Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
válasz HoTaZo #14153 üzenetére
De itt nem is tengelyre büntettek meg, hanem össztömegre. Ha csak a mért tengelyeket összeadod az önmagában 34 tonna, a két tengelyes vontatókon a kormányzott nem nagyon szokott lenni 6 tonna alatt.
Nálam azért volt a kormányzott mindig könnyebb, mert hosszú tengelytávos 3 tengelyes vontatóval jártam, a két tengelyes gépeken volt nálunk 9 tonna felett is<tRucKdriFteR>
-
HoTaZo
addikt
Nem bizony! Ezért volt kénytelen a megbízó kifizetni. A tengelysúlyok alapján jó voltam. A papírokon 24,5t az áru, a szerelvény üres súlya 15,2t, az 39,7t, de mégse.
Amikor lerakodtam, a darus fickó letette a földre, lenullázta a daruja táráját, kiemelte és 15, valamennyit mért. Arról, meg a katalógusról (amiben benne van az összes daruelem összes adata) sem csinálhattam már képet. Mert rájöttek, hogy akkor a megrendelő (aki bérelte a darukat) követelheti rajtuk az összeget.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
veterán
Van egy Kievi körfuvar, jól fizet. Nem érdekel valakit?
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
HoTaZo
addikt
válasz Freiherr #14156 üzenetére
Ja, ritkán kell kiszedni az összeset. Nagyon jó pálcám van hozzájuk. Ha normális a targoncás és nem csak rakná- rakná a cuccot, akkor jól lehet haladni. De, az is igaz, hogy pólócsere, mosakodás garantált utána.
Egyszer vittem eddig gumit mindössze.
A legszarabb, amikor az árutól nem tudod berakni a lécet...(#14157) Somatom :
(#14160) Somatom : Ez most nekem túl morbid volt.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
Le-felrakó helyen meddig használható az out?
Másik kérdés a tachocenter.hu oldalon olvasottak alapján valóban az out használatakor pontosabban annak végén nyomtatni kell majd lebélyegezni, aláírni stb?
-
veterán
válasz Teodor52 #14162 üzenetére
Akkor kell bélyegeztetni, ha a rakodás elnyúlik mondjuk azért, mert repülő esett a gyárra. Ezért te kilépsz a maximális 15 óra munkaidőből.
Ha kirakod out-ra, és megállít a bag, vagy kapsz egy alap kontrollnál kicsit komolyabb ellenőrzést, akkor az adatok análizálása után két hétig nem fogsz székre ülni.
Out-ra saját telephelyen rakhatod a tachogárfot, vagy ha szervizben van az autó, és ott mozgatják ide-oda. De egy kontrollnál simán nyomtatnak egy v-diagramot, és szevasz.
Franciáknál amúgy simán lehet, hogy pihenőre rakod miközben pakolnak le-fel, közben te világ boldogságával üldögélsz a fülkében, kopognak, és kontroll.
Aztán 2-3-4-5 ezer euro.
Nem tudom megéri-e.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Zolás
addikt
Ha a fülkében pihenek, mi köze hozzá? Ha bent vagyok a rakodásnál azt értem, de ha ott döglök a fülkében vagy kajálok, akkor ahhoz mi köze van?
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
Meddig vagy ott? Ha azt mondják, hogy két óra a rakodás, akkor két órán keresztül szabadon rendelkezel az időddel. Akár ott is hagyhatod az autót. De, ha nem mondanak időt, hanem addig vagy ott, amíg meg nem raknak, akkor nem rendelkezel szabadon az időddel, ergo nem vagy pihenőn.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
addikt
Ahogy Somatom írta, ha tudod, hogy X ideig fog tartani a le-, felrakodás akkor már te rendelkezel az időddel. Ha nem tudod, hogy mennyi idő alatt végzel és nem kell részt venned, akkor készenlét. Németeknél eszembe se jutna megjátszani a pihenőt.
Spanyolban, most el is mentem a boltba. Megbeszéltem a rakodóval, hogy addig elugrok boltba. Még a blokkot is megtartom 28 napig.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Teodor52
senior tag
Gondolom az out idötartama is beletartozik a 24 órás ciklusba, mivel hogy egyéb munkának minősül?
Arra lennék még kíváncsi, hogy hogy is nyomtatják ezt a v diagramot, a tachográf műszerében lévő papírra vagy az ellenőrző hatóság által a tachográfra csatlakoztatott készülékkel és hogy néz ki?
A másik ha ki van véve a kártya, outba van helyezve a készülék és mennek az autóval több órát, honnan tudják meghatározni kivezette az autót?
-
Somatom
veterán
válasz Teodor52 #14173 üzenetére
Ha a rendőr meglát egy ilyen outot, akkor kérdezősködni kezd és ezekre a kérdésekre neked az igazat kell válaszolnod. Ő pedig pontosan tudja, hogy miket kérdezzen. Pl., hogy te hol voltál a több órás out alatt? Pl. kollégám is így szokott rakodni, hogy beleférjen a munkaidőbe, mondván, a rendőr úgysem tudja.
-De, azt csak tudnod kell, hogy ez hol történt, hol szálltál ki az autóból, ahol utánad az az ismeretlen beült és lelkesedésből megrakodott helyetted.
-Persze. A felrakó parkolójában, én meg elsétáltam bótba.
-Ahha. És ha lekérik a cég kamerájának a felvételeit az out időpontjára és Te ott rakodsz bőszen, akkor mi lesz?
Szóval, nem olyan könnyű egy ilyen outot hitelesen megjátszani és sztem ennyit nem ér az egész, mert akkor már Te leszel a hunyó, nem a munkaadód.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Qtya123
őstag
válasz Somatom #14174 üzenetére
Így van.
Továbbá a véleményem az - még ha a szakmát csak kóstolgató alkalmi sofőr vagyok is - hogy a sofőröknek nem azon kellene agyalni, hogy hogyan hozzam össze az OUT-ot, hogy ne büntessen meg a rendőr.
Van 15 óra munkaidő. Rengeteg. Ne azon agyaljunk már, hogy hogyan lehet még több bőrt lehúzni az emberről, amiben önként és dalolva részt vállal és matekol, hogy hogyan hozzam ki a rakodást OUT-al.Ott van az a rengeteg munkaóra, belefér ami belefér, kész. Ha a sofőr önhibáján kívül nem jön ki a lépés, akkor nem jön ki. Másnap is van nap.
(kivétel azért gondolom van, pl ha mondjuk a 3-4 hetes kintlét után hazafelé pont nem adja ki, akkor...)
De ezt, hogy rakodni OUT-ban a szememben az önkéntes rabszolgasors felvállalása. Keresztapámat is megkérték rá. Igent mondott egyszer, majd kétszer, majd háromszor. Utána már nem is kérdezték, hanem úgy szervezik a fuvarjait, hogy számolnak az OUT-al és televerik a napját címekkel, hisz úgyis OUT-ol. Egészségére...
Lehet rosszul látom a dolgokat, mert nem vagyok teljesen a szakmában, de amennyit meg tudok belőle ítélni és a saját értékrendemet is belevinni, az alapján nekem ez a véleményem.Aztán persze lehet koppannék a véleményemmel, ha ez lenne a főállásom, nem tudom mi a mindennapi valóság. (De azért kétlem, hogy minden cég "követeli" az OUT-ot).
[ Szerkesztve ]
-
HoTaZo
addikt
válasz Teodor52 #14173 üzenetére
A lényege az OUT-nak, hogy a forgalomtól elzárt területen végeznek munkát a járművel. Vagy a szervizben karbantartás, javítás stb. Vagy, ha beérkezve a telephelyre, ott kell leraknod, de már elfogy a tevékenységi (13, 15 óra) vagy a munkaidőd (10-12 óra), akkor egy arra jogosult személy, jobb esetben a saját kártyájával (ez esetben nem kell OUT sem), más esetben OUT-ban elvégzi a lerakodást helyetted.
Vagy egy extrém példa: bányában, építkezésen, közúti forgalomtól elzárt területen kell dolgoznod, de úgy, hogy reggel a teherautóval vezetsz oda, a telephelyről 2 órát, ott akár 10-11 órát is körözhetsz OUT-ban, majd este mehetsz vissza 2 órát, s csak a Munkatörvény könyvben meghatározott 40 perc pihenőt kell kivenned.
De mindenesetben dokumentálni kell!Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Teodor52
senior tag
Köszönöm az információkat.
-
titán
Dolgozik esetleg közületek valaki az unix autónál?
-
Somatom
veterán
Gebedjen meg az irányítóm! Holnap mennék haza, erre ma még kiküld Svájcba. Nem csak a ma reggeli lerakómat csináltam meg tegnap, de még meg is raktam a svájci fuvart. Csakhogy ezt itt, a közelben kell vámolnom. A vám 8 -kor nyitott, de az ügyfél még nem küldött vámazonosítót. Szóval, hazamenés előtti napon 14 órája dekkolok megrakva, miközben a svájci határig több, mint 300Km -em van.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Kíváncsi leszek a végére. Az a mázlijuk, hogy van egy kolléga, akit haza kéne vinnem és ő ott fog várni holnap a telephelyen. Ha egyedül lennék, akkor most átállnék fékezett habzásra és holnap beragadnék Svájcban. Oda nem tudnák leküldeni a váltást. Akkor már az irányítóm is vakarná a fejét. Csütörtökön délelőtt begurulnék a telephelyre és mondanám a kisasszonynak, hogy ez akkor ugye plusz egy napi pénz.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
veterán
-
HoTaZo
addikt
Sziasztok!
Ma sikerült kicsesznem magammal.
Nagyon szűkös volt az idő, hogy 9 óra vezetéssel bejussak a telephelyre. Már ellőttem a 2db. 10 órás vezetésemet, így 9 órában kellett megtennem a 750km-es távot. ADR-rel már cinkesebb, de bevállaltam a 87km/órás tempomatot. Úgy is tűnt, hogy ha tudom tartani, akkor be is érek 9 órában.
Aztán jött a proseccoi alagút, amit ki kell kerülnünk az SP1-esen. Amikor Szlovénia felől megyek, nincs is gond, szépen ki van táblázva az ADR útirány. Most először jöttem erre vissza ADR-rel, s ez a tábla most nem volt ott. Pofáztam is a telefonon, így túl mentem a kereszteződésen. Na, itt már éreztem, hogy baj van, meg kell fordulni. Megállási lehetőség 0, mentem a GPS után. S, itt kötöttem ki. Emelkedőn, egyre szűkülő utcákon át, idáig, ahol már annyit anyáztam, hogy a hangom is elment. Itt olyan szűk volt, hogy mérve 2.9...m-t mutatott a távmérőm. Kiszálltam, megnézni, hogy van-e értelme szuszakolni a szerelvényt. Szerencsére, egy temető bejárata van feljebb, vissza tudtam tolatni rá, hogy megint tükröt behajtva menjek a szűk szakaszon. De még ott volt a jobbos kanyar, amiről nem tudtam, milyen szűk lesz. A kereszteződésről már tudtam, hogy kiszabadulást jelenti. Jó ½ órát veszítettem a mutatvánnyal, így taposva is csak 9:27-ben értem be. Pedig jó is lehetett volna...Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
Van a rendszeres heti pihenőidő közötti 144 óra.
Ha vasárnap délután 5 órakor lejár a 45-ös, de a 90 óra vezetés is megvan, akkor hiába jár le a pihenőm, megkell várni a tachográf átváltását, ami hétfő hajnali 2 óra, hogy lenullázza az utolsó két hét összesített vezetési időt?Ez az átváltás nem teljesen tiszta, eltudnátok magyarázni, hogy is van ez?
-
Zolás
addikt
válasz Teodor52 #14191 üzenetére
Ha elfogy a kétheti vezetési idő, megvárod a hétfő nulla órát. A tacho nem a helyi idő szerint számol, hanem utc időben, de ez téged nem kell hogy zavarjon.
Még az a 144 óra érdekel, hogy az honnan jön és kivel van?Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
válasz Teodor52 #14191 üzenetére
Érdekes problémakör. Szerdai váltóként hány órát vezethetek a két hetem alatt? Szombat estig 29 -et (2x10+1x9). A következő héten 56 -ot (2x10+4x9), majd jön egy 45 -ös pihi. Aztán a szerdai végzésig megint 29 óra. A két hetem alatt ez összesen 114 óra a 90 helyett úgy, hogy a tacho nem dob rá hibát, mert vasárnap nullázza a hetet.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Teodor52
senior tag
"Még az a 144 óra érdekel, hogy az honnan jön és kivel van?"
144 óra"tacho nem a helyi idő szerint számol, hanem utc időben, de ez téged nem kell hogy zavarjon."
Hetfő 00:00-kor nulláz?Elnézést a kérdésemért, de honnan tudja a tachograf hogy melyik két hetet kell nullázni?
Somatom: nem semmi
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
Zolás
addikt
válasz Teodor52 #14194 üzenetére
A linkeden ott a válasz is a hét fogalmánál.
Nem két hetet nulláz, csak a két héttel ezelőttit. A múlt hetihez igazítod az aktuális heted. Ha múlt héten 55 órát vezettél, most 35 óra után pihi. Hiába vagy 45 órás pihi után. Múlt heti és aktuális heti vezetés= 90 óra max.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Vaze
őstag
Jol megvan bonyolitva ez a vezetesi ido meg piheno ido meg minden
MSI Raider GE78 HX 13V Intel® Core™ i9-13980HX -- GeForce RTX 4090, GDDR6 16GB -- 32GB, 2TB SSD
-
Zolás
addikt
Igazából olyan mint a vezetés elmélet, meg a gyakorlat. Leírva kusza az egész. Amikor meg csinálod, jön magától.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
Én a célt nem értem. Nem az lenne, hogy adott két munkahéten ne vezethess többet 90 -nél, mert az szerintük túl megterhelő lenne?
"Abban az esetben, ha valaki pl. szerdán reggel 6 órakor indul, un. „tiszta időkkel”, akkor nem kötelező (de nem is tilos!) hétvégén heti pihenőt tartania, hanem dolgozhat kedd reggel 5:59-ig, ha olyan országban tartózkodik, ahol nincsen hétvégén tilalom, vagy pedig mentes a közlekedési korlátozások alól."
Ha vki szerda reggel hatkor kezd, az kedd reggelig vezethet 56 órát. Aztán tart ugyanannyi pihenőt, mint az, aki a hétvégére áll meg. Akkor a következő hat napjában mennyit vezethet? Mivel a tachográf a második vasárnapján törli az indulás hetén szerda reggel 6 -tól, vasárnap 24:00 -ig vezetett idejét, ezért csak a hétfői, keddi vezetőidejét fogja mutatni, ami lehet csak 18 az 56 -ból. Erre símán rádobhatja a következő 56 -ot, a tachográf szerint nem fogja elérni a 90 -et. A valóságban viszont jóval túlvezeti a két munkahetén.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs