- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
DemonDani
addikt
válasz fpeter07 #7600 üzenetére
Ezt így nem lehet megmondani.
Sőt nem is biztos hogy konkrét defektvételem kell egy guminak, érdemes figyelni a szövetsűrűséget is, néha lehet jobb mint egy olcsó "defektvédelemmel elátott" gumiMilyen felhasználásra kellene, milyen méret?
(csak h legyen valami low válasz is, 2-3000 között Kenda-t biztos találsz)
[ Szerkesztve ]
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Cathfaern #7599 üzenetére
tl;dr:
Felúszni nem fogsz, de vízes úton ne döntögesd a biciklit, függetlenül attól, hogy milyen gumid van.[Wall of Text]
Na kicsit utánanéztem a felúszásnak, sajnos konkrét számításokat nem találtam, amiket találni képleteket, azok is empírikus módon lettek megalkotva, ráadásul nem is átlagos közlekedési helyzetekre.
És itt jön be az a tény, hogy az egész felúszásos dolgot nem az autó, sem motor, sem bicikli gyártók, használók kezdték el tesztelni és vizsgálni, hanem a repülősök. Ugyanis repülőgépek le és felszállásakor gyakran előforduló probléma ez. Na most annak az ismeretében, hogy egy repülő milyen sebességgel mozog, illetve, hogy egy bicikli milyen sebességgel mozog, már lehet következetni annak az esélyére, hogy bicikli esetén milyen gyakran alakulhat ki felúszás... ugyanis ami tény, hogy minél gyorsabban halad valaki, annál könnyebben alakul ki a felúszás.
A felúszás fizikai háttere ugyanis nem más, mint hogy a lefelé gördülő kerék akkora erővel nyomja lefelé a vizet, hogy maga alá tolja, és lényegében "felemelkedik" segítségével (felúszik rajta, nem véletlen a magyar név sem ). Ebből józan paraszti ésszel következik három dolog: egyrészt a korábban említett, hogy minél nagyobb sebeséggel halad valaki, annál nagyobb ennek az esélye (hisz annál nagyobb erővel nyomja a vizet), másrészt minél szélesebb a kerék, annál könnyebben alakul ki (hisz több vizet tud lefele nyomni, nagyobb erőhatás emeli fel a kereket), a harmadik pedig, hogy minél vastagabb a vízréteg, annál könnyebben alakul ki (annál több vizet tud maga alá nyomni a kerék).
Az első kettőből nyilván már érződik az, hogy a bicikli azért nem teremt ideális körülményeket a felúszáshoz... a harmadikből pedig következik, hogy az úton lévő átfolyás és tócsa hiánya jelentősen csökkenti a felúszás esélyét.
Egyik helyen írták (bár sajnos forrásmegjelölés nélkül), hogy bicikli esetén (nyilván slick vékony gumikkal) körülbelül 150 km/h-s sebesség mellett alakulhat ki felúszás (felteszem itt alapvetően a repülő kerekekhez kitalált képletekkel számoltak, ami bár nem tipikusan biciklis terület, de nagyságrendi tévedés azért nem lehet). Amit lássuk be, nem könnyű elérni biciklivelÖsszefoglalva felúszás alapvetően nagy sebesség és széles futófelület mellett jöhet létre... nyilván nem fogom kijelenteni, hogy biciklivel nem érhető el a felúszás, mert a végén még beperel valaki De azt ki merem jelenteni, hogy ha létezik is, akkor ez egy nagyon ritka, lényegében elhanyagolható számú eset, ami tovább csökkenthető, ha elkerüljük a mélyebb tócsákat, illetve az átfolyásokat. Vagy ha ezeken muszáj átmenni, akkor alacsony sebességgel tegyük (és lehetőleg inkább kormányra helyezve a testsúlyunkat, ezzel is növelve az első keréken lévő nyomást, amivel csökkent a felúszás esélye, így nem válik irányíthatatlanná a bicikli).
Mielőtt valaki nekem esne, hogy miért mondok olyan hülyeséget, hogy vizes úton is lehet slick gumival döntögetni a biciklit... nos nem lehet. Sajnos bár a felúszást úgy néz ki biciklivel elkerüljük, attól még a newtoni fizika továbbra is érvényes ránk is, miszerint a tapadás a tapadási felület, és a tapadási együttható függvénye. Attól, hogy nem alakul ki felúszás, még gond nélkül eltaknyolhatunk. Mivel a bicikli bedöntésekor lecsökken a tapadási felület, ezért jóval könnyebben megcsúszik a kerék, a vizes út pedig a tapadási együtthatót csökkenti le. Tehát ha vizes az aszfalt, akkor kerüljük a bicikli bedöntését, függetlenül attól, hogy milyen gumink van. Sőt, mivel a mintázat és az esetleges bütykök a kemény aszfalton csökkentik a tapadási felületet, az aszfalton hazafelé tartó MTB-sek fokozattan figyeljenek, mivel könnyebben megcsúsznak egy bedöntéskor, mint egy vastagabb, de slick gumis kerékpár (és nyilván a kerékre rakódott kosz és sár se növeli a tapadási együtthatót).
[/Wall of Text] -
dudi6
senior tag
Sziasztok! Most megyek megnézni egy használt bringát. Gyors segítségre lenne szükségem, hogy mit nézzek meg rajta? Mi a legfontosabb? Mongoose 350, elvileg 2010-s modell. 50-t megér?
kép3[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Cathfaern #7604 üzenetére
Azt nem vetted még számításba, h bedöntött gépnél nem csak függőleges irányú komponense van az aszfaltra ható erőknek. Önmagában a kisebb felület miatt nem törvényszerű az esés. Lásd outi kerék.Nagyon egyszerű a helyzet, fentebb már tárgyaltam, vizes aszfalton nem döntögetjük a gépet.
Ide egy nagy +1!(#7606) dudi6
Erre kíváncsi vagyok, mit mondanak majd a többiek.
Magam részéről ilyen általános karbantartási útmutatókból tájékozódnék.
Abból kiderül, h érdemes ellenőrizni az agyak játékát, a kopó alkatrészeket, villa becsúszójának állapotát, annak kotyogását. Figyelni a hangokra, zörejekre, hajtómű kopottságára, Stb.
Mondjuk ránézésre kívülről nem lehet megmondani egy agyról, h csak be kéne állítani, vagy selejtezni kellene. Szvsz ránézésre nem lehet felderíteni az összes kritikus pontot.[ Szerkesztve ]
-
dunc
nagyúr
Sziasztok a fogaskoszurú sor mögött lévő műanyag porvédő(vagy mi) mennyire fontos? Csak mert hozzáér a fogaskoszorúhoz ,és hülye hangja van . Egyszerűen vágjam mi,vagy jó valamire ?
-
DemonDani
addikt
válasz fpeter07 #7603 üzenetére
Sok dolgotól függ, vannak defektálló gumik, de a súly miatt az oldalfala könnyített, szerintem volt már itt valaki aki pont ezeket szidta, rémlik valaki de hülyeséget nem akarok mondani.
Amúgy nekem Smart Sam van, 5-6k között mozog, teljesen jó XC guminak tűnik de azért még 1500km után nem akarok tapasztalatot mondani, egyenlőre defekt nem volt, elég jó a középső futófelülete, elvileg van defektvédelem is, tapad is nagyon eddig minden körülmények között kivétel a homok.NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
Muton
addikt
Az mennyire egészséges, ha egy avid hidr. fékkel ellátott bicajhoz két kereket használok, az egyik egy avid tárcsás, a másik egy nem (pl: XT)? csak annyi, hogy úgy viselkedik, mintha nem lenne a fék és a tárcsa összekopva, vagy az anyaga sem fog tetszeni neki?
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
dunc
nagyúr
Üléscsőből,hol lehet találni 20mm átmérőjűt ?
-
XP NINJA
őstag
ez jó váltó? mi az hogy nem top swing? most olyanom van. kell az nekem?
-
dudi6
senior tag
Kellene pár cucc a bicajhoz. Elsőként egy lakat. Milyet vegyek? Ilyet vagy mi az ami elrettenti a tolvajt? Aztán kellene még pár dolog, ami nem hiányozhat otthonról a készletből. Tudnátok mondani ilyeneket? Esetleg boltot, ahol kedvesek és egy kezdőnek segítenek vásárlásban? (pumpa, imbuszkulcs, stb.) Ez gagyi?
[ Szerkesztve ]
-
belaazallat
addikt
Hali!
A váltó piszkálva volt, bovdene kirojtosodott, nincs rajta a lezáró alusapka. Nem feltétlen jelent rosszat.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Ayg0
senior tag
válasz DemonDani #7595 üzenetére
itt. de felhívtam őket és az jött le, hogy teljesen lutri mikor lesz. hiába van folyamatos gyártás, ezekszerint kevés "szemetet" termel a conti gyára. de ma körbejártam a helyi bringás boltokat és a fentihez nagyon hasonló áron találtam sportcontactot 559-es felnihez: 2200-ért egy 26x1,6-os, zsír új darabot hátra, illetve 2500-ért egy 26x1,3-as használt, de alig kopottat előre. ha hóttutifix, hogy kell, akkor szintén a fenti felnihez, ugyanilyen árakon tudok egy-egy utolsó 26x1,6-os zsír új és 26x1,5-ös alig használt (csak a bajszok koptak le róla) darabot. ráadásként 3 hét múlva Hevesen keresztül tekerek Pestig, szóval ha jó útcán laksz akár hozhoz viszem.
#7594
mint írtam, ma beszereztem a sportcontact szettet emre fórumtárs nyomására. valóban masszív jószág vaskos futófelülettel + defektvédelem. az utóbbit remélem nem kell majd "tesztelni". : )
azért kösz a tippet!"A Celeron egy olyan gyár ami az Intelnek készít olcsó, megbízható processzorokat, ezért felesleges a Pentiumokért plussz pénzt fizetni."
-
DemonDani
addikt
Teflonzsír Spray-t valaki próbált már? Mert eddig ez a legvonzóbb a tulajdonságai alapján, és mivel spray formában van, feltételezem befolyna a láncba rendesen, és rendkívűl tartós, ipari felhasználásra, vízálló is stb, szal csodaszer
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
Ariadne
őstag
Bringabutikban lehet általában kapni ilyen másodosztályú gumikat, most jó ideje nem jártam arra, de vettem már én is ott meg ismerősök is, igazi gondja egyiknek sem volt.
mod.: A webáruházban nem, csak "offline" az üzletben, de ha felhívod az üzletet, még az is lehet, hogy le tudod beszélni, hogy elküldjék neked...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
DemonDani
addikt
A gumi nem ilyen kellene (de azért kösz ), csak úgy maga Conti, csak vmi más mint, gondolom olyanból is van szemét, vagy inkább "ipari hulladék"
De amúgy ha Hevesen át jössz összefuthatunk, megyek veled kicsit ha nagyon magányos vagy.NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
Ariadne
őstag
Be tudja valaki linkelni, hol szoktátok megnézni, hogy jönnek-e esőfelhők éppen? Mennék futni, mert épp elállt, de jó lenne tudni, hogy nem megint a kör közepén kap el a zuhé.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Jofi81
őstag
-
-
ludsimon
veterán
Jah, amúgy kurvára kell figyelni, hogy az ember ne szokásból tekerjen vagy mást nézze mi neki a 'bevált módszer'.
Ma hazafelé jövet ott ahol tegnap egy szép lánykát láttam lefordulni piroson gondoltam utánamegyek.
Bsszameg, még jó hogy nem pedig bennem volt az akarat de valahogy még is megéreztem, hogy pont mögém állt be a rendőrautó úgy, hogy addig hátra se néztem csak mikor megálltam.Hát azt hittem kiugrik a szívem.
Nem mentem át megálltam, de akkor is ugye közben járt az agyam menjek ne menjek aztán megálltam és végül hátranéztem.
Jó, hogy megálltam.
Lexarom ki hol megy át, de inkább megállok piroson.
Nehogy már az a 1 perc amíg a lámpánál állok többet érjen mint a 20k-s csekk.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Flow
senior tag
Barátnőmnek keresünk bringát, és úgy néz ki az outi jön be neki. Az lenne a kérdésem, hogy nézhetünk kis méretű férfibringát is, vagy nagy a különbség geometria/ülés miatt, és mindenképpen nőit válasszunk?
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
nagyúr
Ne röhögjetek ki hangosan de az outi az pontosan melyik kategóriát takarja?
Més que un club!
-
amargo
addikt
Azért a nő nyerget jobban fogja csípni. Maga váz tekintetében nem tudom mekkora az eltérés, de valamivel rövidebbek lehetnek. Legalább is barátnőm folyton arra panaszkodik, hogy rövidebb kellene neki, ellenben a magassága az több mint jó.
Napfénysüti: Országúti verseny/kerékpár. Ezért nem jár kiröhögés, legalábbis tőlem biztos nem
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Máté94
addikt
válasz Napfénysüti #7643 üzenetére
országúti/versenykerékpár
-
nagyúr
Köszi nektek, eszembe nem jutott volna.
Més que un club!
-
DopeBob
addikt
Nah, mikor már azt hittem nem lesz gond, ismét borulás (SPD)
Persze csak a szokásos, megállok és eldőlök mint egy zsák
MZ/X
-
dudi6
senior tag
válasz belaazallat #7628 üzenetére
Köszi, de már megvan! Nekem tetszik, most mentem vele egy kört, fél órát, jónak tűnik..(kopp-kopp-kopp) Azért szerintem 48 e-t megért. Váltók jók, fékekkel van valami, nem fog úgy ahogy kéne, meg az elsőt ha behúzom, utána a baloldali fékpofa hozzáér a kerékhez...Ezt kéne valahogy beállítanom. Úgy rakatta össze egy biciklis nagykerben dolgozó haverjával, nagykeráron berendelték a cuccokat, aztán összerakta neki, lehet azért hiányzik ez-az, de azt mondta, hogy 6 hónapos. Átnéztem, 1 helyen van rajta kis karc, szinte újnak mondható. Az előző kérdéseimre még mindig várnék segítő válaszokat. Főleg lakat érdekelne. Vagy esetleg egy oldalt tudtok mondani, ahol le van írva 1-2 okosság, hogy kell bicót szerelni beállítani, stb. Köszi előre is.
-
szki
őstag
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!