- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mauzes
addikt
válasz mghltm #12497 üzenetére
Hát igen, de a fhev azért se nem ev, de még csak nem is phev (nekem ez is elég lenne).
Nekem amúgy Galaxy a családi autó, és nem is feltételnül a 7 ülés a nagy szám ezekben a kihalt egyterűekben - bár hasznos -, hanem két dolog:
- a második sorban 3 teljes értékű ülés volt, akár 3 felnőtt, akár 3 gyerekülés nagyon szépen elfér,
- a jó nagy tágas méret ellenére teljesen személyautós feeling vezetni, nem pedig kisbusz. -
Vesa
veterán
válasz Mauzes #12498 üzenetére
"Szerintem egy Ford S-max jellegű autó nagyot ütne EV-ben, az tudna ilyet. "
+1
Szerettem az S-maxot, kellett a 3 gyerekhez és azzal az autóval szűnt meg az állandó hiszti, hogy ki üljön középre. Alapból is irdatlan csomagtartója volt, de a hátsó ülést lehajtva több mint 2 köbméter hely keletkezett. Ahhoz képest, hogy egyterű, még nem is volt annyira doboz, kapott némi formát. Sajnos a kategória teljesen kivérzett, ahogy már a szedán és a kombi is hamarosan megy a levesbe. Lassan tényleg csak SUV-ok lesznek. Egy S-Max szerű EV tényleg jó lenne, főleg nagyobb családosoknak, de sajnos nem valószínű, hogy lesz ilyen.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"Na innen is latszik, hogy legfeljebb a dizel valamilyen alternativaja lehetne a PHEV, semmi több, de annak meg brutal dragak"
Az FHEV nem egyenlő a PHEV-el! Egy FHEV-ben általában kicsi akku van, max. 2-3kWh, egy PHEV-ben minimum 11, de az újabbakban akár 25-30 is. Ezért drágább a PHEV mert kvázi egy Ioniq vagy régebbi Leaf méretű akkupakk van benne, az meg tudjuk milyen drága. A dízel nem ideális rövid utakra, városi közlekedésre, napi többszöri indítás/leállításos üzemre. Pályára való, ahol be tud melegedni és optimális körülmények között nagyon jó fogyasztással nagyobb távokat meg tud tenni. Ezzel szemben a PHEV-et használhatod EV-ként városban, a dízelhez képest fillérekből "tankolva", és azzal sem kell számolni, hogy a dízelmotor megmakkan a rövidtávok miatti hideg/félmeleg üzemtől. Egyesek szerint a dízel PHEV az ideális választás, ha már PHEV.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
biga
őstag
Igen, mint irtam is, utolag vettem észre, hogy FHEV-röl volt szo, nem PHEV-röl.
De a lényegen nem valtoztat, pusztan legfeljebb a potencialis, de nem garantalt kisebb emisszio varoson belül. De ott meg megint az a kérdés, hogy minek egy nagy, akar 7 személyes, közel 2 tonnas auto varosba, a ritka olyan élethelyzetet leszamitva, amikor mindennap tele autoval kell mozogni.
Varosba az - mérettöl függöen - esetek 75-80%-ban a a kis, lehetöleg EV, a kisebb egyéni közlekedési megoldasok (kerékpar pl, akar villany), illetve a tömegközlekedés.
Egy elképzelt idealis forgatokönyv lehet egy atlagos varosban az atlag varoslako szamara egy pl Citroen Ami féle kisauto rohangalonak, meg, ha feltétlen kell, akkor egy hobb hibrid hosszutavra. (igazabol itt akar dizel is lehet).''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Mauzes
addikt
Egy (nagy) családnak nagy autó kell. Attól, hogy városban is kell használni az autót, néha nem is tele, attól még a családi használat miatt muszáj, hogy nagy autó legyen.
Az Magyarországon nem reális sajnos, hogy mindenki vegyen egy második autót (lehetőleg EV-t), hogy ne a meglévő nagyobb autóját használja a városban.
Ettől függetlenül a fhev Fordokat én tökre adom, szerintem nagyon jó technológia a Toyota hibrid rendszere.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #12510 üzenetére
Van olyan élethelyzet, amikor kell. Pl. van 4 gyereked, vagy 3, de többször kell vinni még valakit a családból stb. A 7 személyes megoldásokkal az a bajom, hogy legtöbb esetben az utolsó 2db ülés az nagyon gáz. Sokszor nincs még fejtámla sem, ami ütközéskor kifejezetten jót tesz a nyaknak. Kényelmetlenek, nincs elég hely, és nagyon bezárt érzés, klausztrofóbiások menekülhetnek. Kia Sorentoban néztem egyszer egy ilyet, ott az utolsó üléssor egyértelműen egy beerőszakolt megoldás volt, nem ültetném oda a gyerekeimet az biztos.
A tudomány a valóság költészete!
-
biga
őstag
válasz Mauzes #12509 üzenetére
Persz, hogy nagy csaladnak nagy auto kell. Nekem is 3 gyerekem van, nem véletlenül van 15 éve nagy csaladiként Zafira, majd utana Grand C4 Picasso a csaladban! De azt azért ne mondd, hogy a legtöbb ember minden nap visz 3 (esetleg+n) embert a kocsiban Nézz körbe egy atlagos napon a varosban, és az autosok zöme egyedül ül a kocsiban. Arrol nem is szolva, hogy a kocsik a napjuk 90%-at alldogallassal történik, esetleg nem is ingyen. Egy olyan helyen, ahol lenne erre alternativa (tömegközlekedés, car charing, taxi, kerékpar stb).
Itt még nem is beszéltünk 2. autorol. (Egyébként az altalam emlitett Ami egy kifejezetten olcsonak tekinthetö, kifejezetten erre a célra kitalalt EV, ha valakinek derogal az emlitett alternativa...)''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Vesa
veterán
Sok esetben még azt az egy kocsit is sajnos csak részletre tudja megvenni egy család. Ahol nem így van, ott van 2 autó. De ahol egyetlen autóval kel megoldani, ott meg tudom érteni, ha megveszi a családit még akkor is, ha nem mindig van tele utassal.
A tudomány a valóság költészete!
-
Shadowbull
addikt
Nekünk azért nincs második autó mert nem kell. Jellemzően tömegközlekedéssel meg bringával járunk városban, de nem mindig. Csak azért nem fogok egy második autót venni, hogy ne lássanak egyedül utazni egy nagy autóban
Az Ami meg nem autó, hanem egy négykerekű segédmotor, annak minden hátrányával.[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Mauzes
addikt
De ez most hogy jön ide, hogy a legtöbb ember a városban nem visz 3 embert? Nem ez volt a kezdő felvetés. Hanem azt mondtad, hogy minek a városba nagy autó. Én erre azt mondtam, hogy a családosoknak általában nagy autója van, így ők ezt a nagy autót fogják a városban is vezetni, hiszen nem tartanak fent egy második városi kisautót. Pont emiatt van, hogy akkor is a nagy autóval mennek, ha egyedül vannak.
-
biga
őstag
válasz Mauzes #12516 üzenetére
Ertelek, de szerintem ugy jön ide, hogy varosba egyszerüen felesleges a nagy auto. Nem azt mondom, hogy nem kell nagy csaladnak nagy auto, mert ha kell, akkor kell. Hanem azt, hogy a mindennapi életben egyszerüen nem kell auto se nagyon az atlagnak egy nagyvarosba (a mindennapi hasznalatra! Ettöl még otthon allhat a garazsban vagy a haz elött az egyetlen nagy csaladi, amikorra kell mégis), de ha mar mindenképp odzkodik a tömegközlekedéstöl, vagy nem megy a biciklizés, vagy sok az esö, van böven alternativa.
Shadowbull: igen, az Ami meg a hozza hasonlok pontosan azok, amit mondasz. Na pont azok valok a mindennapi varosi hasznalatra. Mert az altalad emlitett hatranyok varosban jellemzöen pont elönyök...
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
FIREBLADE78
addikt
Ha van 4 pulya akkor ok. Ott a buzz
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Vesa
veterán
"az Ami meg a hozza hasonlok pontosan azok, amit mondasz. Na pont azok valok a mindennapi varosi hasznalatra."
Van akinek ez megoldás, de sok olyan helyzet van amikor nem alkalmas. pl. agglomerációból bejárni (ez ma már tömegeket érint). Nekik az Ami nem jó, mert menni kell az egyébként is életveszélyes bevezetőkön is, M0, M3, M5, M7/M1, oda pedig egy ilyennel, amin 50km/h limit van, ki sem mehetsz... Aztán a másik, hogy mondjuk anyuka bemegy reggel dolgozni, délután pedig össze kéne szedni a 3 gyereket, mert viszi edzésre, különórára, akárhova. Iigen tudom, nem kell kiszolgálni a gyereket és hurcolni, közlekedjen csak magától, de ez sem mindig működik. Bizonyos kor alatt eleve nem megy, utána pedig mondjuk 16 éves korig, agglomeráció bizonyos részeibe nem biztos, hogy este, sötétben már annyira szeretné az ember, hogy az amúgy szép lánya egyedül kóricáljon az utcákon. Elég sok az aberrált b*rom, főleg Magyarországon.
De említhetném a bevásárlást is, amit egy Amival nem oldasz meg, mert nem fér bele semmi. Az egyetlen előnye a parkolás mert kicsi, talán a fogyasztás, és itt ki is merült. Ha meg ütközöl egy ilyennel, nem szeretnél abban ülni a SUV helyett, amivel jó eséllyel találkozol majd. Ahogy elnézem azt a konstrukciót, szerintem már egy 20km/h-s ütközéstől is esélyesen komolyabb sérüléseket szenvedhetnek az utasok.
Ráadásul mindössze 3 év vagy 40k km garancia az akkura. Sebességkorlát valami 50km/h, ami kiváló leht egy előzésnél pl. Szerintem ez a cucc nem jó az ég világon semmire. Akkor már inkább egy i3, Zoe, Leaf, Ioniq.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Mauzes
addikt
Ezzel alapvetően egyetértek, de az ember lusta (én is), illetve a körülmények is hozhatják úgy, hogy előnyösnek találja a user az autós közlekedést.
Legegyszerűbb példa, amikor egyik szülő viszi a gyerekeit oviba vagy suliba, akár több különböző helyre, majd megy dolgozni. Ehhez nagy kitartás kell, hogy valaki bkv-val tolja végig, és sok szívás.
Nálam meg az van, hogy külső pesti kerületből járok Budára dolgozni, így a kerékpár nem jön szóba, a tömegköz pedig sok átszállás és sok idő. És mivel van 3 kisgyerekem, így a fő szempont, hogy az utazási időmet minimalizáljam -> ergo autóval közelekdem egyedül is. Tudom, hogy drága, tudom, hogy nagy az öko lábnyom, hozzájárulok a dugóhoz, stb, de számomra és a csládom számára mégis így jó.
Annyiból nekem nagy szerencsém van az átlaghoz képest, hogy jól keresek, így én pont tudtam magamnak venni egy PHEV-et második autónak a városi közlekedésre.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Friss cikk az IT Cafe-n
A tudomány a valóság költészete!
-
biga
őstag
+ Mauzes:
Nyilvan, van, akinek nem alternativa a tömegközlekedés, bicikli, stb. Akinek nem, hat nem, az jar nagy autoval, semmi gond. De ez közel sem a nagy atlag.Az agglomeraciobol bejaras egy mas, legalabb ennyire érdekes téma lenne, nyilvan arra nem jok ezek a kis mopedautok, ahogy a bicikli sem idealis.
Viszont alapvetö probléma, hogy bar rendelkezésünkre all az eszköz, a technologia, illetve az informacio is, miszerint az, ahogy most élünk semmilyen formaban sem fenntarthato mar középtavon sem, de még mmindig azt varjuk, hogy a környezetünk alkalmazkodjon hozzank, és ne mi hozza, mert az kényelmetlenebb. (Ez nem konkrétan rolatok szol, mondom, akinek létszükséglet, az hasznaljon olyat, ami a céljainak megfelel)
Nem tartom magam sötétzöldnek, pusztan csak keresem mindenhol, hogy hogyan tudnam én magam is megvaltoztatni egyrészt magamban, masrészt masokban a hozzaallast a sajat életterünkhöz. Es szerintem pl a varosokban minden szempontbol pokolla tesszük a sajat életünket a feleslegesen nagy autok felesleges tulhasznalasaval.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Vesa
veterán
"de még mmindig azt varjuk, hogy a környezetünk alkalmazkodjon hozzank"
Alapvetően egyetértek az iránnyal amit képviselsz, csak a gyakorlatban ez sajnos máshogy néz ki. Amíg arról van szó, hogy gyűjtöm a zöld és a szelektív hulladékot, vagy nem égetem a gazt és egyebek, addig ezzel semmi gond nincs, mert ezt megtehetem saját hatáskörben anélkül, hogy más emberek miatt veszélyeztetném a családom biztonságát. Az autózás sajnos nem ilyen terület. Amíg a többség SUV-ot vesz, addig az én kis harcom a mopedautóval könnyen az életünkbe kerülhet, ha netán ütközünk egy 2 tonnás autóban száguldozó hülyével. Éppen ezért, ezt csak törvényi szabályozással látom megoldhatónak, mert egyéb esetben nem várható el senkitől, hogy biztonsági kockázatnak tegye ki saját magát vagy a családját.
Régen a bringával is így voltam. Nagyon szeretek tekerni, de nem voltam hajlandó kimenni közútra és a gyerekeket se engedtem ki, mert állatok közlekednek ott. Amíg nem volt dedikált kerékpár út (értsd: nem a felfestett kamu, hanem rendes, elkülönített), addig elvittük kocsival a bringákat az erdőszélre, és tekertünk olyan helyen, ahol nincsenek autók. Ahol megépült az infrastruktúra, ott elkeztük használni. De mai napig nem megyek közútra. Épp a napokban gázoltak el kis híján az ebike-al, amikor szabályosan toltam át a zebrán!
Szóval amíg mindenki SUV-al jár, addig nekem is 2,5 tonnás autóm lesz 45db légzsákkal.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
Mindig van egy erősebb és nagyobb jármű, ami ugyanúgy kilapitja a 2,5 tonnás kistehert
45 légzsák hasznos lehet ha a Dunába esik az autó és egy ideig fenntartja
bocs
igazad van hogy amíg nem büntetik agyon a 2 tonna feletti monstrumokat, felesleges beszélni környezetvédelemrőlSzellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Vesa
veterán
válasz Tiédetis #12525 üzenetére
Nyilván ütközhetek kamionnal is, meg vonattal is, néha akár repülővel is. De az esetek jelentős többségében autóval fogunk. Semmilyen védekezés nem 100%-kos, ez sem, de a lehetséges kockázatok mértékét jelentősen csökkenti...A többi meg nem érdekel, bármennyire aggódom a bolygóért, a saját családomért még jobban!
Egyebekben, nem a 2 tonnát kell büntetni -pont az EV-k nem járnának jól, ismerjük a tech súlyát-, hanem a száguldozókat, és szigorítani kéne a jogsiszerzést, mert jelenleg a közúti közlekedésre teljesen alkalmatlan emberek sokaságának van jogosítványa! Ezektől pedig csak egy tömeggel rendelkező kasztni védhet meg, a mopedautó biztos nem.
A tudomány a valóság költészete!
-
-
Az Y nem terepálló (még ha nem is offroad de min 4x4 és rough terrain) . A SUV igen. Már montam (ha nem is éppen itt) hogy SUV nem lesz mindenből amire rámondják. Nem elég hogy fekete csíkot bsznak az aljára és magasabb a tetővonal. Szerintem.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
válasz Tiédetis #12530 üzenetére
Bocsánatot kérek, de attól mert sarkítasz a tény még tény marad. Különben a Suzuki Vitara is SUV és nincs 3 tonna.
A súlynövekedésért meg tessék okolni a politikát: ha nem kellene minden szarra telipakolni a kocsit és folytani az emmissziót akkor valószínűleg nem lenne ilyen súlyos.Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Tiédetis
senior tag
válasz bitpork #12532 üzenetére
Nem sarkítok.
"Ami alatta van az még csak autónak is gyengyusz nem hogy SUV legyen."
Te olvasatodban, ami 2 tonna alatt van, az semmi. Tehát akkor legyen minden 3 tonna és az a belépő. Bocs, te nézed semmibe azokat, akik 2 tonna alatt járnak.
Minden szarral telepakoltatják, mert vannak olyanok, akik szarnak a közlekedés szabályaira és valahogy korlátozni kell őket és védeni azokat, akiket veszélybe sodornak.
Egyébként ha visszavennék a teljesítmény 30LE-re, nem lenne szükség ezen szabályok 80%-ra és lehetne 600kg egy autó.
HA EV akkor meg 900
osztjonapotTe még nem hallottál a szuvszerű autókról?
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
cOxeR
Ármester
válasz bitpork #12531 üzenetére
Szerintem a piacon levő SUV-ok többsége, amúgy se szól semmiről, kb arról, hogy felállsz vele a padkára a városba... ott kezdődik, hogy ezek a gumik/felnik se alkalmasak terepezni, meg minden amit írtál, de igazán ezek nem is kellenek az embereknek.
Én ettől függetlenül értem a mondandódat.
Mondjuk ha azt veszem, van 2 utcára egy YLR, szép Midnight cherry red, de én még sose láttam benne 1 embernél többet, se azt, hogy valamit pakoltak volna bele, pedig nap mint nap látom, sokan nem a valós igény alapján vesznek autót.
Én is hezitáltam látod, hogy a Model 3 mennyire lesz elegendő... és mennyivel jobb lenne az Y, de igazából negyedig se volt még a csomagtartó mióta megvan, sőt... -
Ezekiell
veterán
Mi se megyünk mindig 4en az Y-nal, sőt, de amikor meg kell 4en menni (pláne csomagokkal), akkor pl a Model3 kicsi lenne és kényelmetlen, így hülyeség lett volna azt venni.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
cOxeR
Ármester
válasz Ezekiell #12537 üzenetére
Ez a Te használati tapasztalatod a saját szokásainak megfelelően, én azt látom, hogy nagyon nagy a csomagtér ebbe is, aki be akar férni befér, lehet redukálni a cipekedni dolgok jó részét. - persze mi “csak” 3-an vagyunk, igaz babakocsi az állandóan bent van me a gyerekülés, meg kb 30 db könyv..
-
Tiédetis
senior tag
M3 alapvetően egy lapos autó. Célközönsége a fiatalok. Idősebb mint én is, nem venne mert lapos. Y ideális viszont ki és beszállás miatt. Viszont nagy , nem használnánk ki. Két gyerekkel ideális családoknak.
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biga
őstag
válasz bitpork #12528 üzenetére
A teljes A, B szemgmens, és a C jelentös része alapbol 2 tonna sajat tömeg alatti autokat tartalmaz. Azért ez igen nagy kinalat. Es most csak EV-kröl beszélek : [link] (leszürtem erre a 3 szegmensre, de nem tudom, hogy a masolassal nem reseteli-e a szürést)
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Vesa
veterán
válasz Mauzes #12541 üzenetére
Van előnye eg SUV-nak, de legalább ennyi hátránya is, ezért én is úgy gondolom, hogy ez a hype inkább a formáról szól. Olvastam valami olyat, hogy egy felmérés szerint a nők azért szeretik jobban, mert magasan ülnek, jobban látják az utat. A férfiak többségénél a méret és a drabális megjelenés lehet a kulcs tényező. Magam részéről alapvetően sedan, esetleg sportos kombi pártján álló vagyok, de a következő autóm már lehet, hogy mégis egy SUV lesz. Egyetlen okból, ki/beszállás. Most még nem okoz gondot "leülni a földre", de pár év múlva már az lesz.
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest