Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • karib

    addikt

    válasz Adi #50 üzenetére

    Feketelista helyett nem lenne egyszerűbb olyan helyeket gyűjteni, ahol jó tapasztalataink vannak? Mondjuk ez reklámszagú, de rövidebb lenne a lista...

    Department of Redundancy Department

  • Adi

    senior tag

    válasz karib #51 üzenetére

    A probléma ezzel az, hogy én régóta haveroknál veszek mindent, így olcsóbb és ugye a garanciával se fognak szívózni. :)

    Tudtommal mindkét bolt amúgy korrekt, legalábbis a törekvés megvan bennük, persze egy valódi felhasználónak lehet velük más a tapasztalata.

    ldm start-reconf primary

  • Lord Mixxx

    tag

    Mindenki szidja a boltosokat meg szervizeseket stb. Probaljatok vegiggondolni a dolgokat:
    1- en/te bemegyunk a boltba mert van valami problemank
    2- ok/en (boltos stb) ha egymod van ra elad es nem cserelget (az veszteseges ido stb) es hamar probal rajtunk tul lenni, hogy ertekesithessen mivel ebbol el
    3- ITT JON A LENYEG: ha az ember udvarias kedves az eladohoz es nem egybol fenyegetessel kezd sokkal pozitivabb visszajelzest fog kapni mint gondolna. Meg kell egyezni nehezebb esetekben (lasd visszavasarlas stb) mert a penz beszel a kutyaszar meg az...
    4- hiba leiras: korrektnek, pontosnak es ami a legfobb REPRODUKALHATONAK kell lennie ellenkezo esetben nem sok jo fog kijonni.

    Imadtam azokat a vasarlokat akik bejottek es kozoltek:
    -fagy a gep.
    -mitol/hogyan?
    -hat fagy.
    Ember megnezi a szamlat es mit lat? Emberunk gepebe csak vga kartyat vett itt a tobbi 90%-at mashol vette... Ilyenkor mi a rakot lehet csinalni? Kiveszed a kartyat a gepbol (mivel csak azt adtad el neki) es kiprobalod vagy 5 kulonboz felepitesu masik konfigban. Mindegyikben hibatlanul mukodik. Ezek utan nem tudsz mit csinalni patt... o nem akarja a kartyat es mindenfele fogyasztovedelemmel fenyeget te meg ugye minek vegyel vissza jo alkatreszt.
    Ezekben az esetekben erdemes elgondolkodni azon az egyszeru dolgon, hogy miert hiszi magat minden fiatal szervizesnek? A ceg ahol dolgoztam nemi felarert betesztelte a konfigot boviteskor es tenyleg megnyuztuk a vasakat, de 1 ev alatt 3 azaz HAROM ember igenyelte ezt a szolgaltatast.

    Ilyenkor johet a normalisabb emberrel az alternativa: olcsobban visszavasarolni. Ezen valaki vagy felakad vagy nem de ezzel az alkatresszel akkor mar legalabb 2-3 orat foglalkozott a ceg es valakinek ki kell fizetnie ezt. Vatikani valutarol szo sem lehet. (isten fizesse meg). Ha a vasarlo megerti ezt akkor orul mert viszonylag kis veszteseggel megoldodhat az a problema amit a sajat tapasztalatlansaganak koszonhet. (nalunk volt pl. egy lista amiben azt tartottuk nyilvan melyik alkatresz mivel nem hajlando mukodni az istennek sem... na ilyen tuti nincs a usernek es hat ez a lista ugyebar nem publikus tehat egy atlag felhasznalo tuti nem fog tudni rola. Megvesz egy alkatreszt es aztan sziv de o valasztotta ezt a megoldast.) Ha nem erti meg akkor jon az anyazas gazdagon. Ceges oldalrol nyugodtan lehet mert a vevo nem tud igazan mit csinalni... ill. nagyon sok utanjarasba kerul egy fogyasztovedelmis bejelentes.
    Nekunk volt ilyen ugyunk. Elmondom mi lett. Semmi. Pontosan azert mert az ember maga epitette bele a cuccot a gepebe es nem hivatalos szerviz csinalta. Pont ugy lezarva. Nagyon jo hasonlat erre az, hogy autot barmikor barki vehet. De ez nem jelenti azt, hogy az illetonek jogositvanya is van......hat meg szereloi tapasztalata.
    Szerintem minden forum olvaso egyet ert abban, hogy egy amd/intel (utalt kihuzando) mernok jobban meg fog tervezni egy gepet mint mi otthon. Nem veletlenul vannak "seria" gepek a vilagon. Azok ossze lettek tesztelve es jol mukodnek. Ezeknek a modelleknek az osszetetelet mindenki a sajat felelosegere valtoztassa meg.

    Az, hogy egyes cegek az alacsonyan kepzett munkaerot reszesitik elonyben mar a ceg bizonyitvanya. Voltam olyan cegnel szervizes ahol a csucsgore boldogan dicsekedett mindenkinek, hogy neki csak gimnaziumi vegzetsege van es megis milyen gazdag. Na akkor el tudjatok kepzelni az elvarasokat... :D
    (nem is voltam ott sokaig). Kis penzu ceg olcso emberekkel dolgoztat akik meg joforman minden melot elvallalnak csak ne dogoljenek ehen. Mindegy, hogy szenet vagy alaplapot kell lapatolni csak fizessen.

    mint mindig most se 2 sor lett ahogy elnezem ....

  • karib

    addikt

    válasz Lord Mixxx #54 üzenetére

    Hát igen, részben ezért is kerülnek annyiba a brand gépek, mert nem csak összehánynak egy rakás alkatrészt, hanem kicsit össze is tesztelik őket - ezért is szűkebb a konfigurációk választéka. És nem mindig éppen a legolcsóbb Ge2MX-et rakják bele, hanem a "bemért" típust. Meg ilyenek. Ezt persze sokan nem hajlandók megfizetni, viszont akkor nem szabad csodákat elvárni - bár lehet örülni, ha minden hibátlanul megy, és fele zsetonból megúsztuk. Így itthonra jól elvagyok a saját építésű gépemmel, de ha a multinacionális vállalatomnál kéne 2000 hálózatba kötött PC-t lecserélni, valszeg nem én kezdeném összeépítgetni, hanem megvenném kompletten az egész rendszert egy szolgáltatótól, legyen az ő gondja és felelőssége, hogy nekem hibátlanul működjön, ugyanis az én időm másra kell.

    "It all boils down to", azaz a lényeg: kinek mennyit ér az ideje. Itthon sajnos a legtöbb embernek túl sok ideje van :(

    Department of Redundancy Department

  • Mixa

    tag

    KÖSZ KÖSZ KÖSZ. K.va rendesek vagytok, ha egy Pestinek van baja egy üzlettel rögtön mindenki elkezdi nyalogatni a sebeit, de ha valaki kívülálló szól valamit rögtön leszólják. Faják vagytok mindahányan. Amellett pedig én is írtam egy hozzászólást a Fórumok nál, cím: Kiskerekről általában ... . Csak ugye én nem pesti vagyok ezért csak 2en szóltak hozzá. Érdekes módon ott is megemlítettem egy két üzletet de ott már csönd volt. Akkor írjatok oda is valami hozzászólást, de ha lehet előtte olvassátok is el. Az meg, hogy átk.rták a fejetek egy dolog. Mindenkivel ezt csinálják, mert pl. 1 kérdés: a Matávot mióta érdeklik a fogyasztók? Na? Vagy ez durva kérdés volt mert PESTEN van k.rva ADSL?

    A lényeg, hogy nézzétek meg a Fórumokban az általam indított irományt is. (Kiskerekről általában...). Köszi.

    MSI KT3ultra, 1700XP (Palo), 512MB DDR333 Winbond, 30GB AS Quantum, Abit Ti4200 64MB, 50 Asus cdrom, s egyebek...

  • Mixa

    tag

    De úgy gondolom, hogy megkönnyítem a helyzeteteket. Tessék újra Beillesztem a szöveget:

    Érdekes, olvassátok el.

    Tele van a .... a kiskerekkel. Na de ez mindig is így volt, van és lesz. S, hogy miért is utáloma kiskereket meg a nagykercsókosokat és az azokat reklámozókat? Most elmondom. >>> :(

    Pölö: Mistral + Mistral Service, meg úgy általában ...

    Tavasszal kezdtem megvenni az alkatrészeket a gépemhez. Nézem árlistát van minden. Amit szerettem volna Abit KT7A-Raid, stb. Bemegyek mondom nekik, hogy ez meg ez van-e-é és pont akkor nem volt. Na mindegy, egy hét múlva van-e-é , nincs és miért mert pont én és pont akkor akartam venni.Így vettem egy Abit VH6-II-est cerkával. Eltelik mégegy hét na és mi van? Hát ott az a kurva laplap minden mennyiségben, méretben és színben. GRHH Mivel a gép jól ment ekkorra, valamennyire megnyugodtam.
    Aztán a szervízükben kellett kikötnöm. Ott két faszi állt a pultnál, na ők: olyan egy bunkó paraszt... ...társaság volt, hogy azt a jóízlés határain belül nem lehet elmondani. Nademindegy.
    Ezzel nincs vége majdnem kihagytam az árufoglaltatást. Felhívom őket, hogy kéne az az 1db Quantum vinyó.
    S erre jön a válasz, hogy rendelés CSAK NETEN lehetséges. Ok. De mi van ha tisztelt MATÁV és L&R meg modem+gép szarakszik és baszik kapcsolódni. Megmondom. Próbálkozni kell és nekem sikerült 30x-ra csatlakozni a netre. Csúcsidőben. Ok, megrendelem, jön a rákérdezés telefonon, leokézom. (és azóta Quantum AS 30GBos vinyó van a gépemben 1 partícióval).

    Utánna mi történt egy hónap múlva a memóriaárak leestek. Na *****, ******* jó, a plafonon voltam 200/200Mhz-es impulzussal.

    Pölö:Esztergomban Interaktív kisker...

    Megyek, hogy eladjak pár cuccost, hátha tudok valamit fejleszteni. Felkészülök az általános "LEBASZÁS"-ra meg a leszólásra stb. Mondom, hogy mit szeretnék eladni, látom a faszi megértette amit mondtam. Aztán elővesz egy kis fehér füzetkét, ami mi volt? Na mi? Hát a Mistral jól szerkesztett árlistája. Miért jó ez, mi a poén benne? Mert ne akarják már annyira hülyének nézni az embert, hogy az vicces legyen. Mert egy jó pornófilm mindig egy kicsit vicces. De nem a 21. században élünk? .... NEM, hanem egy elbaszott társadalomban. Legalább lett volna benne annyi, hogy letölti az a rohadt árlistát és a monitorján nézi a pult mögött, amit én még véletlenül sem láthatok. De nem, szinte ott mutatja nekem. Utánna elkezd hangosan gondolkodni. Hát ebből lejön az "ÁFA"*1 meg az értékesés és kinyögi szépen, tapintatosan, hogy a jelenlegi ár feléért átveszi. Nem akartam olyan bunkó lenni mint ő, nem akartam OLYAN lenni mint ő, ezért nem mondtam csak gondoltam egy kettőt. ( ' Jóhogy nem ingyen számítja be vagy esetleg ne fizessek én azért, hogy elvigye a cuccost? '). Na oda sem megyek többet.

    Aztán, továbbá mendegélve... (pölö3.)

    Megyek egy másik üzletbe, SzigetHolding Kft. Csak egy dolgot szeretnék megemlíteni. Odamegyek a pulthoz. Kérdezem, hogy van-e-é TV-Tuner, mert kíváncsi voltam mennyiért adják manapság meg csakúgy. A pultnál egy szőke CSAJ kérdezi tőlem, hogy mi is az, mert hirtelen nem ugrik be neki. Kérdezi, hogy VGA-kártya, vagy mi?... Kösz, szevasz. *2

    Na most mindennapos dolog. Bemegyek a suliba, merthogy szeretek mendegélni. Jön az osztálytárs és mondja, hogy vett ezt meg azt ennyiért meg annyiért. (Pl.: GF2 Ultrát 55eFt-ért). Erre kérdem tőle: Igen? És hol? ; Mire ő: HÁT HAVERNÁL NAGYKERBEN ÉS ÁFA NÉLKÜL *3. S mit válaszoltam? HÁT AKKOR HÚZZ A PICSÁBA!!! ):

    Nos mi is az amit utálok? (röviden és nyíltan)

    *1 ÁFA, merthogy azt nekem ki kell fizetni ha törik ha szakad így nem 50% os áron veszem meg, mint más kisker/nagyker. Hanem kifizetem a teljes összeget, ami min 150%-a az eredeti, gyártótól kijött alkatrész árának.
    *2 Nyáron körbekérdeztem embereket, hogy nincs-e nyári GYAKORLAT ilyen üzletben. Nincs, mert akkor mi lenne azzal a szegény hölggyel a pultnál, aki nincs tisztában olyan alapdolgokkal, mint például alkatrészek?
    3* Ha valaki arra veri a nyálát, milyen faszagyerek, hogy van neki egy haverja, aki (vagyő maga): NAGYKERNÉL, ÁFA nélkül veszi a cuccost meg mindenféle kedvezményt kap.

    Nos igen, egy rövid eszmefuttatásom, még egy két dolog hiányzik belőle, de azt már csak legközelebb. :) Talán. Mellesleg, hol lehet bekapcsolni a kisbetűket, mert a következő szöveget kisbetűvel illene írnom. (mint pölö: Az áraink nem tartalmazzák a 25%-os ÁFÁt.) Nademindegy.

    Szeretnék elnézést kérni a fönt konkrétan megnevezett Cégek nevének megemlítéséről és a nyelvtani hibák miatt. Nem az ő nevük(cégek, kiskerek) bemocskolása volt a célom ezzel a fogalmazvánnyal, ez csak egy élménybeszámoló eszmefuttatás. A mistralban pedig nem mindenki bunkó, mert pl.: az eladó és kiszolgáló pultnál elég kedvesek az ott dolgozók.

    Aki gazdag, az bassza meg.
    S aki tesztel? (bocs RIO), az nem érdekel, végsősoron csak a legújabb termékeket ízlelgetik.


    MSI KT3ultra, 1700XP (Palo), 512MB DDR333 Winbond, 30GB AS Quantum, Abit Ti4200 64MB, 50 Asus cdrom, s egyebek...

  • karib

    addikt

    válasz Mixa #56 üzenetére

    Nem teljesen értem, hogy mi a sértődésed oka, hiszen a topicod továbbra is elég aktív, pár napja voltak hozzászólások is, igaz nem konkrétan a témában, de már itt is messzebb kalandoztunk a Bluefishtől.

    Természetesen nem örülünk annak, hogy rossz tapasztalataid vannak a kiskerekkel, és nem nézünk ki azért, mert "vidéki" vagy - itt ennek igazából sok jelentősége nincs.

    Én pusztán annyit szeretnék még feldobni, hogy azért a vásárlónak is el kell gondolkodni, hogy milyen szolgáltatást vár, ha mindenből a legolcsóbbat akarja... Az más kérdés, ha drágán (értsd: színvonalas szolgáltatást ígérve, nem pusztán magas árakon dolgozva) vágnak át...

    Department of Redundancy Department

  • guest

    veterán

    Sziasztok!

    Végigolvastam az a témát és közben jókat derülgettem. Leírok egy történetet:
    A BlueFish még júniusban indult. Az alapkoncepció mint minden álom, babaszépségűre volt belőve. Azaz minden szép lesz, minden jó lesz, mindenki örülni fog, beleértve a vásárlókat is. A boltot négy ember hozta létre. Ebből egy adta a pénzt, egy a design-t, egy a szakértelmet és egy meg csak úgy volt (elnézést) bele a világba (amit kértünk tőle, korrekten megcsinálta - nem akarom megbántani). Egyébként a helység a BlueFish előtt már minden volt, közért, kínai étterem, stb. Az elég leromlott állagból egész jót sikerült kihozni, bár ehhez anyagiak is kellettek rendesen. Nyitáskor időzítve le lett adva a hírdetés a Budapesti Piacban, minden szuper volt. ...és ekkor kezdődtek a problémák. A négy ember közül egyikük (most már talán bevallhatom, hogy ez a bizonyos "egyikük" én voltam) akkor értesült arról, hogy a hírdetésben a többi számtech.-bolthoz hasonlóan valótlan árak szerepelnek, amikor az első vásárlók az orra alá dugták az újságot, a telefonosok pedig - finoman fogalmazva - melegebb tájékra küldték a bolttal együtt. Mivel számtech.-kereskedelmi tapasztalataim egyedül nekem voltak, a másik három embernek szeme sem rebbent mondván, ha 10-ből 1 elküld az anyucimhoz, 9 még mindig itt fog vásárolni, mert idejön. Persze hogy idejön, ha egyszer beszerzési árak lettek meghírdetve... Két hét után leesett a forgalom, egyre többen sétáltak ki 10 másodperc után az üzletből és érdekes módon ez már kipattantott valamit embereink fejéből, mert fontolóra vették a kereskedelemben egyébként elég egyértelmű alapszabályt, hogy ha átvered az vásárlókat, nemsokára nem lesz kit átverned... Megjelentek a valós árak, két hétig lement a forgalom a kétharmadára, de az emberek legalább nem keserű szájízzel mentek ki a boltból. Lassacskán elterjedt, hogy itt ténylegesen a meghírdetett árakon lehet megkapni a cuccokat és azt hiszem ez a későbbiekben is nyomott a latban. Aztán jöttek a számtech.-kereskedelemben sajnos általános problémák, azaz a garanciális alkatrészek problémái. Ezeket körülöttem mindenki úgy élte meg, mint isten csapását, pedig ez "sajnos" ennek az üzletágnak a velejárója. Nem akarok senkivel vitába szállni, de ha valahol veszel egy alkatrészt és az garanciális, akkor gondolj arra, hogy azt valaki legyártotta, méréstesztelte, szállította és csak ezek után került a kereskedő polcára. Ha rossz, az ugyanúgy kellemetlen a kereskedőnek is, mert Veled neki kell szembenéznie, nem pedig annak, aki a gyártósor után nem is küldte teszt-szalagra. Néhányan erre azt mondanák, "miért nem teszteli le a kereskedő?". Erre sajnos csak azt tudom válaszolni, hogy erre egy nagyforgalmú üzletben, ahol napi 2-8 millió forintos forgalmakat bonyolítanak le, egyszerűen nincs idő és nem azért, mert nincs elég munkaerő, hanem a raktárkészlet pörgése miatt a behozzott alkatrészeket gyorsabban adják el annál, minthogy mindet külön-külön letesztelnék. Tehát az esetek 90%-ában nem a kereskedőt kell szídni, hanem a gyártót. Ugyanakkor miután Te a kereskedővel állsz kapcsolatban, nektek kell megoldást találni a problémára és ez az a pont ahol eldől, hogy jogosan szídhatod-e a kereskedőt vagy sem, azaz hogyan áll hozzá a dologhoz.
    Huh... kicsit elkanyarodtunk a témától :) Most viszont dolgom van, ha valakit még érdekel a folytatás, az írjon be.

    Üdv.: Dende

    prohardver vendég

  • Lord Mixxx

    tag

    válasz Mixa #57 üzenetére

    Ha igy alltal eleve hozza a dologhoz akkor esetleg nem meglepo, hogy igy is fogadtak.

    Olvastam mar az iromanyodat de gondoltam van mar egy ilyen a forumon minek 2 helyre irkalni. (Azert azok akik nem olvastak az eredetit most itt bepotolhatjak).

    Szallitas: a nagykeren mulik, hogy mikor kapja meg a kisker. Sose lehet pontosat mondani. Mondok egy nem szamtech ceget es hasonlo storyt:
    IKEA eleg nagy ceg de nem lehet rendelest leadni semmire meg akkor sem ha kifizetned a 100%-os arat, tovabba meg sem tudja mondani mikor mi fog jonni. Gyanitom azert a szoban forgo cegnek nagyobb haszna van mint MO osszes szamtech cegenek egyuttveve es megsem tudja pedig os is szallitja a cuccokat. Ezek utan lathato, hogy a nagyker sem kap garanciat arra, hogy mit fog megkapni 1-1 szallitmannyal hat meg egy kisker. (Foleg ha nem fovarosi hanem meg le is kell szallitani valahova)

    Viszont neked sikerult elore lefoglalni arut es meg ahogy olvasom azt is kaptad... ez azert jo eleg jo erdemeny nem?

    Arak: hmmm ha tudni lehetne elore az arakat akkor egesz erdekesen alakulna az eletunk nem? A tej arat sem tudom a jovo hetre nem, hogy a ramet...

    Visszavasarlas: :) azert az mar oromre szolgal okot, hogy egyaltalan valaki hajlando ilyesmivel is foglalkozni. NEM KOTELEZO ugye egyik cegnek sem visszavasarolnia cuccokat.... folytassam?

    Pultos lany es tv tunner: mar volt rola ertekezes... olcso munkaero egyetlen elonye a magabiztos semmit nem tudas....

    1*- afat mindenki fizet kiveve aki nem. Egy nagy ceg hamarabb eldugja az afat mint te vagy en....

    2*- azt elarulnad, hogy a kovetkezo evi suli kezdetekor ki a turo fog a pult moge allni? mivel te csak gyakorlatra mesz ... raadasul a szamtechben hihetetlen modon a holtido majus-szeptember... szoval akkor nincs is igazan nagy forgalom vagy nyuzsges.

    3*-ezzel egyetertek, max kiegeszitenem azzal, hogy aki mar ezt teszi tegye ugy, hogy neked is tudjon segiteni.... akkor meg okes is a dolog nem?

    "Aki gazdag, az bassza meg." es dogoljon meg szomszed tehene es stb stb... ez eleg ertelmetlen beszolas....... (foleg, hogy egyes ertesulesk szerint raadasul o is fogja meg...szni es nem te vagy en :( )

    Ne legyel elkeseredve ennyire vannak az eletben jo dolgok is. Peldaul amikor "vettem egy Abit VH6-II-est cerkával" tuti boldog voltal kulonben nem vetted volna meg. (De ha nem akkor meg minek vetted??) A tesztereknek meg orulni kell kulonben meg tobbet vesztenenk vasarlaskor... Ok legalabb a valot mondjak el nem a dobozon olvashatoakat (remelhetoleg :D)

  • guest

    veterán

    nimitz azért azt hiszem te meg a ló túloldalán vagy. Mennyiért vennél meg egy használt valamit, ami most mondjuk ezer forintba kerül újonnan? Ebből számold ki, hogy a kereskedő mennyit tud fizetni érte. És vedd azt is figyelembe, hogy a valamit nem tudja most rögtön eladni (addig tovább csökken az ára), sőt még az is lehet, hogy egyáltalán nem tudja eladni. És az is kiderülhet, hogy rossz.

    prohardver vendég

  • netchan

    tag

    válasz guest #59 üzenetére

    A "szolaljon meg a masik fel is" eddig bejott ezeken a forumokon, ugyhogy hajra.

    n

  • Lord Mixxx

    tag

    válasz guest #59 üzenetére

    Latom tobben hozzaszoltak amig en ugy gepeltem mint a villam (neha lecsap). Dende/guest egy teljesen atlagos egyed teljesen atlagos dolgokkal szivva... (amugy erdekel a story folytatasa). Garancialis ugyintezes iszonyat gaz. Foleg kiskereknek. Mire a nagyker lep... meg arrol nem is beszleve ha o ad addig csere alkatreszt (volt mar ilyenre pelda) akkor azt meg o hova rakja kesobbiekben? (hasznaltan adja el az amugy uj termeket csak mert valakinek kolcson adta?) Arrol nem is beszleve, hogy az eladott cuccok kb 3-5% vissza szokott jonni valamilyen gonddal. Na most ahhoz, hogy ezt le lehesen fedni igen nagy toket ra kell szakitani es felrerakni, hogy legyen tartalek arukeszlet ilyen esetekre. DE AKKOR MEG ALL A PENZ!!! Mutass nekem egy uzlet embert aki a mai pici hasznokbol kitermelt nyeresegbol vagy 10-20 millat arra koltene, hogy legyen mit adni Pistikenek mig szervizbe van a monitorja.... Nem megbantani akarok senkit de ha valaki ugy erzi jobban/ugyesebben meg tudja oldani az surgosen kezdjen bele egy vallalkozasba mert szukseg van ra, hogy azok az emberek akik csak csalodtak vegre valami jot is tapasztaljanak!

  • Mixa

    tag

    Köszönöm a kozzászólásokat. Elnézést, hogy kicsit kiakadtam, de általában van mikor összejönnek a dolgok.

    Elég érdekes dolgok sülnek ki ezekből a hozzászólásokból.

    Egy két válasz:
    - nem voltam, s valszínű, hogy nem is leszek (sűrűn) gyakorlaton, mert nincs.
    - igen aki gazdag dögöljön meg.
    - igen amikor vettem a cuccost ez volt a legjobb ár/teljesítményű az én pénztárcámhoz. De most itt megemlítenék valamit. 3 évig vártam erre a gépre, s hülyén hangzik de az összes pénzem erre költöttem(locsoló pénz, szülinapi stb.). Szóval, hogy miért vettem meg, egyszerű: ki voltam éhezve. Ez olyan mint mikor egy férfi már jó ideje nem volt nővel és olyankor már alig bírja tűrtőztetni magát, olyankor a nem épp túl szép csaj is jó neki. Na mindegy.
    - de abba is gondoljon bele mindenki, hogy amúgy a maga passív módján egy értelmes, logikus rendszerben próbál meg gondolkozni és osztja a tanácsokat másoknak, addig amíg saját maga be van biztosítva, amíg neki minden "jó". De mi van ha épp saját magának vannak gondjai és felidegesíti magát. Olyankor többet hibázik. (ez életre is igaz)

    Amúgy tényleg van benne igazság, hogy szép szóval kell próbálkozni, de azért nem mindenki angyal főleg a mai világban( ergo 21.szd). És igaz, hogy egy eladót addig érdekel az ügyfele amíg nincs nála a pénze. Ez tény. Meg az is, hogy bizonyos gondog vannak a nagykeres beszerzéssel, de várjatok nincs olyan, hogy árufoglalás? ö

    Na mindenestre ksöz a hozzászólásokat.

    Bye Bye

    MSI KT3ultra, 1700XP (Palo), 512MB DDR333 Winbond, 30GB AS Quantum, Abit Ti4200 64MB, 50 Asus cdrom, s egyebek...

  • M@N

    csendes tag

    válasz guest #59 üzenetére

    Kedves Dende!!!
    Vásároltam nálatok 120000 Ft-ért terméket.
    -250W-os házat kértem 235w-ost kaptam
    -A mobilrack saját csavarral teljesen beépült a házba (elforog a menetben)
    -A4tech egeret számláztatok Maxxtro helyett (az egér teljesen szar használhatatlan-nincs számla nincs garancia-kb 2000Ft különbség)
    -Az Fdd kb 5.-re olvassa a lemezt
    -Nálatok vásárolt Hdd 4 hét alatt meghalt már 1 hónapja várok rá
    -A monitor képe teljesen ferde
    Gondolom a 2-8 milliós forgalom miatt basztok a vásárlóra. Meg a hülye vidéki gyerek ugyse járkál baszogatni titeket pestre.
    Mindenképp megéri vásárolni nálatok!Ráadásul először az egész komplett gépet nálatok rendeltem meg, még válaszra sem méltattatok.(2x E-mailben 1x faxon).

  • netchan

    tag

    válasz Mixa #64 üzenetére

    "- igen aki gazdag dögöljön meg."
    Amíg ilyenek vannak a beszólásaidban, ne várd, hogy bárki is komolyan vegye a siralmaid...
    n

  • Mixa

    tag

    válasz netchan #66 üzenetére

    netchan te aztán könnyen röhögsz a markodban. Hiszen te cégnél dolgozol ahogy olvastam. Próbáld meg egy szer külső szemlélőként nézni a dolgokat. Akkor fogod megérteni, ameddig mindent megkapsz addig nem.

    MSI KT3ultra, 1700XP (Palo), 512MB DDR333 Winbond, 30GB AS Quantum, Abit Ti4200 64MB, 50 Asus cdrom, s egyebek...

  • Lord Mixxx

    tag

    válasz M@N #65 üzenetére

    Nem akarok mast vedeni (vedje Obi van Kenobi) DE:

    Mint mar emlitette kilepett... tehat ot hiaba ostromlod a panaszaiddal.

    (Amugy hangvetel detto... aki igy all hozza a dolgokhoz elutasitast fog csak tapasztalni.)

    Nimitz17: No hiany nem egyenlo a gep hiannyal :D Hala az egnek.. most mar lassan 2 eve csak egy kis notebookal potyogok a regi P3-as nagy gepem helyett. Nagyon szeretnek nagy gepet es meg a toke is meg van de sajnos hianyzik az iroasztal hozza... a foldre meg nem akarok ulni (mar igy is tele a *%*^%*^-om a foldon ucsorgessel) az Ikea meg jo szokas szerint nem tud ertelmes valaszt adni arra, hogy mikor jon az iroasztal... 1 szo mint 100 turelem turelem es turelem.

    Ha minden gazdag megdogolne akkor megallna az uzleti elet es nem hogy abit alaplapot de egyaltalan alaplapot sem kapnal :D az meg mar neked sem olyan jo.

  • andorpapa

    őstag

    Huhh, kicsit eldurvult itt a játék. :(

    De igaz, hogy azok, akik mindig kézbe kapják a Gef3 Ti500-at Athlon XP 2000+ meg hasonló finomságokkal, azok biztosan nem értik meg, hogy milyen jól eső érzés beszerelni az 500-as Cerka helyére az 1100-asat, vagy felbővíteni a 64 MByte RAM-ot 256-ra.

    Ettől függetlenül a gazdagok ne dögöljenek meg, csak azt kérem, hogy ne legyenek olyan nagy pofával. Bizony sok embernek egy 10 rugós alkatrész is húzósabb dolog, és nem is ez a legfontosabb, hanem a bizonytalanság, és az az általános emberi érzés, amit útálunk: átbasztak.

    Elnézést a profán megfogalmazásért, de engem is zavar, ha átverik a fejemet. Haverom most vett új gépet (itt Pécsen), és az 1.6 GHz-es Athlon XP helyett 1600+ procit kapott, tehát nem az 1900+ típust. Persze simán az 1900+ árát kérték tőle. Gef2 GTS helyett MX-et kapott, szintén GTS áron, és a CD író sem a kiválasztott jó minőségű Plextor lett.

    Oké, a csávónak van mit a tejbe aprítani, de az ő agyát is felnyomta, hogy ilyen dolgokkal verik át. Mert azért a GTS és az MX között van némi különbség, akár csak az 1600+ és 1900+ Athlon XP között.

    A garanciális problémákat pedig mindenhol leszarják, hiszen nagy költséget jelent a cégnek.

    Viszont azt is javaslom, hogy azért vegyük figyelembe a boltosok szemszögét is, elvégre tényleg sok problémát okoznak a különféle alkatrész javítások/cserék. Viszont NEM védem őket, mert eddigi tapasztalataim szerint legtöbbjük szarik a vevő fejére! Az alkatrészeket gyakran úgy adják vissza, hogy át sem nézik, a garanciát nem hosszabbítják meg, egy ártatlan szervíz pedig másfél hónapba kerül.

    Amit pedig érdekesnek találok: ez a téma. Már régóta megy, és bizony nagy konklúziókat lehet megfigyelni: a legtöbb ember nincs megelégedve a nagyker/kisker/mezei boltok szolgáltatásaival, ügyintézésével. Mert ha csak a téma indítója balhézott volna, akkor oké, peches fazon és kész. De hogy minden második hozzászólónak van valami rossz emléke, az bizony figyelmeztető jel. Tehát nincs rendben minden...

    COOLNESS! - somebody ssssstop me!

  • Adi

    senior tag

    Gyerekek, ne menjünk el azért a durva anyázás felé! Ha én meg bírtam állni magam a bluefish-es hölgynél a pult túloldalán... :D

    Dende, a folytatás érdekelne engem is. Bár van egy olyan mondás, hogy "ez magyarázat, de nem mentség". :)

    ldm start-reconf primary

  • Lord Mixxx

    tag

    válasz andorpapa #69 üzenetére

    "a garanciát nem hosszabbítják meg" hogyan? Ezzel 2 gond van:

    1- a kiskernek nem ad a nagyker hosszabb garanciat csak mert javitva lett az a bizonyos alkatresz tehat mire fel adjon o.

    2- ha egy alkatresszel mar gond van akkor kezdodik a kernel panic. Valamiert mindig a 11.9-honapban jon ki a gond amikor a kiskernek mar reg nincs garija a cuccra tehat gazos elintezni. Valami fantasztikus modon az emberek egy resze ugy van a dologgal, hogy majd visszaviszem mielott lejar a gar addig meg nyomunk 1-2 quake partyt...

    Ezekkel a dolgokkal akarmit tehetunk, megerthejuk, utalhatjuk stb de semmit nem valtoznak.

    Lenne egy kerdesem: ha egy kisker bevezetne, hogy annyi gart ad valamire amennyit o is kapott es latnad, hogy csak 11 honap van pl. egy vga kartyara es ugyan annyiba kerulne mint a szomszed utcaban 12 honappal (de garos szivaccsal) megvenned? Tuti, hogy nem mert azt mondanad miert fizessek ua.nyit egy 11 honapos garra...

    A teszteloknek is megvan am az orom hidd el... csinaltam egy darabig :D Nincs jobb erzes amikor te dual p3-at raksz ossze kozben meg meg az atlag ember egy c366-ost is nehezen vesz meg... emlexem korbealltuk a szervizben, hogy hany perc alatt megy fel ra a w2k... hat jo volt nagyon. Szoval nekik is annyiszor van karacsony ahanyszor jon az uj teszt cucc. (imadom azt az erzest)

  • guest

    veterán

    válasz M@N #65 üzenetére

    Szia.

    Méltán írhattad azt, amit, mert nem fejeztem be a történetet :). Bár az első két hónapban üzletvezetője voltam a boltnak, a második hónap végén eljöttem. Hogy miért... nem szívessen mondok a háta mögött bárkire bármit, úgyhogy nem is feszegetem, legyen elég annyi, hogy nem voltam megelégedve a dolgok alakulásával és ez bizonyos belső problémák miatt adódott. Tehát én már nem foglalkoztam a Te gépeddel, rám ne vess követ. Sajnálom ami veled történt, de erről én nem tehetek, remélem ezt megérted. Ismerem a három "tulajdonost" és sok mindent tudok a cégről, de ez már nem az a hely, amit részben én is létrehoztam.

    Üdv.: Dende

    prohardver vendég

  • guest

    veterán

    Szia Lord Mixxx!

    Ha az eladott cuccok 3-5% jön vissza, akkor ez azt jelenti, hogy az azonnali csere-szolgáltatás fenntartása legfeljebb 10%-ot fog lefoglalni az aktuális árukészletedből, számítva arra, hogy lehet olyan nap, amikor nem csak annyian jönnek vissza a garos dolgokkal, mint amennyien kivitték ezeket. No, kis boltot nem definiálnék, mert ott az árukészlet csekélysége és a bolt jövedelme miatt nem tartható, mert különben a bolt raktára elég gyorsan lefogyna... Egy közepes számtech.-üzlet raktárkészlete 6-10 millió forint között mozog, egy nagyobbnak 10-22 milka, de egy Mistral-ban sincs több 40-nél egyszerre. Számolgassunk... a 10-20 milka elég messze van a 2-4 -től és ez nem álló készlet, lévén egy jobb napon el is adhatod, a panaszos vásárlónak pedig vagy adhatsz ideiglenes cserére egy másik típust, vagy megkérheted, hogy ha neki is megfelel, holnap fáradjon vissza és rögtön kapja a cserét. Egyébként amikor a Bluefish indult, egy másik boltból jöttem át, ahol szintén üzletvezető voltam és a 6-8 milliós árukészlet mellett az esetek 80%-ában tudtunk arra szorítani is, hogy cserét adjunk. Ez egy bizonyos szinten NEM pénz kérdése, hanem elhatározásé és bizalomé. E szint felett a budapesti "sztár-boltok" mindegyike megtalálható, az viszont más kérdés, hogy ki mit tesz. Megtenni meglehet.

    prohardver vendég

  • Adi

    senior tag

    válasz Lord Mixxx #71 üzenetére

    Ezzel megint ott vagyunk, hogy végfelhasználóként a kutyát se érdekli, hogy a kisker és a nagyker egymás között mit csinál. A vevő a kiskerrel áll kapcsolatban és ott is fogja intézni a dolgait. Tudtommal törvényi előírás is van arra, hogy mennyi garanciaidőt kell minimum adni, csak ezt nem tudom, hogy mennyi. Ennél már csak az a jobb, hogy az elvileg mindenhez kötelezően adandó magyar nyelvű kézikönyv a komputeralkatrész-kereskedelemben ritka, mint a fehér holló. :D

    ldm start-reconf primary

  • weihe

    tag

    válasz andorpapa #69 üzenetére

    Azért, akárhogy is, akármilyen városban is, akármilyen gazdag vásárlóval szemben is bunkóság, és csak remélni tudom, hogy a haverod nem hagyta annyiban a dolgot.

    Más.: én elhiszem a boltok (kiskerek) helyzetét is, sőt, voltam én is már olyan helyzetben, hogy egy meghibásodott Gf2Mx miatt, a 4.-5. telefon alkalmával úgy beszéltem a bolt tulajával (na, azért nem anyáztam), hogy később igen megbántam, de akkor ő is úgy válaszolt, amit meg is lehet érteni (pont, ahogy írtátok), persze az idők során sokat finomodott a kapcsolatunk :), sőt, később csere-kártyát is kaptam tőlük. A lényeg a lényeg: ahogy elvileg fogyasztókat is védik a törvények (garimeghosszabítás csere miatt, stb), úgy nem ártana, ha a kiskereknek is lennének ilyen jogaik (vagy csak nem tatják be ezeket a nagykerek ?)
    Mielőtt valaki félreértene: nem dolgozok számtech kiskerben, csak, igaz ami igaz, ebben a versenyben nehéz jót, jó áron, megfelelő garanciális háttérrel árulni..

  • guest

    veterán

    válasz Adi #74 üzenetére

    A minimális garanciaidő 1 év. Kevesen tudják, de a gyártók valójában csak 3 hónap garanciát adnak a termékeikre (proci, alaplap, stb.), az importőrnek viszont az országban hatályos törvények szerint be kell vállalni a minimális egy évet és ezt veszik át a kiskerek.

    A "kötelezően adandó" magyar nyelvű kézikönyv adása a számítástechnikai alkatrészekre NEM vonatkozik. Ezzel sokan szeretnek dobálózni épp úgy, mint a 2000. január 1-től megszüntetett 3 napon belüli vásárlástól való elállás lehetőségével is. Háromnapos törvény természetesen most is lkétezik, de ez arra vonatkozik, hogy ha Te hibás, garanciális problémával megáldott alkatrészt kapsz a boltban, akkor visszaviheted és eldöntheted, hogy kérsz-e egy másikat, levásárolod vagy visszakéred a pénzt.
    A leírással kapcsolatban elmagyarázom a problémát: ha Te veszel egy Hifit vagy TV-t, akkor azokat összeszerelve veszed meg, nem alkatrészenként és így is használod. A számítástechnikai alkatrészek a számítógép modulszerű felépítéséből adódóan önmagukban nem használhatóak, be kell őket építeni és ez a helyzet akkor is, ha elromlik valami és azt szeretnéd kicserélni/kicseréltetni. Ha a TV-dben kimegy egy panel és kijön a szerelő megjavítani, elkéred a beépített panel leírását? Nem, hiszen Te a végeredményben vagy érdekelt, azaz hogy TV-zhess. Nos, bár a példát elég abszurd a számítástechnikára kivetíteni, ettől függetlenül a törvény mégis hasonlóképpen értelmezti a két esetet, azaz ha Te szeretnél a gépedbe egy jobb videókártyát, akkor menj el egy szervízbe és építesd be. Természetesen nem fogod megtenni, mert hülye leszel kifizetni érte 1-3 ezer forintot és azt mondod: ezt én is meg tudom csinálni, beteszem én. Ugyanezt megteheted a TV-nél is, de ott sem fognak neked külön magyar leírást mellékelni a Hitachi TV vezérlőpaneljéről, hacsak nem itthon gyártják és hazai piacra és azt is csak a szerelőnek szánják.
    Összefoglalva, igazad van, illene leírást adniuk, de ez két dolog miatt hiúsul meg. Egyrészt a törvény NEM kötelezi őket erre, másrészt ha a számítástechnikai kereskedelem - a leggyorsabb üzletág lévén - ezt felvállalná, egyszerűen lelassulna az egész folyamat. Nem nagy mértékben, de azért összehasonlításképpen egy autóhoz azért IS tudnak korrekt leírást, kézikönyvet, stb.-t adni, mert több benne a pénz, nagyobb a haszonkülcs és egy Opel Astra-ból nem adnak el a varosban naponta 2-5 ezer darabot.

    Ezeken senki nem tud változtatni, még akkor sem, ha én is azt érezném normálisnak, ha lenne leírás. Másrészről viszont ha az alkatrészekhez nem is, de a komplett gépekhez lehetne leírást adni, de erre is csak a márkásabb cégek figyelnek fel és azok is csak a céges megrendelések miatt (IBM, DELL, ICL, stb.)

    Üdv: Dende

    prohardver vendég

  • netchan

    tag

    válasz guest #76 üzenetére

    "de a gyártók valójában csak 3 hónap garanciát adnak a termékeikre (proci, alaplap, stb.),"

    Komolyan mondod, hogy egy IBM, ASUS, ATI, Hitachi, iiyama 3 honapot ad a termekeire, vagy ez csak a nemhivatalos csatornan aramlo cuccokra igaz?

    n

  • netchan

    tag

    válasz Mixa #67 üzenetére

    "netchan te aztán könnyen röhögsz a markodban. Hiszen te cégnél dolgozol ahogy olvastam. Próbáld meg egy szer külső szemlélőként nézni a dolgokat."

    Ezt k-ra nem ertem, hogy honnan szedted. Igen "cegnel dolgozok", mint majdnem mindenki de semmi kozom egyik kis/nagykerhez sem ergo csak kulso szemlelokent nezhetem a dolgokat.

    "Akkor fogod megérteni, ameddig mindent megkapsz addig nem."
    Csak azt kapom meg, aminek osszekaparom az arat.

  • netchan

    tag

    válasz Lord Mixxx #68 üzenetére

    OFF

    Lord Mixxx: szinten iroasztal problemaval szivok :)
    IKEA, Kika nagy 0.
    Talaltam viszont nagyon jot: kaiser+kraft (www.kaiserkraft.hu)
    Kell kerni katalogust, tuti cuccaik vannak, es hazhoz viszik a cumot.
    (Mondjuk jo draga is, de a minosege is ott van. Nalunk az egesz irodahaz "ebbol van felepitve")


    Udv
    n

  • guest

    veterán

    válasz netchan #77 üzenetére

    No, akkor helyesbítek :) A winchesterek, monitorok, illetve a hivatalos disztribútor által behozott termékek ez alól kivételnek tekinthetőek (pl. Philips, ASUS). Van még néhány kivétel (márkás netcuccok, stb.), de ezeknek a gariját a nagykernek azért nehéz intézni, mert az importőrön keresztül kell visszajuttatni a gyártó külföldi képviseletéhez, gyárához (bár mint sok minden, ez is a nagyker/importőr baja/dolga).
    Ellenben pl. egy procinál a 3 hónap a nagy helyzet.

    Üdv: Gabesz

    prohardver vendég

  • karib

    addikt

    válasz guest #80 üzenetére

    Így van, előfordulnak olyan cuccok, amire kevesebb gart ad a gyártó. Én konkrétan az Intel OEM procikról tudok, de biztosan van más is. Ellenben a dobozos Intel cuccokra 3 évet kéne adni, de ezt sem látni nagyon. Leginkább az OEM termékekre lehet ez igaz, mert azokat elvileg nem mezei kereskedelmi értékesítésre, hanem szakszerű összeszerelést végző PC építők részére kínálják, azaz egyrészt ki kell buknia hamar a selejtes cuccnak, vagy ha nem teszteli a gépeket a gépgyártó, akkor vállalja ő a felelősséget.

    Department of Redundancy Department

  • guest

    veterán

    válasz karib #81 üzenetére

    Akkor megbeszéltük, hogy igazunk van :))

    prohardver vendég

  • guest

    veterán

    King a topic!
    Íme egy viszonylag szalonképes vitafórum arról, hogy milyen nehéz az élet.:)
    Szal, talán két lényeges szempontból lehetne megközelíteni. Egyik az elmélet, azaz a TK., és a fogyasztóvédelem, ami e területen kissé lassú. Illetve a gyakorlat, pontosabban a viszonyulás az "ellenfélhez". Ugye a tv-ek azért vannak, hogy a gyakorlati dolgokból eredő problémákat szabályozza. Viszont ha a drágalátos kereskedő csak a lóvét látja a zsebünkben (és már lelki szemeivel a sajátjában), akkor le fogja tojni a mi szempontunkat. Lásd mobilszolgáltatók (előbb volt pgsm, ugyhogy most WESTEL rulz!), nekik ott a zsebükben a kiló millió lóvé (hol van szükség 2,5 millió előfizre, számra, mégha leszámítjuk a csak készülékért vásárlókat, mind1, ez offtopic), szóval ők nem szivóznak a garival, és semmi egyéb szolgáltatói kötelességgel...

    Szóval fel a fejjel, és mosolyt, főleg az eladók, pultosok részéről. Nagyon sokat számít. A jó kapcsolat, kedvesség, pozitív hozzáállás nagyon sokszor elkerüli a tv. szabályozta problémákat.
    A nagy pofátlanságokat(G2 helyett MX) keményen kéne torolni!! Dehát ez a hátránya a -párezer ft-nak.
    Ilyen esetben, ha szemetek, pofátlanok, nem veszik figyelembe a jogaikat, lehet a törvényt az orruk alá nyomni, hátha lágyulnak kicsit, és nem vásárolni ott többet, ha meg erre se reagálnak, akkor a fórumokon anyázni!!! (de nagyon, de csak tényleg indokolt esetben!!!)
    Én ha vásárolok, (má bocs) szart se érdekel, hogy milyen készletei vannak, mennyiért, még mindig jóval magasabb lóvé-osztályban mozog, mint én!! Ha az eladónak levonják a béréből, ha nem tudja átbaszni a drága vevőt (ekkora baromságot ki írna alá...), csöppet nem érdekel.
    (az eddigieket, ez után jövőket ne vegyétek anyázásnak légyszi)
    Szal én a kispórolt lóvémmal, amennyit legközelebb kb. fél év múlva látok (optimista vagyok), azért megküzdök, ha szivatni akarnak.

    A kereskedő erről a saját anyagi dolgaival vélekedik a korábban szólókhoz hasonlóan, ezért ott a törvény.

    Ha garis, akkor csere, javítás, stb.
    Azért a legtöbb eladót szép szóval rá lehet bírni a normális hangra......
    Az 1 év gari, az 1 év gari, bármit csinál a kisker, az ő dolga...

    A felszólaló vásárlók itt a törvényadta jogukban való megsértés miatt szóltak, erre a kereskedő részről szólók az anyagi, kereskedelmi, stb. oldallal válaszoltak. Vagy rosszul látok?? Ha igen, vki nyomasson szemüveget nekem (világosítson fel)..

    A topic neve nem korrekt, mert nem teljesen a bluefishről szól, és nagyon negatív anti-reklám pár hónapig főoldalon tartani. De ha megérdemlik, akkor hagyjátok, de ha csak a bf eladójának három rossz napjáról szól, akkor nem OK.
    Szal jobb lenne a "Hol ne vásároljunk" cím...

    Mindent bele!

    prohardver vendég

  • guest

    veterán

    még vmi

    Az előttem szólók valószínűleg azért is anyázzák a pénzeseket, mert ők állnak a pult másik felén (az iroda mélyén), és panaszkodnak, hogy milyen szegények, mert garis dolgokkal kell foglalkozniuk...
    Dehát ők választották..... és szerintem annyira nem is bánják, mert nem mehet rosszul nekik...

    Szóval azért ne anyázzuk a pénzeseket, még mi is lehetünk azok :)

    prohardver vendég

  • karib

    addikt

    válasz guest #84 üzenetére

    No, én is ezt akartam mondani még valamikor korábban, aztán közbejött egy s más: ne fikázzuk a gazdagokat, mert egyszer még mi is lehetünk azok...

    Department of Redundancy Department

  • guest

    veterán

    válasz guest #84 üzenetére

    Szia XYZ :)

    Két dolog nem tiszta nekem:

    1. "A kereskedő erről a saját anyagi dolgaival vélekedik a korábban szólókhoz hasonlóan, ezért ott a törvény."

    Ez mi akart lenni? Mi ennek az értelme?


    2. "A felszólaló vásárlók itt a törvényadta jogukban való megsértés miatt szóltak, erre a kereskedő részről szólók az anyagi, kereskedelmi, stb. oldallal válaszoltak. Vagy rosszul látok?? Ha igen, vki nyomasson szemüveget nekem (világosítson fel).."

    "Nyomatom" :) Először is ha jól nézem, ebben a topicban én lennék az egyik kereskedő. Igazából nem értem, hogy miért írod ezt (törvényre anyagi oldallal válaszoltak), mert én úgy érzem megpróbáltam mind a törvényi, mind az anyagi oldalát felvázolni a dolgoknak. Most vagy Te nem olvastad figyelmesen végig a fórumot, vagy én vagyok álmos és csak odaálmodom a néhány órával előbb beírt mondataimat a képernyőre :).

    Nézd, mielőtt belecsöppentem volna ebbe a világba, én is fogtam a kis megtakarított pénzecskémet és amint összegyűlt, lerohantam a "rédi"-be és jól elköltöttem. Én is tudom milyen az, amikor egy számtech. boltban megpróbálják átverni az embert és az orrod előtt akarnak hülyét csinálni belőled. Nem azért mert én ezt csinálom, hanem mert velem is megesett és nagyon az ilyesmi mindenkinek nagyon feltolja a pumpáját. Szeretném ha mindenki megértené, hogy ha valaki a pult mögött áll, attól még lehet rendes ember. Igen, igen, ha vásárló-szemmel nézek körül, én is egy ellenséges világot látok, ahol a pénzemért először kuncsorognak, mint a nyálas kurvák, utána pedig ha problémám van úgy néznek rám, mintha kardot nyeltek volna és én lennék a világ legértetlenebb embere. DE! De ha megérthetitek a pult mögött zajló dolgokat, az már baj? Ha nem érdekel ne vegyél róla tudomást, ne olvasd el amit leírok, de ez is megy valahogy és ezeket a folyamatokat nem az az eladó irányítja, akivel Te beszélni fogsz a pultnál. Ha bunkó veled, akkor egyszerűen nem kell másra gondolnod, minthogy ez az eladó szimplán hülye és kész, vagy nem bírja a strapát és besokalt (és igaza van annak, aki ilyenkor felteszi a kérdést, hogy az ilyen miért dolgozik emberekkel, ha nem bírja). Menj oda a társához, beszélj vele, hátha több sikerrel jársz. Ha mind hülye, akkor rendezd le amennyire csak lehetséges és a későbbiekben egyszerűen felejtsd el a boltot, hiszen ez legközelebb is megtörténhet. Túl kell lépni az ilyen helyeken, mert igenis vannak olyan boltok, ahol a tulajdonos ugyanúgy profitorientált mint bármely kereskedelmi cégnél, de olyan emberekkel dolgoztat akiktől ha megkérdezel valamit, nem csak egy vakkantást kapsz válaszul. Én az ilyen bunkó eladóknak felvétel után egy héttel szóltam, hogy ha csak ennyit tud, mehet, ha újabb egy hét múlva sem változott, én tettem ki a szűrét, rontsa máshol a levegőt. A családban volt egy öreg taxis. Ő mondogatta mindig a nevelőapámnak, hogy "ha éjszaka dolgozol (taxiban) és miután elaltattad, kilopod a részeg ember zsebéből a pénzt, egy utolsó mocsok vagy, de beszélgetsz az utassal, jól érzi magát, akkor mosolyogva fogja odaadni a borravalót is és legközelebb is veled utazik, mert élvezte az utat!". ...és ez nem csak a taxizásban van így, hanem bárhol a világban. Ha egy vendéglőben elegáns a kiszolgálás és a pincér még a viccet is érti, többet jársz majd oda még drágább étlap mellett is, mint egy olyan helyre, ahol úgy hányják oda a levest eléd, hogy az öledbe loccsan. Én ezt tartom normálisnak és ezért próbáltam meg mindkét szemszögből nézni a dolgokat. Remélem nem vagyok vele egyedül...

    prohardver vendég

  • guest

    veterán

    Asszem kicsit hülyén fogalmaztam a korábbiakban, de az igaz, hogy a vevő szempontjából néztem leginkább a dolgokat.

    Szóval annyit akartam mondani, hogy a topic azzal indult, és sok olyan tényt is olvashattunk, hogy vki garanciális problémája miatt próbált vmilyen alkatrész cserélni, vagy egyszerűen csak működő gépet/alkatrészt szeretett volna, de a kedves kereskedő megpróbálta a lehető legtöbb formában átjátszani. Tehát igazából törvény adta jogában próbálta akadályozni.

    Erre a kereskedő oldalról mi volt a válasz védekezésként: hogy ez neki nem éri meg, mert költség.... Ezzel szerintem nincs semmiféle alapja arra, hogy a vevőt akadályozza, megpróbálja átvágni...

    De a legjobban talán az tetszett, aki azt írta, hogy az alkalmazott béréből levonják/levonja, ha nem sikerül levinnie a garis cucc csereárát, értékét, a cserélt árut (vagy vmi ilyesmi).... Ez röhejes és felháborító..... :(

    Szóval én nem bántani akarom a túloldalt levőket, mert igazából egy oldalon vagyunk, az a célunk, hogy távozás után mindketten elégedettek legyünk, és ezért a vevő többször fog visszajárni (nem garis dolgok miatt :) ).
    A pozitív hozzáállásban maximálisan egyetértek, azaz nézzük el, ha morcos, rossz napja van, stb. az eladónak, és esetleg próbáljuk meg a másiknál.

    Tehát pozitív hozzáállás és mosoly :)

    prohardver vendég

  • netchan

    tag

    válasz guest #87 üzenetére

    "guest válasza guest üzenetére..."

    Kedves Gesztek!

    Asszem eljott az ideje, hogy regisztraljatok valami nevet :D

  • netchan

    tag

    válasz guest #86 üzenetére

    Hali!

    Pontokba foglalom kivancsisagom targyait ;-)

    1. Garis kérdés: Egy 40G IBM 7200-es vinyót ~30k korul arulnak a pesti boltokban egy ev garival.
    Ugyanez a tipus 40k azokban a boltokban, ahol allitasuk szerint tiszta uton kerul be a cucc, es 3 ev garit is adnak ra.
    Realis ekkora (1/3) arkulonbseg a ket verzio kozott? Mert akkor nincs mit csodalkozni a jelenlegi gyakorlaton.

    2.Nagyjabol le tudnad irni a fenti ket beszerzes utvonalat (gyartotol a kiskerig), illetve hogy hol kepzodik ez az extra koltseg?

    3.En ugy vagyok a dologgal, hogy addig nem veszek meg egy cuccot, amig nem jon ossze annyi le, hogy beleferjen egy minosegi darab, jo helyrol. Akik hozzam hasonloan gondolkodnak (habar egyelore mi kisebbseg vagyunk) hajlandoak lennenek aldozni azert, hogy a megvasarolt termek tiszta forrasbol jojjon, ha ezzel kezzel foghato elonyok is jarnak pl gari. Én saccra 10%-ra saccolom azt a felarat, ami meg nem riasztana el mashova. (Olcsobb cuccoknal inkabb 10-20%, dragabbaknal 5-8%)
    Szerinted ebbe a keretbe beleferne a dolog? Ha nem, mekkora lenne az atlagos arkulonbseg a jelenlegi rendszerhez kepest?

    4.Fent tudna maradni egy ilyen bolt?

    Remelem erthetoen fogalmaztam, bar a hetfo reggelek altalaban sokkosan hatnak ram :)

    n

  • TomPo_x

    csendes tag

    válasz netchan #89 üzenetére

    Hali!

    Az árkülönség nem mindenhol ekkora de általában 10-15% lehet a hivatalos importőr rovására. Kevés bolt árul ilyen cuccokat, mert a profit inkább kell :)) Elvileg minden Maxtor és Quantum vinyó ami hivatalos 3 év garral érkezik be. Nem igazán tudok ilyen helyet magamat nem reklámozom mert ez nem az a hely. Nézz körül, biztos van iylen.

    tompo_x

  • guest

    veterán

    válasz netchan #78 üzenetére

    netchan:

    Öcsém, ha f*ngod nincs arról, hogy nekünk dealereknek mennyi időt adnak Amerikában a beszállító nagykerek, disztribúciók, akkor fogd be a pofádat! Azért, mert nekünk 1 év garanciát kell adni a nagykereknek -- akik aztán ugyan annyit adnak neked -- az még nem azt jelenti, hogy mi annyit kapunk. Pl. AMD cuccokra CSAK 45, Intelre 90 nap van! Az más dolog, hogy a HDD-kre, márkásabb alaplapokra 3 olykor 5 évet is adnak...

    prohardver vendég

  • Adi

    senior tag

    válasz guest #91 üzenetére

    Hát ez a 89-es beírás igen kultúrált és bölcs volt. :(

    ldm start-reconf primary

  • ZBAdmin

    csendes tag

    válasz guest #91 üzenetére

    Dear "Sir" !
    Jól olvastam, hogy pl. 1 AMD "cuccra" (pl. Athlon XP) mindössze 45 nap cseregarancia jár? És Intelnél detto? Ez azt jelenti, hogy ha a 95. napon k@kál be mondjuk egy P4, akkor már nem cserélik ki??? Biztos jó lehet a beszerző forrás... Esetkeg félreértettem vmit?

    ''...és 4 sec alatt lefuttat egy végtelen ciklust!''

  • djyangce

    tag

    Átültem gyorsan egy wines klienshez, hogy megosszam veletek egy elképzelésemet.

    A felemerült és megoldandó problémák:
    - garancia
    - ár/teljesítmény(szolgáltatás)

    Garancia probléma:
    A nagyker ad x idő garanciát egy termékre, azonban ebben bennefoglaltatik az az idő is, ameddig a termék a kiskernél áll, tehát az eladástól számított garancia végefelé sajnos gondok akadnak.

    Ár/teljesítmény:
    A kisebb árért sokan hajlandóak a város másik végébe (elnézést, Pesti lévén elsősorban, mint ilyen gondolkodom) átmenni, csakhogy spóroljanak.
    Alacsonyabb árnál viszont kicsi az árrés, ezáltal (ugyan nem szükségszerűen), de a kisker kevésbé lesz készséges mindenféle gondok esetén.

    Alternatív megoldás:
    Kellene néhány ember (persze főleg egy tőkés és néhány jobb szakember és szervező), akik nem egy boltba fognak bele, hanem rögtön kettőbe. Az első bolt tölti be a normál kisker szerepét, a második pedig egy bontóét.
    A kisker számolva azzal, hogy akadnak garanciális problémák a dolgokkal kicsit nagyobb árréssel kalkulál, mint az "olcsó/közepesen drága" boltok.
    Ezzel szemben viszont szolgáltat(*). Vagyis lehetőleg jól képzett "amatőrök"ből álljon a személyzet, ne legyenek bunkók. A garanciális problémákra vállaljon a bolt pár szűk(terméktől függően pár napos/pár hetes/akár azonnali) határidőt. Ha a vállalt határidőn belül nem születik megoldás, akkor kicseréli ugyanolyanra. Azt az alkatrészt, amelyet a vevő visszahozott hibától függően kezeli. Ha mondjuk bad sectoros a winchester, akkor visszadugja a nagyker orra alá. Teszem azt egy kompatibilitásgondos VGA kártya volt, akkor megy vissza a boltba. Ha olyan a termék, amelyet viszont nem lehet kvázi újonnan eladni, akkor megy a bontóba, ott pedig úgy kerül árusításra, mint használt termék, de a használtságától függően lesz árazva. Ha valaki most azt mondja, hogy "Álljon meg a menet, mert itt veszteség van!", akkor emlékezzen csak vissza, hogy (nevezzük ezt a veszteséget szolgáltatási veszteségnek) a szolgáltatási veszteség bele lett kalkulálva az árrésbe. És még mindig jobban jön ki az eladó, ha egy használt boltban el tudja adni ugyanazt a terméket valamivel olcsóbban és tök legálisan, adott esetben még garanciálisan is, mintha nem volna meg ez a lehetősége (nem számítva persze azt, ha úgy szerelné valakinek a konfigjába bele, hogy az már használt, de ez ugyebár nem jön számításba).
    A garanciához lehet még olyan szolgáltatást csatolni, hogy valami kisebb összegésrt a szervízben néhány óra/nap alatt letesztelik egy kisebb, de még elfogadható összegért (amelynek nem kell fednie a teljes szervízköltséget, azt is ki lehet egészíteni az árrésből) azt a bővítést, amit az illető kért (ilyenekhez marketingcélokból lehet például akár adattitoktartási nyilatkozatot tenni, stb.).

    (A bontó közben persze foglalkozhat sima bontótevékenységgel is.)

    (*) Sajnos meg kell jegyeznem, hogy Magyarországon még nem alakult ki az a vásárlási kultúra, ami a nyugat-európai országokban. Ez nem jelenti azt, hogy mindennel egyetértek, ami ott zajlik, de ez nagy valószínűséggel egy helyénvaló tapasztalat. Arrafele az emberek (főleg a hozzá nem értők, de sokszor még a profik is) inkább fizetnek 5-15%-kal, vagy akár egy még kicsivel többet, de az ilyenkor elvárt szolgáltatásoknak a boltok eleget is teszenk (lásd BRAND PC-k, amit feljebb már valaki a nagycéges környezet példáján alkalmazta).

    Ha esetleg van valaki, aki tőkével, vagy szakértelemmel beszállna egy ilyenbe, akkor szívesen állok rendelkezésre, a dolog megvitatásásban.

    Yangce

    ''Soha ne becsüld le egy olyan furgon sávszélességét, amely kazettákkal telepakolva száguld az autópályán!''

  • Dende

    csendes tag

    Huh, történt néhány dolog mióta nem voltam itt :) Én magam is belekavarodtam egy-két másodpercre a 85-ös üzenetnél, hogy "ezt tényleg én írtam???" :) Úgyhogy egyetértek Netchan javaslatával és regisztráltam magam.

    Nézzük csak, 85-ös guest:
    "Erre a kereskedo oldalról mi volt a válasz védekezésként: hogy ez neki nem éri meg, mert költség.... Ezzel szerintem nincs semmiféle alapja arra, hogy a vevot akadályozza, megpróbálja átvágni..."
    Megint csak ki kell hogy javítsalak, mert erről senki nem beszélt. A kereskedő nem sért törvényt azzal, hogy nem tesztel le minden egyes memóriát, mert ez nem az Ő feladata, hanem a gyártóé, akinek csak azzal a memóriával kell foglalkoznia és nem 320 féle alkatrésszel. Ha egy memória hibás és visszaviszik, az amilyen bosszantó a vásárlónak, épp olyan kínos a kereskedőnek, hiszen (ha a Te megfogalmazásoddal élek) Őt is átvágták a hibás memóriával és ez a vásárlónak idő-, a kereskedőnek pedig preztízs-veszteség és ráadásul mindkét félnek önhibáján kívűl. A vásárlónak azért, mert Ő csak egy működő memóriát szeretett volna bonyodalmak nélkül, a kereskedőnek pedig azért, mert az adott beszerzési nap 50 memóriája közül épp ez volt a rossz.

    Azt a gyakorlatot, hogy a garis veszteséget levonják az eladó béréből... hmm. Én még ilyenről nem hallottam, de nem is akarok, ez tiszta feudalizmus...


    #87. Netchan:
    1. 40GB IBM vinyó 30/40-es áron. Az IBM winchesterekre gyártói 3 éves garancia vonatkozik, viszont a magyar törvények (mint már említettük) minimálisan
    egy év garanciát írnak elő. Az út, ahogy beérkezik az országba, gyakorlatilag azonos, persze ez több szálon folyik. Nos, van kis hazánkban a sok-sok nagyker között kettő, akik a többiektől eltérően 3 év garaciát adnak az általuk forgalmazott winchesterekre, aminek egyetlen oka, hogy közvetlen szerződéssel állnak kapcsolatban a külföldi gyártóval vagy annak valamely külföldi importőrével ÉS... és akkor most itt eloszlatok egy téves hitet: arra a winchesterre is vonatkozik a 3 éves gyártói garancia, amit Te, Magyarországon 1 év garanciával veszel meg, csak ennek a kezdete nem a Te vásárlásod, hanem a gyártási nap. Minden winchesteren egyedi sorszám van, ez alapján ezt a gyárban be tudják azonosítani. A gond ott kezdődik, hogy Te nem valószínű, hogy kiutazol külföldre egy winchesterrel a kezedben, a kereskedőtől / negykertől / importőrtől pedig nem kérheted számon a 3 évet, mert amikor megvetted (azaz szerződést kötöttél velük) elfogadtad az 1 éves garanciát. Azt hiszem nem kell sokat filózni rajta, hogy rájöjjön az ember, hogy a hiba a törvényben van és az ebben lévő lehetőségeket használják ki a nagykerek / importőrök. Tudom, banálisan hangzik, de a garanciának ebben a mélységében a kereskedők is csak kis halak és nincs beleszólásuk abba, hogy ki mit milyen garanciaidővel hoz be.
    Kereskedők között ismert volt az a cég, akik kb. 2 évvel ezelőttig a lejárt importőrgaranciás winchesterek garanciáját a gyártástól számított 3 évre bevállalta nettó 5000 Ft/darab áron. Hogy a cég mit csinált, szerintem most már mindenkinek világos: megutaztatta a winchestereket :)

    Az 1 és 3 év közötti garanciavállalás értékülönbözete általában 8-12 % és nálunk is beszerezhetőek, csak kevesen foglalkoznak velük. A bolt fent tudna maradni, de egy ilyen konstrukció bevállalása a boltra nézve akkor lenne életképes, ha 1 éves garival is árulnának (a kiélezett verseny miatt).
    Tompo_x -nek pedig kiegészítésül: az ország határain belül a vámolást követően a behozó dönti el, mennyi garival adja tovább 1 és 3 éves intervallum között, illetve esetenként tovább (ha a gyártó is többet ad rá, pl. LinkSys).

    A #89-es guest szerintem is elég szárazan adta elő, de sajnos igaza van. Itt az importőrnek a saját kárára kell felvállalnia a garanciát, ami azt jelenti, hogy a komplett nyereségének több mint két-harmadát az ezzel való bukások viszik el. Hogy miért csinálják? Mert még így is nyereséges a dolog és ha nem Ők viszik, más lépne be helyettük.

    #92 djyangce:
    Ez egy nagyon szép álom és komolyan mondom, tényleg jó lenne, ha így tudna működni a dolog.
    "Ár/teljesítmény:
    A kisebb árért sokan hajlandóak a város másik végébe (elnézést, Pesti lévén elsosorban, mint ilyen gondolkodom) átmenni, csakhogy spóroljanak.
    Alacsonyabb árnál viszont kicsi az árrés, ezáltal (ugyan nem szükségszeruen), de a kisker kevésbé lesz készséges mindenféle gondok esetén."

    Itt egy picit helyesbítenék, a 10 ezer Ft alatti integrált kártyák nyereségkulcsa átlagban 130-160% -a a 30 ezer Ft körül mozgókénak. A nem integrált cuccokról (pl. tartók, procihűtők) pedig ne is beszéljünk, azoknál egyszerűen nincs is megszokott nyereségkulcs :)

  • guest

    veterán

    csak egy megjegyzés bluefish témában: használt cdromot (közelről megnézve látszik hogy már be volt csavarozva) és sérült számítógépházat (oldalán karcolások) adtak. kellett nekem bízni bennük és átnézés nélkül átvenni. pofátlan banda. mennyenek a büdös picsába. :(

    prohardver vendég

  • Ga

    tag

    Nna regisztráltam...(az előző nem én vagyok :D)
    Szóval én nem a Dende féle rendes emberekről írtam, hanem a negatív hozzáállású kereskedőkről, eladókról...

    Lord Mixx írta #11:
    Vevokent ugyanazt akarjuk kapni vagy jobbat kis rafizetessel, eladokent meg ugyebar ha van ra lehetoseg akkor meg valami hasonlora cserelnenk ki. A vezetoseg sokszor lepasszolja a feleloseget az eladokra, hogy adjanak oda cserebe valami gagyit, hogy ne legyen nagy a veszteseg. Ha az elado ezt nem teszi akkor az o berebol levonjak a kulonbseget. Azt meg ugye belatjuk, hogy az eladotol nem varhatjuk el, hogy vegyen nekunk valamit. A fonokseg ahelyett, hogy haracsolna minden vasat inkabb lehetne kisse belatobb.

    Csak erre akadtam ki egy kicsit...
    Ui. tv. szerint u.olyanra kéne cserélni, vagy értékegyeztetve asszem (sőt ha minden igaz, akkor a számlán szereplő áron - erre biztos mindjárt jönnek a reakciók :))...
    Ezen mondatok szerint, az eladót "pénzbírsággal" sújtják, ha nem vágja át a kedves vevőt... vagy rosszul értelmezem?
    Bár lehet, hogy Lord Mixx csak egy feltevést írt le (nagyon remélem)

    Szóval Dende és djyangce hozzáállása a minta, a követendő az összes kereskedő számára. Amit korábban írtam azt ne ti vegyétek magatokra.
    Természetesen a megfelelő hozzáállás, hogy bele kell nyugodni a garis helyzetekbe, hiszen ez az üzlet velejárója, és költsége, ez vállalja, aki számtechkereskedelembe kezd...

    Én csupán azokhoz az emberekhez próbálok szólni, akik a negatív hozzáállású kereskedőket képviselik.
    De ahogy így végignézem, asszem csak Lord Mixx néhány hozzászólásában vannak olyan dolgok, melyeket korábban írtam. Erre továbbra is azt mondom, hogy arra nem lehet hivatkozni a kereskedőknek, hogy nincs pénze garis dolgokkal foglalkozni! Hiszen azt törvény írja elő, és nem hiszem, hogy a garis veszteség miatt kéne sajnálni a kiskereket...

    Szóval hajrá mindenki!

  • netchan

    tag

    válasz Dende #95 üzenetére

    Dende: kosz a felhomalyositast.

    "Az 1 és 3 év közötti garanciavállalás értékülönbözete általában 8-12 % és nálunk is beszerezhetőek"

    Ez a "nalunk" a Bf-t jelenti?
    (Konkretan az IBM vinyonal es egy Plextor ironal kerdeztem ra a 3 ev garis lehetosegre, kb 2 honapja de azt mondtak, hogy no way)

    Udv!
    n

  • Dende

    csendes tag

    válasz netchan #98 üzenetére

    Winchestereknél mindenképpen van, hogy Plextornál is létezik-e... ezt fejből nem tudom, utána kell néznem.

    A "nálunk" alatt Magyarországot értettem, mert én ugye már nem vagyok a "BlueFish-csoport" tagja.
    A következő kérdés gondolom az lesz, hogy hol lehet ezeket beszerezni... :)))

  • morzsa

    aktív tag

    válasz netchan #89 üzenetére

    Miért kell tiszta úton bekerülnie valaminek, ami itthon készül?
    Nekem Németországból küldtek egy "made in Hungary" IBM HDD-t (7200/40Gb). Miután kiderült, hogy igenis müködik, jót röhögtem rajta. Ráadásul ott olcsóbb is!

    https://linktr.ee/wbteam21

Új hozzászólás Aktív témák