- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gaming notebook topik
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- TCL LCD és LED TV-k
- Projektor topic
- Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
- Hisense LCD és LED TV-k
- RAM topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Hirdetés
-
Strand vagy hűvös szoba? A hardverek tudják a választ!
ph Asztali gépek, alkatrészek, perifériák és kiegészítők szeretnék elkerülni a napszúrást.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
it A Microsoft úgy döntött, hogy biztonsági aggályok miatt elhalasztja a Recall AI funkciót, így azt csak szűkebb körben tesztelik egyelőre.
-
PROHARDVER!
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Powerpityu
csendes tag
Na.
Vissza vittem,a gyerek megpróbálta bekapcsolni és neki se ment.
Mondtam, hogy szeretném a pénzt vissza, és mondta, hogy semmi akadálya...
Nagyon pozitívan csalódtam ebben a helyben. -
Tybike81
őstag
válasz Biznisz Elek #12398 üzenetére
Nem sufnigsmből vettem. Hivatalos Sony garanciája van, csak a Sony szervize egy sufni szerviz a Cordon Electronics. Ha ezt tudom nem veszek ilyen készüléket.
Samsung Galaxy S24 Ultra 512gb, SGW4 Classic 46mm
-
asdf_
veterán
válasz Biznisz Elek #12404 üzenetére
Tokmindegy hova viszi. A magyar szerviz a Cordon. A kiskerbolt is oda viszi, ha naluk landol a telefon.
-
Biznisz Elek
aktív tag
Nem mindegy, mert a bolttal van szerződésben nem a szervizzel. A szerviz úgy javít ahogy akar, a bolt meg nem úgy javitatt ahogy akar mert az ügyfél nem fogja átvenni, és a boltot kötelezheti bizonyos dolgokra. Szerintem...
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
asdf_
veterán
válasz Biznisz Elek #12406 üzenetére
Szerintem meg a szerviz a bolt teljesitesi segedje, es annak minden tetteert -mint jotallasra kotelezett- a bolt felelos.
-
vinibali
őstag
sziasztok!
adott egy 470-es samsung ssd, magyarországi garipapírral. bevittem a huszti úti hivatalos szervízbe, ahol azt mondták, hogy amerikai import (a MZ5PA128EU tipusszámú) ssd és ezért csak egy év jótállás vonatkozik rá, keressem meg forgalmazóját és vele próbáljam érvényesíttetni a garanciát.
létezik ilyen?BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/
-
optikus
senior tag
válasz Tybike81 #12408 üzenetére
Garipapiron rajta a javitas tenye? Vidd vissza hogy csinaljak meg mert nem igy adtad le. Erdemes a leadasoknal az allapotot beiratni azt is ha minden ok es karcmentes. Amikor elkeszul akkor nem orulni es elszaladni hanem ott helyben jo alaposan atnezni es egybol azon melegeben reklamalni.
Azt se art megnezni valoban azt kaptad vissza amit leadtal, serial imei stb.En voltam anno a cordonnal mikor a motorolla ugy dobtott hogy becsodol es nem javit meg gariba sem. Fizetosben csinaltak a telomat, eleg kehes volt, de tokeletesen megcsinaltak, es gyorsak is voltak. Persze ez lehet azert mert fizetos volt.
Buy books not gear.
-
optikus
senior tag
válasz Powerpityu #12396 üzenetére
14 napon belul indoklas nelkul elallhatsz, ha rossz ha jo.
Buy books not gear.
-
turorudi
aktív tag
Mi a teendő, ha a gyártó, az importőr és más magyarországi forgalmazó 7 év garanciát ad egy termékre, viszont ahol én vásároltam csak 5 évet adtak?
Szóvá tettem, írtam, de nem reagáltak. (A gyártó nem gyártói 7 évet ad, hanem 7 év teljes körű garanciát) -
AXisBOLD
addikt
sziasztok
fél éves logitech 2.1-es szett mély sugárzója egyik napról a másika elsüketült.
sajnos nincs meg hozzá a vásárlási bizonylat.
valahogy érvényesíteni tudom a garanciát így is?
a másik a logitech féle garancia, amikor magad teszel helyrehozhatatlan kárt a készülékben, azt fényképpel bizonyítod és ekkor küldenek helyette egy újat. ez még létezik?
Aurea mediocritas
-
Telda
addikt
Visszakaptam a tértivevényes levelet, amiben az elállásomat közöltem a webshop felé.
Nem vette át senki.
A facebookon, mert hol máshol... rájuk írtam és egyből válaszoltak, hogy mit képzelek én hogy egy hónap elteltével vissza akarok küldeni bármit is.
Közöltem, hogy 7. naptári napon feladtam a levelet, amiben közöltem az elállásomat.
Válasz:
"Sok levelet nem veszek át, és nem is fogok."
Ez beszarás, ilyen a világon nincs . -
optikus
senior tag
valoszinuleg nem. sztem kerdezd meg a fogyivedoket, foleg igy hogy van egy tertiv leveled es egy pokhendi face uzenet. mas kerdes hogy az ilyen semmire se lesz hajlando igy csak fenyegetni lehet, majd aszongya menj birosagra es rohog rajta hogy x ev mulva szuletik egy szinten vegrehajthatatlan itelet egy mar nem letezo ceg ellen...
Buy books not gear.
-
csucsotke
aktív tag
Ezt a 15 napra törekvést aki bevezette, annak nagy lóvét nyomhattak a zsebébe. Végtelenített javítási ciklus. Most írkálhatom a leveleket, meg panaszkönyveket, ezer kedvem ilyen baromságokkal szórakozni. Többet semmit sem veszek Magyarországon. Ez így nagy rizikó, hogy alap jogok nincsenek biztosítva.
-
asdf_
veterán
válasz optikus #12422 üzenetére
Ez teny, hogy ez a gumiszabaly jo nagy hulyeseg, de konkret napot sem irhatnak bele, hogy ennyin belul KELL tortennie valaminek, kulonben ezmegaz, mert mondjuk, tudom, kiragadott pelda, ha dec. 22-en leadsz valamit garis javitasra, azzal januar masodikaig kb halaltuti, hogy az egvilagon nem tortent semmi. A szervizbe esetleg eljutott.
-
csucsotke
aktív tag
válasz optikus #12422 üzenetére
Tutira kamuztak. Nem uniós találmány, mert Szlovákiában meg azt mondták uniós találmánynak, hogy 30 nap elteltével a terméket a jog javíthatatlannak tekinti, és cserére illetve pénzvisszafizetésre vagy jogosult(nem is kell hajkurászni a szervizt). Csakúgy minthogy 2 év a minimális garanciaidő mindenre, kivéve bizonyos élelmiszerkategóriák. Az EU-val indokolták ezek bevezetését. Pedig hát nem egy nyugati ország, az is csak kelet-európa.
-
optikus
senior tag
válasz csucsotke #12425 üzenetére
Hat pedig itt ezt irjak:
http://www.magyarefk.hu/hu/hasznos-tudnivalok/garancialis-jogok.html
(EUs fogyasztoi kozpont honlapja)Sztem ez ugy vala hogy eloir az unio egy minimalt es az adott orszagok ezt tulteljesithetik de alul nem. Nem ismerem a szlovak jogot de siman lehet erre magyarazat.
Buy books not gear.
-
bigobert
tag
Sziasztok!
A videokártyám ventilátora 56%-100%-os fordulatszámig zajos (ciripel, cicceg, receg stb.). Engem annyira zavar ez a hang, hogy ha játszok, annyira leveszem a beállításokat, hogy ne kelljen a nagy leterheltségben hűtenie magát a GPU-nak. Tehát nem bírom kihasználni a videokártya teljesítményét. Áprilisban volt 1 éves a kártya, de 3 évre szól a garancia. Vissza fogom küldeni mindenképp, de érdekelne a véleményetek. Van rá esély, hogy cseréljék/levásároljam/beszámítsák? Vagy csak beolajozzák? Ha tudják javítani, újraindul a garancia?
Köszönettel,
bigobert -
Josi
aktív tag
válasz bigobert #12427 üzenetére
Mi van a jótállási papíron, 3 év teljeskörű, vagy 1+2 év?
Nem mindegy. (de a jelenlegi "hiba" miatt nem szempont)
Eme hiba miatt szinte biztos, hogy nem fogják cserélni.
Ha javítják, akkor a javítási idővel hosszabbodhat a garancia. (de ez sem biztos)''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
optikus
senior tag
válasz bigobert #12427 üzenetére
nem egyszerubb venni egy masik ventillat es ratenni? sztem csak magadat fogod szivatni a javittatassal, mert elso korben visszadjak hogy ok nem latnak hibat, aztan masodszorra beolajozgatjak, aztan jon az hogy a cicceges nem is garis gond, belement a por stb. mindekozben honapokig nem lesz kartyad es meg te fogsz irogatni meg telefonozni hogy mi van mar vele...
Buy books not gear.
-
bigobert
tag
Egy számlám van, amin 36 hó garancia szerepel. Ettől tartok én is, hogy ez még "nem elég". A kártya a funkcióját el tudná látni, ha az idegrendszerem bírná. Én viszont egy alapvetően csendes eszközt vásároltam. Gyenge érv, ugye?
(#12429) optikus Pont az általad leírt huzavona miatt nem küldtem el még el. Biztos vagyok benne, hogy így "intéződne". A másik oldalról viszont csak meg kellene próbálni, mert ha én nyúlok hozzá, bukom a még meglévő 1,5 év garit.
Ezt már csak viccből kérdezem, de az ugye nem hat meg senkit, hogy ráfizetnék jobbra?
Így az is kérdés, hogy használtan ki venné meg? Maradnak a nagyothallók, a kohász üzemben dolgozók, és azok, akiknek a tápja már úgyis cicceg.
-
csucsotke
aktív tag
válasz optikus #12426 üzenetére
Nem gondoltam volna. Indokolatlanul túlbecsültem az eu-t.
Viszont ahogy olvasom, létezik valami szavatosság, ami lényegében jótállás. És ez alapján az első 6 hónapban, cserét vagy kijavítást lehet kérni. Na, akkor meg.attak, a javítással, mert cserét is kérhettem volna, de gondolom hogyha elindul a folyamat akkor már arra fognak magyarázkodni, hogy kijavítást kértem. És ha a cserét nem tudják végrehajtani, akkor a vételár visszafizetését.
Ez így már kezd érdekessé válni, mert nekem nem ajánlottak cserét. Nem beszélve arról hogy megpróbáltak félrevezetni, mert azt mondta az egyik droid, hogy 30 napra kell törekedni, ami ugyebár 15. Mihelyst lesz időm bejelentem őket a fogyasztóvédelemnél. Kérdés hogy ilyen lyukacsos szabályok mellett, tart-e valaki egyáltalán a fogyasztóvédelemtől.[ Szerkesztve ]
-
313313
addikt
válasz csucsotke #12431 üzenetére
Garancia: Javítás->csere(típus azonosra)->pénz vissza
Tehát kérhetsz te egyből cserét, ha nem vásárlást követő 3 napban vagy, és olcsóbb javítani, javítás lesz a vége a dolognak.
30 napot azért mondhatta, mert általában 3-4 hét szokott lenni mire ide-oda szállítják és visszakapja az ügyfél.
Lehet menni fogyvédhez, minden jogod hozzá, de sokszor a fogyvéd sincs a helyzet magaslatán, illetve ha mégis neked lenne igazad se tudnak mit kezdeni a céggel...HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
csucsotke
aktív tag
válasz 313313 #12432 üzenetére
Köszi! Egyébként felvilágosított a jogszabályról, amiben szerinte meg van írva hogy 30 napra kell törekedni. Nem erőszakoskodtam , akkor még bíztam, gondoltam hogy én tudom rosszul. Be van ez nekik járatva rendesen, hogy kell viselkedni ilyen helyzetekben.
Olvastam itt, hogy a panaszkönyvből kell hogy adjanak nekem is egy példányt. Esetleg nem tudja valaki, hogy az hogy működik, lefénymásolják ott helyben vagy kopírpapírt használnak, gondolom nem lesznek valami készségesek.
[ Szerkesztve ]
-
313313
addikt
válasz csucsotke #12433 üzenetére
Ha 2 oldalas a panaszkönyv, akkor helyben nem kapsz példányt, hanem a kereskedőnek 30 napja van válaszolni és azt postán kiküldeni...
Amíg nincs válasz a bejegyzésedre, addig úgy se mehetnél vele sehova se...HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
optikus
senior tag
válasz 313313 #12434 üzenetére
mi az hogy 2 oldalas? ez egy szabvanyos valami amibol egy peldany mindenkeppen nalad kell hogy maradjon. erdemes erre figyelni hogy kitepjuk, mert azzal lehet kesobb hivatkozni ha nem tortenik semmi vagy nem az amit elvartunk:
A Vásárlók könyve A/4-es méretű, nyomtatott füzet. Fedőlapjára nagy betűkkel van rányomtatva elnevezése, illetve a fent említett törvény néhány passzusa. Jól látható helyre kell kifüggeszteni, hozzá tartozó tollat is kötelező biztosítani. A könyvborítót a helyi jegyző lepecsételt, nemzeti színű fonallal, valamint aláírásával hitelesíti. A nyomtatvány húsz, sorszámozott, hárompéldányos oldalból áll, de figyelem, a kitöltés után nem az első, hanem a második lapot kell kitépnünk és eltennünk!
http://www.fogyasztok.hu/cikk/20080416/vasarlok_konyve_panaszkonyv_hasznalat_jogorvoslat_lehetoseg
Buy books not gear.
-
optikus
senior tag
válasz csucsotke #12433 üzenetére
15 nap barmit mond. az az o gondja ha olyan forgalmazotol szerzi be a termeket ahol honapokig tart a szerviz.
van egy olyan lehetoseg hogy ha a szervizeles neked nagymerteku hatranyt okoz akkor elallhatsz a vasarlastol (magyarul adja a vissza az arat, nem a mostanit hanem ami a szamlan volt). persze azon lehet vitazni kinek mennyi a nagymerteku kenyelmetlenseg, de mondjuk egy egy hetes cucc egy honapos szervize az szerintem eleg nagy merteku (es nekem hiaba mondja hogy az antarktiszra kell kuldeni szervizbe ami sokaig tart, azt ne velem nyelesse le hanem legyen az o gondja, kereskedonek se kotelezo lenni), ilyen esetben elallhatsz. nezz utana joxabalyoknak.Buy books not gear.
-
otps
aktív tag
Sziasztok!
Az első posztban található PDF-ek mennyire tartalmaznak teljes, és up-to-date információt? Nincs dátum, hogy mikor frissült a poszt.
Ugye, nemrég volt változás, lásd:
http://www.nfh.hu/magyar/hasznos/szavatossag
Jótállást, szavatosságot érintő új szabályozásról (frissítve: 2014.06.27)
- De ez is csak változásokról ír, nekem a pontos, up-do-date info kellIlletve, melyik szervezethez érdemes fordulni? Akár telefonos, akár email segítségkérés (ha már kiképeztem magam a törvény betűjéből), ne adj isten Budapesten személyesen?
- A fenti NFH?
- http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/index.html
- http://www.fogyasztok.hu/ ?Megannyi lehetőség, de egyiken sem látom elsőre a pontos infót, amit hivatkozási alapnak felhasználhatnék.
Van egy ilyen is: http://www.tiszteltvasarlo.hu/
a telefonon egy készséges hang válaszol, viszont nem tud semmit.[ Szerkesztve ]
-
Viktoár
addikt
Sziasztok
A sógornőm 2014.07.13-án T-mobile-ban vásárolt egy Sony Xperia Z2 tipusú okostelefont.Körülbelül 1 hét használat után előjöttek apróbb hibák mint például recsegő hang,videózás közben leállt a felvétel mert túlmelegedett a telefon....stb.
Ezt jelezte a t-mobilenak,akik azt tanácsolták hogy adja le szervízbe mert valószínűleg szoftverhibás a készülék.
Ezt azonnal nem tudta megtenni így továbbhasználta a telefont.Aztán véletlenül kicsúszott a zsebéből és szó szerint millió darabra hullott a kijelző. Bement a t-mobilehoz és azonnal közölték vele hogy ugrott a garancia a készülékről.Én ezzel nem vagyok kibékülve, addig garanciális a készülék amíg nincs komolyabb baja?Rendben van hogy fizikai sérülésre valószínűleg nem vállaltak garanciát,de hogy az egész készülékről levegyék a garanciát? Az fel sem merült bennük hogy kicseréltetné a kijelzőt a szervízzel és minden mehetne tovább.
Azt javasolta a srác hogy menjen át a szomszéd üzletbe (telefonos bizományi) és rakasson bele egy használt kijelzőt mert így kuka a telefon.
Üdv:Viktor
-
otps
aktív tag
Mi a best practice arra az esetre, ha a szerviz megkarcolta a laptop kijelzőjét és otthon vettem észre? OK, tanultam belőle, de azon kívül? Gyakori eset?
Azért sem egyszerű az ügy, mert nyilván mielőtt beviszem, már akkor is tisztázni kellett volna, milyen állapotban van a gép, hol, milyen hiba van, vagy nincs rajta; nem egyszerű!
[ Szerkesztve ]
-
-
csucsotke
aktív tag
Nem ertek hozza, csak egy otlet, de miert kene beleirni, hogy hibatlan allapotban van? Azaz ha nem irtak semmit bele, az azt jelenti hogy nem volt megkarcolva. Nekik kene bizonyitani, hogy meg volt karcolva, de mivel feljegyezve nincs, igy a karc csakis uj keletu lehet.
[ Szerkesztve ]
-
optikus
senior tag
válasz csucsotke #12442 üzenetére
hat nem kell, de nyilvan ha a sajat erdekedet nezed akkor erdemes. pont azert mert utolag nehez bizonyitani, es amint itt sok esetben elhangzott soxor kapjak vissza osszebaxva a nepek a kutyuiket. ha peldul autot kolcsonzol akkor kiall a kolcsonzos ember es hoz egy urlapot amin a sajat erdekedben is, minden egyes apro hibucit feljegyenek, pont azert hogy ha te meghuzod akkor ok vedve legyenek (no meg rad se foghassak hogy meghuztad mikozben ugy kaptad), sztem ugyanezzel a logikaval kell/erdemes itt is eljarni. persze en konnyen dumalok, mert eddig nem volt ilyen gondom
Buy books not gear.
-
313313
addikt
válasz optikus #12443 üzenetére
Hát pedig akkor is csak 2 példány.
Vásárló beír, beírástól számolt 30 napon belül megkapja az eredeti példányt postán a megadott címre, a 2. példány meg marad a könyvben.
Több üzletünkben is 2 példányos vásárlók könyve van, nem volt még belőle probléma...HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz 313313 #12445 üzenetére
Ajánlom elolvasni minden oldalon a fenti sávban írtakat
Így kéne kinéznie!Egy példány akkor is az ügyfélé ha válaszolsz rá ha nem. Majd utólag postán egy kinyomatott A4 választ kap. Ennyi.
Üdv
[ Szerkesztve ]
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
olahmate1991
tag
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy Magyarországon vásárolt notebook kereskedésben egy Lenovo G580 típusú gép. Amire 2 év garancia van. 2014.10.26-án jár le. A mai nap folyamán, kivettem a táskájából és indításkor egy kattanás hallatszott, ami a laptop bal oldala felől volt hallható. Pont a hűtőventilátortól, majd indítás követően azt tapasztaltam, hogy a hűtő csak alapjáraton pörög. Nem emeli a fordulatszámot ha nő a hőmérséklet. Kikapcsoltam, majd ekkor érzékeltem, hogy ha megrázom, akkor valamilyen alkatrész kopog, csörög benne. Szerintetek ezt garanciálisan lehet javítani? Hiszen nem saját hibámból okoztam!
*** Sikeres üzlet esetén kérlek értékelj! ***
-
optikus
senior tag
válasz olahmate1991 #12448 üzenetére
Meg kell nezni a garipapirra mi van irva. Az 1 ev a kotelezo a 2. ev felteteleit mar ok mondjak meg pontosan mit tartalmaz (pl alkatreszt adjak de a munkadij fizetos).
Arra is szamits hogy ha kiderul hogy pl a taskaban ment bele valami kosz es az akasztotta meg az nem gari.
No meg ahogy itt irtak paran leadaskor minden apro hibat karcot stb irass fel nehogy a szervizeles utani esteleges hibak miatt tudj reklamalni (szerviz utan meg ott helyben nezd at minden rendben mukodik nem torott nem karcos stb).Buy books not gear.