- Milyen TV-t vegyek?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- Apple notebookok
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- eGPU tapasztalatok
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Steet Fighter 6 - Így harcol Akuma
gp A sorozat legútóbbi részének DLC karaktere alig több mint egy hét múlva érkezik a játékba.
-
Három éve fontos döntést hozott az AI-ról az Apple
it A Bloomberg szerint saját chipekkel működtetné az AI-szervereket az Apple.
-
PROHARDVER!
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ba cy lus
őstag
válasz arnyekxxx #54554 üzenetére
Aztán ki mondta neked, hogy a te hallásod dönti el, mi igaz? Meg a fantasztikus youtube-os bemutatók. Sorolhatnám, hogy az utóbbi egy évben vett cuccaim közül mi nem úgy jött át youtube-ról, mint a valóságban. Szóval te azt hiszel, amit akarsz, de a valóság ennél sokszínűbb, mert nem egyformán hallunk. Aztán azt is el kellene tudni fogadni, hogy valakinek elég egy, azaz 1 db erősítő, nincs többre igénye, de abból legalább az igazit szeretné, nem csak a modelljét.
[ Szerkesztve ]
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
Anya keeezdőőőőődik...
W | W | H | W | W | W | H
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
Tegnap este bukkantam rá erre, az olcsó hangszer-drága hangszer témában.
Egy 69k, 169k, 300k és 800k telecaster összehasonlítás, ugyanattól a gyártótól.
Hát na, nekem nincs különösebben jó hallásom, meg ugye csak 2 XP-m, de zongorázni lehet a különbséget.
Szóval a 120 ezres Ibanez grigri nem lesz olyan mint a 600 ezres, ha akarjuk, ha nem.
[ Szerkesztve ]
W | W | H | W | W | W | H
-
Ba cy lus
őstag
válasz arnyekxxx #54556 üzenetére
csak ne állítsd be univerzális igazságként, hogy más megoldás nem lehet ugyanolyan jó.
Kinek, ez itt a kérdés. Eddig kéne eljutni, hogy ami jó neked, jó akármilyen zenésznek koncertre (és ugye ellenpélda is akad, kaptál ilyenre példát), az nem feltétlenül ugyanolyan jó másnak otthonra.
A youtube meg nem alkalmas különbségek megítélésére, eleve számtalan technikai buktatója van. Kezdve a mikrofonnal, ami nem úgy hall, mint az emberi fül.
Az meg, hogy úgy vitázol, hogy feltételezel bizonyos dolgokat, szimplán nem korrekt.[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
válasz consono #54560 üzenetére
Tegnap megnéztem a Gibson Factory Tour-t. Hát mit mondjak vannak fejlesztések, az új management felújított dolgokat, minden gitárnál most már Plek-ezik a bundokat, de számomra továbbra is érthetetlen hogy a festés közbe a festő nem hord maszkot, a festőkamrát meg be se zárják miközben festenek...arról nem beszélve hogy a gitár miközben szárad kint lóg a mennyezet felett 2-3 napot ahol érheti a por. Eleve egy ekkora csarnokból hogy tudnál tiszta szobát készíteni lehetetlen ahol csomó helyen csiszolnak meg políroznak. Arról se esett szó hogy honnan szerzik a fát, és hogy a testet a ragasztás után újra szárítják-e, a videóban látszólag csak a nyakakat szárítják, pedig a Kiesel-es Factory Tour videóban Jeff Kiesel külön kiemeli hogy ragasztás után is újra kezelik a fát mert szükség van rá.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
arnyekxxx
veterán
válasz Ctrl+Alt~Del #54558 üzenetére
A CV már egy teljesen jó hangszer a videoban, ha belerakják ugyanazt a pickupot meg ráteszik ugyanazt a húrt ami az amcsiproban van (ez pártízezres tétel), szerintem vakteszten a kutya nem mondja, hogy melyiket hallja.
-
Ba cy lus
őstag
válasz consono #54560 üzenetére
Én inkább gitárkombókról beszélnék. Ugyanis az történt, hogy a DSL5CR-be visszatettem a gyári hangszóróját. Az elmúlt 1-2 napban többször cserélgettem a 10-es Creambackkel, és megállapítottam, hogy ez a kombó a gyári hangszórójával szól a leginkább "marshallosan". A külön ládámmal, amibe a Blue-t tettem, szintén nem annyira "marshallos". Érdekes, hogy a DSL1 fej viszont nem ennyire válogatós.
Szóval nem olyan egyértelmű, hogy a DSL5 gyári hangszórója (ami egy Celestion Ten 30) olyan rossz, mint ahogy az netes véleményekből sokszor átjön. A felső tartományain lehetne javítani, de az összkép vele a legjobb.[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
válasz FockeWulf #54567 üzenetére
Na vegre valami konstruktiv otlet
Amugy is akartam kerdezni, majd lehet videot is veszek fel ha kicsit nyugisabb lesz a kornyek.
Szoval: palm mute-olom az E6-ot, es az A-n pengetem hozza a hangokat (palm mute nelkul), mondjuk felvaltva az A-huron a skalahangokat es az E6-ot uresen palm mute-olva. Remelem ez igy ertheto Szoval:-2-3-5-7-
0-0-0-0-0Na, ilyenkor az a gondom hogy az A hurnak ugye tisztan kene szolnia, az E hurnak meg palm mute-olva mikor pengetem, de mikor az A hur szol akkor kussoljon. Ezt meg tudom csinalni lassu temponal (mittomen, 120 BPM), de ha gyorsan akarom (mondjuk 150-160 BPM korul) akkor nem jon ossze, "kasas" lesz a hang, vagy az A hur is tompa lesz, vagy az E hur zorog bele mikor nem kene neki. Van ennek valami jo kis trukkje/technikaja? Most azt probalom hogy a tenyerem ele csak az E hurhoz erjen hozza, az A maradjon szabadon, ehhez kicsit kifele forditom a kezfejemet, de gyors temponal ez sem mukodik igazan jol.
Rosszul csinalok valamit, vagy egyszeruen csak "gyakorold aztan majd jo lesz"? -
X2N
senior tag
válasz Ba cy lus #54565 üzenetére
Valahogy nem lep meg, főleg kombónál hogy ilyen szinten be van állítva a hang az erősítőn belül...sokat számít a hangszóró is. Ha elkészül a csöves motyó menni fogok vele egy kört a városban és kipróbálok annyi ládát amennyit csak tudok.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
Ba cy lus
őstag
Bal (lefogó) kézzel is lehet akár, hogy úgy fogsz le az A-húron, hogy hozzáér az ujjad vége az E6-hoz.
Én mondjuk nem szoktam, eddig nem nagyon tapasztaltam, hogy a palm mute-olt hang olyan sokáig szólna, hogy bezavarjon. Pedig a Blackenedben az a riff elég gyors. Az is lehet, hogy már automatikusan rááll a kezem.
[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
válasz Ba cy lus #54570 üzenetére
Igen, azon is gondolkodtam, lehet tenyleg az a megoldas hogy amikor az E6-ot pengetem akkor az ujjamat elveszem az A hurrol, bar ott majd a ket kez szinkronizaciojanak hianya fog problemakat okozni
Nem a palm mute-olt hang szol sokaig, hanem mikor az A hurt pengetem, akkor az E is zorog (valahogy nem tudom ugy hasznalni a jobb kezemet hogy az E6 az mute-olva legyen, az A meg tisztan szoljon)
-
doc
nagyúr
válasz Ba cy lus #54572 üzenetére
Igen Ugye ket verzio van (szerintem), az egyik hogy folyamatosan ott a kezem (ezt probalom ezzel a kicsit kifele forditott tenyerrel), de csak az E hurhoz er hozza, az A tiszta marad, a masik hogy elmozditom a tenyeremet a hurokrol mikor nem kell a palm mute (mondjuk mint a Master of Puppets introban ahol a PM es a tisztan szolo hangok valtakoznak)
-
X2N
senior tag
Vedd vissza a torzítást az erősítőn, túl sok amit használsz jelenleg valószínűleg. Én is úgy játszanám hogy a tenyeremet beforgatom és csak az E6-t palm mutolom. Illetve rátompítok tenyérrel az A húrrra két E6 0-0 között. Alternatívaként lehangolhatod az E6-os húrt mondjuk D-re és akkor lejátszod úgy hogy(kb mint a Crazy Traint):
-2-3-5-7-
2-2-2-2-2vagy el lehet kezdeni szétpakolni a hangokat az A húrról más húrokra...
Plusz próbáld a pengetőt lazán fogni, és finoman pengetni, ne olyan mereven mert emiatt akad a pengető a húrokban és lassulni fog a pengetés. Meg metronómra gyakorolni ha nem megy a szám sebességével, és csak lassan növelni a sebességet, miután már magabiztosan megy.[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
Nincs ebben semmi különös egyébként ha szétpakolod a D, G húrra a hangokat, nekem nincs olyan hosszú ujjam mint Vai, Petrucci, Buckethead-nek, pedig én is eléggé tudom nyújtani, 1-5-ös fekvést letudom fogni mutató, kisujjal nyújtva könnyedén... ők ezeket a témákat sokkal könnyebben lejátsszák, vastagabb húrokon is mert erősebbek az ujjaik. Én elkezdtem kísérletezni és sokkal jobban tetszik a 8/9-es vékonyabb húr mint az átlag 10/11-es, könnyebb pengetni, nincs akkora ellenállása. Az meg plusz hogy jobban szól metálra mert kevesebb a mélye, ami probléma egyébként mert könnyen túlvezérli az érzékeny erősítőt a túl sok mély frekvencia...
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
lacibattya
csendes tag
Tankcsapdás hangot miből tudok csinálni?
Multin,milyen pedál,erősítő stb.? -
Goose-T
veterán
válasz lacibattya #54578 üzenetére
Régen Mesa Boogie erősítőket használtak, azt tudom. Akkor láttam, amikor 1999-ben a törökszentmiklósi művházban koncerteztek. Mondjuk akkor még Cseresznye volt a gitáros. A mostani gitárhangzáshoz itt van egy kiindulópont, úgy látom, Sidi is maradt a Mesánál.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
X2N
senior tag
válasz Goose-T #54579 üzenetére
Nem mondod hogy Mesa JP modell-t használ Erre a zenére Túlzás. Nehéz lesz leutánozni. Kell hozzá egy modern csöves erősítő, effekt loop-legyen benne és kell egy 7 band EQ a loopba, ez a minimum. Meg kell valami amin meg is szólal...
Vagy ha multieffekted van akkor egy Mesa Mark V megteszi. Csak be kell tudni állítani a parametrikus EQ-t, Petruccinak vannak róla videói youtubon megtalálod.[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
Valaki el tudná magyarázni érthetően, hogy hogyan kell egy EQ-t használni?
Amikor egy ilyet látok, elkezdem találomra húzgálni a csúszkákat, aminek a vége szinte mindig f*s lesz.
Miért pont ezek a frekenciák vannak kiemelve? Valahogy nehéz elképzelnem, hogy valaki egyszer csak azt mondja, "hmm, valami nem stimmel ezzel a hanggal, kicsit vegyünk vissza a 8 kHz-ből, és tegyünk ár a 4-re keveset".W | W | H | W | W | W | H
-
X2N
senior tag
válasz Ctrl+Alt~Del #54582 üzenetére
Mielőtt nekiálsz EQ-zni tudni kellene hogy hova is van bekötve. Ha jól látom akkor ez az erősítő bemenetére van most bekötve, így úgy fog viselkedni mint pl a Mesa MarkV sorozatban a 3 band EQ csak több állítási lehetőséggel. Tudnod kell hogy milyen hangszedővel milyen állásban játszol, nyaki humbucker-el pl rengeteg mélyed lesz normál esetben, ezen lehet segíteni pickup magasság állítással is, vagy ha vágsz rajta eq-val és akkor nem lesz mosott a hang túltorzított erősítő esetén. Ha emelsz +-3dB-t valamelyik csúszkán akkor az hallás után dupla/fele hangos lesz, szóval nem kell extrém beállításokban gondolkodni, elég ha csak kicsiket tologatod, ha az erősítő elé van bekötve az EQ akkor azt fogod állítani hogy melyik frekvenciák legyenek torzított csatorna esetén betorzítva, illetve ha nem tetszik ahogy reagál az erősítő pl palm muting-ra akkor a mély frekvenciák vágásával tudod feszesebbé tenni a hangzást, persze ettől kevésbé lesz torzítva a jel is, viszont ilyen alacsony frekvenciákat ~125Hz alatt már érdemes megvágni mert belemegy a basszusgitár frekvenciatartományába. Ha ez az EQ az effekt loop-ba lenne bekötve akkor már az eleve torzított jelet tudod csak erősíteni/vágni, magát a torzítás karakterék kevésbé lehet szabályozni. Gitárnál az 500-1K- 4K tartománnyal érdemes foglalkozni első körben arra a legérzékenyebb a fülünk. Érdemes becsukott szemmel állítani, egyszerre 1 sávot állítani és figyelni, mert nem mindig az lesz jó amit ránézésre gondolnánk.
50-60Hz: you might expect to hear the kick around this range, as well as bass and synths. Guitars generate noise in this range, but unless it's an extended-range instrument, you might find it interferes with the bass without actually adding to the sound. It's often a good idea to locate the lowest note played on the guitar in a song and then apply a high pass filter a little below that frequency to give plenty of space for the bass and kick drum.
100-200Hz: this is where you might find the fundamental of the snare. Sounds here go from 'rumble' to 'growl' and 'bloom'.
150Hz: one of the most valuable mixing tips we've ever been told is that this is the rough area that gives a bass guitar 'beef'. By carefully changing the EQ of bass and guitars around this point, you can alter the balance of the two instruments so that they gel together better in a mix.
200-500Hz: a lot of the 'weight' of a mix can be found here; guitars with plenty in this band sound warmer, but if you overdo it, they might sound overly 'woody'.
500-1kHz: this is where the 'body' of the sound comes from. Some snares will have their overtones in this area, and it can overwhelm their 'snap', which generally sits somewhere in the 'bite' frequencies.
2kHz: 'bite' for guitar and vocals sits here.
3kHz: in this area you quite often get guitars 'building up' in a mix, and also see the 'cymbals eat guitars' phenomenon, especially with washy cymbals or open hats - and yes, the collision of guitar and cymbal frequencies is where the band got their name from. Male vocals in a rock context also often need some extra bite adding in this band, meaning it's very busy in some mixes.
5-10kHz: clarity and openness; when trying to get a really 'soaring' lead sound, it can be good to roll treble off of rhythm guitars and free up this band for the lead guitar to cut through more. Overdoing it can lead to a fatiguing, or piercing sound; this is the area you'll often find unpleasant 'ice-pick' resonances. When mixing distorted pitch-shift effects like the DigiTech Whammy, you'll often have issues between 3-6kHz. Surgical EQ with a narrow Q or careful use of multi-band compression is usually able to tame problem frequencies, however.
10-12kHz: live, above this point can often cause issues depending on the room. Especially for very high-gain tones, you'll sometimes see touring bands use an EQ with a low pass filter around this point to take the edge off unpleasant highs.[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
senior tag
válasz Ctrl+Alt~Del #54582 üzenetére
Ez egy klasszik 10 sávos "graphic" EQ. Ezek a sávok hagyományosan ezekkel a center frekikkel operálnak. Ebből én csutkára lehúznám az elsőt és az utolsót, a másodikat és az utolsó előttit pedig kb. alsó negyedére a tartománynak. Ezek után lényegében a 250/500/1 KHz sávokkal játszanék, mert a gitár alapvetően treble hangszer, a hangzás ízét leginkább a közepek alakításával lehet... alakítani
De ahogy @X2N mondja, ez inkább smafu, lényegesen jobban jársz, ha megtanulod kezelni a parametric EQ-t (mindegy konkrétan melyiket, ugyanúgy működnek).
Egy nagyon jó általános intro EQ témában (a srác többi anyaga is top).
Ezt is érdemes olvasgatni, bár terjedelmes, és sokszor inkább anger management, mintsem record engineering, de jó
[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
válasz Ctrl+Alt~Del #54582 üzenetére
pont ma hozta meg a postas a 10 savos EQ-mat, nezegettem en is videokat rola hogy mi/hogy merre, nagyon hasznosnak tunik, majd este/holnap kiprobalom
Sok video van errol YT-n, ezt peldaul nemreg neztem meg, de tenyleg van jonehany, erdemes kitapasztalni hogy melyik freki kornyeke adja a "dobozhangot" amit kicsit lehuzhatsz, mennyire erdemes visszavenni a melyet hogy jo kis 'tight' legyen, stb.
"hmm, valami nem stimmel ezzel a hanggal, kicsit vegyünk vissza a 8 kHz-ből, és tegyünk ár a 4-re keveset"." - pedig ez tok jol mukodik kb igy csak masok a szamok, en peldaul azt vettem eszre hogy inkabb a 2-300-400 Hz kornyeki hangokra vagyok nagyon erzekeny (marmint ottani valtoztatasokkal erzek nagy kulonbseget) -
X2N
senior tag
válasz Ctrl+Alt~Del #54582 üzenetére
Gitárerősítők esetén ha tiszta csatornáról beszélünk(Fender) alapvetően így szokott felépülni egy erősítő:
gitár->1. erősítő fokozat->3 sávos Treble Mid Bass EQ ->2. erősítő fokozat. 3. erősítő
fokozat -> fázisfordító -> végfokcsövekTorzított(Marshall) erősítő:
gitár->1. erősítő fokozat-> 2. erősítő fokozat.-> 3. erősítő
fokozat -> 4. erősítő fokozat -> 3 sávos Treble Mid Bass EQ ->fázisfordító -> végfokcsövekMesa Mark V:
gitár->1. erősítő fokozat->3 sávos EQ ->2. erősítő fokozat. 3. erősítő
fokozat -> 4. erősítő fokozat -> 5 sávos EQ -> Effekt hurok- > fázisfordító ->végfokcsövekEzért ennyire sokoldalú a MarkV mert mindent IS belehet rajta állítani. Cserébe nehéz is JÓL beállítani egyszerű user-nek aki a hagyományos Magas mély közép EQ-n szocializálódott.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
Tibizzz
kezdő
-
X2N
senior tag
Gitárerősítőnél egyébként másfajta EQ-t használnak mint a hagyományos, olyan értelemben hogy interaktívak a frekvencia vágási sávok, ezt így nehéz leírni inkább próbáljátok ki az online szimulátort és akkor megértitek mire gondolok, nem csak simán erősíted/vágod ezeket a frekvenciákat globálisan, hanem csúszik a vele együtt a frekvencia tartomány is, máshogy fogja szabályozni a közép frekit lehúzott magas potméterrel vagy feltekert magas potméterrel... és ezek csak az alap kapcsolások, erősítőnként be szokták hangolni őket...
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
senior tag
Tök jól leírtad fentebb, hogy a modern (torzított) gitár hangzás alfája és omegája lényegében a kaszkádba kapcsolt, túlvezérelt preamp-ok összesége. Mindegyik gain stage (preamp) a kis jelszinteket jobbára lineárisan erősíti, a nagyobbakat viszont a rá jellemző roll-off karakterisztika szerint nemlineárisan komprimálja (distortion + compression, adott esetben hard clipping is). Ezt csinálják az erősítő preamp fokozatok (plusz EQ-k) is, illetve ezekkel együtt az eléjük tett (vagy effect loopba kötött) drive pedálok, effektek is, és ezen torzítások összesége formálja a gitár hangját olyan zsírosra, amilyennek szeretjük
A fentebb linkelt srác ebben a videóban pontosan erről beszél (DAW kontextusban ezt saturationnek hívják), és a konkrét példában egy száraz, clean gitár hangból pusztán stock (tehát nem gitár-specifikus) EQ+Drive pluginek sorba kapcsolásával csinálja meg kb. ugyanazt, ami pl. egy multistage Mesa fejben hardveresen történik (kb. 9:30-tól). Érdemes megnézni, pont azt illusztrálja, amit te az erősítő kapcsolásokról írtál.
-
X2N
senior tag
válasz kutyek #54593 üzenetére
Nem semmi, ilyet se láttam hogy valaki ezt összerakja DAW-ban...zseniális ahogy prezentálja a dolgokat a srác. Erősítőkben is ugyanez történik, nagy és kis erősítésű fokozatok váltogatják egymás minden erősítő fokozat be van állítva egy frekvencia tartományba amit átereszthet(ha túl széles tartományban áteresztene könnyebben begerjedne, hi-gain-nél ez kritikus), a csatolókondenzátorok és az RC szűrők pedig formálják a jelet, analóg módon az erősítő fokozatok között, illetve a jel amplitudóját visszacsökkentik ellenállás osztókkal hogy elkerüljék a következő erősítő fokozat túlvezérlését.
Kis történelem:1959-ben jött ki a Marshall Plexi, amiben mindössze 2 erősítő fokozat volt és egy katódkövető az EQ meghajtására, mivel 2 csatornás volt(mindkét csatornának külön külön volt 1-1 erősítő fokozata) az erősítő eredetileg a 2 csatornát egyszerre is lehetett használni keverve ezeknek a hangját, aztán persze hamar rájöttek az emberek hogy mindössze 1db vezetékkel a 2 csatornát össze lehet kötni sorba is, nagyobb torzítással.
Ekkor még a germánium tranzisztoros Fuzzface torzítópedáltól nem nagyon volt komolyabb, Hendrix ezt használta a Plexihez.
A Dallas Rangemaster mid boost pedál csak 1965-ben jött ki.
70-es évek közepén kiadták a JMP-t amiből lett később a JCM 800(Master Volume szabályzó volt az igazi újdonság, mert azért nem mindenki játszhat otthon kihajtott 100W-al.
1974-ben aztán a Marshall kiadta a JCM800-ast ami már kapcsolásban az előbb említett kapcsolás volt kis finomításokkal, 3 erősítő fokozat plusz katódkövető. Akkoriban ennél több torzítást nem is igazán tudtak elérni, nem tudtak 3-nál több erősítő fokozatot egymás után kapcsolni mert már használhatatlanul torzított.
1987-Mike Soldano volt az első erősítőtervező, aki felfedezte, hogy a viszonylag alacsony erősítésű előerősítő fokozatok kaszkádba kötésével és a sávszél limitálásával lehet még több erősítő fokozatot egymáshoz kapcsolni.
A fő okok, amelyek miatt az SLO-100 igazi áttörést jelentő erősítő volt, hogy szinte minden torzítást az előerősítőben generált, az effekt hurok csak impedanciát illeszt, illetve visszaerősít, a hangszín és a végerősítő nem szól bele a torzításba. 4 erősítő fokozatból áll+katódkövető(a katódkövető egyébként amellett hogy az EQ-t hajtja, igen fontos szerepet játszik egy ilyen erősítőben, anno a Fender Bassman erősítőben rosszul állították be a cső munkapontját, aminek az a pozitív hozadéka lett hogy kompresszálta is a jelet, Marshall szimplán csak beépítette ugyanazokkal az értékű alkatrészekkel a Plexi-be)az EQ-nak->2 fokozat az effekt loopban->fázisfordító->végfokcsövek
További érdekessége az erősítőnek hogy a loop-ban található 2 erősítő fokozat kapcsolása és felépítése megegyezik az EQ-t meghajtó katódkövető és a katódkövetőt előtti fokozattal így még tovább kompresszálja a jelet ha nincs bedugva semmi a loopba.Egyébként volt olyan Marshall erősítő is amibe 3x építették be a katódkövetőt.
Kicsit hosszúra sikeredett..[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
Folyt köv,
A Soldano SLO 100-as annyira népszerű lett hogy más gyártók is elkezdték lemásolni, kisebb nagyobb változtatásokkal, Mesa Dual Rectifier első változatai előfok terén szinte 1:1-ben ez az erősítő, csak a végfok lett máshogy megcsinálva és az effekt loop-ot variálták meg.Aztán ott van még a Peavey 5150, amiről mindenképpen szó kell ejteni, Van Halen is használta A Soldano SLO-t egy ideig, majd miután leszerződött a Peavey-el azt mondta nekik hogy másolják le az erősítőt. Ezt nyilván nem tehették meg, így kicsit továbbfejlesztették(2 évig tartott), és modernebb hangzást csináltak hozzá, ebből lett az 5150 ami a 90-es évek elején jött ki.
Ez az erősítő a Soldanoval és a régebbi Marshallokkal ellentétben nem használ katódkövetőt, viszont az SLO-hoz képest(4 erősítő fokozat+katódkövető) 6db! erősítő fokozat van kaszkádba kötve, és ettől lesz ennyire agyon kompresszált hangja, igazi úthenger modern hang...persze ha megnézzük a 2 kapcsolást még mindig sok hasonlóságot lehet felfedezni.consono-igen, mert nehéz "zenei" torzítást készíteni.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
senior tag
válasz consono #54595 üzenetére
Persze, illusztráció. De segít megérteni a lényeges faktorokat, alapelveket. Máshol is olvastam, metál (vagy más, durván torzított stílus) esetén pl. kritikus a torzítás előtti ÉS utáni EQ (mid boost -> drive -> mid cut), ennek az okait is pontosan elmondja.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
Kutyek- Egy Mesa Mark sorozat pont ezért jó hogy ahelyett hogy fixen be lenne állítva mennyire legyenek betorzítva egyes frekvencia tartományok ezt te tudod állítani a 3 potméterrel. Sajnos ha mondjuk az erősítő elé kötsz egy EQ pedált nem igazán lehet elérni ezt a hatást szerintem, sokkal jobb ha az első erősítő fokozat után történik meg ez, ahelyett hogy az eredeti eleve gyenge gitárhangot butítanád le. Persze Midrange boosterrel meglehet küldeni az erősítőt, vékonyabb húrokat használni mint Tony Iommi aki 8-as húrokat használt eleve a sérült ujjai miatt. Aztán ezekből a véletlenekből lett ma a Heavy Metál. Bár ő Orange meg Laney erősítőket használt, ezekkel csak mostanában kezdtem el foglalkozni, az is egy más kategória, a fázisfordító máshogy van bennük megcsinálva mint a gitárerősítők 99%-ánál és emiatt már eleve máshogy szól...
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
Egyébként ha valaki ilyen erősítőt szeretne amit a Mesa Mark sorozathoz hasonlóan lehet állítani, az ENGL E530 rack-es előfokot tudom ajánlani, ugyanis ebben van lehetőség egy szimpla 1 kábeles moddal a tiszta csatorna EQ-ját bekötni az első erősítő fokozat után és kvázi úgy használni az előfokot mint egy Mesa-t.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
Soldano SLO-hangzásban van egyébként még egy csavar, a tiszta csatorna erősítő fokozatának a hangja vissza van vezetve a torzított csatorna katódkövető előtti fokozatába csak ellentétes fázissal(mivel minden erősítő fokozat fázist fordít, kivátel a katódkövető), így keveredik a 2 hang a torzított csatorna gain-jét csökkentve... ez érzékelhető is ha átkapcsolod a tiszta csatornát crunch-ra ahol már kevésbé van visszaosztva a jel, ez persze a Mesa Dual Rectifier-ben ki lett szedve, több Gain, METÁL
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen