- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
Aktív témák
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz pityaa23 #48650 üzenetére
Én ezzel a 37-essel előfordulok erdészeti utakon is... Kátyúkat is jobban tűri gondolom. Megcsúszni még nemigazán csúsztam meg vele, de persze nem is úgy megyek mint a montival... Ez már elég vékony szerintem ([link]), de még kellően "ballonos". Csak a megszállott aszfaltbetyárok ( ) tesznek fel vékonyabbat. Szerintem jól gurul... de én alapvetően montihoz vagyok szokva.
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz Ariadne #48647 üzenetére
nem tudom, mi közük lehet egymáshoz, de a cikkek jó része (ez is) a velo.hu-ban jelent meg, és jópár link is mutat oda....
amúgy az újságban már volt 2. rész is, valószínűleg ide is felkerül majd. ez lenne a velo.hu titkos webes megfelelője?war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
pityaa23
senior tag
-
MC Pite
veterán
Megjegyzem amit vesztettem a súly miatt a V69re váltáskor, annyit nyertem a nagyobb kerülettel, így érzésre simán gurul úgy, ha nem jobban!
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
-
Misály
addikt
válasz venember83 #48648 üzenetére
Szep is lenne ha egy ilyen gep megadna magat egy Í80 centis letorestol, meg jol is rakta le.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz venember83 #48648 üzenetére
Tény, hogy nem arra találták ki azt a bicajt, de azért azt simán elviseli. Ha belegondolok én mit adtam a merev vázas és villás schwinn woodlands-em nek annak idején, akkor ez simán kibírja. Ugráltam 6-os meg 8-as lépcsőket vele. Egy vérbeli freeride gépet sem használ ki az emberek 80%-a. Legalább is nálunk tuti nem. Az én bicajom is elvileg erre a felhasználásra készült! Én alattam életem végéig is kibírná, mert én a töredékét nem adom neki. Szóval nem kell azokat a bringákat félteni, bírják azok!
-
Misály
addikt
válasz Runner_fxr #48663 üzenetére
Egyik kedvenc videom
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #48653 üzenetére
Akkor mi lesz? Egyszer már mintha linkeltél volna be egy ilyesmi cube vázat.
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz venember83 #48666 üzenetére
Nekem EZ lenne szimpatikus, furcsa mód már fent van egy jó ideje... Mondjuk én még nem most veszek meg azt se tudom h komplett bringát vagy váz+telót...Álmodozni lehet
-
F_Gergely
őstag
válasz Runner_fxr #48663 üzenetére
Na ez az a kategória amire azt mondom hogy milliós nagyságrendű, itt meg is értem hogy miért kell, hihetetlenül nagy igénybevételnek vannak kitéve a gépek. Minden elismerésem az ilyen sportolóknak, biztos úsznak az adrenalinban egy egy verseny alatt
Jó volt nézni, és tényleg igaz hogy nincsenek határok.Egyébként én motorral előbb vállalnám be ezt mint kerékpárral, egyszerűen nem tudnék megbízni a kerékpárban, félnék hogy szétesik alattam, hiába az ár meg márka akkor is fosnék hogy darabokra esik ahogy talajt ér
-
amargo
addikt
válasz Manitou #48614 üzenetére
Érdemes kitekerni, János-hegy nekem is annyira van.
Igen ez intervall edzésnek tudható be, igaz a pihenési időszak túl sok.. igaz ilyenkor pihenés alatt is tempós tekerést értek, csak nem mint egy gőz mozdony
A 40km-re pedig az a cél, hogy tartani tud és nem az, hogy mennyire fog menni. Ha eleve úgy állsz hozzá, hogy úgysem fog menni, akkor nem is akarsz majd kimenni. Nekem is ebben a szakaszban van kb 10km-es ótvar aszfalt rész, ahol alig lehet menni, nem hogy haladni. Ellenben utána olyan megnyugtató a táj meg minden.
A pulzus tartományodat neked érdemes megnézni.
A pihenő napok a legfontosabbak, bármennyire is furcsa. Én úgy fejlődök a legtöbbet, ha 1-3 nap pihenés van beiktatva. Leírom a múltheti programom és talán jobban látszik:
kedd: falmászás 2-3óra
csütörtök: 2 óra spinracing
péntek: 1 óra spinracing, 2-3 óra mászás
szombat: 1 óra spinracing, 2-3 óra mászásMászás során pl tudok figyelni, hogy éppen mire edzek, azaz állóképességre vagy ujjakra.
spinracing-nél meg én tekerem be annyira az ellenállást, hogy mire edzek. Hozzáteszem, jobban szeretem, ha különböző edzés módok között is van pihenő nap, mert így mint látható, elég sok nap van közöttük.. a szombatot próbálom vasárnapra csúsztatni, úgy lenne az igazi!Érdemes lehet egy kettlebell-t is beszerezni, ott is vannak olyan gyakorlatok, hogy kikészíti az embert.. én swing-el pillanatok alatt 180 felé emelem a pulzusom
A lábgyakorlatokat azért írtam, mert nekem az egyik lábam el van gyengülve, ezért arra mindenképpen edzenem kell..
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Runner_fxr
Ármester
válasz F_Gergely #48670 üzenetére
Nehogy azt hidd, hogy egy cross motor sokkal többet kibír. Egy cross motor kb 100kg súlyú. Gondolhatod mekkora erővel ér földet egy 20 méteres ugrás után. A cross motorból is kitörhet a villa ha elrontják az ugrást és orral a földbe érkezik. Ráadásul ha motorral csinálsz ilyeneket, ott még fenn áll annak a veszélye is hogy rád esik egy 100kg-os motor, szerintem az még veszélyesebb mint a bicó.
-
ludsimon
veterán
válasz amargo #48671 üzenetére
Egy pillanat.
Nekem detroit17 úgy mondta, hogy:max pulzus 65-74%-ig állóképesség javás
max pulzus 75-84%-g aerob zóna
max pulzus 85-90%-ig anareob zóna
max pulzus 91-100%-ig ez is anareob ide a sprinteket kell vinni.Tehát akkor most kerékpározáskor melyik a mérvadó?
Melyik javítja az állóképességet?
Anaerob (amit linkeltél), vagy a Zsírégető zóna?[ Szerkesztve ]
undefined
-
amargo
addikt
válasz ludsimon #48674 üzenetére
Szerintem az aerob zóna az. Az anerob, pedig pedig tágítja/növeli.
Azért ~120-as pulzus az nem az én szintem.. én ott tényleg zsírt égetek.
Hozzá teszem, detroit17 és köztem több mint 10 év van
Vélhetően magasabb is a max pulzusa.[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ludsimon #48674 üzenetére
A maximális pulzusszám közelében edzeni szerintem nem olyan jó dolog. Egy profi kerékpáros sem max pulzuson nyomja végig a Tour de France-t pl. Minél edzettebb az ember annál lejjebb megy a pulzus adott edzés adag mellett. Persze kell egy intenzitás, de nem szabad túl terhelni a szívet. Én úgy tudom hosszabb edzésnél a max pulzusszám kb 70%-án érdemes tartani a pulzust. Persze meg lehet pörgeti egyszer kétszer, de egy egész edzést max pulzusszám közelében végig nyomni nem túl bölcs dolog.
-
ludsimon
veterán
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ludsimon #48678 üzenetére
Akkor ok, elnéztem. Egyébként hasznos egy pulzusmérő óra? Megmondom őszintén én sosem használtam. Az is igaz nem vagyok profi, de még hobbi versenyző sem. Simán csak edzek a testem karbantartása miatt, meg mert szeretek edzeni. Én mindig úgy voltam vele ilyen óra azoknak kell akiknek valami baja van a szívüknek és fontos, hogy figyelemmel kísérjék az edzést. Én simán érzem mi az egészséges pulzus számomra. Meg is szoktam néha mérni, megállok és ránézek az órámra, 10 másodpercig figyelem a pulzust, majd beszorzom 6-al. 10 másodperc alatt nem nagyon esik vissza, így megkapom kb pontosan. Nekem olyan 120-140 között szokott lenni egy edzésen. Néha volt 160-is de az ritkán. Egyébként meg amikor igazán jó edzésben vagyok, egész alacsony a pulzusom és mellette elég jó tempóban hajtok.
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz Runner_fxr #48679 üzenetére
Nekem ez azért kellett mert régebben ha elmentem tekerni úgy hajtottam mint az őrült.
undefined
-
Manitou
addikt
válasz amargo #48671 üzenetére
Ja van itthon egy szobabringa, majd ha meggyógyulok ( most éppen táppénzen vagyok) azzal majd elkezdek tekerni, elkezdeni alapozni az is jó lesz szerintem. Kint nekem még hideg az idő.
Á kettlebellt nem akarom belekeverni már, elég a konditerem, azzal "szétcsapok" minden izmcsoportot.Bekopizok pár dolgot abból az irományból amit találtam:
Ez egy kerékpáros országúti edzésmódszer, a volt NDK-ban kifejlesztett és a mai németországban is használatos:
"szótár":
KB- Kompensationsbereich (kompenzációs tartomány)
GA- Grundlagenausdauer (alapállóképesség)
KA- Kraftausdauer (erőállóképesség)
EB- Entwicklungsbereich (fejlesztési tartomány)
MO- Motorik (motorikus képesség)
ZF- Zeitfahren (időfutam)
SB- Spitzenbereich (csúcsterhelési tartomány)
SN- Schnelligkeit (gyorsaság)
SA- Schnelligkeitsausdauer (gyorsasági állóképesség)
K- Kraft (erő)Kompenzációs edzés (KB)
Célja: - a versenyek vagy edzések előtti és utáni regenerálódás elősegítése - nagy terhelések kompenzálása versenyek, erőedzés, terhelési blokk után
Energianyerés: aerob (zsíranyagcsere)
Laktát: 0 - 2 mmol/l
Pulzus: 90 - 120
Pedálfordulat: 60 - 100
Áttétel: 42×17-21 39×15-19
Időtartam: maximum 2 óra
Táv: 30 - 50 km
Terep: sík
Módszer: folyamatos tartós extenzív
Szervezeti forma: egyénileg, párban vagy csoportosan
Periodizálás: egész évben, az előkészítő periódusokban csekélyebb jelentőséggel bír,
de versenyidőszakban a mikrociklus fontos része
Ciklizálás: intenzív versenyek és edzések utánGazdaságossági alapállóképességi edzés (GA1)
Célja: - a szervezet zsírégetéshez történő szoktatása
- terhelés előtti bemelegítés
Energianyerés: aerob (zsíranyagcsere)
Laktát: 0 - 2,5 mmol/l
Pulzus: az egyénre meghatározott 20-as tartományban (kb.110-130)
Pedálfordulat: 90 - 100
Áttétel: 42×15-19 39×14-17
Időtartam: 4 - 8 óra
Táv: 120 - 240 km
Terep: sík
Módszer: folyamatos tartós extenzív
Szervezeti forma: egyénileg (120 - 150 km) csoportosan (120 - 240 km)
Periodizálás: egész évben, különösen fontos az előkészítő periódusban
Ciklizálás: 2 - 5-ös blokkban alkalmazzuk, növekvő távokonFelépítő alapállóképességi edzés (GA2)
Célja: - az utazósebesség növelése aerob anyagcserefolyamatok mellett
- az alapállóképesség fejlesztése és stabilizálása
- az aerob kapacitás növelése
- terhelés előtti bemelegítés
Energianyerés: aerob (zsír- és szénhidrát anyagcsere)
Laktát: 0 - 3 mmol/l
Pulzus: az egyénre meghatározott 20-as tartományban (130-160 között)
Pedálfordulat: 90 - 110
Áttétel: 42×15-19 39×14-17
Időtartam: 2 - 8 óra
Táv: 80 - 200 km
Terep: sík vagy dombos
Módszer: folyamatos tartós intenzív
Szervezeti forma: egyénileg (80 - 140 km)
2 - 3 - 4 fős csapatban (80 - 200 km) rövid vezetésekkel
behatárolt vezetési hossz: 1000 méter vagy 1 perc
Periodizálás: egész évben, az előkészítő periódusban kiemelt jelentőségű az alapozó edzőtáborban a munka fő részét teszi ki
Ciklizálás: 2 - 5-ös blokkban alkalmazzuk, növekvő távokon
Tanácsok az edzéshez: ezt a fajta edzést motorvezetéssel is végrehajthatjuk, de figyeljünk arra, hogy az élettani paraméterek (pulzus és laktát) megfeleljenek az előírtaknakHegyi alapállóképességi edzés (GA/KA)
Célja: alapállóképesség mellett az erőállóképesség fejlesztése
Energianyerés: aerob és aerob-anaerob átmenet alsó tartománya
(nagyobbrészt aerob, zsír- és szénhidrát anyagcsere)
Laktát: 0 - 4 mmol/l
Pulzus: egyénre meghatározott, 100 - 170 között
az emelkedőkön átlagosan 150 - 160
Pedálfordulat: 60 - 100, az emelkedőkön 60 - 70 között
Áttétel: 42×15-19 39×14-17
Időtartam: a nehéz emelkedők hossza maximum 2 óra
Táv: maximum 150 km
Terep: dombos, hegyes
meredek emelkedők
hosszabb lejtők és 15 - 20 perces sík szakaszok is legyenek benne
(a regenerálódás miatt)
Módszer: folyamatos tartós
variált tartós
Szervezeti forma: csoportos edzés
Periodizálás: az előkészítő periódus végén és a tapering idején
Ciklizálás: pihenőnap után
az ilyen edzést kövesse egy GA1 edzés
Tanácsok az edzéshez: alapfeltétele a jó alapállóképesség és erőállóképesség min. 30 perc bemelegítés az első emelkedő előtt 15 - 20 perces sík és lejtős szakaszok a fő részben min. 30 perc levezetés síkon vagy enyhe lejtőnErőorientált fejlesztő edzés (EB/KA)
Célja: versenyspecifikus állóképesség fejlesztése
- a versenyeken szükségesnél nagyobb erőbetétek iskolázása
- a szervezet szoktatása a tejsav leépítésére
Energianyerés: aerob-anaerob átmenet (zsír- és szénhidrát anyagcsere)
Laktát: 3 - 6 mmol/l
Pulzus: az egyénre meghatározott 10-es tartományban (145-175 között)
Pedálfordulat: 70 - 90
Áttétel: a pulzusnak és pedálfordulatnak megfelelően
52×13-17
53×13-17
Teljesítmény: 250 - 400 Watt
Időtartam: maximum 2 óra
Táv: 3 - 20 km
Terep: dombos vagy enyhe emelkedő
esetleg sík szakasz ellenszélben
Módszer: ismétléses
ismétlésszám: 2 - 5
résztáv: 3 - 5 - 10 - 20 km
pihenő: a starthoz visszatérés ideje, kb. 20 perc KB
(a pulzus 100 alá süllyedjen)
Szervezeti forma: egyénileg (3 - 5 km)
csapatban (10 - 20 km)
Periodizálás: az előkészítő periódusban és versenyidőszakban is
tapering idején
Ciklizálás: versenyidőszakban szerdán vagy/és csütörtökön verseny előtti napon egy rövid EB ajánlott
Tanácsok az edzéshez: alapkövetelménye a jó alapállóképességi szint és minimum 3 hét erőállóképességi hegyi edzés nagy versenyterjedelem esetén kis EB terjedelem minimum 30 perc bemelegítés GA2 , kb. 40 perc levezetés KBPedálfordulat orientált fejlesztő edzés (EB/MO)
Célja: - versenyspecifikus állóképesség fejlesztése
- a magas fordulatszám iskolázása
- a szervezet szoktatása a tejsav leépítésére
Energianyerés: aerob-anaerob átmenet (zsír- és szénhidrát anyagcsere)
Laktát: 3 - 6 mmol/l
Pulzus: az egyénre meghatározott 10-es tartományban (145-175 között)
Pedálfordulat: 100 - 120
Áttétel: a pulzusnak és pedálfordulatnak megfelelően
52×14-20
53×15-20
Teljesítmény: 200 - 350 Watt
Időtartam: maximum 2 óra
Táv: 3 - 10 kmIdőfutam fejlesztő edzés (EB/ZF)
Célja: - a teljesítőképesség növelése az országúti időfutam számokban
- időfutam versenyeken bemelegítésként való alkalmazás
Energianyerés: aerob-anaerob átmenet felső tartománya (szénhidrát anyagcsere)
Laktát: 3 - 6 mmol/l
Pulzus: az egyénre meghatározott 10-es tartományban (145-175 között)
Pedálfordulat: a versenyen használt
Áttétel: a versenyen használt
Teljesítmény: 300 Watt felett
Időtartam: maximum 2 óra
Táv: 3 - 50 km
Terep: egyéni, páros, csapat - sík
hegyi egyéni - emelkedőMódszer: ismétléses
ismétlésszám: 2 - 6
résztáv: 3 - 5 - 10 - 20 - 30 - 50 km (síkúti időfutam)
5-től 15 km-ig terjedő hegy (hegyi időfutam)
pihenő: a starthoz visszatérés ideje, kb. 20 perc KB
(a pulzus 100 alá süllyedjen)
Szervezeti forma: egyénileg (egyéni és hegyi)
párban (páros)
csapatban (csapat)
Periodizálás: az előkészítő periódusban és versenyidőszakban is
tapering idején
Ciklizálás: versenyidőszakban szerdán vagy/és csütörtökön
verseny előtti napon egy rövid EB ajánlott
Tanácsok az edzéshez: motorvezetéses edzésként is alkalmazható
teljes időfutam felszereléssel
minimum 30 perc bemelegítés GA2
minimum 40 perc levezetés GA1 és KB
Terep: enyhén lejtő vagy hátszeles sík szakaszokMódszer: ismétléses
ismétlésszám: 2 - 6
résztáv: 3 - 5 - 10 km
2-3×10 km
3-6×3-5 km
pihenő: a starthoz visszatérés ideje, kb. 20 perc KB
(a pulzus 100 alá süllyedjen)
Szervezeti forma: egyénileg (3 km)
csapatban (5 - 10 km)
Periodizálás: az előkészítő periódusban és versenyidőszakban is
tapering idején
Ciklizálás: versenyidőszakban szerdán vagy/és csütörtökön
verseny előtti napon egy rövid EB ajánlott
Tanácsok az edzéshez: csak egy terhelési blokk elején alkalmazható, kipihent szervezetet igényel, motorvezetéses edzésként is alkalmazható
nagy versenyterjedelem esetén kis EB terjedelem
minimum 30 perc bemelegítés GA2
minimum 30 perc levezetés GA1Csúcsterhelési gyorsasági edzés (SB/SN)
Célja: - a versenyspecifikus gyorsaság fejlesztése
- az anaerob mobilizációs képesség edzése
- felkészíti a szervezetet az oxigénadósságra, és annak gyors kipihenésére
- laktáttolerancia fejlesztése
Energianyerés: anaerob laktacid
(szénhidrát anyagcsere)
Laktát: 6 - 20 mmol/l
Pulzus: az anaerob küszöb feletti tartomány a maximálisig (180 felett)
Pedálfordulat: maximális, kb. 140 - 150-ig
Áttétel: 52×13-17 53×13-17
Táv: 200 - 300 - 400 - 500 méter
Terep: sík
Módszer: intervall
ismétlésszám: 3 - 5
szériaszám: általában 2
pihenő: általában 1 perc, a pulzus 120-ig süllyedjen
szériaszünet: kb. 5 perc, a pulzus 100 alá essen
résztáv: 200 - 300 - 400 - 500 méter
Szervezeti forma: egyénileg
Periodizálás: az előkészítő periódus végén
versenyidőszakban elmaradt verseny pótlásaként
tapering idején
Ciklizálás: versenyidőszakban kedden vagy szerdán, de csak kevésszer
Tanácsok az edzéshez: csak alapos bemelegítés után végezhetőCsúcsterhelési gyorsasági állóképesség edzés (SB/SA)
Célj- a versenyspecifikus gyorsasági állóképesség fejlesztése
- az anaerob mobilizációs képesség edzése
- az oxigénadósság tűrésének és kipihenésének fejlesztése
- laktáttolerancia fejlesztéseEnergianyerés: anaerob laktacid
(szénhidrát anyagcsere)
Laktát: 6 - 20 mmol/l
pihenési érték: 4 - 6 mmol/l
Pulzus: az anaerob küszöb feletti tartomány a maximálisig
csapatban a pozíciótól függően ingadozik
Pedálfordulat: 150-ig
Áttétel: 52×13-17 53×13-17
Teljesítmény: gyorsításnál 1300 Watt-ig
vezetésben 700 Watt-ig
Táv: 1000 - 2000 - 3000 - 4000 méter
Terep: sík
Módszer: intervall
ismétlésszám: 3 - 5
szériaszám: 1 - 2
pihenő: 3 perc, a pulzus 120-ig süllyedjen
szériaszünet: 20 - 25 perc, a pulzus 100 alá essen
résztáv: 1000 - 2000 - 3000 - 4000 méter
Szervezeti forma: egyénileg
csapatban
Periodizálás: az előkészítő periódus végén
versenyidőszakban elmaradt verseny pótlásaként
tapering idején
Ciklizálás: versenyidőszakban kedden vagy szerdán, de csak kevésszer
Tanácsok az edzéshez: csak alapos bemelegítés után végezhetőGyorserő edzés (K1)
Célja:- a megszerzett izomerő átültetése a speciális mozgásba
- a maximális- és gyorserő javítása
Energianyerés: anaerob alaktacid
Laktát: 2,5 mmol/l
Pulzus: nincs jelentősége, de felmehet 180-ig is
kontroll: a restitúció ideje 110-es értékre
Pedálfordulat: maximális, álló helyzetből megindulva
Áttétel: 52-53×15-16-17
Teljesítmény: 1400 - 2000 Watt
Időtartam: 6 másodperc
Terep: sík
max. 4 - 8 %-os emelkedő
Módszer: intenzív intervall
ismétlésszám: 10 - 12
terhelés ideje: 6 másodperc
pihenő: 5 perc aktív GA1
az 5. ismétlés után 15 perc aktív GA1
Szervezeti forma: egyénileg
Periodizálás: az első előkészítő periódus végétől, az első versenyek előtt
más periódusokban a gyorserő edzettségétől függően
Ciklizálás: versenyidőszakban kedden és/vagy szerdán ajánlott
Tanácsok az edzéshez: egy GA edzés 1. órájában az alábbiak szerint:
minimum 15 perc GA1 bemelegítés
gyorserő program, aktív pihenőkkel
GA1 edzés folytatásaGyorserő edzés ergométeren (K2)
Célja: - a maximális- és gyorserő fejlesztése
- a húzó- és taposóerő komplex fejlesztése a hajtástechnika javításához
Energianyerés: anaerob alaktacid
Pulzus: nincs jelentősége, de felmehet 180-ig is
Pedálfordulat: kezdetben 70, majd 4 hetente 10 fordulattal növeljük 100-ig
A terhelés nagysága: maximális
Időtartam: 20 másodperc
Ismétlésszám: 10
Szériaszám: 3
Pihenő: 1 perc (aktív)
Szériaszünet: 15 perc (aktív)
Periodizálás: az első előkészítő periódus végétől az első versenyekig
Tanácsok az edzéshez: bemelegítés: 20 perc GA, 150 - 200 Watt, 80-90 ford/p.
fő rész: 10 ismétlés, 3 széria, aktív pihenők
levezetés: 10 perc KB fékezetlenülErőállóképességi edzés ergométeren (K3/E)
Célja: speciális erőállóképességi edzés
Energianyerés: anaerob laktacid
Laktát: 6 mmol/l felett
Pulzus: nincs jelentősége, de felmehet 180-ig is
Pedálfordulat: 80 - 100
A terhelés nagysága: maximális
Teljesítmény: 600 - 700 Watt
Időtartam: 75 másodperc
Ismétlésszám: 6 - 12
Pihenő: 15 perc (aktív)
Periodizálás: a versenymentes hónapokban, októbertől áprilisig
Tanácsok az edzéshez: bemelegítés: 20 perc GA, 150 - 200 Watt, 80-90 ford/p.
fő rész: 6 - 12 ismétlés aktív pihenőkkel
levezetés: 10 perc KB fékezetlenülErőállóképességi hegyi edzés (K3)
Célja: - az erőállóképesség fejlesztése
- hegymenő képesség javítása
Energianyerés: aerob-anaerob átmenet
Laktát: 3 - 6 mmol/l, de függ a terhelési szakaszok hosszától:60 perc felett 2 - 4 mmol/l
30 - 60 perc 3 - 5 mmol/l
2 - 30 perc 4 - 7 mmol/l
2 perc alatt 6 mmol/l felettPulzus: az egyénre megadott 10-es tartományban
Pedálfordulat: 40 - 60
Áttétel: a pulzus - pedálfordulat - teljesítmény eredménye a terepnek megfelelően
39×16-tól 53×15-ig
Teljesítmény: 250 - 300 Watt a 30 percnél hosszabb emelkedőkön
300 Watt felett a rövidebb emelkedőkön
A terhelés nagysága: szubmaximális folyamatos terhelés
Időtartam: 120 perc maximum
Ismétlésszám: 1 - 12 a hegy hosszától függően
Pihenő: hosszabb résztávok esetén 20 perc aktív pihenő KB
Táv: az edzésegység hossza osztva öttel maximum
Terep: lehetőség szerint 7 - 10 %-os emelkedő
Módszer: ismétléses
Szervezeti forma: egyénileg
Periodizálás: a második előkészítő periódustól kezdve a versenyidőszakban is
Ciklizálás: 2-es blokkban alkalmazzuk
Tanácsok az edzéshez: bemelegítés: minimum 30 perc GA2
levezetés: 15 - 50 km GA1 kis áttétellel, esetleg motor mögött
A K3 betéteknek az edzésegység első felében kell lenniük.
Az edzés során nyeregben ülve folyamatos tempójú haladást produkálunk, figyelve a körkörös hajtásra és a helyes légzéstechnikára. Térdfájás estén abba kell hagyni, kivizsgáltatni az okát, panaszmentesség esetén óvatosan újra fel kell építeni.
Az erő és a motorikus képesség optimális fejlődése érdekében minden K3 edzés után este fékezetlen görgőn 20 percet hajtsunk 120-as pedálfordulattal (42×19).Erőállóképességi hegyi edzés tempó- és ritmusváltásokkal (K4)
Célja: - az erőállóképesség fejlesztése
- hegymenő képesség javítása
- versenyszituáció szimulálása hegyen
Energianyerés: aerob-anaerob átmenet
Laktát: 3 - 6 mmol/l
Pulzus: az egyénre megadott tartományban
Pedálfordulat: 40 - 80
Áttétel: versenyáttétel, ritmusváltásnál pörgősebb áttételre kapcsolunk
Teljesítmény: 250 - 300 Watt a 30 percnél hosszabb emelkedőkön
300 Watt felett a rövidebb emelkedőkön
A terhelés nagysága: szubmaximális folyamatos terhelés tempó- és ritmusváltásokkal
Időtartam: 20 - 120 perc tiszta menetidő a hegyen
Ismétlésszám: 2 - 5 a hegy hosszától függően
ismétlésenként 3 - 5 maximális tempóbetét és hegyi véghajrá
Pihenő: hosszabb résztávok esetén 30 perc aktív pihenő KB
Táv: az edzésegység hossza osztva öttel maximum
hegyi szakasz hossza 6 - 15 km legyen
tempóbetétek hossza 200 - 500 méter
Terep: lehetőség szerint 7 - 10 %-os emelkedő
Módszer: ismétléses
Szervezeti forma: egyénileg , csoportosan
Periodizálás: versenyidőszakban
Tanácsok az edzéshez: bemelegítés: minimum 30 perc GA2 levezetés: 15 - 50 km GA1 kis áttétellel, esetleg motor mögött
Az erő és a motorikus képesség optimális fejlődése érdekében minden K4 edzés után este fékezetlen görgőn 20 percet hajtsunk 120-as pedálfordulattal (42×19).Erőállóképességi hegyi edzés tempónöveléssel (K5)
Célja: - az erőállóképesség fejlesztése
- hegymenő képesség javítása
Energianyerés: aerob és anaerob (zsír- és szénhidrát anyagcsere)
Laktát: 6 mmol/l
Pulzus: meghatározott mértékben folyamatosan növelve az anaerob küszöb átlépéséig
Pedálfordulat: 60 - 80
Áttétel: versenyáttétel
A terhelés nagysága: maximálisig
Ismétlésszám: 2 - 5 a hegy hosszától függően
Pihenő: 20 - 30 perc aktív pihenő KB
Táv: a hegy hossza 5 - 15 km legyen
Terep: lehetőség szerint 7 - 10 %-os emelkedő
Szervezeti forma: egyénileg
Periodizálás: a második előkészítő periódustól kezdve a versenyidőszakban is
Tanácsok az edzéshez: bemelegítés: minimum 30 perc GA2
levezetés: 15 - 50 km GA1 kis áttétellel, esetleg motor mögött
Bemelegítés után elkezdjük a hegyet. Meghatározott időnként (pl. 1 perc) a pulzust 5 ütéssel növeljük. A K5 terhelés akkor ér véget, ha átléptük az anaerob küszöböt.
Az erő és a motorikus képesség optimális fejlődése érdekében minden K5 edzés után este fékezetlen görgőn 20 percet hajtsunk 120-as pedálfordulattal (42×19).Szóval ezt kell követni ! Aztán, senki ne mondja , hogy én nem szóltam
-
venember83
nagyúr
-
ludsimon
veterán
Ma a hosszabb úton fogok hazamenni.
November óta először fogom ma este használni a Mickey Mouse-t.
Már hiányzik a napsugár éjszaka.
120 lumen nem az igazi.[ Szerkesztve ]
undefined
-
amargo
addikt
válasz Manitou #48681 üzenetére
Most néztem vissza a logjaimat és 6km-es körön félkörökre van bontva, mivel fordulásnál úgy is leesik a pulzusom, meg addigra elfogyok.
Runner_fxr: Saját tapasztalataim alapján 10mp alatt - melegedve -, már normál zónába kerülök. Ettől függetlenül én is azt vallom, hogy lehet érezni, főleg sportolói múlttal. De az embernek vannak jobb és rosszabb napjai. Egy rosszabb napon a 160-170-as pulzust is soknak érzem és nem merek tovább menni, stb.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz venember83 #48684 üzenetére
De legalább scandium nekem megfelelne.
-
koshmar
őstag
A scandium, mint anyag, mennyire jó bicikliváznak?
Mit tudtok róla?
A króm-molibdén vajon nem jobb?Mer' az én kecském króm-molibdén vázas, és évek óta napi szinte egykerekezek vele, mert veretem agyba-főbe, és bírja. Egyedül a kormánynyak nem, de hát az egyértelmű.
Sőt, igazából én még magnéziumról hallottam.
[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #48684 üzenetére
Nekem sem tetszik annyira az a kona, viszont a gazdája tudta mi a jó, mert egy stupjumpert vett helyette
Cube Stereo -Sting?
Tibii91
jobb mint a cro-mo elhihetedCro-mo is jó, csak már kiment a divatból. Rugalmasabb mint az alu , de tartósabb elvileg, viszont nehezebb.
Gyártanak még új Cro-mo vázas komolyabb gépeket egyátalán? Szerintem már régen nem.
[ Szerkesztve ]
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz koshmar #48690 üzenetére
Maradjunk az ötvözőanyagnál... Talán másként lehet megmunkálni és a hegesztéseknél vékonyabban tudják hagyni a csövet, meg jobbak különböző anyagtulajdonságai. Teljesen én sem vagyok tisztában vele, csak valami ilyesmi rémlik. Majd kijavítanak ha akarnak. Még egy ilyet találtam: [link]
-
koshmar
őstag
Ahan, elolvastam.
Én régebben a magnéziumról is olvastam.
Asszem a Merida gyárt jó megnézium vázas bicókat.Anno a magyarok is próbálkoztak ezzel, csak arra nem jöttek rá, hogy a vázat minden négyzetcentiméterén (belül is!!) felületkezelni kell, mert ha nem, akkor (nem tudom, pontosan hogy) károsodik.
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
cantus
tag
sziasztok!
Városi biciklit szeretnék venni, olyat aminek duplafalú felnije van, erős küllői és normális gumija. Elegem van a mostani city bike-omból, mindig defektet kapok, vagy a kerék adja meg magát, a V fékeket hiába cseréltem fémekre, rakás pénzt kifizettem, de semmivel se fékez jobban. Sajnos a rengeteg bicikligyilkos városi szegély és kátyú nem tett neki jót. Szóval tudtok ajánlani egy készen összeszerelt strapabíró kerékpárt, amit munkába járáshoz, suliba és boltokba bicajozáshoz használnék. 186 cm vagyok és 78 kg. Legyenek szép nagy kerekei. Napi 5-10 km-et tekernék a városban.
Nem értek a bicajokhoz, a Hervisben néztem ki egy Sirocco bicajt, az elég masszív volt, csak váltó is volt rajta, az meg nekem felesleges. Nem tudok sajna se szerelgetni, se építeni magamnak bicajt. Ezért készen vennék vmi masszívat, amit max zsírozgatnom kellene meg takarítani, de jobban ne kelljen hozzányúlni.
Az összeg, amit rászánnék az 60ezer.
Köszönöm az ötleteket, javaslatokat.
-
fpeter07
veterán
-
-
lorcsi
veterán
mit jelentenek ezek a futáros szlengek:
ragmeg nyélen, gyász, meg skiddelni ?
-
-
rétisün
veterán
válasz MarioAna #48672 üzenetére
a képek alapján úgy néz ki a dolog, hogy mindkettő jó. de azért ne higgy csak nekem, annyira én nem vagyok otthon a bicajszerelésben, valaki hozzáértőbbet kéne megkérdezni.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!