- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Hobby elektronika
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- TCL LCD és LED TV-k
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
Hirdetés
-
DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
gp Lehetséges, hogy a következő játék az eddigiektől drasztikusan különböző helyszíneken és időszakban játszódik.
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
PROHARDVER!
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Miklós315
aktív tag
válasz Eversmann #154010 üzenetére
Tehát nem "ő" keresi Öröklétet, hogy minden istent egy füst alatt letudjon, hanem a penge sugallja/irányítja efelé (tiszta egy gyűrű: vezet/vonz a cél felé)? Ezzel az a baj, hogy a karakter gyásza/kiábrándulása egybeesik az istenekkel szembeni haragjával, tehát ugyanúgy logikátlanul ellentmondásos a "nem hiszek többé a csaló istenekben, de jó lenne egy "kívánsággép", akiben hihetek" narratíva... Mindegy, ez a legkisebb baja ennek a förmedvényfilmnek"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz gbors #154019 üzenetére
"2. Aki szimplán bolyong az Interneten, és beleáll bármibe, ami éppen szembejön, mert szar kedve van, és megteheti... A 2-es típus egy szélesebb társadalmi probléma"
A modern technológiai kor szülte e tapasztalható jelenséget, ami valószínűleg - ha lett volna évszázadokkal/évezredekkel korábban is ugyanilyen, mai technológiai lehetőség - ugyanezt a jelenséget hozta volna elő a tömegekből.
De lehet, hogy pont a rettentő mértékű ("információs") zajterhelés (amit e technológiai lehetőség tesz elérhetővé) generálja a tömeg frusztrációját, mely ok így okozatként létesíti a fenti jelenséget.
Érdekes pszicho-szociológiai kérdéskör ("Nagy kérdés az utókornak" by Dr. House )"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Durva egy trip... Egyrészt lenyűgözően hangulatos, másrészt hajmeresztő katyvasz.
A The Bad Batchnél is nagyobb kérdőjel, hogy miről akart regélni. Ott legalábbis koherensebbnek tűnt a sztorifűzés, itt viszont gőzöm nincs, melyik karaktert mi mozgatta (pl. vagyYasujiro esetében, stb.), végülis hol vagyunk, vagy honnan hová akarnak eljutni a kicsodák... a legnyilvánvalóbb megfejtések tehát lógnak a kontextusmentes ködben, mivel nem világos, hogy ez egy allegória vagy egy komolyan vett világ, esetleg ezek egyik és másik oldala létezik-e a történet közben/hol húzódik a határ, stb.Psycho Cage-nél maradva, a Willy's Wonderland sokkal letisztultabb, rendezettebb volt, a The Pig meg sokkal egyszerűbb, érthetőbb.
Ez viszont olyan, hogy miközben azon röhögsz, hogy "Nick Cage egy Sharknado-ZS szintű gagyiban, hehe", máskülönben felrémlik, hogy "akár mekkora díjesővel is zárhatna ez a bátor, költői ihletettségű művészkoncepció Cannes-ban"...
Pár akciójelenet egész jó, szerencsére nem túl hosszú (bár hosszabbnak hat), és mindenki találhat benne kedvére való zsánerdarabkát (igazán eklektikus darab ).
Bevállalósak - vagy ínyencek - előnyben.#értékelés
[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
-
Miklós315
aktív tag
válasz gbors #154235 üzenetére
Nem olyan rég néztem meg a Jane Austen-filmeket/sorozatokat, ugye a legtöbbnek több adaptációja is akad.
Ennek az általad most nézettnek a korábbi adaptáció-verziója se lett szerintem erős darab... Talán maga az alapanyag (pl. karakterek, szituációk) sem segíti a dolgot, ezt nem tudom."Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
A.I. ART | A Művészet Halála vagy Forradalma?
RetroShock!Interdiszciplináris problémahalmaz, de a művészet hangsúlya - és azon belül is a csatorna filmes önreflexiója - miatt szerintem elfér itt.
Nagyon izgalmas felvetés..."Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz eeXaa #154295 üzenetére
Én nem, mert nem érdekel pl. M. Monroe mint "történelmi személyiség" (felfújt, üres, semmitérő luficeleb-kaliber, alá fogyasztói társadalom egyik - máig - futtatott brandje, amiből ma is bőrlehúzással szakítják a lóvét az iparági szereplők), illetve bojkottálom, mert "brownwashing" (Ana de Armas mint Marilyn Monroe, a pc mindenit neki...)
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
You Won't Be Alone (Nem leszel egyedül)
Fura szerzet...
Noomi Rapace az ismert név, de amúgy ügyesek a színészek. Véres, de nem mondanám horrornak. Lassú, nagyon lassú, merengő, de sajátos hangulattal bír. Könyörtelen és elveszett, de ezzel együtt mégis pozitív tud lenni.
Gonoszság a vágyak mentén, jóra való ártatlan törekvés a kíváncsiság mentén, csetlés-botlás, döntések... A végső kérdés: "embernek lenni".
Csak a nagyon rétegműpárti, filozofikus hangulatban leledző egyének essenek neki, mert aki egy thriller-slashert vár, garantáltan csalódni fog.#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
C'mon C'mon (Az élet megy tovább)
Nem igazán nyűgözött le, de mégsem rossz, leginkább széttartó... Olyan, mintha két különálló filmet egybeerőltettek volna: egyrészt egy kedves-érzelmes családi dráma szálat, másrészt egy mindentől elvonatkoztatott és levegőben lógó interjúdarabka-füzér szálat tartalmaz, illetve váltogat. Elvileg a kettő összefügg és erősítenie kellene egymást, de nálam ez a hatás nem működött.
A családi szál tetszett, szép, nézeti magát, a másikról meg azt sem tudom eldönteni, hogy mennyire természetes-valós vagy művi (szájukba adott) szövegek hagyják el az alanyok száját, illetve szerkesztetlennek és roppant didaktikusnak éreztem film közben. Zavart.A fekete-fehér kivitel szerintem emelte a hangulatot, laposabbnak vélném a filmet színesben, így kicsit különösebbnek tűnt. A képek, operatőri munka tetszett, de zeneileg is kissé (nem túlságosan) váratlannak/illetéktelennek (szóval kizökkentően) hatott.
A színészek jók, de a film elején Phoenix kissé idegesítően nyálas-művész módon hozta a figurát, ezt később levetkőzte.Ha van valami megragadható tanulsága ennek az inkább érzés-alapú filmnek, akkor ez az, hogy
, avagy e ponton fura módon összekapcsolódik a You Won't Be Alone-nal: elmélkedés az életről."...senki nem tudja, hogyan kéne, csak csinálni kell"
Az író-rendezőtől a Huszadik századi nőket láttam, az is hasonlóan csapódott le: nézhető, de nem kihagyhatatlan filmélmény.
Bizonyos konkrétumok nem szimpatikusak, de ezek mellett vannak olyan erényei, amiért érdeklődőknek ajánlom.#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Szép, felemelő, kicsit hosszú, de nem baj, mert nem unalmas. A Borg/McEnroe-nál vagy a Battle of the Sexes-nél számomra jobb teniszfilm, és általában sportfilmként is jól áll a mezőnyben.
Tetszik, hogy értékeket is közvetít, nem csak a siker/sztárság kap hangsúlyt a sztori vonatkozásában (ilyen értelemben jó döntés volt a maradni).karrier elejénél #értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Emberléptékű vígdráma, melyben két fivér az apját temeti.
Ethan Hawke remek, Ewan McGregor szerintem halványabb, a mellékkarakterek közül több nagyszerűen eltalált, az utóbbi idők kínálatát tekintve "hiánypótlóan jó film".
Tipikusan a "kevesebb néha több" mintapéldánya, ajánlom.#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Le renard et l'enfant (A róka és a gyerek)
Csodaszép képek, kedves történet, üdítő kikapcsolódás... és jókora lemaradás (csak most találtam rá )
The Boy, the Mole, the Fox and the Horse
Rövid, de szép mese ez is.
[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
TV-filmféle adaptációja egy színdarabnak: a címnek megfelelően intelligens humorú mély dráma a műfaj kedvelői legnagyobb örömére és/vagy Emma Thompson rajongóinak. Nagyon meta (~fizikai és ~forikus).
Irodalom, kórház, emberi kapcsolódások... élet-halál, stb.
John Donne-t meg pótoljuk, ha már egy szót sem ejtettek róla anno a suliban.#értékelés
"Szerintem."
-
-
Miklós315
aktív tag
válasz VágniValó #156897 üzenetére
Én "nyomozásról" nem beszélnék: mázlik mentén ugrottak előre. Durva spoiler:
Minimalista volt az egész, innen ugrott be nekem a CSI, mint amiben szintén ilyen(a bolond-család mint "fedősztori" a nyomozó bosszújához, a napló, stb. ).semmiből beugró megfejtéseket tudtak a "nyomozók"/technikusok előrántani, és akkor ilyen "zenére show-elemként" láthatjuk, hogy bemeríti a papírt és felfedi magát a szöveg...húúúú Poe jobb "Columbo" volt, mint a nyomozó (agyalt, "matekozott")
Az ok-okozati rendszer amúgy tényleg a helyén volt.Amúgy talán a hangulat a legnagyobb hiányossága, pl. nekem semmilyen borongós-vészjósló Poe-s hangulatot nem tudott adni (ennél még a Viharsziget is többet nyújtott). Üres-steril lett. Na mindegy.
[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz VágniValó #156899 üzenetére
Igaz!
De nekem ott volt egy "meh!"-érzésem.Másrészt egy hibát találtam a nézése közben (következetlenség, ami pont a csavarokat kezdi ki).
A könyv alapján "egy akasztott ember szíve" kell (a többi lehetőség mellett) a szertartáshoz, de Poe-t simán leszúrták volna. Ráadásul pont az volt a kiindulópont, hogy Fry-t találták (nem kellett megölni), a Ballinger-t ugye szintén Landor nyírta ki, tehát Poe az első - és rosszul! - megölt áldozata lett volna Marquis-éknak.
Azért ez nézőként ilyen "na jó"-szintű "felesleges krimi" számomra.A
, de ez a kisebb gond, maga a film mint film nem volt nekem bejövős.Marquis-vonal csak egy "terelő" mázli-szál, amit Landor kihasználhat [ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Jonah Hill, Eddie Murphy a front-húzónevek, a háttérben Nia Long, David Duchovny, stb. találhatók, meg sok számomra ismeretlen színész.
Víg-dráma-rom-kom, ami egyszerre tud nagyon nem polkorrekt és naiv is lenni.
Netflix-es és kis költségű filmek halmazában szerintem alulértékelt darab, simán nézhető, szórakoztató (de eredetiséget senki ne várjon tőle).#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Szép kiállítású, nagystílű mozi, korrekt, de hangsúlyosan érzelmi érvelésű narratívában tálalva, pazar színészi körettel társítva.
Egy mozzanatba tudok gond nélkül belekötni: a szál nekem forgatókönyvileg kilóg a "menüből" (kényszer-improvizációt követel egy "talán lehetőségre" alapozva - hogyrádiós -, szóval erőltetetten hatásvadász megoldás - de nem üli meg a gyomrot ).hívják-e majd a hajót... Filmek ugrottak be a nézése közben:
A The Square kisstílűbb ("európai méretű"), de átgondoltabb, mélyebb tartalmú kritika.
A Birdman számomra koherensebb, magávalragadóbb kritika/(ön)reflexió.
Az El hoyo pedig sokkal magasabb absztrakciós szinten tud köröket verni rá kaja-allegorikus kritikaként (képzavarral élve: 'a tökéletesen tálalt menü').Ami külön tetszik, hogy valamelyest át tudta adni itt-ott: az önfeladásba hajló rettentő fegyelemben való (ön)kiteljesítés, avagy az ego szervezetbe szerveződésének folyamata, amit a L'ecsó is fel-felvillantott. Szép kép ez a káoszban fellelhető rendről, szép allegóriája ez az életnek: ti. a konyha.
Pazar élmény, amerikaian felszínes belbecs, könnyen csúszik, soha rosszabbat.
#értékelés[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
2014-es ukrán - cannes-i díjazott - dráma egy kijevi bentlakásos intézmény lakóiról, akik süketnémaságából adódóan a két órás filmben egyetlen szó sem hangzik el... és működik.
Kilátástalan, nyers, kegyetlen, lehangoló.
Egyszerűségéből fakadóan az agresszió brutálissá válik, az érzelmek a gyermekien fejletlen és az állatiasan bestiális közt ugrálnak, melyre az általános, totális közöny nyomja rá a bélyegét.
A szereplők hitelesek, a közeg szörnyen realisztikus, habár jó kérdés, mennyire lehetséges ennyire elhagyatottan létezni a falakon belül és kívül... de sajnos látok rá esélyt.
Utalásszerűen a kisebbek helye, szerepe is felvillan, és rálátást nyújt a felnőtt karrier-lehetőségre is, így egész korrekt vázlatként funkcionál (nem hullik szét a darab).Főhősünk a film elején érkezik, a
, és mi alászállását a pokol túl könnyen elérhető csapdájába feszülten követhetjük, miközben feltárulnak a(z) (erő)viszonyok, az életkörülmények, a tervek, a mindennapok tevékenykedései.film végén hatásosan távozik Csak nagyon elszánt ínyenceknek, vagy maximálisan jókedvűeknek, esetleg katasztrófaturistáknak tudom ajánlani, de közönyt biztos nem hagy maga után.
#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
"Nos, a szüleink és a tanáraink sosem tanították meg nekünk, mi a fontos valójában, szóval magunktól jöttünk rá." Változatok egy témára, avagy egy újabb - ezúttal dán - film a neveletlen-elveszett ifjakról, akik a bizonytalanság béklyójában, egyúttal a hülyeség mocsarában vergődve válaszolnak a nihil hívó szavára.
A felnőttek felelőssége megint "épp nem ért rá", a saját kútfő meg az önellentmondás és a tévút poklába taszigálja a válaszokat kutató ifjú titánokat.TV-film minőségű darab, szerencsére nem túl hosszú, de kapkodó, felületes, elég béna, viszont jó felvetésekkel operál (gyaníthatóan az alapul szolgáló regényből kölcsönzi ezt a pozitívumot, kár, hogy csupán ennyire futotta).
A dráma élét rontja, hogy közhelyekkel dolgozik, no meg az írás/rendezés minősége is, de van egy felfutó ritmusa: lassan, nyögvenyelősen indul, a végén felpörög és bedurvul. Aztán viszont hirtelen vége.Az alapfelütés egy pofátlan lopás Italo Calvino A famászó báró című novellájából (na jó, nekem ez ugrott be), csak épp a film világot nem teremt köré, koherens, kibontott gondolatszálakat és felvetett problémákat, dilemmákat, mélyebb lélektani boncolgatásokat nem kíván elénk tárni. Így meg minek - stílszerű a kérdés... Nem érezzük, kinek mi mit jelent, csak az egymáson való zsarnoki követelőzés domborodik ki.
Az az egy szép mozzanat tetten érhető, ahogy Kár, hogy nézőként, kívülről eleve - jó eséllyel - megvan ez a tanulságos nézőpont, míga nagy bizonygatás eszkalálódásával végül tökéletesen sikerül aláhúzni a meggyőzendő alany eredeti állítását: az osztálytársak tökéletesen beleolvadnak az általa megtagadott hazug rendszerbe. , hol volt a hiba, mit is vetett fel tulajdonképpen a konfliktust generáló "ifjú filozófus". Intuitíve érzik a fenyegető tétet, mely az állításában rejlik, ez váltja ki a reakciót, a tett kényszerét, de csakaz egy helyben toporgó karakterek sosem jönnek rá az egy lázadó mer valójában - átgondoltan(?) - kilépni a civilizáció szövetéből. Oly sok film és sorozat (és könyv, stb.) sajátja, hogy a felnőttek nem törődnek eléggé az utódokkal, a fiatalokkal. Ez a könyvalap/film pont egy közös, alapos kibeszélést követel meg. Állítólag a kezdeti betiltást követően, immáron kötelező olvasmánnyá lett a regény... Vajon van kivel módszeresen feldolgozni?
nihil/10#értékelés
[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz oriic #148420 üzenetére
Nowhere Special (Az örökbeadás)
Nagyon szomorú, mélyen érzelmes, felelősségteljes film.
Mellé még a My Life (Életem) c. filmet tudom ajánlani, szintén minőségi, de ez eggyel könnyedebb hangon tárgyalja a drámát.
#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Vozvrashchenie (The Return / A visszatérés)
Jóféle családi film, melyben az apa 12 év után betoppan két kamasz fia életébe, majd, mintha mi sem történt volna, elindulnak horgászni...
Zene, tájak, színészek/karakterek rendben, a hangulat erős, a dráma komótosan halad előre hőseinkkel együtt. Tetszett, ajánlom.#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Tetszett, de vannak fenntartásaim.
A színészek nagyszerűek, a történet kerek, a hangulat működik.
Nagyon drámai. Túl sokszor túl drámai.
Már-már hatásvadásznak mondanám: szinte minden második jelenetben tetőpontot akar produkálni. Abszolút az érzelmekre játszik, tulajdonképpen nyomul rá a film.
Akit zavar az ilyesmi, annak valószínűleg ellenszenves lesz, akit nem zavar, azt könnyedén magával sodorhatja az élmény.Aronofsky-film, és önkéntelenül egy másik Aronofsky-film adta magát párhuzamként a moziban: A pankrátor. Kb. hasonló a konfliktus, a főhős dilemmája azonban hangsúlyeltolódást kap, valamint szűkebb optikát. Végső soron az a kérdés fogant meg bennem, hogy Aronofsky miért nyúlt ehhez a darabhoz, amit vászonra szánt. Miért?
Egyszer már járt itt, megcsinálta, nagyot durrant... Meggondolta magát, újraírná? Egy konkrét mozzanaton rágódik? Egyéb?
Válaszom nincs, de "nyugtalanít", mert két okból kicsit erőltetett-érzetet keltett a mű. Egyrészt a színdarab-alap nagyon megérződik rajta (karakterek "betörése-kiviharzása", a dialógusok eléggé szélsőségesen végletesek, maguk a karakterek is kissé statikusak, stb.), másrészt nem tudom eldönteni, hogy trendiségével díjazást remél kicsikarni (ez elég olcsónak tűnő motiváció lenne), vagy valóban visszalépett egy korábban tárgyalt ponthoz újratárgyalni azt (önmagában persze nem gond, csak szokatlan tőle és némiképp csalódtam, amennyiben új szempont, új mélység megragadása feltárása elmaradt).
Ellenben túl hangsúlyos a -szál, amit azért nem értek, mert valójában legfeljebb ameleg drámájának szempontjából lehetne érdekes nyomaték, amúgy egyvolt feleség ugyanúgy működne minden más figura esetében...másik nő, mint szerető/báty Az üzenetét, tanulságát kettősnek tartom: kissé zajos-kuszának, illetve szép-optimistának.
Szerintem korrekt, nézhető - akár szerethető -, de közel sem hibátlan film, erős, átélt alakításokkal, pazar operatőri munkával... igazábol ezutóbbi kettő eleme emeli ki a "délutáni tévéfilm"-szintből.
/érdekesség: voltunk vagy nyolcan a teremben /
#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Szokásosan balfék kivitelezés (jelenetek önkényesen elvágva, karakterek közti kommunikáció katasztrófa, stb. tipikus horror-hibák), de ezt leszámítva egész korrekt. Nem vállal sokat, ezt végigviszi (
), komolyan veszi magát (tehát a fent említett hibáktól eltekintve nem válik parodisztikussá, gagyivá, nem zökken ki), hangulata feszült, és kitart a következetességben (nincs eredetsztori, csak durr bele ).ahogy nincs eredet, nincs megoldás sem, max. félmegoldás, egyéntől függően Bennem tehát felmerült két kérdés: 1.
; 2.említette a rab, hogy több sorozat volt már, hogy törtek meg ezek? .ha az alany egyedül lesz öngyilkos, logikusan vége a sorozatnak, de akkor honnan, hogyan kezdődik el egy új? (tehát feltűnően hiányzik az eredet-magyarázat ) Amúgy kb. a Körhöz tudnám hasonlítani színvonalban.
nézhető/10
#értékelés"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz Louro #157668 üzenetére
"
"nem látja senki, akkor tényleg vége
De akkor hogyan és honnan kezdődik (újra)?A Valami követ számomra sokkal gyengébb (hangulat, stb., tehát mint film). Nem jött be.
Ezért hasonlítottam inkább a Körhöz. A ugye mindkettőnél (mindháromnál) adott.láncolat "Szerintem attól lehet jó egy horror, hogy nincs eredet."
Ezzel nem értek egyet, mert esetlegesen lehet ugyan jó egy eredet-magyarázatot nem nyújtó film is (pl. a Köd), de feltétlen összefüggést nem állítanék, sőt, gyengítheti a történetet a hiány (pl. a Halloween esetében is az látszik, hogy óriási lyuk tátong az egészben, ezért blődli rétestésztává válhat - persze nem kellene, de az lett, mert lusta gagyi írást produkálnak részről részre).
Másik oldalról pl. A boncolás nyújt eredetet is, de ettől függetlenül is tud működni, mint film.
Vagy a Démonok között is ad eredetet-magyarázatot, de a film egész összeszedett, nem hullik szét, hatni képes.Szerintem az írás, rendezés, operatőr, színészek, hangok/zene összjátéka technikai oldalról elengedhetetlen a minőségi kivitelezéshez, másfelől pedig még eggyel fontosabb talán (szerintem), hogy az emberre belsőleg tudjon hatni/rezonálni egy koherens sztori, valamelyest a belső félelmét, világát el tudja érni, meg tudja érinteni, be tudja vonni, máskülönben nem ijed meg, nem izgul a karakterek sorsáért, stb.
A Valami követ suta kivitelezésű (színészek, rendezés, szövegek), meg erőltetett a konfliktus is ( ... - ez ilyen Münchausen-szerűen nyomulós allegória-eszköz akarhatott lenni a tinik felnövése vonatkozásában..., de kb. a zombis hasonlat is csak összefoglalóan tud nálam működni kb. "a fogyasztói társadalom, amely terelhető masszaként vegetál öntudatlan kitettségében, és fenyegetésként észlelve minden kitekintő egyént, rátámad, hasonlóvá formáló szándékkal egyenáramúsítja áldozatait, stb." okoskodás formájában, de filmként komolyan vehetetlenek, max undorító, de nem félelmetes "horrorok"), vagy a tinihorrorok (Tudom mit tettél..., Sikoly, stb.) is gagyik, mert pl. baromi lusta az írásuk.szexelned kell Szóval nem tartom ilyen egyszerűen megoldható megfejtésnek...
[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz lezso6 #157792 üzenetére
"...meg mennyivel komplexebbé váltak volna az egy dimenziós karakterek..."
Aurvandilt egy gyáván lemészárolt-megpuccsolt jó apa-nagy királyként ismertük meg, majd kisült, hogy egy barbár állat, akit mindenki utált a naiv fián kívül. Fjölnirt egy gyáva, aljas, asszonytolvaj puccsistaként ismerjük meg, majd látjuk-halljuk (bukott, de talpon maradt) vezérként/apaként, és kisül, hogy romantikus-szerelmes alkat. Gudrúnt kötelességtudó nemes úrnőként, elrabolt fogolyként, majd a rabszolgából felemelt, önző, de romantikus-szerelmes (erős) nőként is látjuk. Olga rejtelmes (nehéz kiigazodni rajta (háttér, jellem), miközben azért egy életpályát követel magának: család, stabil viszonyok). Amleth meg egy bosszútank (egyszerű lélek, egyszerű motivációs pálya). Összességében túlzásnak tartom ezt az ítéletedet a karakterekkel kapcsolatban, sem egy jobb Batman-feldolgozásban, sem egy minőségibb sorozatban (pl. The Wire) nem kapni ennél árnyaltabb-összetetteb karaktereket, miközben egyszerűbbek is vannak, legfeljebb a több epizódban (trilógia/évadok esetén) több jelenetben húzódik alá ugyanaz az "összetettség", ami meghatározza az adott karakter(eke)t.
Másfelől megközelítve ugyanezt: pozőrnek titulálod a filmet, de egyúttal shakespeare-i műdráma mesterségesen felépített/összetett/bonyolult karaktereit követeled meg egy szögegyszerű bosszú-vérgőzös-barbár közeg karakterei helyett...
[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz lezso6 #157801 üzenetére
Abból indultam ki, hogy más esetben meg a "szájbarágósság" a probléma...
Itt meg karakter-narratívák vannak, illetve olyan jelenetek, amik ütköznek az előbb említett narratívákkal. Ergo a film önmagában teret hagy arra, hogy összerakjuk: igazat mond-e az adott figura az adott fugáról.Másképp: adott az 'antagonista', a 'megmentendő', a 'bosszúálló', a 'segítő', stb. alapkarakterek,
. A végső "csavar" pont az, hogyde egyik sem az, aminek látszik . És akkor most egy másik topikban aktuálpolitikai példát is találnánk alátámasztásul az elévülhetetlen tanulságra...nincsenek jók vagy rosszak, csak élők "Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz Major Lion #157833 üzenetére
Első körben én is úgy véltem, hogy vannak benne "felesleges jelenetek", de már háromszor láttam azóta, és szerintem jó ez így (a "halus részekkel" együtt)
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Kliséhegyek bő lére eresztve, de szórakoztató kalandfilm formában tálalva.
A hősök szimpatikusak, a gonoszok meg gonoszok (csak mert). A zene jól működik, a hangulat marvelesen komolytalan.
Nagyon hosszú, és tulajdonképpenminden(ki)ről minden kiderült, nem tudom, mit szántak a második epizódba, mert kb. csak egy végső, lezáró összecsapás hiánya maradt hátra (azt meg két órában túlzás lenne prezentálni...).
Fogyasztható, megalomán popcornfilm.#értékelés
[ Módosította: vond ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz Krisztianby #157909 üzenetére
Én kicsit tágítom a kört (tematika és műfaj tekintetében):
Vargyas Péter: A pénz története Babilóniában a pénzverés előtt és után (eléggé száraz-elméleti leírás)
George A. Akerlof · Robert J. Shiller: Balekhalászat (amerikai stílusú - szájbarágós -, de gyakorlatias lényeg-összefoglalás)
Meir Kohn: Bank- és pénzügyek, pénzügyi piacok (tankönyv)[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz Pitterix #157982 üzenetére
Hmm, megnéztem imdb-n, ott "post production" státuszt jelez a második részre, szóval jöhet...
Oegye+in 2bu"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
En attendant Bojangles (Waiting for Bojangles / Bojanglesre várva)
Könyvadaptáció, lezser francia könnyedség elegye a brutális drámával két órában zötykölődve a megragadó szépség és a maga alá gyűrő szomorúság hullámvasútján.
Nem azt vártam, amit adott, de magával sodort.
A színészek és a szövegek jók, a film működik, a hatása alá kerül a néző. Fura szerzet, de megéri adni neki egy esélyt.#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Triangle of Sadness (A szomorúság háromszöge)
Nagyon mellé. Eredetiség nélküli, lapos cucc. Buñuel és Ferreri után Östlund nem tudott mit hozzátenni, csak remixelni.
Amilyen jó volt a The Square (hibáival együtt is), ez annyira semmilyen, egyszersmind didaktikus lett. Egyedül a kameramann munkája tetszett (a színészek sem rosszak, de semmi hűha).
A The Menu - hasonló üzenettel - sokkal feszesebb, eredetibb fogalmazású, átütőbb koncepció a közelmúltból.Speak No Evil (A látogatás)
Szintén kuka. Se a színészek, sem az írás, sem a hangulat (az a ritmustalan-indokolatlan zenehasználat... ) nem nyert. Nihilista gagyizmus kimaxolva.
#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz lezso6 #158305 üzenetére
Pl.:
Amit kritizáltál a Menüben (" "-mondat) pl. egy roppant rövid utalás, amit kibonthatsz hosszan, messzire vezetően - ez stílusos, frappáns megközelítés az alkotótól.hitel
Ugyanezt a kritikát a Sadness-ben két szereplő több mint tíz perces, több jeleneten átívelő idézgetése, vitája tárgyalja ki... Gyenge és unalmas, hiszen pl. "végtelen" számú film előtte kitárgyalta ugyanezt, illetve kilóg a kontextusból (bár ezt maga a kapitány figurája is eleve megalapozza).Máshonnan közelítve: a Hálózatban a monológ tök didaktikus (ha kiragadjuk), de a jelenet maga validálja a dumát, hiszen lehengerli a jelenet másik szereplőjét a nézővel együtt ("ilyen közvetlenül, nyíltan feltárja a dinamikákat? igen."-hatás), és a film egészébe is jól illeszkedik. A Sadness vihar közbeni
szócsatája, ilyeténformán roppant erőltetettnek hatott számomra.kapito-marxista Ízlések és pofonok: nekem nem jött be.
Nekem annyi tanulság jött le a Sadnessből, hogy 1. mindkét rendszer (kapit., kommun.) rossz (végletesen defektes jellemzői miatt), 2. mindenki a maga szintjén nyomorog, 3. képmutatás. Egyik se nagy megfejtés (értsd: újdonság).
Viszont ehhez képest uncsi és hosszú film.[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz proci985 #158307 üzenetére
Szerintem nem allegória, hanem általános tanmese akar lenni: olyan a helyszín/karakterhalmaz - és a viszony dinamika -, mint amit pl. a Legényanya is produkálni tudott. Nem kell, hogy magyar/ír/"valami konkrét" sztori legyen, mert lehetne másik is: máshol/máskor is él a tanulság - minden, mindenhol, mindenkor felfedezhető vagy bekövetkezhet...).
[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
- - MAKULÁTLAN - ASUS ZENBOOK PRO 16X 4K OLED - i9-12900H, RTX 3060, 32GB, 1TB, Win11PRO, 3 ÉV GARI
- ÚJ ASUS ROG ZEPHYRUS G16 - 16" WQXGA 240Hz - i9-13900H - 16GB - 1TB - RTX 4050 - Win10 - Garancia
- Dell Latitude 7490,14",FHD,i5-8350U,16GB DDR4,256GB SSD,WIN10,TOUCH
- HP EliteBook 645 G10 (817M3EA) - ÚJ 14" üzleti notebook - Ryzen 5 PRO, W11 pro, WWAN
- 3 db ICERIVER KAS KS0 PRO
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen