- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Apple notebookok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Logitech Z906
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
PROHARDVER!
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz MoP_FX 57 #50200 üzenetére
Eddig minden kocsimnál azt írta a kézikönyv, hogy előre ne tegyél gyerekülést, csak ha van külön kikapcsolója. Ebből arra következtetek, hogy nem tudja a szenzor, hogy ülés vagy ember van-e benne.
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
Chris0321
addikt
válasz MoP_FX 57 #50200 üzenetére
A BMW használati utasításában nem ez szerepel. Ez az e46 fl előtti kézikönyv.
Húgoméknak egy e46 utáni szériájú 3-as BMW-jük van, abban sincs légzsák kikapcsoló és valami kütyüt akartak hozzá venni, hogy ki lehessen kapcsolni. Aztán meggondolták magukat és inkább csak hátul használták a gyereküléseket.
-
-
nagyúr
Sziasztok,
velemenyeket kernek ket autorol, illetve a motorjaikrol. Nem a kulsejukrol
Az egyik egy 2016-os 330xi, a masik egy szinten 2016-os 535xd. Mindketto GT verzio. Mindketto gyari javaslat szerint volt karbantartva, dokumentaltan, markaszervizben. Ez azt is jelenti, hogy a gyari szervizintervallumot tartottak -- evente vagy 30k km-enkent olaj, stb.
Mennyire kell felni a hasznalt N57-es (535) es a B48-as (330) motoroktol? Nem tul nagy drama, ha nehany szazezret ra kell kolteni idonkent a karbantartasra, viszont semmikepp sem szeretnek teljes motorgeneralokba belefutni (nem csak a penz, hanem az ido miatt sem).
Ezekrol van szo: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/bmw/gran_turismo/bmw_gran_turismo_535_xd_gt_panorama-14812028
Eddig annyit tudok, hogy az 5-osben a soft close nagyon problemas, ill. valaki szerint a duplaturbos N57 nagyon erzekeny az olajcserere, es a gyari intervallum keves neki.
Koszi.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
BeZol
őstag
Én 535d GT-ket nézegettem pár napja (meg 550i GT-ket), és elég sok helyen olvastam német fórumon, hogy 150ezer km környékén motorcsere v. váltócsere történt (mindegyik 35D-vel, nem 5GT specifikus). A nagy kérdés az, hogy ez milyen arányú és hogyan lehetett volna elkerülni.
Az xdrive megléte is drága zsebbe nyúlós dolog lesz később.
Én imádom mindkét kocsit, de pont mivel egyforma árakban mozognak, az 5GT-t választanám, csak ugye sokkal nehezebb, ezért a nagyobb motorral sem feltétlen megy annyira mint a 3GT gyengébbel. (300-400kg extra súlya van az 5GT-nek kb.)
Tegyél egy kört mindkettővel, hogy pl. autópálya tempónál melyik mennyire csendes, ill. pocsék úton melyik megy finomabban, ráz kevésbé és vasalja ki az utat.
-
nagyúr
válasz CharlieDrop #50212 üzenetére
Nekem igazabol barmelyik megfelel, csaladi autokent funkcionalna, szoval nagy csapatasra nincs szukseg. A megbizthatosag a kerdes.
while (!sleep) sheep++;
-
CharlieDrop
veterán
én alapjába véve azt mondom megbízható autók. Csak rá kell számolni, hogy lehetnek nagyobb kiadások.
62000-nél nem feltétlenül gáz egy 30i, kérdés mennyire volt ridegtartáson.
Másrészről minden használt autó lutri és már a Toyoták sem olyan jók
Ami fix, drága fenntartani őket ezért tudnak leharcolódni, no meg a 30 ezres szervíz, amit párszor kitolnak pár ezer km-vel és szeva. Szumma szummárum: ha jól és karban van tartva, akkor jó mindkettő.Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
KAMELOT
titán
-
-
nagyúr
válasz MoP_FX 57 #50218 üzenetére
Inkabb azzal van a gond, hogy nem tudom, kiben bizhatok meg.
> Sokturbós használt német prémium dízel és a családi megbízható nekem valahogy don't compute.
Most francia premium dizelem van, es tok jol mukodik sok-sok eve, ilyenbol szeretnek egy erosebbet, meg szebb hangut
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
KAMELOT
titán
Szerintem kocsit személyesen vegyél és ha mész vigyél magaddal egy szerelőt nézze át vagy ha nem akkor ott helyben foglaltass időpontot nézzék meg a kocsit. Úgy a legegyszerűbb.
(#50218) MoP_FX 57: pontosan ez az. Ott úgy gondolkodnak, hogy a kocsi megy ameddig megy ha már gond van vele lecseréli. Nem foglalkozik a szervizzel. Ezért én sem vennék dízelt kintről. Széthajtott taligák!
Sima szívó benzines az a legbiztosabb.[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
veterán
-
CharlieDrop
veterán
-
veterán
A francia prémium az melyik márka? Én nem nagyon ismerek egyet sem
Egyébként ha családi autónak veszed, akkor legyen a nagyobb, abban sem fogtok elférni, ha esetleg 3 gyerek van. Arra már egyterű kell, de olyan, ami rendes egyterű, nem ezek a kis vackok amiket mostanában annak hívnak.
Mi az ötösben 1 gyereküléssel, egy 11 és egy 15 éves fiúval már nem férünk el hosszú távon kényelmesen. 1-200 km-es utakhoz oké, úgyis hamar ott vagyunk, ahogy én szoktam menni. De külföldi nyaralásra csak a Sharannal megyünk, oda belapátolom a cuccot, bármit elnyel, a három gyerek meg kényelmesen elvan a három hátsó ülésben. A BMW-ben a hátsó ülés két embernek való, max. két gyereknek
A legjobb megoldás a két autó, egy szép bömös, és egy nagy batár.
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
MoP_FX 57
őstag
Egy becsületesnepper túlzottan exponált személy ahhoz, hogy ne lehessen megbízni benne. De nyilván érthető a bizalmatlanságod. Csak én nem zárnám ki a külföldöt, Nyugat-Európában sokkal nagyobb a merítésed.
Most francia premium dizelem van...
Hidd el, simán nagyobb szopásokba tudsz belefutni egy újabb bajor csodával. Nem nagyon áll már ez a „szar a francia” sztereotípia. -
veterán
válasz MoP_FX 57 #50224 üzenetére
Életemben egy francia autóm volt (illetve a feleségemnek vettem), 2 éves korában ment lapátra, és megfogadtam, hogy soha-soha többet franciát. Nagyon megbántam, hogy pénzt adtam érte, pedig szalonból vettem újonnan, még csak nem is bemutató autó volt. 2 éven keresztül látogattuk a márkaszervizt, minden citroen és peugeot csodát ideadtak csereautónak, mert annyit volt szervizben a kocsi. Még légrugós duplaüveges C5 is volt nálam egy hétig. Nevetséges volt ,amikor 160-nál kifogyott az erő a 2.2-es HDI motorból. Az 1.9-es TDI Superb bármikor körbeautózta volna röhögve. Viszont csend volt benne a dupla üvegek miatt...de ez egy dolog. Szerintem a franciákkal több baj van, főleg használt fronton, mint a németekkel.
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz SeniorTilla #50225 üzenetére
Készséggel elhiszem, hogy neked negatív tapasztalatod van, pusztán arra reflektáltam, hogy ő egy jól működő franciából ül át, és a hozzászólása azt sugallja (számomra), hogy ha a francia ennyire remekelt az évek során, akkor egy bajor ennél még csak jobb lehet, mert a német autó jó, ahogy tartja a népi bölcselet. Ezt azért én nagyon árnyalnám, mert nagy meglepetés érheti az egyszeri használtautó-vásárlót.
-
KAMELOT
titán
válasz CharlieDrop #50222 üzenetére
Ezt mondom, ha az alkat engedi akkor okés. Ilyen méretűnek pont jó.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
nagyúr
válasz SeniorTilla #50223 üzenetére
> A francia prémium az melyik márka?
Fullos felszereltsegu C5. Nem BMW, persze, de inkabb arra gondolok, hogy hozzaszoktam olyasmikhez, mint automatikusan sotetedo tukrok, stb.
> akkor legyen a nagyobb, abban sem fogtok elférni
Elferunk. Felesegem szerint a 2 gyerek melle kabriot kellene vennunk, mert minel nagyobb a csomagter, annal tobbet pakolsz. O pedig nem szeretne, ha sokat pakolnank. Mi 4 hetes nyaralasra 1 nagy boronddel megyunk, ilyen a csalad.
> A legjobb megoldás a két autó, egy szép bömös, és egy nagy batár.
Eh, sajnos a kornyezetvedelem szempontjabol ez mar tul sok lelkiismereti problemat jelentene, meg nem is jarok munkaba, szoval evi kevesebb, mint 10k-t megyunk.
Szoval az idealis egy kombi 5-os lenne, de abbol meg nem talaltam jot.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz MoP_FX 57 #50226 üzenetére
> akkor egy bajor ennél még csak jobb lehet, mert a német autó jó, ahogy tartja a népi bölcselet.
Nem, csoppet sem gondolom ezt. Azt szeretnem, ha a rendszeresen karbantartott autom _keves esellyel_ produkalna brutalis hibakat. Elofordulnak hibak mindenutt, a legjobb markanal is vannak szar peldanyok. Azt nem szeretnem, ha 'szinte garantalt' lenne a problema.
Ezert kerdeztem, hogy a 330i meg az 535d-rol mi a velemeny. Eddig ezt mondtak az 5GT-rol masol:
"Készüljön a barátod évi 1-1,5m ft-os üzembentartásra, és akkor nem nem éri nagy csalódás"
"Térdreereszkedve fog zokogni, ha megveszi, hogy miért volt ekkora hülye"Szoval en siman belerakok evi nemtom, 300-400e-t, de mondjuk 1M az sok.
while (!sleep) sheep++;
-
Gsx-rr
veterán
Nem hiszem el ,hogy 35d széthullik 150.000 nel ,max úgy ha tényleg gyári olajcsereperiódus volt betartva.
Az én volt 50d-m él és virul 240.000 van benne, csapágyazva(szívosorcsere) volt ,pedig akkor még biztos nem kellett volna.
Emvy: Tudok olyat aki megbízható és behozza neked kintről az autót
-
MoP_FX 57
őstag
Hatásvadásznak érzem azt az 1-1,5 milliót, nyilván a márkaszervíz nem lesz olcsó. De ezen felül egy 3 éves használtautó még bőven nem futotta ki a tervezett élettartamát, ami legyen mondjuk 5 év és 250 ezer km a mai viszonylatban.
A modern dízel és benzines egyaránt kellően kifinomult és bonyolult technikák, amit a végletekig húztak már. Egyikre sem mondanám rá, hogy jelentősen megbízhatóbb lenne a másiknál. Én személyes próba után döntenék csak a két motor között. Nyilván a dízelnek inkább a hosszabb utak fekszenek, jobban háklisabb lesz az anyataxi-üzemmódra.
Ha kell a hely, akkor nem is értem ezt a 3 vs. 5 összehasonlítást. Nem egy méret a kettő.
-
nagyúr
válasz MoP_FX 57 #50231 üzenetére
> Ha kell a hely, akkor nem is értem ezt a 3 vs. 5 összehasonlítást.
Ez erdekes -- csomagtarto mindkettoben kb. ugyanaz, hatul a 3 GT-ben is sok hely van.
#gsx-rr
> Emvy: Tudok olyat aki megbízható és behozza neked kintről az autótLegyszives ismertess ossze minket
Szoval szeretnek egy gyors, kenyelmes csaladi autot nem tul nagy, de egy 3-as szedannal nagyobb csomag- es labterrel.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
veterán
Pont a C5-nek volt/van olyan híre, hogy nem szabad megvenni. Még a szerelők is azt mondták anno a citroennél, hogy c5-öst nehogy vegyek, mert egy betegágy. De lehetne sorolni sok modellt.
Egy dologgal tisztában kell lenni: a BMW teljesen más világ, mint a citroen. Ne csak azt nézd, hogy ennyibe meg annyiba fog kerülni a fenntartás, a javítás, stb. Az élmény és az érzés teljesen más. A két autót én nem tudom egy lapon említeni, sokat járok a BMW-vel, és kell a stabilitás, az erő, a tekintély és a kényelem. Ehhez kell a magas felszereltség is, "fapados" BMW-t nem vennék semmi pénzért. Egész más érzés a parkolóban, pl. amikor a motor behúzza az ajtót, mint amikor be kell csapni
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
nagyúr
válasz SeniorTilla #50233 üzenetére
> Még a szerelők is azt mondták anno a citroennél, hogy c5-öst nehogy vegyek, mert egy betegágy
Az elozo verziorol mondtak ezt, a 2011 utanirol pont azt mondtak, h 'nemetebb, mint a nemetek'.
> Egy dologgal tisztában kell lenni: a BMW teljesen más világ, mint a citroen. Ne csak azt nézd, hogy ennyibe meg annyiba fog kerülni a fenntartás, a javítás, stb. Az élmény és az érzés teljesen más
Persze, ezert nezem ezeket a modelleket. A kerdesem az, hogy melyiket erdemes venni ilyen arban (vagy barmi mast).
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
veterán
Szerintem, ha egyforma az ára, akkor az ötöst. Nem csak a méret nagyobb, hanem az autó alapból is többet tud, hiszen nagyobb modell. A GT-ket nem ismerem, sosem tetszett, de a sima 3-as és 5-ös között pl. olyan különbség is van, hogy a 3-asban csak 3 fokozata van az adaptív motor/váltó és futómű vezérlésnek, az 5-ösben öt fokozata (eco pro, comfort+, comfort, sport és sport+).
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
nagyúr
válasz SeniorTilla #50235 üzenetére
A 3-as mellett a benzin szol (fogyasztas nem erdekes, viszont rovidtavon is lenne hasznalva, relative sokat). Plusz a 3-as meg 2 evig garancialis.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
CharlieDrop
veterán
1m sok?
Ez volt a 200 ezer km-s alapszervize a 20d-nek
A 35d is el fog kérni ennyi, kérdés mennyi idő alatt...
És a 30i se sokkal kevesebbet.
Ha Ezredes erre jár, elmondja
@(#50231) MoP_FX 57:
Nem hatásvadász, igaz csak az időintervallum a kérdéses. Az meg inkább km függő.[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
veterán
-
nagyúr
válasz CharlieDrop #50237 üzenetére
Nagyszervizre oke, evente nem annyira oke
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
MoP_FX 57
őstag
válasz CharlieDrop #50237 üzenetére
Azért a 20d mögötti N47 a klasszikus betegágy kategória. Gondolom az 1 millióban turbócsere is volt a komplett vezérlés mellett. Az ilyen horderejű nagyszervízek még annál a motornál sem évente adódnak azért. Éves szervíz alatt azért leginkább a szűrők és löttyök cseréjéről, esetleg fékről szokott szólni. Nyilván ezek sem lesznek olcsóak.
-
veterán
válasz MoP_FX 57 #50241 üzenetére
Plusz szívósor-takarítás, pillangószelepek cseréje, EGR esetleg, vagy lehet turbó-szabályozó szelep, vákuumcsövek, stb, attól függ mi baja volt a mocinak. Egy általános szervizben sok minden benne lehet. De így igaz, nem kell ezt minden évben megicsinálni, főleg nem akkor, ha alig megy vele az ember.
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
CharlieDrop
veterán
válasz MoP_FX 57 #50241 üzenetére
nem, a turbó csak fel lett újítva
Volt pár apróság még
alapjában véve: vezérlés, szívósor tisztítás, klímahűtő-csere, automata váltó olaj, első fék (tárcsa-betét), fékolaj, motorolaj, első lengőkarok, turbó felújítás, meg ami még mellé kell
Ami sok, az a vezérlés és az autómataváltó olaja/szűrője... és azért a fék sem olcsó, meg a turbó felújítása se@(#50239) emvy
Mondjuk évi 10 ezerbe nem lesz nagy költség, az évi 1 milla pöppet sok, tényleg, de gondolom úgy jött ki, hogy mennek vele 50-60 ezer km-t, az vérmérséklettől függően 2-6 olajcsere, komplett gumi, akár fék is, stb.
Viszont a sok rövid az új benzinesnek sem tesz jót...[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Chris0321
addikt
válasz CharlieDrop #50244 üzenetére
Ez attól is függ, hogy mennyi az a rövid táv.
-
veterán
válasz CharlieDrop #50244 üzenetére
Mennyi volt a turbó felújítása? És melyik volt, a nagy vagy a kicsi?
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
Chris0321
addikt
válasz CharlieDrop #50246 üzenetére
Azért nem mindegy, hogy pár km vagy tizen valamennyi.
-
BeZol
őstag
Dieselek esetén 180-240ezer km között illik cserélni sok-sok mindent, ez pedig összességében 1-1,5m Ft lesz.
Ha sok éves a kocsi, és esélyes h tekert is a km-e, akkor ezeket nem lehet pontosan időzíteni és hirtelen a nyakadba szakad minden.
Ezt az összeget egyébként meg lehet spórolni is, és akkor lesz az, hogy megbízhatatlan lesz a kocsi, mert nem tudni mikor kell majd az út szélén félreállni vele és jön csőstül a baj.Az, hogy benzinesek esetén ez hány km-nél lép fel (talán 150ezer km-től? mégiscsak jobban kopik mint egy diesel), azt nem tudom.
Nálunk is van francia kocsi, egy előző szériás 5008-as (fullos), és nem lehet egy lapon említeni az extrákat. Hiába papíron ugyanaz a dolog van egy bmw-ben is, mikor használod, rájössz h full gagyibb megvalósítású a francia verzió... Pl. a HUD plexis, nem szélvédőre megy. A navi kezelése borzalom. Mind a két cucc nyekereg mikor pózba fordulnak. A panorámatetőn keresztül megvakulsz ha süt a nap (ergo mindig be van húzva), és még sorolhatnám... Nem lehet egy lapon említeni egy prémium márkával.
Ahogy mások is írták, sok rövid távra benzinest érdemesebb. Évi 10ezer km-re szintén rendben van a benzines.
Azt azért halkan megjegyzem, hogy az a 330i GT 2literes 4hengeres benzines, aminek annyira nincsen kimondottan prémium hangzása (a 245 lóerős verziókra még emlékszem azt írták a teszteken is h eléggé dieselesen traktoros lett a hangja), mindenképp mennék egy kört vele előtte!
Az 5GT-vel kapcsolatosan szerintem ahhoz a kocsihoz pont teljesen mindegy, hogy M-paketos vagy sem, mindkét esetben nagyon szép a 2014 utáni faceliftes változat.
Igazából az 5GT létjogosultsága az lenne (azon kívül h valószínűleg prémiumabb kívül-belül és menet közben is a 3gt-hez képest), hogy elérhetőek olyan extrák, amik a 3GT-hez nem.
Ilyen például ülésszellőztetés, masszázs ülés (asszem vagy hűt, vagy masszázsos, kettő együtt nem lehetséges), soft-close, bang and olufsen 1200W-os hifi, adaptive led (ez 3gt-ben is van, de 5gt-ben is csak facelifttől mint a 3gt-ben), night vision (jó hát ez sztem sem kell), és asszem ennyi. Motorizációban elérhető az 550i V8-as benzines, ebből viszont csak a 449(450) lóerőset szabad ami a facelifttel jött. Gondolom sok-sok apróság van még, amiről nem tudunk, csak érzi az ember h jobb egy 5GT, ezt is egy tesztkör során lehetne megérezni.
Ha a fenti extrák közül egyikre sem érzel égető szükséget, akkor azt mondanám, hogy elviekben elég kell h legyen a 3GT, de megjelenésben jobban ütne egy 5GT, az fix. 535i és 340i-ket is érdemes lehet meglesni, ez azért mégiscsak sor6 , és úgysem mennétek sokat. -
MoP_FX 57
őstag
válasz CharlieDrop #50244 üzenetére
Jól csináltad. Utánanéztél, megcsináltattad, és most valószínűleg gond nélkül élvezheted évekig, vagy akár tovább is az észszerűbb olajcserék és egyéb szervízek révén. Egyedül egy dolog nem fér a fejembe, miért a 20d volt a szíved vágya.
Új hozzászólás Aktív témák
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- DIGI kábel TV
- Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
- Windows 10
- Poco X6 Pro - ötös alá
- További aktív témák...