Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mr K

    senior tag

    válasz hcl #298 üzenetére

    Nem igazán látom a humor faktort az összehasonlításban: évtizedek óta ezt csinálják. Itt van pl. a Mikor válik egy elektromos autó tisztábbá egy benzineshez képest című cikk. Ebben példaként egy Tesla Model 3-at (54kWh) hasonlítanak egy Toyota Corollához. Null kilométeresen a Tesla a szennyezőbb (több CO2 keletkezett a gyártása során). Az USÁ-ban ~22000km-t kell menni vele, hogy ledolgozza a hátrányát a corollához képest. Ha Norvégiában vagyunk, akkor elég ~13500km-t megtenni, míg Kínában vagy Lengyelországban ~127000km után mondhatjuk, hogy Tesla vásárlóként hozzájárultunk a globális CO2 csökkentéshez.

    Amúgy ugyanez olvasható le a bemásolt grafikonból is. Az a linkelt tudományos publikációból származik, a cikkben persze részletesen le van írva, hogy hogyan számoltak, és hogy mik a lehetséges buktatók.

    Szerk: Amúgy hétköznapi autóvásárlóként is ezt csináljuk: kiszámoljuk, hogy a tisztán elektromos változat felárából hány km-t autózhatnánk, ha a benzines változatot választanánk.

    [ Szerkesztve ]

    ''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

Új hozzászólás Aktív témák