Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz DeathAdder #31178 üzenetére

    olajevés

    De akkor miért marad látszólag állandó a szint néhány motornál? Mert a helyét üzemanyag veszi át. [link]

    Egyes autótípusoknál nem árt, ha azt is tudomásul vesszük, hogy az olajfogyasztás együtt jár az adott konstrukcióval. Vagyis bizonyos, a gyártó által meghatározott mértékig normálisnak számít. [link]

    az autónak van megadva gyárilag olajfogyasztása, ami normális dolog. Gondoljunk bele azért akármennyire jó egy illesztés, azért az sem tökéletes. A dugattyú olaj lehúzó gyűrűjének is lenni kell kenésének, mivel a fém a fémmel érintkezve gyorsan kopásnak indulna.[link]

    Ha normál használattal rendszeresen, állandó mennyiséggel fogy az olaj, az nem feltétlenül baj, vannak ilyen konstrukciók, ám amennyiben ez a jelenség megszűnik, az bizony problémát jelenthet. Ebben az esetben szinte borítékolható, hogy valamilyen belső tömítetlenség következtében üzemanyag kerül a rendszerbe, ami miatt az olajszint ugyan állandó értéket mutat, csakhogy az üzemanyag elpárolog, így az olajmennyiség csökken és elégtelenné válik a kenés [link]

    Namost nekem is eszi 108 000 km-nél, de ette 4 km-es korában is. Cserébe eljárok 6 liter körül.
    Ha választani kell, hogy 10-15 000 km alatt lassan beleöntök 7-8 deci 3500 Ft-os olajat, vagy megyek ugyanennyi kilométert 6 helyett 8 literes fogyasztással (pedig esetemben a fogyó olaj a konstrukcióból eredő optimálisabb megoldás) ... inkább előbbi, mert a 2 liter plusz több mint 100k HUF :)

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák