Hirdetés
-
PROHARDVER!
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #70401 üzenetére
"Mondom ezt úgy, hogy a sosem el nem romlik Honda és a filléres Suzuki képviselője vagyok autó fronton "
Nálunk inkább a Suzukira igaz mindkét jelző, toronymagasan a WagonR vezeti a megbízhatósági statisztikát. Mondjuk van egy hatalmas előnye a Jazz-zel szemben ebben a "versenyben", új kora óta a miénk, míg a Honda 11 évesen került a flottába.
-
félisten
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #70403 üzenetére
-
bardi
senior tag
Sziasztok!
Van egy 2005-ös Civic TypeR-em, amit sikeresen megtörtek hátulról.
Jól tudom, hogy a hátsó lökhárítóban a sima többi modellhez képest csak a különbség csak a toldat az alján? Az szerencsére ép maradt.
A másik a csomagtér ajtó, itt is hasonló a kérdés, ennél viszont ha jól tudom a szárny miatt különbözik a többi modelltől és kénytelen leszek EP3-ról szerezni egyet?
A hátsó keresztmerevítő gondolom egységes a többi 3 ajtóssal.Illetve a töréstől eltérő, kissé nevetséges téma:
A legszélesebb cipőmben sem tudok a fékról átnyúlni a gázra visszaváltásnál. Tudtok valami olyan pedálszettet, amiről nem visít, hogy homasita, de nagyobb a gázpedál felülete? Ezek ha jól sejtem fúrva és csavarozva vannak a gyári pedálra. EK4-ben sem állt rá a lábam, egyedül újabb Swiftekben tudtam viszonylag kényelmesen így visszaváltani.'92 Honda VFR 750
-
flegga92
senior tag
3 ajtóssal megegyezik, az 5 ajtósé nem jó. Az mindegy hogy FL vagy előtti e, hátsó lökös maradt. Nekem a Sportra került Type-R lökös, mikor megtoltak. Keresztmerevítő jó rá, az egyforma. Arra készülj, hogy rozsdamentest nem nagyon találni, ezért én homokfúvattam és újra festettem. Az oldalsó lökhárító tartó műanyagot is vegyél, mert nekem rosszul állt után, hiába néz ki jónak, nekem egy kisebb ütközéstől sem tartották már a helyén fixen.
Csomagtér ajtó tényleg más a szárny miatt. Ha nem sikerül Type-R ajtót találni akkor a 3 ajtósét is fel tudod tenni. A szárnyon kell faragni, a két szélén le kell vágni a kitüremkedést. Nekem is így volt a Sporton a gyári szárny.[ Szerkesztve ]
-
Dan-szan
senior tag
Tanksapkám nem nyílik . Átolvastam a könyvét, a netet túrtam de nem találtam meg hogy lehet kinyitni másik módszerrel. Ez csak a bowden cserével orvosolható?
Szóval help.Az igazság csak nézőpont kérdése ! ** Xiaomi Mi MIX 3 ** "Mert játszani jó!" #csakaHONDA
-
félisten
-
félisten
-
Dan-szan
senior tag
válasz szabonagyur #70411 üzenetére
Igen, bentről.
Legutóbb már vacakolt, de akkor még azt hittem nem húztam meg határozottan és azért.
A kártyást nem próbáltam, azt gondoltam van másik vésznyitó féle valahol a kocsiban csak én nem találom.Az igazság csak nézőpont kérdése ! ** Xiaomi Mi MIX 3 ** "Mert játszani jó!" #csakaHONDA
-
venom8888
őstag
Stiasztok. Felesegemnek Honda Jazz t akarpk venni. Nem ukat. Melyik motor a megbizhato,melyik motort ajánlják?
-
félisten
-
Dan-szan
senior tag
válasz szabonagyur #70417 üzenetére
Próbáltam a kártyás "nyitást" , nem sikerült lehet csak rossz a technikám. Próbáltam lefelé tolni, oldalra fel-le de kudarc.
Beviszem a Honda szervizbe nincs más megoldás, már nagyon fogytán a benzin.[ Szerkesztve ]
Az igazság csak nézőpont kérdése ! ** Xiaomi Mi MIX 3 ** "Mert játszani jó!" #csakaHONDA
-
venom8888
őstag
a fogyasztasa melyiknek a legkevesebb?
-
tboldi
nagyúr
válasz venom8888 #70424 üzenetére
Állítólag az 1.2-esé, de igazából nemtom, nálam nem ritka a 8+ liter sem az 1.4-essel.
Mentségemre (vagy az autóéra) szóljon, hogy meglehetősen mostoha körülmények között használom, és a vezetési stílusom sem épp fogyasztásra optimalizált. Sőt a 130 kilóm mint ballaszt sem elhanyagolható.
[ Szerkesztve ]
-
Ed3r_X_
nagyúr
válasz venom8888 #70426 üzenetére
City-ről tudok nyilatkozni (puttonyos Jazz), az városban 7-8 liter, hosszútávon 5 liter. Hosszútávon annyira nem hajtottam, de városban még faragható szerintem 1 liter minimum, mert tapostam.
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz venom8888 #70426 üzenetére
Jazz-nél biztosan nem fogyaszt kevesebbet ugyanolyan körülmények között. A megbízhatóság is kérdéses, mert volt nekem JT alvázas Corollám, de csak a méreg volt vele.
Megaztán a belső méret és variálhatóság még az, amiben a Jazz-nek nincs párja. Yarisba fele annyi cuccot nem raksz be, ez is biztos."csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz tboldi #70430 üzenetére
Nem trollkodásból, de azt olvasom szinte bárhol, hogy a hibridek nem valók autópályára, sem országútra, mert ott zabálják a benzint. Háát, én nem tudom, de nekem a Jazz eHEV 130-140-es autópályatempónál 5.5l-t fogyaszt, országúton pedig 4l, vagy az alatt kicsivel. Ahogy olvasom, német autópályákon is eljárnak vele 6l körül, 160-as tempó mellett. Ez mitől sok? Az igaz, hogy a sokat szidott hibridek között rengeteg a Toyota. Hondáról még nem olvastam ilyet jellegű panaszokat.
"csak a zene van"
-
BigBlackDog
veterán
válasz dgyuri0123 #70434 üzenetére
A 130-140-es autópályatempót meddig tartod? 200-250 kilométeres pályázás után is marad 5.5 l/100 km körül a tankolásból visszaszámított fogyi?
1.8 hibrid C-HR-el van tapasztalat; ha volt 100 km pálya és mellette legalább 50-80 km országút-város, akkor baráti volt a fogyasztása. Ha volt 2*200 km pálya és 20-30 km egyéb, akkor érezhetően megugrott.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dgyuri0123 #70434 üzenetére
Mert nem jo a megkozelites, varosban tud igazan keveset enni, azon kivul kb annyit eszik mint egy sima szivomotor.
#nincsbennetarcsi
-
flegga92
senior tag
válasz dgyuri0123 #70434 üzenetére
Azért, mert a Toyota hibridekből indulnak ki. Ott látványosan emelkedik a fogyasztás, főleg a Prius 3 és előtti hajtásláncoknál. Plug-in és a 4. generációs rendszer már egy kicsit jobb nagyobb tempónál is.
Az eHEV benzinmotorja egy generátort hajt ami ellátja árammal a villanymotort, közvetlen kapcsolat csak akkor van a benzinmotor és a kerék között, ha olyan állapot van ami kedvezőbb mintha villannyal hajtana.
Szemben a Toyota 1.8 HSD kb 60 km/h-ig tud tisztán villannyal menni utána folyamatosan közvetlen kapcsolatban van a benzinmotor, illetve néha be be segít villamosan, de elenyésző. Itt ügye van egy bolygómű ami inkább országútra van hangolva. Tartósan 90 km/h 4,8-5l körül lehet eljárni vele, ha sok lakott településen kell átmenni és nem dimbes dombos vidék akkor 4l környékére le lehet vinni.
110 km/h körül már 5,5 felett fogyaszt, innen minden +10 km/h kb +1 litert jelent fogyasztásban. Rááadásul üvölt is a motor, főleg ha gyorsítani akarsz. -
dgyuri0123
nagyúr
válasz BigBlackDog #70435 üzenetére
Teletankkal indultam, Tata oda vissza. Kb. 140 km. Az út végére BC szerint 5l alatti fogyasztásom volt, mert a Bp-i szakaszon 5l alá esett vissza a fogyasztás. Tehát, direkt nem az 5l-t írtam, hanem amit közvetlenül az autópályás szakasz után mutatott a BC, ami 5.5l volt. A C-HR nehéz, nagy, stb. Nála biztosan magasabb lesz az autópályás fogyasztás, mint a városi.
#70437Qru De pont azt mondom, hogy autópályán is kevesebbet fogyaszt, mint az előző két Jazz-em (GE és GK). 130 klímával inkább volt 6-6.5, mint alatta. Ugyanez eHEV-el 5.5l és bőven számoltam.
#70440flegga92 Ja, ja. Ismerem a Toyotát is. Szerintem gyengék a villanymotorjaik is, a benzines meg "túl nagy" köbcentis, így, ha benzines a hajtás, akkor ott meg fog ugrani a fogyasztás is. A Jazz képes 100 körül is "vitorlázni", de még 110-nél is befigyel tiszta villanny hajtás, ha nincs emelkedő, vegy gyorsítás. Viszont hiába a benzinmorotos hajtás, de sosem lesz teljesen az, mert a villanymotor akkor is besegít a hajtásba, kb. 20%-ig. Ezért is lehet, hogy a Hondák autópályán sem "zabálják" az üzemanyagot, mert a vilanymotor mindig támogat. Sosincs olyan, hogy 100%-ig benzines a hajtás.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dgyuri0123 #70441 üzenetére
Mert jobb a hatasfoka. Ha gyorsitasz akkor a villanyhajtas is besegit. Autopalyan meg nem a sebesseg tartasa adja a fogyi nagy reszet, hanem a gyorsitasok.
#nincsbennetarcsi
-
Zsombe
senior tag
válasz dgyuri0123 #70434 üzenetére
Szerintem nagyon függ attól is milyen domborzatú autópályán megy az ember (na meg a forgalom ritmusától). Saját példa (Corolla 1.8 HSD): M7-est abszolválom 5-5,5 literes fogyasztással, míg M3-as ugyanolyan tempóval 6-6,5 liter (tempomat 140km/h).
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
félisten
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #70445 üzenetére
Csúcsidőben, amikor viszik vagy hozzák a kölköket suliba/-ból, akkor én 5 km-t teszek meg közel ennyi idő alatt Móváron. 🤦♂️
-
dgyuri0123
nagyúr
Tudom hogy jobb a hatásfoka, ezért nem fogyaszt annyit, mint egy sima benzines. Ezt mondom én is.
#70444Zsombe Hibrid vs tempomat... Ha emelkedő jön, belenyúlok a tempomatba, mert nem célom, hogy a 10%-os emelkedő tetején is 130 legyen a tempó. Ha így teszek, nem fog őrjöngve üvölteni a benzinmotor, csak hogy Himalájának felfelé is tartani tudja a beállított 130-at.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
Zerdal
tag
CR-V hibrid Szombathely-Bp M86-M1 Budaörsig lazán megeszik 7,6-8 litert. Jó nem is 110 es tempóval.
"Bízz Istenben és tartsd szárazon a puskaport!" Oliver Cromwell || PSN ID: Zer0DMG83
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz BigBlackDog #70449 üzenetére
Őszintén? A CR V is konyhakredenc, ami ugye soha nem kedvezett a fogyasztásnak. Ettől függetlenül szívesen hazavinnék egyet !!
Haverom dízel X3-asa 10-12l és mindegy, hogy város, vagy pálya. Ahhoz képest nem sok a 7,6 egy ugyanakkora kasztnis lényegében benzines autóval.
"csak a zene van"
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest