-
PROHARDVER!
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolynet
veterán
válasz BigBlackDog #60498 üzenetére
Köszi, majd letesztelem azt is. Arra azért sűrűbben járok.
De még mindig azt sajnálom ami itt a közelemben volt 5percre, nagyon elspórolják már belőle a naftát.Life is too short to stay stock!
-
BlacKSouL
addikt
válasz flegga92 #60500 üzenetére
A Citynél(Jazz) a 83 lóerőnél simán érezni, a Civicnél 140-nél sokkal kevésbé, de ugyanúgy tudom szinte bármiylen tempónál, hogy mikor húz be a klímakuplung. Igazából ennyi, hogy a klímakompresszornak van egy hűtőteljesítménye, amit át lehet számítani mechanikai teljesítményre, és mondjuk pl. kijön, hogy pl. 5kW, akkor az ennyit el is vesz a motorteljesítményből (vagyis felemészt belőle). Csak alapjáraton fogja kompenzálni ezt a vezérlés, vagyis állás közben ha bekapcsol a kompresszor(és a ventilátor), akkor megemeli a fordulatot, hogy kompenzálja a kieső, vagyis elvett teljesítményt. Igazából a kompresszor mechanikai veszteségéhez még hozzájön az ilyenkor rendszerint szintén bekapcsoló ventilátorok villamos teljesítménye is, ami szintén a motort fogja le, a generátoron keresztül. Itt a ventilátor plusz teljesítményigénye okoz erősebb gerjesztést a generátorban, és a generátor a szíjon keresztül fog mechanikus teljesítményt elvenni.
Ezt soksok évvel ezelőtt egy 1.2-es Fabia kombiban éltük át durván, amiben öten utaztunk a horvát tengerpartra. A hegyi szakaszokon fölfelé nem klímázhattunk, mert akkor 70-80 km/h-nál többel nem mehettünk volna. Kénytelenek voltunk csak lefelé használni. Hasonlóképp előzésnél. Ja, akkor még nem volt ám végig autópálya. De ez közismert kisautós szituáció, hogy a klímagombra rá lehet írni: "turbo boost", csak nem be hanem kikapcsolásra működik.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
nandow
aktív tag
válasz BigBlackDog #60509 üzenetére
Vasárnap voltam, akkor még nem működött.
Jópár hete, amikor megnyitottak újra, kérdeztem mi van a bankkártyás fizetéssel, azt mondták, kezdeti üzemzavar csak. Tegnapelőtt megint rákérdeztem, nem tudták megmondani, mikor lesz újra elérhető. -
flegga92
senior tag
válasz BlacKSouL #60503 üzenetére
Ez se egy erőgép 110 lovas Civic, de a 2 év alatt nem ilyen volt. Nem mondom, hogy nem lehetett érezni max azt az 5 kW-ot, most inkább 20-nak mondanám. Generátor pár hónapos benne. Mondjuk annak a cseréje óta nem nagyon használtuk a klímát, mert csak a városban jártunk. A hosszbordás szíj direkt nem lett nagyon megfeszítve, mert az előző generátornak is ez lett a halála, 1 év alatt megette a csapágyat, majd vitte magával a belsejét is. De nem csúszik a szíj. Esetleg egy pici feszítéssel próbálkozzunk még?
-
flegga92
senior tag
válasz yodamester10 #60512 üzenetére
Nincs ECO mód szerencsére. Ha vásárlás óta ilyen lenne zavarna, de nem problémáznék rajta. Töltésre még ránézek, hogy a venti kapcsolásakor mennyire esik vissza a feszültség, lehet azzal lesz a baj.
Klímáshoz is el kéne menni, ideje lenne ellenőrizni a gázt is benne ki tudja mióta nem volt nézve. -
KrAt
veterán
Ma reggeli furcsaság: ha nagyobb gázzal, majdhogynem "kilőve" piros lámpától indulok el, akkor még a kuplung csúsztatás fázisban valami nyekken egyet, behatárolhatatlan hang, olyasmi, mintha megcsúszna vmi ékszíj, de nem éles, hanem ilyen mélyebb tónusú hang. K20Z2 Accord
A kuplungszerkezetem valszeg a végét járja, lent fog, de kemény, annak lehet ilyen hangja? Vagy tényleg az ékszíj csúszik meg? De akkor indításkor miért nem?
-
gzbotii
nagyúr
Sziasztok,
Jazz szakértő: pályán mennyire zajos egy Jazz GD?
CVT váltós szeretnék, van ezeknek bármilyen különös nyűgje? Ridegtartást bírja a váltó, esetleg 200.000+ km után is ajánlott?
Autópályán mennyire tartható a 120-130as tempó egy 1.2-1.4 benzinessel? CVT mennyire jó pályázásnál? Írtátok még régebb (talán nem ebben a topicban), hogy az áttételek miatt az 1.4 jobban pörög pályatempó mellett. Alapvetően városi autó lenne, talán évi két hosszabb útra (2.000-2.500km, 50% pálya) lenne használva.Rozsda mennyire jellemző (osztrák, német import)?
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
tboldi
nagyúr
válasz gzbotii #60515 üzenetére
Szerintem egyáltalán nem vészes, normál hangerővel lehet azért beszélgetni, és a rádiót sem kell különösebben felhangosítani. Nem tudom, hol helyezkedik el a Golfodhoz képest, sajnos nincs azzal tapasztalatom, pedig neked ahhoz lenne a legkönnyebb hasonlítani.
A CVT váltóval ugyan kevesebbet pörög 130-nál, de alapvetően inkább a szélzaj a domináns (0,36-os cW), sőt, még a V-mintás gumikat is jobban hallom, mint a 4000-en forgó 1.4-est.
A CVT-nél leginkább az indítókuplung szokott meghibásodni, ha elinduláskor ránt egyet, inkább hagyd ott. Mondjuk a manuális váltó sem sokkal jobb, ott a nyelestengelycsapágy a fekete bárány.
A big blockkal a 120-130 nem probléma, bár a megyén kívül még nem mentem vele pályán, mert csak arra szól a matricám. Viszont egy előzésnél érdemes visszaváltani és kikapcsolni a klímát, ugyanis nem lövi le padlógáznál. Volt már, hogy intenzív - már amennyire annak lehet nevezni - gyorsítás közben kapcsolt vissza a kompresszor, és hirtelen eltűnt 5-10 ló.
Igen, manuális váltó esetén többet pörög az 1.4-es, de teljesen csereszabatos az 1.2-essel, sőt, át lehet tenni csak az 5. fokozat fogaskerekeit is.
Rozsda nem olyan ritka a külföldi importoknál a hátsó sárvédőknél, illetve az ajtók alján, de szerintem a korabeli Mazdák sokkal rondábban tudnak kinézni. Szerintem nem kell emiatt elvetni a külföldieket (főleg, hogy 90%-ban úgy is azzal fogsz találkozni), ki lehet fogni jó autókat is.[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
nagyúr
válasz tboldi #60516 üzenetére
Igazából a Golffal sincs baj az első 2-3 órában, de én (most még) gyakran megyek vele 8-9 órát, amikor azért már kellemetlen. Lehet, hogy lesz egy váltás, és inkább egy városi közlekedőedény kellene, nekem is meg a barátnőmnek is, valami kis benzines a TDI helyett. Nagyon sok felé kacsingatok most, igazából teljesen fogalmatlan vagyok, hogy mi lenne a jobb - két autó vagy egy mindenes. Mindenesnek talán jó lenne a Jazz.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Bullitz
aktív tag
-
Manitou
veterán
-
i-sti
senior tag
válasz gzbotii #60515 üzenetére
Szia.
Itt vagyok Debrecenben.
Gond nélkül kihozott.
Szűk hát óra volt az út. Egyáltalán nem volt kényelmetlen az ülés, ugye nekem 13-as van.
Egy hónapja Petroșani-ban voltunk 5 személlyel. Ott is pálya végig.
Hangos 4000nél de ez van.
Ha nem volt pénz rendes a autóra ezt kell hallgatni. Szerintem kilehet bírniNovum Forum Siculorum
-
Macka
veterán
Sziasztok!
7Gen Civic 1.7 ctdi-t használ a topikban valaki?
-
nagyúr
Ez tipikusan olyan hiba, amire mindenki mást fog mondani, ahány helyen kérdezed. Ha nincs kedved végigszopni 5 szerelőt és kicserélni a fél autót (mint én tettem), akkor elviszed mondjuk ide diagra és másnap hazaviszed megjavítva Soknak tűnik a diag ára, de ha ide viszem első körben a Corsánkat, akkor nagyjából 200e Ft-ot spóroltam volna.
-
gzbotii
nagyúr
Szerintem ha Jazzt vesz az ember, üzembiztosság nem előny, nagyon alap elvárás
"Egy hónapja Petroșani-ban voltunk 5 személlyel. Ott is pálya végig."
Azt hogy? Petrozsényhoz legközelebbi autópálya szakasz 90km. A10-ből meg egy 23km szakasz van átadva, Nagyenyed és Torda között, nem"Hangos 4000nél de ez van.
Ha nem volt pénz rendes a autóra ezt kell hallgatni."
Az a vicces, hogy egy A4 B8 is kijön egy jobbacska Jazz árából [link] , szóval, nem épp az a kategória, mint egy Swift I.When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
gzbotii
nagyúr
válasz tboy93 #60538 üzenetére
Na, azért egy A4 nem épp egy ördöglakat. Van benne egy drágább futómű, a többi nagyjából az, ami van a G5-ben is. Tempomat, digitklíma, a legtöbben a legbonyolultabb extra. 2.0CR vagy 1.9 pedig elég jó motorok.
A6 és felele, illetve az újabb modellek azok másak.
Be is fejeztem az OFFot ittWhen every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Macka
veterán
válasz flegga92 #60540 üzenetére
Igen, ezt én is tudom, típusprobléma. Ezt a lehetőséget most kevésbé tartom valószínűnek, mivel az autót naponta használjuk munkába járáshoz, városon kívül, 2x60 km-en, általában autópályatempón.
Ha jól tudom, ez inkább a túlzott városi használatnál jön elő.
Az viszont tény, hogy 260e km van az autóban, a gyári turbóval, aminek nem ártana már minimum egy tisztítás vagy felújítás, ahogyan az EGR rendszernek sem. -
Macka
veterán
3000-3500 fordulat környéke már jó erre a célra?
Blacksoul: spurit szoktam alkalmanként belekeverni a simába. Az a helyzet, hogy a napi 110 km útból 15 ft/km fizet a munkahely, ami a normál 400 forintos gázolajat is nézve, 5l/100 km fogyasztással (óra szerint 4.7) -500 Ft/nap.
Jó lenne csak OMW prémiummal menni, de így is elég sokat fizetek azért, hogy dolgozhassak.[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
Én szkeptikus vagyok az utólagos adalékokkal kapcsolatban, néhány szakember is, viszont árakat nem ismerve gyanítom, hogy az adalék kb. annyiba kerül, mint a mondjuk 40 liter prémium üzemanyag kb. 30-40 Ft-os felára. Vagyis egy adag adalékot elhagyva egy telitank prémium üzemanyaggal pénzben ugyanott vagy.
Benzines esetében saját tapasztalatból érezhető a különbség a prémium javára, azt nem tudom, hogy dízel esetében adalékkal szemben mi a helyzet, de ha mégis a kokszolódás a probléma forrása, akkor úgy tűnik az adalék nem feltétlenül akadályozza meg ezt a problémát. Persze lehet, hogy anélkül meg még ennél is kokszosabb lenne. Sőt, az se biztos, hogy egyáltalán az a probléma. De ez csak egy ötlet.(teljesen mellékszál, hogy az említett spurira rákeresve találtam egy elvileg gyártói honlapot, és ott 2 perc olvasással találtam vagy 4 helyesírási hibát, ami persze nem minősíti a terméket, és elő is fordul bárkivel, de nekem sajnos tikkelni kezd a szemem tőle, és tovább erősíti a szkepticizmusomat)
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
lazac_
tag
No én meg pont most akarok rászokni az Auchan 98-asára, mert viszonylag közel van, és elég jó áron is. Ne tegyem? Hozzáteszem Envi, Lukoil, Auchan 98, Mol 95 és 100-as benzinnel is itattam a Citym (legutóbb az Aldi önkiszolgálót próbáltam ki), eddig egyikkel sem volt problémám, egyedül a Shell 100-as benyától éreztem azt, hogy simábban járt és harapósabb lett a motor, kevesebb fogyasztás mellett, de annak horror ára van...
-
Macka
veterán
válasz yodamester10 #60549 üzenetére
Fene tudja. Az az érdekes, hogy nem is mindig csinálja, csak alkalmanként, próbáltam figyelni, de semmi rendszerességet nem fedezek fel benne. Néha hidegen csinálja, néha meleg motornál, jellemzően 2-3 fokozatban.
Hétfőn ledobta a turbocsövet, azt szervizben visszatették, utána nem csinálta.
Már kezdtem örülni, hogy talán a cső lelazulása okozta, de visszatett csőnél is csinálta szerdán.Az lenne a legjobb, ha pár napra be tudnám tenni az autót szervízbe, átnézetni, de mivel mással nem tudjuk megoldani a munkába járást, ez most még pár hétig esélytelen.
Zalaegerszegi topiklakó van egyébként köztünk?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Apple notebookok
- Sweet.tv - internetes TV
- PlayStation 5
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Az EU utasította az Apple-t, hogy hagyja abba a földrajzi blokkolást
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest