Új hozzászólás Aktív témák
-
gorbep
senior tag
válasz gzbotii #12797 üzenetére
Bár ForFourt-t nem vezettem, csak ForTwo-t...ezek közül messze az E-Up a legkorrektebb autó mind komfortban mind műszaki tartalomban.. Az 50 kW DC gyorstöltése miatt kis kompromisszummal nagyobb távon is vállalható, 40 perc alatt csurig tölthető... kis akkusok itthon 3,5M-tól a nagy akkusok 5M-tól mennek... gondolom kint a Spring lényegesen olcsóbb, bár abban nekem a kényelem hiányán kívül #mindmeghalunk érzésem volt 80 felett...
az anyagi lehetőségeidet meg Te ismered...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Kroni1
veterán
Aha, köszi! Nincs tapasztalatom a gerisoft email supportjával, de a más cégeknek küldött email-jeimre kapott válaszok sebessége okán gondoltam nem emailt írok, hanem inkább itt csalogatlak ki téged a bokorból..
Nem rossz ez hogy van ez a védelem, de az asszonykám nagyon körülményes perszóna, neki mindig mindenből a legegyszerűbb megoldás a nyerő. Talán a kártyára rá tudom beszélni.
Felvettem a kapcsolatot amúgy a szerelő sráccal akit Te ajánlottál, ő javasolta többek közt ezt a típust. Mivel fontos a 7m kábelhossz és a terhelésmegosztó ezért a gagyibb töltőket leszámítva túl sok lehetőségem nincs, sztem kb. a Duosida és ez a Beny.
Viszont mivel a napelem betápja a benti lakáselosztóba megy, a töltőhöz a földkábelt pedig később már csak közvetlenül az órától tudtuk kivinni, ezért azt hittem a Beny nem lesz jó. De azt mondta megoldható lenne így is a terhelés figyelés, gondom így csak szummás, de az is megfelelne.[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz Kroni1 #12802 üzenetére
"Nincs tapasztalatom a gerisoft email supportjával, de a más cégeknek küldött email-jeimre kapott válaszok sebessége okán gondoltam nem emailt írok, hanem inkább itt csalogatlak ki téged a bokorból.."
Mint látod, embertelen gyors a support
(kivéve ha nyaral vagy épp beteg)
"Felvettem a kapcsolatot amúgy a szerelő sráccal akit Te ajánlottál" Én ajánlottam? max a Makai Danit
a leírás alapján 10perce beszéltük meg vele a lehetőségeket, neked kell a 8m kábel ugye?
Teltonika, Beny, és Aurora 7,2kW mind van raktáron, és a csere megoldható
Majd visszahív Dani és megbeszélitek.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Kroni1
veterán
Igen, őt ajánlottad még messengeren, és igen én vagyok akinek hosszabb kábel kéne.
Amúgy azért szeretnék 8 méteres kábelt, mert a képen elöl középen lévő oszlopra gondoltam feltetetni a töltőt. Egyrészt szerintem itt lenne védve legjobban az időjárástól/gyerekek haragjától stb. Másrészt hosszútávon a másik helyre is EV-t tervezek, aztán fele tudja melyiknek hol lesz a töltőnyílása. De a 8m elvileg innen bárhova elérne, az ioniqhoz bal hátra is. (csak tolatva lehet beállni)
Beszéltünk du. Danival, mondta hogy az Aurorát is kártyával lehet inditani, mint a Beny-t, vagy appból. Nem tom ez mennyire lenne feleség-kompatibilis, egyenlőre örülök ha rádugni nem felejt el. Szóval még agyalunk, tudom nem vagyunk egy egyszerű eset, de Dani egyenlőre jól állja a sarat. -
biker
nagyúr
válasz Kroni1 #12806 üzenetére
Aurora: CSAK kártyával vagy APP-al indul, cserébe a terheés megosztó rádiós, ami nálad azt hiszem szempont
Beny: beállítható plug&charge is, nem kötelező kártya, ehhez a rádiós terhelés megosztó +20eFt
Teltonika mint a beny, indul magától is, meg appból is meg kártyával is, de nem lehet rádióssá tenni a terhelés megosztótezek az indítási opciók
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Kroni1
veterán
Köszi a részletes összefoglalót!
A Lora ill. a bármilyen radiós DLB amúgy nem feltétlenül szempont, lett kihúzva egy UTP is az órától a töltőig.
A Beny és a Teltonika már csak a hosszúkás forma miatt is szimpatikusabb mint az Aurora, a 20-as gererandára jobban passzolnának sztem, és mindenképp Plug&charge-ot szeretnék.
A Teltocharge szép, kompakt és nagyon jónak is tűnik, nálatok árban is.
Viszont átnyálazva a topikot pár dolgot olvastam róla:- Ahhoz modbusos mérő kell még külön, ami kompatibilis az nem is túl olcsó. (nem kizáró ok)
- Tudja az ocpp-t, de kell hozzá szerver. HA van nálam, ez alá elvileg be is lehet integrálni. Ez megfelel kiszolgálónak ha jól sejtem, ugye.
-
biker
nagyúr
válasz Kroni1 #12809 üzenetére
igen, teltonikához nem jár eszköz, egy modbus kimenetes mérő, egy fázison olyan 40ezer
de ez a töltő akcióban 100-al olcsóbb mint volt majdnem, ocpp-t tud, Home assistant is, rengeteg dolgot tud, csak túl drága volt, nem nagyon vitte, csak a premium közönség, az meg szűk nagyon.
HA-n keresztül vezérelhető egy shellyvel is amúgy, vagy logikával. ebben nem tudok segíteni, vannak HA profikElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Kroni1
veterán
ÚÚúú, köszi! Igen, én is pont azt néztem, annak ellenére hogy korábban rétegterméknek írtad, mégis (főleg a 7kW-os) ára most tényleg rendben van, még amodbussal együtt is.
Akkor ez sztem el is dőlt, a HA-nak majd utánajárok, az nagy pluszpont. Köszi mégegyszer a több mint kielégítő infókat! Itt talán gyorsabb is volt, mint emailben!
-
chungey9
tag
Tiktokon láttam videót hogy cserélik a régi leafekben az akksit utángyártottra ami 550km hatótávot tud. 2 millát mondtak rá. Nem találtam googleben semmit, valaki esetleg?
-
biker
nagyúr
-
DopeBob
addikt
A cellákat cserélik ki a komplett pakkon belül. Kétlem, hogy legális, de valamit kezdeni kellene vele, főleg a Nissánnál, ahogy tök jó állapotú kocsik használhatatlanok a szar akksi miatt... garancia kriminális, venni újat bele meg kb nem tudsz, olyan áran "kínálják", hogy eszedbe ne jusson.
MZ/X
-
biker
nagyúr
válasz DopeBob #12814 üzenetére
persze, ezt gondold át, a 28kwH vagy 38kWh leaf pakkba hogy fér be 70+kWh?
sehogy, semmilyen cella nem létezik ami oda befér és 550km-t bír.
a számok közül egy vagy több nem igaz, ezt állítottam, és tartom isvagy nem 2m
vagy nem 550km
vagy új pakk és a csomagtartó is félig ez leszElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
chungey9
tag
Alin is csak 62-est látok max, az 3.6M, a videoban 2M-ról volt szó.
-
biker
nagyúr
válasz chungey9 #12816 üzenetére
hát persze, otthon berakom és kész. nyilván pont passzol bele a 3x akkora akku, nem kell egy részét se az ülés alá meg a csomiba tenni, és a fedkomp is felismeri és átírja magától a kapacitásjelzőt, és a gyorstöltés szoftvert is magától átprogramozza, hogyne
ez mind DIY otthonina innen kezdődnek a szar leégő villanyautók...
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
DopeBob
addikt
Egyébként igen, passzol bele. Fizikailag majdnem teljesen megegyezik a legelső 24-es és az utolsó 62-es pack, rögzítési pontok ugyot ott vannak pl. Nyilván a 62-es kicsit nagyobb, de ez csak annyit jelent, hogy valamelyest csökken az autó hasmagassága.
40-es akksit múltkor Nissan szervíz kínált beszereléssel együtt ~2,5-ért kb, gen1-be is betették volna oda egy plusz átalakító kell. Sőt elég sok garis csere volt külföldön ahol a szarul sikerült 30-astokat 40-re cserélték.
[ Szerkesztve ]
MZ/X
-
DopeBob
addikt
válasz Shadowbull #12820 üzenetére
Nem olyan vészes: [link]
Elég durva fejlődés volt illetve a 24kWh-os Leaf az pl 2011-es modell, azóta azért volt fejlődés. Pl a 40es súlyra ugyan akkora, mint a 24-es.
MZ/X
-
biker
nagyúr
válasz DopeBob #12819 üzenetére
28-asnál 2,5x, a 38-asnál kétszer nehezebb az új pakk, biztos viccből van egy autónak futómű tervezése, terhelhetősége, és ilyenek. De hajrá, csinálja mindenki
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz DopeBob #12821 üzenetére
Még egy, aztán kiszállok tényleg, értelmetlen
Ezekről: 2010 Nissan LeafUsable energy = 22kWh (24kWh total)Configuration = 96s2pCell = AESC 32.5Ah pouch cellPack weight = 294kg
2015 Nissan LeafUsable energy = 27kWh (30kWh total)Configuration = 96s2pCell = LG Chem 43Ah “lizard cell”Pack weight = 315kgErre váltani
2019 Nissan LeafUsable energy = 56kWh (62kWh total)Configuration = 96s3pCell = AESC 56.3Ah pouch cellPack weight = 410kgLehet hogy 100kg, de ez a pakk biztosan nem megy 550km-t szóval nem tudom miért gondolkozunk ezen?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Andras6800
senior tag
A totál 62-es pakk 410 kg. A 2010-es 24kWh-s meg 294 kg. Nincs 1,5x-ös szórzó a legnagyobb és a legkisebb közt.
Futómű kapcsán meg kérdés, hogy a 2010-es és a 2019-es LEAF közt van-e max terhelhetőségi eltérés a forgalmiban? Amúgy belenyúltak-e a futóműbe.
Ez a 116 kg nem olyasmi amit ne kéne lekezelnie az autónak futómű szinten. Természetesen ennek fényében a max terhelhetőség is változik, mert egy részét elvitte az aksipakk. Az pakk rögzítése már érdeksebb kérdés.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
tuzpenge
őstag
Akár mennyit is fejlődött a technológia 2010-től nem hinném hogy van olyan akkupakk amit a régi leaf akksijának helyére "valahogy" feltéve (úgy hogy mellette nincs tele akkuval a csomagtartó + hátsó ülés + anyós ülés), elmenjen 550 km-t.....a mostani legmodernebb autók ahol ~100kWh az akksi sem mennek el ennyit, vagy nagyon tojáson lépkedve....
Tiktok bohócság az egész...nem beszélve a fellépő valós életveszélyről!ˣ
-
biker
nagyúr
válasz Andras6800 #12825 üzenetére
vagy nem 2m
vagy nem 550km
vagy új pakk és a csomagtartó is félig ez lesza 62-es pakk (ami 56) az nem alkalmas 550km-re, és amúgy max bontottan 2m de mondom, legyen, láttuk YT-on tehát igaz.
"Ez a 116 kg nem olyasmi amit ne kéne lekezelnie az autónak futómű szinten."
Tehát ha beül ugyanúgy 5 ember kézipoggyászokkal mint 28/38-as pakkal, akkor nem lesz gond hogy a teljes terhelés maximumot 116kg-val legalább túllépik? Ennyire túl van tervezve? Értem.
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
tag
Sziasztok, szerintem biker -nek szánnám ezt a kérdést, de bárkitől is szívesen fogadok infókat.
Adott a cég 12 db elektromos autóval. Napelempark nemsokára beüzemelve, valamint a töltőhálózat kialakítása is folyamatban van. Amit kinéztem, az a WallBox Eiffel Duo oszlopok, ebből is 6 db a 12 parkolóhoz.Mi is lenne a kérdésem:
1. a rendszer hogyan rögzíti a különböző RFID használatokat?
2. milyen adatbázist (esetleg excel) tudok lekérni, amivel utána költséghelyezhetem a külön fogyasztókat? Minden autónak külön hely lenne biztosítva, tehát egyelőre 1 oszlop 2 kocsi, azaz 2 db RFID használna. Tudom e összesítve a számítógépes kezelőfelületen kezelni, riportálni mind a 6 oszlopot?Köszönöm a segítséget!
"there are more jacks then one at the fair..."
-
biker
nagyúr
válasz djeperto #12828 üzenetére
Szia
Mi Wallboxot nem forgalmazunk, (a legtöbb tipusnak műanyag körmös előlapja van, 1-2 év után ha bontani kell, rémálom mert törik, illetve mindent külön kell venni hozzá)
De a kérdéseid kevésbé a termékre vonatkoznak (ha nem kötelező a kinézett tipus, egy új olasz gyártó termékei elérhetők amik ezt tudják, illetve egy magyar cég töltői is)A kérdéses töltő, és minden esetben ilyenkor OCPP kommunikációval kapcsolódik a backendhez, a kulcsokat a backend jegyzi meg. A töltő leolvassa a kártyát, elküldi a backendnek, ha jogosult akkor elindul a töltés, végén lezárja, és számláz vagy sem, de menti
A riportok minősége, összetettsége a backendtől függ, de legtöbb esetben autónként,(sofőrönként) töltőnként és egyéb összesítésekben is le lehet kérdezni a használatot.Ha több mint 8 töltőt szeretnénk közös terhelés menedzsmentbe kötni akkor ez jó lehet: [link]
De a home verzió is OCPP backendre megy, itt a terhelés megosztó max 8 töltőig osztja el töltők közt a kapacitást [link]
Magyar forgalmazótól ez is jó lehet, ennek full magyar backendje is van [link]Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
a 40-es leaf 382-415kg-al, a 62-es 338-380kg közti max terhelést bír, felszereltésg függő. ez nem hogy 5 személynél, már négy személynél is gond lehet, 4 felnőtt férfiember mellé már ne tegyünk be csomagot, semmit
Erre valaki feltesz +100kg-ot, úgy, hogy szerintem azzal sincsenek tisztában hogy 4 férfiember már több mint a maximális terhelhetősége.
4 felnőtt + csomagtartóba bele a heti tesco bevásárlás, mert épp elment anya apa nagymama nagypapa a tescoba, + egy ilyen barkács akku 110kilója, az nálam közel 50%-os túlterhelés. Aztán lehet fikázni a népítéleten hogy kitört a kereke a szar leafnek
[link]Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Semin
senior tag
Bréking nyúz:
Már biztos: szeptembertől nem kapnak zöld rendszámot a hibridek…így már nem tervezetként, hanem tényként mondhatjuk, hogy 2024 szeptember 1-től nem kapnak zöld rendszámot a hibrid járművek és 2026. november 30-ig a korábban kiosztott zöld rendszámokat is le kell cserélni az 5P (külső töltésű) és az 5N (növelt hatótávolságú) környezetvédelmi osztályba sorolt járműveken
.Kérdés:
Egy BMW i3 Rex az 5N ?[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
És akkor nem étrtél ki a nagyfeszültségű részek bütykölésére, ami szakértelem hiányában konkrétan életveszélyes. Sajnos nem feltétlen csak arra, aki barkácsol, adott esetben másokra is, akár az autó ég rájuk, akár más ingó/ingatlan vagyonában tesz majd kárt egy esetleges ilyen berhelés matti tűz.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
biga
őstag
válasz djeperto #12828 üzenetére
Felhasznalokat hozzadhatsz kb barmennyit, mindhez rendelhetsz kartyat, ha akarsz. Az azonositja magat a felhasznalot. Nekem nem nagyon van szükségem reporting lekérésre, de megnéztem, és csv és xlsx formatumba le tudod tölteni, illetve beallithatsz eleve idöintervallumokat, amikor eleve automatikusan küld neked email-ben is reportokat.
A töltöket mindet lathatod a Wallbox management felületen (navigatoron vagy akar mobil app-on természetesen). Ezen kibül mindet külön monitorozhatod, illetve beallitgathatod.
Egy példa reportingra (bocs, én franciaul hasznalom):''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
-
FIREBLADE78
addikt
Én személy szerint örülök,hogy elvették tőlük a kedvezményeket. Mindenki tudja,hogy parasztvakítás volt a hibriség.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #12843 üzenetére
Hülyeség. Egyáltalán nem parasztvakítás.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #12844 üzenetére
Nem parasztvakitas, viszont nem is tekinthetö valodi elörelépésnek a (fosszilis alapu) belsöégés levaltasara. Legfeljebb egy kompromisszumnak tekinthetö az atmeneti idöre, ha valakinek a jelenlegi BEV még nem megoldas (bar ahhoz meg kicsit draga).
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #12843 üzenetére
Ja, Te aztán főleg, miután életedben nem volt egy se!
Shadowbull
Főleg, hogy sokkal többet adnak el belőle, mint EV-ből, és a tendencia is ez. Az USA-ban már a korábbi EV vásárlók 50%-ka visszatáncolt ICE-re, vagy PHEV-re. De a zöld rendszám teljesen lényegtelen, nekem a következő, már fehér rendszámos autóm is PHEV lesz.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
axioma
veterán
válasz FIREBLADE78 #12843 üzenetére
Az 5P egy bizonyos RETEGENEL igazad van, parasztvakitasra hasznalt zold rendszamok IS voltak.
Erre lett volna a szakmai ajanlas hogy legyen vagy a fustos motor alapjan korlatozva, vagy a sulya alapjan (2 liter, 2 tonna), de kismillio mas lehetoseg lett volna hogy ott is ertelmesen szet lehetett volna valasztani.
De OK, mondhatjuk hogy funyiroelv. De konyorgom, az 5N miert? Mutass EGYETLEN 5N-est, ami parasztvakitas, meg luxusterepjaro.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz axioma #12848 üzenetére
De miért keresel észérvet, logikát ebben az országban bármire? Ez megint semmi másról nem szól, mint a hős kormány bölcs harcáról, akik megvédik a szegényeket a gazdagoktól. Ami persze nem igaz, de jól mutat az M1-en. Nyilvánvalóan, semmiféle oka nincs ennek az egésznek, eleve, a kormány találta ki és vezette be, nem a hibridesek erőszakolták rá DIY a zöld rendszámot az autójukra. Vagy megnézték volna a valóságot, abból is kiderült volna, hogy a nem töltött PHEV-ek 90%-ka céges, vagyis elég lett volna pl. a cégektől elvenni az adókedvezményt. Egy PHEV sokkal drágább, mint az azonos típusú ICE verziója. Ki az a hülye -már bocsánat-, aki elhiszi, hogy a parkolási díjon ez valaha is visszajön? Főleg, hogy már alig van város, ahol a zöld rendszámmal még ingyenes a parkolás. Vagy ki hiszi azt el, hogy egy magánember milliókkal többet fizetne egy PHEV-ért, amit aztán nem tölt, hogy sokkal többet fogyaszon, mintha töltené? Ez megint csak propi, nincs itt semmi látnivaló. Prolik hergelésére kiváló.
A tudomány a valóság költészete!
-
axioma
veterán
Ez most netto penzbeszedes, azt ertem nyilvan.... de nem tobb BEV lesz hanem tobb ICE, igy aztan jon a plusz zaj es a plusz fust.
Amikor vettuk az Amperat (5 eve volt), akkor is fenyegettek mar ezzel a zold rendszam elvetellel, de akkor kizarolag az 5P-rol volt szo.
Az is igaz, hogy a cegeseknel is meg lehetett volna huzni, az nem jutott eszembe mint szempont (es vszinu a 3 csoport kozott nagy az atfedes).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest