Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mr K

    senior tag

    válasz hcl #278 üzenetére

    "Tehát a lítiumakku _gyártását_ hasonlítva össze a benzines _használatával_ ?"

    Ez egyrészt csak érzékelteti, hogy az elektromos autónak is van CO2 lábnyoma. Ha veszel egy új 80 kilós aksit az autódba (kínait), az olyan mintha autóznál 40-50 ezer km-t egy benzines autóval.

    Másrészt a "karbon lábnyom" szempontjából az autók teljes életciklusa érdekes, azaz nem csak az, hogy használat során mennyi CO2 termelődik (kipufogógázban vagy erőmű kibocsátásban), hanem beleértik a gyártás, üzemeltetés (segédanyagok), és megsemmisítés CO2 egyenlegét is. És ha a teljes életciklust nézzük, akkor 0 kilométeresen még egy benzines autó előnyben van, mert kevesebb CO2-vel lehet legyártani. Ezt a hátrányt az elektromos autó kb. 10-100 ezer km alatt dolgozza le, és utána számít tisztábbnak (karbon lábnyom szempontjából).

    Ábra:

    [forrás - kék: gyártási emisszió, piros: üzemeltetési emisszió, zöld: a reciklálás során megspórolható emisszió, sárga: az előző három eredője, a karbon lábnyom.]

    ''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

Új hozzászólás Aktív témák