- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- SSD kibeszélő
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Fujifilm X
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
L.T.
aktív tag
Szerintem aki hülyegyerek 17 évesen az 21en is az. És aki nem az nem. Nem a koron múlik elsősorban. Én 17 évesen szereztem jogsit és sose mentem bele kihaénnem szitukba. Nem megoldás a koremelés. Megoldás lenne a szigorúbb ellenörzés és a nagyon súlyos büntetések. No meg be kéne mutatni a Baracskai Bv intéztről egy kis dokumentumfilmet. Milyen is eltölteni ott egy ki időt. Tudnillik ott töltik le a közlekedési büncselekményt elkövetők a büntit. És mondani a tanulóvezetőknek, hogy na ide lehet kerülni....
A pav meg nem ér semmit csak pénzkidobás. Egyik rokonom volt ilyenen, semmilyen élő közlekedési szituáció nincs vizsgálva. Kb 30 évvel ezelőtti módszerrel vizsgálnak. Én jobbnak tartanám ha kötelező lenne mindenkinek levizsgázni egy vezetéstechnikai centrumban. Ott meg lehet mutatni, hogy ki tudja uralni a járművét. -
L.T.
aktív tag
válasz jerry311 #2406 üzenetére
Aki nem tudja uralni a járművet az fizikailag és pszhológialiag is alkalmatlan. Ez egy vezetéstechnikai tanpályán is kijönne. Meg más tudásbeli hiányosságok is. A pav módszerei ma már elavultak.
Megaztán milyen példát mutatnak a büntetések. Ittasan vagy kábítószer hatása alatt halálos balesetet okoznak megússza egy felfüggesztettel, lásd császár e. A másik belehajt a buszra várakozókba egy ember meghal a másik egyéletre rokkant lesz és kap két évet? lásd érdi gázoló. A rendőrök is csak akkor mérnek sebességet ha akció van meg ha kint a sajtó. És sorolhatnám.[ Szerkesztve ]
-
raczger
őstag
szőrszálhasogatás, szókifordítás... ez a jellemző a mai társadalomra nem tud ellenébe semmit se mondani, idegesíti hogy a másiknak igaza van és máshogy nem tudja megcáfolni
egyébként L.T. fórumtársunkkal teljes mértékben egyetértek, igaz jogsim még nincs
De például nézd meg hogy Hamilton 10 esetből hányszor uralkodik az autó felett egy-egy kicsúszás esetében: 9 vagy 10...
De mikor például egy öregember pl 70-80 éves vezet (hibáa vezet pl 20 éves korától), akkor nagyobb részben rosszabbak a reflexei mint az a nagyvárosi vezetéshez kellene... Szomszéd is már 80-on felül van, fizikailag még tényleg fitt semmi komolyabb baja nincs de falun kívül autóval nem nagyon mer már menni, mert tudja hogy a reflexei nem ugyanazok, így könnyebben kerülhet balesetbe. Ez volt az egyik véglet
A másik az a fiatalság, az ő esetükben a reflexel ugyebár nincs gond nagy részben, inkább mint L.T. írta valamiféle ehhez kifejlesztett, kitalált pszichológiai vizsgálat kéne (mondjuk 25 éven alul aki leakarja tenni, mert általában efölött már azért megjön az esze az emberek többségének akinek nem jött meg 18 éves koráig), és mindenkinek aki a jogsit le akarja tenni, kéne valamiféle pályán különböző gyakorlatokat elvégezni (ugye mint pl a buszvezetőknek), hogyan is kell parás helyzetben az autó felett uralkodni. Ezekkel talán csöökkenteni lehetne a balesetek számát. Ez csak az én véleményem, ne kövezzetek meg ha esetleg valami hülyeséget írtam volnawww.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
lsc
nagyúr
válasz raczger #2409 üzenetére
Hali
Amit írtam messze nem szókifordítás,hanem éppen szó szerinti értelmezés.
Ez "csak" autóvezetés,ezzel az erővel már nem vagyunk messze attól, hogy csak annak lehet gyereke, aki "próbaképpen" felnevel sikeresen egy gyereket, és csak ezután lehet sajátja.Ha valaki megszerzi a jogosítványt, az még nem azt jelenti, hogy tud is vezetni , hanem hogy jogosult rá. Alapvetően a szabályok be nem tartása abból fakad szerintem,hogy mindenki tudja, könnyű megkerülni azokat.Érdekes az osztrákok nálunk száguldoznak,szabálytalankodnak, ha átmész hozzájuk akkor a 30-as táblánál lefékeznek 30-ra.A nyugati országok nagy részében még ennyi képzés sincs,mégis kulturáltabb a közlekedés.Az élet kegyetlen .
-
jerry311
nagyúr
Mégegyszer leírom, a PAV-nak nem célja (soha nem is volt) megállapítani, hogy fizikailag képes-e uralni valaki a járművet. Erre ott vannak a vezetéstechnikai képzések.
A PAV elsősorban arra koncentrál, hogy kellőképpen gyors-e a reakció és mennyire hajlamos belemenni a vizsgázó a bizonytalan helyzetekbe. -
zsiga667
addikt
Lenne egy kérdésem, egy vitát kéne eldönteni.
Az autópályán ha a belső sávban haladsz el a külső sávban közlekedők mellett az előzés vagy párhuzamos közlekedés, illetve kell-e ilyenkor folyamatosan indexelni vagy elég csak a sávváltáskor? -
N4r4ncs
aktív tag
Már az egész országot bejárta eza pletyka,hogy 21 év lesz a B jogsi korhatár,minden ismerősöm is váltig ezt állítja! Szerencsére én már letudtam,de érdekelne honnan jött ez elő??
[ Szerkesztve ]
Mátyással együtt az igazság is meghalt
-
tildy
nagyúr
válasz N4r4ncs #2416 üzenetére
Van másik pletyka is.
Lesz vmi szigorítás jogsiügyben jövőre ami annyit tesz hogy akinek nincs kicsi papírja, hiába múlt 21 nem mehet egyből nagyra Csak 2 év kicsi után.
Erről tud valaki valamit? "A" ,íof course"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
L.T.
aktív tag
Tegnap óta elég sok volt a hozzászólás én meg csak most tudtam leülni a gép elé. Szóval....
Hamiltonról: azért ne keverje senki a szezont a fazonnal már. Aki forma-1es autóban ül, bárki is legyen az, maximálisan profi. Ezek a civil vezetéstechnikai tréningek arról szólnak hogy 40-50 km-es sebességnél hogyan tudsz korrigálni valamit csúszós, jeges úton vagy szárazon ha elédkerül valami, valaki. A forma1-ben arrról beszélnek hogy kb 200-nál tud-e egy kicsit korrigálni vagy nem. Bármelyik forma1-es versenyző kis túlzással félkézzel, bekötött szemmel többet tud az autóvezetésről mint bármelyikünk.
A pav-ról: én gyerekkoromban láttam egy magyar filmet (már nem tudom a címét), de arról szólt hogy egy buszvezető balesetet okozott és páv-ra küldték. A film valamikor a 60-as években játszódott. És a benne mutatott vizsgálati eszközök a mai napig használatban vannak. Pld egy trabant kormányos "szimulátoron" egy pöttyöt kellett egy végigvezetni egy kék monitoron. Ezt a gépet is a 2000-es évek közepén használják. Kb 40 éves. Ugye nem változott semmi az elmúlt 40 évben az útjainkon....A nyugati országokban meg azért kulturáltabb a közlekedés mert van aki ellenőrizzen. Lásd magyar autósok ausztriában mikor az itthoni stílusban kezdtek el közlekedni. Hamar odalett párszáz euró. Mert van rendőr az úton és nem csak darabra vannak ott. Nekem 15 éve van jogsim és több mint 100 ezer km-t lenyomtam mindenfelé (nem csak vasárnap). egy kezemen meg tudom számolni hányszor állítottak meg a rendőrök. Nem csak azért mert általában betartom a szabályokat, de ahol lehet menni ott tolom neki. Hanem azért mert egyszerűen nem találkoztam velük.
Vezetéstechnikai tréningen szerintem pedig kötelező lenne levizsgázni mindenkinek, de csak a jogsi megszerzése után bizonyos idővel kellene. De akkor, ha nem megy át ugorna a jogsi.
Az autópályán a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.A korhatár megemelése ügyében továbbra is várom a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Sajtóirodájának válaszát. De mint mondtam nem tartom valószínűnek az emelést. Ha igaz lenne már a sajtó mondta volna.
-
lsc
nagyúr
Hali
"Bármelyik forma1-es versenyző kis túlzással félkézzel, bekötött szemmel többet tud az autóvezetésről mint bármelyikünk". Ezt Nakajima be is mutatta a legutóbbi futamon.
"És a benne mutatott vizsgálati eszközök a mai napig használatban vannak. Pld egy trabant kormányos "szimulátoron" egy pöttyöt kellett egy végigvezetni egy kék monitoron. Ezt a gépet is a 2000-es évek közepén használják. Kb 40 éves. Ugye nem változott semmi az elmúlt 40 évben az útjainkon...."Az ember "nagyvonalakban" már 2000 éve változatlan, a reflexei valakinek jobbak v. rosszabbak.Ezt el lehet dönteni egy ilyen vizsgálattal is/igaz egy Ferrari kormányt jobb lenne markolászni /
"Nem csak azért mert általában betartom a szabályokat, de ahol lehet menni ott tolom neki."
Előzőleg azt írtad hogy nem mentél bele" kihaénnem" helyzetekbe, akkor a gyorshajtás nem az?[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
L.T.
aktív tag
Nakajimanal ez családi hagyomány apuci is ilyen volt. De hát a kamikazék ilyenek
nagyvonalakban" már 2000 éve változatlan, a reflexei valakinek jobbak v. rosszabbak.Ezt el lehet dönteni egy ilyen vizsgálattal is/igaz egy Ferrari kormányt jobb lenne markolászni
Hát azért lennének ma már jobb szimulátorok is.
Én lakott területen kívül, száraz úton, jó látási viszonyok között merem neki tolni ahol látom, hogy a forgalom ritmusa megengedi és sem a saját sem a mások épségét nem veszélyeztetem és nem kényszerítek senkit korrigálásra. Na ilyenkor biztos nem 90-el megyek. Ki az aki sose lépte túl a sebességet? Olyan ember nincs és én nem is mondtam hogy mindig minden szabályt betartok. A "kihaénnem" emberek ennek pont az ellenkezői. Megy akkor is ha nem lehet, neked kell fékezni, lehúzódni és persze nem ér vele semmit mert nem ér oda előbb. Követési távolságról nem is hallott. A táblákat csak utcabútoroknak nézi az útburkolati jeleket meg grafitinek. És persze index nuku mert a telefonálós keze éppen foglalt. -
lsc
nagyúr
Az előbbiből kimaradt:"A nyugati országokban meg azért kulturáltabb a közlekedés mert van aki ellenőrizzen. Lásd magyar autósok ausztriában mikor az itthoni stílusban kezdtek el közlekedni. Hamar odalett párszáz euró. Mert van rendőr az úton és nem csak darabra vannak ott.".Nos, ebben egyetértünk.
Az élet kegyetlen .
-
N4r4ncs
aktív tag
Talán lezárva ezt a korhatár kérdést:
Annyi biztos, hogy a jogosítvány megszerzésének életkori feltételeit tartalmazó BM rendelet nem változik január 1-től, tehát nem változhatnak a korhatárok sem ettől az időponttól. Az idevágó hír az, hogy az Európai Parlament tárgyalja az európai jogosítványokkal foglalkozó irányelvet, az EP képviselők azt szeretnék, ha minden tagállamban egységes uniós jogosítványt adnának ki és nagymotorokra a jövőben csak 24 évnél idősebbek kaphatnának majd vezetői engedélyt. Ebből azonban még nem kell azonnali magyarországi korhatáremelésre gondolni, a tervek szerint a következő 5 évben történnének meg a fenti intézkedések, ezek azonban a B kategóriás jogsit várhatóan nem fogják érinteni.
Dr. Koszoru István,jogászMátyással együtt az igazság is meghalt
-
tildy
nagyúr
ÉS erről senkinek semmi infó? Nekem azért elég lényeges lenen, ha lehet inkább rögtön nagymotorra mennék
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
tildy
nagyúr
válasz jerry311 #2434 üzenetére
Az nekem nem lényeg, nekem az a léyneg ne kelljen előbb korlátosra, majd korlátlanra levizsgáznom.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
-
Bubu79
addikt
válasz Janoska26 #2436 üzenetére
Osztom a dolgot - túl sok donorjelölt van az utakon... Jelenleg simnán besétálhat bárki egy szalonba motort venni anélkül, hogy akár csak a jogsija meglétét is ellenőriznék...
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
tildy
nagyúr
hogy akár csak a jogsija meglétét is ellenőriznék.
Khm, azért vannak olyan szalonok, ahol kérik Ahol mi vettük a motort, ott kérték a jogsit, vagy pedig papírt a tanfolyamról."Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
Bubu79
addikt
Több olyan ismerősről tudok, akitől semmit nem kértek a világon, amikor motort vett magának - annak ellenére, hogy hitelre ment. Hivatalos Honda illetve Suzuki szalonban.
Szándékosan írtam ismerőst, nem tartom mégcsak havernak sem az olyanokat, akik megveszik a nagymotort 0 tudással, hatalmas egoval és azt hiszik tudnak mindent a motorozásról, mert az első pár kilométeren nem törték össze magukat... Ami késik nem múlik, azóta a srác két motort rúgott ki maga alól, de az esztelensége töretlen... Arra hivatkozik, hogy nincs ideje és pénze elmenni tanfolyamra, mert meg kell keresni a motor költségeire a lóvét - szép?El tudom képzelni hány ilyen kamikaze lehet az utakon...
Valóban... Nem kedvelem a motorosokat... Főleg azok után, hogy megtörtént a mecseki balhé...
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
tildy
nagyúr
Most írjam azt hogy nem kedvelem az autósokat mióta a szemem láttára ütöttek el egy diákot majd láttam hogy fémkoporsóba rakják? És mindezt akkoriban mikor épp tanultam vezetni? Nem minden motoros hülye.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
Bubu79
addikt
Azt írsz, amit csak akarsz.
Nem minden motoros hülye - valóban, a kéthengeres berregőkkel járók tudnak normálisan közlekedni, nem túrnak le jobbról előzve az útról, nem előznek végeláthatatlan kocsisorokat, majd amikor látják, hogy nem érnek a végére nem tolják le az autóst az árokba...A gyorsasági motorral közlekedőktől van herótom, ha tehetném ezeket a gépeket száműzném a versenypályákra, mert azok, akik veszik jobbára nem képesek fejben tartani, hogy rájuk is vonatkoznak a sebességkorlátozások...
Egészen tuti dolog, amikor egyik pillanatról a másikra feltűnik melletted a figura olyan tempóval, hogy jóformán esélyed sincsen észrevenni a tükörből ha jön. Ha éppen megkezdesz egy kikerülési manővert, vagy netán előzésbe kezdesz, mert amikor megkezdted a műveletet még híre-hamva nem volt a figurának és véletlenül lezúzod, akkor meg téged vesznek elő és bár nem biztos, hogy te vagy a hibás mégis egy életen át hurcibálhatod magaddal a dolog emlékét - más felelőtlensége miatt...
Ne próbálj meg meggyőzni arról, hogy ők vannak kisebbségben, mert nem fog menni - nem ezt lehet észrevenni a forgalomban...
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
RAM
őstag
PÁV II mit takar?
Csak tisztán
-
Shadowfax
addikt
A pav-ról: én gyerekkoromban láttam egy magyar filmet (már nem tudom a címét), de arról szólt hogy egy buszvezető balesetet okozott és páv-ra küldték. A film valamikor a 60-as években játszódott. És a benne mutatott vizsgálati eszközök a mai napig használatban vannak. Pld egy trabant kormányos "szimulátoron" egy pöttyöt kellett egy végigvezetni egy kék monitoron. Ezt a gépet is a 2000-es évek közepén használják. Kb 40 éves. Ugye nem változott semmi az elmúlt 40 évben az útjainkon....
Akkor itt álljunk meg egy szóra.
A '60-as években még nem volt PÁV, az csak 1978-tól van. Az a műszer, amiről beszélsz (útvonalkövető szimulátor) pedig 1975-80 között fejlesztették ki, de manapság már nem nagyon használják, mert 2004 óta egy ún. ART2020 fantázianevű vizsgálóberendezéssel teszteleik a jónépet, amit osztrákok fejlesztettek ki, s az EU-ban több helyen használnak közlekedéspszichológiai vizsgálatokhoz (Ausztria, Németország, Svájc, Olaszország, stb.) Ennyit akkor a 40 évről meg az elavult vizsgálatokról. -
L.T.
aktív tag
válasz Shadowfax #2448 üzenetére
Netán ott dolgozol, hogy ennyire tudod? Jó ez egy gép. És a többi? Mind új? Szerintem nem. Találnánk több évtizedes darabot. Biztosan. Aki ismerősöm volt sajnos PAV4-en megkérdezte az gépeket kezelő hölgyektől van a jogsijuk? Hát rengetegnek nem volt. Aztán a végső értékelést készítől. Hát neki sem. Tehát olyanok értéklenek vezető embereket, akiknek fogalmuk nincs a vezetésről. Nem kerültek semmilyen bonyolult közlekedési szituba, ahol dönteni kellett a másodperc tört része alatt.
A PAV nem jó semmire. Csak az állam szedi be a pénz érte. Meg kell szüntetni és valami más értelmesebbet kell bevezetni helyette.
Ja és csak 1978-tól. Meg vagyok nyugodva. Csak 30 éves.... -
Shadowfax
addikt
Már korábban írták a többiek: attól mert egy gépen Trabant-kormány van, vagy x éves, még pontosan képes mérni a közlekedéshez elengedhetetlen pszichés jellemzőket. A lényeg, hogy valid és megbízható eljárás legyen, megfelelően sztenderdizált eljárással, nemde? Lehet egy hiperszuper szimulátor is, amit tegnap készítettek, de ha nincs bizonyítottan közvetlen kapcsolat a teszteken mért eredmény a közúti közlekedésben tanúsított vezetési, magatartási hibákkal, akkor egy kalap szart sem ér.
Ha figyelmesen elolvasod a hszemet, akkor láthatod, hogy már pár éve az EU-ban is több helyen használatos modern tesztgépet használják a PAV-nal is (jelenleg PAV I és II-nél is), a PAV III és IV kategóriára pedig akkor terjesztik ki, ha lesz több gép... (jelenleg 15 van).
Ismerősöd nyilván azért ment PAV IV-re, mert 5-ször megbukott az elméleti vagy gyakorlati vizsgán... Érthető, ha tök frusztrált volt, s szar élménynek élte meg, de azért nem mindig a külső körülményekben kellene keresni a hibát. (Tudom, ez Mo-on nem divat...)
Csak az állam szedi be a pénz érte.
Hehe, ez vicces. Egy PAV-vizsga kb 8400 Ft, egy jogsi letétele meg minimum 100e forint, a háziorvos meg 10e-ért pecsétel...
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Yettel topik
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Aliexpress tapasztalatok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- SSD kibeszélő
- Futás, futópályák
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Politika
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen