Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
Nézd, én csak azt mondom amit magam körül látok. Lehet túlzott általánosítás, nem tudom, de nekem nem úgy tűnik, mintha nagy tömegek önkéntesen fognák vissza a fogyasztásukat a bolygó megmentése érdekében.
Ráadásul én pont abból élek, hogy emberek megvesznek olyan dolgokat, amikre az égvilágon semmi szükségük, csak éppen vágyakoznak rá, és emellett baromi drága, környezetszennyező, hangos, irritáló, büdös. Szerinted mennyire csökkent a kereslet az elmúlt években, Gréta és a hasonló mozgalmak hatására?
Elárulom, semennyire. Nem bírunk eleget gyártani.
De pont láttam a Friday for Future generációt is a legnépszerűbb időszakban. Az is a jómódú nyugati városi kamaszok hobbija volt. Elmentek tüntetni péntek délelőtt a bolygóért, kiposztolták az ezer eurós ájfonjukkal, aztán délután elrepültek a családdal hosszú hétvégére, lementek a hétvégi házhoz a Garda-tóhoz apu X5-ösével, és így tovább.
Nekem már semmiféle illúzióm nincs.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
"Szerintem tul borusan latod a dolgot."
Szerintem csak realista vagyok.
"Nem tudom, lehet a munkad keseritett meg ennyire"
Félreérted Én ezt nagyon szeretem csinálni, kvázi a munkám egyben a hobbim is. Igaz, amikor reggel csörög a vekker, akkor felsír valahol egy bébifóka
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #13461 üzenetére
Ez pont a prémium kategória, aminek kábé semmi köze az átlaghoz, másrészt tipikus magyar számokat emlegetsz, én meg általában beszéltem az európai helyzetről.
Én például a Toyotámat 33e euróért vettem újonnan, persze sok kedvezményt adtak mert kifutó modell volt. Az elmúlt 62e km átlaga 7,4, költsége 11,50EUR/100km. Most egy ugyanilyen Toyotát kapnék 40e körül.
Milyen EV van, ami csak megközelítőleg hasonló képességű mint ez? Mondj egyet.
Tölteni meg az utcán tudnék, 49 centért AC, DC meg éppen mennyi, most az is ennyi kábé, plusz előfizetési díj.
Egy hasonló képességű SUV fogyasztana nekem 25 KWh körül, aminek drágább lenne a költsége 100km-en, mint amibe eddig a Toyota került.....https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz Kukipapa_rr #13480 üzenetére
"Egy Model 3 LR mindent tud, amit én egy kocsitól elvárok"
Ez a kijelentés ebben a formában teljesen rendben is van.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
Épp most mentem elég sokat úgy BMWvel, hogy az Android Auton futott a navigáció, simán kiteszi a térképet a kormány mögötti kijelzőre is. A gyári navija is jó, de már megszoktam a Google Maps-ot, mert a saját autómban mindig azt használom.
Minden probléma nélkül működött.A Tesla egyszerűen spórol ezzel, az összes ilyen integráció pénzbe kerül. Gondold el hogy ha képesek kispórolni az indexkart meg a parkolószenzorolat, akkor majd pont rendes szoftverre fognak költeni.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz 7Heads Drago #13560 üzenetére
Navi Update is van már online vagy 10 éve, lehet régebben. Manapság meg eleve cloud rendszerű navik vannak.
Olyan természetesen előfordulhat hogy egy OTA frissités miatt lehal az autó, de ez azért nem gyakori.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #13575 üzenetére
Mondjuk amikor én utoljára BMW RTTI-t használtam, akkor még egyáltalán nem működött Magyarországon. Amikor átment az ember az osztrák határon kelet felé, akkor hirtelen megszűntek a dugók
A Google Maps-ot sokat használom, azért abban is meg lehet szívni a dugókat. Néha az sem gyors.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
Az alapvető gond az, hogy a vásárlók ellenében nem lehet cselekedni. Ha a vevők nem akarnak EVt, akkor a gyártók a fejük tetején is pöröghetnek, akkor sem fognak venni.
Az elmúlt 5-6 évben folyamatosan ment a vita arról, hogy vajon az átlag vásárló át akar-e állni EV-re, vajon hajlandó-e több pénzt kiadni kompromisszumos termékért.
Az idei európai eladások elég látványosan megadták erre a választ.
Innentől kezdve csak szar megoldások vannak. Ha az EU nem tesz semmit, akkor kicsinálja a saját autóiparát, a következmények beláthatatlanok.
Ha elengedik a büntetést, akkor bukik a hitelesség.
Én személy szerint nem látok erre egyszerű megoldásthttps://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
Szerintem ebben a témában nem lehet. Hiába nyomod a propagandát hogy az EV milyen csodálatos, az egyszeri vásárló megnézi hogy mennyibe kerül, mit tud, és ez mennyire fedi le az ő igényeit. Ha nem fedi le akkor nem azt választja és kész.
Szerintem nagyon erős volt az EV propaganda az elmúlt években, sőt olyan vadhajtásai is lettek, hogy a vásárlókat kezdték el hülyézni, hogy hát neked nem is kell akkora autó, te is meg tudsz állni kétszer ha utazol, igazából nem is jól gondolod hogy mi kell neked, stb. De az látszik hogy ez az út totálisan kontraproduktiv.
Az infrastruktúra nem fejlődött eléggé, az autók nem fejlődtek eléggé, úgyhogy most ott tartunk hogy valószínűleg elértük a jelenlegi technológiai szint felső piaci korlátját.Egyébként korrigálom magam, mert az hülyeség hogy az emberek nem akarnak EVt. Az embereknek tökmindegy mi hajtja az autót. Ilyen áron nem akarnak ennyi kompromisszumot.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
"pl statisztika alapján a magyarok autóhasználatát figyelembe véve bármely EV tökéletesen lefedi a használatot"
Ez a kijelentés pont annyira valós, mint azt mondani hogy a statisztika alapján mindenkinek elegendő a 42-es cipő, mert ha átlagoljuk a lábméretet, akkor ez az átlag.
Valójában nincs olyan statisztika amivel a fenti kijelentés megalapozottan alátámasztható lenne.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
"megmutatja, hogy átlagos magyar autós ha jól rémlik 10-12.000km-t megy egy évben, és naponta nem tesz meg többet 80km-nél amikor megy valahova. Ergo egy átlagos 250km-es hatótávú autót is elég 2-3 naponta töltenie."
Igen, pont erről beszéltem. Ez egy teljesen értelmetlen statisztika. Én is csak 15e kilométert megyek egy évben, azaz csak durván 40et naponta. Csakhogy nem naponta megyek negyvenet, hiszen van hogy hetekig be sem indítjuk az autót, és biciklivel járunk helyben.
Viszont az idén voltunk már autóval Rómában, kedden jöttünk vissza Lignano-ból (500km), szombaton megyünk Magyarországra (600km), aztán ha visszajöttünk, a rákövetkező héten megint mennünk kell. Tehát a napokra leosztott átlag marhára nem mond semmit sem a valós használati profilunkról, sem az igényeinkről.Remélem most nem azt kezded el mondani hogy menjünk repülővel, vonattal, vagy ne menjünk egyáltalán
BTW: motorral az idén eddig 4.400 kilométert mentem. 5 hónapja van meg, durván 150 napja, akkor átlag napi 30 kilométert futott. A logikád szerint akkor egy bringa is elég lett volna. Igaz hogy ez a kilométer jellemzően 350-450 kilométer etapokkal jött össze, tegnap például 418 kilométert mentem.
[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
"ez továbbra is elektromos autós topik"
Valóban, ahol megy a pingvinezés meg a tanácstalanság hogy miért nem veszik az elektromos autókat, holott mindenkinek elég lenne a statisztika szerint.
Én meg csak annyit próbálok mondani, hogy ez nem biztos hogy jó megközelítés, és az emberek nem így választanak autót.Aztán lehet azt is mondani hogy az emberek hülyék és nem is tudják mi a jó nekik, és egyszerűen meg kell őket győzni arról hogy gondolják másképp, de szerintem ez kontraproduktiv.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz WiZARD #13737 üzenetére
"Persze, pár évvel ezelőttig a software gyártás se volt annyira autógyártói kompetencia"
Mondja ezt kicsoda? Csak mert amióta elektronika van az autókban, a software azóta autógyártói kompetencia. Annak meg már vagy 40 éve, vagy még több.
"akku gyártás és az elektromos motor gyártás
Ezek mind az autó szerves részei. A töltőhálózat az meg ugyanúgy kiszolgáló infrastruktúra mint a benzinkúthálózat.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz ratkaics #13747 üzenetére
Azért mondjuk, mert az eredeti elképzelésekhez képest sehol nincsenek az eladások. Pár éve még sokan arról álmodoztak, hogy az EV diszruptív technologia lesz (nyilván aki ezt mondta az nem tudja mi az a diszruptív technologia, de ez most mindegy) és az eladások meredeken emelkednek majd.
Most meg ott tartunk hogy az EUban augusztusban 43%-kal szakadtak be az EV eladások, éves alapon meg durván 10%-kal csökkentek. Tehát nem meredek növekedés van, hanem erőteljes csökkenés.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
"azért az ezzel foglalkozo elemzök is azt varjak, hogy ez lassan elöször egy platova, majd egy joval enyhébb, de emelkedö tendenciava valik"
Dehogy várták ezt. Nem olyan régen még diszrupcióról meg S alakú felfutásról álmodoztak.
Most meg ott tartunk hogy nemhogy felfutás, de konkrétan visszaesés van.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz KaqXar19 #13766 üzenetére
Fentebb beraktam a konkrét európai szamokat, augusztussal bezárólag. Bizony éves alapon is csökkenés van már, mind az abszolút darabszám, mind a részarány csökkent a tavalyi év első 8 hónapjához képest.
Hogy mi van az USAban, vagy Kínában, az nekünk csak mérsékelten érdekes.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
"az emlitett tamogatas leallitasnak is köszönhetö."
Bizonyára szerepet játszik az is, bár a német támogatást ugye tavaly év végén szüntették meg egyik napról a másikra.
Az idei augusztusi német számok viszont nem csak tavaly augusztushoz képest tragikusak, hanem abszolút értékben is. BYD például konkrétan 200 EVt adott el egész hónapban, Kia 1.100-at, MG 274-et, Peugeot 196-ot, nem is sorolom.Tavaly augusztusban a BYD 2.034-et adott el, a KIA 4.139-et, az MG 2.368-at, a Peugeot 1.424-et...
De még a Tesla is bezuhant 6.903-ról 2.370-re, éves alapon meg lefeleződött...
Ezt nem lehet csak azzal magyarázni hogy tavaly augusztusban a céges kedvezmények utolsó hónapja volt...
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #13775 üzenetére
Mi például saját tulajdonú sorházban lakunk, és mi sem tudunk itthon tölteni. Egy fél duplex garázs a miénk, ahol nincs kiépítve elektromos csatlakozó, de ha lenne is, a liftezgetés miatt erősen kérdéses az elvi használata is. És akkor arról nem is beszéltünk hogy az autó bele se fér, ezért az utcán parkol, a garázsban a motor van meg a biciklik....
Szóval azért elég sokrétű ez a téma.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
Hol írtam hogy nem lehetséges? Nyilván sokminden lehetséges, a kérdés mindig az, hogy mibe kerül, és milyen kompromisszumokkal jár.
Volt itt pár éve a helyi sajtóban egy cikk arról, hogy egy garázstulaj be akarta vitetni az áramot a garázsába hogy tudjon elektromos autót tölteni, aztán kapott egy több mint 20e eurós árajánlatot a helyi szolgáltatótól. Ma lehet hogy 30e lenne vagy még több.
Az meg hogy nem fér be az autó szintén adottság, a helyi szabályok szerint csak ilyen magas garázst lehetett építeni, abba meg csak olyan duplex fért, amibe felül csak max. 150 centi magas autó fér be, abból is csak limuzin. Persze vehetnék kisebb autót is, de akkor meg abban nem férnénk el, és ha az lenne a garázsban, akkor meg a bringákat nem tudnánk hova tenni...
Szóval nekem marad az utcai töltés.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz ozzy711 #13783 üzenetére
Egy társasházhoz tartozó régi sorgarázsról volt szó, amihez külön ki kellett építeni az elektromos bekötést, külön órával, mindennel. Nálam sem lenne egyszerűbb szerintem.
Hosszabbítón keresztül nem töltenék autót, és nem lepne meg ha tilos is lenne, és jól megbüntetnének a közterületesek ha meglátnák. De amúgy sem menne, ahhoz messze van az utca.https://marharepaszerint.blogspot.com
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest