- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
Aktív témák
-
!Overdose!
őstag
-
sekli
addikt
ugyes..., a rajtot leszamitva mondjuk nem lattam egyet sem elozni..., es ez nem csak monacoban volt igy a korabbi futamokon is ez volt a benyomasom, hogy bekesen autokazik valaki mogott, tok mindegy, hogy ki az, Button, Alonso, Hamilton..., akarki..., nem vezetek statisztikat, ez a benyomasom, igy erzem..., ezt csak azert sajnalom nagyon, mert a Schumacher helyere jott, es mindig is Ferrari drukker voltam...
-
Vandit.
addikt
válasz !Overdose! #1901 üzenetére
Nem szidtam csak tényt közöltem.Kissé mintha dekoncentrált lenne..Azért,mert ezt mondtam attól még szurkolok neki.
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
stangli
senior tag
válasz !Overdose! #1896 üzenetére
vszélyzóna? eeeeehh...
-
stangli
senior tag
Ez ám a 21-ik század Forma1-je... Speed sajnálja, hogy nem esett ki senki!R Mifééééle
Nem azé vannak, hogy versenyezzenek, harcoljanak??? eeeeeehhh ilyen kijelentésre Senna is megfordul a koporsóban.
[link]
[Szerkesztve] -
stangli
senior tag
Ezekszerint a Mclaren lezsírozta a dolgokat...
[link] -
stangli
senior tag
Nah a BMW is kezdi, mint Speed… mi van az F1-ben? Mindenki elvesztette a versenyzés iránti igényt? És a technologia fejlődésére alapoznak?
[link] -
!Overdose!
őstag
''A Renault meglátta a fényt az alagút végén''
[link]
Én nem hinném, hogy a Renault a többi versenyen is a BMW előtt tudna végezni, főleg nem a következő 2 gyors pályán!Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
stangli
senior tag
válasz !Overdose! #1911 üzenetére
egy légterelőre oly büszkék? ez oly kevés...
-
Motion_Blur
félisten
válasz !Overdose! #1911 üzenetére
Majd nézek az oválon amikor lengetik nekik a kék zászlót, mert vöröslik a visszapillantó
[Szerkesztve]Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
ronaldo
őstag
No nem azért, de eddig Hamilton is ugyanazt csinálta. Elindult, azt beért a helyén. Gyakorlatilag szinte egyidősek Hamiltonnal, 4 év különbség. Szóval nem külön generációként kell kezelni őket.
Na ma úgyis rossz napom van, kikelek LH ellen. Amikor kb. negyedszer csúszott meg és törte össze magát majdnem Monacoban, akkor azt gondoltam, ha nem szólnak rá, kiesik. Palik megmagyarázta, hogy ő így csúsztatja a kocsit. A... szerintem a nagy lókukit. Hamilton egy tehetséges versenyző, de nem az atyaúristen. Amilyen retkes-poros a Monacoi pálya, baromira nagy szerencséje, hogy nem törte össze magát. Látni lehetett ahogy egy-egy körben kicsit túlzásbaesett. Ez az én véleményem.
[Szerkesztve] -
bdav
őstag
válasz ronaldo #1916 üzenetére
Azért a malajziai 4->2 és Massa-szivatás nem volt gyenge Hamiltontól. Meg tőle tkp az se rossz ha nem előzik meg, Kimi azért már van annyival régebben a színen hogy ennél többet várjak tőle (és mutatott is már többet - bár most már piros kocsiban ül szóval mind1...)
10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''
-
#70869248
törölt tag
válasz ronaldo #1916 üzenetére
Igen, a dologban csak az a bökkenő hogy nem törte össze magát és nem esett ki.
a pálya 2. és 3. szakaszában is ővé a legjobb részidő és ezeket rendszeresen hozta is.
A pálya 1 szakaszán volt Alonso gyorsabb.
Lehet azt mondani hogy ''baromira nagy szerencséje'' volt, de sztem itt annál több kell. -
JJános
addikt
-
lenox
veterán
Sztem van ra magyarazat. Ha hajolhat, hajolni is fog, elfarad, eltorik, es baleset lesz belole. Vagy a masik dolog, hogy erre is kurva sok penzt elkoltenek, ami nem hianyzik senkinek. Ellenorizni meg miert ne tudnak, le van irva a szabalyokban, ide-oda tesznek mindenfele sulyokat, es merik, mennyit hajlik el, ha tul sokat, szabalytalan. Pont az az uj szabaly, hogy kisebb lesz a megengedett elhajlas.
Amugy lehetne olyan is, hogy egyenesben nincs semmi, fekezeskor meg kirakja a kocsi a vitorlakat, az milyen lenne? -
V.Stryker
nagyúr
válasz Nowhereman #1920 üzenetére
Mert normális,hogy a elfogult a kedvencével.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
stangli
senior tag
válasz Nowhereman #1920 üzenetére
Alonsó hol harcol? amikor csapatutasítás hiányában, a kis újonc legyűrte volna mint Pista bátyó a taknyot? de amint tudjuk, nem így történt
-
!Overdose!
őstag
válasz stangli #1924 üzenetére
Akkor egyáltalán minek nézitek, ha mindenkit csak szidtok?
Monacoban sok pilótának azért is küzdeni kellett, hogy végig tudjanak menni a pályán!
A másik, hogy nem mindig a versenyző nem mer/akar előzni, hanem nem engedik neki, mert mondjuk 1 pont miatt felesleges kockáztatni!
Véleményem szerint az egész pontozási rendszerre ráférne egy reform! Az első helyet jobban kéne értékelni és akár az egész mezőny kaphatna pontot és akkor hatalmas csatákat láthatnánk a mezőny végén is!Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
prmcsk
addikt
válasz matyics #1786 üzenetére
Ezt az állítólagos ''fikázást'' abból a hsz.-ból derítetted ki, amire reagáltál ?
Ne minősíts engem feleslegesen, mert az objektivitáshoz te túlságosan elvakult
''ferkafan'' vagy.
A felmerült kérdésekre válaszolj inkább."Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
JJános
addikt
válasz stangli #1925 üzenetére
Lehet, hogy így van, de ezt meg fogjuk látni, mégpedig hamarosan. Ha eddíg nem volt ami miatt összeszedje magát, akkor már nem fogja. Akkor megmarad nagy tehetségnek, aki aprópénzre váltotta magát. Megmarad iszákosnak, lassan elkopik az F1-ből. Én drukkolok neki, hogy megmutassa ennek az ellenkezőjét, mert szerintem most már mindenki figyeli, hogy mi lesz belőle.
2007-05-06 óta itt!
-
Male
nagyúr
Meg tudják csinálni, hogy ne törjön el... Évek óta hajlik minden csapat autóinak egy rakás része... hány is tört el? (OK, az elején repült le egy-két hátsó szárny)
Az olcsóbb szerinted, hogy olyan hajlékony szárnyat tervezzenek, ami a maximális ''hasznot'' hozza, a szabályoknak nem felel meg, de még éppen átmegy az (évente többször változó) ellenőrzésen? Minden változtatásnál újratervezni, stb... Vagy biztonságosabb? Szerintem mindkettőre nem a válasz.
Már hányadszor kell megváltoztatni az ellenőrzést? Szerinted melyik csapat autójának nem hajlanak a szárnyai? Pedig be van tiltva... Ráadásul hogy döntöd el, hogy az szándékos (előnyszerzés célú, tervezett) hajlás, vagy csak egyszerűen nehéz (szinte lehetetlen) merevebbre csinálni az adott részt? Na ezek miatt mondom, hogy nem tudják a tiltást betartatni.
Látványos
A helyükben hagynám a francba ezt a tiltást, és egyszerűen azt büntetném, ha egy autórol ütközés nélkül letörik egy aero elem... ha elég súlyos büntetést helyeznek kilátásba, akkor meg fogják tervezik olyanra, ami kibírja.... -
Oliverda
félisten
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
#70869248
törölt tag
sztem nem szabad őket hagyni, mert egyértelmű hogy megpróbálnak játszani a kanyarsebességgel és a végsebességgel, és az sztem jóra nem vezet..mert ha szabad kezet kapnak akkor vmi tényleg törni fog, az oldalirányú terhelést nem igazán tudják szélcsatornában megbízhatóan szimulálni.
ellenőrizni kell, de ez tényleg már vicces..és zavaros is.
Sztem puff rendelet, ami az autó hosszanti tengelyén átível, azt ott alá kell támasztani...kész.
Ezzel hátsó szárny-első (Merga) szárny megoldva.
A Ferka féle kis előszárnyak sztem kiküszöbölhető a jelenlegi FIA mérésekkel.
De egy nagy elem az alátámasztás nélkül hajlani is fog. -
Male
nagyúr
válasz #70869248 #1932 üzenetére
OK, átível, és alá kel ltámasztani középen... akkor is hajolhat ugyan annyira, csak a két fél fog meghajolni, nem egyben az egész. Rendben, változtatnak, és mérik mondjuk 3 ponton... akkor a négy köztes rész fog hajolni... és így tovább. Aztán valaki kitalálja (vagy már van is), hogy a több elemű szárny nem lefelé hajlik, hanem egy része felemelkedik nagy sebességnél... akkor megint át kell variálni a tesztmódszert. OK, nyomkodják már fel és le.... akkor jöhet az elcsavarodás/deformálódás...
Szerintem így is épp annyi az esély rá, hogy eltörik, mintha még 50 féle módon nézik a hajlást.
Amik lerepültek hátsó szárnyak, azoknál sem a szárny tört el, hanem a rögzítési pontot csinálták olyanra, hogy nagy sebességnél az egész hátsó szárny hátrahajolhatott. Lehet, hogy volt, de én nem emlékszem olyanra, hogy maga a hajlékony szárny tört volna darabokra mindenféle ütközés nélkül.
A repülőknek hajlanak a szárnyai.... a helikopterek rotorjáról nem is beszélve... meg lehet oldani, hogy kibírja tartósan. -
lenox
veterán
Hat hajlok ra, hogy igazad van.
Szerintem mindenkinek hajlik a szarnya, de a legtobbnek a szabalyok adta kereteken belul. Amugy en meg azt mondanam, hogy itt ez a 100 kilos basz, a kocsit barhogy forgatva barhova akaszthatom, ha jobban elhuzza, mint 5 mm, akkor illegalis. Magyarul en nem mondanam meg, hogy hogyan fogom merni, hanem azt mondanam, hogy barhogyan lehet merni. Az, hogy szandekos-e az meg nem erdekel.
A teljesen szabadjara engedett dologgal meg nem ertek egyet, abban mindenkepp benne van a baleset. -
Male
nagyúr
Nem a szabályok adta kereten belül, hanem az ellenőrzés adta kereteken belül... Legalábbis tudtommal a szabály szerint nem lehet mozgó aero elem (hajló szárny). Az x N erő hatására y mm elhajlás z pontokon, az már csak az elenőrzésnél van.
A bárhollal meg az a probléma, hogy mondjuk csinálnék egy 3 centis kis kiálló szárnyat, amire még 400km/h esetén is csak 150N erő hatna (mittoménmiért.... mondjuk nem leszorító erőt akarok vele nyerni, pusztán valahonnan elterelni a levegőt). Namost a te módszered szerint azt is 1000N-ra kéne tervezni...
Amúgy is olyat nem nagyon tudom hogy lehetne e csinálni, hogy minden csapatnál teljesen véletlenszerű pontokon mérünk... ha meg egységes, az nem fog titokban maradni, hiába szeretnék az FIA-nál. -
#70869248
törölt tag
én sem ,
Sztem ha nincs forgáspont, tehát fix (legalább kétpontos) mindkét vég rögzítése (az összesen 4 rögzítési pont ).
Szal akkor kis fesztávon sztem másképpen kell húzni a szénszálat, hogy elfogadható rugalmasság legyen, és csak egy irányba.
Mindennek az a kiindulása hogy ha egy méteres fémlemezt meghajlítok, akkor ahoz hogy egy félméteres fémlemez is ki tudja adni azt a görbületet uazon erőre, ahoz szerkezetileg kell(ene) módosítanom. -
lenox
veterán
De, le van irva a szabalykonyvben, hogy hogy kell merni, es mennyit hajolhat. Az ellenorzesnel a szabalyok szerint kell merni.
Namost a te módszered szerint azt is 1000N-ra kéne tervezni
Es azzal mi a baj?
Amugy meg ha az lenne a szabaly, amit mondtam, a csapatok feljelentenek egymast, hogy pl. a mekin ha az elso szarnyat jobbrol huzod, akkor 6 mm-t hajlik, a birok megmernek, es ha igaz, akkor megbukik. Szal ebben pont az lenne a jo, hogy rutinkent persze csak vagy 10 merest vegeznenek, de ha valakinek gyanus lenne valami, akkor azt be lehet mondani. -
Peat;)
veterán
[link]
Azt nem tudom melyik csapatot szereti a bácsi, de mclarent nem. Mclarennek nem elég a pénzbünti mert ki tudja fizetni. Ferrari nem tudta anno? Áhhh kész , zárják ki őket, vegyék el az összes pontot, aztán majd meglátjuk hogy a csapatot szivatták-e meg vagy a nézőket. Hami gyereknek újfennt gratulálok a szarkupachoz amit létrehozott. -
#70869248
törölt tag
Ezt nem ő rakta össze (csak szólok, ő szeretett volna versenyezni).
Ahogy a Ferrari-s szitut sem Rubinho rakta össze.
Ott is megoldhatta volna másképpen Rubinho hogy ne legyen ilyen látványos, mégsem az ő hibája volt.
..és amennyiben itt is beleszóltak a pozicióba, úgy itt is fizessenek. -
ToBeY
nagyúr
Kíváncsi vagyok mi lesz ebből a Mclaren-es dologból.Szerintem túl dúrva lenen ha kizárnák,vagy elvennék a pontjaikat.Péznbünti pedig tényleg nevetséges lenne egy ekkora csapatnak.
-
Peat;)
veterán
válasz #70869248 #1944 üzenetére
A két eset annyiban hasonlít egymáshoz mint a nyulak és az amőbák párzási szokásai. Hamilton nyilatkozata indította a lavinát amely ténnyé avanzsálta az előzés lehetőségét az f1 tábor számára. Senki nem tudja bizonyítani hogy ki nyert volna, ha tovább marad kinnt. Pont ezt elemezgettük. Mégis még maga az FIA is ténkyént kezeli már, hogy Hamilton nyert volna ha nincs a 1. csapatutasítás (bünti)
2. stratégia megkötés verseny előtt (belefér még, nem bünti)
Hamilton visszaéllt a lehetőséggel és a magáról alkotott képpel, miszerint amit mond az úgyis van. Leegyszerűsítve. Nálam jó időre elásta magát, pedig a futam előtt pont megszerettem a teljesítménye által. De volt már olyan pilóta akit ugyancsak utáltam az álszentségéért a kitűnő tehetsége ellenére, lehet tényleg itt az új Schumi
[Szerkesztve] -
-
dawn
csendes tag
válasz #70869248 #1944 üzenetére
''...és amennyiben itt is beleszóltak a pozicióba, úgy itt is fizessenek.''
Alapvetően egyetértek.
Azonban csak annyit, hogy ez az eset és a korábbi ferraris dolog egyetlen dolog miatt nem teljesen ugyanaz. Az volt az eslő ilyen eset. A büntetést is ennek megfelelően szabták ki. Egyértelmű volt, hogy az után az eset után nem lehet ilyet csinálni, és minden csapat okuljon belőle.
Most ők az előzmények ellenére csinálták meg ezt.
Még két dolog:
Könnyen elképzelhetőenk tartom, hogy abban a megynyugtató hitben tették ezt, hogy max. kapunk egy kis pénzbüntit, bescsengetjük és kalap, kabát.
Legocsmányabbnak azt tartom az egészben, hogy olyanok tették ezt, akik az előző eset óta mindennek elmondták a Ferrarit. És ezen kívül még azt is kijelentették, hogy náluk bezzeg ilyen soha nem lehet, és különben is.''Ne keresd ... diktálom!''
-
Male
nagyúr
...de a szabály akkor sem az, hogy hol mekkora erő hatására mennyit hajolhat! A szabály és az ellenőrzés két külön dolog. Ráadásul az ellenőrzést elég gyakran módosítgatják éppen ezért... ami nem kis költség a csapatoknak, és eléggé befolyásol(hat)ja a VB alakulását is.
Ezzel az a baj, hogy teljesen feleslegesen kell extra erősre építeni olyan elemeket, amikre kis erők hatnak csak normál esetben.
A csapatok nagyrésze csöndben marad, mert ''én tudom, hogy ő... de ő meg tudja, hogy én...'', akkor megy csak a feljelentgetés, ha az egyik csapatnak valami túlzottan bejön, és a többiek nem tudják lemásolni.
Most is ''be lehet mondani'', csak a csapatok valamiért mégse nagyon teszik... (épp azért, mert mindegyik trükközik vele... egy kollektíve kijátszott szabálynak meg nem sok értelme van, csak vastagítja a szabályzatot).
Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- További aktív témák...