- Hobby elektronika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen TV-t vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Gaming notebook topik
- Milyen processzort vegyek?
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
Hirdetés
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowfax
addikt
válasz Calogero #402 üzenetére
Aki a gyakorlati vizsgán ötször megbukik (két éven belül), annak pszichológiai alkalmasságvizsgálatot kell tennie. (Ne keverjük ide az orvosi egészségügyi vizsgálatot, az más tészta.) Ez az ún. PÁV vizsga, Pesten csinálják. A következőkből áll: figyelem-, reakcióidő-, kéz-láb-koordinációs tesztek. Ezenkívül egy pszichológussal rövid elbeszélgetés, ill. 1-2 személyiségteszt kitöltése, illetve a vezetési próba egy vizsgabiztossal. Bővebben: [link]
De szerintem aki 5 ször bukik Kresszen az jobb ha nem ül autóba mint söfőr, jobb lesz neki is, családjának is , és nekünk többi autósoknak és családunknak is
Ne ítélj a látszat után: a legtöbb ötször bukottnak azért nem sikerült, mert az oktatója magasról leszarta, hogy az illető megtanul-e vezetni vagy sem. Csak az óradíjat szedik be, aztán elmennek intézni az ügyes-bajos dolgaikat. Nem érdekük, hogy a tanuló átmenjen a vizsgán.
Persze olyan 5x buki is van, aki magától a vizsgahelyzettől szorongott annyira, hogy messze rosszabbul teljesített, mint amire valójában képes. -
Shadowfax
addikt
válasz zsiga667 #1121 üzenetére
Bezony, van egy kis elbeszélgetés a pszichomókussal, egy eléggé strukturált kérdőív alapján kérdezget különböző dolgokról, pl. előző munkahelyekről (pl. alkalmaztak-e már sofőrként), közlekedési eseményekről, vezetési gyakorlatról, egészségügyi állapotról, ilyenek. Ez előtt vagy után képességvizsgálatokon kell részt venni, ami PAV 1 esetén 6 db feladatból áll és 3 kérdőív kitöltéséből. Ezeket egy számítógépvezérelt kütyünél kell megoldani, mégpedig úgy, hogy -minden feladat előtt - először a gép megmutatja videófilmen, hogy mit kell csinálnod, utána gyakorolhatsz, s ha bizonyos szintet teljesítesz a gyakorlásnál, akkor jön az éles vizsgálat, aminek ugye számít az eredménye. Ha nagyon gyatrán teljesítesz, pl. a 6 képességfeladatból mondjuk négyet nagyon elrontasz, akkor nincs lehetőség javításra, de ha csak kicsit rosszak az eredmények (pl. két feladatnál vannak kisebb hibáid), akkor van lehetőséged az ismétlésre, a pszichológus elmagyarázza, mire ügyelj másodszor.
Mik ezek a feladatok? Javarészt figyelemvizsgálatok, szem-kéz-láb koordináció, döntési reakcióvizsgálat, ilyenek. -
Shadowfax
addikt
válasz zsiga667 #1123 üzenetére
Ez is rajta van a honlapjukon. [link] [link]
tbs: Azóta már egy utcával feljebb költöztek, a Kisfaludyból a Vajdahunyad utcába.
Zsigának a legegyszerűbb útvonal: hetes busszal a Blaháig, utána 4-es 6-ossal három megálló az Üllői útig (Ferenc krt. metró). A Corvin mozi oldalán kell kijönni az aluljáróból, s az Üllőin haladva a második keresztutcán balra a Vajdahunyad utca, itt kb. a 2. ház (egy új épület).
A vizsgálati díj (most) 8310 Ft kategóriánként. Ha bemész jelentkezni, először adnak csekket, ki kell tölteni a jelentkezési lapot, majd a befizetett csekkel visszabattyogni (a közelben van posta), s akkor tudnak időpontot adni (általában 1-2 héten belül). (Az első linken rajta van az ügyfélfogadási idő).
HTH -
Shadowfax
addikt
A pav-ról: én gyerekkoromban láttam egy magyar filmet (már nem tudom a címét), de arról szólt hogy egy buszvezető balesetet okozott és páv-ra küldték. A film valamikor a 60-as években játszódott. És a benne mutatott vizsgálati eszközök a mai napig használatban vannak. Pld egy trabant kormányos "szimulátoron" egy pöttyöt kellett egy végigvezetni egy kék monitoron. Ezt a gépet is a 2000-es évek közepén használják. Kb 40 éves. Ugye nem változott semmi az elmúlt 40 évben az útjainkon....
Akkor itt álljunk meg egy szóra.
A '60-as években még nem volt PÁV, az csak 1978-tól van. Az a műszer, amiről beszélsz (útvonalkövető szimulátor) pedig 1975-80 között fejlesztették ki, de manapság már nem nagyon használják, mert 2004 óta egy ún. ART2020 fantázianevű vizsgálóberendezéssel teszteleik a jónépet, amit osztrákok fejlesztettek ki, s az EU-ban több helyen használnak közlekedéspszichológiai vizsgálatokhoz (Ausztria, Németország, Svájc, Olaszország, stb.) Ennyit akkor a 40 évről meg az elavult vizsgálatokról. -
Shadowfax
addikt
Már korábban írták a többiek: attól mert egy gépen Trabant-kormány van, vagy x éves, még pontosan képes mérni a közlekedéshez elengedhetetlen pszichés jellemzőket. A lényeg, hogy valid és megbízható eljárás legyen, megfelelően sztenderdizált eljárással, nemde? Lehet egy hiperszuper szimulátor is, amit tegnap készítettek, de ha nincs bizonyítottan közvetlen kapcsolat a teszteken mért eredmény a közúti közlekedésben tanúsított vezetési, magatartási hibákkal, akkor egy kalap szart sem ér.
Ha figyelmesen elolvasod a hszemet, akkor láthatod, hogy már pár éve az EU-ban is több helyen használatos modern tesztgépet használják a PAV-nal is (jelenleg PAV I és II-nél is), a PAV III és IV kategóriára pedig akkor terjesztik ki, ha lesz több gép... (jelenleg 15 van).
Ismerősöd nyilván azért ment PAV IV-re, mert 5-ször megbukott az elméleti vagy gyakorlati vizsgán... Érthető, ha tök frusztrált volt, s szar élménynek élte meg, de azért nem mindig a külső körülményekben kellene keresni a hibát. (Tudom, ez Mo-on nem divat...)
Csak az állam szedi be a pénz érte.
Hehe, ez vicces. Egy PAV-vizsga kb 8400 Ft, egy jogsi letétele meg minimum 100e forint, a háziorvos meg 10e-ért pecsétel... -
Shadowfax
addikt
Ja, hogy a Sofőrök műsorokon tájékozódsz? Gratula. Igaz, hogy megfizetett színészek vannak, az egész csak egy brazil szappanopera, de csak higgyél benne.
Csak egy kérdésem lenne: ezt írtad:
Én a tanpályára szavazok továbbra is.Az elmebetegeket és a személyiségzavarosokat is a rántópadon kívánod kiszűrni?!!
Ja, s a rántópadon egy "edzés" min. 18e Ft. -
Shadowfax
addikt
Én úgy tudom ők a Lipóton vannak...
A Lipótot bezárták. Az elmebetegek egyrésze az utcára került.
A személyiségzavarosok meg sose kerülnek ilyen intézménybe, mivel ők úgy érzik, velük nincs semmi probléma, csak a társadalommal van.
Pszichiáter ismerősöm szerint minden 3. ember személyiségzavaros Mo-on (ez lehet nárcisztikus, vagy kényszeres személyiségzavar is, de akár a társadalomra legsúlyosabb fajta, az antiszociális szem.zavar, azaz a pszichopátia...)
Ha a PÁV-ot eltöröljük, s a rántópadon megfelelt pszichopaták lesznek kamion-, meg mentősofőrök, mi lesz itt?Halkan megjegyzem, hogy a magyar kamionsofőrök évtizedek óta a legbiztonságosabb kamionosok egész Európában (utána lehet nézni). Valamire csak jó az a PAV, nemde?
Igaz, hogy megfizetett színészek vannak,
Igen valóban látszik játékon kívül mind a forma 1ben indul jövőre
Arra céloztam, hogy megfizetett emberek, megfizetett szöveggel. Ki tudja, mi igaz abból, amit mondanak. Meg a műsor csak akkor érdekes, ha kellően bénák.Ja, s mégegy: a balesetek 90%-át nem ezek a bénázók okozzák, hanem a KRESZ szabályait be nem tartók (legyen ez gyorshajtás, ittas vezetés vagy akár a kanyarodási szabályok be nem tartása). Pusztán tehát az, hogy valakinek jók a reflexei a rántópadon, nem biztosítja azt, hogy nem fog balesetezni... (Nem a szar reflexei miatt, hanem az agyatlansága miatt...)
-
Shadowfax
addikt
De a pav az más. Itt speciálisan a közúti közlekedésre alkalmasságot vizsgálják. Azért az alkalmasságot megállapítónak nem csak gyalogosként kéne résztvennie a közlekedésben.
Oké. Akkor öntsünk tiszta vizet a pohárba: a Rendkívüli Alkalmasságvizsgálati Osztályon (ahol a haverod volt) MINDKÉT pszichológusnak van B-kategóriás jogosítványa, s vezet is. Ők hozzák a döntést, nem az asszisztensek. PONT.A MALÉV-nál dolgozó pszichológusnak pedig nincs pilóta-engedélye. Mégis meg tudja állapítani, rendelkezik-e a pilóta-jelölt mindazokkal a pszichés jellemzőkkel, amik a biztonságos repülőgép-vezetéshez szükségesek. Ennyi.
-
Shadowfax
addikt
Shadowfax:
2000-ben a végső értékelést végzőnek nem volt B kategoriás jogosítványa.100%, hogy volt. Az életemet teszem rá. Az ismerősöd nagy felháborodásában összekeverte a személyeket...
Arról próbáltam kifejteni a véleményem, hogy új jogosítvány megszerzésénél pav kéne vagy tanpálya.
Akár mindkettő lehet. A tanpálya is nagyon hasznos dolog, minden 5. évben kellene menni mindenkinek, nemcsak a jogsi megszerzésekor.
De hivatásos sofőr ne legyen, akinek ugyan jók a reflexei, s ezt bebizonyítja a vezetéstechnikai tanpályán, de amúgy egy pszichopata állat, stimmt?
Azt hiszem ebben megegyezésre jutottunk. -
Shadowfax
addikt
válasz darál0w #4614 üzenetére
Szerintem meg örülj, hogy ennyivel megúszod, s nem sikerült megölnöd egyik barátodat sem...
nem éreztem magam annyira részegnek,h ne tudjak vezetni egy fél orát. - aztán az első 2 percben sikerült árokba borulni. Az, hogy nem érezted magad a vezetésre képtelennek, nem azt jelenti, hogy alkalmas is voltál, remélem, ezt most már belátod. Tényleg örülj, hogy ennyivel megúsztad, csak ezt tudom mondani.Legközelebb ha piálni mész, még JÓZANUL gondold végig, hogyan fogsz hazakeveredni. Nincs gond a piálással (úgy teszed tönkre a májadat, ahogy akarod), de utána ne ülj be vezetni, mindaddig, míg ki nem józanodsz teljesen. A "mikor vezethetek pia után ismét" kérdéshez: Alkoholszint-kalkulátor: [link]
-
Shadowfax
addikt
8310 Ft, a nyóckerben a Vajdahunyad utcában kell jelentkezni rá. [link] A PAV I.-re való jelentkezés előfeltétele a két éves folyamatosan érvényes jogosítvány és a 2. csoportú orvosi alkalmasság (ezt már háziorvos is adhat, meg természetesen a foglalkozásegészségügyi orvos is).
A feladatokról írtam korábban: [link] zsiga667 már volt ilyenen, írt beszámolót: [link].[ Szerkesztve ]
-
Shadowfax
addikt
A történet már ott megbukik, hogy ha a PAV IV nem sikerült neki, akkor nem is jelentkezhetett PAV II-re sem.
Azt vizsgálják, hogy rendelkezel-e mindazokkal a pszichés jellemzőkkel, ami a biztonságos járművezetéshez kell. (Reakcióidő, mozgáskoordináció, személyiségjellemzők etc...) -
Shadowfax
addikt
válasz GrandeP #5385 üzenetére
Szóval adott a PAV (pályalkalmassági), kering egy urban legend miszerint ha nem sikerül, attól még megkaphatod az egyel alattit (gyakorlatilag, I nem sikerül, megkapod a II és a III-at), na most ez mennyire urban legend?
Ez urban legend. Amire kéred a vizsgálatot, arra vizsgálnak, hogy abban a kategóriában megfelelsz-e vagy sem. Ha nem felelsz meg, esetleg szóban elmondják, hogy érdemes-e az eredmények alapján az alacsonyabb kategóriával próbálkozz, de arra nem minősíthetnek, mert nem arra kérted a vizsgálatot (tehát ez jogilag nem lehetséges).
Amúgy gondolj bele: ha mindenki megkapná az alacsonyabbat rutinszerűen, akkor mindenki PAV I-re jelentkezne, nemde?
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Hobby elektronika
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elemlámpa, zseblámpa
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Gyúrósok ide!
- Medence topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest