Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FunPro

    senior tag

    válasz cyberkind #135219 üzenetére

    Igen, nagyjából hasonló érzés.

    Ebben is van pozitív, kreatív "újítás", csak az összkép nem az igazi.

    Ugye, ha a kedves énemet szeretném előhívni, akkor azt mondanám, hogy ne is várjunk dark souls-t, mert a mortal egy nem teljes árú, indie játék.

    Nekem például pozitív volt, hogy emberléptékű a mapp. Nem kell 20 guide-ot megnézni, hogy most merre is kell menni. Tetszett a harden nevezetű képesség is, ami egyébként túl op. Tetszett az is, hogy amikor leütnek, nem instant meghalsz, hanem csak a shell-ből ütnek ki, ahova még egyszer vissza tudsz mászni, újra teljes hp-val. Meg egyébként a látványvilág is tetszett.

    Ami kevésbé tetszett, azt már nagyjából felsoroltam, bár azért még voltak úgymond negatívumok.

    Alapból nem szeretem az olyan souls játékokat, ahol meg van kötve a kezed. Nekem a surge-el is az volt a bajom, hogy elkezdtem egy karaktert, amit aztán nem lehetett finomhangolni, nem lehetett a skillpontokkal személyre szabni. Amivel egyébként nem is lenne baj, hogyha ez miatt a játékban nem szenvednél hátrányt. Én mindig azt írom, hogy a surge nekem valószínűleg azért ment nehezen, mert a jól bevált karaktertípusommal próbáltam nekimenni. Sok hp, kevés stamina, nagy ütés, lomhaság. Ezeket ugyanúgy beszoptam a nioh-ban és a bloodborne-ban is, de azoknál tudtam korrigálni. Itt is van összesen 4 shell. Egy mindenben közebessel indítasz, aztán a többit menet közben összeszeded. Az én shellem a harmadik volt, amit a játék felénél szedtem össze.

    Mondjuk az igazi gamechanger a fegyver volt. Amint írtam, ebben a játékban, ha kifogysz a staminából, halott vagy. Van az op harden, amivel bármekkora ütést kivédesz, de csak egyet. Amint megütnek, pápá harden. Így a nagyon közelharci fegyver, amivel indulsz, csak szopat. Mivel nincs pajzs, így dupla szopás. Viszont amint megszerzel egy olyan fegyvert, amivel messzebbről is el lehetett indítani egy erősebb ütést, megnyerted a játékot. Az összes ellenfél szenved abban a gyermekbetegségben, hogy a középtávval nem tudnak mit kezdeni. Ez igaz a bossokra is. Annyi az egész, hogy tartasz két lépés távolságot, ütsz egyet, majd kigurulsz vissza hátra. Ha igazán halhatatlan akarsz maradni, még azt is megvárhatod, hogy legyen harden. Persze, így a játékélmény is erősen leredukálódott, mert semmi emlékezetes harc nem lesz, csak 6 órányi előre lép -> üt -> visszagurul. Amikor beleuntam, rendszerint meg is haltam.

    A legfájóbb pont egyébként az, hogy néhány helyen unfair a játék. Nem szeretem azt, amikor nekem rettegnem kell attól, hogy leesek, az ellent meg megfogja a láthatatlan fal. Emlékeim szerint a surge-nél ugyanez volt. Sőt, sok esetben még úgy is van scriptelve a játék, hogy esélyed se legyen bevinni az adott ütést.

    A játék vége az volt nálam, hogy leütöttem egy bosst, majd visszaszaladtam oda, ahol le kellett adni az érte kapott cuccot. Szó szerint visszaszaladtam. Mivel a pontokat amúgy sem lehet értelmesen elkölteni, így harcolni sincs értelme. Átszlalomoztam a kisebb ellenfelek között, leadtam a cuccot, jött a kövi boss (összesen talán 3 van). Tiszta shadow of the colossus. :D

    TL.DR:
    Összességében egynek tényleg elmegy, de csak a rövid játékidő miatt. Aki nem játszott még souls játékkal, annak talán jó beugró lehet, bár nekem valamiért még mindig a lords of the fallen a kedvencem a lowbudget klónok közül. Lehet azért, mert azzal kezdtem. :K

    I'll try my best, and that's the best anyone can do.

Új hozzászólás Aktív témák