Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
ma Hivatalos a Dimensity 6300, ez lesz a MediaTek kínálatából kivezetésre kerülő 6100+ utódja.
-
Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
ph A hónap végén a felkelő nap országában debütáló, AD107 lapkára épülő modell talán az európai piacra is megérkezik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Adi
senior tag
Vagy inkább Bluefosh, a mai tapasztalataimat összegezve.
Mondják, hogy az antireklám is reklám, de azért én inkább írok egy kicsit róluk, ne legyen olyan jó nekik.
Egyik ügyfelem elkövette azt a hibát, hogy idén augusztus 14-én vett náluk (a Depón keresztül rendelte) egy 3Com PCI-os hálókártyát. A kártya egészen november elejéig húzta a gépben (egy tök egyszerű, Win98-as irodai masináról van szó), amikor is feladta a küzdelmet.
Mivel rendszergazdai funkciókat is ellátok náluk, ezért megnézegettem, hogy mi baja lehet, a biztonság kedvéért még egy Linuxot is bootoltam CD-ről - Windowsnál soha nem tudhatja az ember, hogy mitől fagy. De a kártya valóban halott volt, így fogtam és a számlájával együtt elhoztam a Bluefish-hez, mert itt lakom pár utcával arrébb, Budán.
Beadtam, felvették, itt még korrekt volt a dolog, bár a szervizes srác arra a kijelentésemre, hogy "Linux alatt a kártya hardware-címe csupa FF volt" kicsit üveges csirkeszemekkel nézett, látszott rajta, hogy nem mozog otthon a témában.
A javítási határidőnek december 14-ét kaptam a papírra írva, merthogy ugye nov. 14-én adtam le. A biztonság kedvéért még a mobiltelefonszámomat is meghagytam nekik, hogyha hamarabb készen van, akkor hívjanak fel és megyek érte. Egyébként az egy hónapos határidőt valami olyan dumával indokolták, hogy beküldik a disztribútorhoz, vagy hova kivizsgálásra.
Kb. két héttel később hívtam őket, optimista módon bíztam benne, hogy vár a kártya. Sajnos nem, a telefonos hölgyemény kb. 10 percet eltöltött azzal, hogy keresgélt a boltban. Itt nem talált semmi kézzelfoghatót, ezért utána a gépben is, de ott NEM VOLT A KÁRTYÁRÓL SEMMIFÉLE INFORMÁCIÓ! Király a nyilvántartásuk, annyi szent. No mindegy. A 10 perces várakozásra tekintettel elkérte mégegyszer a mobilszámomat, hogy visszahív és megmondja, hogy mi a helyzet.
Ez természetesen nem történt meg. Ezek után kb. 2-3 héttel később, ma, bementem a kártyáért.
A pultos nőci kicsit értetlen volt, de aztán igen gyorsan elkezdett kártyát keresgélni nekem - viszont nem talált. Felajánlotta ezért, hogy vihetek helyette Edimaxot vagy KTI-t. Na most a 3Com ugye nem igazán egy kategória ezekkel. Ezért megmondtam, hogy vagy kapok olyat, vagy kérem vissza a pénzt.
Előkerült ezek után egy úr is valami hátsó helyiségből, jól betúrt a polc mélyére és csodák csodájára előhúzott egy 3Com 905TX-et! Ezt meg is kaptam cserekártyaként végre a hölgytől, majd közölte, hogy ennyi volt, köszöni. Én ördögi vigyorral a képemen megkérdeztem, hogy "na de akkor most mi a bizonyíték arra, hogy az 1 éves garancia a mai naptól újraindul?"
Ezt nem kellett volna, nagyon megsértődött. Nagy dérrel-dúrral nyomtatott egy számlamásolatot, majd a mai dátummal aláírta és lepecsételte, hogy a garancia a mai naptól érvényes. Ezek után elhagytam az üzletet.
A legérdekesebb az egészben, hogy ez a kártya VALÓBAN egy 3Com 905TX PCI (ismerem, hiszen az egyik itthoni gépemben is ilyen van), viszont az előző valami újabb típus lehetett, mert a chip rajta egészen pici és vékony volt, ráültetve a NYÁK-ra, mint a Coppermine P3-ak és az Athlonok. Szóval még nem is azt kaptam vissza, amit leadtam a szervízbe (bár a számlán ez a típus van). Egyelőre még nem próbáltam ki, remélem, hogy ez működik. :>
Tanulság: a Bluefishnél sem szeretik, ha visszamegy az ember garanciás problémákkal. Ne vásároljatok náluk. Annak a kis irodának ez az egy hálókártya nem jelentett gondot (kölcsönbe volt helyette másik addig), de egy kispénzű magánfelhasználónak nagyon rossz lehet, ha egy hónapig ülnek a cuccán, nem hívják vissza, sz*rnak a fejére, majd még megpróbálják a garancia meghosszabbítását is elsumákolni.
A biztonság kedvéért ezt a kis szösszenetet felrakom a HWSW fórumába is. Jó dolog ez az Internet és a nyilvánosság, talán érzékelhető lesz az ilyen kókler cégek működésében ennek a nevelő hatása.ldm start-reconf primary
-
Yoisten
csendes tag
Énis vettem náluk két gépet, monitor nélkül. Talán az alaplap meg a hálókártya nem tőlük volt, a többi igen.
Intel Easton volt az alaplap. Két 256os Hyundai memoryt vettem. Aznap összetoltam a gépeket. Az egyik ment prímán, a másik már 98setup közben meghalt. Beraktam a saját ramom, avval ment. Viszem vissza nekik, hogy tuti kicseréljék. Mondom a főnőknek, nem megy fel rá a win. Kérdezi, biztos a ram a hibás? Mondom, hogy valszi, mert a másik gépbe átrakva, az addig működő gép windows-a nem indul, illetve a másik ram ebben a gépben megy flottul. Plusszként az én gépem is lehal tőle. (Mondjuk ennél egyértelműbb hibajelenséget nem tudok leírni)
Odaadja a szervizesnek, mire az azt mondja ez jó. Kérdem mit csinált vele 5 perc alatt? Berakta a gépbe. Kérdem: be is kapcsolta? Persze. Látta mindet.
Mondom oké, setupoljon egy win-t és meglátja meghal. Erre a főnök srác azt mondja nincs nekik 2 órájuk erre. Mondom, ha 2 órába telik egy win setup, akkor inkább adjon egy másikat. Azt ha nem hiszi el nekem, hogy szar, akkor adja el a következő vásárlónak... engem nemérdekel. Így is tett. Kaptam egy új ramot (ez már okés volt) az enyimet, meg visszarakták eladásra.
Szal problémám nekem nincs velük egyáltalán. Annak az embernek viszont biztos volt, aki az én ramom vette meg. A szakértelmüket meg nem akarom firtatni. 2 óra mondjuk egy windows setup akkor, ha egy gépet még össze is kell hozzá rakni, meg feltelepíteni minden drivert és letesztelni... akkor két óra. De egy testpadba benyomni és csinálni egy win setupot egy közepes gépen is max 20-25 perc, amíg feljön a pőre win 640x480ban.
Annyit írnék még, hogy a sráccal elrakattam előző nap a cuccokat, mivel minden volt amit akartam Nyilvántartásuk eléggé 'hw központú', ugyanis a srác szó szerint FÉLRE RAKTA a cuccaim
Azt azért hozzátenném, hogy a számla egyben garancia is. Az alkatrészek mellett SEMMILYEN sorozatszám nem szerepel, így utólag belegondolva a büdös életbe nem bizonyítom be, hogy én ott vettem az alkatrészeket... Ha nekik mondjuk leketyeg róla a gar, nekem meg nem, akkor elég annyit mondaniuk nem ott vettem és mehetek a sóhivatalba.
Ők persze azt mondják, hogy tudni fogják, ha olyat hozok vissza, amit nem ott vettem. Ez oké. De nekem bármilyen cumómra mondhatják nem ott vettem. Pláne hogy egy csomó cuccom ott figyel a Mistralos garcimkeYo
-
danteshell
aktív tag
Hát igen, tipikus magyar helyzetjelentés.
Mindenhol ez van sajnos/tiszt. a kivételnek, bár ilyennel még nem találkoztam/
Az biztos, hogy a sony murányi az egy korrekt cég, de sajna nem pc-vel foglalkozik.7447 óta folyamatosan...
-
karib
addikt
válasz danteshell #3 üzenetére
Eddig PGSM-mel is korrekt tapasztalataim vannak De hát ők sem PC-ben utaznak...
Department of Redundancy Department
-
Adi
senior tag
válasz danteshell #3 üzenetére
Korrekt cég van, csak meg kell találni. Sajnos az átlag magyar vásárló is segíti az ilyen típusú cégeket azzal, hogy mindenhol a legolcsóbbat keresi. Sok cég azért sem szeret a garanciával foglalkozni, mert túl kicsi az árrésük ahhoz, hogy finanszírozni tudják a nagy raktárkészletet. Magasabb árakkal meg elmennének a vevők.
Persze vannak szimplán bunkók is.ldm start-reconf primary
-
Zwack
csendes tag
Szevasztok! A helyzet, hogy van olyan cég, ahol a szerviz és garancia franló!!!! Szerencsére. Ez a hely az Enternet 2001. Viszem vissza a megsült 1,33-ab Thunderbird-öt -a proci és rajta a gari fekete volt- az eladó nézi, azt mondja megnézi mit tud tenni és eltqnt. Tíz perc múlva jött vissza egy vadi új procival! Hozzátenném, hogy mindakettö AXIA-s volt. Szóval ott rendes a kiszolgálás is, amíg várod a cuccot börfotelekben üldögélhetsz és a garancia is király. Szóval Enternet rulez!!! (és még a Net is jó náluk)....
-
GuMipOkE
aktív tag
Hi!
A ramleellenőrzésképpen sztem a legpraktikusabb, ha kikapcsoljuk a "Quick power on self test"-et a biosban. Akkor rendesen lecsekkolja a ramot, és a szegmenshibát rögtön kidobja. Nálunk a cégnél egy évig szarakodunk egy géppel, ami mindig fagyott. Míg egyszer ki nem probáltam, és kikapcsoltam. " Memory Test Fail" -böki ki... 4 nappal a garanciaidő lejárta előtt derült ki :-P, és beállítottam vele a mistralba. Leellenőrizték, és nekik is szegmenshibát jelzett. Szó nélkül ki is cserélték... -
guest
veterán
A minap vettem ADM K6-oshoz coolert a Bluefishnel. Mondom a pultos csajnak, hogy
-K6-os processzorhoz szeretnek hutoventillatort
-tessek?
-hmmm. AMD K6-oshoz kernek coolert
-AMD? De most Duron vagy Thunderbird?
-[kicsit szivatom] K6!
-???
-ez egy processzor neve...
-igen?
-na jol van, akkor kernek P1 coolert ;-)prohardver vendég
-
Adi
senior tag
Gyerekek, nagyon lecsúszott ez a téma a főoldalról, kicsit visszateszem, hogy minden errejárónak megakadjon rajta a szeme. Bocs, ha valakit zavar.
ldm start-reconf primary
-
netchan
tag
Mar az elso beszolasodon is latszott, hogy valami nem stimmel ("A biztonság kedvéért ezt a kis szösszenetet felrakom a HWSW fórumába is.").
A problemadat mar elmondtad az elso hozzaszolasban. Ha ezutan mestersegesen akarod szem elott tartani a topicot az mar kifejezetten rosszindulat.
n -
Lord Mixxx
tag
Megosztom en is veletek a tapasztalataimat. En mondjuk a pult masik oldalan altam par evig. A legtobb cegnek van egy szamlazo "rendszere" ami az arucikkek kiszamlazasara elegendo meg arra, hogy az apeh ne buzeralja oket aztan annyi. Sem raktar keszlet foglalas se garancialis dolgok nyilvantartasara nem kepesek ezek a programok. A ceg vezetok inkabb mercit vesznek mint normalis rendszert a tapasztalataim szerint (vagy merci helyet mast: bmw,ingatlan stb ). Komoly cegeknek dolgoztam es hat bizony a gari az szopi volt hogy noies legyek. Ha a ceg vasarol az importortol akkor az ugye csak 1 ev gart ad na igen de a ceg nem fogja eladni azt a termeket 3 napon belul hanem atlag 2-3 het alatt fogja. (jo esetben) a szivas akkor kezdodik amikor egy cucc a cegnel marad vagy 1 honapig es csak akkor megy el. Mint vasarlok ugye elvarjuk, hogy 1 ev gar legyen a cuccon, ha elromlik ezt ervenyesiteni probaljuk (10-bol 1 cucc tuti 3 nappal a gar lejarta elott el fog romlani). Na ilyenkor van az, hogy a viszontelado eg bele a cuccba mert ugyebar az importor nem veszi vissza mert mar lejart a gar viszont o meg nem mondhatja azt az ugyfelnek, hogy nem tudja kicserelni. Sokat tokoltunk anno ezen es gondolkoztunk azon, hogy kiirjuk melyik cuccra mennyi gar van es annak aranyaban csokkenteni az arat, de ez nem mukodik mert akkor a kezdo arnak magasabbnak kene lennie, hogy fedezze a keson eladot cuccokrol hianyzo hasznot, viszont atlag magyar ember 10 forintert atmegy Bp masik vegere vga kartyat venni.
A masik problema, hogy sokszor mar nem is gyartjak a kicserelendo cuccot es nem lehet beszerezni. Na ilyenkor kezdodik az alkudozas. Vevokent ugyanazt akarjuk kapni vagy jobbat kis rafizetessel, eladokent meg ugyebar ha van ra lehetoseg akkor meg valami hasonlora cserelnenk ki. A vezetoseg sokszor lepasszolja a feleloseget az eladokra, hogy adjanak oda cserebe valami gagyit, hogy ne legyen nagy a veszteseg. Ha az elado ezt nem teszi akkor az o berebol levonjak a kulonbseget. Azt meg ugye belatjuk, hogy az eladotol nem varhatjuk el, hogy vegyen nekunk valamit. A fonokseg ahelyett, hogy haracsolna minden vasat inkabb lehetne kisse belatobb. Igaz, hogy nem lenne annyi haszon de jo kep alakulna ki az emberekben a cegukrol es a jo szonal nincs jobb reklam. Azok a cegek akik rendszeresen megfordulnak a forumok szidalamazasi listajan egesz szep beveteltol esnek el (szerintem megerdemelten).
A viszont eladok sok helyrol vasarolnak es nagyon nehez vissza kovetni egy-egy termeket neha. Volt ra eset, hogy 4.-ikkent forgalmaztunk egy ramot. Elromlott, vissza hozta az ugyfel es mi megkerdeztuk az beszallitot, hogy ki tudna-e cserelni a valasz persze nem volt ugye. Akkor elkezdte a ram a visszautat... (Neha ha a fonokseg osszebratyizik elintezik 2 nap alatt a dolgot egymas kozott. Ha meg valami ismerose romlott el akkor 3 perc alatt van ra megoldas valami fantasztikus modon. Pl. igy kapott egy ismeros a leegetett celeron 300-asa helyett egy 466-ost ingyen...)
Az egyetlen problema, hogy az atlag fizetes nagyon alacsony es bizony ha lehet egy 100 forintos alkatreszt is elvisz az ember garba. Mas orszagokban ahol magas az eletszinvonal nem nagyon foglalkoznak ilyesmikkel. Elromlott? Vegyunk valami UJ dobozost mert az nem javitott. (mondjuk azert nem a 19"-os monitorrol beszelek)
Ezekkel csak azt akartam elmondani, hogy mielott az eladonak esnenk neha jusson eszunkbe, hogy o nem ellenseg es nem o viszi haza a nagy lovet. A szakkepzetseg meg nem kotelezo az eladonak. Kotve hiszem, hogy az az ember aki kapasbol tudja mitol ff-es linux alatt egy halo kartya elmenne eladonak annyi penzert amennyit azok kapnak. Sot megkockaztatom, hogy azok akik igazan profik es mindent tudnak a gepekrol nem szamtech kis kerben fognak dolgozni. Ott az esetek nagy reszeben lelkes amatorokkel lehet talalkozni akiknek egy ido utan nagy tapasztalatuk lesz az alkatreszek tipus hibaibol.
(egy lelkes amator ) -
Adi
senior tag
Persze, hogy nem stimmel, mégpedig a Bluefish Computers hozzáállása a garanciális ügyekhez, az nagyon nem stimmel.
Rosszindulat meg nem munkál bennem. Amúgy a HWSW fórumában nem tudtam beleírni, mert valamiért időtúllépés miatt a témabeküldés megszakadt, talán túlterhelt a serverük?
A célom ezzel a témával csak és kizárólag annyi volt, hogy megfelelően nagy nyilvánosság előtt leírjam a tapasztalataimat és ezzel esetleges jövőbeni áldozatokat megkíméljek a kellemetlenségektől. Kis hazánkban a fogyasztóvédelem még nem áll olyan szinten, mint tőlünk nyugatabbra, ezért a nyilvánosság az egyik legjobb fegyver az ilyen és ehhez hasonló cégek ellen.
Van ezer másik hw-kisker, lehet oda menni vásárolni. Tudnék mondani (de reklám volta miatt nem teszem) olyan kiskeres ismerőst, aki direkt azért vásárol lassan kizárólag csak komolyabb és drágább nagykerekből, hogy a betérő vevőknek a garanciális ügyekkel ne legyen problémájuk. Ha érzik, hogy megbecsülik őket, akkor később is visszamennek oda, mégha drágább is, mint a sok sufnituning komputerbolt.
Ettől a beszólástól a téma megint fel fog ugrani, de sebaj, megérdemlik. Kíváncsi lennék rá, hogy ma este hány ember szív amiatt, hogy az ajándékba kapott vas nem működik úgy, ahogy az elvárható lenne és ez micsoda frusztrációt jelent nekik, plána ha gyerekek.
Neked egyébként meg boldog karácsonyt, bár a beírásod alapján kicsit úgy tűnik, mintha te lennél a(z egyik) cégtulaj.ldm start-reconf primary
-
Adi
senior tag
válasz Lord Mixxx #11 üzenetére
Ha úgy vetted ki, hogy az eladó hölgyet támadom, akkor bocsánat, nem ez volt a célom. A céggel van a problémám. Az mondjuk nem olyan rettenetesen nagy gond, ha a pultos hölgyemény nem egy hw-buherátor , de igenis tanuljon bele abba a munkakörbe, amit csinál, ha nem ért hozzá. 5 héttel azelőtt, amikor bevittem a kártyát, már ő dolgozott ott és azért az elég sok idő tanulni. De mindez nem számít, intézze el a dolgot, hívjon segítséget, nem érdekes, ha nem ért hozzá. De _legyen kedves_ a vevővel. Ne próbáljon meg átverni a garanciával! Ezek igen fontos dolgok és semmi közük a szakértelemhez. Ha nem én megyek be, hanem Egységsugarú Pistike , aki csak LAN-partykhoz vett egy hálókártyát, akkor ő simán megeszi azt, hogy
1) gagyibb kártyát kap cserébe
2) nem újítják meg a garanciáját.
És ez a nagy probléma, nem a hölgy szakértelme!
Sok helyen a "lelkes amatőrök" meg messze jobbak mind hozzáállásban, mind szakértelemben, mint az ilyen "nagy" cégek "szakemberei". Ez utóbbiak olyan kommunista típusú szakértőknek tűnnek.ldm start-reconf primary
-
danteshell
aktív tag
PC World 2002 januári számának bevezető oldalát figyelmesen olvassátok el, ott is erről van szó.
7447 óta folyamatosan...
-
Adi
senior tag
-
netchan
tag
"Neked egyébként meg boldog karácsonyt, bár a beírásod alapján kicsit úgy tűnik, mintha te lennél a(z egyik) cégtulaj."
Neked is!
Ugyanennyi erovel Te meg lehetnel a konkurrencia:
"Gyerekek, nagyon lecsúszott ez a téma a főoldalról, kicsit visszateszem, hogy minden errejárónak megakadjon rajta a szeme."
Ez kb annyit jelent, hogy: ha gyerekek, nehogyma' csak en szidjam a bf-t. Lassatok, lecsuszott a fooldalrul is, de sebaj, en visszateszem.
Ez szerintem mar kicsit tulmegy az objektiv tajekoztatason.
Annyi kozom van a bf-hez, hogy vettem ott par eztazt, meg most van egy meglehetosen problemas ugyem naluk. Meg elsulhet jol es rosszul is, Januar elejen kiderul, hogy mi lesz. Majd beirom.
Udv!
n -
Adi
senior tag
Konkurenciájuk nem vagyok, bár számítástechnikával foglalkozom és ebből is élek. Ha megnézed a beírásaim végén az URL-t, akkor ott láthatod a honlapunkat. A markáns különbség annyi, hogy én nem szoktam átverni az ügyfeleimet, még próbálkozni se szoktam.
Emlékeim szerint pedig nem írtam le, hogy objektíven akarok tájékoztatni róluk. Csak a tapasztalataimat akartam megosztani, minél szélesebb olvasóközönséggel. A HWSW fórumán is megy egy "Az ország legpocsékabb boltjai" című téma, ott is minden hozzászólót megkérsz, hogy legyen objektív? Amúgy miért legyek objektív, ha át akartak verni? Ha más üzlettel fog ez előfordulni, akkor őket ugyanígy meg fogom ide írni és tudom javasolni mindenkinek, hogy tegye ugyanezt.
Mindentől függetlenül a velük kapcsolatos vitás ügyeidhez sok szerencsét kívánok, remélem, hogy sikerül megoldani a problémáidat.ldm start-reconf primary
-
netchan
tag
"Amúgy miért legyek objektív, ha át akartak verni?"
Mert ha objektiven adod elo a sztorit:
- sokkal hitelesebb
- nagyobb esellyel kapsz ra valaszt a megfelelo embertol
Ha vegignezed a hwswn a Mistralos topicot, akkor lathatod a dolgok evoluciojat. Az elejen kolcsonos k. anyazassal indult a dolog, majd megjelentek a normalis kerdesek amire normalis valaszok jottek es tok jo dolgokrol lehetett olvasni. (most a vegere megint kezd elcsunyulni a dolog)
"ott is minden hozzászólót megkérsz, hogy legyen objektív"
Lehet
Elobb-utobb talan ide is beteved egy Bluefilsh-es emberke, es ha nem azt latja, hogy a kkk bf hogy at**ott, akkor talan mond is valami okosat.
Az en ugyem is eleg erdekes, nem kizart, hogy januarban en is itt fogok anyazni. Persze csak objektiven
n -
PappSajt
csendes tag
Hali
Apróság, de vettem ott egy egyoldalas 256-os SDRAMot, de nem volt kompatibilis az alaplapommal (128-nak ismerte fel) ...
Visszavittem, s szó nélkül kicserélték egy kétoldalasra...
BÁR a 3 napos csereidőn már túl voltam...
Csak ennyi... -
guest
veterán
Egy pozitív eset:
Szinte egy komplett gépet vettem a Bluefishnél novemberben. A videokártya (Inno 3d Gts) pár óra után furcsán kezdett viselkedni. Másnap irány a Déli pu, rögtön kaptam egy másikat.
daviprohardver vendég
-
guest
veterán
Én is vásároltam EGYSZER a Bluefish-ben. Vettem 150000 nettóért gépet 1.4 TB-el stb. Másnap visszavittem a procihűtőm, mert a szomszéd szobában azt hitték, hogy porszívózom annyira hangos volt. Érdekes, kis magyarázkodás után egyből előkerült egy másik hűtő ami halkabb volt sokkal, kultúráltabban nézett ki és fele annyiba is került /később kiderült hűtött is annyira/. Nem akartam nekik nagy dilemmát, hogy most mi legyen a különbözettel és vettem még írható CD-t is. Mindent leszámítva teljesen korrektek voltak.
Eltelt egy hét amikor is kijött az Athlon XP. Mivel az én procim eléggé melegedett meg amúgy is XP-t akartam eredetileg is venni írtam nekik E-mailt amiben leírtam ezeket és azt, hogy szeretném ráfizetéssel kicserélni a procimat.
Visszaírtak, hogy minden ok, de a procimat csak 10%-al kevesebbért tudják beszámolni. Megkérdeztem, hogy tekintettel az egy hete történt nagy értékű vásárlásra nem lehetne-e esetleg eltekinteni a 10%-os értékcsökkenéstől. Erre visszaírt a srác, hogy "TERMÉSZETESEN EL LEHET TEKINTENI" /így kezdte a mondatot/ viszont akkor tanácsomat kérik a cég üzletpolitikájával kapcsolatban, hogy most akkor mit tegyenek az eredeti áron beszámított használt procimmal?
Visszaírtam, hogy az a pár ezer FT amivel esetleg kevesebbért el tudjátok adni a procimat mint amennyiért visszaveszitek talán megér annyit, hogy a továbbiakban is nálatok bonyolítsam a gépvásárlásaimat és jó híreteket keltsem stb stb...
Bementem másnap és kerestem a srácot akivel az e-mailezést folytattam, de nem volt bent. Nagy nehezen előkerül egy másik /később kiderült, hogy 3-an vannak tulajdonosok/ akinek elmondtam, hogy a kollegájával egyeztetve szeretném nagyobbra cserélni a procimat. Mondtam neki hívja fel és kérdezze meg, hogy így van-e!
Nemsokára kijön vérszemet kapva, hogy ő így meg úgy megbízott bennem és, hogy... Mondom elmondanád, hogy mi a probléma??? De ő csak hajtogatta, hogy ez nem is volt megbeszélve stbstb... persze emelt hangon, hogy mindenki hallja /full ideg volt a csákó/
Elkezdtem neki higgadtan magyarázni, hogy mire hivatkozva mit szeretnék, és hogy ha át akartam volna akárkit is vágni akkor nem úgy kezdem, hogy hívja fel a kollegáját egyeztetés céljából. De csak nem akarta megérteni miről magyarázok...
Meg volt győződve arról, hogy őket most majdnem mekkora kár érte...
Végül azt mondtam neki /nemtudom, de valamiért higgadtan/ Figyelj, hogy elhiggyétek, hogy nem akartam semmi rosszat eladom akkor magam az 1.4-es TB-öt és úgy veszek majd ITT egy XP-t és elmentem...
Persze még nem adtam el azóta sem, de a mai napig nem értem miért volt ez ilyen bonyolult!
Nem érdekelte a csákót sem az, hogy mennyiért vásároltam sem az, hogy majd ott fogok-e. Csak addig voltam fontos amíg kitettem a lóvét a gépre... Értetlen gyerek...prohardver vendég
-
andorpapa
őstag
Hát megmondom, Budapest még szerencsésebb helyzetben van, mint Pécs. Itt sokkal kevesebb bolt van, és nagyon parasztok az eladók.
Haverom vett CD írót, mindent a cégnél szereltek be és telepítettek, így 2 hónapig hibátlanul tudott vele írni. Aztán leszedte a Windows és újratette. Ezek után nem tudott írni.
A cégnél persze nem ám felrakták volna a megfelelő cuccot, áhh, ugyan! Rásóztak új tápegységet, és titokban, hátul felmásolták a szükséges fájlokat. Erről ennyit.
A másik boltban meg le sem szarják a vevőket, lazán nyomják tovább a Quake-et. Ugyanennél a boltnál a szervíz is érdekes dolog.
Elmentünk a bolt hátsó kijárata előtt, ahol nyitva volt az ajtó, bent sehol senki (Quake-eznek elöl), tele szétkapott PC-kkel, és láthatóa ömlik be a por az ajtón. Biztosan odaadással dolgoznak a szervízben...
Viszont a Depo.hu-ról rendelt cucc jó, minőségi, gyorsan szállították, nagyon olcsón és semmi stikli nem volt a dologban. Ma is több CD-t írtam a cuccal.
De van sok jó cég is, szerintem minden városban! Csak az ember megszokja a kényelmet, és csak a rossz tűnik fel neki. Ez már csak így van.COOLNESS! - somebody ssssstop me!
-
guest
veterán
Halihó emberek!
Létezik egy olyan valami, hogy TÖRVÉNY!
Ez alapján pedig az 1 év garancia jár, a kisker pedig azt csinál a visszavitt alkatrésszel, aminek a garanciája a nagyker fele már lejárt, amit akar. (leírja veszteségként)
Az alternatív (kevesebbet fizetsz kevesebb garanciáért) módszer nem járható, mert ellenkezik a hatályos törvényekkel.
A kisker árrésében ez a kockázat ugyanúgy benne van, mint ahogy a sarki boltosnak az elszáradó kifli, meg az ellopott Tibi-csoki.
Ennyi. Buék!prohardver vendég
-
andorpapa
őstag
Hát nem csak a TP Compról van szó. Engem az idegesít a legjobban, hogy:
1. Az eladók 80%-a nem ért a számítógéphez. Addig, hogy írható CD, még megy a dolog, de pl. hőátadó paszta processzorhoz, nos az már nem.
2. Az eladók vagy szarnak a fejedre...
3. ...vagy hülyének néznek...
4. ...vagy megpróbálnak átba..., szóval átverni, mert azt hiszik, hogy totál nem vágom a témát.
5. Nagyon drágán adják a cuccokat. Erre egy példa: karácsonyra egy Yamaha CRW2200E 20x10x40-es írót akartam venni. Nézem a Fefot. Nettó 40 rugó.
Nézem a többi céget: hasonló árak.
Hát akkor ne csak Pécsen, hanem Pesten is nézzünk körül. Az első boltban nettó 33 rugó. Szép kis dolog. Naná hogy ott vettem meg.
Aztán a már említett hőátadó paszta. Volt olyan hely, ahol azt sem tudják, hogy mi az. Oké, lépjünk tovább. Sehol sem kaptam, csak egy helyen egy kis zacskó vízszerű fikát.
Aztán egy elektrotechnikai boltban kellett vennem. Szép kis dolog.
A szervízelés a legnagyobb balhé. Azzal indokolják a féléves késéseket, hogy fel kell küldeni Pestre, meg így meg úgy, aztán végre visszakapjuk a meghajtót, és közben nem is ugyanaz, mert nincs rajta a kis karc, tehát át lettünk verve.
Az írható CD-k ára pedig nevetséges. 30%-kal többet is elkérnek érte, mint a nagyobb helyeken. Én értem, hogy valamiből meg kell élniük, de azért ennyire lehúzni az embert???
Az egyetlen dolog, amit szeretek: a korrupció!
Kis város ez a Pécs, sok az ismerős. Könnyen lehet elpunnyasztani az ÁFA-t, meg soron kívül hozzájutni cuccokhoz.
Amiről jó tapasztalatom van: az online vásárlás. A Depo nagyon bejött, eléggé gyors és nagyon versenyképesek az árak (az itteniekhez képest). Persze lehet, hogy más járt már szarul vele, de ez van. A PC a legkiszámíthatatlanabb világ!COOLNESS! - somebody ssssstop me!
-
h4ndsp1k3n
tag
Nekem az a gyanúm, h az eladók leginkább azokat verik át, akik ezt észre sem veszik. Pl. ha akármilyen user elmegy gépet venni (aki csak használni szeretné), szemrebbenés nélkül rátukmálnak vmi szart, rossz esetben olyat ami még hibás is.
A másik meg az előre összerakott konfigok: a legtöbb cég arra hajt, h p4 1800 megaherz: amúgy van benne egy 10 gigás vinyó, geforce2mx, meg egy csomó olyan cucc ami ugyan lenn tartja a gép árát, de az 1800 mhz sosem lesz kihasználva!Ha a kacsa nem tud úszni nem a víz a hülye!
-
Adi
senior tag
Elég baj az. Rajtatok kívül még az Asbis volt igen korrekt nagyker, amivel találkoztam, bár nem túl sok tapasztalatom van ilyen téren, mert én nem foglalkozom alkatrészkereskedelemmel.
Viszont az Elbatexet mindenki kerülje el a lehető legnagyobb ívben. Sztorit nem írok most, mert fáradt vagyok, de elég legyen annyi, hogy Kingston disztribútorként nem olyan RAM-ot adnak el, amit az ember kér tőlük. Miért? Mert a nőstény adminisztrációs droid a RAM _igen pontos_ speckóiból nem tudja visszakeresni a termékkódot, így kaptam kézbe 4 db. regiszteres, 72 bites PC133-as SDRAM helyett 4 db. regiszter és paritás nélkülit.ldm start-reconf primary
-
andorpapa
őstag
Hát igazad van, a Depo is kockázatos, mivel nem egy kercég, hanem tulajdonképpen csak egy "kerítő".
Én szerencsére nem a Bluefish-t vettem igénybe. Ha jól emléxem, nem is volt a CRW2200E listáján.
Akkor most szar a Bluefish vagy nem? De tök jó, hogy pécsi vagyok!COOLNESS! - somebody ssssstop me!
-
M@N
csendes tag
A BLUEFISH-nek jó árai vannak, de agaranciális ügyintézésük felháborító. A vásárló egy abszolút balek, és nyugodtan forduljon a fogyasztóvédelemhez az általa vásárolt terméket úgysem kapja előbb vissza!(A HDD-m már 25 napja náluk van még azt sem tudták megmondani csere vagy szervíz)! Úgyhogy Januárban felutazom (100km) Pestre és szétkapom a boltot és KERTÉSZ CSABA ÜGYVEZETŐ IGAZGATÓT (hacsak meg nem előznek és vissza nem adják)Úgyhogy BLUFISH A K***A Anyád meg az ügyvezető igazgatónak is!!!
-
Barton
senior tag
válasz andorpapa #34 üzenetére
A szilikonról meg annyit, hogy a "RAM bolt" az igazi hely ebben az esetben. Én is vettem egy dobozzal.Még "ezüst festékük" is szokott lenni !!! - tuning rulez -
E-connect is jó szerintem a következő cuccaimat is neten rendelem meg az már tuti !!!
Tele van nekem is a hóciőm némely eladóval ...
Korrupció az ellen küzdeni kellene ahogy a költő mondta : "hát ha sarc legyen harc !!!" -
guest
veterán
.
prohardver vendég
-
borg315
aktív tag
(reply arra ahol a srác tb1.4-et cserélt volna xpre)
más oldalról közelítem meg a problémát: sz'al a baj az, hogy elfogadták a cserekérelmet, ugyanis ez azt jelenti, hogy aki fullos gépet vesz, az simán megkapja a te használt procidat.. elvileg egy ilyen boltban nem lenne szabad semmilyen használt cuccot árulni/beépíteni. amúgy nem tudom, feltűnt-e, hogy pld. az autóknál is a boltban pld. 3m, amikor kigördülsz vele az utcára, a sarkon már 2.5m az ár. ez van..
amúgy a jaj-csináljátok-eztmegazt-és-jövök-még-meg-jó-hírt-keltek duma egy elég szar darab. ha valahol 100/500/2000 forinttal olcsóbb valami, úgyis oda mész. ez a mai magyar helyzet. a csákót meg igenis addig érdekli a problémád, amíg nincs nála a pénzed. igencsak szoros az összefüggés a vevői és eladói oldal között, magyarul a boltok is g*cik, a vásárlók is hülyék.. (tisztelet a kivételnek) mindenre van megoldás, van olyan bolt, ahol mindig udvariasak, kedvesek, csak hát a +30%os ár elriasztja a kedevs vevők egy részét.. aki olcsón akar venni cuccot, szokjon hozzá a szarevő boltosokhoz.
amúgy a bluefishben én is jártam, a csávó (vszleg valami májer) elkezdett kiszolgálni, a rendelés közben áttért két másik emberre (rohadt dög), majd közli hogy nincs d700, de van 750 +1500 forintért.. hehe.. hát persze.. és frankón hülyének néz, amikor a telefonos érdeklődésemre emlékeztetem. jah bocs, végülis 80k-t hagytam ott, kit érdekel.. de hát bele kell törődni, ez van. gggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr -
Adi
senior tag
Úgy döntöttem, hogy ez lesz a januári hónap témája.
ldm start-reconf primary