- Felmerült az Intel és az AMD egyesülése
- Két MSI alaplapban is leégett az AMD új Ryzenje
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- DUNE médialejátszók topicja
- Vezetékes FEJhallgatók
- Túlfeszültség ellen védő elosztó
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dirtyz
őstag
Nekem megvan a PÁV II.-m, vagy 15 éve csináltam...
Védd a fákat, egyél hódot!
-
Sipi
addikt
PÁV = PályaAlkalmassági Vizsgálat. A nevében is benne van: ebben az esetben nem az a feladata, hogy tudsz-e vezetni, hanem ki lehet-e engedni a forgalomba veszélyes járművel. Pszichésen alkalmas-e az illető a munkára, vagy helyből tarkonlövendő.
Egy veszélyesebb munkakörbe három dolog kell: az adott gépek ismerete, kezelési ismerete (ezt adja a jogsi), testi alkalmasság (szintén, az orvosi vizsga része), illetve pszicho-alkalmasság (PÁV). A MÁV-nál is van ilyen, anélkül nem vesznek fel. Gondolom, mégsem várod el a hallás-, látás-, reflex-vizsgálatot végző dokitól, hogy tudjon sínt rakni meg mozdonyt vezetni...
Ergo: minek kéne tudnia vezetni egy kezelőnek, ha egyszer nem azt nézi, tudsz-e vezetni? Sőt: minek kell XXI. századi csodamasina egy hallásvizsgálathoz, ha azt ugyanúgy elvégzi egy 50 éves orosz csoda?
Sipi
Mont-joie! Saint Denis! Je trépasse si je faiblis!
-
L.T.
aktív tag
válasz Shadowfax #2450 üzenetére
Hát azért kellett elmenni mert elütött egy nőt aki kilépett egy kocsi mögül. Szalad a buszhoz körül se nézett. Az éppen ott levő BKV-s söförök pedig rendese anyáztak, hogy milyen hülye az értékelő.
Engem nem lehet meggyőzni a PAV létjogultságáról. Nekem ne olyanok döntsék el, hogy alkalmas vagyok e a vezetésre akik nem is tudnak vezetni. Azért ennyi már kötödjön a "pályához"
Nekem a háziorvos 6e-ert pecsételt.[ Szerkesztve ]
-
Nimrod
addikt
Villámgyors kérdésem lenne. Kinek van 2007-es Kreszkönyve? Merthogy megvenném, ha az ami nekem kell.
-
veterán
Kell az a PÁV, hidd el.
Menj el, csináld meg (páv1-et ;) ) aztán mondd, hogy nem tesztelik le az odafigyelésed, és a refelxeidet
az a legjobb, amikor a balfüledben mély hang, jobb kézzel fehér gomb, bal lábbal bal pedál, közben két gomb világít a képernyőn, és nyomd meg a kezelőpulton az ugyanolyan színűeket. Mindezt 1sec alatt, mert folytatódik tovább, teljesen random
Mondjuk nekem elsőre meglett az 1, de nagyon brutális. Nekem tetszettja, igen, egy jótanács aki megy picológushoz pávnál.
Bajszos, és szakállas embereket NE válaszd, mert megbuktatnak[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
veterán
Mármint? adott vizsgálattal, vagy páv-al?
A végén kielemzik, adnak egy papírt, mit sikerült, és mit nem.
A "mit nem" kategóriát újból megpróbálhatod, aztán postán értesítenek.
Páv 1 esetén az egyes kategória 5évre, a többi visszavonásig érvényes.Nem árt észnél lenni, mert 3szori PÁV próbálkozás után elveszik a jogsit, ha jól tudom
Tehát ha kétszer nem sikerült, akkor harmadszorra inkább neどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
veterán
válasz Shadowfax #2463 üzenetére
nem az.
megkérdeztem picológus ismerőst, azt mondta, azért nem szabad olyan képre mutatni, mert a bajszos/szakállas emberek bezárkózóttak, kevés emberi kapcsolatuk van (biztos erős az A.T. fieldjük ) és ezért ha azokkal szimpatizálsz, akkor valamiért nem felelsz meg.
No mindegy is, én nem választottam ilyen képet, és meglett a páv1-em.
Majd 3 év múlva kipróbálom a kedvedértどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
L.T.
aktív tag
Három napja az volt vége Ennyi. Pont. Történet vége.
Én még egyszer szólnék pav ügyben.
Van ugye a Söfőrök című agymenés műsor a Viasat 3-on. Ott van két olyan söfőr is aki hatodszorra ment át a vizsgán. Nos az ötödik bukás után meg kell csinálni a PAV4-et. Ezek szerint meg is csinálta, mert kapott jogsit. Namármost látszik a műsorban, hogy vezetni nem tud. Alkalmatlan rá. Ha PAV helyett egy vezetéstechnikai tanpályán kellett volna leviszgázni még mindíg rántópadon pörögne.
Tegyük fel, hogy valamelyik megnyeri a műsort és egy kocsival lesz gazdagabb. Egy csúszos téli napon kimerészkedik és belendül. Megcsúszik a kocsi (hát persze) és nem tudja megfogni. Te arra jársz, neked jön és (elnézést a durva példáért) meghal valamelyik családtagod és Te meg tolokocsiba kerülsz egy életre. Láttunk már ilyet ugye.
De mind a két "söfőrnek" VAN PAV vizsgálya. Na ettől megnyugodhatunk. Sőt a baleset után elküldik mégegyre amit meg is fog csinálni. Mert nyugodt kiegyensúlyozott mindegyik. Igaz vezetni nem tud.
A vita onnan indult , hogy mit kellene elvégezni egy tanulóvezetőnek. PAV-ot? Én a tanpályára szavazok továbbra is.
És most már én mondom Ennyi. Pont. Történet vége. -
Shadowfax
addikt
Ja, hogy a Sofőrök műsorokon tájékozódsz? Gratula. Igaz, hogy megfizetett színészek vannak, az egész csak egy brazil szappanopera, de csak higgyél benne.
Csak egy kérdésem lenne: ezt írtad:
Én a tanpályára szavazok továbbra is.Az elmebetegeket és a személyiségzavarosokat is a rántópadon kívánod kiszűrni?!!
Ja, s a rántópadon egy "edzés" min. 18e Ft. -
-
Sipi
addikt
Tényleg ilyen értetlen vagy, vagy egyszerűen csak szeretsz oktalanul kötekedni? Direkt állítasz hülyeségeket? Siklasz el a tények felett?
Sosem találkoztál még a valós életben pszichésen zavart emberrel? Az is elég, ha simán másokat okolsz valamiért, eszedbe nem jutna, hogy te is hibás lehetsz. Ha sosem kérdőjelezed meg önnön tökéletességedet - elég veszélyes sofőr az ilyen, hiszen a KRESZ-t is megszegheti, igaza van, a másik barom miatt kell így tennie.
Csak azért kérdem, mert nemrég előadott itt valaki egy vérverejtékes sztorit, meghatót, igazságtalant, amelyben a világ fordult hősünk ellen. Mivel neki igaza van, mindenki más hülye, ez megingathatatlan tény. Kevertél belé pár valótlanságot, hogy jobban passzoljon a világképedhez, s azóta is fújod a sajátodat.
Sipi
Mont-joie! Saint Denis! Je trépasse si je faiblis!
-
Shadowfax
addikt
Én úgy tudom ők a Lipóton vannak...
A Lipótot bezárták. Az elmebetegek egyrésze az utcára került.
A személyiségzavarosok meg sose kerülnek ilyen intézménybe, mivel ők úgy érzik, velük nincs semmi probléma, csak a társadalommal van.
Pszichiáter ismerősöm szerint minden 3. ember személyiségzavaros Mo-on (ez lehet nárcisztikus, vagy kényszeres személyiségzavar is, de akár a társadalomra legsúlyosabb fajta, az antiszociális szem.zavar, azaz a pszichopátia...)
Ha a PÁV-ot eltöröljük, s a rántópadon megfelelt pszichopaták lesznek kamion-, meg mentősofőrök, mi lesz itt?Halkan megjegyzem, hogy a magyar kamionsofőrök évtizedek óta a legbiztonságosabb kamionosok egész Európában (utána lehet nézni). Valamire csak jó az a PAV, nemde?
Igaz, hogy megfizetett színészek vannak,
Igen valóban látszik játékon kívül mind a forma 1ben indul jövőre
Arra céloztam, hogy megfizetett emberek, megfizetett szöveggel. Ki tudja, mi igaz abból, amit mondanak. Meg a műsor csak akkor érdekes, ha kellően bénák.Ja, s mégegy: a balesetek 90%-át nem ezek a bénázók okozzák, hanem a KRESZ szabályait be nem tartók (legyen ez gyorshajtás, ittas vezetés vagy akár a kanyarodási szabályok be nem tartása). Pusztán tehát az, hogy valakinek jók a reflexei a rántópadon, nem biztosítja azt, hogy nem fog balesetezni... (Nem a szar reflexei miatt, hanem az agyatlansága miatt...)
-
L.T.
aktív tag
Mi volt a hülyeség? Milyen tények felett siklottam el? Milyen valótlanságot állítottam?
Mért mondod, hogy oktalanul közlekedek? Csak az volt a vita tárgya, hogy mit kellene bevezetni vezetés oktatásban. PAV vagy tanpálya?
Pszihésen zavart emberrel valóban nem találkoztam, mert azok nem szaladgálnak az utcán pláne nem vezetnek autót.
És persze én nem modtam, hogy mindenki más hülye.[ Szerkesztve ]
-
Sipi
addikt
Elsiklasz pl. afelett, hogy egy megrendezett valóság-show-t állítasz be valós világnak. Mikor rámutattak erre, kikerülted a témát, elsikáltad valami mellébeszéddel.
Az eredeti felvetésed is hülyeség, a magyarázataid pedig...
Kihagytad egy komplett korábbi hsz-emet, ahol, ha válaszolnál a feltett kérdésekre, nem tudnál többé ragaszkodni az állításaidhoz, mert nem lennének igazak.Nem írtam, hogy oktalanul közlekedsz.
A jelenlegiu vezetés-oktatásban kellene tanpálya is. Ez igaz. De itt nem erről van szó, hanem a speciális vezetési feladatok kiegészítő vizsgálatáról. Ahol nem vagy hajlandó tudomásul venni, hogy hiába technikás sofőr valaki, nem biztos, hogy alkaélmas a melóra! Egy baromi nyugis ember, akit semmi nem dühít, bírja a monotómiát, alkatilag szuper metróvezető lehet. Buszra már nem biztos, hogy alkalmas, mert ott túl sok inger éri, amit fene tudja, hogy tud feldolgozni. (Van, aki a sok ingertől kikapcsol.)
Egybként írhatnám azt is, hogy nem lennél jó mentő-sofőr, pont amiatt, amiket itt írsz. Egyáltalán nem vagy hajlandó vitába szállni, meghallgatni az érveket. Ha nem tudsz mit kezdeni vele, átugrod, illetve kiragadsz részleteket.Akkor megkérdem még egyszer:
1. A pilótaképzőben a leendő pilóták alkalmasságát vizsgáló orvosnak milyen vizsgára van szüksége? Boeing? Cessna? Vagy elég az ejtőernyős is, hiszen sosem vezet gépet? Te írtál ilyet, hogy kell neki vizsga! A nehézgépjármű-alkalmassági is csak egy pályaalkalmassági, azt írtad, az ottani vizsgálat-vezetőnek is kell jogi. Akkor ide is kell pilóta-alkalmassági.
2. Miért állítasz olyat, hogy nem találkoztál még pszichésen zavart emberrel? Vagy tényleg tévén nőttél fel, és azt hiszed, ezek borzas hajú, nyáladzó idióták? Honnan mersz ilyet állítani, holott _nem_igaz_? Nekem is van személyiségzavarom, de ez valószínűleg nem befolyásol negatív módon a vezetésben. (Ettől függetlenül em vagyok jó sofőr.) És neked is van, még ha nem is hiszed.
Sipi
Mont-joie! Saint Denis! Je trépasse si je faiblis!
-
L.T.
aktív tag
Nos...
Ez valóban egy megrendezett dolog, de ennyire nem lehet színészkedni. Én nem is akartam ezt a műsort nézni úgy beszéltek rá, hogy jókat lehet rajta röhögni. Hát én inkább sírtam volna mikor megnéztem...
1. A pilótaképzőben a leendő pilóták alkalmasságát vizsgáló orvosnak milyen vizsgára van szüksége? Boeing? Cessna? Vagy elég az ejtőernyős is, hiszen sosem vezet gépet? Te írtál ilyet, hogy kell neki vizsga! A nehézgépjármű-alkalmassági is csak egy pályaalkalmassági, azt írtad, az ottani vizsgálat-vezetőnek is kell jogi. Akkor ide is kell pilóta-alkalmassági.
Valóban egy orvosnak nem kell értenie ahhoz a szakmához amiben az alkalmasságit kiadja. Nemrég voltam mert lejárt a jogsim. Általános dolgokat nézett persze. De a pav az más. Itt speciálisan a közúti közlekedésre alkalmasságot vizsgálják. Azért az alkalmasságot megállapítónak nem csak gyalogosként kéne résztvennie a közlekedésben.
Nem írtad, hogy oktalanul közlekedsz csak annyit kérdeztél, hogy szeretek-e. Hát nem.
Egybként írhatnám azt is, hogy nem lennél jó mentő-sofőr, pont amiatt, amiket itt írsz.
Valóban nem lennék jó mentő-söfőr. És nem is akarok az lenni.
2. Miért állítasz olyat, hogy nem találkoztál még pszichésen zavart emberrel? Vagy tényleg tévén nőttél fel, és azt hiszed, ezek borzas hajú, nyáladzó idióták? Honnan mersz ilyet állítani, holott _nem_igaz_? Nekem is van személyiségzavarom, de ez valószínűleg nem befolyásol negatív módon a vezetésben. (Ettől függetlenül em vagyok jó sofőr.) És neked is van, még ha nem is hiszed.
Ez pszihomokia egy érdekes dolog. mindenkiben van valamennyi stikli. Ez igaz. Még bennem is.
Ahol dolgozom ott bizonyos szakmában (nem közlekedés) kötelezték az embereket pszihológiaia vizsgálatra. Nos akik egyébként teljesen normális emberek, akikkel jó együtt dolgozni, kedveli a többi is ezen a vizsgálaton teljesen kiborultak. A pszihológus úgy felhúzta őket, hogy némelyik elküldte őt "melegebb éghajlatra"
Van egy-két kolléga (szerencsére tényleg egy-kettő) akik röviden szólva idióták. Ők mégis kivirult arccal kitünő eredménnyel jöttek ki a pszihológustól.
Valszeg a pszihológus kitöltene egy tesztetet, róla is kiderülne valami...
Nos ennyit szerettem volna a pszihomókiáról mondani. Előre mondom nem vagyok a szcientólógiai egyház híve utálom őket mint a....
Ja és ez egy fórum. Ahol vitatkozni is szoktak....[ Szerkesztve ]
-
Shadowfax
addikt
De a pav az más. Itt speciálisan a közúti közlekedésre alkalmasságot vizsgálják. Azért az alkalmasságot megállapítónak nem csak gyalogosként kéne résztvennie a közlekedésben.
Oké. Akkor öntsünk tiszta vizet a pohárba: a Rendkívüli Alkalmasságvizsgálati Osztályon (ahol a haverod volt) MINDKÉT pszichológusnak van B-kategóriás jogosítványa, s vezet is. Ők hozzák a döntést, nem az asszisztensek. PONT.A MALÉV-nál dolgozó pszichológusnak pedig nincs pilóta-engedélye. Mégis meg tudja állapítani, rendelkezik-e a pilóta-jelölt mindazokkal a pszichés jellemzőkkel, amik a biztonságos repülőgép-vezetéshez szükségesek. Ennyi.
-
parandroid
félisten
Ha nem akarsz pav-ot, nem csinálsz. Ha szerinted hülyeség, akkor keresd fel a területileg illetékes országgyűlési képviselődet, hogy kezdeményezzen törvénymódosítást, vagy írj a közlekedési minisztériumnak, akárhogy is hívják most.
Még egy dolog: Sipi korábban nem oktalan közlekedést, hanem oktalan kötekedést írt. Olvass figyelmesebben.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
L.T.
aktív tag
válasz parandroid #2476 üzenetére
Igen elnézést, rosszul olvastam. Kétszer is
A vita ebből a hozzászólásból indult ki. Arról próbáltam kifejteni a véleményem, hogy új jogosítvány megszerzésénél pav kéne vagy tanpálya.
Shadowfax:
2000-ben a végső értékelést végzőnek nem volt B kategoriás jogosítványa.
Kívánok minden hozzászólónak balasetmentes közlekedést és sikeres pav vizsgázást[ Szerkesztve ]
-
Shadowfax
addikt
Shadowfax:
2000-ben a végső értékelést végzőnek nem volt B kategoriás jogosítványa.100%, hogy volt. Az életemet teszem rá. Az ismerősöd nagy felháborodásában összekeverte a személyeket...
Arról próbáltam kifejteni a véleményem, hogy új jogosítvány megszerzésénél pav kéne vagy tanpálya.
Akár mindkettő lehet. A tanpálya is nagyon hasznos dolog, minden 5. évben kellene menni mindenkinek, nemcsak a jogsi megszerzésekor.
De hivatásos sofőr ne legyen, akinek ugyan jók a reflexei, s ezt bebizonyítja a vezetéstechnikai tanpályán, de amúgy egy pszichopata állat, stimmt?
Azt hiszem ebben megegyezésre jutottunk. -
L.T.
aktív tag
válasz Shadowfax #2479 üzenetére
100%, hogy volt. Az életemet teszem rá. Az ismerősöd nagy felháborodásában összekeverte a személyeket...
OK
Akár mindkettő lehet. A tanpálya is nagyon hasznos dolog, minden 5. évben kellene menni mindenkinek, nemcsak a jogsi megszerzésekor.
Ezzel tökéletesen egyetértek
De hivatásos sofőr ne legyen, akinek ugyan jók a reflexei, s ezt bebizonyítja a vezetéstechnikai tanpályán, de amúgy egy pszichopata állat, stimmt?
stimmt
Részemről téma lezárva[ Szerkesztve ]
-
veterán
Én is azóta játszok, amióta egyszer megcsúsztam 70el egy jégfolton. Rohadt nagy mákom volt, csak az egyik felni hajlott ki (guminak sem lett baja) meg a ködlámpa tört ki. Nagyjából tudtam, hogy mit kell tenni, ezért sikerült ennyivel megúsznom. Azóta fejlődtem
Láttam már olyat, hogy a csaj vezetett, történt valami, és "JÉZUSOM!!!" felkiáltással egyidőben összehúzta magát, eltakarta a szemét, és a szerencsén múlott, hogy nem lett gáz
izé. én is pszichopata állat vagyok, mégis 16tonnás kékvillogósat vezetek
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
bnss
veterán
-
bnss
veterán
Pár köbméter víz az pár tonna. Ok, győztetek. A létrás autóra nem is gondoltam.
(#2490) RAM: előszöris nem erőlködtem, hanem "hangosan" gondolkoztam. A következtetésem pusztán külső méretből vontam le, helytelenül. Most jobb?
(#2491) L.T.: köszönöm a linket, megint gazdagabb lettem egy ismerettel.
(#2492) lsc: az egyszer biztos, én egy "kommersz" tűzoltóautóra gondoltam.
[ Szerkesztve ]
"Ép hardverben ép szoftver..."
-
veterán
válasz jerry311 #2482 üzenetére
Hát, jelentkezel szűzoltónak, elmész háziorvoshoz, aztán megyei rendőrorvoshoz, aztán BM kórházba egy napos kivizsgálás (testi-lelki), aztán szerzel egy C-s jogsit, meg páv1-et (BM-es páv, nem a sima), aztán tűzoltó tanfolyam (6hónap), aztán szivattyúkezelői tanfolyás, meg kisgépkezelői is kell néhol, aztán gyakorolsz kicsit, és mehetsz
Darura külön vizsga kell...
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
jerry311
nagyúr
Ehh...
Tajparaszt oktató, kolegina (tény hogy nem kicsi) most tanul vezetni nála
Köszönés helyett: Hú, maga lehet, hogy be sem fér az autóba. (Škoda Octavia)
Aztán a történet nem állt meg. Az autó műszaki bemutatása elmaradt (ablakmosó, nívópálca, stb.), mivelhogy hideg van és nem száll ki a kocsiból. Valamint közölte, hogy ha fagy van és hó és csúsósak az utak, akkor ő bizony lemondja az órákat, mert nincs casco-ja... Látatlanba 20 plusz órát jósolt, mondván a 30 alapóra elmegy majd a rutinra. Hát nem gyönyörű?'Nem váltok oktatót, mert nincs másik szabad, csak hetek múlva.' Arra a felvetésemre, hogy elég valószínű ezzel az oktatóval sem lesz hamarabb jogsija, már nem mondott semmit.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- BestBuy topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Felmerült az Intel és az AMD egyesülése
- SkyShowtime
- Két MSI alaplapban is leégett az AMD új Ryzenje
- Elektromos cigaretta 🔞
- Autós topik
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Akciófigyelő: Most kell bringát venni? A OneSport akciósan kínál két biciklit is
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest