- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- OLED TV topic
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Asztali használathoz tervezett, masszív kapacitású külső SSD a Team Grouptól
- Egérpad topik
- Projektor topic
- SONY LCD és LED TV-k
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- ZIDOO médialejátszók
-
PROHARDVER!
Pár hasznos infó érhető el az összefoglalót megnyitvaˇ
****CS:GO OFF TOPIC****
[PH!] Steam Group | Facebook
Ha szeretnél jönni 10-es mixre,discordon jelezd
|PH CSGO Discord | Discord beállítási útmutató |
Láda Drop útmutató| Major infó
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
kretenallat
senior tag
válasz ADAM1337 #60176 üzenetére
korábban volt rankod? hány comp. wined van?
az ELO rendszer működése miatt fontos, hogy a legelső meccseid nagyon számítanak, ott nagyot kell alakítani, akkor SOKKAL gyorsabban kikerülsz a bénák közül. menj fel DMre, lődd be az aimod, tanulj meg pár smokeot esetleg, aztán úgy menj competitivere.
:: Ω :: Born Dead, Buried Alive :: Ω ::
-
Mezcal
addikt
-
kretenallat
senior tag
-
guftabi96
addikt
válasz ADAM1337 #60258 üzenetére
Én most nova 2-ben vagyok ( ), ha gondolod megadom a steam-emet.
Viszont ez a Nova 2 nem véletlen: nem mindig megy jól (sőt), és hogy őszinte legyek, nem tekintek annyira komolyan erre a játékra, hogy időt szánjak arra, hogy jobb legyek. Csak szimplán ha kedvem van, és van pár ember, akivel tudok menni, akkor játszok, és elszórakozunk, de ennyi.
Nem célom, hogy magasabb rangot érjek el. Játszok, és lesz, ami lesz[ Szerkesztve ]
#KeepFightingMichael
-
Xero
nagyúr
válasz ADAM1337 #60261 üzenetére
Törekedj minél több kör győzelemre. Ilyen egyszerű. Körönként nézi a teljesítményt a játék. Nyerjél minél több kört minél több mvp-vel. Ez a legegyszerűbb megoldás. Rakd szorgosan a bombákat, szedd fel őket, lőjél ki körönként minél több ellenfelet. Kb ennyi amire oda kell figyelni.
-
-
AllTheBest
őstag
válasz ADAM1337 #60436 üzenetére
Saját tapasztalatból mondom, mivel ezt én is átéltem régebben. DM-ezz sokat, akár járj 1v1 szerverekre, nézd ahogy komolyabb játékosok játszanak és magadtól is hamar kijutsz onnan. Ez nem olyan, hogy az ember hetente jobb lesz a semmitől. 3 hónapig nem játszottam, előtte nova 3-ban voltam, most megint bedobott nova 3-ba, utána 5 meccs alatt felmentem (egyedül) kalába.
Egyedül is meg kell tanulni játszani, segítsd a csapatod amennyire tudod és akkor nincs gond
Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb
-
_-ORANGE-_
senior tag
válasz ADAM1337 #60436 üzenetére
Ugyan ezt megcsináltam egyik osztálytársammal, felhúztam silver 4-ből nova 4-ig. Emberünk 2 hét alatt visszabukta silver elite-ig. Neked az csak szenvedés lenne kalában ha nem lövöd. (menne a csalózás, stb, ráadásul kala-nova szinten van a legtöbb smurf)
[ Szerkesztve ]
-
kretenallat
senior tag
válasz ADAM1337 #60482 üzenetére
Nekem tetszik a hozzáadott munka, a kis plusz jelenetek (nagyja, coldzera hátasától és is dobtam egy hátast, nem tudom, mit szívott a srác, amikor kitalálta, hogy azt az ugrást beleteszi) szerintem frankók és van hozzáadott értékük.
olle: Igen és nagyon színvonalas munka, azonban azok a sisakok számomra nagyon nem mennek a CShez, inkább menne infinity warfarebe v q3ba. Meg egy ez már nekem is túleffektelt.
[ Szerkesztve ]
:: Ω :: Born Dead, Buried Alive :: Ω ::
-
-
gtamate2
veterán
válasz ADAM1337 #62015 üzenetére
Akikkel én találkozok azok sajnos szinte soha nem -vagy csak nagyon ritkán- kapnak bant. Ennek az oka egyszerű, napi 10 OW report után kezdik el nézni egyáltalán a legenda szerint (persze ha nem lesz VAC detected), ergo ha kettőt megy egy nap maximum akkor nincs félnivalója, ezeknek meg van jópár accuk erre.
[ Szerkesztve ]
*Sn0w
-
-
nagyúr
válasz ADAM1337 #63428 üzenetére
És ha külön gép mellett döntenénk akkor a dedicated server esetén is úgy van ahogy desktop cliens esetén, hogy inkább a magasabb órajel számít, vagy inkább a több mag?
Amiatt kérdem, hogy ha előbbi akkor érdemesebb lenne egy E8500-öt beletolni az amúgy is magas gyári órajele miatt, plusz esetleg meghúzni ha szükséges, vagy inkább egy Q6600 menjen e bele?
Mert most elkezdtem túrni a netet ezen ügy kapcsán, és nem igazán írnak olyasmit, hogy drága i5 procikat meg egy kazal memóriát kellene venni.Új hardverek számlával, garanciával érd PM.
-
edgR
őstag
válasz ADAM1337 #64677 üzenetére
A fizetős részlegen is ugyanúgy lesznek "kilépők, kifagyok, orosz 100+ ping, némák és süketek" - ezért írtam, hogy csodát ne várj. Ahogy a kollégák is említették, Faceit premium sem sokkal jobb, nekem is volt már közöm az ESEA-hoz. Majd eldöntöd, hogy megérte-e azt a havi párezer forintot, hogy _talán_ kevesebb lesz a csaló és 128 tickes - de rohadt gyakran laggos - szervereken játszol majd, cserébe vársz 10-20 perceket, mire egyáltalán találsz majd meccset..
-
bager13
aktív tag
válasz ADAM1337 #64677 üzenetére
Aki 10 éve is játszott már Fps-t(legyen az cs, cod, bf és stb...), annak ez a rendszer felüdülés. Régen lehetetlen volt egy kiegyenlített, szoros meccset összehozni. Ezzel a rankosdival azért jóval kedvezőbb lett a helyzet, persze megvan a maga hibája. És sok ember nem jól fogja fel az egészet(rankért játszik), az ajlasabbja ki is játsza. Akkor is azt mondom, hogy ez egy egész jó rendszer.
[ Szerkesztve ]
Tésztás Johnny és a Kerthegesztők méltán elismert zenekar oszlopos tagja!
-
skL86
tag
válasz ADAM1337 #64677 üzenetére
Nincs semmi baj a prime mm-el, aki egy kicsit is skilles, az bármikor röhögve kijön seriff fölé..először magadban keresd a hibát, nyilván elkaphatsz egy rossz szériát, de a nagy számok törvénye itt is működik, az ellenfélnél pont annyi a hülye mint a te csapatodban, rajtad múlik a dolog..
[ Szerkesztve ]
-
kretenallat
senior tag
válasz ADAM1337 #64709 üzenetére
volt egy srác, aki kitesztelte elég rendesen a rendszert és a következtetés az volt, hogy számít, hogy hogy teljesítesz, mennyi MVPd volt, illetve számít a kör arány is, szoros meccsel kevesebbet buksz.
amúgy ja, az mm sokat javított az egészen, bár szerintem is a rangrendszer miatt csalnak olyan sokan. őszintén úgy gondolom, hogy jobb lenne egy rejtett értékes rendszer, amiben nem látsz semmilyen rangot, a barátaidnál érzed, hogy partiban vannak-e a skilleddel, az ellenfelet meg megoldja a gép. felmész, nyomsz egy jó meccset, azért játszol, mert jó a meccs, nem azért, mert rangot akarsz és ennyi.
régi szép idők amúgy, 1.6 irc 5on5hu, volt szerver is... és persze kiderült, hogy pl a mid meg high kifejezések rohadtul mást jelentenek mindenkinek, volt, aki szerény volt és a naygokhoz mérte magát és úgy megrakott meccsen midskillben, mint az állat, a másik bagázs meg használt gránátokat meg túrta a falat, tehát már midnek gondolta magát... szóval nem is volt az olyan szép.
:: Ω :: Born Dead, Buried Alive :: Ω ::
-
PeL
addikt
válasz ADAM1337 #64711 üzenetére
Wall of text jön:
CS:GO Ranks, explained:
Your CS:GO rank is a badge of honor. Some players agonize over their level within the competitive matchmaking system, desperate to escape 'silver hell' or push to the towering heights of Global Elite. But despite the intense focus on these status symbols, information about how the system works is scarce. Collated below is the best knowledge available to help you understand your competitive rank and what factors influence it.
How CS:GO ranks work
When you begin your matchmaking journey, you’ll first be tasked with winning (not just completing) 10 placement matches, at a limit of two per day. These allow time for the game’s ranking system to determine your calibre. Note that an unranked player will be unable to queue with anyone of rank Master Guardian 2 or higher, unless queuing with a full team of five.
Once ten matches are complete, you’ll be assigned into one of 18 Skill Groups, depending on your performance. You’ll now be able to play as many matches as you like, but can only queue with players within +/- 5 ranks of your own (once again, excluding a team of 5 queuing).
Based on successes and failures, your rank will be adjusted at the end of each match, assigning you a higher or lower Skill Group if necessary. The mechanics behind this are still unclear, but the surest way to improve is by winning as a team.
Play no matches for a month and your Skill Group will disappear, requiring a win or draw to return it. Again, you’ll no longer be able to play with ranks above Master Guardian 1 until you’ve earned it back.
Rank distribution
CSGOSquad, an independent analysis website provides a breakdown of the rank distribution, showing the percentage of active players in each rank over a day, week or month. This data is collected through randomly sampled matches, so extending the catchment period to a month gives a good idea of how the ranks spread out.In the sample above we can see in February that the average rank was Gold Nova 2, with around 35% of all players sampled in the Gold Nova bracket. If you’ve earned your way to Legendary Eagle, congrats, you’re in the top 10% of matchmaking players. In fact, you might be even higher than you think. The site’s random sampling technique means that because higher ranked players will, in general, play the game more often, they are disproportionately likely to be sampled. But what does each rank actually mean, and how does the game determine where to place you?
Elo and Glicko-2
Unsurprisingly, Valve has kept incredibly tight-lipped when it comes to the inner workings of its games, for fear that some players might game the system itself, prioritising their own progression over the success of their team. But back in 2015, a Valve employee let slip that CS:GO initially based its matchmaking on the Glicko-2 ranking system, though it has since been adapted and improved, involving some heavy modifications.
The more games you ve played, the harder it will be to change your rank.
Chances are you’ve heard of Elo ranking. Designed for player vs player competitions such as chess, each combatant is assigned a number to represent their rank. The difference between two competitor’s numbers indicates the expected outcome of the match, with the victor claiming points from the loser. Should the player of higher rank win, he’ll take significantly fewer points than the lower player would, outcome reversed.
Since the adoption of Elo, many variations have been designed to combat some of the system’s flaws. Glicko-2 is one such alternative, assigning a Ratings Deviation (RD) around a base number. A player’s Match Making Rank (MMR) then becomes a range (e.g. [1000-2000]), rather than a single number (e.g. 1500). This improves accuracy; the system can then say it knows a player’s rank will lie within this bracket to a 95% certainty. The better the system knows your real rank, the smaller this range will be. Glicko-2 also takes into account a player’s 'volatility,' how much a rank is expected to fluctuate over time (increased through erratic performances, decreased through consistency).
However, despite Glicko-2 being an open system, clear limitations stop it from applying directly to CS:GO. Both Elo and Glicko were designed with 1v1 competition in mind. In a 5v5, team-based game, far more factors come into play. An individual player’s impact on a game is a difficult thing to judge. Sure, one player can earn four kills in a round, but that may only be because of an ally securing the bomb-plant, or placing a well-timed flash. From K/D ratios to MVPs, performance statistics are varied, and Valve has said nothing about how they’re taken into account with regards to rank. In response to this silence, some players have their own theories on how CS:GO’s ranking system works.
Player theories
Back in 2014, Steam user RetriButioN posted a lengthy record of his experience ranking up multiple accounts. He's since updated the guide, acknowledging that all claims are based purely off his own anecdotal evidence, but it makes for an interesting read regardless. He proposes that ranking is determined on a round-by-round basis, adjusting all players involved to redetermine the expected winner. This method could explain why players sometimes rank up on a lost game, given a close scoreline. The chances of this occurring are extremely low, but multiple players have reported unexpected changes in rank—see Infamous_Blue’s comment here as an example. However, these cannot act as hard evidence for a round-by-round system, as external factors (e.g. previous games being removed due to a detected cheater) can also influence your ranking during a match. These outside events are more likely to explain especially bizarre claims like deranking after a 16-0 win.RetriButioN also goes on to claim that, aside from winning and losing the round, MVPs are the only factor to affect your ranking score. The logic behind this and the guide came from the use of console command, 'developer 1,' which revealed a ranking number that changed based on rounds and MVPs. However, Valve has dispelled this claim, confirming that files stored on the user-end no longer affect ranking. However, if MVPs previously played a role, there’s chance that they still do. Recently, reddit user dob_bobbs shared his own thoughts, covering the workings of the Glicko-2 system and suggesting that a high volatility may limit the loss or gain of points. The logic behind this is that a player may have an unusual bad patch or lucky streak, not indicative of their true skill, meaning that time to establish the trend is needed.
What we know for certain
With many fan theories floating around, it can be easy to get lost down a rabbithole of guesswork, but there are some key takeaways from what’s been learned.A wide number of factors affect your ranking, and it’s all stored by Valve.“All computations are performed on our matchmaking backend and multiple matchmaking parameters describing scientific set of rating variables of a player are represented to players as [their rank],” posted vitaliy_valve in response to RetriButioN’s guide. No matter how much data mining someone claims to have done, they cannot know the details of the matchmaking system. With a number of variables in effect, it’s better to focus on winning the game than arguing over factors like who gets to defuse the bomb, even if someone tells you otherwise.
The more games you’ve played, the harder it will be to change your rank.The nature of Glicko-2’s Rating Deviation means that the longer you play at a particular level, the more precisely the game will believe it has determined your appropriate rank. With a smaller RD, larger jumps in your MMR become improbable. If you’ve ever seen a popular streamer or Youtuber attempt to rank an account from Silver 1 to Global, you’ll notice that it usually takes a long time to progress during the Silver stages. This happens because the account has been intentionally deranked by a player losing repeated games on purpose. During this time, the rating system will believe it has obtained a good idea of the player’s true rank, and therefore responds slowly to subsequent victories. This isn’t to say you’ll never be able to climb the levels again. Given consistent hard work and competition with those above your level, your RD will widen again, allowing greater steps up.
A hiatus will reduce your rank’s certainty, but often leads to degradation.Quit playing CS:GO for a month, and you’ll find your skill group has vanished, requiring a draw or win to earn it back. If you stop playing for longer, there’s a good chance you’ll return at a different rank than before. It has often been suggested that MMR decays over time when inactive, but again it’s tough to find evidence to back this up. The most probable cause for degradation comes from increases in Rating Deviation.
Your ranking range becomes less certain over time between games, increasing in RD. Each sudden drop represents a match played, letting the system believe it can more precisely identify your true rank.
The longer it has been since your last match, the less certain the game can be of your level, which means you could be matched against players of a wider skill range than you would normally. If you’re in the upper half of the skill groups, you’re more likely to be matched against those lower than you due to the larger pool of players. However, if you find your rank has dropped then it’s best not to worry, as your increased RD should allow faster recovery. -
skL86
tag
válasz ADAM1337 #64709 üzenetére
Csak rajtad múlik, a saját rankodban, te vagy az a tényező ami változtathat. Ne azt nézd, hogy egy meccsen hányat lősz, hanem, hogy milyen átlagos teljesítményt nyújtasz, ha átlagosan jó teljesítményt nyújtasz, akkor átlagosan a csapatod is többet győz (nem meccs győzelem, hanem kör győzelem a lényeg!), hiába nehéz ezt megérteni. Minél többet játszol, annál több esélye van, hogy a társaid és az ellenfeled a rankod skill szintjének átlagához közelítsen, és ha te ettől elütsz, akkor arra fog tolódni a skilled, ne tíz meccsben gondolkozz. Több mint fél éven keresztül játszottam aktívan két accon is, az egyiken haverok is játszottak és hiába lőtték vissza nova szintre, mindig seriff-sasig gond nélkül visszahúztam döccenés nélkül, itt nem magyarázkodni kell, hanem menni és lőni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tudástár Counter-Strike: Global Offensive
- PlayStation 4 Kontroller
- GARANCIÁS! GAMER PC - MSI Z790 ATX, I5 13600KF, RTX 3050, 32GB DRR5, 500GB NVME, Corsair 1000W
- Imperium Ryzen 5 Phoenix 8000 PC Ryzen 5-8600G, A620TUF, 16GB DDR5 RAM, 1TB SSD
- Garanciális be quiet! Silent Loop 2 360mm (BW012) ( Light Wings ventikkel )
- IPad Mini 4 - 128 GB - Cellular + Wifi (+ TOK + FÓLIA)
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest