- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
Hirdetés
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Adi
senior tag
Vagy inkább Bluefosh, a mai tapasztalataimat összegezve.
Mondják, hogy az antireklám is reklám, de azért én inkább írok egy kicsit róluk, ne legyen olyan jó nekik.
Egyik ügyfelem elkövette azt a hibát, hogy idén augusztus 14-én vett náluk (a Depón keresztül rendelte) egy 3Com PCI-os hálókártyát. A kártya egészen november elejéig húzta a gépben (egy tök egyszerű, Win98-as irodai masináról van szó), amikor is feladta a küzdelmet.
Mivel rendszergazdai funkciókat is ellátok náluk, ezért megnézegettem, hogy mi baja lehet, a biztonság kedvéért még egy Linuxot is bootoltam CD-ről - Windowsnál soha nem tudhatja az ember, hogy mitől fagy. De a kártya valóban halott volt, így fogtam és a számlájával együtt elhoztam a Bluefish-hez, mert itt lakom pár utcával arrébb, Budán.
Beadtam, felvették, itt még korrekt volt a dolog, bár a szervizes srác arra a kijelentésemre, hogy "Linux alatt a kártya hardware-címe csupa FF volt" kicsit üveges csirkeszemekkel nézett, látszott rajta, hogy nem mozog otthon a témában.
A javítási határidőnek december 14-ét kaptam a papírra írva, merthogy ugye nov. 14-én adtam le. A biztonság kedvéért még a mobiltelefonszámomat is meghagytam nekik, hogyha hamarabb készen van, akkor hívjanak fel és megyek érte. Egyébként az egy hónapos határidőt valami olyan dumával indokolták, hogy beküldik a disztribútorhoz, vagy hova kivizsgálásra.
Kb. két héttel később hívtam őket, optimista módon bíztam benne, hogy vár a kártya. Sajnos nem, a telefonos hölgyemény kb. 10 percet eltöltött azzal, hogy keresgélt a boltban. Itt nem talált semmi kézzelfoghatót, ezért utána a gépben is, de ott NEM VOLT A KÁRTYÁRÓL SEMMIFÉLE INFORMÁCIÓ! Király a nyilvántartásuk, annyi szent. No mindegy. A 10 perces várakozásra tekintettel elkérte mégegyszer a mobilszámomat, hogy visszahív és megmondja, hogy mi a helyzet.
Ez természetesen nem történt meg. Ezek után kb. 2-3 héttel később, ma, bementem a kártyáért.
A pultos nőci kicsit értetlen volt, de aztán igen gyorsan elkezdett kártyát keresgélni nekem - viszont nem talált. Felajánlotta ezért, hogy vihetek helyette Edimaxot vagy KTI-t. Na most a 3Com ugye nem igazán egy kategória ezekkel. Ezért megmondtam, hogy vagy kapok olyat, vagy kérem vissza a pénzt.
Előkerült ezek után egy úr is valami hátsó helyiségből, jól betúrt a polc mélyére és csodák csodájára előhúzott egy 3Com 905TX-et! Ezt meg is kaptam cserekártyaként végre a hölgytől, majd közölte, hogy ennyi volt, köszöni. Én ördögi vigyorral a képemen megkérdeztem, hogy "na de akkor most mi a bizonyíték arra, hogy az 1 éves garancia a mai naptól újraindul?"
Ezt nem kellett volna, nagyon megsértődött. Nagy dérrel-dúrral nyomtatott egy számlamásolatot, majd a mai dátummal aláírta és lepecsételte, hogy a garancia a mai naptól érvényes. Ezek után elhagytam az üzletet.
A legérdekesebb az egészben, hogy ez a kártya VALÓBAN egy 3Com 905TX PCI (ismerem, hiszen az egyik itthoni gépemben is ilyen van), viszont az előző valami újabb típus lehetett, mert a chip rajta egészen pici és vékony volt, ráültetve a NYÁK-ra, mint a Coppermine P3-ak és az Athlonok. Szóval még nem is azt kaptam vissza, amit leadtam a szervízbe (bár a számlán ez a típus van). Egyelőre még nem próbáltam ki, remélem, hogy ez működik. :>
Tanulság: a Bluefishnél sem szeretik, ha visszamegy az ember garanciás problémákkal. Ne vásároljatok náluk. Annak a kis irodának ez az egy hálókártya nem jelentett gondot (kölcsönbe volt helyette másik addig), de egy kispénzű magánfelhasználónak nagyon rossz lehet, ha egy hónapig ülnek a cuccán, nem hívják vissza, sz*rnak a fejére, majd még megpróbálják a garancia meghosszabbítását is elsumákolni.
A biztonság kedvéért ezt a kis szösszenetet felrakom a HWSW fórumába is. Jó dolog ez az Internet és a nyilvánosság, talán érzékelhető lesz az ilyen kókler cégek működésében ennek a nevelő hatása.ldm start-reconf primary
-
Adi
senior tag
válasz danteshell #3 üzenetére
Korrekt cég van, csak meg kell találni. Sajnos az átlag magyar vásárló is segíti az ilyen típusú cégeket azzal, hogy mindenhol a legolcsóbbat keresi. Sok cég azért sem szeret a garanciával foglalkozni, mert túl kicsi az árrésük ahhoz, hogy finanszírozni tudják a nagy raktárkészletet. Magasabb árakkal meg elmennének a vevők.
Persze vannak szimplán bunkók is.ldm start-reconf primary
-
Adi
senior tag
Gyerekek, nagyon lecsúszott ez a téma a főoldalról, kicsit visszateszem, hogy minden errejárónak megakadjon rajta a szeme. Bocs, ha valakit zavar.
ldm start-reconf primary
-
Adi
senior tag
Persze, hogy nem stimmel, mégpedig a Bluefish Computers hozzáállása a garanciális ügyekhez, az nagyon nem stimmel.
Rosszindulat meg nem munkál bennem. Amúgy a HWSW fórumában nem tudtam beleírni, mert valamiért időtúllépés miatt a témabeküldés megszakadt, talán túlterhelt a serverük?
A célom ezzel a témával csak és kizárólag annyi volt, hogy megfelelően nagy nyilvánosság előtt leírjam a tapasztalataimat és ezzel esetleges jövőbeni áldozatokat megkíméljek a kellemetlenségektől. Kis hazánkban a fogyasztóvédelem még nem áll olyan szinten, mint tőlünk nyugatabbra, ezért a nyilvánosság az egyik legjobb fegyver az ilyen és ehhez hasonló cégek ellen.
Van ezer másik hw-kisker, lehet oda menni vásárolni. Tudnék mondani (de reklám volta miatt nem teszem) olyan kiskeres ismerőst, aki direkt azért vásárol lassan kizárólag csak komolyabb és drágább nagykerekből, hogy a betérő vevőknek a garanciális ügyekkel ne legyen problémájuk. Ha érzik, hogy megbecsülik őket, akkor később is visszamennek oda, mégha drágább is, mint a sok sufnituning komputerbolt.
Ettől a beszólástól a téma megint fel fog ugrani, de sebaj, megérdemlik. Kíváncsi lennék rá, hogy ma este hány ember szív amiatt, hogy az ajándékba kapott vas nem működik úgy, ahogy az elvárható lenne és ez micsoda frusztrációt jelent nekik, plána ha gyerekek.
Neked egyébként meg boldog karácsonyt, bár a beírásod alapján kicsit úgy tűnik, mintha te lennél a(z egyik) cégtulaj.ldm start-reconf primary
-
Adi
senior tag
válasz Lord Mixxx #11 üzenetére
Ha úgy vetted ki, hogy az eladó hölgyet támadom, akkor bocsánat, nem ez volt a célom. A céggel van a problémám. Az mondjuk nem olyan rettenetesen nagy gond, ha a pultos hölgyemény nem egy hw-buherátor , de igenis tanuljon bele abba a munkakörbe, amit csinál, ha nem ért hozzá. 5 héttel azelőtt, amikor bevittem a kártyát, már ő dolgozott ott és azért az elég sok idő tanulni. De mindez nem számít, intézze el a dolgot, hívjon segítséget, nem érdekes, ha nem ért hozzá. De _legyen kedves_ a vevővel. Ne próbáljon meg átverni a garanciával! Ezek igen fontos dolgok és semmi közük a szakértelemhez. Ha nem én megyek be, hanem Egységsugarú Pistike , aki csak LAN-partykhoz vett egy hálókártyát, akkor ő simán megeszi azt, hogy
1) gagyibb kártyát kap cserébe
2) nem újítják meg a garanciáját.
És ez a nagy probléma, nem a hölgy szakértelme!
Sok helyen a "lelkes amatőrök" meg messze jobbak mind hozzáállásban, mind szakértelemben, mint az ilyen "nagy" cégek "szakemberei". Ez utóbbiak olyan kommunista típusú szakértőknek tűnnek.ldm start-reconf primary
-
Adi
senior tag
-
Adi
senior tag
Konkurenciájuk nem vagyok, bár számítástechnikával foglalkozom és ebből is élek. Ha megnézed a beírásaim végén az URL-t, akkor ott láthatod a honlapunkat. A markáns különbség annyi, hogy én nem szoktam átverni az ügyfeleimet, még próbálkozni se szoktam.
Emlékeim szerint pedig nem írtam le, hogy objektíven akarok tájékoztatni róluk. Csak a tapasztalataimat akartam megosztani, minél szélesebb olvasóközönséggel. A HWSW fórumán is megy egy "Az ország legpocsékabb boltjai" című téma, ott is minden hozzászólót megkérsz, hogy legyen objektív? Amúgy miért legyek objektív, ha át akartak verni? Ha más üzlettel fog ez előfordulni, akkor őket ugyanígy meg fogom ide írni és tudom javasolni mindenkinek, hogy tegye ugyanezt.
Mindentől függetlenül a velük kapcsolatos vitás ügyeidhez sok szerencsét kívánok, remélem, hogy sikerül megoldani a problémáidat.ldm start-reconf primary
-
Adi
senior tag
Elég baj az. Rajtatok kívül még az Asbis volt igen korrekt nagyker, amivel találkoztam, bár nem túl sok tapasztalatom van ilyen téren, mert én nem foglalkozom alkatrészkereskedelemmel.
Viszont az Elbatexet mindenki kerülje el a lehető legnagyobb ívben. Sztorit nem írok most, mert fáradt vagyok, de elég legyen annyi, hogy Kingston disztribútorként nem olyan RAM-ot adnak el, amit az ember kér tőlük. Miért? Mert a nőstény adminisztrációs droid a RAM _igen pontos_ speckóiból nem tudja visszakeresni a termékkódot, így kaptam kézbe 4 db. regiszteres, 72 bites PC133-as SDRAM helyett 4 db. regiszter és paritás nélkülit.ldm start-reconf primary
-
Adi
senior tag
Úgy döntöttem, hogy ez lesz a januári hónap témája.
ldm start-reconf primary
-
Adi
senior tag
A probléma ezzel az, hogy én régóta haveroknál veszek mindent, így olcsóbb és ugye a garanciával se fognak szívózni.
Tudtommal mindkét bolt amúgy korrekt, legalábbis a törekvés megvan bennük, persze egy valódi felhasználónak lehet velük más a tapasztalata.ldm start-reconf primary
-
Adi
senior tag
Gyerekek, ne menjünk el azért a durva anyázás felé! Ha én meg bírtam állni magam a bluefish-es hölgynél a pult túloldalán...
Dende, a folytatás érdekelne engem is. Bár van egy olyan mondás, hogy "ez magyarázat, de nem mentség".ldm start-reconf primary
-
Adi
senior tag
válasz Lord Mixxx #71 üzenetére
Ezzel megint ott vagyunk, hogy végfelhasználóként a kutyát se érdekli, hogy a kisker és a nagyker egymás között mit csinál. A vevő a kiskerrel áll kapcsolatban és ott is fogja intézni a dolgait. Tudtommal törvényi előírás is van arra, hogy mennyi garanciaidőt kell minimum adni, csak ezt nem tudom, hogy mennyi. Ennél már csak az a jobb, hogy az elvileg mindenhez kötelezően adandó magyar nyelvű kézikönyv a komputeralkatrész-kereskedelemben ritka, mint a fehér holló.
ldm start-reconf primary
-
Adi
senior tag
Én szidom a Windowst, de Linuxot is használok. Használtam egy ideig Windowst is (munkahelyen kénytelen voltam), így még az erkölcsi alapom is megvan hozzá.
Linuxot azért nem használnak sokan, mert hiába vannak már az új, felhasználóbarát disztribúciók, sokakban még az az elterjedt kép él, hogy bonyolult telepíteni és használni, holott ez már régen nem igaz. No meg a Windowsnál megszokott gondolkodási sémák nem alkalmazhatók, így tanulni kell, de az meg büdös.
Személy szerint a meg sajnálom, hogy nálunk a Macek a megfizethetetlen kategóriába tartoznak, biztos, hogy csomó embernek a MacOS felülete remekül megfelelne, hiszen a Windows sehol sincs hozzá képest ''felhasználó-barátiságban'' (az más kérdés, hogy én hülyét kaptam tőle, mert parancssorhoz vagyok szokva ). Az új BSD-alapú kernellel meg a MacOS X még stabil is.ldm start-reconf primary
-
Adi
senior tag
Ez az rendszergazdás érvelés nem jó. Ha Linuxot használnak egy cégnél, arra még inkább igaz, hogy a rendszergazdának kell telepítenie és karbantartania - a usertől pedig csak egy dolgot kell elvárni: hajlandó legyen a hosszútávú előnyökért elvetni az addig megtanult windowsos sémákat és máshogyan gondolkodni.
Persze erre sokan nem hajlandóak, mert az emberek kényelmesek, és inkább szívnak a Windowszal, minthogy kicsit szenvedjenek olyanért, ami később lesz jó, folyamatosan.
A Microsoft supportot nem ismerem, de a 2-MSINFO-ról már sok rosszat olvastam. Erről mesélhetne valaki, ha van több infója róla. Linuxnál mindenesetre remek supportot találsz a hálózaton ingyen (a hozzáférés díjáért), a dobozos verzióban pedig pont az kerül olyan ''sokba'', hogy adják mellé a támogatást.
Ha már Mordor, akkor Billg a ''gyűrűt'' maga dobta vissza a tűzbe: csak itt a végzet hegyét úgy hívják, hogy Windows és Office XP licenszpolitika.
Halkan jegyzem meg, hogy kicsit elkanyarodtunk a kezdeti témától, de én ennek csak örülök, mert az új látogatók is rögtön megtudják a főlapról, hogy hol nem tanácsos vásárolni.ldm start-reconf primary
-
-
Adi
senior tag
válasz Don Vittorio #164 üzenetére
''Általában NT és Windows-kliensek. Iszony. Úgy szokott kezdődni, hogy kell nekik a net meg a levelezés, és akkor az bekerül egy plusz Linux-szerverre az NT mellé. Aztán szép lassan átkúszik rá minden, ahogy észlelik, hogy mennyivel kevesebb vele a baj.''
Milyen érdekes. Ugyanazok az ügyfeleink, vagy csak nekem van déja vu érzésem?ldm start-reconf primary
Új hozzászólás Aktív témák
- Sorozatok
- Xiaomi Mi 10 - nem olcsóbb, hanem kedvezőbb árfekvésű
- Revolut
- E-roller topik
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Horgász topik
- Politika
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...