Hirdetés
-
Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
ph 2027-re érkezhet meg a vállalat 1,6 nm-es eljárása, de a sztárok inkább az olcsóbb node-ok lesznek.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #7930 üzenetére
A driver fejlesztő csapatnak vagy egy tesztcsoportja, akiknek az a dolga, hogy éjjel nappal teszteljék a hardvereket, és a bejelentett problémákat. Ha egy hiba nem reprodukjálható, akkor azt valamilyen szoftver okozza, így azon nem lehet segíteni. Ezért vállalnak a gyártók csak a saját csomagjaikért garanciát. Természetesen használhatsz ATT-t, vagy Rivatunert, de ha hiba van, akkor azért a gyártók nem tudnak felelősséget vállalni. Persze nyilván örömmel veszik a bejelentést, mert azzal a csapat munkáját könnyíted, de ha nem tudják a problémát gyári holmikkal reprodukálni, akkor csak az idő ment vele.
Azt látom, hogy leírtad, de linkelni még nem linkelted.
Ha egy szűz rendszerre telepít valaki egy gyári meghajtót és nem megy fel, akkor hibátlan hardver és tényleg programszűz oprendszer esetén biztos, hogy a felhasználó rontott el valamit. Ezerszer találkoztam ilyen problémával szervizes koromban. Behozták a gépet és délután vihették is, mert feltelepítettem a meghajtót. Biztos megijedt tőlem a gép.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #7933 üzenetére
Nehezen elképzelhető, hiszen a tesztek nem számolnak be problémáról. Én sem találkoztam bajokkal, de nyilván én nem használók 3rd party programokat.
A WHQL tesztek alapfeltétele a windowsra való telepítés. Ha ott átmegy egy meghajtó, akkor máshol is megfelelőnek kell lennie. Nem osztogat az MS csak úgy aláírást, hiszen hiba esetén a Windows lesz a bűnös a felhasználók többségének a szemében.
"Nem linkelhetek olyan meghajtót, amiről sosem írtam, hogy fent lenne az AMD oldalán"
[link]: ... A 10.2 RC2 és RC3 nálam az amd.com-ról volt letölthető, bármiféle ftp nélkül, a saját oldalukról (elég volt a keresőbe beírni). Hiába mondod, hogy nem, mert láttam, hogy ott volt.
[link]: ... Azt meg kb 3X írtam, hogy a 10.2 RC2 RC3 volt AMD oldalán kint. Melyik szó kerüli el a receptoraidat?Persze nyilván én beszélek félre.
Le van írva a Heaven dokumentálásában, hogy OpenGL esetén hibák lehetnek. A program maga DirectX-re készült, de a Linux miatt van OpenGL felülete is. Futtasd DX módban. Ugyanaz az eredmény.
Ha kifutsz a VRAM-ból, akkor laggolni, ugrálni fog, de az FPS nem mindig esik vissza.Oblivion-ra mit nem tudsz kényszeríteni? Most játszok vele, semmi problémát nem vettem észre. Van AA, AF minden. Lehet, hogy a 3rd part program?
Borderlands-at a 10.2-vel próbáltam először ki, ott jó, szóval nem tudok mondani erre semmit.
Sokat játszok régebbi progikkal. Eddig elkerültek a hibák. Bár mint mondtam nem használok 3rd party programokat. De az is lehet, hogy nem vagyok hozzáértő.
Catalyst AI off beállítás arra van, hogy az optimalizálást deaktiválja.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #7948 üzenetére
Nincs olyan, hogy erre meg arra fejlesztett. A rutinok hasonlóak. Valószínűbb inkább, hogy egy 3rd party program kavar be.
Speciel az Oblit 9.11-gyel játszom XP 32-őn (természetesen 3rd party programok nélkül ). A Win 7-en frissítek drivereket, mert a DX10/11-es játékokat ott tolom.
Mivel magyarázod, hogy az interneten fellelhető tesztek nem számolnak be driver hibáról? Ott is szűz rendszerre telepítenek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Kristof86 #8037 üzenetére
Valszeg kártyahiba, de tedd defaultra a BIOS-t. Hátha a tuninggal olyan beállítást alkalmaztál, ami változtatja a PCI Express órajelét, vagy más paramétereit.
Illetve annyit mondj meg, hogy referenciakártya-e?
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Kristof86 #8047 üzenetére
A Controll Centerben, az information centeren belül van egy general Hardware. Ha ott írja, hogy a kártya Built By ATI, akkor referencia.
A proci órajele nem, de beállítástól függően nőhet a PCI-Express órajele, ami már baj.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Kristof86 #8064 üzenetére
Nem tudom melyik program írja ki. Tedd vissza a procit alapórajelre. Ha megjavul, akkor a PCI Express órajel volt a ludas, ha nem változnak a dolgok, akkor a kártya rossz. Egyébkén a legtöbb BIOS képes 100 MHz-re fixálni. Van is ilyen beállítás.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Holnap lesz egy nem WHQL-es Catalyst 10.3. Az ami elmegy az MS-hez tesztre. Amint hivatalosan kitehető lesz adok linket. A meghajtó kvázi beta (vagy RC) állapotú, amíg az MS alá nem írja, de aki nem tudja ezt kivárni telepítheti.
Az egyik újdonság, hogy a 9.11-ben bevetett HD 5000-es rutinokat felújították. Új shader compliert is kapott, mely már a HD 5000-re van szabva, ezzel számos extra teljesítményt nyerhet a kód fordításakor.
HD 5870 előzetes tesztek:
Batman:
1920x1200:
9.11: 65
10.3: 95
Gain: 46%Dirt 2:
1920x1200:
9.11: 50
10.3: 68
Gain: 36%HAWX:
1920x1200:
9.11: 78
10.3: 88
Gain: 12%STALKER:
1920x1200:
9.11: 29
10.3: 34
Gain: 17%Nem tudom mennyire tudatos a fejlesztési procedúra, de elképzelhető, hogy az AMD a Fermiig titkolni akarta ezeket a rejtett tartalékokat. Mivel pénteken le lettek adva a végleges paraméterek, elő lehet jönni vele. Bár az is lehet, hogy nincs szándékos visszafogás, csupán mostanra lett kész a HD 5000-hez illő cucc.
MichaelSD: Ez a kártya gari. Nem is érdemes tovább tökölni vele.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sikerült még infót szerválnom. Tehát holnap kikerül egy 10.3-as nem WHQL-es driver. Ennek a neve "Preview A" lesz vagy valami hasonló. A hivatalos 10.3 az március 24-én jön, de az korábbi, mint ami holnap kikerül. Az aláírás ugye több, mint egy hét, így nem tudják a Preview A-t elküldeni, mert nem lenne meg csak áprilisra.
Mivel ez egy RC release, ezért - ahogy az lenni szokott - az AMD Underground oldalon lesz elérhető.
Az Eyefinity és 3D extrák mellett a teljesítménynél ezt tudtam meg:
Dirt 2: +20-30% HD 5700-5900 és +10% HD 4800
AVP: +5% HD 5000
Battleforge: +3-10% HD 4800 és HD 5000
HAWX: +15-20% HD 5800-5900
Crysis: +5% HD 5000
L4D: +3-5% HD 4800
Mivel globálisan (rutinok, fordító) változott a driver ezért máshol is várható javulás, csak az idő rövidsége miatt nincs róla konkrét mérés. Nekünk kell felfedezni a rejtett extrákat.Zebu: Mivel változtak a rutinok a HD4800-nál is várható javulás. Ettől függetlenül a fordító fejlesztésétől lehet sokat várni, ez azonban a HD5000-re vonatkozik. A fő különbség, hogy a HD 5000 shaderei képesek két egymástól függő Add és Mul utasítást is futtatni egy órajel alatt. Az új fordító ezt használja ki.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #8103 üzenetére
Mivel változtak a rutinok ezért a HD 4800 is gyorsul, ezt az AMD is leírta. A fordítót viszont végre megfeleltetik a HD 5000 új képességeinek. Ebből a HD 5000 sokat profitál. Ez nem fogja érinteni a többi HD kártyát. Azok továbbra is normál módban használják a fordítót.
Itt van az újítások teljes listája:
ATI Catalyst Mobility – monthly updates for the mobile crowd
ATI Eyefinity Technology Bezel Correction – compensate for your bezels so objects in your game move from one display to the other smoothly
ATI Eyefinity Technology Per Display Control – adjust for differences in each individual displays brightness, color and contrast
ATI Eyefinity Technology Multiple Display Groups – more display groups to give further control of your desktop with three displays or more connected
ATI Eyefinity Technology Display Configuration Switching – easily switch from one display mode to another
3D Stereoscopic 3D driver hooks – enables 3rd party middleware vendors to bring more 3D stereoscopic gaming options3DMark Vantage
Overall scores increase by up to 8% with ATI Radeon HD 5970 graphics products
Overall scores increase by up to 4% on ATI Radeon HD 5800 Series products and up to 3% on ATI Radeon HD 5700 Series productsAliens vs. Predator
Overall performance increases 5% on ATI Radeon HD 5000 Series productsBattleforge
Improves up to 8% on ATI Radeon HD 5000 Series products
Improves up to 3% on ATI Radeon HD 4800 Series productsCall of Duty: World at War
Improves up to 2% on ATI Radeon HD 5800 Series products
Improves up to 6% on ATI Radeon HD 4800 Series productsCompany of Heroes
Improves up to 6% on ATI Radeon HD 5000 Series products
Improves up to 3% on ATI Radeon HD 4800 Series productsCrysis and Crysis Warhead
Improves up to 6% on ATI Radeon HD 5000 Series products
Improves up to 2% on ATI Radeon HD 4800 Series productsDevil May Cry 4
Improves up to 10% on ATI Radeon HD 5000 Series products
Improves up to 6% on ATI Radeon HD 4800 Series productsDiRT 2
Improves up to 30% on ATI Radeon HD 5970 graphics products
Improves up to 20% on ATI Radeon HD 5800 Series and ATI Radeon HD 5700 Series products
Improves up to 10% on ATI Radeon HD 4800 Series productsEnemy Territory: Quake Wars
Improves up to 5% on ATI Radeon HD 5800 Series products
Improves up to 3% on ATI Radeon HD 5700 Series products
Improves up to 2% on ATI Radeon HD 4800 Series productsFar Cry 2
Improves up to 6% on ATI Radeon HD 5000 Series products
Improves up to 4% on ATI Radeon HD 4800 Series productsLeft 4 Dead and Left 4 Dead 2
Improves up to 3% on ATI Radeon HD 4800 Series productsS.T.A.L.K.E.R. – Call of Pripyat Benchmark
Improves up to 10% with Anti-Aliasing enabled on ATI Radeon HD 5000 Series productsS.T.A.L.K.E.R. – Clear Sky
Improves up to 2% with ATI Radeon HD 5970 graphics products
Improves up to 2% on ATI Radeon HD 5800 Series productsResident Evil 5
Improves up to 5% on ATI Radeon HD 5000 Series products
Improves up to 3% on ATI Radeon HD 4800 Series productsTom Clancy’s H.A.W.X.
Improves up to 15% with ATI Radeon HD 5970 graphics products
Improves up to 20% on ATI Radeon HD 5800 Series products and ATI Radeon HD 5700 Series products
Improves up to 3% on ATI Radeon HD 4800 Series productsUnigine Tropics
Improves up to 5% on ATI Radeon HD 5000 Series productsWorld in Conflict
Improves up to 5% on ATI Radeon HD 5800 Series products
Improves up to 3% on ATI Radeon HD 5700 Series products
Improves up to 5% on ATI Radeon HD 4800 Series productsWolfenstein
Improves up to 4% on ATI Radeon HD 5000 Series products
Improves up to 4% on ATI Radeon HD 4800 Series productsA HD 4000-ben ennél több már nincs. Amennyit lehet még rajta javítani. Azt meg is tette az AMD. Az meg világos, hogy a HD 5000-re koncentrál, ez az új generáció, ezeket lehet megvenni a boltban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha a játék textúravillogására gondolsz, akkor annak egyszerűbb megoldása is van. Tedd a Catalyst AI-t Off-ra.
A BC2 MSAA-t használ, ez az eljárás régóta nem jó hatásfokú. Ez ellen csak a játék fejlesztők tudnak tenni. Használni kell a DX10.1 és a DX11 eljárásait, amik jobb képminőséget és kompatibilitást kínálnak.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #8123 üzenetére
Mi a baj az AVP DX11-es AA-jával? SuperSampling minőség pár FPS-ért cserébe. A DX 10.1-es AA is jó. Annyit tud, mint az adaptív MSAA, csak működik is.
Más megoldás úgy sem lesz, a régi AA megoldások nem működnek. Esetleg jó még a Metro 2033 analitikus AA-ja.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz erikke17 #8125 üzenetére
Valamiért beállt a Win default monitor drivere. Fel kell rakni a monitor tényleges driverét.
Ha drivert cseréltél, akkor előfordulhat, hogy nem rakja vissza az eddig használt monitor drivert. Ezt kézzel lehet korrigálni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz cowboy_bebop #8128 üzenetére
Ha máshol is csinálja, akkor rossz a kártya. De próbáld meg a feletted lévő hsz-ben linkelt 10.3a-t. Bár nem hiszem, hogy szoftveres a probléma.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz cowboy_bebop #8130 üzenetére
Akkor az is lehet, hogy valami külső program szívat. Van ilyen Smartdoctor, vagy más VGA-s vacak telepítve?
Oliverda: Ebből nem lesz. A 10.3 WHQL már teszten van, szóval az régebbi kiadás, míg a 10.4 újabb lesz. Ez csak olyan Preview driver.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #8133 üzenetére
Csak teljesítményben lesz kevesebb. Az újításokat megkapja. A DX11-es programokat érintő változások maradnak ki. Ezek a 10.4-be kerülnek bele.
cowboy_bebop: Akkor gari.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Már írtuk, hogy a Catalyst AI-t Off-ra kell rakni. Az MSAA csak a játékból állítva működik, de mivel deferred shading a motor, így számos felületre hatástalan. Ezzel nem lehet mit csinálni. Kellett volna kreálni egy shader alapú megvalósítást. A DX10.1 MultiSample Acces eljárását erre találták ki.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #8148 üzenetére
Dehogy nincs. Ugyanaz az eljárás, csak alkalmazható deferred rendering mellett is. Ez lenne a DX10.1 lényege. A DX11-es algoritmus ennél is jobb.
Kompatibilitási hibákat javították a DX új verzióiban csak használni kell. Az nem a gyártók vagy az MS hibája, hogy a fejlesztők nem teszik meg.Nem akartam azt írni, hogy a eredeti release warez verziójával van gond. Nekem az eredeti steam-esen semmi probléma.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz mert_csokis #8152 üzenetére
Van a programok törlésénél egy uninstallere a Catalystnak azt kell lefuttatni és telepíteni a régi drivert.
Windows XP-re csak WHQL drivert fejleszt az AMD. Az Review és Hotfix kiadásokat többnyira Vista-hoz és 7-hez kötik. Mivel idén több only DX10-es játék is befut, így érdemes lassan modernebb rendszert alkalmazni.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha nem számít a WHQL aláírás, akkor a 10.3a a legjobb driver. Itt lehet elérni. Egyéb esetben 10.2.
Érdemes mindent a játékon belül állítani, mert a driver is így van kalibrálva. Ha valami baj van a játékban, textúrahiba, stb. Akkor a Catalyst AI-t kell Off-ra rakni. Az sokszor megoldja a gondokat.
A drivert rá lehet telepíteni a másikra, csak nem éri meg, mert problémák lehetnek. A driver sweeperes megoldás sem a legjobb, mer az is hibákhoz vezethet.
Van a Catalystnak alapértelmezett uninstall rendszere. Azt a vezérlőpult programok törlésénél lehet elérni. Ott kell törölni a drivert, de nem kell csökkentett mód. Egy újraindítás után lehet telepíteni az új drivert. Ez a hivatalos menete a frissítésnek.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz erikke17 #8157 üzenetére
bepipálhatod az EDID-et, nem lesz tőle baja. Próba szerencse. Amúgy érdemes drivert pakolni a monitorhoz.
SzlobiG: CF rendszernél ez természetes az AFR algoritmus a profilok tárolják. Ha a profilokat kiütöd, akkor nincs CF.
katt777: Az Oblivion mióta használ deferred render motort? Egyébként a Stormrise használ DX10.1-es AA-t, tökéletes az eredmény. Az Assassins Creedben patch nélkül is van z mintázás. A STALKER DX10.1 alatt szintén z mintázik, csak ott vannak egyébb kompatibilitási problémák is. Az AVP alatt is előjöttek ezek, így cserélték az AA-t egy moderben DirectCompute 5-ös megoldásra. Az már tökéletes.
Az új energiagazdálkodási sémák pár programnál beragadnak. Ha csak a játék fut, akkor megkapja a kártya a 3D-s órajeleket. Egyéb esetben a többi program zavarja a működést, és a kártya video módba vált, ami alacsonyabb órajeleket eredményez.
Keldor papa (#8163): Ha valamit nagyon kényszeríteni akarsz, akkor ki lehet próbálni, de ilyenkor a driver nem foglalkozik a nem kompatibilis eljárásokkal. Ráküldi a funkciókat, akkor is ha az kompatibilítási problémák miatt képhibát eredményez.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #8167 üzenetére
A Crysis nem deferred rendering. Ott az Edge Detect shader akad össze az AA-val, ezért, amikor bekapcsolod az MSAA-t, akkor a játék automatikus letiltja a nem kompatibilis élkereső algoritmust. Ezért lesznek a fák recések. Erre megoldás az SSAA, amit a HD 5000 kártyákon lehet elérni. [link]
Az FC2 nem z-mintázik. A DX10.1 egészen más szempontok miatt került bele, a motor persze defered rendering, így az MSAA nem az igazi.
A Clear Sky és a CoP algoritmusa majdnem hibátlan, de a fázisok "összefésülése" recéket eredményez, mert helyenként nem hasznosítható a mintavételből adódó adat. Ez analitikus, vagy teljesen egyéni DirectCompute alapú AA-val kezelhető.
Nézd meg az AVP DX11-es AA-ját, az tökéletes. Teljesen illeszkedik a motorhoz. Ilyet érdemes várni a jövőben.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #8179 üzenetére
A Crysis Parallax Occlusion Mappingot használ, arra nem jó az anizotrop szűrés ez szintén kompatibilitási probléma. A DirectX 10.1-ben erre a problémára vezették be a LOD utasításokat. Ezeket is csak használni kellene. SSAA-t egyik játk sem használ, ezért az csak driverből kényszeríthető, de ez a HD 5000 családhoz van kötve.
Az AVP csak DX11-től támogatja az AA-t. DirectCompute 5-ben van megírva az algoritmus. Ez lesz várhatóan szélesebb körben adoptálva, jó a hatásfoka és a kompatibilitása, illetve a sebességvesztés is megfelelő.Sajnos a Bioshock 2 motorja deferred shadingot használ, ez is csak részlegesen kompatibilis az MSAA-val.
A nagy kurzor a konfigurációtól függ, nem a kártyától. Az érintett alaplapokban mindegyik HD 5000-es csinálja, míg a többi lapban egyik sem.
J4N!: A 9.12-es hotfix-ben van javítás. A 10.4-re újra lesz írva a Direct2D, ott lesz beépítve a hotfix kód. Megoldás az egér menüjében pointer trail aktiválása is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #8200 üzenetére
Nem tudnak mit betenni. Az SSAA ami megfelel a deferred rendering igényeihez, de nagy az erőforrásigénye. Mindenesetre a HD 5000-nél az AMD beépítette, de sok kraftba kerül az biztos.
Senki sem kényszerít rá, hogy vásárolj új hardvert. Működik az AVP is DX9 vagy DX10 alatt is ... csak az AA hiányzik róla.A kompatibilitási problémák állandóak a PC-n. Aki nem akar ilyenbe belefutni vegyen konzolt, vagy Mac-et. A problémák többsége BIOS-sal vagy driverrel javítható. Nyilván a Mac esetében is van ilyen, csak ott a kevés hardver miatt könnyű tesztelni. PC-nél van vagy 20 alaplapgyártó, legalább ennyi VGA gyártóval. Lehetetlen mindent leellenőrizni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Játéktól és mintavételtől függ, de nem ritka, hogy felezi vagy negyedeli a sebességet. Mivel a Fill-Rate-re régóta nem gyúrnak a gyártók, így ez nem meglepő.
Az AMD ezért köti az SSAA-t mesterségesen a DX9-hez, hogy DX10-ben és DX11-ben saját AA eljárást írjanak a fejlesztők. Az új API-kon ez lehetséges, a DX9-en nem.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A shimmering és az aliasing nem ugyanaz a jelenség. Az utóbbit AA-val lehet javítani, de az ArmA2, BF2 programozói szartak a kompatibilításra és egy fos MSAA algoritmussal rukkoltak elő, amit kényszerítenek, hogy működjön. Nyilván az MSAA több eljárással nem kompatibilis, ami hibákat generál. Shader alapú algoritmust kellene használni.
A shimmering a loddal kezelhető. Az AA-nak erre semmi hatása.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #8227 üzenetére
Nem a DX verziókkal van a probléma, hanem a deferred render motor. DX9 alatt nem tudsz szín részinformációt menteni, egyszerűen nincs meg az API képessége ehhez. Ezt DX10-től lehet, míg DX10.1-től már a Z minták is használhatóak. Persze sok esetben ez sem ad tökéletes eredményt, így ezen a DX11 compute shader 5.0-ban írt AA algoritmus a segítség, amit az AVP-ben alkalmaznak.
Ezeket nem viccből írják. Mindenkinek egyszerűbb lenne, ha az alapértelmezett MSAA beállításokat lehetne rápakolni a játékra, de ha erre nincs mód, akkor más megoldást kell keresni.-Solt-: Pontosan tudni kellene, hogy mi okozza a jelenséget, leeht, hogy valamiféle mintaoptimalizáció mellékterméke lehet. Ez esetben a Catalyst AI kikapcsolásával lehet megszüntetni. Ha a program eljárásainak az eredménye, akkor az AMD meghajtója nem tehet semmit, hiszen úgy van megírva, hogy a fejlesztők eredeti elképzelése érvényesüljön.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Így már kb. látom miről beszélsz. Ez nem teljesen az AA-hoz köthető. Nem vagyok biztos benne, de szerintem ez egy post process eljárás eredménye illetve mellékterméke. Nem működik jól az alacsony LOD mellett. Nem tudom a játék felépítését, de a linkelt fórum szerint kell lennie egy Startup.cfg fájlnak valahol a játék könyvtárában. Általában a főkönyvtárban vagy valamilyen data könyvtárban szokott lenni, de ez nem általános.
Ebben lesz egy olyan sor, hogy [KEY = graphics] - itt jelzi a grafikához tartozó beállításokat. Elvileg kell lennie egy post_effects_enable = 1 sornak. Az 1-est írd át 0-ra. Ilyenkor valószínű, hogy a post process lekerül, ami feltételezésem szerint a probléma fő okozója. Ha van több post_... beállítást, akkor azokat is próbáld meg egyenként 0-ra írni, ha még nincsenek 0-n.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezeket az opciókat a fejlesztő állítja be. A Catalyst nem tartalmaz olyan dolgokat, amik ezt felülbírálják. Az AMD szerint nem szabad belenyúlni a driverrel a program paramétereibe.
A Wide-Tent AA beállítás még segíthet, ha a post process ki van lőve.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez a hiba két problémától szokott lenni. Az RC windows 7 elvesztette a teljes támogatást, így kell a végleges Win 7. Ha ezt nem tetted meg, akkor érdemes bepótolni. A másik, hogy a különböző gyártói/3rd party progik zavarják a működést. Asus Smartdoctor vagy más nem gyári szoftver. Azokat lődd ki.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Erről beszélünk egy ideje a topikban. Nem jók a jelenlegi renderelési technikákhoz az MSAA algoritmusok. Sok helyen nem megfelelő az eredmény.
A Grid az DX9-es ott tudsz SSAA-t kérni driverből.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez természetes a deferred fázis nem piszkít bele az eredménybe. A Deferred rendering alatt az MSAA nagyon bonyolult dolog. A DX10.1 alatt is csak működő algoritmus van, de nem tökéletes. A legjobb az lenne, ha az AA számítást teljesen post process eljárással lenne kezelve, ahogy az AVP-ben. Ott hibátlan az eredmény. A probléma, hogy kell a DX11-es kari.
J4N!: Elvileg holnap jön a hivatalos 10.3, de már van 10.3a preview.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ok. Szíved joga eldönteni melyiket telepíted.
Nekem eddig semmi gond a 10.3a-val, és az újabb, mint a hivatalos 10.3.MMIX: Jah. Csak Terrynél még egy darabig 23-a van. Amúgy is délután szokta feltölteni, szóval ebből nálunk holnap este lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz strebacom #8272 üzenetére
Aha. A 10.3 WHQL-ben nem lesz benne az AVP optimalizáció, és az Eyefinity 6 kártyához illő monitorelrendezések.
katt777: Amíg nem volt deferred render, addig nyilván jól működött az AA. Mostanában a deferred render motorokkal szívunk.
Giot: [link] - a deferred renderről a végén esik szó, a DX10.1-nél.
A Post Process effektek a végső képkocka minőségén javítanak. Elég sok van belőlük. Mindegyikre jellemző, hogy akkor is lefutnak, ha nem lesz eredménye a programnak. Persze ezt előre nem tudja a kód. Ezeken a fájdalmakon a Dynamic Branching segíthet valamelyest.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert a WHQL verzió a hónap elején lett kész és az első héten ment a WHQL tesztre. Ez kb. 2-3 hét szokott lenni. A 10.3a a hónap közepén lett kész, ha az WHQL tesztre megy, akkor abból áprilisban lesz valami.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hivatalosan az AMD csak hotfix-et ad ki. Nem hivatalosan a beta driverek meg kiszivárognak. Nem nehéz ezeket beszerezni. Az ATI ftp-jén most is van egy pár. Ezt sok újságíró eléri és többen kirakják a tartalmat publikus linkre.
A 10.3a Preview driver is hivatalos, de ilyen nem sűrűn lesz. Többnyire akkor várható ha valami komoly változás lesz, mint például most.A 10.4 nem a 10.3a lesz. Az majd április elején lesz kész.
A WQHL az MS tesztprocedúrája. Leteszteli a rendszer megbízható működését. Ez többnyire azt nézi, hogy különböző szituációkban hogy viselkedik a meghajtó, okoz-e hibát a működése, milyen a képminősége a referencia raszterizálóhoz képest.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz pszichiater #8439 üzenetére
Valószínű, hogy ha nem érzékeli az NV ID-t a játék, ekkor a motor kikapcsolja a PCF-et. Ez egy feltételes elágazás a játék indulásakor. Régebben ezt a technológiát csak az NV volt képes kezelni. DX szabvány csak a 10-es verzióra lett belőle, de ekkorra már volt jobb megoldás is. Az AMD a HD 2000-től építette be.
Az esetleges megoldás az lehet, hogy becsapd a programot és NV kártyának ad ki a Radeonodat. Ezt az ATI Tool például képes kivitelezni a Device ID és a Vendor ID megváltoztatásával, de az eredmény nem garantált. Igaz a hardver nem károsodik az akciótól, de szoftveres problémák felléphetnek, akár maradandóan, amit egy Win reinstall oldhat csak meg.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kéne egy kis AA, csak az ArmA 2 mocija nem támogatja.
pszichiater: Eléggé egyszerű, de csak saját felelősségre csináld meg. Az ATI Tray Tools legújabb verziója kell. Csinálj benne a játékhoz egy profilt. A D3D Tweaks fülön be tudod írni a vendor ID-t és a device ID-t. Pl.: 10DE , 05E6 a GTX 275-é.
Ha megy, akkor megy, ha nem, akkor nem. CF-et kapcsold ki. Az esetleges szoftveres problémákért felelősséget nem vállalok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- Poco X6 Pro - ötös alá
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Ukrajnai háború
- Politika
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-