- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Aktív témák
-
xdx@
aktív tag
Köszönöm a válaszokat.
-
venember83
nagyúr
válasz Dirtyz #48151 üzenetére
Nem láncvonal, inkább a hajtás és a fék oldal különválasztása, másképp kell erős legyen a két oldal. Legalábbis valami ilyesmit mesélt Jorus... Itt a hozzászólás, jobb, mintha én magyarázok: [link]
tekeyagd: Miért, a lábujjaid is aszimmetrikusak lenének?
[ Szerkesztve ]
-
Misály
addikt
válasz venember83 #48157 üzenetére
csak ebben az a vicces hogy akkor nagyobb lancvonal lesz es meg van oldva a problema, ezert sem ertem ezt a megoldast
-
Misály
addikt
Ezt lattatok mar? Ilyenkor sajnalom hogy nem kanadai vagyok
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
Üdv mindenkinek!
Ismét lenne egy nagy kérdésem:
Tárcsaféket tervezek felrakni a jelenlegi V fékek helyett. Én nem is figyeltem, illetve eszembe sem jutott de aztán valahogy beugrott hogy oké oké a féket felrakja az ember, na de mi van a bovdenekkel? Megnéztem a vázamat, és elöl is illetve hátul is csak a fék felfogatásához van kialakítva hely, a bovdeneknek semmiféle helye nincsen... Ilyenkor ezt hogy lehet megoldani?
Első körbe nekem hirtelen a gyors kötöző jutott eszembe hogy azzal a vázhoz rögzíteni a fékbovdent, bár nem tudom így mennyire feszülne meg alapjáraton maga a bovdenhuzal. Valakinek valami ötlete? -
rétisün
veterán
válasz F_Gergely #48161 üzenetére
ahogy a v-fékhez el volt vezetve a bovden, addig hagyhatod ugyanúgy, onnantól meg végig bovdenházban el tudod vezetni, pár helyen kábelkötegelővel (vagy gyors kötöző, ki hogy ismeri) rögzitve a vázhoz.
nekem csak a dolgozóbajárós bicajon van elől van tárcsafék, ott végig bovdenházban fut, két helyen rögzítve a villához.Misály: én valahogy nem vágyom kanadába, legalábis a videó láttán nem, de ez nem is csoda outis létemre
de egyébként is, itt is elég hosszú nekem a tél, kanadában meg még hosszabb....[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
F_Gergely
őstag
RST teló van rajta de 160-asnál nagyobbat nem is terveztem, első féket csak lassításra szoktam használni, igazából hátulra kell a lényeg, csak a v-fék-el az a bajom ha terepre megyek és kicsit mélyebb sárba, vagy pocsolyába akkor lényegesen csökken a fék hatékonysága és mivel a tárcsa a kerék középpontjában van az nem lenne sáros/vizes terep esetén így nem csökkenne a fékező erő.
Olvastam róla már régebben is hogy rossz villa esetén a tárcsa egyszerűen elcsavarja/ eldeformálja az első villát. Majd tervek közt szerepel a villa cseréje is de addig meg finoman használom az első féket -
koshmar
őstag
-
rétisün
veterán
válasz koshmar #48169 üzenetére
fékváltókar? pl ez is az, amilyet én használok a konán, nem olyan nagy dolog, vagy te egész másra gondolsz....igaz, sokan inkább outira gondolnak, ha fékváltókarról van szó.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
F_Gergely
őstag
válasz koshmar #48174 üzenetére
Hát nálam a fékváltókar azt jelenti hogy a fék és váltó kar egyben van tehát nem két külön dolog.
Az amit te mondasz annó BNV bringa expon próbáltam ki a fék kart le vagy fel tolod és ugy váltasz, nekem két problémám volt vele:
1. sok váltás után állati hamar elfárad a kezed
2. fékezni és váltani nem tudsz egyszerre én pedig rendszeresen ezt teszem, és ennél ezt kivitelezni nem lehet. Vagy váltasz vagy fékezel kettő együtt nem megy. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Misály #48160 üzenetére
Ugyan az a pálya 1080P-ben! Én el tudnám viselni ezt a környezetet!
-
LEFTHORSE1
őstag
válasz Dirtyz #48151 üzenetére
Igen, a láncvonal miatt is, de ennél fontosabb dolog miatt is, a fogaskerekek felőli agyperemet kiljebb teszik, így a kerék mindkét oldalát azonos dőlésü küllőkkel lehet lefűzni a felni sikjához képest. A szimetrikus hátsó villás vázakba, ha 7-9 fogaskerekes agyat teszünk annak a küllőzését asszimetrikusra kell fűzni, tehát a jobb oldalon levő küllők meredekebben állnak mint a bal oldaliak a felni síkjához viszonyitva, így is elég erőss kereket kapunk (ha jó feszesek a küllők) de az tény hogy a kerék a jobb oldalról jövő ütésekre kevésbé lesz ellenálló mint a bal oldalról jövőkre
Cseberből vederbe
-
rétisün
veterán
válasz F_Gergely #48178 üzenetére
mondjuk én pont most tervezek helyette külön fék, és váltókart, mert első váltó nem kell nekem városban.
meg persze dual control van az outin is. mondjuk ott se fékezek meg váltok egyszerre.war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
F_Gergely
őstag
válasz rétisün #48185 üzenetére
Én szeretek fékezni és váltani egyszerre, mert a váltót ugyan úgy használom mint autónál tehát folyamatosan váltok le és fel mindig az optimális és kényelmes fordulathoz megfelelően.
Ahogy lassítok úgy váltok szépen vissza, hogyha indulni kell könnyű legyen tekerni, majd szépen váltok lefele a nehezebb fokozat fele. -
F_Gergely
őstag
A 32 vagy 36 küllő esetében mi a különbség? Melyiket lenne érdemesebb használni?
-
Misály
addikt
válasz F_Gergely #48187 üzenetére
Megintcsak a sajat tapasztalataimat tudom mondani ( mivel en is szoktam egyszerre valtani es fekezni ), en sram valtokart hasznalok, huvelykujjas minden ujjad rajta lehet a feken ( az egy avid juciy 3 ) .
Ezert masutt mar ugrottak a torkomnak, de ha egyszer kiprobalsz egy olajos feket, onnantol az osszes bowden-es megoldas ratyinak tunik fekero es adagolhatosag tekinteteben, igaz konnyebben lehet oket szerelni. Rst gilat meg mar a 160-as tarcsa is csavarja ( bar mechanikus tarcsavalfekkel meg nem probaltuk ).Suly. Tobb kullo masszivabb kerek, ha terepezel es 80 kg felett vagy szerintem erdemesebb 36os kerekeket hasznalni. Es persze a kullo se mindegy, en kertem feketet egy boltban majd kiderult hogy csak DT volt es azzal fuztek le a kerekeimet darabja 200 ft volt szivtam is a fogamat rendesen, viszont nagyon strapabiro lett tole a kerek.
[ Szerkesztve ]
-
Misály
addikt
válasz Runner_fxr #48180 üzenetére
Szerintem ket honapig csak sikitozasra lennek kepes ebben a parkban
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #48183 üzenetére
Emlékeim szerint a topikban hárman vagyunk dual control tulajdonosok (részemről Deore LX). Én már a külön visszaváltásra szolgáló fület is leszereltem róla, csak a kart használom. Az esetek jelentős részében simán lehet egyszerre fékezni és váltani, tekintve, hogy általában elsővel fékezek (bal kar), ezalatt a hátsó váltón tudok váltani (jobb kar). Hegynek felfelé jól tud jönni, hogy a szarvba kapaszkodva annak elengedése nélkül is simán lehet váltani egy ujj kinyújtásával.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
ludsimon
veterán
.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
rétisün
veterán
-
Tamoo
MODERÁTOR
Én meg felfelé nem fékezek lefelé meg nem váltok
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #48193 üzenetére
Azt ne mondd, hogy nem váltottál még hegymenet közben.
-
LEFTHORSE1
őstag
Összeraktam a piros bringámat, így néz ki [link]
Cseberből vederbe