- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Apple notebookok
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Milyen TV-t vegyek?
- ASUS notebook topic
- Milyen monitort vegyek?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
Új hozzászólás Aktív témák
-
proof88
addikt
válasz concret_hp #5548 üzenetére
Na igen, amikor már nagyon hideg volt és oktatásra jártam, kipróbáltam milyen lightos cipő helyett bakancsban... hát az volt az utolsó, hogy bakancsban kipróbáltam a vezetést, sajnos cipóben is néha úgy éreztem, hogy beakad a lábam valahova.. 48-as lábam van, bár asszem a bakancs 48-as volt, viszont a cipő 48 és feles. Mondjuk lehet, hogy most már nem lennének ilyen gondjaim, nem tudom... a cipőfűzőket is mindig betuszkoltam a cipőbe, ne lógjon ki a masni sehol... majd letisztítom a talpát a cipőnek és megnézem, milyen benne vezetni G25-tel, mert azt már megszoktam mezítláb is.
-
whitezo88
nagyúr
én meg holnap megyek 6. forgalmi vezetésre (a kötelező 10ből) de jó lenne már nem követnék el pár hibát amit mindig elkövetek... (főleg az óra 2. felében mikor már fáradok)
-indexelek x irányba, megvárom míg mehetek és y irányba akarok továbbmenni, ezt minden órán eljátszottam 1x.
-durván váltok, legutóbb is lebaszott elég rendesen és félreálltunk h most akkor tanuljam meg végre x-y közt hogy kel váltani, nem áthúzva keresztbe.
-néha kanyarodás előtt elfordítom a kormányt, önkéntelenül is, illetve néha le akarom vágni a nagy ívű kanyart.
-ez már ritka, de váltásnál nehezen tartom egyenesben, pedig nem szorítom.
-legutóbb ez sem volt, előtte igen: index-sávváltás egyszerre. -
No-kia
addikt
Bukta,egy aszony miat,már az útca elején látam hogy az út szélén ál,de nem mozdul(hajléktalan voltsztem) és melete befordultam az útcába,ezel veszélyhelyzetet teremtve. Pedig maga a vezetés tökéletesen ment,ezt a vizsgáztató is mondta :@
Nokia 500 | Ford Sierra 2.0i | Dell N5010
-
proof88
addikt
válasz whitezo88 #5557 üzenetére
egyébként az utolsó forgalmi órák végére nagyjából elég finoman vezettem, viszont egy dolog megmaradt, amiért mindig lecseszett az oktató: nagy sebességgel esek be a kanyarokba... viszont vizsgán nagyon figyeltem erre... és mindig figyelni kell, hogy kanyarodás előtt intézd el a váltást és emeld a kuplungot, hogy a motorfék a segítségedre legyen...
szimulátorokban ezt sokszor meg lehet figyelni, pl. F1 Challengeben Monacoban nagyon érdemes használni a motorféket, gyakorlatilag amikor jössz le a Grand Hotelnél (ami egy nagyon lassú hajtű kanyar), akkor utána végig 1-es fokozatban lehet menni utána és ott trükkösen kell menni, gyorsítani és lassítani is, de gyakorlatilag csak a motorféket használom fékezésre, mert 1-esben az jó erős... és persze 1-esben lehet a legjobban gyorsítani... szóval amikor az ember a legjobb köridőt akarja összerakni, akkor már bizonyára tudja, hogy hol kell a motorfékre hagyatkozni a fék helyett... bár F1-ben bal lábbal fékeznek, én maradok a jobb lábas fékezésnél, hogy majd ha végre vezetek forgalomban, ne érezzem annyira, hogy elszoktam, nem tudok már semmit.
A motor erejét egyébként nagyon sok helyen optimálisabbra lehet hozni, ha tudod mikor válts fel, illetve le, pl hosszú íves úton, ami nem kanyarodik balra vagy jobbra, csak mondjuk terel kicsit egyik irányba, tehát végül is valamennyire kanyarodik, de aztán megy egyenesen tovább, ott is jó visszaváltani... pl forgalmi órán is volt olyan hely, ahol 35-45 körüli sebességgel mentünk, egyenesben ez 4-est jelentett, viszont az ív előtt jobb visszaváltani 3-asba, mert könnyebb "kihúzni" az autót az ívből, aztán amikor megnyugszik az út, értsd egyenesben folytatódik tovább, vissza lehet rakni 4-esbe. De az egész móka alatt a sebesség konstans.
Meg ugye azért is érdemesebb kanyar előtt elintézni a visszaváltást, mert úgy jobban tudsz koncentrálni a kanyarodás kivitelezésére és amit mondtam, hogy esetleg kanyarodás közben könnyebben megcsúszik az autó, ha akkor váltasz. És ha hirtelen fékezni kell, akkor is jobb, ha nem épp váltás közben van. És ugye ha alacsonyabb fokozatban rántod fel a lábad a gázról és taposol a fékbe, az alatt az idő alatt, amíg tényleg elkezdesz fékezni, már jobban lassít a motorfék, mintha fentebbi sebességben lennél. Kuplungot persze csak akkor kell nyomni, ha már benyomtad a féket, mert különben nem fékez a motorfék sem.Ezt az értekezést azért írtam le egyébként, mert zöldfülű vagyok és ha hülyeséget beszélek, akkor kérlek javítsatok ki!
[ Szerkesztve ]
-
VR6-Fan
veterán
válasz proof88 #5559 üzenetére
azért ezt a 40-50-60-nál ezt a vissza gangolunk 3-ba mert jön egy enyhe kanyar, majd vizsga után nyugotan elfelejtheted .
(nyilván amikor derék szögbe fordulsz kirakod üresbe ráfékezel kuplung és rakod 2/3-as és szép lassan engeded rá a kuplungot és kanyarodsz közben)
és azért ez az 50-es tempo nem olyan egetverő hogy komolyan kelljen alkalmazni a motorféket, mert mire mondjuk vissza pakolsz 4-ből 2-be szép fokozatosan már rég telibe verted az előtted lévőt, nagyobb temponál nyilván megéri használni.
normális autó (értsd nem 1200kg-s 1,0l 3 hengeres corsa) másod magaddal is megbirkózik 40-el is 4.-ben.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Winner_hun
titán
válasz VR6-Fan #5560 üzenetére
(nyilván amikor derék szögbe fordulsz kirakod üresbe ráfékezel kuplung és rakod 2/3-as és szép lassan engeded rá a kuplungot és kanyarodsz közben)
Na így inkább ne. Fékezés előtt nem kell üresbe rakni hadd működjön csak a motorfék. 1: benzinmegtakarítás 2: fékmegtakarítás. Aztán mehet a visszaváltás ha már ott van sebességben, az is kétféle képpen, vagy csúsztatva vagy gázfröccsel.
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
VR6-Fan
veterán
válasz Winner_hun #5561 üzenetére
20-nál azért vagy benyomom a kuplungot vagy kirakom üresbe
toló üzemi lekapcsolás meg állt. 2000RPM felett szokott lenni, a fék megtakarításban ott a pont.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
proof88
addikt
válasz VR6-Fan #5560 üzenetére
Az oktató mondta, mert megvan az esélye annak, hogy menet közben lefulladok. Az enyhe kanyart úgy mondanám, hogy azért eléggé meg lehet érezni, amikor benne vagyok, mert dőlök rendesen, de tempós rész, de annyira azért nem, hogy 4-esbe tudjam tolni neki, és 4-esnél eléggé lecsökkent a fordulatszám. Az oké, hogy egyenesben megbirkózik 40-gyel 4-esben, de egy ív pályáján változik azért a helyzet.
Seat Cordoba volt, de már arra sem emlékszem, hogy benzines vagy dízeles... arra emlékszem, hogy lejtőn való elindulásnál 3-4 ezerig emeltük a fordulatszámot, mielőtt elindultunk volna... bár ez nem tom mennyit segít, de ezzel magabiztosan megindult az autó.
Egyébként a motorfék egy állandó védelem is, aminek váratlan esetben nagy szerepe lehet. Pl, ha hirtelen rosszul leszel, nem mindegy, hogy üresben gurulsz vagy legalább kicsit fékez az autó... persze ez egy elég ritka és kirívó eset. És mindegy, hogy 20-szal vagy 30-cal előre kap telibe a kamion frontálisan, amikor ő mondjuk jött 60-nal, de az is lehet, hogy elütsz valakit és ott nem mindegy, hogy 20-szal vagy 30-cal érsz oda.Viszont ezt a 50-es tempós dolgot nem értem, én nem is mondtam, hogy 50-ről csak visszapakolgatva a sebességeket lehet fékezni.
De a lényeg az, hogy a kanyarodás megkezdése előtt legyen meg a sebességváltás és a kuplung felengedése.
A motorfék szerepét azért is erőltetem, mert ugye sok tanuló vezetőnek gondot jelent, amikor elindulás után egyből kanyar és kanyarodás közben kell váltogatni fel vagy esetleg le, közben forgalomra figyelni. Azért is mondtam, hogy amíg lehet, maradjunk 1-esben és olyankor ha lassítani kell, akkor a gázelvétel eleget lassít ahhoz, hogy már nem kell a fékre lépni, vagy ha igen, akkor is, ha összezavarodik a tanuló vagy bármi van, sokat fékezett az autó a pedálfék nélkül is.
szerk.: vagy lehet másról beszélünk... szóval az, hogy kanyarodás előtt legyen meg a sebességváltás úgy értem, hogy ne kanyar közben váltsunk sebességet, mert akkor úgy kanyarodunk, hogy nincs kontroll alatt az autó. Nekem annak idején folyton az volt a hibám, hogy kis ívű kanyarnál is valamiért kinyomtam a kuplungot, mert féltem, pedig pont az a jobb, ha a motor visz, hiszen fékezik helyettünk.
[ Szerkesztve ]
-
Winner_hun
titán
válasz VR6-Fan #5562 üzenetére
20-nál kanyarodásnál minek kell mindenféle képpen sebesség nélkül menni? Mert itt most a kanyarodásról és az előtte levő útszakaszról van szó.
Mi az a toló üzemi lekapcsolás? Amíg tart a motorfék?
A benyamegtakarításban is itt van, bár csak akkor ha injektoros a kocsi, karburátornár a motorfékkel is kajál...► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
Winner_hun
titán
válasz proof88 #5559 üzenetére
de gyakorlatilag csak a motorféket használom fékezésre, mert 1-esben az jó erős... és persze 1-esben lehet a legjobban gyorsítani...
Ezt ugye csak a játékban? Mert menet közben nem egészséges 1-esbe tuszkolni a váltót ha már feljebb váltottál vele....
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
Winner_hun
titán
válasz proof88 #5564 üzenetére
Mekkora sebességnél van meg az esélye hanyas sebességi fokozatban? Én elvesztettem a fonalat
Az oktató mondta hogy addig pörgesd? Mert ha úgy kellett pörgetni akkor szvsz az valami kis benzines volt. Akkora fordulaton jóformán már mindegyik kocsi magabiztosan megindulAzért is mondtam, hogy amíg lehet, maradjunk 1-esben és olyankor ha lassítani kell, akkor a gázelvétel eleget lassít ahhoz, hogy már nem kell a fékre lépni, vagy ha igen, akkor is, ha összezavarodik a tanuló vagy bármi van, sokat fékezett az autó a pedálfék nélkül is.
Az első sebességi fokozat csak a kocsi "megmozdítására" szolgál, kettesbe nyugodtan bele lehet menni a kanyarok 99%-ába.
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
proof88
addikt
válasz Winner_hun #5566 üzenetére
Igen, csak játékban, azon az adott helyen. Bár F1-ben direkt úgy van tervezve a váltó, hogy 1-esben is használják őket körönként, pl. visszafordító kanyarnál. A minél kisebb súly elérése érdekében pedig a hátrameneti fogaskerék olyan spórolós, hogy legfeljebb 1-3 hátramenetre elég, mielőtt törne, és ugye ott ritkán van szükség hátramenetre, általában egyszerűbb és gyorsabb a full gázos-kanyarodós elfordulás.
Amúgy ezt sokan mondják, hogy nem tesz jót az autónak, ha az 1-est elinduláson kívül használjuk másra is, pl 2-esből vissza. Viszont senki nem mondja meg, hogy miért. Ezt is tanítani kéne szerintem. Sok ember azt sem tudja, hogy a kuplung hogyan működik és mi kopik és hol, szerencsére a neten vannak jó kis magyarázó videók a motorról, váltóról, meg egyéb fontosabb részekről. Szóval nem tudom, miért gáz 1-esre visszaváltani fentről... igaz még nem sokat kutattam a téma után.
szerk.:
Mekkora sebességnél van meg az esélye hanyas sebességi fokozatban? Én elvesztettem a fonalat
tehát 40 körül 4-esben volt meg az esélye, hogy lefulladok. De nem egyenesben, hanem nagy íven. És akkor mondta, hogy javasolt visszaváltani, mert lefulladhatok. A fordulatszám érezhetően csökkent egyenesből ívre kanyarodáskor és végighaladva az íven.[ Szerkesztve ]
-
proof88
addikt
válasz Winner_hun #5567 üzenetére
Az oktató mondta hogy addig pörgesd? Mert ha úgy kellett pörgetni akkor szvsz az valami kis benzines volt.
Megmondom őszintén, csak emlékeim szerint igen. De lehet, hogy én csináltam addig csak, hogy tuti legyen az indulás... de mintha 5-6 ezerig lett volna a skála elérhető része... ugye benzinesnél általában nagyobb a skála? -
Winner_hun
titán
válasz proof88 #5568 üzenetére
Autószerelő haver elmagyarázta, a bizonyos alkatrészeket nem jegyeztem meg, hogy minek nem tesz jót, a lényeg hogy ne.
tehát 40 körül 4-esben volt meg az esélye, hogy lefulladok. De nem egyenesben, hanem nagy íven.
ŐŐőőő izé. Mi az, hogy nem egyenesben, hanem nagy ívben? Adott sebességnél adott sebességfokozatban miért számítana a kocsinak hogy egyenesen vagy kanyarban halad? Ez számomra itt nem teljesen egyértelmű A 40-es sebesség nem épp lassú tempó, nem hiszem hogy lefulladna, max rángatna, hisz a lendület csak viszi. Amúgymeg ha a kanyar tartható 40-nel és előtte már 4-esben mész 40-nel akkor szvsz felesleges visszaváltani. Bár kigyorsításnál lehet lomha lesz, ismerni kéne a kocsit.
Ha a fordulatszám csökkent akkor csökkent a sebesség is. 40-re vagy 40-ről?Benzineseknél nagyobb a skála, jah.
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
proof88
addikt
válasz Winner_hun #5570 üzenetére
Na jó, igazából lehet, hogy úgy volt, hogy amikor a kanyarhoz értünk (ami nem derékszögű, hanem csak az út kerül egy nagyobb szigetet), akkor lassítottam 40-ről 35-re és nem váltottam vissza 3-asba és arra mondta az oktató, hogy ilyenkor váltsak vissza 3-asra, mert amikor a kanyar egyenessé válik és gyorsítanék, lassan gyorsul. Bár mintha ott mondta volna azt is, hogy lefulladhat az autó... nem tudom már.
-
varga911
senior tag
válasz proof88 #5568 üzenetére
Azt se felejtsd el hogy egy F1 váltót pár óra működésre terveznek, utána kuka, míg egy személyautónál azért hosszabb távra kell tervezni. Egyesbe azért gáz visszaváltani, mert a váltó rudazatát nagyon nyírja/görbíti. Persze 5 km/h körül és alatta vissza kell már tolni.
-
proof88
addikt
válasz Winner_hun #5573 üzenetére
Már megvan a forgalmi is, de még nem vezetek... de hamarosan folytatom...
-
bandus
veterán
befizettem a forgalmi vizsga díját is végre, elvileg június vége felé lesz maga a vizsga. jó lenne átmenni elsőre, mert amugy nem tudom befejezni. nem leszek már itt pesten.
igazából nagy hibáim nincsenek, inkább csak figyelmetlenségek, szóval van remény
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
whitezo88
nagyúr
na ma egész jól ment a vezetés bár még van mit ugye javítani. nem mentem rossz irányba mint amerre indexelek, nem váltottam félre (csak majdnem, de megfigyeltem, hogy 1esbe nem ugrik be a váltó, a többibe igen), és kevesebb balesetveszélyt is okoztam mint amennyit ellenem csináltak
-
VR6-Fan
veterán
válasz Winner_hun #5565 üzenetére
no a kanyarodás úgy értem hogy pl főútról fordulak mellék utcába (lényeg hogy 90 fokban)
saját részemről úgy szoktam megközelíteni hogy elveszem a gázt
felmérem az adotszituációt
szép fokozatosan elkezdek fékezni, aztán 20-nál kiveszem az adott sebességi fokozatból és átrakom nagy valószínűségben kettesbe majd mielőtt megkezdem a kanyarodást szép lassan ráengedem a kuplungot, mire kanyarodok meg már nyomom is a gázt hogy minél kevesebb ideig tartsam fel a mögöttem jövőt, már ha van.toló üzemi lekapcsolás az amiről te is beszélsz, mégpedig hogy motor féknél elveszi a befecskendezést (és a gyújtást is némelyik), az ECU.
varga911:olyan kocsinál mi van ahol a váltókulisszát és a váltott bowden köti össze?
1-esbe azért nem nagyon szabad menet közben vissza pakolgatni, mert az egy "húzó" fokozat, ergo olyan rövid mint az isten nyila, a kettes meg jóval hosszabb így a két fokozat (a két fogaskerék) közt baromi nagy a sebesség különbség, ergo az egyes szinkron gyűrűjét baromira terheli a feleslegesen.
amég mozog a kocsi picit is nyugottan elég 2-esbe rakni, gázt adni és nagyon finoman engedni a kuplungot, a rendes autóknak semmi bajuk nem lesz tőle és nem fog az ember lefulladni egy kis gyakorlás után
proof88: 35-50 teszem azt 10sec lenne a kigyorsítás ha vissza váltasz, ha meg 4.-be gyorsítasz akkor 12sec, azért ezt a kis késlekedést nyugis városi közlekedésnél had engedjem már magamnak .
addig nem fogsz lefullasztani egy kocsit sem amég az adott sebességi fokazatban a fordulatot nem akarod alapjárat alá csökkenteni, nos azt meg nem hiszem hogy 30-al menne a gép sárkány 4.-be alapjáraton, szóval ha ezt mondta az oktatod az elég nagy blődség.
viszont amég nem vizsgáztál le addig azt kell csinálni amit az oktató mond.
de mivel ez nálad nem áll fent így kezdhetsz a saját szakálladra kisérletezni
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
philoxenia
MODERÁTOR
A fiamnak sikerült a KRESZ.....
Ez a kigyorsításos dolog nagyon kocsifüggő egyébként, sőt ugyanannál a kocsinál sem mindegy mennyire van leterhelve, hányan ülnek benne...
[ Szerkesztve ]
-
proof88
addikt
válasz VR6-Fan #5578 üzenetére
Nem tudom, nekem valahogy az van emlékeimben, hogy 3.-ban szépen húz, 4.-ben meg olyan szép nyugodtan, igaz városi forgalomban nem sok alkalmam volt taposni 4.-ben. Bár az is igaz, hogy autóúton a 4-es is jól húzott 80-ig.
És igaz, saját szakállra próbálkozni kell, aztán majd akkor kérdezgetek, mert ezek már régebben voltak.philoxenia megjegyzésével kapcsolatban egy következő kérdés:
tényleg annyira érezhető a különbség a motor erején, amikor tisztább a levegő?
Mert jópár forgalmi óra után egyszer reggel mentem órára, igaz akkor 1 hét kihagyás is volt. Amikor kikanyarodtunk a Váci útra, feltűnt, hogy másabb az autó, meg is kérdeztem az oktatót, hogy történt-e vele valami az 1 hét alatt, hát nem történt semmi, pedig mintha erősebb lett volna, sokkal jobban húzott, mint a korábbi órákon. Erre azt mondta az oktató, hogy:
- mivel kihagytam egy hetet, leülepedtek bennem a dolgok és bátrabban nyomom a gázt;
- reggel tisztább a levegő -> tisztábbat szív a motor -> jobban megy az autó.Szerintetek?
ui.: amúgy grat a fiadnak!
[ Szerkesztve ]
-
VR6-Fan
veterán
válasz proof88 #5580 üzenetére
érdekes figura lehetett az oktatod
nos az ok az függ a levegő oxigén koncentráciojától és a páratartalomtól.
mivel egyes motor vezérlők a beszívott levegő mennyiségéhez állítják a befecskendezés még mások a beszívott levegő "tömegéhez".
(jegyzem meg, a befecskendezésbe a digitális befecskendezésű kocsiknál pl jó pár dolog is beleszólhatott, lehet hogy előzőleg rossz arányú heptán-izooktánú benzint tankolt)
aztán vannak az olyanok mint az enyémek (l-jet/k-jet/ke-jet) amik nagy ívban kakasiznak erre, mert szívócső terhelés alapján van kalibrálva a befecskendezés, ergo ha "magas" a pára és oxigén tartalom a levegőben teljesen máshogy viselkedik a kocsi.
aztán vannak a karbicsekes/kugelfischeres/és egyéb más befecskendezési rendszerek, amik semennyire nem tolerálják ha változik az oxigén arány (pl 1000m-t mész feljebb egy karbis kocsival akkor elégé erőtlen lesz)
szóval nyilván reggel oxigén dúsabb hűvősebb volt a levegő és ezért vette jobban a gázt a kocsi.
80-nál azért még bőszen 2.-ba húzzon egy kocsi, vagy legalább 3.-ba.
amúgy h-h nem vezetsz, nincs lehetőség?
ill milyen autón kezdesz majd vezetgetni?
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Manitou
veterán
válasz Winner_hun #5570 üzenetére
Nekem 4-esben 40-nél 900-on forog a motor, de nem rángat
-
proof88
addikt
válasz VR6-Fan #5582 üzenetére
3-asban biztos elért volna 80-at, de az már hangos lett volna.
Egyszer, amikor rákanyarodtunk a Váci útra, akkor 2-esben gyorsítottam 40-ig, mert ki akartam próbálni, hogy milyen. Rámszólt, hogy előbb váltsak fel, de ebben igaza is van, igaz hogy én élveztem, ahogy húzott a kocsi, de az is igaz, hogy nem versenypálya és azért ez elég hangos. Bár a Váci út alapból is hangos, de feleslegesen ne hangoskodjunk már a motorral, ezt én is így gondolom, és ilyenkor többet is fogyaszt.
Az oktatóm azt tanította és erre is szoktam rá az autójával, hogy 40 felett legyen 4-esben az autó, keveset fogyaszt és halk is.Egyébként letöltöttem jónéhány írást a motorról, fékekről, és a videa.hu-n van egy videó sorozat, pár percesek, ahol az autó működését magyarázzák el, motor/váltó/kuplung/kardán/stb..., és ez összesen több, mint 1 órányi videó és magyarok magyaráznak benne.
Autóhoz nem nagyon értenek személyes ismerőseim, szimulátorozni sem nagyon szoktak, max ilyen arcade-jellegű autós játékokkal játszanak, engem pedig érdekel nagyon a technika, csak hát nincs kitől tanulni, így marad a net. És csak mostanában kezdek utánaolvasgatni a dolgoknak... évekig programozásban merültem meg fps-be, utóbbi időben szimulátorozás és számítógép szerelgetés, most meg jön a vezetés, legalább annyira akarok érteni a dolgokhoz, mint a többi területen.
Hogy miért nem vezetek? Hát elég ciki rá a válasz... majd ha megoldódik ez a probléma, akkor leírom ide, miért nem vezettem addig. Remélhetőleg júliusban már vezetni fogok...
Benzines Nissan Micrara lesz lehetőségem... régebbi fajtára. Ilyesmi a formája. De szerintem kipróbálhatom majd kicsit a Honda FR-V-t is. Meg valszeg egy Trabit is, a kormányzására vagyok kíváncsi főleg, meg milyen lehetett régen... mondjuk talán meg tudom majd kérni haveromat, hogy a Peugeot 206-osával is megpróbálkozzak...
De amíg nincs jogsi, addig nem.
[ Szerkesztve ]
-
nemma
addikt
válasz proof88 #5585 üzenetére
Ha szervóson tanulsz, akkor nagyon szar utána mást vezetni. Én Superb után vezettem Matizt, hát nem volt semmi Akkor határoztam el, hogy mindenképp szervós autót veszek!
Egyébként az meg általánosságban hülyeség szerintem, hogy ha ilyen alacsony fordulaton mész, akkor kevesebbet fogyaszt, főleg, hogy szerintem néha jó kihuzatni, hogy magához térjen. Persze dízelnél más a helyzet, de én úgy gondolom, hogy az enyém jobban fogyaszt 50-nél 4-esben, mintha 5-ösbe raknám(1.4benzin) -
VR6-Fan
veterán
válasz proof88 #5585 üzenetére
az a micra nem törik rosszul 100-ról ha bele megy egy álló (fékezett) autóba.
milyen motor volt az a cordoba??
én is azon vezetem, 2004 1,6B 75le 2-esben 4700-ig vitte az 50-et simán.
az meg hogy hangos a motor, nem tudom ki hogy van vele én szeretem ha "hangos"
ez meg hogy keveset fogyaszt, nekem ez a hobbim is, szóval ebbe tolom talicska szám a pénzt, feleslegesen.
de azért pl azt tudnám díjazni, ha az oktatok megemlítenék azt föleg a BP-i tanuloknak hogy öcsém lehet hogy kerülsz olyan szituba ahol 20méteren kell majdnem hogy állóról 50-re gyorsulnod.
szóval légy nyugot ami késik nem múlik taposhatod majd 2-esbe 3-asba a gázt főleg kis CCM-es (nem feltöltött) kocsival.
nemma: néha ki kell kormolni, mert ellustul.
szervoson tanultam, első köröm úgy nézet ki a kocsival hogy 15x7col 195/45 gumi, servo ohne
1-2nap után megszokja az ember főleg ha kis kerék nem peres gumi, rutinozni is lehet szervo nélkül, de nem szeretek az igaz.
szóval szerintem túl élhető picit erősődik az ember, de ahol nem széles peres gumi van ott pl észre se vettem hogy nem szervos a gép (suzik, punto..)
benzinesnek nem jó ha kis fordulaton mész akkor is zabál, 2000-3000 körül optimális CCM-től fűggően
az okosok szerint úgy a leggazdaságosabb gyorsítani hogy rövid ideig "nagy" gázzal minden sebességi fokozatot végig pakolni.
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
rx8-al vittek.
rx7-et meg csak elhaladás közben.
nem tudom nekem az etalon hang a szívó VR6-é, esetleg a turbosé
de ha már pörgös motor akkor szintén VR6, csak kicsit másképpen
Manitou:kompresszor-> G40-1,4 TFS, sajnos csak a VW-től tudok példát
Boxer001:a turbok relatíve fent töltenek., nem lehetsz akkor egy ideges ember ha egy ideig 1,6 szívó dénest hajtottál, annál már csak az 1,5D jobb a maga 48le-jével
ádyz:a panda a g1-hez képest is könnyű szerintem.
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Boxer001
veterán
Na de te még sulis tacskó vagy, úgy hogy így a jó! Majd ha jópár év múlva még mindig csak ott tartasz, mint én most, tehát sehol...na akkor felnézek rád. Illetve kezet foghatunk...de tutira nem tudsz ilyen lent maradni.
Manitou
Mindegy, a lényeg nekem, hogy Debrecen qrva messze van, így nem veszélyeztetsz.
VR6-fan
Hát gondolhatod...első jogsisként sose nyomhattam igazán, de lehet pont így volt a jó, mert még fel se tudtam magam hergelni, de már csillapodni kellett, mert nem volt elég lovacska. Ez van, erre tellett. Bármilyen hihetetlen, vannak csórók is az országban.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Peugeot, Citroën topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Szombathely és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Apple notebookok
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest