Új hozzászólás Aktív témák

  • Ariadne

    őstag

    válasz Diocles #4850 üzenetére

    Könyörgöm, használd már azt a tetves keresőt, mert most már tényleg elvesztem a türelmemet. :W Mindent leírtam erre az ügyre vonatkozóan, többször is, kimerítő jelleggel. :(((

    mod: Ha lehet a másik topikot és ezt is olvasd el, mielőtt megkérdezed ugyanazt, amit előtted legalább fél tucatnyian...

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Diocles

    aktív tag

    válasz Ariadne #4851 üzenetére

    Ismerem a sztorit, az elsők között voltam, akik az AB-vel gariztattak alienes cuccot, csak nem tudom, hogy még mindig vállalják-e az átvételt azzal a jogfosztós papírral. Csak kíváncsi voltam, hátha tud valaki aktuális infót. Messze vannak, nincs kedvem bemenni lutrira, telefonon meg akkor is letagadnák, ha személyesen esetleg átvennék.

  • Ariadne

    őstag

    válasz Diocles #4852 üzenetére

    Sírva könyörgöm, ugyan mi változhatna azon, hogy két teljesen független cégről van szó, tehát ha beveszi is puszta szívjóságból, akkor sem köteles semmit sem tenni, nem kényszerítheted semmire, sőt a tapasztalatok alapján nem is tesz semmit? :U Ennyi erővel bármelyik szabadon választott céghez is beadhatod a lapodat gariztatásra, azzal sem leszel beljebb...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Diocles

    aktív tag

    válasz Ariadne #4853 üzenetére

    Erővel értesz félre. Én nem a jogi apokalipszist akarom rájuk szabadítani, csak azt akarom, hogy szívjóságból segítsenek. Két hónapja már megtették. Érdeklődöm, hogy ellenben egy bármelyik szabadon választott céggel, átveszik-e még mindig a termékeket.

    Ja hozzátenném, merha nem, akkor a nagykerrel kell felvennem a kapcsolatot.

    [ Szerkesztve ]

  • Gyuri27

    félisten

    válasz Ariadne #4853 üzenetére

    Van amikor egy repülő szuper bari sem tud segiteni. :N

    Amd - Radeon - Ryzen

  • MaciG

    addikt

    Nekem nem konkrétan garancia jellegű a kérdésem, de hasonló hozzá és itt láttam a legjobbnak feltenni a kérdést.

    Rendeltem pár dolgot egy internetes webáruházba, ahol a rendelésnél azt írták, hogy szállítási idő max 3 hét. Ez rendben is volt, leadtam a rendelést, viszont a cuccok nem jöttek. 4 hét elteltével odatelefonáltam és azt mondták még max 1 hét és küldik. Megint eltelt 2 hét ,semmi. Megint odatelefonáltam és azt mondták hogy mostmár biztos küldik ,de azóta megint eltelt egy hét és semmi... Ezek után én lemondhatom a rendelést? Vagy ha majd valamikor mégis ideérne, megtehetem azt ,hogy nem veszem át? Mert odatelefonálni nem fogok, mert már úgyse hinném el, hiába is mondanák ,hogy már küldik...

    BANZAII

  • Ariadne

    őstag

    válasz MaciG #4856 üzenetére

    A hely teljesen stimmel szerintem, ott a fogyasztóvédelem is a topikcímben. :D

    Egyszerűen írd meg nekik, hogy mivel sem az ígért 3 hétre, sem pedig azóta már x hete nem tudták leszállítani a termékeket, ezért ezúton közlöd, hogy már nincs szükséged ezekre, ezért lemondod a rendelésedet, ne hozzák. Ha pedig hozzák, nem veszed át, nem írsz alá semmit. Ennyi, teljesen jogszerű, nem vagy köteles bármeddig várni.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • csucsu1

    csendes tag

    Sziasztok!
    Avman és Ariadne segítségével hozzátok fordulnék a problémámmal.
    Remélem tudtok segíteni, megpróbálom leírni nektek.
    Tavaly év vége fele vettem egy Acer notit. Kb. egy hónapja letöltöttem a honlapjukról a friss biost, fel akartam rá tenni és többet már nem indult el.
    Elküldtem az Acernak, és azt mondták 2 hét után hogy biosfrissítésből eredendő hardveres hiba lépett fel, amire ők nem vállalnak garanciát és 89.000ft-ért kicserélik az alaplapot.
    Mi tévő legyek?
    Most azt mondtam nekik hogy küldjék vissza, mert kérdezősködtem, és lehet hogy egy pesti szerviz, 10-20körül meg tudja csinálni.
    Ez szerintem már kész röhej. Tanácstalan vagyok. Már eltelt egy hónap és nincs gépem, de közben kellene. 150ezrem meg benne van, és lehet hogy kidobhatom, pedig mindig vigyáztam rá.
    Válaszotokat előre is köszönöm.
    Norbi!

    Samsung SM981 NVME 1Tb SSD, Western Digital Red pro 4TB, Toshiba 4TB, Western Digital Green 3.5" 6TB, NearLine, Core i9 9900K, Asus Rog Z390-F gaming, Asus front base panel, Corsair Vengeance LPX 64Gb DDR4 3600Mhz, Asus strix geforce gtx 1060 6Gb, SB X-Fi Xtreme Audio, A4Tech X750F, iiyama ProLite B

  • Ariadne

    őstag

    válasz csucsu1 #4858 üzenetére

    Nos az én gondom csak az, hogy valóban lehetséges-e, hogy egy bios frissítéstől legyen baja a gépnek, ezt valaki olyan tudja megmondani, aki ért ehhez a részéhez, én sajnos nem.

    Alapvetően egyébként ha ez lehetséges és egy (hibás?) bios frissítéstől halt meg valami a gépben, akkor az garanciális hiba kell legyen. Ha a szerviz nem hajlandó rendezni, el kell menni a kiskerhez, ahol vetted, mert az tényleg köteles foglalkozni az üggyel és rá is lehet kényszeríteni, hogy ezt megtegye. A szervizt nem. De ennek feltétele, hogy ez reális hiba legyen.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • #95590400

    törölt tag

    válasz Ariadne #4859 üzenetére

    szerintem ilyenkor az legyen a vevő álláspontja, h a bios frissítés után fellépő hiba már egy meglévő hardveres hiba következménye. ez egyébként is logikus és reális, ennek az ellenkezőjét meg bizonyítani... hát meglehetősen necces. a bios frissítése meg rendeltetés szerű használat.
    annyi tanulsága van az ügynek, h újabb feketepont az acer szerviznek, meg ha lehal bios frissítés közben valami, akkor eztán méla kuss róla. másnap reggel fekete képernyő fogadott, és kész.
    ilyenkor egyébként a teljesen vétlen kereskedő kerülhet nehéz helyzetbe... dehát, ez meg benne van a pakliban.
    nota bene, nehezen tudom elképzelni, h egy bios frissítés szétcincál egy alaplapot. egyrészt, az acer ált. win alól települ (már rossz pont), ergo fel sem megy a nem odavaló bios, másrészt, ha nem teljesen megy fel valami miatt, akkor nagyjából a bios újraflashelés megoldja a gondot. az esetek egy részében ehhez a bios csipet lehet ki kell szedni az alaplapból. de ugyanakkor valóban elképzelhető, h egy hibás bios flash elviszi az alaplapot, bár a felsoroltaknak nagyobb a valószínűsége.

    [ Szerkesztve ]

  • #95590400

    törölt tag

    válasz #95590400 #4860 üzenetére

    szóval, ha meg elvitte az alaplapot, akkor az a nagyobb valószínűségű, h a bios rom memóriája a hibás, azért hiúsult meg, mert az újraírás során hibás blokk keletkezezz a hibás memóriában. esetleg a ram hibázott. erre elvileg van védelem, de nem 100%-os.
    a lényeg, h szép számmal állhat a dolog mögött már meglévő hibás hardverelem.

    [ Szerkesztve ]

  • CoolBoy323

    nagyúr

    sziasztok!

    van egy t-mobile pulseom (garanciás)

    a gondom a következő: még mindig nincs kész a telóm :S
    azt mondták, h smst küldenek... február 23-án adtam be, azt mondták, h 15 munkanap, de a papíron az van, h kiadási határidő március 10...
    ilyenkor mi a teendő???

    cseretelefont is adtak, amit szintén 15 napon belül vissza kellene adnom, mert ha nem, fizethetek...

    mit csináljak?? :F :W

  • Chaser

    legenda

    válasz Gyuri27 #4847 üzenetére

    Azzal igazolod, hogy szakszerviz nyúlt valamihez, hogy a gyártó partnerei közt volt, vagy sem:) Ha meg garos dolgot javítottak mért kellene részlető számla? Eleve számla se kötelező, ha nem kéred, 0Ft-os számlának meg amúgy sincs sok értelme. Feltételezvén, hogy garban javítottak, mert akkor ingyenes. Ha az van rajta pl mint nálam: webcam+mic csere, minden kompetens szervíz tudni fogja, hogy az adott típusnál ez milyen mókával jár, külön minek részleteznék.
    Hibafeltárásnál meg 1értelmű a dolog aki ezzel foglalkozik, nehogy már leírja kiszedett xy csavart, ilyen-olyan fedlapot, stb. Dolgoztál már szervizben?:)

    4859 Ariadne : Lehetséges, a csillagok kedvezőtlen állása, esetleg más típushoz való bios miatt. Az viszont hozzátartozik, hogy bios frissnél ált-ban -nem véletlenül- felhívja a gyártó a figyelmet, hogy usererror esetén IJB helyzet áll fenn, szakszervízzel érdemes csináltatni.
    1x futottam bele hasonlóba, minthogy végzettségemet tekintve megfelelnék egy biosfriss elvégzéséhez megpróbálkoztam egykori asus lapommal, hát win alatt belefagyott a dologba ;] Annyit mondtam a nagykernek, hogy 1x még jó volt a gép, következő bekapcskor SKSH, ki is cserélték :K A teljes igazat nem mondtam el, de nem is hazudtam :B Ezt tudom tanácsolni mindenkinek ilyen esetben. Kiskert meg lehetőleg ilyenekkel ne zargassuk, nekik senki se fogja ezt megtéríteni :U 1-2 ilyen eset és akár húzhatják is le a rolót....

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Ariadne

    őstag

    válasz Chaser #4864 üzenetére

    Kiskert meg lehetőleg ilyenekkel ne zargassuk, nekik senki se fogja ezt megtéríteni 1-2 ilyen eset és akár húzhatják is le a rolót....
    Egy könnycseppet elmorzsoltam a szemem sarkában a szegény kiskerekért, de azért azt szögezzük le: ha szervizhez viszed, foglalkoz_hat_ vele, viszont ha a kiskerhez, az _köteles_ foglalkozni vele. Szóval lehet játszódni a szervizzel, vannak márkák, esetek, amikor kifejezetten érdemes, de ha a szerviz kukutyinban van vagy hülyének néznek ott, vagy egyszerűen nincs kedvem a szervizbe vinni, akkor bizony irány a kisker.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Gyuri27

    félisten

    válasz Chaser #4864 üzenetére

    Részletezze csak. Az meg, hogy ő nem akarja nem számit. Jogom van egy részletes, tételes számlához.
    Ha garis javitás nyilván számlát nem ad, de a tételes munkalapról egy másolatot akkor is kérhetek.

    Nem dolgoztam szervizben (de ettől függetlenül vannak jogaim ;) ha nem tetszik akkor is), persze nem is kell az utolsó 6-s csavar kicsavarásáról emlitést tenni.
    De látom vissza kerülünk oda ahonnan indultunk. Amit akarsz értesz, amit meg nem azt nem. Nem zavar a dolog csak megemlitem. ;)

    [ Szerkesztve ]

    Amd - Radeon - Ryzen

  • Chaser

    legenda

    válasz Ariadne #4865 üzenetére

    Többek között az ilyen hozzáállás miatt eszem ágában se lenne számtechboltot nyitni....maradjunk annyiban, hogy notesznél a gyártó szerviz partnerének kötelessége foglalkozni a problémával, ha tetszik neki, ha nem, és mivel -ált-ban- az emberek nem hülyék, foglalkoznak is vele, mert ezért a gyártótól pénzt kapnak, a kisker nem. Az, hogy a szerviz milyen döntést hoz más kérdés, az is, ki bírálhatja ezt felül.
    Szerviz kukutyinban van ez nagyon jó, acernek pl itthon nincs is szervize, csak egy call center ami futárt küld, nem tudom van-e jogszabály arra, hogy saját garjegyes termékeknél a kiskernek van-e kötelessége foglalkozni 3 napon túl gar kérdéssel -megmondom őszintén, bazi multiknál is noteszre annyit írnak: gar 3 nap, többi szervízben-, gondolom nem jogalap nélkül írják ezt. Notebook saját garjegyes termék. És amennyiben a garlevelen külön fel van tüntetve -notebooknál felvan-, hogy "gar szervízben", akkor onnantól kezdve a kisker jogi kötelezettsége megszűnik-e? Te járatosabb vagy a jogszabályokban mint én, tudsz erre valami okosat mondani? :R
    1ébként ha könnycseppet nem is csal a szemedbe, de sok ember munkahelyét és még több vevő későbbi garos ügyintézését kinullázhatja, ha csak havonta hasonló kategóriájú notesszel nyernének pert 1-1 kisker ellen, mint ez.

    szerk: Gyuri27: Számlához jogod van, ha kéred, ennek ellenkezőjét nem mondtam. Tételes munkalaphoz is, ahhoz alapból, de azt egy ezzel foglalkozó szakember döntse már el, hogy mit és hogyan részletez.

    [ Szerkesztve ]

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Gyuri27

    félisten

    válasz Chaser #4867 üzenetére

    Nem vagy köteles sem a szervizzel, sem a gyártóval foglalkozni a jótállás ill szavatosság időtartama alatt. Mivel a vásárlással egy szerződés jött létre a vásárló és eladó között. Harmadik, negyedik félnek ehhez köze nincs.
    Az, hogy az acernek itthon nincs szervize megint nem érdekes. Van egy törvényben foglalt határidő ahhoz kell magukat tartsák (már ha szervizbe viszem a cuccot). Egyébként acer esetében már csak a külföldi szerviz okán is a kiskerbe vinném a notit.

    "mit és hogyan részletez" ezt nem értem. Azt kell leírja mit csinált. Ezen mit kell eldönteni?
    Csőtörés volt nálunk nem túl rég. A biztositó ki is vágott volna minket, ha viszünk egy számlát, hogy csőtörés kijavitva. :K

    Amd - Radeon - Ryzen

  • #95590400

    törölt tag

    válasz Chaser #4867 üzenetére

    van szép számmal. kb. az van benne, a jótállás viselője az eladó fél. azaz a kereskedő, akitől megvette az ember. mindegy, h multi, mindegy, h sarki pécébolt, vagy webáruház.
    h a szerviz-gyártó-nagyker szentháromságban milyen összefüggések vannak, az az ő dolguk. alapvetően őket sem érdekli, annyuk mit arénázik otthon egy nem működő laptopért, vagy ki mennyi vért izzad, amíg előteremti a rávalót.
    ez van, ezt vállalták, nem csak abból áll a kereskedő élete, h kivesz egy helyiséget, vagy csinál egy weboldalt, fizet pár alkalmazottat, rendel árut, fizetnek érte, aztán mehet a vevő isten hírével.
    az ilyen demagógiát, h ki mennyi munkahelyet semmisít meg, hagyjuk, részemről.
    nem mellesleg jóval több tisztességtelenség volt eddig még a kereskedők részéről, mint a vásárlókéról (mistral, kékhal, folytassam a sort?)

    [ Szerkesztve ]

  • Chaser

    legenda

    válasz Gyuri27 #4868 üzenetére

    Ez rendben is van olyan terméknél, aminél nincs külön garjegy, én arra vagyok kíváncsi, aminél van, jogszabályban megkülönböztetik-e. Szerződés rendben van, ahogy mondod is, a vásárló és az eladó között. Én erre kapásból azt mondanám ha eladó lennék, te meg aláírtad, hogy a szerviz nem az én asztalom, csak 3 napig, onnantól hivatalos szervizpartnerek vagy a gyártó dolga. Persze ha nem írod alá akkor nem, de mutass 1 boltot aki magára vállalja egy notesz garanciális ügyét és úgy adja el neked. Kíváncsi vagyok Ariadne mit mond és milyen jogszabályok vonatkoznak ide.

    Egy hibafeltáráshoz őszintén mit írjon be valaki notebooknál? Csőtörés kicsit más kategória:)

    szerk: avman: Idevágó jogszabály? Nem tudom mistral, kékhal hogy jön egy -feltételezhetően- tisztességes kiskerhez, aki annak tudatában ad el neked egy laptopot, hogy 3 napon túl neki nincs feléd semmilyen kötelezettsége.

    [ Szerkesztve ]

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Gyuri27

    félisten

    válasz Chaser #4870 üzenetére

    Nincs ilyen. Egyértelmű a dolog. Eladó és vevő pont.
    Már csak azért sem hárithatsz mindent szervizre, mert ők nem cserélik a javithatatlan cuccot. Nem adhatnak vissza pénzt. Vásárló oldaláról meg azért sem vinném szervizbe, mert őket nem köti semmi. Lejebb egy kollega nem kicsit szopott egy ilyen szervizes kalandal. Az meg nem járja, hogy 2 hónapig nincs monitorja. Aztán meg mikor összetákolják, gányolják ennyi idő után. Indul előröl a dolog.

    Nem kell ilyen drága notit árulni. A másik, hogy ha elromlik a drága noti és hozzád viszik vissza. Akkor te tudod verni a szerviz fejét, hogy haladjon mert ez neked sokba fog kerülni. Olyan gyártó termékét meg alapból nem kell forgalmazni akinek itthon nincs szervize, vagy a szerviz tré. Mert abból bukó lesz előbb utóbb.

    [ Szerkesztve ]

    Amd - Radeon - Ryzen

  • luciferc

    őstag

    válasz Chaser #4870 üzenetére

    Az összes jótállással és szavatossággal foglalkozó jogszabály explicit módon kimondja, hogy a szabályoktól a fogyasztó hátrányára eltérni nem lehet. Tehát ha aláírom, hogy nem kell nekem gar, akkor is jár a gar, a kikötés semmis. A szerződést (fogyasztói szerződés) a kiskerrel kötöttem, csak vele állok jogviszonyban, tehát neki kötelessége velem foglalkozni.

    Beviszem a noteszt, elindul az óra, ő meg juttassa el a szervizbe ahogy akarja, magánügy.

    mod: Nem hosszú, olvasd el: 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

    Plusz PTK 248. valamint 305-311 paragrafusok, plusz 685. d) és e) bekezdés

    [ Szerkesztve ]

  • #95590400

    törölt tag

    válasz Chaser #4870 üzenetére

    szerk: avman: Idevágó jogszabály? Nem tudom mistral, kékhal hogy jön egy -feltételezhetően- tisztességes kiskerhez, aki annak tudatában ad el neked egy laptopot, hogy 3 napon túl neki nincs feléd semmilyen kötelezettsége.
    lásd alattam.
    régen rossz, ha valaki alapít egy boltot, és fogalma sincs arról, mibe vág bele. hadd ne sajnáljam. egyébként ők azok, akik tipikusan adótartozást halmoznak fel, felszámoltatják a céget, és indítanak egy újat pár évente. álá mistral és a többiek. de persze általában, ha megjelenik valamelyik okos a pult másik végéről, akkor jön a mantra, h a fogyasztó mekkora nagy hiéna, mert hülye, mert csal a garanciával, őt meg a nagyker is húzza, jobban, mint az ág a szegény embert.
    magánvélemény:
    ez az egész fogyasztóvédelmesdi, szerintem olyan mint az elsőbbségadás, annak van elsőbbsége a gyakorlatban, akinek megadják. :DDD
    ha meg tudod előzni a balesetet előzd, vagy ne is adj rá okot, meg vigyázz mindenhol, ahol lehet, mert attól függetlenül, h igazad van a végén, a kocsi használhatatlan, a biztosító szivat, stb.
    ha meg megtörtént a baj, és aki csinálta, kompromisszumos megoldást javasol, ami első blikkre hosszabb idő, vagy valamennyi pluszkiadás, azon is illik elgondolkodni, mert sokszor jobban jár az ember, mintha az igazáért harcol

  • luciferc

    őstag

    válasz Chaser #4870 üzenetére

    Nem tudom mistral, kékhal hogy jön egy -feltételezhetően- tisztességes kiskerhez, aki annak tudatában ad el neked egy laptopot, hogy 3 napon túl neki nincs feléd semmilyen kötelezettsége.

    Minek a tudatában ad el nekem laptopot? Én arról nem tehetek, hogy a kisker tulajdonosa és vezetője a rá vonatkozó jogszabályokkal sincs tisztában, ügyvédet megkérdezni meg nem akar. Ez lenne a tisztességes kisker magatartás?

    Amúgy magyarázd már el, hogy mi szükség van akkor a kiskerre, meg az ő hasznára, ha semmi kötelezettsége és kockázata nincs. Laptopot a legtöbb kiskernél rendelni kell, tehát még raktározási költsége sincs.

  • Chaser

    legenda

    válasz Gyuri27 #4871 üzenetére

    Senki nem beszélt szervizre hárításról semmit. A szerviz vagy call center a gyártó "karja", ő fizeti a szervizt, ha cserélni kell ő cserél alkatrészt, teljes gépet. Répá-t kérdezd már meg, ők ebben a kérdésben hogy foglalnak állást, vagy majd megkérdezem én.

    "Nem kell ilyen drága notit árulni. " Ez egy kicsit lol kijelentés, aztán ha ilyet akarnál venni és nem lenne, szidnád a magyar kiskereket?:) De mivel ez csak egy kis matek, semmilyen notebookot nem kell árulni, 100-150k-s értékűből is elég havi 2-3 hogy csődbe vihessen egy boltot ezek alapján.

    "Olyan gyártó termékét meg alapból nem kell forgalmazni akinek itthon nincs szervize, vagy a szerviz tré. Mert abból bukó lesz előbb utóbb." Akkor Mo-n nem lenne acer -nincs itthon szervize-, msi -1 szerviz pesti faluban...tré-, asus -szintén 1 szervíz, tré fölött valamivel-, maradna 4-5 gyártó akinek van itthon szervize.

    luciferc: Ha odajutok elolvasom, közben találtam pár ezzel a témával foglalkozó oldalt. Mi szükség van egy kiskerre? Hát nem árt, ha meg akarsz venni egy notit, a legtöbb -talán összes?- gyártó hozzánk nem szállít magán úton. Az már eleve kockázat, ha 3 napra felelősséget vállalsz valamiért nem? Ha meg neten rendeled indoklás nélkül is elállhatsz a vételtől, ne akard nekem azt mondani, hogy ez nem elég kemény rizikófaktor kisker részéről.

    Ráfekszek a témára, különösebben nem izgatna, de valahogy nem tudom elképzelni, hogy multik nem jogszabályra alapozva írják a 3 napot + szervíz gart. Mondjuk ha nekik nem fussa' jogászokra, kiskereken nem különösebben kellene csodálkozni:)

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • luciferc

    őstag

    válasz Chaser #4876 üzenetére

    de valahogy nem tudom elképzelni, hogy multik nem jogszabályra alapozva írják a 3 napot + szervíz gart.

    Akkor kicsit erőltesd meg a képzeleted. A multik bepróbálkoznak ezzel, mivel tudják, hogy az emberek többsége tudatlan a témában. Ha ez is fogyasztó megtévesztésének számítana a hatóságok szemében, és kiszabnának egy mondjuk éves árbevétel 1%-át kitevő bírságot arra, aki egy mondjuk 1 hónapos türelmi idő után még mindig kamuzik, akkor hidd el rend lenne. Addig viszont nem lesz rend.

    Na nézzük a kiskerre mi szükség van: A legtöbb kisker rendelésre hozza a notit, egyszerre egyet max kettőt, tehát a raktárkészletet a nagyker tartja fenn. Vajon miért nem mondják azt a nagykerek, hogy lófasz a kiskerek seggébe, rendelje a vevő közvetlenül tőlünk a cuccot, minden haszon nálam marad? A nagykernek van webes felülete, számlázni sem gond, futár cégek vannak, még lehet, hogy jobban is járnának logisztikailag, mert egy futár egyszerre több cuccot vinne egy irányba, mint egy kisker, mégsem lépik ezt meg. Az egyik jelentős ok, hogy a nagykerek jogászai ismerik a jogszabályokat, és tudják, hogy a fogyasztói szerződéseket bizony a jogszabályok kiemelten védik, nem hiányzik ez a nyakukba, ezért engedik át a haszon egy részét a kiskereknek. A haszonnal viszont kockázat is jár. Üdv a kapitalizmusban.

    A 3 nap az nudli rizikó, mivel a nagyker cseréli. A 8 nap az rizikó, nade könyörgöm, tessék rendes tájékoztatást adni a termékről (pontos, részletes), és akkor nem lesz sok ilyen (csökken a rizikó), plusz valamit valamiért. Eléri az egész országot a webshoppal, de plusz rizikó már nem tetszik? Basszus, te még a szocializmusban élsz?

  • #95590400

    törölt tag

    válasz Chaser #4876 üzenetére

    a multik és úgy általában mindenki ez esetben a hozzád hasonló tájékozatlan tömegekre alapoznak. ennyire egyszerű.
    nem mondom, h nem igazságtalan a helyzet, mert a kereskedő alapesetben ki van szolgáltatva a nagykernek, illetve a vásárlónak is.
    a biosos példán maradva, amennyiben kifizet egy független véleményt, amit adott esetben a bíróság is elfogad, és ami közel sem biztos, h a javára foglal állást, illetve ezután megreckírozza, h perre megy a vásárlóval, abban több buktató van, mintha benyelné egy házi javítás költségét valamelyik helyi szerviznél, vagy akár egy alaplapcserét.
    és persze ugyanúgy ott van a pakliban, h egyébként meg a vásárlónak nincs is igaza.

  • Gyuri27

    félisten

    válasz Chaser #4876 üzenetére

    Megkérdezheted Répát is meg Gyut is. Azt mondják amit én. A szerviz a vásárló felé lehetőség és nem kötelezettség. Tehát nem kell megkérdeznem senkit.
    Én itt Ariadnén és Csabán szocializálódtam. Köszönöm nekik, mert máshol egy ügyvéd ezért az okositásért nem kevés pénzt kér el.

    Autókereskedésből is van suzuki is meg merci is. Mégis megél mindegyik. Drága, rizikós cuccot áruljanak a tehetős multik.

    Hiába van a bőség illuziója. 10-100 gyártó és szerviz ha abból 90 sz.rt se ér. Legyen 10, de az olyan aki a szabályokat betartja és nem lehúzni vagy átverni akar (persze ezt el kell várni a vevőtöl is).

    A webes rendelésnél meg valamit valamiért. Nincs raktár, viszont a vevő 8 napig elállhat a vásárlástól. Mindennek van hátránya. Egyébként ha kisker és nagyker között jó a kapcsolat lezsirozható a visszamondott áru. Csak itthon a nagykerek is úgy müködnek ahogy. Zömük technikázik (avultatás meg ilyenek), mások kimondottan csalnak-lopnak (lásd volt go-run és társai szürke és fekete import, adó és járulék hátralék és tartozás). Persze vannak jók is. De ott nyilván nincs akkora kaszálás mint az előző kettőnél.

    [ Szerkesztve ]

    Amd - Radeon - Ryzen

  • Chaser

    legenda

    válasz luciferc #4877 üzenetére

    A gondolatmeneted ott bukik meg, hogy a 3 nap+szerviz csak notebookoknál van kiírva, legyen az 100k, vagy 700k. Pl egy 400k-s tévénél nincs, akkor hogy van ez?
    A legtöbb kisker rendelésre hoz noteszt lehet, ahol én megfordulok sűrűn 2 bolt, ők tartanak is benn nem 1-2 darabot. csak úgy...Ezenkívül notebookstore, laptopszalon akik speciálisan csak ezzel foglalkoznak, 10-20-30 gép lazán benn lehet 1-1 üzletükben, amit meg lehet nézni, kipróbálni. Innentől kezdve megdől, hogy nincs árukészlet, nem rizikóznak. 8 napos netes rendelés nemcsak kizárólagos webshopnál van mint tudjuk, legtöbb bolt + lehetőségként lépi meg a valós boltja mellett.

    Ezenkívül továbbra sem tudom hova tenni a különálló garjegyet, amit érdekes mód vga-nál, lapnál, hdd-nél , egyéb alkatrésznél nem adnak, notesznél igen.

    Megközelíthetjük fordítva is a dolgot, ha a kisker ahol a gépet vásárolták becsődöl, ugye minden szívfájdalom nélkül vinnétek a hivatalos szervizbe, vagyis azon keresztül a gyártóhoz, mert őt nem érdekli ki vette meg, csak az hogy megvették, garanciát vállalt rá és a legtöbb esetben teljesíti is.

    Ez szólt avman , Gyuri27 nektek is. Amennyiben persze jogszabály szerint nekem nincs igazam, csak fejet hajtani tudok :R Előtte azért átrágom amit a témában találtam és megkérdezek pár multit és kiskert is, talán még ügyvédhez is elmegyek:D

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • #95590400

    törölt tag

    válasz Chaser #4880 üzenetére

    a te gondolatmeneted meg ott bukik meg, h nincs igazad. ennyi. pont.
    a szervizgaranciáról: úgy könnyű bármit is bevállani, h semmiféle jogkövetkezménye nincs, ha nem, vagy rosszul tejesítésíti. amiért csinálják: presztizs és reputáció.

  • luciferc

    őstag

    válasz Chaser #4880 üzenetére

    A gondolatmeneted ott bukik meg, hogy a 3 nap+szerviz csak notebookoknál van kiírva, legyen az 100k, vagy 700k. Pl egy 400k-s tévénél nincs, akkor hogy van ez?
    A TV-t (hűtő, mosógép, hasonlók) nem kell bevinni a boltba (10kg feletti általában), oda eleve az ember a szervizt hívja általában, hiszen ő megy ki a lakásra. Ha felhívom a multit, ő is a szervizt küldi ki, nincs gond, bár olvasatomban ilyenkor is jobb a boltban jelezni a dolgot, mert ha a szerviz szarakodik, akkor a bolton verem le. Notebooknál viszont én viszem be, és jobb ha a boltba viszem, mert velük állok szerződésben

    Azért 1-2 notebook raktáron nem ugyanaz mint egy nagyker raktára...

    Valószínűleg a raktárkészlettel rendelkező kiskerek jobban is ismerik a jogszabályokat, hiszen láthatóan komolyabban veszik a kisker szerepét. A többségre viszont igaz amit írtam, és ettől függetlenül érdekes kérdés, hogy a nagyker miért nem üzemeltet webshopot: jórészt azért amit leírtam.

    A 8 napos rendelés kizárólag netes vagy telefonos rendelésnél van, vagyis akkor, ha nincs jelen a vevő, vagyis akár az ország másik végéből is lehet. Tehát nagyobb haszon reményében nagyobb kockázat. A valós boltba betérőknél nincs ilyen 8 nap.

    Ezenkívül továbbra sem tudom hova tenni a különálló garjegyet, amit érdekes mód vga-nál, lapnál, hdd-nél , egyéb alkatrésznél nem adnak, notesznél igen.
    Nem értelek ezzel a különálló garjegy dologgal. Van otthon van 4db HDD garjegyem (különálló), meg van különálló garjegyem a hifiről, a TV-ről, a hűtőről, meg ilyenekről. Mit nem értesz? Egyáltalán mit értesz az alatt, hogy különálló garjegy? Különálló a számlától? Vagy nem a kisker nyomtatta? Az előbbiek mind ilyenek

    Megközelíthetjük fordítva is a dolgot, ha a kisker ahol a gépet vásárolták becsődöl, ugye minden szívfájdalom nélkül vinnétek a hivatalos szervizbe, vagyis azon keresztül a gyártóhoz, mert őt nem érdekli ki vette meg, csak az hogy megvették, garanciát vállalt rá és a legtöbb esetben teljesíti is.
    Erre a jogszabály lehetőséget ad. Értsd már meg, hogy a javítás költsége nem a kiskert terheli! Őt az terheli, hogy megjavíttassa a cuccot. Ha a kisker halott, én meg beviszem a szervizbe, akkor a szerviz ugyanúgy megkapja a nagykertől a pénzt, mintha a kisker vitte volna be. Csak nem kérhetem vissza a pénzem, és nem biztos, hogy kicseréli nekem. Ez igaz akkor is, ha a kisker él és virul. Miért csorbítanám a jogaimat?

    Tehát a javítási láncolat tömören:

    1. Beviszem a kiskerbe, és tegyük fel javítást kérek.*
    2. Ő eljuttatja a szervizbe
    3. Szerviz megjavítja, vagy közli a kiskerrel, hogy nem javítható. A szerviz munkájának költségét a nagyker állja, az övét meg a gyártó, vagy bárki más keresztbe kasul, a szerződésüktől függ, engem nem érdekel.
    4. Megkapom a kiskertől a megjavított cuccot.

    vagy

    4. Kisker közli velem, hogy nem javítható.
    5. Hoz nekem újat

    vagy

    5. Visszakapom a teljes vételárat

    Tudom, hogy a nagyker gyakran szemétkedik a kiskerrel, de ez engem nem érdekel, tessenek összefogni és jó szerződést kötni.

    * azt a finomságot még nem is érintettük, hogy én döntöm el, hogy kijavítást vagy cserét kérek, és csak akkor tehet mást a kisker, ha az általam választott mód aránytalanul drágább a másikhoz képest.

  • Scorpion

    tag

    Sziasztok!

    Kicsit fel vagyok még dúlva ezért ha néha kicsit keményen fogalmaznék, akkor sorry!

    2008. február 22-én vásároltam egy ASUS 8800GTS 512-es videókártyát 76.800 Ft-ért. Pont két évet bírt ki és vittem is garanciába (3 év volt rajta a gari, szóval azért para nem volt). A bolt az Aqua bolthálózat egyébként.
    Beviszem, beveszik. Két hét eltelte után én érdeklődök az után, hogy mi a helyzet. A srác jelzi, hogy a kártya hibás és másnap jöjjek be és nézzek vmi másik kártyát majd. Mondom, hogy rendben van. Ki is néztem egy ASUS 5850-es videókártyát, ami 76.400 Ft-ba kerül most náluk. Mondom egyezik az eredeti árral ez így pont kerek. Bemegyek, elmondom, hogy mit gondolok. Srác molyol a gépen aztán mondja, hogy ez lehetetlen gondolat, mert hogy ez egy két éves kártya és hogy gondolom ezt. Ad helyébe egy 250GTX-et. Mondom, hogy ez így nincs rendben. Aztán a srác egy Leadtek 250GTX-et akart adni cserekártyaként. Úgy, hogy amíg a másik kártyát meg nem javítják! Előbb még javításról szó sem volt!!!! Kérdezem, hogy mikorra várható a kártya javítása és, hogy mi a baja? Mondja, hogy Ram hibás és ő nem tudja mikorra javítják meg, de vszínű javítható! Én úgy emlékszem, hogy általában a Ram hibás VGA-kat nemigen szokták javítani. Kérdem, hogy vmi határidő csak van arra, hogy mennyi ideig javíthatják a kártyát és mennyi ideig lesz nálam ez a cserekártya. Azt mondja, hogy eltörölték azt, hogy lenne határidő. Beszélek ügyvéd sráccal. Ő azt mondja, hogy nem töröltek el ilyen törvényt. Van egy időtartam, ami után ha nincs javítva, akkor cserélni kell a kártyát. Ezt mondom is az aqua-ban. Srác mondja, hogy ez nincs így, (akár hónapokat is pöcsölhetnek). Meg nap, mint nap nézi az erre vonatkozó szabályokat. Erre szólok neki, hogy mutassa ezt meg nekem kinyomtatva. (Ha már ilyen gyakran nézi, akkor biztosan tudja hol van) Azt mondja nem nyomtatja ki és nézzem meg a neten. Aztán végül nem fogadtam így ilyen feltételek mellett a cserekártyát. Kijöttem és elviharoztam.

    Ilyen esetekben, ezek után mi a teendő? Ezek után azon sem lepődnék meg, ha azt mondanák majd, hogy a kártya meg van javítva és közben nincs. Átadnák és nálam hibás lesz, aztán meg mikor visszaviszem azt mondják, hogy én tettem tönkre! és ott állok a joggal, meg mindennel és kész. Ezek után nemigen bízok meg bennük.

    Továbbá a cserekártyánál, ha nincs időtartam meghatározva, akkor ülhetnek azon az idők végezetéig. (Lehet, hogy van is válasz, csak letagadják) Vagy mondjuk tönkremegy az a kártya is aztán rámkenik, hogy én vágtam gajra.

    Nem lehet ezek után azt elérni, hogy pénzt kapjam vissza? Nincs kedvem ezzel a céggel időről-időre kínlódni.

    Segítségeket és hozzászólásokat előre is megköszönöm!

  • stifi

    senior tag

    nem tudom miről vitatkotok, de

    a 3 napos cseregarancia minden tartós műszaki cikkre vonatkozik, aki azt mondja nem, az hazudik és rá kell gyújtani a boltját
    a garjegy azért kell mert külső szerviz garanciázza és kell hozzá valami egységes arculatú dokumentum.. egyébként jogszabály nincs rá, szóval ha elhagyod és perre mész, még mindig nyerhetsz.. egybként sincs semmi értelme, a számlákon rajta szokott lenni a szériaszám, meg a gyártók online is tudják hogy nagyjából meddig garanciás, a számla csak a pontosításhoz kell... szóval a garancialevél körülötti hercehurcát inkább nevezném szarakodásnak :)

    majd ha lesz időm bekapcsolódok, mik most a kérdések? :)

    Nincs időm kedvesnek lenni!

  • stifi

    senior tag

    válasz Scorpion #4883 üzenetére

    a Te barátod a békéltető testület

    a nagykerek rednszeresen eljátsszák, hogy felajánlanak egy hasonló teljesítményű cserekártyát (ami párban van a jelenlegi kártyáddal), ha elfogadod örül mindenki, ha azt mondod pénzt akarsz, akkor visszafizetik a jelenlegi árát, amivel forgalomban van a kártyád (76ért vetted? akkor ér kb 20at most)
    csak hogy ilyen jogszabály nincs, a teljes vételárat kell visszafizetni ha nem tudják megjavítani és nem fogadod el a cserét, ugyanis a közöttetek lévő adásvételi szerződés megszűnik, és vissza kell állítani az eredeti állapotot, tehát pénz nálad, szar kártya náluk.

    írni kell a békéltető testületnek, ha nem fogadják el az ő ítéletüket akkor lehet pereskedni, nyerni fogsz valószínűleg, és még egy kis zsebpénzt is ki lehet belőlük csikarni, elvégre az ügyvéd meg a perköltség drága dolog.. na idáig már nem szokott eljutni pár ember, feladják a felénél és túlteszik magukat azon, hogy át lettek baszva

    Nincs időm kedvesnek lenni!

  • #95590400

    törölt tag

    válasz Scorpion #4883 üzenetére

    amit én tennék ilyen előzmények után:
    közölném, h törekedniük kell 15 napra. te 30 napot jelentős kényelmetlenségnek fogsz tekinteni, és ennyi idő után egyszerűen elállsz hibás teljesítés miatt a fogyasztói szerződéstől. ez a teljes vételár visszatérítésével jár. ez egy hosszú és fájdalmas procedúra egyébként.
    amennyiben hajlandóak valamilyen kompromisszumos megoldásra, természetesen te nyitott vagy.
    azt azért figyelembe veheted, h ha egy legalábbb olyan vagy jobb teljesítményű kártyát kapsz, ami adott esetben ua. halk, akkor valós kár nem fog érni, még ha jogilag neked is van igazad, erkölcsileg szerintem nem.

    [ Szerkesztve ]

  • Gyuri27

    félisten

    válasz Scorpion #4883 üzenetére

    Egy: az aquában nem vásárolunk.
    Kettő: ők szeretnek avultatni.
    Három: neked van igazad. Na szórakozz velük ezekután kérd vissza a vételárat (és vásárold el jó helyen).
    Négy: bemész és közlöd, hogy kéred a panaszkönyvet és ird bele a kálváriádat.
    Öt: 15 napjuk van a manöverre. Oldják meg ahogy akarják.
    Hat: ramhibás vga nem javitható (legalábbis ezen a szinten nem).
    Hét: ne fogadj el csere vga-t.

    Lejebb a kollega linkelte a megfelelő törvényeket (az első hsz-ben is benne vannak).

    Amd - Radeon - Ryzen

  • Scorpion

    tag

    válasz stifi #4885 üzenetére

    Úgy akart cserekártyát adni a srác, hogy nem volt határidő arra, hogy meddig lesz az nálam, hisz nincs annak határideje, hogy meddig szerelhetik! Ezt nem fogadtam el így és elmentem. Nehezen tudnám azt elhinni, hogy az idők végezetéig javíthatnak egy kártyát! Még úgy sem, ha kapok addig cserekártyát!

  • stifi

    senior tag

    válasz Scorpion #4888 üzenetére

    ha elfogadtad volna a kártyát, soha nem nyersz meg egy pert és soha nem kapod vissza a pénzed, hiszen elfogadtad a cserét
    hidd el az ideiglenes cserekártya egy végleges kártya lett volna, csak nem úgy hívják az aquában

    ilyen helyen nem vásárolunk, kérd vissza a pénzed és költsd el máshol

    Nincs időm kedvesnek lenni!

  • Scorpion

    tag

    válasz stifi #4889 üzenetére

    Pont ezért nem fogadtam el! Egyből ez jutott az eszembe. Holnap kinyomtatott szabállyal állok oda. Holnap lejár a 15-ik nap. Munkanapot véve is! Hisz 2010 február 22-én adtam le (hétfő). Azóta a holnapi nappal pontosan 15 munkanap telt el (ha a szombatot nem veszem figyelembe, bár ők nyitva vannak). Én ezek után nem bízok bennük. Követelhetem vissza a vételárat így (Mondván, hogy megtévesztenek és megrendült a bizalmam bennük?) Bp-n tudtok vmi megbízható számtech boltot (Alien, 3t, Ipon jobbnak számítanak?)

  • stifi

    senior tag

    válasz Scorpion #4890 üzenetére

    egyébként általában az van, hogy adnak egy kicsit jobb tudású kártyát, és akkor a vevő nem pattog
    pedig átverik, csak nem tudatosul benne
    az meg hogy a kisker hogy veri le a forgalmazón a pénzét, a saját nyomora, te foglalkozz csak a sajátoddal, miszerint a szerződésetek semmis és kéred vissza a pénzed
    ha nem kapod vissza, irány a hivatalos út

    Nincs időm kedvesnek lenni!

  • Gyuri27

    félisten

    válasz Scorpion #4890 üzenetére

    Ipon jó. Alien, bird, ab felejtős.
    Kérd vissza a pénzed, hiszen az jár. Mivel sem javitani, sem ugyanolyanra nem tud cserélni. Kérd a panaszkönyvet is.

    [ Szerkesztve ]

    Amd - Radeon - Ryzen

  • Scorpion

    tag

    válasz Gyuri27 #4892 üzenetére

    Rendben. A panaszkönyv alap lesz ezek után. Kinyomtatva ma megkapom az ide vonatkozó jogszabályokat és azzal állítok be holnap! Aztán mivel megtévesztésre mentek egyből a pénzt fogom elkérni! Ha nem akkor fogyasztóvédelemhez kell menni első körben? Utána meg ügyvéd és per? Vásárolni meg azt hiszem a 3 testőrnél, vagy Iponnál fogok majd. Remélem hasonló szituba velük nem fogok kerülni

    [ Szerkesztve ]

  • stifi

    senior tag

    válasz Scorpion #4893 üzenetére

    írj egy levelet a sztoriddal, elküldöd a boltnak, a fogyasztóvédelemnek és a békéltető testületnek (ki van függesztve a boltban valahova a címük), és szépen beleírod, hogy kik kapnak a felszólításból 1-1 példányt, hogy a bolt lássa, nem cicózol
    a panaszkönyv se rossz, de a levél hatásosabb, hiszen idézést fognak küldeni a boltnak ahol téged is és a bolt képviseletét is behívják, hogy előadd személyesen is a sztorit, és ők a saját verziójukat
    egy normális bolt ilyenkor már fizet, mert tudja hogy nincs esélye

    persze csak az általad elmondottak alapján, szóval felelősséget nem vállalok :)
    ki tudja mit tud felmutatni a másik fél ugye

    [ Szerkesztve ]

    Nincs időm kedvesnek lenni!

  • #95590400

    törölt tag

    válasz Scorpion #4893 üzenetére

    szerintem annyira nem egyszerű azért a helyzet, h holnap bemész és elállsz. punktum.
    15 napra törekedeniük kell. ez egy szép gumielőírás. elállni csak akkor tudsz, ha kerek perec kijelenti (lehetőleg írásban), h sem cserélni, sem javítani nem tudja. ellenkező esetben csak akkor, ha jelentős kényelmetlenség ér. erre azért ált. 30 nap már elfogadható indok.
    ha elállsz, békéltetői testület, fizetési meghagyás, bíróság, újabb meghagyás, felstámolási ejárás. ez elhúzódhat bő egy évig is akár.
    ha bele akarsz mászni, mássz. nekem volt elállásom, szerintem egy kompromisszumos megoldás még mindig jobb.

    [ Szerkesztve ]

  • Gyuri27

    félisten

    válasz #95590400 #4895 üzenetére

    Ne beszéljünk zöldeket. Ha nem adnak neki másik ugyanolyat vagy nem javitanak a szerződés automatikusan semmis (hiszen az egyik fél nem teljesitette a szerződés ráeső részét). Ehhez nem kell semmi. Amúgy egy ilyen boltal nem lehet és nem érdemes kompromisszumot kötni. Mert ha a másik vga is elromlik kezdödik az egész előröl.

    Amd - Radeon - Ryzen

  • luciferc

    őstag

    Azért van abban valami báj, hogy Aqua-tól nem vásárolunk, olvasható a PH! fórumán, a fórum alján meg Aqua reklám ;]

  • #95590400

    törölt tag

    válasz Gyuri27 #4896 üzenetére

    semmilyen zöldet nem írtam le, csak ua-zt, amit a jogszabály ír, mikor lehet elállni.
    szó elszáll, írás marad. ergo, ha nincs nyoma, h nem tudja javítani és cserélni akkor mi van??? marad a jelentős kényelmetlenség...
    másrészt, nekem volt részem ebben a folyamatban. ergo, engedtessék meg, h meglegyen a véleményem, nem mindig és nem mindenben éri meg. én kétszer is meggondolnám, h belemászok-e.

    [ Szerkesztve ]

  • Gyuri27

    félisten

    válasz #95590400 #4898 üzenetére

    Ahhoz, hogy vissza kapd a pénzed nem kell semmiféle testület. Annyi elég, hogy nem teljesitik a szerzödésben rájuk eső részt. Szépen bele kell írni a panaszkönyvbe. 15 nap után meg nyilatkoztatni kell őket mi a szándékuk.
    Szóval a jogszabályban nem írnak hasonlót sem. Amúgy meg ha gép munkához is kell a 15 napon belül is jelentős a hátrány amit okoznak.
    Az, hogy te hogyan csináltad az egy dolog. Lehet ezt okosan is, törvényesen.
    Az meg egyenesen rossz tanács, hogy egyezkedjen olyan boltban ahol át akarják verni!!!

    Ha meg per legyen az. Legalább többe kerül nekik a dolog, plusz a fogyvéd rájuk néz kicsit.

    luciferc: valóban érdekes. De ha egyszer így állnak a garis dolgokhoz akkor ne csodálkozzanak.

    [ Szerkesztve ]

    Amd - Radeon - Ryzen

  • #95590400

    törölt tag

    válasz Gyuri27 #4899 üzenetére

    valóban nem kell békéltető testület, de célszerű. bíróságra járni meg nem célszerű. semmilyen okból. pláne nem pár szaros tízezer forintból. egyrészt elbaszol rá akár több napot is az életedből meg a vele járó ideg és papírbeadogatás, ami nálam triplán számít
    adott esetben az akár több nap az életemből, amivel esetleg pénzt kereshettem volna, vagy egyéb szórakoztató tevékenységre, pihenésre fordíthattam volna.ilyen utóbb nagyon tud ám hiányozni.
    Annyi elég, hogy nem teljesitik a szerzödésben rájuk eső részt.
    és könyörgöm, mi az, amikor nem teljesíti? ha nem törekszik a 15 napra, meg ha jelentős kényelmetlenséget okoz. egyik sem olyan egyértelmű, h 2-3 hét után nagy mellénnyel elálljon az ember.
    Az meg egyenesen rossz tanács, hogy egyezkedjen olyan boltban ahol át akarják verni!!!
    aham, aztán amikor lesz egy jogerős ítélete, monnyuk 2012-ben, mert időt húzni frankón lehet ám a bíróságon, meg a cégek sem tűnnek el a szürke ködben, benne van ám a pakliban, h ott áll elektronikai termék, javítás és pénz nélkül, és a bírósági ítélettel meg nagyjából kitörölheti.
    szóval ennek a tükrében azért én nem osztanám két marékkal az észt, h mennyire háváj és öröm elállni és pereskedni. bár nekem aztán tökmindegy.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés