- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Fujifilm X
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
Hirdetés
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
PROHARDVER!
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
citkar
addikt
válasz xxxjjjkkk #15501 üzenetére
A válaszukban az szerepel a gombok problémájának hátterében a mikrokapcsolók sérülése áll. Ilyen sérülés rendeltetésszerű használat mellett nem keletkezhet csak túlzott erőbehatás mellett...
Az a fura, hogy a szerviz ezt kiállítja, elutasítja a javítást és nem is kell bizonyítani az igazam? Ha egyáltalán lehetséges, mert ki mondja meg az gyárilag volt gyenge, anyaghibás akármi és nem túlzott erőbehatás...
Persze a készüléken nincs külső behatásnak nyoma, de hát biztos egy gumivégű szeggel bekalapáltam a kis gombokat...
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
Amennyiben kotelezo jotallas ala tartozo termekrol beszelunk -akciokameranal ez lehet, hogy nem all- a szakszerviz a jotallasi kotelezettsege alol fuggetlen szakvelemennyel mentesitheti magat. Tehat az abc markaju termek eseten az abc marka szakszervize nem fuggetlen. Szkanderezes esten ezt esetleg fel lehet vetni. Nem mellesleg az ilyen cumok elvileg gumigombosak szoktak lenni/illenek annak lenniuk, nem? Azon keresztul elcseszni a nyomogombot, ugy, hogy a gumi nem serul, haaaaaaat...
-
citkar
addikt
Egy külső tokban lévő kameráról van szó. Persze a feltöltéshez ki kell szedni a tokból.
Viszont a sérült gombok a be/kikapcsoláshoz és a felvétel elindításához/leállításához nem szükségesek, csak a beállításokhoz, amit az elején elintéztem, aztán sose nyomkodtam ezeket, csak véletlenül feltűnt, hogy rendellenesen helyezkednek el. (Ezért nem is javíttatom meg náluk, talán később másnál, de így is használható, csak ez egy idén vásárolt termék, elég bosszantó.)
Gyári fólia a kamerán és a tokon egyaránt rajta van.
Furcsálltam, hogy maga a szerviz véleményezi, hisz hogyne lenne elfogult.
De a fogyasztódelem csak azt szajkózta, hogy igazságügyi szakvélemény kell, én bizonyítsam, hogy nem vertem szét...enyhén szólva is nevetséges. Röhejes egy szabály és szerviz.[ Szerkesztve ]
-
xxxjjjkkk
senior tag
válasz citkar #15508 üzenetére
Ő, fél év biztos vonatkozik rá, viszont ha cégesre kérted, ott bonyolódik a dolog.
Cégesre, csak korrekt boltokba szabad venni bármit is, meg ahol az ASZF ben garantálják, ugyan azokat a jogokat, mintha magánszemélyként vennéd, merthogy:
Igazából szar az egész, mert valahogy úgy van, hogy az egész tv csak a magánszemélyekre vonatkozik, cégre nem. Tehát ott a két év szavatosság van, neked kell igazolni hogy a hiba az eladáskor is fennállt, vagy tervezési stb. Így érthető is a fogyvéd válasza, bár volt egy cikk, ami ellentmond, mindjárt megkeresem.Pontosan mit írt a fogyvéd?
szerk itt van: [link]
"Ha a gyártó, kereskedő egy termékre önkéntes jótállást vállal, akkor egy céges számlára vásárolt termék esetében is érvényesítheti a vevő a szerződéses jótállásban vállalt és rögzített jogait. Ugyanakkor a kötelező jótállással árusított termékek esetében a jogszabályban rögzített többlet jogosítványok (például 3 munkanapon belüli meghibásodás esetén való azonnali csere, helyszínen való javítás kötelezettsége 10 kg-nál súlyosabb termék esetén, egyéves bizonyítási teher a kereskedő oldalán) nem illetik meg az áfás számlával vásárló gazdasági szereplőket, kivéve: ha a jótállás vállalója kifejezetten vállalta ezen kötelezettségeket."
[ Szerkesztve ]
"Attól, hogy valaki tud fogat húzni, még nem lesz fogorvos"
-
xxxjjjkkk
senior tag
válasz xxxjjjkkk #15509 üzenetére
Tényleg, ezzel kapcsolatban, mondjuk vettem, számlára egy akkus gépet 1 év kötelező jótállással (azt hiszem annyi jár rá). Gari időn belül elromlik, vissza viszem, azt mondják, hogy céges.
Én meg viszek szakértői papírt, hogy márpedig ez bizony gyári hibás.Ki fizeti a szakértőt ebben az esetben?
"Attól, hogy valaki tud fogat húzni, még nem lesz fogorvos"
-
313313
addikt
válasz xxxjjjkkk #15510 üzenetére
Valószínű neked kell előre kifizetned a szakértőt, mivel neked kell igazolnod az állításod. Talán a cég visszafizeti, ha elfogadja az állításod és javíttat.
Mert ugye van olyan is, hogy egy cég nem fogadja el a szakértői véleményt, akkor lehet pereskedni...HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
citkar
addikt
válasz xxxjjjkkk #15513 üzenetére
A fogyasztóvédelem szerint bizonyítanom kell, hogy nem én tettem tönkre az alkatrészt, amit egy igazságügyi szakértői vélemény formájában tehetnék meg.
A szakértőt nekem kéne fizetnem, mert nekem kell bizonyítanom, persze ha bíróságra vinném s megnyerném gondolom bevasalhatnám az összeget.
Felmerül a kérdés, egyáltalán lehet-e bizonyítani, hogy az a törött alkatrész gyárilag volt gyenge és erős behatás nélkül tört el. Vagy az ellenkezőjét, hogy nem volt gyenge az alkatrész, ezért csak és kizárólag erős behatás miatt törhetett el.Az a fura, hogy a szerviz, akinek gariztatni kell mond valamit (hogy nagy erőbehatás érte), én pedig azt mondom, hogy nem érte semmiféle érdemi erőbehatás, akkor nekem nem hiszik el. Őket elfogadják szakértőnek, engem, akinél az eszköz volt nem fogadnak el, mint aki ismeri, miféle behatás érte az eszközt.
[ Szerkesztve ]
-
xxxjjjkkk
senior tag
Érdekességképpen:
Miután fogyasztóvédelmi oldal, és +1 +2 év garit feszegetik, így nem OFF szerintem.
"Attól, hogy valaki tud fogat húzni, még nem lesz fogorvos"
-
r3dsnake
nagyúr
Megtagadhatják-e egy telefon garanciális javítását, ha a telefon fém keretén látható fizikai sérülés (másfél év után nem csoda...), de a hiba jellege ettől független. A telefon kijelzőjének üveglapja mozog a keretben (az első naptól fogva), a kijelző szélei sárgulnak, valamint az akksis üzemidő is leromlott. Most az eMag 36ezret el akar kérni a javításért, mert sérült a készülék fém kerete. Mi ilyenkor a helyzet és mik a lehetőségeim?
Köszi!
-
313313
addikt
válasz r3dsnake #15517 üzenetére
Mivel Román cég, nem vonatkoznak rá a Magyar jogszabályok. Utána kellene nézned a Román szabályozásnak és az után tudnál bármit is tenni...
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
asdf_
veterán
válasz r3dsnake #15517 üzenetére
Ha magyar lenne:
- 1 ev a torveny altal eloirt kotelezo jotallas, a masodik evet a gyarto biztositja korlatozottan, sajat feltetelekkel
- ebben a masodik evben az akksira nem vallalnak garit
- amennyiben a femkereten levo serules van akkora, mely leejtest valoszinusit, ugy akar ez is lehet oka az uvegmozgasnak (erre te mondod azt, hogy az elejetol kezdve mozog, ok meg azt, hogy tetszett volna az elejetol kezdve akkor elkuldeni gariba, fogyved torveny szerint a 2 honapon belul kozolt hiba szamit idoben kozoltnek). A kotelezo jotallas elso eveben nekik kellene bizonyitaniuk, hogy a ketto kozott (serules+uveglotyoges) ok okozati osszfugges van. Te a masodik evben vagy, itt mar fordul a bizonyitasi teher -es szavatossag kereteben intezhetned igy a dolgot, nem a korlatozott masodik ev gariban- igy ez a fele megint erosen bukonak nezne ki.Ha ebbe beleveszem az eu jogharmonizaciot, hogy valoszinu egetvero kulonbseg nincs a ket orszagban ervenyben levo szabalyozas kozott, ez nekem erosen IJ kategorianak nez ki.
-
citkar
addikt
Most jártam így 3 hónapos készülék esetében
Persze azt írják a törvényben előírt jogszabályoknak jártak el, ami szerint független szakértői vélemény szükséges, hogy kimondja a felhasználó tette tönkre, nos Magyarországon az eladó üzlettel szerződésben álló szerviz simán rámondja ezt (külsérelmi nyomok nélkül) s visszadobja. Persze szerintük nem probléma függetlennek hívni őket, akkor se ha szerződéses viszonyban vannak az eladó üzlettel.[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz citkar #15520 üzenetére
Menj a bekeltetokhoz, jelezve, hogy nem tartod fuggetlennek a fixre szerzodott szakijukat, ha mondjuk az elmult negyed-fel ev osszes termekere az mondott ament, aki neked, az valoszinu nem nevezheto fuggetlennek.
Mas kerdes, hogy az sem eletszeru elvaras, hogy a kiskerek rotaljak a szervizeseiket/ vagy neadjisten a Samsung szerviz elvigyen egy Samsung porszivot az LG-hez fizetosben szakvelemenyeztetni -
bandi0000
nagyúr
hali
egy egyszerű kérdésem lenne, vettem egy laptopot kéz alól, garancia van rá, viszont áfá-s számlára vették, na már most akkor így már nem minősülök magánszemélynek? Vagy más garancia vonatkozik rá mintha sima blokkot kaptam volna róla?
Xbox One: bandymnc
-
asdf_
veterán
válasz bandi0000 #15522 üzenetére
Céges vevő nem minősül fogyasztónak, nem mehetsz békéltető testület elé a cuccal, ha úgy adódna (elsőre ennyi hátrány jut eszembe (a 14 napos elálláson meg már gondolom rég túlvagyunk, azzal nem kell foglalkozni, hogy az sincs). Bár jó kérdés, hogy ha rendesen, számlával/adásvételivel vetted meg, akkor visszanyered-e ezen jogokat.
-
asdf_
veterán
válasz bandi0000 #15524 üzenetére
Olyat nem, ellenben cégnévre leadott cuccot a beszállítós szervizekben szeretnek nem visszaaadni pecsét hiánya esetén, tehát vigyél adásvételit, számlát, hogy a tied a cucc, az eredeti számla csak a vásárlás dátuma miatt legyen. Régebbi vásárlású lenovo ideapaddal lehet szívni, mert azt anno úgy adták, hogy lakossági vevőnek 1+1 év gari, ugyanaz a cumó céges vevőnek csak 1 (ezt épp nemrég valtoztattak meg azt hiszem).
-
bandi0000
nagyúr
hát köszönöm, akkor lesz adás-vételi is
még annyi, hogy hogyan kéne kinéznie egy adás-vételinek jelen esetbe? gondolom akkor a cég igazgatójánk vagy tudom is én kijének kéne aláírni meg lepecsételnie? nem elég ha a fia vagy rokona írja alá?[ Szerkesztve ]
Xbox One: bandymnc
-
asdf_
veterán
válasz bandi0000 #15527 üzenetére
Gozom sincs ki jo, de nyilvan az alairoembernel nincs jobb (mar csak azert sem, mert akkor a ceg konyvelese sem tud belekotni, merugye elvileg az igy eladott termeket a cegnek ki kell vezetnie a konyvelesebol, kulonben afat csal hevesen. Adasvetelire meg google biztos dob valamit.
-
r3dsnake
nagyúr
Köszi a választ. Ezt írta vissza a fogyvéd:
A termékkel kapcsolatban - amennyiben gyártási eredetű hiba merül fel - a vásárlástól számított két éven belül törvényileg biztosított szavatossági jogait is érvényesítheti, függetlenül a plusz egy év szerződéses jótállástól.
A vállalkozás nem zárhatja ki a hiba megtekintését, szükség szerinti orvoslását arra való hivatkozással, hogy más hiba is van a készülékkel (pl. esztétikai hiba), hiszen csak azzal a hibával kapcsolatban korlátozhatná felelősségét, mely a rendeltetésellenes használat következménye.
Ha a szerződéses jótállás kapcsán külön, a kötelező jótállás szabályaitól eltérő tájékoztatást nem kapott (pl. a jótállási jegyen részletezve), úgy a szerződéses jótállás kapcsán is irányadóak a kötelező jótállásra vonatkozó szabályok.
Vagyis a jótállás ideje alatt a vállalkozást terheli a bizonyítási kötelezettség. Amennyiben tehát vitatják az Ön által bejelentett kétféle hiba gyártási eredetét, úgy azt bizonyítaniuk kell (pl. szakvéleménnyel), álláspontunk szerint a szóbeli "állítás" nem bizonyító erejű a hiba keletkezését illetően.
Javasoljuk tehát, hogy forduljon ismét a kereskedőhöz, és a jótállás szabályaira hivatkozva kérje annak bizonyítását, hogy az Ön által jelzett hibák nem gyártási eredetűek, hanem a készülék egyéb sérülésének következményei, előrevetítve így a rendeltetésellenes használatot. Ha ezt bizonyítani nem tudják, úgy a hibáért felelősséget kell vállalniuk.
Ha a vállalkozással semmiképp nem tud megegyezésre jutni, úgy a határon átnyúló vásárlással összefüggő jogvitáknál jogai érvényesítéséhez (tanácsadás, idegen nyelvű levelezés) a bírósági eljárás előtt az Európai Fogyasztói Központhoz tud fordulni.
Az Európai Unió valamennyi tagállamában, valamint Izlandon és Norvégiában működnek a nemzeti Európai Fogyasztói Központok (European Consumer Centre, rövidítve: ECC), amelyek együtt alkotják az Európai Fogyasztói Központok Hálózatát (ECC-NET). Az Európai Fogyasztói Központ (EFK) elsődleges feladata a határon átnyúló (amikor a fogyasztó lakóhelye és a kereskedő székhelye különböző tagállamban, illetve Norvégiában vagy Izlandon található) egyedi fogyasztói panaszok hatósági eljáráson kívül történő rendezésében való közreműködés a fogyasztó és a vállalkozás közötti megállapodás, egyezség létrehozásának megkísérlése érdekében. Az EFK működéséről bővebb információt a www.magyarefk.hu oldalon talál.
Mivel az Ön megkeresése egy EU-s székhelyű vállalkozást érint, kérem, szíveskedjen a panaszához kapcsolódó valamennyi dokumentumot (megrendelés, visszaigazolás, számla, levelezés a céggel, stb) az info@magyarefk.hu e-mail címre elküldeni. A dokumentumok beérkezését követően néhány napon felveszik Önnel a kapcsolatot a további részletek egyeztetése, és a panaszkezelés menetéről szóló tájékoztatás megadása érdekében.Esetleg békéltető? Annak mi lenne a menete és kerülne-e valamilyen költségembe?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
xxxjjjkkk
senior tag
Pólókkal foglalkozó cég gyik/garancia:
"A termékekre jellegükből kifolyólag nem tudunk garanciát adni, mivel megfelelő használatuk nem ellenőrizhető."Másik bolt:
"A törvény által előírt 6 hónapos garanciát minden általunk forgalmazott termékre vállaljuk. Nem rendeltetésszerű
használat esetén a garancia elvész."Azt hiszem egyértelmű hol fogok vásárolni.
"Attól, hogy valaki tud fogat húzni, még nem lesz fogorvos"
-
westcoastog
veterán
Üdv!
Remélem jó helyre írok.
A sztori az hogy a PCX-nél még tavaly közösen rendeltünk ismerősömmel, az én nevemre.Most ismerősöm tápegysége megnyekkent amit én rendeltem neki.
A PCX-nek vissza lett küldve garanciában, de jött a levél, hogy önhibájukon kívül elhúzódik a dolog, nem javítható, és már nem kapható! ez a táp.
Egyébként egy Chieftec GPS 400A tápegységről van szó, ami OEM kiszerelésű.Jött egy email hogy levásárolhatom garanciában az árat. A termékre nem volt garanciafutár megrendelve, így a 7000 +3-400 forintos árból levonták az odaszállítás díját, így most 5800 forint értékben tudnék levásárolni vagy ráfizetni egy másik tápegységre.
Na és itt jön a hatalmas gond, ismerősöm ezt nem akarja elfogadni, nem akar ráfizetni, azt mondja fenyegetőzzek a fogyasztóvédelemmel, és követeljek csere tápegységet.
Egyébként kapható a pcx-nél ugyan ez a típusú táp, de dobozos kiszerelésben, 13 ezer forint környéki áron.
Más út nincsen mint ráfizetéssel venni egy másikat?
Tegnap még írtam nekik egy emailt, hogy kapható ez a típusú tápegység náluk, csak dobozosan, és erre lehetne-e cserélni.
Ma pedig ugyan azt a levásárlós sablon emailt kaptam válaszul amit először küldtek.
Kérdésem, mi lenne a megfelelő megoldás? Nem szeretnék kitudja meddig viaskodni ismerősöm miatt mert nem szeretne ráfizetni a dologra, se időm, se kedvem ehhez.
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz westcoastog #15533 üzenetére
Hali.
Mivel az egy teljesen más cikkszámú termék (hiába ugyan az van benne), így nem követelhető arra való cserét.
1 évnél idősebb a termék?
-
kiszi07
senior tag
válasz westcoastog #15533 üzenetére
Igaza van a PCX-nek, jogilag teljesen rendben van. Amúgy nyugodtan próbálkozz, írj nekik egy fenyegetőbb levelet, hivatkozz a panaszkönyvre. Próbálkozni lehet, ők amúgy pont a lehúzós suttyó cég. Nekem is volt konfliktusom velük, de jogi úton rendeződött.
simsoner Jelen esetben nem azzal van a baj, hanem a postaköltséggel, ők felajánlották, hogy levásárolhatod vagy vissza kéred a pénzt. Lehúzós banda, én tudom.[ Szerkesztve ]
Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace
-
Gyuri27
félisten
válasz westcoastog #15533 üzenetére
Kijavítás, kicserélés, pénz visszafizetés. Ezek a lehetőségek sorrendben.
Tehát nálatok marad a pénz vissza. Az pedig az az összeg ami a számlán szerepel. Levásárlás mint olyan nincs. Másra csere nincs. Persze lehet egyezkedni a bolttal, de akkor olyan megállapodás kell ami mindkét félnek jó."Milyen költség terheli a fogyasztót a minőségi kifogása érvényesítése során?
Valamennyi szavatossági kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek - ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási (szállítási) költségeket - a kötelezettet (azaz az eladót, forgalmazót) terhelik. Jogsértőnek számít például, ha a forgalmazó „adminisztrációs” díj megfizetése ellenében vállalja a javítást vagy a cserét, vagy ellenérték megfizetéséhez köti az elállási jog gyakorlását. A gyakorlatban előfordulhat, hogy a fogyasztónak bizonyos költségeket, például a visszaküldés költségét meg kell előlegeznie. Amennyiben utóbb bebizonyosodik, hogy a minőségi kifogás jogos, a vállalkozás köteles megtéríteni a fogyasztó részére ezen költségeket."
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
Attix82
őstag
válasz simsoner #15539 üzenetére
Van egy 10k alatti terméked aminek max szavatossága van és 6 hónapig nekik kell bizonyítani azt ,hogy már a vásárláskor is hibás volt. (Utána neked)
Gondolom megkérdezték, hogy te juttatod el hozzájuk vagy X összegbe kerül és intézik.
Az a termék már nem kapható azzal a cikkszámmal. Így az összeg levásárolható.
-
asdf_
veterán
válasz simsoner #15543 üzenetére
A termek szervizbejuttatasanak koltsege a vevot terheli, ezen ne tessek fennakadni, hogy levontak (ha nem tetszik, hogy penzbe kerul a futar, be is lehet vele setalni). Az o futarjuk csak egy kenyelmi szolgaltatas, velhetoen valami diszkonttal ahhoz kepest, ha te megrendelsz egyetlen fuvart egy random cegtol. Magyarul ha a vasarlaskori osszeg minusz az altalad megrendelt futarjuk osszeget a kezedbe nyomjak, szavad nem lehet.
(en most inkabb a 7 ezer ft-os aron elmelkedem, a nagykernettom tobb 7 ezernel es ket eve is csak egy ezressel volt kevesebb )[ Szerkesztve ]
-
westcoastog
veterán
Tehát levásárlás elvileg nincs, akkor kérjem hogy utalják el az 5800 akárhány forintot?
Szarban a haza, most mi legyen?
-
Gyuri27
félisten
válasz westcoastog #15549 üzenetére
Linkeltem a törvényt. Csak asszimilálni kell. Vagy hagyd a francba és kreálj valami megoldást.
Bár utóbbi esetén felesleges volt ide írni.Amd - Radeon - Ryzen
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Politika
- Xbox Series X|S
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest