Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zeon.hu

    nagyúr

    válasz lappy #157234 üzenetére

    Azt előállítása már alig drágább (legalább 80%-al olcsóbb most, mint volt 5-10 éve az aksi pakk) a környezeti hatása jelenleg rosszabb a gyártási folyamat alatt, de ezt 20-50K km után letudja, míg a hagyományos élete végéig szennyez.

    Nem vesz egyszerre mindenki EV -t, mint ahogy robbanó motorost se vett mindenki egyszerre.
    Mellesleg ma is használnak még lovat... :D

    Üzemanyag se volt minden sarkon, évtizedek teltek el, mire rendes hálózat épült.
    Eleinte szinte nem is volt, benzint sok helyen a patikákban/egyéb helyeken lehetett venni.

    #?*@&!

  • SOAD19

    addikt

    válasz lappy #157234 üzenetére

    Láthatólag nem túlzottan van sok információd a dologról, mégis kész tényként állítod, hogy nem életképes még a dolog.
    Itt van, ez a mondatot is:
    "De vajon mennyibe is kerül egy napelemes autó előállítása ha innen közelítjük meg mar nem is olyan jó."

    A mondat első felében kérdést teszel fel, mert nem tudod a választ rá, majd a mondat második felében már tényként közlöd, hogy nem olyan gazdaságos egy elektromos előállítása. :F Nyilván nem fog pár éven belül lecserélődni az összes hagyományos autó elektromosra, mert még viszonylag drága, még sok embernek elég sok kompromisszummal járna. Idővel egyre több töltőpont lesz, vélhetően egyre nagyobb hatótávval és töltési sebességgel fognak rendelkezni az akkumulátorok is. Kezdetben mobiltelefon is kevés embernek volt elérhető, aztán idővel beindult a tömeggyártás, és egyre jobban ment le az ára. Ugyanez lesz majd az elektromos autókkal is vélhetően.

    [ Szerkesztve ]

  • GIJoe

    addikt

    válasz lappy #157234 üzenetére

    - "De van akinek nincs lehetősége..."
    Ha nekünk sikerült a kaptárból kijönni bárkinek sikerülhet...
    Jó példákat hoznak fel a kollégák, gondolj a legelső alma ájfonra, azonnal lett Feri bácsinak a 7.-en? Nem idő és verseny míg mindenkinek tepsije lett.
    Szerintem a szellem ki van engedve a palackból, fel fog pörögni mint a telefon gyártás, 10 év meglesz az 1000 km, majd az ai szól hogy brother ideje rágurulni az indukciós szőnyegre...
    - "..De vajon mennyibe is kerül egy napelemes autó előállítása ..." szerintem sok energiába, de már semmivel sem többe mint a "rendes" autóké, miért is mivel 40% al is több alkatrészt is tartalmaz 1 modern dízeles comman rail rendszerű autó, gondold el 200 baron milyen kopó alkatrészek halmaza lehet benne. Az mibe kerül, legyártani java részt ércből sokféléből, szénhidrogének stb+ kopnak is. Most ne feledjük azok forgalmazását,tárolását, szállítását. Sajnos nincs porlasztó csúcs fa ami kinő a gyár mellett. A modern EVk 60-70% körül már LFPt használnak, amiben mangán sincs már, egyebek mellett. Az enyim régi MNC, de még ez is 6. évét betöltve karbon-semleges is, még egy kis erdőtelepítéssel megdobtam a lábnyomunk, biztos ami biztos alapon.
    Ha az árakat nézzük, jó áron vannak a Románia Springek, meg jönnek a további versenytársak... Fél éve figyelem a BYD Seagullt már az LFP is kedvező, de sódium lítium mentes akkuval is lesz kapható. Tehát már lítium se kell, a sóból pedig elég sok van a földön... Fokozatosan fogunk, fog mindenki áttérni..
    Még 1 gondolat a töltésről, ha nekem az MG4et hetente kéne tölteni, akkor a fent említett városban Lakó Feri bácsinak lehet hogy 2 hetente, ha eközben nem tudja valahol leszervezni hogy feltöltse, akkor lehet a benzines is kihívás neki?. Ha vezetsz egy városban dolgozó megtett km Excelt nem kell olyan sok a lakosság java részének, pláne városban.

Új hozzászólás Aktív témák