-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Norbi696
csendes tag
Turtlewax addig jó amíg ki nem próbálsz mást.
-
zolikaDB
veterán
válasz ginola #26356 üzenetére
Ööö... Én is hallok mindenfélét, de kézzel fogható bizonyítékot még nem kaptam rá.
Személy szerint 4 kannával elhasználtam egy 1.4-es benzin Opelbe (5W-30 dexos 2), és semmi nem történt a motorral. Most eredeti Castrol Edge FST Titanium 0W-30 van benne (dexos 2), ami 3x annyiba kerül, de egy grammal nem érzem finomabbnak a motor járását, érdekes módon azt tudnám mondani, h sőt! Picit durvább is...[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz zolikaDB #26360 üzenetére
Nekem is most volt nemrégen olajcsere a kocsiban, gyári olajat kapott és igen hallkabb lett az autó tőle.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
blizzrd
aktív tag
válasz zolikaDB #26360 üzenetére
Szerintem ez hosszú távon derül ki, hogy az adott olaj mennyire jó vagy sem. xtízezer km után, ha valaki ugyanabból a márkából, ugyanazt a típust használja, akkor lehet összehasonlítani, egy más márkát használóval szemben, hogy milyen állapotban van a motor. Nyilván azonos autónál, és nyilván több tényező is befolyásolja az olaj hatását/hatékonyságát.
Az elmúlt 4 évben Castrol Edge 5w40-et használtam (gyári specifikus), de az utóbbi 1 évben nem is voltam vele megelégedve, hangos az autó, sokat fogyaszt, pedig ugyanúgy tankolok, és a vezetési stílusom sem változott. Megérett egy másik márkára való cserére, esetemben Motul lesz -
BigBear
senior tag
válasz ginola #26356 üzenetére
Legalább ne reklámozd a hülyeséget.
Litvániában, az SCT Lubricants saját finomítóval, laborral rendelkezik, ott készülnek a Mannol olajak. Nem csak csomagol. Nem azt mondom, hogy a leghűdejobb minősêgű olajakat produkálják, de ez így egyik cégről se mondható ki.
A Castrol sok olaja kritikán aluli. A felkapott Eneos se a legjobb, normál, atlagos olajnak mondanám. Sokféle olajat próbáltam már, a Mannolra sok szerelő egyszerűen azért fúj, mert olcsó és nem tőle veszed meg a "eztutibeváltlegjobb Castrol 10W40 olajat literenként occsón négyezerér". A Toyota OEM Mannol 5W30 pl. simán jobb volt, mint az Eneos 5W30 (nem Sustina), vagy a Mobil Super 3000 / ESP Formula / Total 9000. Csendesebb volt a kocsi, fordulaton se fogyott kicsi se. Csak sokan leírják, mert olcsó.[ Szerkesztve ]
-
Czimby
addikt
K2 Vizio plus vízlepergetőt próbálta már valki? Vagy csak a Rain X? Előbbi kevesebb mint fél áron van!
Az Auto Care-es mikroszálas-nál van jobb vétel szárazolni a cuies-től pl?
Üvegre meg beltérre gondolom jó a tesco-s is, bár cuies-től szeretnék meg mosdókesztyűt is.
Polír visszatörlésre mit ajánlotok?
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
::Trunks::
senior tag
válasz BigBear #26365 üzenetére
" A Toyota OEM Mannol 5W30 pl. simán jobb volt, mint az Eneos 5W30"
Tőled sem szeretnék autót venni
Eneosal elég komoly nagy teljesítményű japán autók járnak, meg rengeteg drift autó. A saját autómban is az van. Terjeszd csak a hülyeséget, nem a te pénztárcádra kockáztatsz egy esetleges motorgenerált
::Trunks:: felhasználónak 26 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! /Régi rendszer szerint, plusz a mostani/
-
Magnum_
nagyúr
válasz ::Trunks:: #26374 üzenetére
(csak halkan és zárójelben jegyzem meg, hogy az én előző autóm sem szerette az Eneost, igaz, nem jappppán volt)
I humbly and respectfully decline™
-
Mi5u
tag
válasz ::Trunks:: #26374 üzenetére
Ha egy olajra rá merik írni az aktuális Opel,Volkswagen, Mercedes,BMW,Ford, stb. szabványt(nem API meg ACEA) akkor azt tudja is.
Ha csak az általános API, ACEA esetleg ILSAC speckók vannak rajta lehet gyanakodni, de az autógyárak nem csak kiadják mire tehetik rá, hanem ellenőrzik is. Milliós pereket meg egyik olajcég sem kockáztat.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Probléma: bázisig menő karcok (kulcsozás, ágak)
Arra gondoltam, kevertetnék egy fújós festéket (sajnos metál fényezésem van, nem tudom ilyenkor raknak-e bele csillám részecskéket vagy csak a színt) lakkal együtt. Ebből fújnék picit egy tálkába és fogpiszkálóval beleapplikálnám szépen a karcokba. Messziről kapna egy kicsit hőlégfúvóval, csak hogy ne legyen baja de száradjon meg. Kavicsfelverődésekkel ugyanezt csinálnám, mondjuk ahol fémig van nem tudom hogy kellene. Ha kész van elvinném egy jó políroshoz. Nyilván tökéletesen eltünteni nem lehet, de ha egyből nem látszik már jó.
Ez így megfelelő megoldás lehet?https://tinyurl.com/rasoapro
-
ginola
addikt
válasz BigBear #26365 üzenetére
Szerintem nézz utána alaposabban a dolgoknak, mielőtt "hülyeségekről" beszélsz!
(Egyik Eneos olajnak sincs technikai adatlapja, nincs bevizsgált laboreredményeik, hogy milyen jóváhagyással rendelkeznek! Csupán a gyártó "szerint" megfelel az általa, dobozra felírt követelményeknek bizonyos olajok! Nem létezik Eneos 5W 30 nevű olaj!)
A Toyota OEM Mannol 5W30 pl. simán jobb volt, mint az Eneos 5W30 (nem Sustina), vagy a Mobil Super 3000 / ESP Formula / Total 9000.
Ez inkább no commet![ Szerkesztve ]
-
Saphirahick
tag
Sziasztok!
Szüleimtől egy elég megkímélt, ám keveset használt (tehát sokat állt) Hyundai TB Get-et vettem át.
Első autóm révén nyilván eléggé tapasztalatlan vagyok karbantartás téren.
Vidéki autószerelő ismerősöm rakta rendbe, mielőtt felhoztam pestre. Most egy hét után az eddigiektől (generátor) eltérő probléma jött elő:
Szombat este menet közben kigyulladt a "check engine" lámpa. Otthoniakat kérdeztem, elvileg csinált már korábban is ilyet egy évben kétszer, azt mondták 1-2 nap múlva elaludt és kész. Szerelőnél azt mondták nekik, hogy "valami szonda csinálja, de amíg nem nő meg számottevően a fogyasztás nem érdemes kicserélni, mert drága."
Kicsit utána néztem, elvileg a Lambda-szondáról van szó. Ennek helytelen működésével kapcsolatban elég riasztó dolgokat olvastam (ahol a legkisebb a magas fogyasztás). Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata? Ha teszem azt tényleg 1-2 nap után kialszik a lámpa, nem kell-e aggódni? Nem lehet, hogy akkor sem működik megfelelően?
Persze fenn áll a lehetőség, hogy teljesen más a hiba, de miután kigyulladt, volt olyan szakasz, ahol éreztem, hogy nincs nagyon erő a motorban, amit szintén a lambda-szondás tünetként írtak le. Ezen kívül semmit nem éreztem az autón, és az erőtlenség sem volt konstans. Plusz a cikkben azt is írták, hogy a check-engine sign legtöbbször ehhez a szondához köthető.
Na már most, ha mindenképp szerelő: HOVA?
Nagyon sok helyen olvasom, hogy átvernek, lehúznak, 100ezres számlákat tolnak az orrod alá, anélkül, hogy egyeztetnének és még jó sem lesz az autó... hasonlók. 18. kerületben vagyok, szóval jó lenne a közelben egy jó szerelő, de nyilván nem ismerek senkit.
Tudnátok segíteni?
Bármilyen tapasztalatot, tanácsot nagyon szívesen vennék!Köszönöm szépen!
Thinking sucks.
-
veterán
válasz Saphirahick #26380 üzenetére
A nulladik lépésnek azt javasolnám, ha ég a Check Engine akkor van hibakód is, biztos van valamelyik ismerősödnek egy bluetoothos kiolvasója (ELM 327 néven keresd), ad egy hibakódot, ez alapján vagy megerősítést nyer a lambda szonda vagy egy új hibára derül fény. Érdemes utánanézni fórumokon, keress rá az autó típusára és a hibakódra, van hogy egész más a megoldás mint amire gondolnál.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Vincsaba
csendes tag
Sziasztok!
Esetleg valakinek van itt tapasztalata a következő 2 gumival kapcsolatban?
-Pirelli Pzero Nero Gt
-Goodyear Eagle F1
Melyiket érdemesebb venni ezek közül? (235/40 R18)Előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
olta
aktív tag
Sziasztok,
Van 3 db autó, és ezeket szeretném kezelésbe venni. Első körben szeretnék venni egy gépet. Nézegettem az Einhell BT-PO 1100 gépeket, de mivel az alapból 180mm-es, és abban az esetben, ha ezt redukálnám 150mm-re plusz padok és folyadék, akkor ugyanott vagyok árban, mintha a következő konfigurációt venném meg:
DAS-6 v2 Dual Action Polisher
Menzerna - Compounding Pad
Menzerna - Polishing Pad
Menzerna - Finishing Pad
1 x 250ml - Menzerna Final Finish (SF3500)
1 x 250ml - Menzerna Medium Cut Polish (PF2200)A kérdésem a következő volna, miszerint ez a legkisebb gép a DAS-6 családban, ha ugyanezt az összeállítást venném csak az erősebb DAS-6 PRO Dual Action Polisher géppel, akkor az nagyjából 13-15E Ft-tal lenne drágább. Megéri az nekem, vagy ellenék a kisebb a géppel is? A gép évente 1x lenne használva a fent említett 3 autón.
Egy másik kérdés, hogy a fent nevezett padokból elég 1-1-1db, kell-e mindegyik, vagy valamelyik kihagyható?
Követkzeő felmerülő kérdés, hogy 1 pad meddig elég? Honnan fogom tudni, hogy már az nem használható, csereérett?
Köszönöm a válaszokat!
-
tomixx
csendes tag
válasz Vincsaba #26384 üzenetére
Hali!
Márciusban vettem a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 gumikból (225/45 R17) új szettet. Előtte Michelin Primacy HP volt fent (ezzel vettem az autót használtan), de ég és föld a két gumi. Nagyon csendes a Goodyear, állat ahogy tapad és a mintázata és nagyon jó, plusz a méretéhez képest sokkal halkabb is, mint az előző! Én csak ajánlani tudom neked!
[ Szerkesztve ]
-
Vincsaba
csendes tag
(#26388) tomixx
(#26387) focvisKöszönöm a válaszokat!
-
Vincsaba
csendes tag
válasz Speeedfire #26389 üzenetére
Szeretek sportosan vezetni, meglesem azt is . Köszi!
-
Vincsaba
csendes tag
Wolfos APC mehet felnire (motor felni) ?
-
j.bravo
addikt
Skacok, a lenti képek a még fent lévő (mea culpa) 15"-os téli "tojástartó" felnikről készültek, de tök hasonló sérülések vannak a nyárin is (az sokküllős fajta, ilyen de 16")
Nem tervezem eladni**, sokat költeni nem szeretnék rájuk mert vannak az autón fontosabb (funkcionális) javítandók, de ha lehet, mégis szeretném kissé megszépíteni őket.
Fullos homokolás és telifény szinte biztosan nem fér bele.
A sérülések nem mélyek.
Milyen lehetőségek vannak pár ezer Ft-ból?**jelen állapotban bagóért menne el, patentre megcsinálva sokat buknék rajta, és elvből nem adom el házilag ideiglenesen megszépítve patentnek hazudva
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
Speeedfire
félisten
válasz Vincsaba #26391 üzenetére
A gumic topicban is a dunlopot írták többen, illetve én azért felkerestem a goodyear-t is.
Ők ezeket írták a dunlop vs goodyear párosra.GY: Szia Szabi,
Ebben az esetben a Dunlop Sport Maxx RT2 gumiabroncsot ajánljuk.
Én: Mivel vagy mennyivel jobb, mint az eagle f1? Tesztekben inkább ezt láttam jobbnak.
GY: Tesztekben egyaránt jó mind a kettő, de ez az abroncs inkább alkalmazkodik a sportosabb vezetési stílushoz.
1 hete van fent nekem, de eddig kőkeményen helytáll nálam.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Arni9010
aktív tag
válasz j.bravo #26395 üzenetére
Én a téli alukat festettem le magamnak, az egyik felnit javítani kellett és a többi sem volt hibátlan, így döntöttem a festés mellett.
Vettem felnire való sprét, meg szilikonmentesítőt aztán lefújtuk
Nem tökéletes, de pár évre megfelel. (Nem volt a felnin gumi, úgy jóval egyszerűbb volt)
10k körül volt a festék ami kellett.[ Szerkesztve ]
-
Vincsaba
csendes tag
válasz Speeedfire #26394 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest