Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Drótmacsek

    csendes tag

    válasz hátsódob #1 üzenetére

    Jó régi a téma! :)
    Mondjuk szerintem itt nem minden stimmel... :U
    De Loopus kolléga dióhéjban leírta a lényeget. Gondolom igazából edzeni akarsz. De a kovácsolási eljárások kiesnek ugye, mert pont az kell, hogy ne deformálódjon a tengely...
    A fém edzése gyakorlatot és felszerelést igényel. Nézz utána, hogy kell, vegyél némi felszerelést, néhány kiló 200-as szöget, esetleg tengelyhez hasonló méretű csavart aztán lehet próbálkozni! Ja! Tulajdonképpen hevítés, hűtés, "mártogatás" különböző (sós, lúgos) löttyökbe, vízbe, olajokba. A tudomány ott kezdődik, hogy milyen hőfokra, milyen sorrendbe, hányszor, mibe hűtve... Mit, mennyi ideig? Stb. Ez (sem) nem az a téma, hogy majd itt leírják neked a tutit, hogy pl. villants rá háromszor a telefonoddal, 'oszt jó lesz! Ehhez dolgozni és tanulni kell sokat. És akkor rájössz, hogy a hozzászólóknak igaza van, tényleg nem lehet/nem érdemes otthon ilyet csinálni. Erre nincs lifehack!
    Biztos láttál már jobb szerszámokon feliratokat: Chrome, Nickel, Vanadium, Molibden. Ezek a leggyakoribb ötvözőanyagok, amik jelentősen módosítják az acél tulajdonságait, segítenek megelőzni pl. az acél általad is említett öregedését. Az alap ötvözetnek legalább akkora jelentősége van, mint az edzésnek. És mindet másképp kell edzeni és/vagy nemesíteni.
    Végül is egy a lényeg, ha próbálkozni akarsz, ess neki olcsó alapanyagokon, ha meg bicajozni akarsz, vegyél új, jó minőségű tengelyt. 300 km után egy átlagos tengelynek sem szabad elgörbülnie normál használat mellett.
    Ja! Valószínűleg a "csodatengelyed" is valamilyen ötvözet volt. :K

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák