- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Apple notebookok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
ph A 24.4.1-es, WHQL aláírással rendelkező szoftvercsomag több hibát is javít.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nepszter1
addikt
Defense of the Ancients 2
Kiadó: Valve Corporation
Disztribúció: Steam
Kiadás dátuma: TBA 2012
Besorolás: Action-RTS
Designer: IceFrog
Platform: Windows, Mac OSXA DotA 2 a Valve gondozásában készülő akció fantasy stratégia játék. Aki nem ismerné a DotA kifejezést, annak pár szóba összefoglalnám. Maga a DotA „Az ősök védelme” szavak rövidítéséből áll (Defense of the Ancients). A méltán híres WarCraft 3 kiegészítésének, custom map-jának (pályájának) tekinthetjük. A mostani állapotát a TFT (The Frozen Throne) kiegészítő kiadása után láthatjuk. A felhasználók számára annyira tetszetősre sikeredett a játék, hogy számtalan bajnokságot, versenyt indítottak el nem kevés összdíjazással. Ám a valódi horderejét a játéknak csak akkor tekinthetjük meg, amikor a mostani játékpiacra rátekintünk, hisz ha nevezhetem „kópiáknak” két nagyon sikeres játék is befutott a DotA alapötletén alapuló játékával. Ez lenne a HoN (Heroes of Newerth) és a LoL (League of Legends). Természetesen mindkét játékban átdolgozott hősök és pályák találhatóak, de az alap koncepció mégis a DotA-ból származik.
2010. október 13.-án jelentették be a DotA 2 fejlesztését, amit már az előbb említett méltán híres Valve cég fogja majd kiadni. A játékba ugyanazokat az elemeket, hősöket láthatjuk viszont, amit a hőn szeretett első részben is csodálhattunk. A játék kombinálja a RTS-ekben megszokott tradicionális felső perspektívás nézetet illetve az RPG játékokban oly híressé vált fejlődési rendszert. A játékosok két frakció közül választhatnak, méghozzá a DIRE és a RADIANT közül.
Pár szó a két frakcióról. A Radiant a természetesség és a fény őrzője, védője, akik a pálya délnyugati részén találhatóak az élet fájával (Ancient Fortress), míg a velük szemben álló Dire-ok a sötétség és a vulkanikus képükről ismertek.
A játékosok számtalan hősből választhatnak a játék elején. Jelenleg 46 hős áll rendelkezésre, amelyet természetesen folyamatosan bővíteni fognak. Minden hősnek megvan az alap képességei. Valamelyikben kimagaslóan jók. Ilyen képesség a Strength (erő), lomha ám iszonyat erős hősök, akik a játék elején nem biztosan meghatározóak, de a játék közepe felé hatalmas szerepük lesz. Aztán itt vannak a Agility plusszal rendelkező hősök, akik egyaránt supportnak (támogatónak) és gyilkológépnek is alkalmasak. Ők a játék közepén igazán kihasználhatják a képességüket. Az utolsó ”kaszt” az Intellect bónusszal felvértezett hősök, akik a játék elején nagyon nagy damage-t képviselnek, majd a későbbiek folyamán támogatják a csapattársaikat. Minden hős maximálisan 25-ös szintet érhet el. Minden fejlődés után skill pontokat kapunk, melyeket jól elosztva hasznukra fordíthatunk. Emiatt is különleges a DotA hisz, nagyon sok build-et építhetünk ki a hősünknek, ezzel is kihozva a championunk rejtett képességeit.
A hősöknek természetesen szükségük van, plusz elemekre, tárgyakra, amelyek még erősebbé és strapabíróvá teszik őket. Ehhez elengedhetetlen a pénzszerzés. GOLD-hoz több helyről is hozzájuthatunk. Egyrészt a „minion” pushok leölésével, akik megpróbálják a védő tornyokat leigázni vagy ellenfél hős ölésével. Ez persze plusz pénzzel jár, hisz egy hősnek több HP-ja és tudása van, mint egy minion-nak. Aztán a pálya meghatározott részein vannak csoportokba kisebb neutrális ellenfelek, akik megölésével pénzt, illetve tárgyakat szerezhetünk, képességeket szerezhetünk, melyek persze nem tartanak örökké, de nagyon sokban segíti a támadást, vagy akár a védekezést.
(A régi DotA map, amely a DotA 2-ben nem sokat változott..)
Nézzük akkor meg a pályát. Akik az alap DotA játékkal játszottak nem lesz semmiben különös a pálya, hisz csak grafikai textúra cserén esett át. Nagy vonalakban összefoglalva, a két támadó csapat egymással farkasszemet néznek és megpróbálják bevenni a másik főbázisát. Természetesen számtalan akadály van, amit előtte le kell küzdeni. A három oldalas támadási lehetőség, melyet a képen is láthattok nagy lehetőséget ad arra, hogy különböző taktikák segítségével vegyük be az ellenfél tornyát. A tornyok, amelyek az elején még védelmet biztosítanak a védő hősnek, egy idő után már csak egy tárgy lesz. Minél több tornyot verünk be, annál közelebb jutunk a főbázishoz, mely legyőzése után elkönyvelhetjük a győzelmet. A tornyok mellett utunkat állják még a creep-ek, vagy minionok, akik egy meghatározott időnként nagy számban elindulnak 3 felé. Ezeket ha elpusztítjuk, akkor pénzhez és tapasztalati ponthoz juthatunk.
Hősök:
Radiant Strength
Dire Strength
Radiant Agility
Dire Agility
Radiant Intelligence
Dire Intelligence
(Kattins a képre és bejön a Wiki oldala)
Fogalmak (nemcsak kezdőknek)
x tank = olyan hős, akit előreküldve felfogja a sebzést. Általában nagyon sok hp-val és armorral rendelkezik.
x rune = rúna, amelyek plusz sebzést, gyorsaságot, stb. adnak
x jungle = „egyik hős junglezik”, ez a mondatot főleg akkor fogjuk hallani, ha egy hős a pályán található neutrális ellenfeleket öli és így fejlődik. Vigyázni kell vele, mivel bármilyen helyen felbukkanhat és segíthet a csapattársának.
x last hit = utolsó ütés
x ks (kill steal) = egy legyőzött hősbe az illető az utolsót üti és ezzel ellopja a fraget attól a játékostól, aki ez idő alatt ütötte
x cooldown = az az idő, amíg a képességed visszatöltődik és újra használatba veheted
x pull = valamilyen creep, erősebb minion behúzása
x push = „pusholni” vagyis támadni
x lane = útvonal – down lane, mid lane, top lane
x support hero = támogató hős, feladata a többi hős támogatása, akik a sebzést beviszik.
x harass (rush) = gyors támadás, gyors lerohanása az ellenfeleknek
x gank = 5 hős összeáll és együtt próbálják elkapni és legyőzni egy adott ellenfél hőst, aki erre nem számít..
x dps (damage per second) = sebzés per másodperc
x solo = egyedül harcoló hős egy adott lane-en
x ranged = „távolsági harcos”, aki egy adott távolból is képes sebzést bevinni
x stun = kábító ütés, egy adott ideig nem tudsz mozogni és támadni
x dodge = kitérés egy adott támadás alól
x miss = elhibázott sebzésbevitel
x silence = képességeidet nem tudod használni egy adott intevallmuig(Folyamatosan bővítés alatt)
Gépigény
Minimum System Requirements:
* OS: Windows® 7 / Vista / Vista64 / XP
* Processor: Pentium 4 3.0GHz
* Memory: 1 GB for XP / 2GB for Vista
* Graphics: DirectX 9 compatible video card with 128 MB, Shader model 2.0. ATI X800, NVidia 6600 or better
* Hard Drive: At least 2.5 GB of free space
* Sound: DirectX 9.0c compatible sound cardRecommended System Requirements:
* OS: Windows® 7 / Vista / Vista64 / XP
* Processor: Intel core 2 duo 2.4GHz
* Memory: 1 GB for XP / 2GB for Vista
* Graphics: DirectX 9 compatible video card with Shader model 3.0. NVidia 7600, ATI X1600 or better
* Hard Drive: At least 2.5 GB of free space
* Sound: DirectX 9.0c compatible sound cardBÉTA jelentkezés
A GameScon alatt a Valve lehetőséget biztosított és biztosít, a játék kipróbálásnak. Ehhez nincs más dolgot tenni csak ellátogatni a http://dota2.com címre és követni ezt a kis leírást.Miután rákattintottunk a kis zöld ikonra, nincs más dolgunk, mint beírni a Steam-es felhasználónevet és jelszavunkat. Ezután visszaugrik az előző oldalra itt rákattintunk a GET ON LIST-re, majd egy kis időt várni és csodálni, hogy minket is felírtak a béta tesztelők népes táborába. (Ha nincs Steam accountod feltétlenül készíts egyet, ezt megteheted az előző oldalon..)
Hasznos Linkek:
x DotA2 Offical Webpage
x Magyar DotA2 hírportál
x DotA RTS.hu hírportál
x DotA2 Wiki
x DotAfire
x Wikipédia (angol)
x DotA2 FacebookVideók:
Remélem ez a kis bevezető meghozta a kedveteket a játékra. Ha bármi kérdésetek van nyugodtan írjátok ide a topicba.
Topicnyitó: nepszter1
Bevezetőt írta: iSonicKöszönöm a további segítséget: Kassadin, j0k3r!, ígyvanferi fórumtársnak.
[ Módosította: ollie ]
-
ígyvanferi
addikt
Megvan a The International DOTA 2 Championship menetrendje is. Egy biztos nézőjük már van az elkövetkező pár napban.
-
LucifeI2
őstag
Remélem jó lesz a játék. Azóta várom amióta bejelentették, már nagyon kíváncsi vagyok rá.
-
j0k3r!
senior tag
egy up azoknak, akik esetleg elfejeltettek.
10 perc es megy elvilegsome men just wanna watch the world burn...
-
ígyvanferi
addikt
Na már megy: iG vs. EHOME.
-
j0k3r!
senior tag
válasz ígyvanferi #6 üzenetére
steamen nezem, 2 perce mar megy a ban/pick.
(beta keyt tudott valaki igenyelni?)[ Módosította: 7 ]
some men just wanna watch the world burn...
-
whatever
aktív tag
na ez a 2. meccs már jó pörgős volt
-
nepszter1
addikt
Jó laggos még szóval van még mit csinálni a srácoknak
-
nepszter1
addikt
[link] itt tudtok jelentkezni a béta tesztre
-
Inv1sus
addikt
Sziasztok. Valószínűleg én is a dota2 community tagja leszek a jövőben.
*** WEBDESIGN, GRAFIKUS DESIGN, FRONT-END PROGRAMOZÁS ***
-
whatever
aktív tag
Kezd a verseny utolsó napja az alsó ági döntővel, utána a nagydöntő. stream @ dota2.com.
-
ígyvanferi
addikt
Na'Vi - EHOME döntőt várok már a torna kezdete óta. Na jó, igazából MYM - EHOME-ot vártam, de a Scythe keresztül húzta a számításom. Azért megnyugodtam, hogy az első négyben három általam oda várt csapat is van.
Most olvastam, hogy csak 2012-ben jön ki a DOTA 2... Ahhoz képest, hogy már most 1 milliót adnak a legjobbnak, nem kapkodják el.
A Blizzard ugye csak a neveket nem engedte használni, a hősök mind bekerülnek a játékba?
-
Inv1sus
addikt
válasz ígyvanferi #19 üzenetére
Lehet, hogy akkor jön ki, de béta előbb lesz
Btw, a mostani game nem volt túl változatos. Totálisan elveszítettek a controlt.
*** WEBDESIGN, GRAFIKUS DESIGN, FRONT-END PROGRAMOZÁS ***
-
Kassadin
addikt
válasz ígyvanferi #19 üzenetére
"A Blizzard ugye csak a neveket nem engedte használni, a hősök mind bekerülnek a játékba?"
Nézem a streamet, és ez igen érdekes kérdés, ugyanis vannak olyan hősök(Lich, Mirana például), amiknek a dotában is ez volt a nevük, de például Lucifernek Doom Bringer lett a neve. Ki érti ezt...
-
ígyvanferi
addikt
Ezek speciel nem jó példák, Lichnek Kel'thuzad a neve, Miranának is Mirana Nightshade a teljes, és Lucifernek is Lucifer a rendes (család, kereszt) neve, Doom Bringer pedig a nickneve, titulusa, nem tudom ezt minek hívják. Puck vagy Chen már érdekesebb, ők ugye Puck, the Faerie Dragon és Chen, the Holy Knight hivatalosan.
De nyilván azokat a neveket nem engedték használni, amiknek van warcraftos vonatkozásuk, mondjuk Rexxar, Raigor Stonehoof, Alleria, Rylai Crestfallen, Luna Moonfang, stb. -
Kassadin
addikt
válasz ígyvanferi #22 üzenetére
Igazad van, én emlékeztem rosszul(hiába no, nagyon régen dotáztam már...).
Mondjuk elég gáz hogy a Lucifer neve helyett a hős megkapja a dotás hős titulusát...De hát ez van, ezt kell szeretni. -
Inv1sus
addikt
Jó kis döntő. Ehome-osok elég durván küldik. Navik talán egy picit meggondolatlanabb.
*** WEBDESIGN, GRAFIKUS DESIGN, FRONT-END PROGRAMOZÁS ***
-
ígyvanferi
addikt
Dendiék játéka messze a leginnovatívabb manapság. (elég ha csak arra gondoltok, hogy itt a döntőben pickeltek először Pudge-ot) Még ilyen körülmények között is, amikor 1 millió dollár a tét. Én még mindig rájuk fogadok. 2010-ben az ESWC-n az EHOME legyőzte a Na'Vi elődjét, a DTS-t (Artstyle, Dendi, Lightofheaven), most jöhet a revans.
-
iSonic
addikt
Na'Vi nagyon jól tolja.. folyamatosan odafigyelt mindenre a harmadik meccsen.. viszont nagy kalap az EHOME-nál a Weaver irányitonak..
-
LucifeI2
őstag
Remélem Mirana macskája kap majd egy új modelt, mert ez nagyon béna szerintem. Tidehunter viszont iszonyatosan jól néz ki. Storm Spirit talán még ami nagyon nem jött be nekem, nem értem miért nem hagyták meg pandának. Eddig összességében tetszik a játék.
-
iSonic
addikt
valamit elrontottam a bevezetőben vagy tévesen írtam, nyugodtan szóljatok és javítom
-
Kassadin
addikt
Nekem összeségében tetszik, de ez a fantazi remélem csak valami elírás. Legyen fantasy, nem muszáj mindent kényszeresen leírni magyarul. A sci-fi-t se szkifinek írod.
"A tornyok mellet utunkat állják még a creep-ek, vagy minionok, akik egy meghatározott időnként nagy számban elindulnak 3 felé. Ezeket ha elpusztítjuk, akkor pénzhez juthatunk."
És tapasztalati ponthoz. Valamint szvsz nem ártana kibővíteni a farm, deny, backdoor, lane stb. fogalmakkal se. Ismert minimális/ajánlott gépigény+még hasznos linkek közé bedobni ezt:dota.rts.hu. Így hirtelen ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
iSonic
addikt
Akkor csináok egy játékban használt "szakszavak" részt... csajk nem mertem annyira terjedelmesen írni...
akkor összefoglalva beleteszem még a gépigényt, rts.hu-s és a fecbook linket és amit Kassadin mester javasolt javításokat és fogalmakat..
Köszi a segítséget srácok
[ Szerkesztve ]
-
j0k3r!
senior tag
ok (bar nem hivatalos, ha jol ovastam, szoval vigyazni vele)
(#34) Kassadin:
"Valamint szvsz nem ártana kibővíteni a farm, deny, backdoor, lane stb. fogalmakkal se."
akkor ezekhez egy par (ha valami nem tiszta szoljatok, es megprobalom korulirni): pull, push, solo, dual-lane, trilane, gank, roam, harass, support hero, carry hero, aoe, dps, early - mid - lategame
majd irok meg, ha eszembe jut.
some men just wanna watch the world burn...
-
Kassadin
addikt
-
Inv1sus
addikt
Szerintem szakszavakat kár beleírni a kezdő hozzászólásba. Általában senkit nem szokott érdekelni a lexikon.
*** WEBDESIGN, GRAFIKUS DESIGN, FRONT-END PROGRAMOZÁS ***
-
j0k3r!
senior tag
szerintem is elfer nyugodtan, akkor legalabb nem minden masodik kerdes az lesz a topikban, hogy: "mi az, hogy cooldown?", "miert irjak folyton a gameben, hogy m0?", stb....
szavak meg: creepblock, true sight, melee, ranged, orb effect, cooldown, stun, bash, silence, fade time, dodge, miss.
[ Szerkesztve ]
some men just wanna watch the world burn...
-
iSonic
addikt
-
ígyvanferi
addikt
Címet át kéne írni, ugyanis ez nem Defense of the Ancients 2, csak simán DOTA 2. És ezt a szakszavazást én sem preferálom, totál felesleges. Ha nem tudja, mi az a cooldown vagy aoe, akkor menjen tetriszezni. Mai világban már, főleg, ha ide eljutott, tudni fogja, higgyétek el.
-
Kassadin
addikt
válasz ígyvanferi #43 üzenetére
Egy teljesen kezdő játékos ezekkel a fogalmakkal biztos nincsen tisztában, szóval nem felesleges.
-
iSonic
addikt
nagyjából minden javítva amit felhoztatok.. annyi segítséget kérnék, hogy a fogalmakhoz, aki nagyon vágja a dolgokat kibővithetné és én beilleszteném..
-
ígyvanferi
addikt
Akkor már igazán leírhatnánk az összes rúnát, tekintve, hogy négy van, ez nem olyan nagy dolog.
A pullt is kéne részletezni, ugye a lényege, hogy a ránk agrózott erdei creepekkel a mi creepjein leálljanak verekedni, ezáltal plusz XP-hez és goldhoz juttatva a pullolót és a társát a lane-en. Persze ezt érthetően fogalmazva...
A harass pedig az ellenfél bosszantása. Lane phase-ben, spellel vagy auto-attackkal nőjük, így nehezítve meg a creepelését.
A ganknak sem feltétele az 5 fő. Ezt hívják kanivonatnak (persze más platformon, máshogy, de létező jelenség). 2 hős is tud gankelni. Persze nem árt hozzá skill is, nyilván egyszerűbb 5-en megölni egyet... Lényeg, hogy a támadók többen vannak, mint a célpont(ok).És továbbra sem rövidítés a DOTA 2, ez a hivatalos neve.
-
Inv1sus
addikt
Esetleg még azt odalehetne írni, hogy nem ez az összes hős (Vagy igen? )
*** WEBDESIGN, GRAFIKUS DESIGN, FRONT-END PROGRAMOZÁS ***
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Formula-1
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Politika
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos autók - motorok
- Hálózati / IP kamera
- DJI topic
- További aktív témák...