Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Saphirahick

    tag

    Sziasztok!

    Szüleimtől egy elég megkímélt, ám keveset használt (tehát sokat állt) Hyundai TB Get-et vettem át.
    Első autóm révén nyilván eléggé tapasztalatlan vagyok karbantartás téren.
    Vidéki autószerelő ismerősöm rakta rendbe, mielőtt felhoztam pestre. Most egy hét után az eddigiektől (generátor) eltérő probléma jött elő:
    Szombat este menet közben kigyulladt a "check engine" lámpa. Otthoniakat kérdeztem, elvileg csinált már korábban is ilyet egy évben kétszer, azt mondták 1-2 nap múlva elaludt és kész. Szerelőnél azt mondták nekik, hogy "valami szonda csinálja, de amíg nem nő meg számottevően a fogyasztás nem érdemes kicserélni, mert drága."
    Kicsit utána néztem, elvileg a Lambda-szondáról van szó. Ennek helytelen működésével kapcsolatban elég riasztó dolgokat olvastam (ahol a legkisebb a magas fogyasztás). Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata? Ha teszem azt tényleg 1-2 nap után kialszik a lámpa, nem kell-e aggódni? Nem lehet, hogy akkor sem működik megfelelően?
    Persze fenn áll a lehetőség, hogy teljesen más a hiba, de miután kigyulladt, volt olyan szakasz, ahol éreztem, hogy nincs nagyon erő a motorban, amit szintén a lambda-szondás tünetként írtak le. Ezen kívül semmit nem éreztem az autón, és az erőtlenség sem volt konstans. Plusz a cikkben azt is írták, hogy a check-engine sign legtöbbször ehhez a szondához köthető.
    Na már most, ha mindenképp szerelő: HOVA?
    Nagyon sok helyen olvasom, hogy átvernek, lehúznak, 100ezres számlákat tolnak az orrod alá, anélkül, hogy egyeztetnének és még jó sem lesz az autó... hasonlók. 18. kerületben vagyok, szóval jó lenne a közelben egy jó szerelő, de nyilván nem ismerek senkit.
    Tudnátok segíteni?
    Bármilyen tapasztalatot, tanácsot nagyon szívesen vennék!

    Köszönöm szépen!

    Thinking sucks.

Új hozzászólás Aktív témák