Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Qru

    MODERÁTOR

    válasz kmarci25 #18207 üzenetére

    Gyártói előírást tartsd be de általában a gumi gyártója is megadja az ideális nyomást. Érdemes legalább havonta 1x ellenőrizni a nyomás értéket. Ha van TPMS rendszered akkor is.

    Ha maximalista vagy: ezt az értéket a gyártó általában pincehőfokra adja meg (tehát olyan kb 16 fokos hőmérsékletre). Ettől eltérő hőfok estén +/-6 fokonként +/-0,1 bar diffivel szokás számolni. Mivel ugye a gázok tárfogata nő ha a hőmérsékletük nő, ezért melegebben alacsonyabb nyomásértékre kell állítani mint hideg esetén. Pl ha a gyár 2,2 bar-t ír (ez +16 fokra vonatkozik) akkor +22 foknál 2,1 bar kell bele +10 foknál meg 2,3 bar.
    Vagy tolsz bele nitrogént és akkor le van a gond. :D

    Ezt árnyalja, hogy a nagyobb sebesség esetén a gumi jobban deformálódik (deflexió), tehát magasabb nyomás szükséges ahhoz hogy megtartsa az ideális formáját. Egyes gyártók (pl Ford) külön nyomásértéket ad meg ha 160 fölötti tempót mész tartósan.

    [ Szerkesztve ]

    #nincsbennetarcsi

Új hozzászólás Aktív témák