Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Winner_hun

    félisten

    válasz VR6-Fan #5560 üzenetére

    (nyilván amikor derék szögbe fordulsz kirakod üresbe ráfékezel kuplung és rakod 2/3-as és szép lassan engeded rá a kuplungot és kanyarodsz közben)

    Na így inkább ne. Fékezés előtt nem kell üresbe rakni hadd működjön csak a motorfék. 1: benzinmegtakarítás 2: fékmegtakarítás. Aztán mehet a visszaváltás ha már ott van sebességben, az is kétféle képpen, vagy csúsztatva vagy gázfröccsel.

    ► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

  • proof88

    addikt

    válasz VR6-Fan #5560 üzenetére

    Az oktató mondta, mert megvan az esélye annak, hogy menet közben lefulladok. Az enyhe kanyart úgy mondanám, hogy azért eléggé meg lehet érezni, amikor benne vagyok, mert dőlök rendesen, de tempós rész, de annyira azért nem, hogy 4-esbe tudjam tolni neki, és 4-esnél eléggé lecsökkent a fordulatszám. Az oké, hogy egyenesben megbirkózik 40-gyel 4-esben, de egy ív pályáján változik azért a helyzet.
    Seat Cordoba volt, de már arra sem emlékszem, hogy benzines vagy dízeles... arra emlékszem, hogy lejtőn való elindulásnál 3-4 ezerig emeltük a fordulatszámot, mielőtt elindultunk volna... bár ez nem tom mennyit segít, de ezzel magabiztosan megindult az autó.
    Egyébként a motorfék egy állandó védelem is, aminek váratlan esetben nagy szerepe lehet. Pl, ha hirtelen rosszul leszel, nem mindegy, hogy üresben gurulsz vagy legalább kicsit fékez az autó... persze ez egy elég ritka és kirívó eset. És mindegy, hogy 20-szal vagy 30-cal előre kap telibe a kamion frontálisan, amikor ő mondjuk jött 60-nal, de az is lehet, hogy elütsz valakit és ott nem mindegy, hogy 20-szal vagy 30-cal érsz oda.

    Viszont ezt a 50-es tempós dolgot nem értem, én nem is mondtam, hogy 50-ről csak visszapakolgatva a sebességeket lehet fékezni.

    De a lényeg az, hogy a kanyarodás megkezdése előtt legyen meg a sebességváltás és a kuplung felengedése.

    A motorfék szerepét azért is erőltetem, mert ugye sok tanuló vezetőnek gondot jelent, amikor elindulás után egyből kanyar és kanyarodás közben kell váltogatni fel vagy esetleg le, közben forgalomra figyelni. Azért is mondtam, hogy amíg lehet, maradjunk 1-esben és olyankor ha lassítani kell, akkor a gázelvétel eleget lassít ahhoz, hogy már nem kell a fékre lépni, vagy ha igen, akkor is, ha összezavarodik a tanuló vagy bármi van, sokat fékezett az autó a pedálfék nélkül is.

    szerk.: vagy lehet másról beszélünk... szóval az, hogy kanyarodás előtt legyen meg a sebességváltás úgy értem, hogy ne kanyar közben váltsunk sebességet, mert akkor úgy kanyarodunk, hogy nincs kontroll alatt az autó. Nekem annak idején folyton az volt a hibám, hogy kis ívű kanyarnál is valamiért kinyomtam a kuplungot, mert féltem, pedig pont az a jobb, ha a motor visz, hiszen fékezik helyettünk.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák