás és vegyek helyette foltot + tartalék tömlőt?
#7526
korábban is írtam, abszolút komolyan veszem, de nem kaptam útmutatást, hogy merre induljak el. dqdb-nek köszönhetően annyival már közelebb vagyok, hogy 1-1,5-es legyen, de itt ismét megállt a tudomány. : ) max elvárásokat tudok megfogalmazni, de lövésem sincs melyik felelne meg azoknak.
[ Szerkesztve ]
"A Celeron egy olyan gyár ami az Intelnek készít olcsó, megbízható processzorokat, ezért felesleges a Pentiumokért plussz pénzt fizetni."
-
rétisün
veterán
az a baj, én nem ismerem a mértéket (nem, nem a vödör a mérték )
ha már egyszer elindulok bringázni, nem igen állom meg, hogy csak egy 20-ast tekerjek.
még elmegyek erre, meg elmegyek arra, aztán mindjárt 40-50km-nél tartok, és csak körbejártam a várost, mint pl. múlt kedden(#7527) fpeter07: milyen szigorúan aszfaltos kör? hova, merre ?
(#7523) Ayg0: a 140 km-hez: sokan a tiédhez hasonló, nem aszfaltra való bringával tekerik körbe a balatont, szóval a 140 km ne rettentsen el kellemes tempóban, laza áttétellel, nem erőlködve(!) simán meg lehet csinálni
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
(nem fért bele a modba.....)
felniszalag nem javallott, hanem kötelező. vagy nagyon nem ugyanarra gondolunk
a gumihoz: a mostani felnid szélességét figyelmbe véve kell külsőt venned, ha aszfalton használod, akkor nem kell félterep, lehet slick is. minimális bordázattal, esetleg defektvédelemmel, pl valami ilyesmi:
ezek éppen continental gumik, de hasonló, inkább aszfaltra való mintázattal szinte az összes gyártónál találsz külsőt.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
szki
őstag
Gumikhoz nem értek, mert óriási a választék (bár nem mind beszerezhető). Csak tapasztalom, hogy a vékonyabb, és keményebb gumin könnyebb gurulni. A Te kerekedhez szakboltban kellene megkérdezni a lehetőségeket.
Felniszalag vagy defektvédő szalagra gondolsz? Országúton azért kisebb az esélye egy szúrásos defektnek. -
rétisün
veterán
válasz Teasüti #7533 üzenetére
"a minta nélküli érzékenyebb a defektre"
nem feltétlenül....én most cseréltem le a hátsó scwalbe durano-t, kb. 8000 km után. alig van mintázata, de egyetlen defektem sem volt vele (az egy dolog, hogy a párját a defektvédelem fölött 3 mm-el vágta ki valami )
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rii
nagyúr
semmiképp ne vágj neki se terep se félterep gumikkal, .... egyrészt - hiszen úgyis aszfalton mennél (még betoton is kemény megtenni egy ekkora távot ....) - másrészt meg hatttttalmas a különbség .. és is slciket tettem fel, szerintem 3-4-5 kmph-t dob ugyanakkora erőkifejtés mellett .... amit rétisün linkelt, azok közül a második lenne sztem a nyerő kva keményre felfújva ....
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
-
rétisün
veterán
continental sportcontact, 28-622 és 42-622 közötti szélességekben van, ~5.5 barig fújható, a 28-622-es 7 barig, de az sztem keskeny lenne Ayg0 montijára.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
izé, a 622-es gumik nem montira valók.....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Ayg0
senior tag
rétisün, szki:
Felniszalag vagy defektvédő szalagra gondolsz?
igen! ezekszerint kell. eddig nem tartottam fontosnak, mert anno a rám sózott Schwalbe Black Jack HS 340 elvileg defekt védelmes. (igaz futófelületen egyszer már átszúrta valami)
az újhoz majd beszerzem akkor.#7535
már épp barátkozni kezdtem a full és az enyhén barázdált slick gumikkal, konkrétan olyat kerestem megfizethető kivitelben, mint amit rétisün linkelt, amikor elbizonytalanítottak. a vélemények szerint esőben ezek szörnyen csúsznak. abból kell kiindulnom, hogy peches fajta vagyok (nagy sebességgel, frontálisan koccoltam már álló autót, védőgátaknál használatos, vaskos acélsorompót stb) szóval eső áztatta, ne adj Isten vízátfolyásos, nyílt, egyenes szakaszon ezzel nem jelentene gondot elvágódni úgy, hogy kilométerekre senki nincs a közelemben. biztosabb megoldás kell, na! : )
#7538
erre a köpenyre 54-559 van írva.
[ Szerkesztve ]
"A Celeron egy olyan gyár ami az Intelnek készít olcsó, megbízható processzorokat, ezért felesleges a Pentiumokért plussz pénzt fizetni."
-
Teasüti
nagyúr
válasz sanzi89 #7536 üzenetére
Én egy nap alatt le szeretném zavarni. Nyaralóból elindulnék az egyik irányba, aztán este megérkeznék a másikból. Ez a terv. A valóságban viszont először meg kéne nézni egyáltalán mekkora távolság ez.
(#7540) Ayg0
Ad1: esőben minden gumi csúszik, de a slick kevésbé, mivel nagyobb felületen tud megtapadni, mint a bütykös.
Ad2: a kétkerekű járművek félkör alakú futófelülete nem tud felúszni a vizen, több okból is (ez már ki lett tárgyalva egyszer itt a topikban).
Lásd pl a motoroknál, ott se találkozol túl sok mintával...
És azok nehezebbek és gyorsabbak is.Tisztázzuk: felniszalag amit a belső és az abroncs közé raknak, ez védi a belsőt a felni egyenetlenségeitől.
Van külön defektvédő szalag is, amit meg a külső és a belső közé rakhatsz. Előbbi kötelező, míg utóbbi opcionális.[ Szerkesztve ]
-
JColee
őstag
Most melyik igen? A kettő nem ugyanaz. Felniszalag ami védi a belsőt a felni durva felületétől (sorja, stb). Defektvédő szalag pedig a szúrásos defektektől védi a belsőt (futófelületen van a belső és a külső között).
XP NINJA Nekünk 200 alatt sikerült, igaz a déli parton nem mentünk végig bringaúton.
[ Szerkesztve ]
-
Ayg0
senior tag
válasz Teasüti #7541 üzenetére
nemrég olvastam valami balatoni programokat gyűjtő oldalon, hogy ezen a héten szombaton(?) lesz ellenörző pontos-pecsételős bringa maraton a tó körül. ha jól tévedek valamelyik nagyobb déli parti városból indulnak és oda kell visszaérkezni is. egyénileg és csapatosan is lehet nevezni. van komppal rövidített táv is, az 150km talán.
Teasüti, JColee: jahogyja... köszönöm a felhomályosítást!
[ Szerkesztve ]
"A Celeron egy olyan gyár ami az Intelnek készít olcsó, megbízható processzorokat, ezért felesleges a Pentiumokért plussz pénzt fizetni."
-
Teasüti
nagyúr
válasz XP NINJA #7542 üzenetére
Hmm, vállalható egy napra. Kevesebb, mint 10 óra nettó tekerés, egy egészséges 25 km/h-val. Reggeltől estig tartó túra lenne.
Nem tudom milyen domborzat van arra felé, de a tó körül vízszintest sejtek.
Vízszintes aszfalton a 25 az tartható az én biciklimen is.
De még 20-al is csak plusz másfél óra, ha nagyon nem menne.Most hétvégén??
Hmmm, p...ába.Vki tervezi, h benevez rá?
Soha nem mentem még 50 km-nél többet egyszerre (azt is a Mecseken), de szeretem a kihívásokat.[ Szerkesztve ]
-
DemonDani
addikt
válasz Cathfaern #7512 üzenetére
furcsa hogy siófok előtt felvisz a 7-es útra, holott szépen végig lehetne menni a Balaton-parton már azon a szakaszon... rövidebb is...
dqdb
aszem te írtad a maps hülyeségét
nézd meg a bingmaps-on Tiszafüredet, illetve TiszafüredeketNEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
emre
veterán
A conti sportcontact-ot használom a trekkingemen.
Nem bántam meg hogy az van rajta.Defektet még nem kaptam vele, a kopásállósága kiváló.
Esőben meg örülök hogy élek, nemhogy könyékig döntsem a vasat.
Szóval nem ott veszed észre hogy csúszik, hanem a ha poros murvás útra tévedsz.
Azt nagyon nem szereti. Reakcióidőn belül kimegy alólad a vas.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Teasüti
nagyúr
Előző hétvégén volt, 25-26.
Háát, kicsit sajnálom, h nem tudtam róla.
Jövőre indulok.Azt mondja:
Fontos még, hogy a rendezvény túra jellegét tartsuk tiszteletben: a frissítőpontok nyitása nem teszi lehetővé, hogy átlagosan 20 km/h –s sebességnél gyorsabban haladjanak a résztvevők.
Muhahah...[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!